abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 maart 2011 @ 09:23:47 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94588078
Dit topic is voor emigranten die naar Duitsland gegaan zijn of mensen die dat van plan zijn.

Voor meer info over emigratie naar Duitsland is www.verhuis.de sowieso een aanrader.

Wat algemene gegevens (met dank aan Wikipedia):

Officiële landstaal: Duits (Hoogduits)
Hoofdstad: Berlijn
Regeringsvorm: Federale republiek
Oppervlakte: 357.022 km² (2,3% water)
Inwoners: 82.491.000 (2004),
82.400.996 (2007) (230,8 / km² (2007))

De Duitse vlag:



Het wapen van Duitsland:



De kaart van Duitsland:



De voorgaande topics

Vaste deelnemers aan deze topicreeks en hun woonplaats:

aegir_de_viking woont in Kranenburg
annie.m woont in Goch Hassum.
c3k woont in Aachen-Brand
Cupcake. woont in Berlijn.
El_Matador woont in Aachen
FB14 woont per 1 april in München
Gala6183 woont in München
Linda2205 woont in Berlijn Schöneweide
OMGitsNoelle woont in Herzogenrath-Kohlscheid
PureEvil woont in Weeze
qltel woont in Goch-Pfalzdorf
Rewimo woont in Goch-Pfalzdorf
Siemi Woont in Kleve-Rindern
ueberduitser Woont in Ringe
Waldheini woont in Aachen
Z80 woont in Kleve

De OP van deze topicreeks staat hier.
Opgeven als vaste deelnemer kan via PM

[ Bericht 6% gewijzigd door popolon op 25-04-2011 18:11:05 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:32:00 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_94588265
hoi
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:42:43 #3
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94588520
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:32 schreef XL het volgende:
hoi
moin'... :W

Kreeg gisterenavond een briefje in de bus, morgenvroeg alle mannen om 09:00 op de Spielplatz verzamelen, we gaan beginnen hem opnieuw in te richten. Eind vorig jaar hebben we hem helemaal leeggehaald, nu komen er nieuwe toestellen. Zaterdagmorgen eerst een nieuw hek maken.
Komen ze lekker op tijd mee, weer tuuupisch Deutsch! Ik moet zaterdag ook nog 40 betonbandjes zetten in m'n eigen tuin. Wordt weer een latertje... o|O
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 maart 2011 @ 10:14:34 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94589535
Daar zijn ze goed in hè, dingen op het laatste moment meedelen :') Dat is bij Christans school ook. Moet ie ineens tijdschriften met plaatjes van fruit en groenten hebben. Komt ie dan mee als ie naar bed gaat - uiteraard - en "ik moet het morgen meenemen mam!" Geweldig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:24:40 #5
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_94619907
Dan geef je de folders mee van de Netto en de Penny, staan groente genoeg in ;) haha.

Ben er weer trouwens, helemaal gesetteld hier in Weeze. En sinds maandag eindelijk (!!!!!) internet en telefoon. (En bedankt Deutsche Telekom.....)

Zag dat anne inmiddels weg is? Is ze weer terug naar nederland? Want zag onderlaatst nog wel de auto van haar (ex?) vriend hier rijden geloof ik. (ben niks nieuwsgierig...)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 maart 2011 @ 08:27:20 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94630239
Wij krijgen hier nooit folders (ik had gelukkig een stel Allerhandes liggen die ik gekregen had).

Anne is weer weg ja, relatie is uit...

Bevalt het goed in Weeze? :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 18:29:36 #7
63722 z80
I fink you freaky
pi_94646478
Hier komt een kilo oud papier per week in de brievenbus.
nu ook een foldertje tegen een nieuwe weg die de gemeente Kleve wil aanleggen.
even kijken waar het om gaat, en wie er zoveel moeite doet om het tegen te houden.
blijkt het een doorsteek te zijn langs een zandpad net buiten de bebouwdekem.
maar dicht in de buurt van de straat waar deze 2 (een prof. en een prof. Ing.) wonen.
ja lekker alleen aan je zelf denken, en de rest kan de boom in.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 19:07:32 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_94647912
Qua folders word ik hier ook knettergek. Dat gaat inderdaad per kilo's tegelijk. Wij wonen aan het einde van een doodlopende straat, er staan hier 2 brievenbussen en op beide heb ik NEIN NEIN stickers naar Nederlands voorbeeld. Ik denk dat het 60% tegenhoudt, maar desondanks blijf ik kilo's in de blauwe bak naast de brievenbus gooien (de sticker "reclame hier" op de papierbak werkt niet).

Wij krijgen voor de korte tijd dat we er wonen ook ongelofelijk veel direct mail. Geadresseerde reclame dus, bijna alles op naam van mijn vriendin. Vermoedelijk op basis van ons internet en stadtwerke abonnement, want voor de rest hebben we hier niks geregistreerd op haar naam.

Wat ik hier nog nooit gezien heb zijn collectanten, mag dat niet? Of lopen die gewoon niet tot het einde van onze doodlopende straat. Heerlijk dat die hier niet komen, dat was in Den Haag in de Schilderswijk (waar ik hiervoor woonde ook zo fijn). Waarom ze hier niet komen kan ik niet verklaren, maar in Den Haag durfde niemand met een bak rinkelend geld over straat :')
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:56:12 #9
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_94652509
@ Rewimo, bevalt me tot nu toe wel goed hier ja. We hebben aardige buren, en we krijgen aan de andere kant ook nieuwe buren, aardige mensen. ^O^
Speeltuin achter ons huis (heerlijk voor de kids), Ze hebben ook al een paar vriendjes, wel nederlandse natuurlijk......da's het makkelijkste haha

Maar ik weet de weg ook al aardig te vinden. Gister nog, moest ik helemaal naar Issum voor de tandarts (weekenddienst), Wou ik terugrijden...deed de navigatie het niet meer...en dan is het maar goed dat je weet dat je richting kevelaer of Wemb oid moet rijden (anders was ik echt nooit thuisgekomen)
En ik vind dat de mensen hier over het algemeen heel vriendelijk zijn ( Behalve die chagerijnige vent in de apotheek van Kevelaer gisteravond.. ):O .)
--
En over dat 'oud papier', niet normaal wat ik vandaag inde bus heb gekregen zeg! idioot hoe veel!, Zeker meer als in Nederland, en ook de kranten zijn veel groter en dikker. Maargoed, ik vind het wel weer erg leuk om in de folders te kijken :+
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 maart 2011 @ 21:41:50 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94654537
Ik kijk ook graag folders, gelukkig krijgt qltel weleens een stapeltje mee van elvhenk ^O^

Fijn dat het je bevalt, PureEvil :) Hoe oud zijn jullie kinderen? Die van ons is 10.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 21:52:59 #11
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_94655006
4,5 & 7 zijn ze nu. En duits kletsen dat die kleine doet! En ik versta er maar de helft van haha
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 maart 2011 @ 21:56:06 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94655123
Die kinderen pikken de taal echt heel snel op :Y Christan heeft 3 jaar Grundschule gevolgd en daarna kon hij zonder problemen naar het vervolgonderwijs (vanaf klas 5/groep 7 gaan ze naar de middelbare school).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 27 maart 2011 @ 19:04:06 #13
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_94682062
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:07 schreef XL het volgende:
Wat ik hier nog nooit gezien heb zijn collectanten, mag dat niet?
Inderdaad ook nog nooit meegemaakt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 maart 2011 @ 19:23:17 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94682742
Nee, alleen de man die elk jaar lootjes komt verkopen voor het feest van de brandweer :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 27 maart 2011 @ 22:18:58 #15
63722 z80
I fink you freaky
pi_94691941
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:07 schreef XL het volgende:
Wat ik hier nog nooit gezien heb zijn collectanten, mag dat niet? Of lopen die gewoon niet tot het einde van onze doodlopende straat. Heerlijk dat die hier niet komen, dat was in Den Haag in de Schilderswijk (waar ik hiervoor woonde ook zo fijn). Waarom ze hier niet komen kan ik niet verklaren, maar in Den Haag durfde niemand met een bak rinkelend geld over straat :')
hier komt 1 keer per jaar de jeugd loodjes verkopen voor de schietvereniging.
en ik heb 1 keer een collectant aan de deur gehad.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 28 maart 2011 @ 09:03:14 #16
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94702880
Hier komt echt niemand om geld zeuren gelukkig.
In de 10 jaar dat we in Dld. wonen niet 1x een collecte gehad.
Wel een keer een ledenwerving van de Nabu (naturschutz), ook maar direct lid geworden.

Folders krijgen we echt heel weinig. Alleen jammer dat we de wekelijkse woensdagkrant ook niet krijgen. Men is daar al achteraan geweest, maar dan moet de oplage verhoogd worden en dat doen ze pas als er meer dan ???? nieuwe adressen zijn.
  maandag 28 maart 2011 @ 11:32:54 #17
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94706890
gisteren nog wat leuke foto's gemaakt van onze halve duitser...


meneer is zo trots dat hij kan fietsen zonder zijwieltjes!
pi_94709466
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 21:56 schreef Rewimo het volgende:
Die kinderen pikken de taal echt heel snel op :Y Christan heeft 3 jaar Grundschule gevolgd en daarna kon hij zonder problemen naar het vervolgonderwijs (vanaf klas 5/groep 7 gaan ze naar de middelbare school).
Mijn oudste was 5 toen we hier kwamen wonen, die sprak in 2 maanden tijd vloeiend duits.
Haar broertje was bijna 3 toen we hier kwamen wonen en verstond toen hij een half jaar later naar de kindergarten ging prima duits, hij vertikte het enkel te spreken. Twee maanden lang heeft hij geprobeerd de andere kinderen en de leidsters nederlands te leren. Juf: bleistift, mijn zoontje: nee hoor, dat is een potlood!
Maar toen hij ontdekte dat mensen in nederland het geweldig vonden dat hij duits kon spreken heeft tie het toch maar opgegeven en is ook op de kindergarten duits gaan praten.
Het grappige vind ik nog steeds dat als er een ander kind mee naar huis komt die thuis ook nederlands spreekt, ze hier tegen elkaar nog steeds enkel duits praten.

De oudste zit inmiddels in het 2e jaar van de Grundschule en tikt ons regelmatig op de vingers als we iets verkeerd zeggen of schrijven (mama!!! dat is niet kein maar keinE!!!)

Onze jongste word 1 in oktober en gaat dan 3 ochtendjes per week naar een duitse Tagesmutter, ben benieuwd hoe dat is als ze gaat praten, ik vermoed duits en nederlands door elkaar.
  maandag 28 maart 2011 @ 13:38:46 #19
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94711437
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:51 schreef annie.m het volgende:

[..]
Onze jongste word 1 in oktober en gaat dan 3 ochtendjes per week naar een duitse Tagesmutter, ben benieuwd hoe dat is als ze gaat praten, ik vermoed duits en nederlands door elkaar.
Onze Thijs praat ook 2 talen door elkaar, nou eigenlijk 4. Duits, platduuts, Nederlands en plat Nederlands _O-
Hij is in duitsland geboren, maar de eerste 2,5 jaar is hij in NL naar de creche geweest(vanwege ons werk) en heeft bijna alleen maar nederlands gehoord. Hij is daarna 2 ochtenden in de week naar de Kindergarten geweest tot z'n derde, daar heeft hij z'n eerste duits geleerd. Ging in het begin langzaam, maar toen hij er lol in kreeg leerde hij steeds sneller duits praten. Vanaf z'n derde verjaardag is hij elke ochtend op de Kiga en helemaal niet meer in NL.
Z'n duits is erg grappig, en ook echt met zo'n duitse tongval (of hoe noem je dat?) Totaal geen nederlands accent.

Het gemix van duits en nederlands spreken gaat vlekkeloos. Al moet hij vaak wel even wennen aan het nederlands als hij weer thuis is van de Kiga.
Als meneer boos is, gebeurt dat meestal in het duits, dat valt ook wel op.
Spelen gaat ook in het duits allemaal volgens mij. Tenzij wij ons ermee bemoeien.

Ach en Lenthe....ik ben al blij als ze ooit "papa" of "mama" gaat zeggen, in welke taal dan ook! :{
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 maart 2011 @ 14:52:53 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94714269
Papa en mama is gelukkig universeel, ud :*

Christan heeft 3 klassen tweetalige Grundschule gedaan en hij zit vanaf het begin op voetbal hier, in een compleet Duits team. Hier moest hij dus wel Duits praten en dat ging in het begin gewoon doorspekt met Nederlandse woorden als hij iets niet wist. "Schiess toch auf," en zo _O-

Net als Thijs spreekt hij inmiddels wel Duits zonder accent ^O^ Dat zullen wij nooit leren, al spreken we nog zo goed Duits :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_94714739
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:52 schreef Rewimo het volgende:
Papa en mama is gelukkig universeel, ud :*

Christan heeft 3 klassen tweetalige Grundschule gedaan en hij zit vanaf het begin op voetbal hier, in een compleet Duits team. Hier moest hij dus wel Duits praten en dat ging in het begin gewoon doorspekt met Nederlandse woorden als hij iets niet wist. "Schiess toch auf," en zo _O-

Dat doet mij zoon ook, maar dan net met woorden die hier iets totaal anders betekenen en moeders met het schaamrood op haar kaken zit en de buren niet meer bijkomen van het lachen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 maart 2011 @ 15:06:36 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94714840
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:04 schreef annie.m het volgende:
Dat doet mij zoon ook, maar dan net met woorden die hier iets totaal anders betekenen en moeders met het schaamrood op haar kaken zit en de buren niet meer bijkomen van het lachen.
:D Kan soms erg verwarrend zijn, die woorden die op elkaar lijken maar een heel andere betekenis hebben _O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 28 maart 2011 @ 15:19:20 #23
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94715463
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:52 schreef Rewimo het volgende:
Papa en mama is gelukkig universeel, ud :*

Vraag is namelijk of meisje ooit kan praten. Komen nu heel langzaam voorzichtig wat oerkreten uit, maar dan houdt het op... ;(

quote:
"1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:06 schreef Rewimo het volgende:

[..]

:D Kan soms erg verwarrend zijn, die woorden die op elkaar lijken maar een heel andere betekenis hebben _O-
dat komt hier regelmatig voor, bijvoorbeeld: "Och, dah is nie so schlimmmm"
Antwoord opa: "Ja, dat is behoorlijk dom ja"

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:04 schreef annie.m het volgende:

[..]

Dat doet mij zoon ook, maar dan net met woorden die hier iets totaal anders betekenen en moeders met het schaamrood op haar kaken zit en de buren niet meer bijkomen van het lachen.
Zoiets als: "Mama, je moet harder blasen!!!" _O- _O- _O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 maart 2011 @ 15:32:22 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94716033
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:19 schreef ueberduitser het volgende:

Vraag is namelijk of meisje ooit kan praten. Komen nu heel langzaam voorzichtig wat oerkreten uit, maar dan houdt het op... ;(
Ja, dat snap ik. Maar alles wat ze wèl leert, is een cadeautje O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_94716145
quote:
Zoiets als: "Mama, je moet harder blasen!!!" _O- _O- _O-
Exact dat woord dus, op het Maibaumfest.
De buurman maakte het vuur voor de bbq aan, en blaast het beginnende vuurtje een beetje op.
Waarna mijn zoon knetterhard roept: Meine mama kan auch gut blazen! :o
  maandag 28 maart 2011 @ 15:57:40 #26
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94717268
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:32 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar alles wat ze wèl leert, is een cadeautje O+
helemaal waar!

Afgelopen weekend trouwens weer heerlijk van ons meisje genoten. Gisteren lagen we samen heerlijk in het zonnetje op de ligstoel in de tuin te slapen. :)
Ze gaat de laatste tijd trouwens erg goed vooruit. Je kunt merken dat ze een paar dagen in de week naar de dagopvang gaat. Daar kunnen ze echt veel tijd aan haar besteden en dat is te merken. Ze is bijvoorbeeld alerter en kijkt wat meer om zich heen. Je kunt nu ook beter contact met haar krijgen, al moet je wel binnen een halve meter recht voor haar zitten. Maar toch!
Ook begint ze wat meer te grijpen naar dingen die voor haar staan/zijn/liggen.

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:34 schreef annie.m het volgende:

[..]

Exact dat woord dus, op het Maibaumfest.
De buurman maakte het vuur voor de bbq aan, en blaast het beginnende vuurtje een beetje op.
Waarna mijn zoon knetterhard roept: Meine mama kan auch gut blazen! :o
^O^ _O_ _O-
Ik wist het wel! Hier nog niet voorgekomen die "verspreking" We zijn daar wel verdacht op, al heeft Thijs het gelukkig wel altijd over "pusten".
  maandag 28 maart 2011 @ 17:07:41 #27
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_94720880
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:04 schreef annie.m het volgende:

[..]

Dat doet mij zoon ook, maar dan net met woorden die hier iets totaal anders betekenen en moeders met het schaamrood op haar kaken zit en de buren niet meer bijkomen van het lachen.
Ik vertaal en vrijwillig een beetje voor een Nederlands/Duits theaterfestival, dat wordt in de omgeving Venlo aan de grens gehouden. Nederlandstalig in Duitsland, Duitstalig in Nederland en twee-talige stukken. Is een erg leuk festival, met veel gratis of goedkoop theater. Dit jaar zitten er ook groepen bij die speciaal voor het festival theater maken over dit soort woordproblematiek tussen Nederlands en Duits. 1 tot en met 5 juni voor diegene die interesse hebben.

www.grenzhopper.nl zal tegen die tijd wel meer informatie geven
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 maart 2011 @ 17:42:52 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94722452
Klinkt leuk, XL :Y
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 28 maart 2011 @ 17:52:25 #29
63722 z80
I fink you freaky
pi_94722843
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:34 schreef annie.m het volgende:

[..]

Exact dat woord dus, op het Maibaumfest.
De buurman maakte het vuur voor de bbq aan, en blaast het beginnende vuurtje een beetje op.
Waarna mijn zoon knetterhard roept: Meine mama kan auch gut blazen! :o
hier in de sportschool laats een opmerking van een Nederlander (geen kind meer)
Wir bellen morgen.
blijft leuk dit soort versprekingen bij anderen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 maart 2011 @ 17:53:33 #30
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94722886
Onderling zeggen wij weleens: we blaffen wel op ;) Maar dat is dan met opzet :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_94740137
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:34 schreef annie.m het volgende:

[..]

Exact dat woord dus, op het Maibaumfest.
De buurman maakte het vuur voor de bbq aan, en blaast het beginnende vuurtje een beetje op.
Waarna mijn zoon knetterhard roept: Meine mama kan auch gut blazen! :o
tja schat, ik ben niet voor niets met je getrouwd ;)

maar ff wat anders....

is er animo om ergens 2e helft april een avondje uit eten te gaan?
mijn voorstel is op een vrijdag of zaterdagavond bijv. thais eten in Kleve bij Bangkok...
interesse???
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 maart 2011 @ 07:28:07 #32
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94749520
Wat mij betreft wel :Y) Altijd in voor een etentje :) Moeten we wel even kijken of we Christan ergens onder kunnen brengen voor een nachtje, of hem eventueel meenemen (misschien wel weer leuk als er andere kinderen van ongeveer zijn leeftijd bij zouden zijn).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 maart 2011 @ 07:30:37 #33
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94749538
En anders kunnen we altijd nog die bbq houden hier, bijvoorbeeld op een zondagmiddag. Ruimte zat voor iedereen en dan kunnen alle kids ook mee :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 29 maart 2011 @ 08:42:03 #34
63722 z80
I fink you freaky
pi_94750183
Eten :Y) ik doe mee.
het liefst op een zaterdag of zondag.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:59:55 #35
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94755826
Ben bang dat dat met ons niets wordt. Vrije tijd is schaars en die houden we dan graag voor onszelf. Wat mij betreft wel een leuk idee hoor, maar ik denk niet dat Petra daar zo'n behoefte aan heeft. Die is wat dat betreft niet zo sociaal aangelegd als mij. :@
pi_94769662
Ik ben wel te vinden voor een etentje :-)

Enneh, als de voorkeur BBQ is, ik heb vernomen dat bij Bangkok ook een tuin zit met voldoende tuinmeubilair voor een aardig grote bbq groep!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 maart 2011 @ 18:21:12 #37
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94770225
Bbq hoeft niet per se, maar is een leuk alternatief als we iets met die Kinder erbij organiseren :)

Zoon kwam thuis met een Duitse mop:

Was macht eine Blondine wenn ihr Laptop in Flammen steht?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geweldig die humor :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:50:56 #38
63722 z80
I fink you freaky
pi_94778495
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:07 schreef siemi het volgende:
Ik ben wel te vinden voor een etentje :-)

Enneh, als de voorkeur BBQ is, ik heb vernomen dat bij Bangkok ook een tuin zit met voldoende tuinmeubilair voor een aardig grote bbq groep!
als ik in Bangkok eet, dan is het geen westers eten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_94785611
Thais is inderdaad veel lekkerder :-)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:03:32 #40
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_94788119
Als ik in Bangkok eet, dan vaak bij van die straattentjes, of op avond markten. Echt fantastisch voer krijg je daar! ;)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_94798060
Ja hier ook wel animo. Dit jaar moet het toch lukken om tot een datum te komen! :P
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_94814566
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:39 schreef elvhenk het volgende:
Ja hier ook wel animo. Dit jaar moet het toch lukken om tot een datum te komen! :P
Okee....

Animo is er in ieder geval!!! Das mooi :)

Mijn voorstel: zaterdag 7 mei bij Bangkok in Kleve, voldoende parkeergelegenheid aan de overkant.
Quote deze post als je ook meegaat en zet je naam erbij.
Ik heb geen tel.nummer van Bangkok om te reserveren maar ik herinner me dat Siemi dat nummer wel had, kun jij telefonisch reserveren Siemi?

Lijst deelnemers:

Annie.m
Pieter.m
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:01:09 #43
63722 z80
I fink you freaky
pi_94817305
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:56 schreef pieter.m het volgende:

[..]

Okee....

Animo is er in ieder geval!!! Das mooi :)

Mijn voorstel: zaterdag 7 mei bij Bangkok in Kleve, voldoende parkeergelegenheid aan de overkant.
Quote deze post als je ook meegaat en zet je naam erbij.
Ik heb geen tel.nummer van Bangkok om te reserveren maar ik herinner me dat Siemi dat nummer wel had, kun jij telefonisch reserveren Siemi?

Lijst deelnemers:

Annie.m
Pieter.m
7 mei hoe laat?
maar ga er maar van uit dat ik er ben.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 maart 2011 @ 18:33:53 #44
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94818417
Wij willen ook mee, maar onder voorbehoud op die datum, omdat we misschien iets anders hebben. Dat is of op 7, of op 14 mei.

Lijst deelnemers:

Annie.m
Pieter.m
z80
Rewimo (onder voorbehoud)
qltel (onder voorbehoud)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_94824251
http://www.thairestaurantkleve.de/

Wij kunnen helaas niet op 7 mei.
pi_94846154
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:33 schreef Rewimo het volgende:
Wij willen ook mee, maar onder voorbehoud op die datum, omdat we misschien iets anders hebben. Dat is of op 7, of op 14 mei.

Lijst deelnemers:

Annie.m
Pieter.m
z80
Rewimo (onder voorbehoud)
qltel (onder voorbehoud)
Ons lijkt het ook wel leuk om wat mensen te leren kennen, dus in principe willen we ook wel komen :)
Nog wel even onder voorbehoud :)

Lijst deelnemers:

Annie.m
Pieter.m
z80
Rewimo (onder voorbehoud)
qltel (onder voorbehoud)
Solodelphi (onder voorbehoud)
Elroban (onder voorbehoud)

[ Bericht 4% gewijzigd door Solodelphi op 31-03-2011 12:28:27 ]
pi_94859289
Volgens mij kunnen wij dan wel.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_94943538
Ik zal wel reserveren.

Lijst deelnemers:

Annie.m
Pieter.m
z80
Rewimo (onder voorbehoud)
qltel (onder voorbehoud)
Solodelphi (onder voorbehoud)
Elroban (onder voorbehoud)
Siemi (zonder voorbehoud)
Mevrouw Siemi (gedeeltelijk aanwezig/aanschuiven)
  Milf maandag 4 april 2011 @ 23:15:55 #49
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_95052140
Zo. Eindelijk internet. T com :r ! :D
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_95064670
Gisterenavond voor de eerste keer naar een cursus Duits geweest. Mijn duits is op zich niet eens zo heel slecht, ik kan het nl. over het algemeen prima verstaan, spreken gaat met horten en stoten.

Maar natuurlijk wil ik het goed spreken en verstaan, dus daar is nog wel wat aan bij te spijkeren ^^

Direct werd natuurlijk ons (nederlanders) grootste manco duidelijk, wat is het nou... mannelijk, vrouwelijk of onzijdig.. als we dat niet weten is het naamval gebruik natuurlijk zo naar zijn grootje :O

De rest qua uitspraak en begrijpen daar is niets mis mee, daarom voelt de cursus waarschijnlijk ook veel te simpel aan.

Het is ook best lastig natuurlijk, qua grammatica hoor ik thuis in een bepaalde groep (ophalen van ver weggezakte kennis) en qua spreken/begrijpen hoor ik thuis in een hogere groep. Ik weet nog niet echt wat het beste is. Even aankijken dus :D
pi_95066012
Welk niveau cursus doe je nu? Ik had hetzelfde vorig jaar (ik zat in een B2-groep). Ben na 1 cursus opgehouden en leer het nu gewoon in mijn dagelijkse bezigheden.
pi_95066675
Te laag naar mijn gevoel, vlg mij is het A1.1 en hiervan deel 2. Dus geringe voorkennis (expres gedaan omdat het gramaticale zover is weggezakt) maar blijkbaar loop ik qua woordkennis/begrip dus hier ver op voor.

In werk gewoon in Nederland, dus het leren in dagelijkse bezigheden gaat mij niet snel genoeg denk ik. Juist daarin kan ik wat oefenen daar ik contact heb met duitse leveranciers.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 april 2011 @ 13:23:32 #53
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_95066943
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:21 schreef Solodelphi het volgende:
Het is ook best lastig natuurlijk, qua grammatica hoor ik thuis in een bepaalde groep (ophalen van ver weggezakte kennis) en qua spreken/begrijpen hoor ik thuis in een hogere groep. Ik weet nog niet echt wat het beste is. Even aankijken dus :D
Ik ben onderaan begonnen (A0 dus) en ben intussen bezig met de B1-cursus. In juni ga ik daarvoor examen doen.

En ik ben heel blij dat ik helemaal onderaan begonnen ben. M'n Duits was niet geweldig en doordat ik helemaal onderaan begonnen ben heb ik in elk geval niets gemist.
pi_95067708
Misschien kun je een extra grammaticatraining doen? Hier bij de Volkshochschule hebben ze 1 keer in de zoveel tijd een cursus op zaterdag puur voor grammatica. Ik heb zelf een extra grammaticaboek gekocht om te oefenen (maar er nog niets mee gedaan ;)).
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:49:12 #55
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_95067894
Ik leer Duits op de geduld in een schone zaak manier. In het begin volgde ik nog een podcast in de file, maar dat hield ik niet lang vol. Sindsdoen doe ik niets, behalve wat boeken lezen in Duits, tv kijken in Duits en teggen bakkers, barmannen, slagers, kappers etc etc oefenen en inmiddels (zo'n 2 jaar later) is het behoorlijk vloeiend. Ik geef nu bijvoorbeeld al trainingen voor mijn werk in het Duits aan Duitse klanten en krijg daarover positieve feedback. Ik weet dat er grammaticaal het nodige fout gaat, maar het verbetert zichzelf nog altijd in hoog tempo en ik kan me niet voorstellen hoe een les dit sneller kan bewerkstelligen. Grootste voordeel in mijn ogen van mijn methode, het ontwikkelt zich meer als een gevoel dan als een set regeltjes
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:23:24 #56
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_95075030
Wil zelf ook binnenkort beginnen met een cursus grammatica aan de VHS. Lezen, luisteren en de woordenschat zijn wel in orde, maar vooral die grammatica blijft lastig. Wat vertellen lukt over het algemeen wel, maar schrijven blijft toch echt een ander verhaal. Merk gelukkig dat chatten met mn Duitse vrienden elke keer een stuk beter gaat.
pi_95114806
Ik volg een C2 cursus bij VHS. Ook mijn gramatica is in het bijzonder met naamvallen erg slecht, maar dat maak ik mezelf in mijn eigen tijd eigen.

Voordeel van een C2-cursus is dat het qua woordenschat erg uitdagend is voor Nederlanders. Iedere Nederlander kan volgens mij zonder problemen een menu lezen, korte stukjes in een tijdschrift e.d.

Bij mijn C2 cursus richten we ons op Vak-Duits en moeilijke krantenknipsel van bijvoorbeeld Süd Deutsche. En dan gaat het niet om het inhoudelijk woord voor woord te kennen maar meer om de strekking.

Een ander deel van de cursus richt zich op de tekstproductie, hierbij gaat het om een onderbouwde mening geven over bijvoorbeeld de afschaffing AKW's.

Ik ben blij dat ik gepushed heb om een C2 cursus te mogen volgen wat mijn Leseverstehen en Horverstehen waren al van een hoog niveau.
pi_95135697
Okay, noteer ons ook maar voor de 7e mei: Dave en Armande
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_95195491
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:24 schreef PureEvil het volgende:
Zag dat anne inmiddels weg is? Is ze weer terug naar nederland? Want zag onderlaatst nog wel de auto van haar (ex?) vriend hier rijden geloof ik. (ben niks nieuwsgierig...)
Ben inderdaad weg :P. En exvriend blijft er nog wonen :Y, dus die zal je vaker zien rijden.
  Milf donderdag 7 april 2011 @ 23:35:45 #60
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_95198582
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:40 schreef Anne het volgende:

[..]

Ben inderdaad weg :P. En exvriend blijft er nog wonen :Y, dus die zal je vaker zien rijden.
Hebbie nog een cursus Duits over? _O-

:*
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_95198909
Nope, helaas :P Ik heb het ook via de VHS gedaan.
  Milf donderdag 7 april 2011 @ 23:43:51 #62
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_95199035
quote:
12s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:41 schreef Anne het volgende:
Nope, helaas :P Ik heb het ook via de VHS gedaan.
Wat is de VHS? Een videoband ? ;)

Ben je verder al weer volledig gesetteld?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_95225395
Die Volkshochschule ;)
  zondag 10 april 2011 @ 14:22:18 #64
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95299463
OOC, is autorijden in Duitsland relatief duur of goedkoop (verzekering, registratie, benzine)?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 10 april 2011 @ 15:35:53 #65
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95302151
Verzekering is niet goedkoop, wegenbelasting is een kwart van de Nederlandse, benzineprijs is meestal lager dan in NL, maar dat wisselt nogal. Op het moment is tanken in DLD weer aardig goedkoper (kan wel 10 ct schelen). Diesel is duurder dan in NL.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 10 april 2011 @ 16:11:53 #66
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95303858
Hm. Ik heb geen idee wat de prijzen zijn in Nederland, hehe. Nou ja. Ik vroeg het in een opwelling. Was gewoon nieuwsgierig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 10 april 2011 @ 16:17:45 #67
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95304115
Ik zie in NL prijzen voor benzine die variëren van ongeveer 1,60 tot 1,72 (laatste is langs de snelweg natuurlijk). Hier in DLD betaal ik rond de 1,52 (op maandag tanken is het goedkoopst trouwens).

Zal bij jullie wel een stukje goedkoper zijn verwacht ik.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 10 april 2011 @ 16:23:24 #68
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95304379
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:17 schreef Rewimo het volgende:
Ik zie in NL prijzen voor benzine die variëren van ongeveer 1,60 tot 1,72 (laatste is langs de snelweg natuurlijk). Hier in DLD betaal ik rond de 1,52 (op maandag tanken is het goedkoopst trouwens).

Zal bij jullie wel een stukje goedkoper zijn verwacht ik.
$3.50/gallon geloof ik. Ik tank maar een keer per maand dus ik let niet echt op ;) Maar ja, dat blijft goedkoper inderdaad.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_95311528
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:35 schreef Rewimo het volgende:
Verzekering is niet goedkoop, wegenbelasting is een kwart van de Nederlandse, benzineprijs is meestal lager dan in NL, maar dat wisselt nogal. Op het moment is tanken in DLD weer aardig goedkoper (kan wel 10 ct schelen). Diesel is duurder dan in NL.
Wegenbelasting scheeld meer dan een kwart hoor.
Ik heb net een nieuwe auto en kan het dan nooit laten om na te kijken wat ik in Nederland aan wegenbelasting zou moeten betalen.
Hier in Duitsland betaal ik 87 euro per jaar, dezelfde auto in Nederland kost ¤ 688,- per jaar. :P
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 april 2011 @ 19:44:45 #70
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_95312568
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:14 schreef annie.m het volgende:

[..]

Wegenbelasting scheeld meer dan een kwart hoor.
Ik heb net een nieuwe auto en kan het dan nooit laten om na te kijken wat ik in Nederland aan wegenbelasting zou moeten betalen.
Hier in Duitsland betaal ik 87 euro per jaar, dezelfde auto in Nederland kost ¤ 688,- per jaar. :P
Het wordt op een andere manier berekend, bij sommige auto's scheelt het dus meer dan bij andere. Je hebt kennelijk mazzel met die van jou.
  maandag 11 april 2011 @ 10:26:03 #71
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95334020
Even een vertaalvraagje, we zijn op zoek naar het duitse woord voor kindertraktaties.
Kleinigheden met een bepaald thema, wat je in NL bijvoorbeeld meegeeft als je kindje z'n verjaardag viert op het kinderdagverblijf.

dus zoiets:
of dit:


Dingen die je bijvoorbeeld hier ziet: http://www.annekoen.nl/in(...)TION&group=15&cat=44

Heeft iemand een idee? En wordt dit überhaupt wel gedaan in Duitsland?
pi_95335202
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:05 schreef siemi het volgende:
Ik zal wel reserveren.

Lijst deelnemers:

Annie.m
Pieter.m
z80
Rewimo (onder voorbehoud)
qltel (onder voorbehoud)
Solodelphi (onder voorbehoud)
Elroban (onder voorbehoud)
Siemi (zonder voorbehoud)
Mevrouw Siemi (gedeeltelijk aanwezig/aanschuiven)
Ik kan inmiddels melden dat Solodelphi en Elroban niet meer onder voorbehoud komen, maar definitief kunnen.

Te zijner tijd horen we de tijd wel.
pi_95339747
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:44 schreef qltel het volgende:

[..]

Het wordt op een andere manier berekend, bij sommige auto's scheelt het dus meer dan bij andere. Je hebt kennelijk mazzel met die van jou.
Klopt, in nederland gaat het naar gewicht, hier naar de pk's geloof ik.
pi_95342377
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:17 schreef annie.m het volgende:

[..]

Klopt, in nederland gaat het naar gewicht, hier naar de pk's geloof ik.
Motorinhoud en Fijnstofuitstoot.
  maandag 11 april 2011 @ 14:51:52 #75
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95343037
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:26 schreef ueberduitser het volgende:
Heeft iemand een idee?
Mitgebsel en Mitbringsel hebben we al als suggesties, maar dat is het nou net niet helemaal.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 april 2011 @ 14:54:44 #76
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95343132
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:51 schreef ueberduitser het volgende:

Mitgebsel en Mitbringsel hebben we al als suggesties, maar dat is het nou net niet helemaal.
Christan komt zo thuis, die weet het vast wel :D Zal het hem vragen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 april 2011 @ 14:59:06 #77
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95343260
Daar is geen woord voor, volgens onze zoon :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 11 april 2011 @ 15:15:26 #79
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95343846
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:59 schreef Rewimo het volgende:
Daar is geen woord voor, volgens onze zoon :')
Ik denk dat het daar ook op uit draait. Gisteravond hele avond zitten koekelen, op .de en .nl maar niks kunnen vinden. Woordenboeken erbij, ook geen resultaat.

quote:
nee, dat is echt eten en dat is niet helemaal de bedoeling...

Dank voor de input!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 april 2011 @ 15:39:50 #80
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95344731
Verzin er een mooi woord voor :) Duitsers houden van mooie lange woorden en je kunt er vast wel iets op bedenken. Goed idee trouwens!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 11 april 2011 @ 15:42:45 #81
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95344828
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:39 schreef Rewimo het volgende:
Verzin er een mooi woord voor :) Duitsers houden van mooie lange woorden en je kunt er vast wel iets op bedenken. Goed idee trouwens!
Gaat ons lukken! Roepen de buuv er wel even bij.

mondje dicht he!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 april 2011 @ 15:44:29 #82
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95344889
Ik zeg niks. Maar heb wel een paar leuke ideeën voor je misschien (en kijk ook eens in OUD, daar loopt een traktatietopicreeks ;) )
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_95345239
Is dit dan iets van de laatste tijd? Toen ik nog een kind was, kreeg ik niets mee naar huis. Een speeltje ofzo?
  maandag 11 april 2011 @ 15:57:56 #84
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95345447
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:44 schreef Rewimo het volgende:
Ik zeg niks. Maar heb wel een paar leuke ideeën voor je misschien (en kijk ook eens in OUD, daar loopt een traktatietopicreeks ;) )
In dat topic heb ik bovenstaande creaties ook wel gepost.

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:52 schreef Hiya het volgende:
Is dit dan iets van de laatste tijd? Toen ik nog een kind was, kreeg ik niets mee naar huis. Een speeltje ofzo?
geen idee eigenlijk. Ideetje van Petra. Onze Thijs kwam regelmatig in NL nog met wat naar huis. Ik kende het ook niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 april 2011 @ 16:11:15 #85
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95345975
Ik trakteerde vroeger op toverballen :D Maar tegenwoordig maken ze er wat meer van, van die traktaties, er wordt flink geknutseld.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_95352772
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:43 schreef Gala6183 het volgende:
Misschien kun je een extra grammaticatraining doen? Hier bij de Volkshochschule hebben ze 1 keer in de zoveel tijd een cursus op zaterdag puur voor grammatica. Ik heb zelf een extra grammaticaboek gekocht om te oefenen (maar er nog niets mee gedaan ;)).
Ik denk, zal me ook eens melden :-)
Ik heb van mijn werkgever een prive-cursus Duits gekregen. Morgen de 2e (van de 16) les. Niveau is tussen C1 (lezen) en B1 (grammatica). Het beste leer je het in de praktijk natuurlijk en mijn Duits is flink verbeterd sinds een jaar. Maar met grammatica is het zo dat als je de basis niet weet, het nooit perfect kan worden. Ben benieuwd hoe mn duits is na 16 lessen :-)

Hoest verder bij jou in München? Ook zo genoten van het heerlijke weer? Nog even en dan hebben we de 2e Stammstrecke *O*
pi_95358662
Inmiddels ziet de lijst er dus zo uit:

Lijst deelnemers:

Annie.m
Pieter.m
z80
Rewimo (onder voorbehoud)
qltel (onder voorbehoud)
Solodelphi
Elroban
Siemi (zonder voorbehoud)
Mevrouw Siemi (gedeeltelijk aanwezig/aanschuiven)
Elvhenk (Armande) en meneer Elvhenk (Dave)
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 april 2011 @ 20:56:38 #88
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95360960
Wij gaan ook mee :)

We moeten alleen even kijken of we Christan onder kunnen brengen ergens, of komen er meer kinderen mee?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_95363698
Wanneer is er een meeting in het mooie deel van Duitsland? O-)
  maandag 11 april 2011 @ 21:43:54 #90
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95364404
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:34 schreef Beast_of_europe het volgende:
Wanneer is er een meeting in het mooie deel van Duitsland? O-)
Ik heb hier vanavond nog een meeting met een paar noabers gehad hoor, dusssss.... ;)
pi_95365588
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:34 schreef Beast_of_europe het volgende:
Wanneer is er een meeting in het mooie deel van Duitsland? O-)
Als ik het goed heb opgenoteerd, dan staat het voor 7 mei a.s. in Kleve.
Sluit je vooral aan!
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  maandag 11 april 2011 @ 22:06:10 #92
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95366146
ff meisje n Petra spammen hoor....


en Lenthe lekker in de schommel die Ulla van de Frühforderung voor haar meegenomen had
pi_95377436
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:58 schreef elvhenk het volgende:

[..]

Als ik het goed heb opgenoteerd, dan staat het voor 7 mei a.s. in Kleve.
Sluit je vooral aan!
Ik zei het mooie deel :-) a.k.a. Bayern ^O^
pi_95379111
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 06:17 schreef Beast_of_europe het volgende:

[..]

Ik zei het mooie deel :-) a.k.a. Bayern ^O^
Aha, het ANDERE mooie deel. Nou daar is dan een mooie taak voor jou weg gelegd denk ik. :P
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:11:25 #95
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95385856
:( o|O ~O> })

Ik word helemaal gek van de hulpmiddelenleverancier/krankenkasse.

Heb ik 01.02.2011 een recept opgehaald voor een Badewanneliege voor ons meisje en doorgestuurd naar de hulpmiddelenleverancier. Meisje kan niet meer in het badzitje, dus moet ze een aangepaste hebben.
Zij doen een offerte naar de krankenkasse, krijg ik 22 maart een schrijven van een voor mij totaal onbekende leverancier met de mededeling dat zij niet zuständig zijn voor de levering van de Liege, of ik contact op wil nemen met de krankenkasse voor de juiste leverancier. Origineel recept was er ook bij.
Bel ik dus de hulpmiddelenleverancier waar ik het recept naar toe gestuurd heb, vertellen ze me dus dat ze de offerte naar de krankenkasse hebben gestuurd ter goedkeuring. Ze snappen niet dat ik bericht heb gekregen van die andere leverancier. (raar, zij hebben dat recept in feite toch doorgestuurd) Men zou erachteraan bellen, ik zou bericht krijgen. Niet dus.
Bel ik nu net even op, omdat we vanmiddag naar Nordhorn moeten naar de neurologe en dus ook even bij hun langs wil gaan. Vertellen ze me nu doodleuk dat de krankenkasse een nieuw recept nodig is, omdat de oude ouder is dan 28 dagen... ;(
Ik had 1,5 week geleden hun al gebeld dat meisje nu echt dat zitje nodig is, het is gewoonweg levensgevaarlijk meisje zo nog in bad te doen.
We rijden er vanmiddag wel even langs en ik zal ze even goed de waarheid vertellen, stelletje klootzakken!
Waardeloze aan het verhaal is dat we nu, op aanraden van de fysiotherapie, ook nog een reha-buggy en een Liegeorthese willen aanvragen. Eerst maar eens even goed met de neurologe spreken, zij staat ook aan het hoofd van Lenthe's begeleidende groep, hoe we dit nu aan gaan pakken. Als die andere hulpmiddelen ook zo moeizaam gaan, vrees ik dat als de zomer voorbij is, we de spullen pas krijgen.
Waardeloos, en het aangepaste stoeltje van Lenthe ging zo vlot. (daar zit ook nog een staartje aan, want de fysio heeft gezegd dat het stoeltje aangepast moet worden omdat meisje er in onderuit zakt)
Ik wordt er niet goed van!

zo, moest ik even kwijt....

:W
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 april 2011 @ 14:28:23 #96
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95392205
Hopeloos is dat, in NL kunnen ze er ook wat van maar in DLD maken ze het wel erg ingewikkeld als ik het zo lees. En het enige wat jij wilt is dat die spullen er komen voor je meisje. Wat maakt het uit of dat linksom of rechtsom gebeurt, als ze er maar komen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_95399351
Hallo!

Sorry, ik hoop dat jullie het niet erg vinden als ik even binnen kom vallen met wat vragen..
Mijn naam is Anne, ik ben 21 jaar oud en zit met een probleem: Mijn vriend woont in Nijmegen sinds een jaartje en heeft daar een fulltime baan. Hij zit nog op kamers omdat een (betaalbaar) appartement in Nijmegen onvindbaar lijkt. Na de zomer ga ik ook in Nijmegen wonen, en we wilden dan graag gaan samenwonen. Is dus ook een onmogelijke opgave: de wachtlijsten in Nijmegen zijn echt ontzettend lang, en particulier huren is gewoon veel te duur. Vorige week kwam er ineens het idee om iets in Duitsland te gaan zoeken, net over de grens in Kranenburg, Kleve of een ander plaatsje in de buurt. Ik ben nu druk op zoek naar informatie, en daar komen dan ook de nodige vragen bij. Ik hoop dat jullie die willen beantwoorden, want ik kom er niet zo goed wijs uit.

- Is het slim om de Nederlandse bankrekening aan te houden of er een te nemen in Duitsland? Via verhuis.de heb ik al vernomen dat het handig kan zijn je Nederlandse bankrekening aan te houden omdat het pinnen dan bij (bijna?) elke Duitse bank gratis is, en met een Duitse bankrekening is dat niet zo. De reden waarom ik deze vraag stel heeft te maken met mijn volgende vraag:
- Hoe zit het met het internet? Ik heb gelezen dat de meeste internetaanbieders je alleen als klant accepteren, als je een Duits bankrekeningnummer hebt. Zijn er ook internetaanbieders die je accepteren als je een Nederlands bankrekeningnummer hebt, en zo ja: welke zijn dat?
- Komt post snel aan? Ik heb in Belgie gewoond en daar duurde het altijd een week of
2 voordat de post aankwam (omdat alles via Brussel ging..), is dat in Duitsland sneller?
- Hoe zit het met de ziektekosten in Duitsland? Ik heb me laten vertellen dat je, als je in Nederland werkt en in Duitsland woont, je gewoon ziektekosten via je werkgever blijft afdragen en ook ziektekosten in Duitsland moet betalen. Nu ben ik ongeveer 100 euro per maand kwijt aan ziektekosten (CZ), maar hoe duur is dat in Duitsland? En werken ze, net zoals in Nederland, met basispakketten en aanvullende pakketten?
- Mijn vriend en ik willen gaan samenwonen en een appartement huren, en ik heb gelezen dat mensen die samenwonen niet als fiscale partners worden behandeld, maar gewoon als vrijgezel. Wat houdt dit concreet in, heeft het echt grote (financiele) nadelen?

Sorry dat ik zo kom binnenstormen, maar met de bulk aan informatie die ik op websites tegenkom, raak ik een beetje het overzicht kwijt. Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken :)
pi_95400245
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:46 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
Hallo!

- Is het slim om de Nederlandse bankrekening aan te houden of er een te nemen in Duitsland? Via verhuis.de heb ik al vernomen dat het handig kan zijn je Nederlandse bankrekening aan te houden omdat het pinnen dan bij (bijna?) elke Duitse bank gratis is, en met een Duitse bankrekening is dat niet zo.
Persoonlijk heb ik een Nederlandse rekening en een Duitse. De Duitse om mijn verzekeringen e.d. in Duitsland te kunnen betalen. (WA bijv.) Ik boek dus over van mijn NL naar DE rekening. De argumenten op verhuis.de kloppen. Vaak is het zo dat het pinnen van een duitse rekening alleen maar gratis is bij branches van die bank. Daarnaast heb je vaak dat je per boeking iets moet betalen etc. etc.
quote:
De reden waarom ik deze vraag stel heeft te maken met mijn volgende vraag:
- Hoe zit het met het internet? Ik heb gelezen dat de meeste internetaanbieders je alleen als klant accepteren, als je een Duits bankrekeningnummer hebt. Zijn er ook internetaanbieders die je accepteren als je een Nederlands bankrekeningnummer hebt, en zo ja: welke zijn dat?
Volgens mij geldt voor internet hetzelfde als voor de verzekeringen, duitse bankrekening is vereist of benodigd. Ik kan me niet herinneren dat wij een aanbieder tegengekomen zijn die het dmv acceptgiro of iets dergelijks doet.
quote:
- Komt post snel aan? Ik heb in Belgie gewoond en daar duurde het altijd een week of
2 voordat de post aankwam (omdat alles via Brussel ging..), is dat in Duitsland sneller?
Hier kan ik je niet echt een antwoord op geven, kan waarschijnlijk iemand anders wel. Vanuit NL duurt het wel iets langer, maar ik heb persoonlijk nog niet gemerkt dat het veel langer duurt.
quote:
- Hoe zit het met de ziektekosten in Duitsland? Ik heb me laten vertellen dat je, als je in Nederland werkt en in Duitsland woont, je gewoon ziektekosten via je werkgever blijft afdragen en ook ziektekosten in Duitsland moet betalen. Nu ben ik ongeveer 100 euro per maand kwijt aan ziektekosten (CZ), maar hoe duur is dat in Duitsland? En werken ze, net zoals in Nederland, met basispakketten en aanvullende pakketten?
Doordat je in NL werkt ben je in NL verplicht verzekerd. Wij hebben gewoon onze basisverzekering, aanvullende verzekering en tandartsverzekering in NL lopen. Wel moet je je aanmelden bij de duitse krankenkasse. Bij je nederlandse verzekering kun je een E106 formulier opvragen, dit lever je in bij de krankenkasse, dan ben je in Duitsland voor alles verzekerd waar je in Nederland ook voor verzekerd bent.
quote:
- Mijn vriend en ik willen gaan samenwonen en een appartement huren, en ik heb gelezen dat mensen die samenwonen niet als fiscale partners worden behandeld, maar gewoon als vrijgezel. Wat houdt dit concreet in, heeft het echt grote (financiele) nadelen?
Inderdaad je blijft "ledig" als je samenwoont in Duitsland. Op de rest kan ik je eerlijk gezegd geen antwoord geven, aangezien wij in dat opzicht ook nog een hoop aan het uitzoeken zijn. Dit komt ook omdat ik nog een huis heb in Nederland wat verkocht moet worden en het m.i. logisch is om eerst dit soort dingen afgehandeld te hebben voordat je verder gaat.
quote:
Sorry dat ik zo kom binnenstormen, maar met de bulk aan informatie die ik op websites tegenkom, raak ik een beetje het overzicht kwijt. Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken :)
Geen probleem, gewoon vragen ;) Hebben mijn vriend en ik ook gedaan. En je krijgt inderdaad een bulk aan informatie dat klopt. Probeer gewoon 1 stap per keer te doen, dat is het makkelijkst.

Er zullen vast aanvullingen/verduidelijkingen zijn bij mijn antwoorden, deze volgen vanzelf door de andere lezers/posters :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Solodelphi op 12-04-2011 17:20:55 ]
pi_95409613
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:04 schreef Solodelphi het volgende:

[..]

Persoonlijk heb ik een Nederlandse rekening en een Duitse. De Duitse om mijn verzekeringen e.d. in Duitsland te kunnen betalen. (WA bijv.) Ik boek dus over van mijn NL naar DE rekening. De argumenten op verhuis.de kloppen. Vaak is het zo dat het pinnen van een duitse rekening alleen maar gratis is bij branches van die bank. Daarnaast heb je vaak dat je per boeking iets moet betalen etc. etc.
Duitse bankrekening is wel handig, maar duurder dan een NL bankrekening.
[..]
quote:
Volgens mij geldt voor internet hetzelfde als voor de verzekeringen, duitse bankrekening is vereist of benodigd. Ik kan me niet herinneren dat wij een aanbieder tegengekomen zijn die het dmv acceptgiro of iets dergelijks doet.

[..]

Hier kan ik je niet echt een antwoord op geven, kan waarschijnlijk iemand anders wel. Vanuit NL duurt het wel iets langer, maar ik heb persoonlijk nog niet gemerkt dat het veel langer duurt.

[..]

Doordat je in NL werkt ben je in NL verplicht verzekerd. Wij hebben gewoon onze basisverzekering, aanvullende verzekering en tandartsverzekering in NL lopen. Wel moet je je aanmelden bij de duitse krankenkasse. Bij je nederlandse verzekering kun je een E106 formulier opvragen, dit lever je in bij de krankenkasse, dan ben je in Duitsland voor alles verzekerd waar je in Nederland ook voor verzekerd bent.
De duitse krankenkasse krijg je er gratis bij... voordeel van een duitse huisarts is dat je geen eigen risico hebt zoals in NL. Wel betaal je als je gebruik maakt van een huisarts 10 euro praxisgebuhr voor 1 kwartaal.

quote:
[..]

Inderdaad je blijft "ledig" als je samenwoont in Duitsland. Op de rest kan ik je eerlijk gezegd geen antwoord geven, aangezien wij in dat opzicht ook nog een hoop aan het uitzoeken zijn. Dit komt ook omdat ik nog een huis heb in Nederland wat verkocht moet worden en het m.i. logisch is om eerst dit soort dingen afgehandeld te hebben voordat je verder gaat.

Als je gewoon in NL inkomstenbelasting blijft betalen kun je gewoon kiezen voor fiscaal partnerschap. Wellicht is het duitse belastingstelsel wel wat voordeliger zolang je geen koophuis in DLD hebt.
[..]
quote:
Geen probleem, gewoon vragen ;) Hebben mijn vriend en ik ook gedaan. En je krijgt inderdaad een bulk aan informatie dat klopt. Probeer gewoon 1 stap per keer te doen, dat is het makkelijkst.

Er zullen vast aanvullingen/verduidelijkingen zijn bij mijn antwoorden, deze volgen vanzelf door de andere lezers/posters :)
Ik woon trouwens ook in kranenburg, maar verhuur geen appartementen.... tegenover ons zijn ze wel appartementen voor studenten aan het opknappen (kleverstrasse ter hoogte van Vervoorts)
pi_95411685
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 06:17 schreef Beast_of_europe het volgende:

[..]

Ik zei het mooie deel :-) a.k.a. Bayern ^O^
Ben je al een keer bij Lök & Lecker geweest? ;)
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:56:07 #101
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_95413196
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:32 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Ben je al een keer bij Lök & Lecker geweest? ;)
Die waren ooit bij zo'n programma van bedenkelijk niveau van SuperRTL of VOX ofzoiets op tv. Iets waarbij een Duitse Gordon Ramsey er nog iets van probeerde te maken geloof ik....
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:58:12 #102
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_95413334
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 06:17 schreef Beast_of_europe het volgende:

[..]

Ik zei het mooie deel :-) a.k.a. Bayern ^O^
September? Op de Wiesn?
Of vrijdag kan ik ook... bij de Airbrau op Frans Jozef vanaf een uurtje of vier?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 april 2011 @ 21:25:47 #103
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_95415099
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:24 schreef elvhenk het volgende:
Inmiddels ziet de lijst er dus zo uit:

Lijst deelnemers:

Annie.m
Pieter.m
z80
Rewimo (kan niet)
qltel (kan niet)
Solodelphi
Elroban
Siemi (zonder voorbehoud)
Mevrouw Siemi (gedeeltelijk aanwezig/aanschuiven)
Elvhenk (Armande) en meneer Elvhenk (Dave)
Het voorbehoud bij ons kan weg, wij kunnen definitief niet. Op die datum hebben we een familie-iets..
pi_95415624
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:32 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Ben je al een keer bij Lök & Lecker geweest? ;)
Niet dat ik me kan herinneren :-) Ik stel voor: daar een treffen voor Fok-Beierse :-)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 april 2011 @ 21:35:40 #105
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_95415722
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 06:17 schreef Beast_of_europe het volgende:

[..]

Ik zei het mooie deel :-) a.k.a. Bayern ^O^
Bayern! Daar ben ik van 13 t/m 15 mei.. Een konferenz van Scouting..
pi_95417115
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:03 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Duitse bankrekening is wel handig, maar duurder dan een NL bankrekening.
[..]

[..]

De duitse krankenkasse krijg je er gratis bij... voordeel van een duitse huisarts is dat je geen eigen risico hebt zoals in NL. Wel betaal je als je gebruik maakt van een huisarts 10 euro praxisgebuhr voor 1 kwartaal.

[..]

Als je gewoon in NL inkomstenbelasting blijft betalen kun je gewoon kiezen voor fiscaal partnerschap. Wellicht is het duitse belastingstelsel wel wat voordeliger zolang je geen koophuis in DLD hebt.
[..]

[..]

Ik woon trouwens ook in kranenburg, maar verhuur geen appartementen.... tegenover ons zijn ze wel appartementen voor studenten aan het opknappen (kleverstrasse ter hoogte van Vervoorts)
Allereerst, bedankt voor de antwoorden jullie twee! Nu worden er al wat dingen duidelijker.
Nog wat dingen die ik niet snap: het gedeelte van de krankenkasse.. Ik kan dus in Nederland bij CZ verzekerd blijven, en dan hoef ik me alleen maar (gratis) aan te melden bij de krankenkasse? Ik hoef nergens ziektekostenverzekering te betalen in Duitsland, en kan dan toch daar naar een tandarts bijvoorbeeld?

Mijn vriend en ik willen in Nederland inkomstenbelasting blijven betalen, maar betekent dat dat we in Duitsland helemaal geen inkomstenbelasting hoeven te betalen? Overigens werkt alleen mijn vriend, ik ben een student (en krijg dus studiefinanciering), maakt dit iets uit?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 april 2011 @ 22:06:25 #107
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95418128
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:54 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:

Allereerst, bedankt voor de antwoorden jullie twee! Nu worden er al wat dingen duidelijker.
Nog wat dingen die ik niet snap: het gedeelte van de krankenkasse.. Ik kan dus in Nederland bij CZ verzekerd blijven, en dan hoef ik me alleen maar (gratis) aan te melden bij de krankenkasse? Ik hoef nergens ziektekostenverzekering te betalen in Duitsland, en kan dan toch daar naar een tandarts bijvoorbeeld?
Ja, dat klopt. Je schrijft je in, je krijgt een pasje en je kunt overal naar een dokter, ziekenhuis en tandarts.

quote:
Mijn vriend en ik willen in Nederland inkomstenbelasting blijven betalen, maar betekent dat dat we in Duitsland helemaal geen inkomstenbelasting hoeven te betalen? Overigens werkt alleen mijn vriend, ik ben een student (en krijg dus studiefinanciering), maakt dit iets uit?
Als je in NL werkt kun je in NL belasting blijven betalen. Let er wel op dat de eerste aangifte die je moet doen een enorme hap papierwerk is, die je niet digitaal kunt doen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_95418949
quote:
De duitse krankenkasse krijg je er gratis bij... voordeel van een duitse huisarts is dat je geen eigen risico hebt zoals in NL. Wel betaal je als je gebruik maakt van een huisarts 10 euro praxisgebuhr voor 1 kwartaal
Sinds wanneer betaal je in Nederland eigen risico voor de huisarts? :o
pi_95419674
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:06 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Je schrijft je in, je krijgt een pasje en je kunt overal naar een dokter, ziekenhuis en tandarts.

[..]

Als je in NL werkt kun je in NL belasting blijven betalen. Let er wel op dat de eerste aangifte die je moet doen een enorme hap papierwerk is, die je niet digitaal kunt doen.
Ah, dat zijn weer wat vragen minder.. Bedankt! :)
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:59:16 #110
63722 z80
I fink you freaky
pi_95422123
spuit 11 meld zich.

het hebben van een Nederlandse en Duitse rekening is aan te raden.
de NL rekening is goedkoper, de D rekening heb je nodig voor de automatische afschrijvingen in D.

een dsl verbinding is NIET overal in D leverbaar. let dus goed op waar je gaat wonen indien dit belangrijk is.

indien je inkomsten uit arbeid hebt uit NL (en nergens anders) val je onder het NL belasting recht.
dus alle lasten, maar ook de lusten mbt terug gaven.
hoe het zit met samen wonen weet ik niet.

ik woon vanaf 2005 in D, maar ik moet me nog steeds aanmelden bij de krankenkasse
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_95430434
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:34 schreef Beast_of_europe het volgende:

[..]

Niet dat ik me kan herinneren :-) Ik stel voor: daar een treffen voor Fok-Beierse :-)
Goed plan! Een biergarten is wat mij betreft ook goed.
  woensdag 13 april 2011 @ 08:51:38 #112
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95431133
ff knippen en plakken uit een OUD-topic:

mogguh!

Gisteren weer een hoop info en taken gekregen.
(alleen nog geen badzitje, we waren te laat uit het ziekenhuis)
De neurlogoe was supertevreden hoe meisje zich ontwikkeld, ze kon zien dat ze vooruit is gegaan (ook al gaat dat met hele kleine stapjes). Verschillende testjes gedaan, waar toch een aantal zaken naar voren kwamen. Spierspanning is nihil, de grove en fijne motoriek zijn nog geheel onderontwikkeld en de vraag is of dat goed komt.
Haar rug vergroeid naar rechts toe, vertoond een gibbus en we moeten dus langs de orthopeed in Oldenburg om een ligorthese voor de nacht aan te laten meten.
Haar heupjes zijn dramatisch, totaal niet goed, ook na beide operaties. Dit wisten we ook wel, de orthopeed had ons dat verteld na de vorige operatie. De orthopeed wil daar pas wat aan gaan doen als ze begint d'r heupjes te belasten (als ze begint met kruipen o.i.d., wat nog in feite de vraag is of ze dat ooit zal kunnen), of wanneer ze pijn aan d'r heupjes krijgt.
Haar spraak is ook nog extreem onderontwikkeld, ze maakt alleen nog maar de eerste babyklankjes, schreeuwtjes. Lachen is het enige dat wel goed kan (en dat is super! ze is zo'n vrolijk meisje). Een simpele gehoortest is in het begin wel gedaan, maar nu gaan we in de zomer (dan pas vanwege haar extreme verkoudheden) een uitgebreide audiologische test doen om te kijken of alles wel wel in de hersenen aankomt en verwerkt wordt. Hiervoor moeten we naar Münster naar een speciaal centrum.
We hebben een MRI gepland, in de bouwvak, van haar hersenen(op verzoek van de neurochirurg) en de heupjes(op verzoek van de orthopeed). Hiervoor 2 dagen opname in Nordhorn, waarna de uitslagen in Oldenburg (ortho) en Münster(neuro) besproken worden.
Verder moeten we een reha-buggy aan gaan vragen met een aangepast zitje erin. De mutsy die we nu hebben voldoet niet meer, en is voor de scheefgroei van d'r rug ook niet echt bevorderlijk.

Al met al een positief gesprek en we hebben weer genoeg te doen.

Grüsse!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 april 2011 @ 09:17:21 #113
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95431689
Dat is weer een hele waslijst, ud. Die scheefgroei is erg vervelend lijkt me, iets wat je goed in de gaten moet houden, daar kunnen weer zoveel andere problemen door ontstaan :{

Heb je er nu al zicht op dat jullie alles krijgen wat je nodig hebt voor haar, zonder al dat stomme verzekeringsgezeur?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 15 april 2011 @ 11:25:24 #114
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95534530
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:17 schreef Rewimo het volgende:
Heb je er nu al zicht op dat jullie alles krijgen wat je nodig hebt voor haar, zonder al dat stomme verzekeringsgezeur?
errrr, ja eindelijk. Stomme verzekeringsgezeur blijven we houden. Stand nu is dat de AOK zodra ze het recept binnen hebben de goedkeuring kunnen verlenen. Inmiddels met de hulpmiddelenleverancier contact gehad, even me ongenoegen geuit, en volgende week (jaja, moet ik nog zien) het badzitje er zou kunnen zijn.

9 mei afspraak in Oldenburg bij de orthopeed om te praten over een ligorthese, op aanraden van de fysio.
pi_95630203
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2011 08:12 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Goed plan! Een biergarten is wat mij betreft ook goed.
Dan moeten we dat eens agan regelen. Pasing woon je toch (als ik het me goed herinner)?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 april 2011 @ 18:47:29 #116
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95631784
Wij zijn aan het Moezelen momenteel, lekker weer hier 8-)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf zondag 17 april 2011 @ 20:51:14 #117
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_95638416
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:03 schreef aegir_de_viking het volgende:

Duitse bankrekening is wel handig, maar duurder dan een NL bankrekening.

Dat hangt ervanaf. Ik zit bij de Sparkasse. Wanneer ik gemiddeld elke maand 500 euro stort op mijn rekening, dan ontvang ik aan het einde van het jaar alle kosten terug. Je moet namelijk voor auto.inc 35 per keer betalen konyntje.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 17 april 2011 @ 20:59:34 #118
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_95639018
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:51 schreef nikky het volgende:

[..]

Dat hangt ervanaf. Ik zit bij de Sparkasse. Wanneer ik gemiddeld elke maand 500 euro stort op mijn rekening, dan ontvang ik aan het einde van het jaar alle kosten terug. Je moet namelijk voor auto.inc 35 per keer betalen konyntje.
Ik heb bij Volksbank ook een gratis rekening.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_95647844
Blij blij blij, wij hebben ook een Rasentraktor erbij!



Hij heet Falko. :P Specs:

Falko is een Falcon (Toro) 200-V2 met de volgende specs:

- Brigs & Stratton Intek 22 20Pk V-Twin
- 105Cm maaidek, pendelend opgehangen
- Hydrostaat aandrijving (soort van automaat)
- Elektrische inschakeling maaiwerk
- Sper op de achteras
- Gegoten vooras (geen blikken meuk)
- 330 liter opvangbak (achter uitwerper)
- Extra dikke lm-velgen.
- Comfortstoeltje.

Deze is 1-2 seizoenen oud (200 uur gelopen) en daardoor een stukje betaalbaarder dan nieuw.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 april 2011 @ 09:09:17 #120
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95655572
O, dat zal qltel ook wel leuk vinden :D Die heeft ook zo'n speeltje.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_95655733
Falko kan vast zijn goedkeuring wegdragen! :D
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  maandag 18 april 2011 @ 09:54:45 #122
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95656704
Die extra dikke LM velgen doen het hem hoor! _O-
pi_95656936
LOL ja dat is iets van Dave. VELGEN zijn altijd goed. :D
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Milf maandag 18 april 2011 @ 21:25:55 #124
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_95687935
Dat zoek ik ook :D!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_95689851
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 18:08 schreef Beast_of_europe het volgende:

[..]

Dan moeten we dat eens agan regelen. Pasing woon je toch (als ik het me goed herinner)?
Nog niet ;) Maar dat maakt niet uit, ik ben zo in de stad. Ga je nog koninginnedag vieren met de hollandclub? ;)
  dinsdag 19 april 2011 @ 07:22:15 #126
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_95701250
20 pk op een grasmaaier??

Volgens mij had mijn eerste auto er 10 jaar geleden 40!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_95704231
Altijd liever overbemeten he. En ik moet zeggen, mijn eerste auto was ook (een stuk) goedkoper dan dit ding...

Maar kijk 'm blij zijn! :D

Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:25:13 #128
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95704691
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:09 schreef elvhenk het volgende:
Altijd liever overbemeten he. En ik moet zeggen, mijn eerste auto was ook (een stuk) goedkoper dan dit ding...

Maar kijk 'm blij zijn! :D

[ afbeelding ]
Whahahaha, kiek um! _O_
Mannenspeelgoed, geweldig
Die foto komt nog wel een keer van pas bij een of ander jubileum/feestje/noem maar op!
pi_95717900
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:09 schreef elvhenk het volgende:
Altijd liever overbemeten he. En ik moet zeggen, mijn eerste auto was ook (een stuk) goedkoper dan dit ding...

Maar kijk 'm blij zijn! :D

[ afbeelding ]
Als er niks meer te maaien is mag je hem gerust ff doorsturen hoor.....gras genoeg hier om te maaien ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 april 2011 @ 20:28:58 #130
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95731005
Of onze tuin, dan kan ie ook wel even voort ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_95732153
Nou heel gek, maar we hebben al genoeg aanvragen gekregen van onze buren. Dus ik denk dat dat wel in de maaibehoefte voorziet... Frank mag zijn Wiese ook lekker zelf doen. :P
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_95732611
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:50 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Nog niet ;) Maar dat maakt niet uit, ik ben zo in de stad. Ga je nog koninginnedag vieren met de hollandclub? ;)
Uhm... ik was 1 keer met de Hollandclub voetbal kijken en dat was zo een drama, met zo een slecht geintegreerd volk ("is er geen kleiner bier dan eine halbe" "ze zouden duitsers moeten weren uit deze kroeg") dat ik weer precies wist waarom ik geemigreerd ben :P Dus... nee :P Jij wel>?
  donderdag 21 april 2011 @ 21:14:52 #133
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95824433
Morgen Karfreitag, gek zijn ze die Duitsers, geen feest, je mag niet verhuizen, disco's mogen niet open.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 21 april 2011 @ 22:02:50 #134
63722 z80
I fink you freaky
pi_95827788
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Morgen Karfreitag, gek zijn ze die Duitsers, geen feest, je mag niet verhuizen, disco's mogen niet open.
het is een "stille"vrijdag. las dat zelfs de was ophangen een probleem kan zijn.
en omdat alles, maar dan ook alles morgen dicht zit. is de hongerlente uitgebroken in de winkels.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 21 april 2011 @ 22:05:11 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95827987
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 22:02 schreef z80 het volgende:

[..]

het is een "stille"vrijdag. las dat zelfs de was ophangen een probleem kan zijn.
en omdat alles, maar dan ook alles morgen dicht zit. is de hongerlente uitgebroken in de winkels.
Een lang weekend en de Duitser slaat aan het hamsteren.
Der Leie staunt der Fachmann wundert sich
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 21 april 2011 @ 22:20:02 #136
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_95829239
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 22:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een lang weekend en de Duitser slaat aan het hamsteren.
Der Leie staunt der Fachmann wundert sich
Venlo en Roermond maken zich alvast op!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 21 april 2011 @ 22:24:29 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95829542
quote:
99s.gif Op donderdag 21 april 2011 22:20 schreef XL het volgende:

[..]

Venlo en Roermond maken zich alvast op!
Jep, net als Arnhem en Winterswijk.
De middenstand heeft morgen een geweldige dag in het Nederlandse grensgebied. Volgende week Zaterdag is het andersom, Koninginnedag en Emmerich en Bocholt barsten van de Nederlanders, na ja, dat doet het sowieso iedere Zaterdag.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 21 april 2011 @ 22:41:23 #138
63722 z80
I fink you freaky
pi_95830712
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, net als Arnhem en Winterswijk.
De middenstand heeft morgen een geweldige dag in het Nederlandse grensgebied. Volgende week Zaterdag is het andersom, Koninginnedag en Emmerich en Bocholt barsten van de Nederlanders, na ja, dat doet het sowieso iedere Zaterdag.
met Koninginnedag is Kleve oranje. en waar mogelijk wordt personeel in gezet dat Nederland spreekt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 21 april 2011 @ 22:44:39 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95830951
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 22:41 schreef z80 het volgende:

[..]

met Koninginnedag is Kleve oranje. en waar mogelijk wordt personeel in gezet dat Nederland spreekt.
Heb wel eens begrepen van een winkelier dat ze dan een maandomzet in 1 dag draaien.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 21 april 2011 @ 23:01:04 #140
63722 z80
I fink you freaky
pi_95832054
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 22:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb wel eens begrepen van een winkelier dat ze dan een maandomzet in 1 dag draaien.
als het zonnetje schijnt zal dit zeker voor een aantal zaken gelden, en voor de horeca zeker.
bij het ijssalon zijn op dit soort dagen geen vrije zitplaatsen meer te vinden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 22 april 2011 @ 08:25:54 #141
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_95840642
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 22:41 schreef z80 het volgende:

[..]

met Koninginnedag is Kleve oranje. en waar mogelijk wordt personeel in gezet dat Nederland spreekt.
ik zie er nu ook al tegenop dat Aachen oranje versierd is en dat ik waarschijnlijk in de file sta voor mijn 'eigen' parkeergarage :(

Blijft overigens erg vreemd als je op goede vrijdag 's ochtends naar je auto loopt, want de stad is compleet uitgestorven. Voelde alsof ik de enige gek was die moest werken.
  vrijdag 22 april 2011 @ 08:31:44 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95840703
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 08:25 schreef Waldheini het volgende:

[..]

ik zie er nu ook al tegenop dat Aachen oranje versierd is en dat ik waarschijnlijk in de file sta voor mijn 'eigen' parkeergarage :(

Blijft overigens erg vreemd als je op goede vrijdag 's ochtends naar je auto loopt, want de stad is compleet uitgestorven. Voelde alsof ik de enige gek was die moest werken.
Je Bent de enige gek die moest werken. Heel Duitsland ligt plat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 22 april 2011 @ 14:00:48 #143
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_95849825
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 08:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je Bent de enige gek die moest werken. Heel Duitsland ligt plat.
Zal het straks wel weer merken als ik van Heerlen naar Aachen rijd. Eigenlijk moest ik ook nog even bij Ikea zijn, maar dat stel ik wel even uit tot na het weekend :)
pi_95850239
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 22:02 schreef z80 het volgende:

[..]

het is een "stille"vrijdag. las dat zelfs de was ophangen een probleem kan zijn.
en omdat alles, maar dan ook alles morgen dicht zit. is de hongerlente uitgebroken in de winkels.
Er spelen hier zelfs geen kinderen op straat...toeval of mag dat ook niet?
  vrijdag 22 april 2011 @ 15:10:11 #145
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95852324
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 14:12 schreef annie.m het volgende:

[..]

Er spelen hier zelfs geen kinderen op straat...toeval of mag dat ook niet?
Och, moet je onze Thijs op z'n John Deere zien en horen scheuren door de straat. _O-
Deze jongen gaat vanavond ook echt wel de sproeier op de tuin zetten.
  vrijdag 22 april 2011 @ 16:33:24 #146
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95855004
Frohe Ostern allemaal, ik ga de zon in met een biertje!!!
:W
  vrijdag 22 april 2011 @ 17:07:43 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95856078
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 14:12 schreef annie.m het volgende:

[..]

Er spelen hier zelfs geen kinderen op straat...toeval of mag dat ook niet?
Hier ook niet, de Eisdiele is ook de hele dag al uitgestorven, want dat doe je niet op Karfreitag, ijs gaan eten. Maar ze gaan wel massaal naar Winterswijk om daar zich de buik vol met ijs te eten, te winkelen etc etc.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 22 april 2011 @ 17:24:45 #148
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95856588
Wat veel Nederlanders zich niet realiseren is dat de Kerken in Duitsland verschrikkelijk veel macht hebben als je het met Nederland vergelijkt.
Voorbeeld: Werk jij bij een Kindergarten van de katholieke kerk val jij wat je contract betreft niet onder het normale recht, maar het kerkelijk recht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 22 april 2011 @ 18:15:45 #149
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_95857944
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hier ook niet, de Eisdiele is ook de hele dag al uitgestorven, want dat doe je niet op Karfreitag, ijs gaan eten. Maar ze gaan wel massaal naar Winterswijk om daar zich de buik vol met ijs te eten, te winkelen etc etc.
Met z'n allen in de rij bij Talamini. :P

Ik belde m'n vader vandaag en hij fietste weer door de Duitse files heen op zoek naar dat parkeerplekje het dichste bij het centrum. Als (pre-teen) kind was het goed Marken verdienen met 'parkeren'. Feiertage zijn goed voor de Wenterse middenstand.. al decennia. ^O^
reset
pi_95860690
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat veel Nederlanders zich niet realiseren is dat de Kerken in Duitsland verschrikkelijk veel macht hebben als je het met Nederland vergelijkt.
Voorbeeld: Werk jij bij een Kindergarten van de katholieke kerk val jij wat je contract betreft niet onder het normale recht, maar het kerkelijk recht.
Dan heb ik nog een leuk joppie voor de kerk....
Maak de beminde gelovigen eens bidwijs wat nou eigenlijk de betekenis is van al die kerkelijke vrije dagen.
Kerst weten ze meest nog net, maar iets als Frohleichnam is totaal onbekend.
Alleen dat het een vrije dag is. 8)7

Deze werkgever heeft vandaag in zn uppie gewerkt en geeft eerlijk toe dat het een lekker rustig dagje was, als laatste der mohikanen op het Gewerbegebiet Hammereisen ;)
  vrijdag 22 april 2011 @ 20:17:54 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95862860
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 19:32 schreef pieter.m het volgende:

[..]

Dan heb ik nog een leuk joppie voor de kerk....
Maak de beminde gelovigen eens bidwijs wat nou eigenlijk de betekenis is van al die kerkelijke vrije dagen.
Kerst weten ze meest nog net, maar iets als Frohleichnam is totaal onbekend.
Alleen dat het een vrije dag is. 8)7

Deze werkgever heeft vandaag in zn uppie gewerkt en geeft eerlijk toe dat het een lekker rustig dagje was, als laatste der mohikanen op het Gewerbegebiet Hammereisen ;)
Je kan een vette boete krijgen als het Ordnungsamt je pakt trouwens.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 22 april 2011 @ 20:24:03 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95863196
In Frankfurt was een Flashmob tegen het dansverbod op Karfreitag
Verhaal
http://www.fnp.de/nnp/reg(...)01.c.8841550.de.html
Fotos
http://www.fnp.de/fnp/int(...)8857527.de/index.php

Een Dansverbod op goede vrijdag, alsof je in Iran bent.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Milf vrijdag 22 april 2011 @ 20:41:54 #153
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_95864202
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hier ook niet, de Eisdiele is ook de hele dag al uitgestorven, want dat doe je niet op Karfreitag, ijs gaan eten. Maar ze gaan wel massaal naar Winterswijk om daar zich de buik vol met ijs te eten, te winkelen etc etc.
Toen ik vandaag door Bunde reed, was de ijssalon open en zaten er mensen op het terras. In Weener is het mij niet opgevallen. Bunde wel omdat het ijsje erg lekker was ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf vrijdag 22 april 2011 @ 20:42:19 #154
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_95864231
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 20:24 schreef Pietverdriet het volgende:
In Frankfurt was een Flashmob tegen het dansverbod op Karfreitag
Verhaal
http://www.fnp.de/nnp/reg(...)01.c.8841550.de.html
Fotos
http://www.fnp.de/fnp/int(...)8857527.de/index.php

Een Dansverbod op goede vrijdag, alsof je in Iran bent.
Ik ga even spitten in de tuin :D!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_95880180
Onze buren - geen Nederlanders - waren gisterochtend vroeg al druk bezig met snoeien of een andere powertool in de tuin.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Milf zaterdag 23 april 2011 @ 12:01:06 #156
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_95883689
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 08:39 schreef elvhenk het volgende:
Onze buren - geen Nederlanders - waren gisterochtend vroeg al druk bezig met snoeien of een andere powertool in de tuin.
Ik heb hier gisteren ook veel mensen gezien die druk bezig waren. Dat waren niet alleen NL'ers idd ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 26 april 2011 @ 08:43:21 #157
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95983907
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 12:01 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik heb hier gisteren ook veel mensen gezien die druk bezig waren. Dat waren niet alleen NL'ers idd ;)
Och, onze buren in wording Jörg en Jutta waren ook druk op de bouw bezig hoor. Alleen niet met grof materieel, dat dan weer niet.
pi_96009027
Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met het aanvragen van de Duitse nationaliteit? Wat ik zo lees zijn de voraussetzungen niet zo spannend, echter ....

je moet 8 jaar of langer in DLD wonen.

Is er een manier om dit te bespoedigen behalve een huwelijk?
pi_96009600
Ik dacht vijf trouwens. Maar waarom wil je zo graag de nationaliteit hebben?
pi_96010764
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:59 schreef Hiya het volgende:
Ik dacht vijf trouwens. Maar waarom wil je zo graag de nationaliteit hebben?
Ik wil heb nog niet direct, maar als ik over een paar jaar hier nog woon (waar ik momenteel wel vanuit ga) wil ik wel graag de duitse nationaliteit. Ben ik én officieel Duitser en het is wat makkelijker qua formaliteiten enzo.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:13:21 #161
63722 z80
I fink you freaky
pi_96014539
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:16 schreef Beast_of_europe het volgende:

[..]

Ik wil heb nog niet direct, maar als ik over een paar jaar hier nog woon (waar ik momenteel wel vanuit ga) wil ik wel graag de duitse nationaliteit. Ben ik én officieel Duitser en het is wat makkelijker qua formaliteiten enzo.
en geen Nederlander meer.
maar ik kan geen voor delen bedenken voor de Duitse nationaliteit.
in het grens gebied was het zelfs zo dat bij gemengde gezinnen de zonen de NL nationaliteit kregen ivm de dienstplicht die langer was in D, na afschaffing in NL werdt het nog interessanter.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_96016358
Weet iemand toevallig of je een Aufenthaltungsbescheinigung (wat een woord) zo kunt ophalen of heb je er, behalve je paspoort, nog meer voor nodig?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 april 2011 @ 21:42:14 #163
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96016550
Wij kregen hem na inschrijving toegestuurd. Je kunt er volgens mij niet op wachten, het duurt een week of twee voor je hem krijgt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_96017094
Neeeeeee echt?? Oeps ;( Ik heb hem nooit opgestuurd gekregen! 8)7
pi_96046442
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:49 schreef Gala6183 het volgende:
Neeeeeee echt?? Oeps ;( Ik heb hem nooit opgestuurd gekregen! 8)7
Ik moet er nog steeds 1 voor onze jongste dochter aanvragen.
Hier kan dat bij de afdeling Ausländerangelegenheiten van Kreisverwaltung.
Foto inleveren en je krijgt hem meteen mee.
  woensdag 27 april 2011 @ 15:40:06 #166
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_96046845
Dames en heren, een Aufenthaltsbescheinigung is niets anders dan een bewijs van inschrijving (Bescheinigung=bevestiging), een uittreksel bevolkingsregister dus.
Een Aufenthaltsgenehmigung is een verblijfsvergunning. En die heb je als EU-burger niet nodig in Duitsland. (wij hebben hem ook wel, een Daueraufenthaltgenehmigung zelfs)
pi_96047495
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:40 schreef ueberduitser het volgende:
Dames en heren, een Aufenthaltsbescheinigung is niets anders dan een bewijs van inschrijving (Bescheinigung=bevestiging), een uittreksel bevolkingsregister dus.
Een Aufenthaltsgenehmigung is een verblijfsvergunning. En die heb je als EU-burger niet nodig in Duitsland. (wij hebben hem ook wel, een Daueraufenthaltgenehmigung zelfs)
Even tussen de berg duitse papieren gekeken, ik heb een Aufenhaltsbescheinigung gekregen toen ik me in liet schrijven in Goch,gewoon een uitrekselbevolkingsregister inderdaad. En van Der Landrat een Freizügigkeitsbescheinigung opgestuurt gekregen, verblijfsvergunning voor EU burgers als ik hem zo lees. Deze moeten als we een nieuw paspoort krijgen ook opnieuw aanvragen want hij is aan je paspoortnummer gekoppeld.
Ik moet zelf een nieuw paspoort aanvragen, ik heb telkens problemen omdat ik daar nog met mn meisjesnaam in sta en ik nu pieters achternaam heb, kreeg zelfs een keer mn pakje niet mee op het postkantoor |:(
pi_96047752
We schieten trouwens lekker op met ons nieuwe huis, nog een maandje of 2 en dan kunnen we erin!

http://www.bilder-upload.eu/show.php?file=26467e-1303913150.jpg
  woensdag 27 april 2011 @ 16:05:19 #169
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_96047874
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:55 schreef annie.m het volgende:

[..]

Aufenhaltsbescheinigung...
de mijne:
http://img607.imageshack.us/img607/4072/aufenthalt.jpg (copy/paste deze link)
En inderdaad, ik zie dat het paspoortnummer er ook in staat. Alleen reken maar niet dat ik zo'n dauerkarte ga aanvragen als ik een nieuw paspoort krijg hoor (misschien heb ik al een nieuw paspoort t.o.v. de aufenthaltkarte), ik heb de aufenthaltskarte namelijk in 10 jaar nog nooit aan iemand getoond.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:08:08 #170
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_96047992
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:02 schreef annie.m het volgende:
We schieten trouwens lekker op met ons nieuwe huis, nog een maandje of 2 en dan kunnen we erin!

http://www.bilder-upload.eu/show.php?file=26467e-1303913150.jpg
nog ff flink doorploeteren dan!

Worden er zaterdag bij jullie nog Maibaumen opgericht? Wij gaan vanavond ff traditioneel een berkje ergens in het bos omhakken :P
pi_96049080
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:08 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

nog ff flink doorploeteren dan!

Worden er zaterdag bij jullie nog Maibaumen opgericht? Wij gaan vanavond ff traditioneel een berkje ergens in het bos omhakken :P
Euh....valt mee, ik plaatste de verkeerde foto, ze zijn gelukkig al een stuk verder!
Stucwerk binnen is klaar, aansluitingen voor water en afvoer ook, dus nu de vloer erin en dan het sanitair plaatsen en aansluiten, tegelwerk van de badkamer en toilet, trap en deuren plaatsen en de buitenkant stucen en dan kunnen we zelf aan de slag. Dat houd in keuken laten plaatsen, grinttapijt erin laten leggen en zelf de muren schilderen.

nu ff de juiste foto...





Wij hebben zaterdagavond Maibaumfest, geen idee wie hier die boom elk jaar regelt, hij ligt altijd al geschildert en wel klaar bij de buurman. Hier hangen er altijd houten poppen in, een van elk buurkindje met zijn/haar naam erop. Dit jaar zullen we ze beter bevestigen dan vorig jaar...toen regende het houten poppen hier in de straat :@
  woensdag 27 april 2011 @ 16:38:13 #172
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_96049259
Zeg grindtapijt, heb je daar al iemand voor?
Ik ken namelijk een NL-bedrijf die dat goed en vrij concurrerend doet.
pi_96051802
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:38 schreef ueberduitser het volgende:
Zeg grindtapijt, heb je daar al iemand voor?
Ik ken namelijk een NL-bedrijf die dat goed en vrij concurrerend doet.
We hebben het bij een nederlands bedrijf hier vlak over de grens besteld, en de prijs zat flink onder de prijs die wij in ons hoofd hadden. Budgetoverschrijding van de keuken is dus mooi recht getrokken met de vloeren ^O^
pi_96055181
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:40 schreef ueberduitser het volgende:
Dames en heren, een Aufenthaltsbescheinigung is niets anders dan een bewijs van inschrijving (Bescheinigung=bevestiging), een uittreksel bevolkingsregister dus.
Een Aufenthaltsgenehmigung is een verblijfsvergunning. En die heb je als EU-burger niet nodig in Duitsland. (wij hebben hem ook wel, een Daueraufenthaltgenehmigung zelfs)
Sehr geehrter Herr ueberduitser,

Als je een nieuw paspoort wilt aanvragen, heb je wel degelijk een Aufenthaltsbescheinigung nodig, en wel eentje die niet ouder is dan 3 maanden. De vraag was dan ook niet OF ik hem nodig had, maar wat ik ervoor nodig had om hem aan te vragen ;)

En, lucky me, ik kreeg hem meteen mee. Morgen dus maar even naar het altijd vriendelijke :') consulaat om een nieuw paspoort te regelen.
pi_96059904
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:03 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Sehr geehrter Herr ueberduitser,

Als je een nieuw paspoort wilt aanvragen, heb je wel degelijk een Aufenthaltsbescheinigung nodig, en wel eentje die niet ouder is dan 3 maanden. De vraag was dan ook niet OF ik hem nodig had, maar wat ik ervoor nodig had om hem aan te vragen ;)

En, lucky me, ik kreeg hem meteen mee. Morgen dus maar even naar het altijd vriendelijke :') consulaat om een nieuw paspoort te regelen.
Toen ik een nieuwe ID aanvroeg had ik geen Aufenhaltsbescheinigung nodig. Mijn Freizügigkeitsbescheinigung had ik wel meegenomen. Heb ook nooit een Auf.besch. gekregen. Volgens de Duitse Inburgeringswebsite hebben EU burger die ook niet nodig...?
Vriendelijk bei het consulaat zijn ze zeker daar :')
pi_96060299
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:29 schreef Beast_of_europe het volgende:

[..]

Toen ik een nieuwe ID aanvroeg had ik geen Aufenhaltsbescheinigung nodig. Mijn Freizügigkeitsbescheinigung had ik wel meegenomen. Heb ook nooit een Auf.besch. gekregen. Volgens de Duitse Inburgeringswebsite hebben EU burger die ook niet nodig...?
Vriendelijk bei het consulaat zijn ze zeker daar :')
Ik heb gisteren 7 minuten naar het bandje van het consulaat geluisterd :') en daarop zij men dat ik zo'n ding nodig had. Een Freizügigkeitsbescheinigung (ik houd van lange Duitse woorden O+) werd niet genoemd en heb ik ook nooit gehad. Nouja, op hoop van zegen dan maar.

Ga je nog Frühlingsfesten, Beast?
pi_96062152
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:35 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Ik heb gisteren 7 minuten naar het bandje van het consulaat geluisterd :') en daarop zij men dat ik zo'n ding nodig had. Een Freizügigkeitsbescheinigung (ik houd van lange Duitse woorden O+) werd niet genoemd en heb ik ook nooit gehad. Nouja, op hoop van zegen dan maar.

Ga je nog Frühlingsfesten, Beast?
Uiteraard, verheug me er nu al op! Heb een tafel op de 14e savonds in hippodrom gereserveerd. Ga je ook? Wilde ook voor de wiesn reserveren maar vorige maand was alles al vol geboekt, voor elke tent! :{
pi_96063556
We hebben bezoek uit NL dus ik denk dat we zaterdag wel even gaan kijken. Reserveren doen we niet aan, als er geen plek is vette pech. Ben dan ook geen die hard wiesn fan :@ Zondag zijn we hier op 't dorp ;) maibaum aan het festen.
  woensdag 27 april 2011 @ 22:24:39 #179
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_96067697
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:03 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Sehr geehrter Herr ueberduitser,

Als je een nieuw paspoort wilt aanvragen, heb je wel degelijk een Aufenthaltsbescheinigung nodig, en wel eentje die niet ouder is dan 3 maanden. De vraag was dan ook niet OF ik hem nodig had, maar wat ik ervoor nodig had om hem aan te vragen ;)

En, lucky me, ik kreeg hem meteen mee. Morgen dus maar even naar het altijd vriendelijke :') consulaat om een nieuw paspoort te regelen.
sorry, jij was wel duidelijk. Alleen werd daarop de aanvraag van een verblijfsvergunning omschreven, door Rewimo en annie.m Daar ging het even mis. :P
Voor het uittreksel had ik de laatste keer trouwens alleen maar geld nodig, geen legitimatie of iets dergelijks.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 april 2011 @ 09:21:06 #180
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96125972
Lenthe, van harte gefeliciteerd *O*

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:57:42 #181
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_96126970
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 09:21 schreef Rewimo het volgende:
Lenthe, van harte gefeliciteerd *O*

[ afbeelding ]
Dank!!!
Zal koekiemonster even uitprinten, zal ze leuk vinden!
Ze heeft van ons vanochtend een pandora(petite) armbandje gekregen met een paar bedels en van opa en oma een grote schommel, waar ze heerlijk in kan liggen.
Vanmiddag even de taart ophalen bij de hema, ben benieuwd hoe hij geworden is.
Ga nog even een paar uurtjes aan het werk en dan snel weer naar huis, genieten van deze dag!
:W
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 april 2011 @ 10:18:06 #182
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96127685
Geniet er maar van hoor, maak er een leuke dag van! :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_96127974
Gefeliciteerd Lenthe!!
  vrijdag 29 april 2011 @ 20:59:06 #184
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_96155676
Gefeliciteerd met Lenthe!

Gaat iemand hier nog wat leuks doen morgen met koninginnedag? Ik heb namelijk wel zin om een paar koopjes te scoren....maar wie weet een leuk plekje in NL??
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:09:23 #185
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_96156207
Gefeliciteerd Lenthe! Wat een heerlijk weer hadden jullie vandaag!

Ik wil wat grappige taal-weetjes met jullie delen, die ik van mijn vader (100% Duits) toegestuurd kreeg. Ter leeringh ende vermaeck.

Allereerst, Ivoorkust. In het Duits is dit Ha, die Elfenbeinküste. Hoe heten de inwoners in het Duits? Raden maar! Die Elfenbeinküsser und die Elfenbeinküsserinnen? Dat kan niet, omdat de 't' van Küste (kust, coast) ontbreekt. Eventueel dus: die Elfenbeinküster? Kan ook al niet. 'Der Küster' is inderdaad de koster, maar het aantal kerken aldaar is niet toereikend voor zoveel mensen. En indien wel - waar slapen de Elfenbeinküster dan? In de sacristie? En de vrouwen in de biechtstoel? Alles kalter Kaffee! De mensen daar, das sind die Ivorer, jawoll! Tragisch nooitgedacht! Ha! Je dacht zeker dat ze daar in Duitsland een beetje achterlijk zijn, he?

+/- 3 jaar geleden werd min of meer officieel het mooiste Duitse woord gekozen: Habseligkeiten (uitsl. meervoud). Een Nederlandse vertaling heb ik niet kunnen vinden. Het Spaanse en het Franse woordenboek omschrijven het met woorden, die zelf o.a. 'persönliches Eigentum' betekenen. Meestal gaat het om weinig spullen, die echter door de eigenaar belangrijk worden geacht (Habseligkeiten letterlijk: dingen die je hebt en die je zalig maken). Voorbeeld: Der Sohn ruft seine Mutter an: "Ingrid ist schon wieder fremdgegangen." Die Mutter: "Ich hab' dich ja gewarnt. Mach' endlich Schluss und komm her, du kannst erstmal hier wohnen." Der Sohn lässt sich das nicht zweimal sagen, schmeißt den Hörer auf die Gabel, packt seine Habseligkeiten zusammen und verschwindet auf Nimmerwiedersehen. --

Und die Freundin? 'Gott hab sie selig' (de Heer moge haar in zijn hemelrijk opnemen.) Deutsches Sprak schweres Sprak.

[/eindeVatiquote]

Kennen jullie de perfecte vertaling voor het woord Habseligkeiten? Ben benieuwd!
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:03:05 #186
63722 z80
I fink you freaky
pi_96158911
Gefeliciteerd Lenthe
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 april 2011 @ 08:43:09 #187
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96168646
quote:
Kennen jullie de perfecte vertaling voor het woord Habseligkeiten? Ben benieuwd!
Ik weet precies wat ermee bedoeld wordt, maar een vertaling? Iets van dierbare spullen of zo?

Leuk verhaal trouwens :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 30 april 2011 @ 09:22:48 #188
298937 phusician
wees wijs dan doe je goed
pi_96168908
Lenthe van harte gefeliciteerd en nog vele jaartjes met papa, mama en broertje. Fijne dag hoor en eet maar een lekker stukje taart.
  zaterdag 30 april 2011 @ 09:23:29 #189
298937 phusician
wees wijs dan doe je goed
pi_96168918
Habseligkeiten is zoiets als hebbedingetjes
pi_96169164
Habseligkeiten is moeilijk te vertalen naar het Nederlands. Maar ik denk dat de persoonlijke bezittingen het dichtstbij komen.
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:27:07 #191
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96185466
* Pietverdriet kijk Bulle von Tölz op Heimatkanal
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:28:30 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96185520
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 09:41 schreef Terpentin07 het volgende:
Habseligkeiten is moeilijk te vertalen naar het Nederlands. Maar ik denk dat de persoonlijke bezittingen het dichtstbij komen.
Jep, dat is héél dichtbij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 1 mei 2011 @ 07:32:24 #193
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_96197993
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 09:41 schreef Terpentin07 het volgende:
Habseligkeiten is moeilijk te vertalen naar het Nederlands. Maar ik denk dat de persoonlijke bezittingen het dichtstbij komen.
Ja, dat komt aardig overeen denk ik. Wel weer typisch dat het Nederlands daar 2 woorden voor nodig heeft. Maar dat is, meen ik, echt een Duits iets, voor alles een eigen woord "bedenken". Duits is de taal met de grootste woordenschat, en heeft (bijna) geen woorden met een dubbele betekenis (heb ik eens gelezen).
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 mei 2011 @ 08:54:25 #194
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96198295
Ze houden hier ook van lekker lange woorden :D En veel woorden waar wij er twee voor gebruiken plakken ze aan elkaar, dan wordt het ook lastig om het te vertalen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 1 mei 2011 @ 09:44:45 #195
298937 phusician
wees wijs dan doe je goed
pi_96198649
Habseligkeiten staat wel in mijn woordenboek:= spullen,gehele boedel, hebben en houden
  maandag 2 mei 2011 @ 17:22:58 #196
63722 z80
I fink you freaky
pi_96256784
Hoe laat gaan we zaterdag verzamelen? het is dan al 7-5-2011.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 2 mei 2011 @ 17:26:57 #197
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96256962
Gisteren heerlijk genoten van Tatort Münster, geniaal goede aflevering
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 mei 2011 @ 19:52:56 #198
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_96264214
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Gisteren heerlijk genoten van Tatort Münster, geniaal goede aflevering
Verdorie, ik mis zoveel Tatorts, omdat ik geen tv gids heb. Voor de NL programma's zoek ik dat soort dingen op bij www.tvgids.nl. Weet iemand de link naar de Duitse versie?
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 mei 2011 @ 19:57:04 #199
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96264468
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 2 mei 2011 @ 19:59:43 #200
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_96264596
Je kunt ze online terugkijken: http://www.ardmediathek.de

Deze online tv gids is acceptabel: http://www.tvspielfilm.de/

Is natuurlijk wel, zoals de Nederlandse equivalent, doordrenkt voor privacy aantastende cookie etc... nou ja... in vergelijking tot tvgids valt het eigenlijk mee, maar toch...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_96268142
quote:
3s.gif Op maandag 2 mei 2011 17:22 schreef z80 het volgende:
Hoe laat gaan we zaterdag verzamelen? het is dan al 7-5-2011.
Ja mooi. bijna zaterdag... ik zou zeggen tussen 19 en 19.15 uur aan de Hoffmannallee verzamelen.
  maandag 2 mei 2011 @ 21:02:36 #203
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_96268257
Danke @Rewimo, @XL, und @Gala6183. Ihr seit alle sehr hilfsbereit. :+
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 2 mei 2011 @ 21:35:20 #204
63722 z80
I fink you freaky
pi_96270269
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:00 schreef pieter.m het volgende:

[..]

Ja mooi. bijna zaterdag... ik zou zeggen tussen 19 en 19.15 uur aan de Hoffmannallee verzamelen.
is goed.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_96275075
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:00 schreef pieter.m het volgende:

[..]

Ja mooi. bijna zaterdag... ik zou zeggen tussen 19 en 19.15 uur aan de Hoffmannallee verzamelen.
Ik neem aan dat je bedoelt: we zien elkaar in het restaurant?
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  maandag 2 mei 2011 @ 23:01:26 #206
63722 z80
I fink you freaky
pi_96275878
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:48 schreef elvhenk het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je bedoelt: we zien elkaar in het restaurant?
en allemaal een NL vlaggetje mee nemen? of een oranje shirt aan?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_96317713
Ja, leuk, lekker herkenbaar. :-)

Rond 19:00 lijkt mij een prima plan.
pi_96322558
tvguide.de
  dinsdag 3 mei 2011 @ 23:50:08 #209
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_96323590
Zo, vanmiddag met meisje bij de neurologe in Nordhorn geweest. We hadden daar een bespreking samen met haar, het sanitätshaus en de fysiotherapie. We willen graag een buggy voor meisje, zodat we wat mobieler zijn.
Het wordt dus geen buggy, maar een rolstoeltje. Een buggy is niet stevig genoeg voor haar, ze heeft rondom steun nodig.
Het sanitätshaus stelde een Nederlandse rolstoel voor, die ook achter de fiets te monteren is (dat willen we erg graag, we zitten hier op het land, niet in de stad). Haar eigen stoeltje wat ze nu heeft, past door middel van een adapter dan ook op die rolstoel. Dan zit ze altijd goed en hebben we maar 1 stoeltje nodig.
Hij maakt een Kostenvorschlag en dan hopen dat de Krankenkasse de Nederlandse rolstoel genehmigt. Kon wel eens wat strubbelingen opleveren, maar dit is wel het beste voor ons en meisje.

Maandag naar Oldenburg naar de orthopeed, meisje heeft een ligorthese nodig. Ze ontwikkelt scoliose, haar rug groeit scheef aan de bovenkant. Nu krijgt ze dus een ligorthese en daar moet ze 's nachts in liggen. Wordt er allemaal niet leuker op zo! :{
Gelukkig is de scoliose nog reduceerbaar, dat dan weer wel.
  woensdag 4 mei 2011 @ 06:50:34 #210
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_96328857
Ueberduitser, een vriendin van mij had een rolstoelfiets voor haar zoontje, waar de stoel vóór de fiets is gemonteerd. Echt een reuze fijn ding, en op die manier kun je Lenthe wat beter zien tijdens het fietsen.
Balen van die ligorthese, hopelijk gaat het goed voor haar werken.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 4 mei 2011 @ 08:32:02 #211
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_96329500
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 06:50 schreef phluphy het volgende:
Ueberduitser, een vriendin van mij had een rolstoelfiets voor haar zoontje, waar de stoel vóór de fiets is gemonteerd. Echt een reuze fijn ding, en op die manier kun je Lenthe wat beter zien tijdens het fietsen.
Balen van die ligorthese, hopelijk gaat het goed voor haar werken.
Een rolstoelfiets ken ik, maar dat is geen optie. Dan heeft ze in principe nog steeds een rolstoel nodig namelijk, om mee te lopen. Ja, er zijn ook rolstoelfietsen waar de rolstoel zogezegd voorin gereden kan worden. Dan heeft ze nog steeds een rolstoel nodig en een aparte fiets. Plus het feit dat die aparte fiets een enorme sta-in-de-weg is. Zoals we het nu doen lijkt ons de beste oplossing.

Het wordt ongeveer zoiets:


En dan met haar eigen stoeltje er bovenop.
wordt dat zoiets:
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 mei 2011 @ 08:46:05 #212
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96329679
En die haak je dan aan je eigen fiets? Dat lijkt me een mooie oplossing, multifunctioneel want dan kun je dus ook met haar wandelen met deze rolstoel. En ze zit ook goed omdat het haar eigen stoel is. Tof kleurtje ook 8-)

Die ligorthese is om haar rug in de goede stand te houden als ze slaapt, begrijp ik. Zodat ze niet scheefgroeit. Dat lijkt me erg belangrijk want daardoor kun je zoveel problemen krijgen :{
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 4 mei 2011 @ 08:52:33 #213
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_96329773
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 08:46 schreef Rewimo het volgende:
En die haak je dan aan je eigen fiets? Dat lijkt me een mooie oplossing, multifunctioneel want dan kun je dus ook met haar wandelen met deze rolstoel. En ze zit ook goed omdat het haar eigen stoel is. Tof kleurtje ook 8-)

Die ligorthese is om haar rug in de goede stand te houden als ze slaapt, begrijp ik. Zodat ze niet scheefgroeit. Dat lijkt me erg belangrijk want daardoor kun je zoveel problemen krijgen :{
Jup, er komt onder de adapterplaat van de rolstoel een verbindingsstuk waar een trekstang in gehaakt kan worden. Die trekstang haak je dan aan de fiets. Lijkt ons echt ideaal.

Die ligorthese is inderdaad om d'r rug te corrigeren.
Scoliose heeft ze dus nu al, als ze op d'r buik ligt is echt duidelijk een kromming naar links te zien. Is inderdaad erg belangrijk dat dat goed gecorrigeerd wordt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 mei 2011 @ 08:56:25 #214
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96329839
Zo komt er elke keer weer wat bij hè? :{
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 4 mei 2011 @ 09:13:43 #215
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_96330124
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 08:56 schreef Rewimo het volgende:
Zo komt er elke keer weer wat bij hè? :{
Die gedachte had ik hiermee nog niet gehad en wil ik ook niet hebben!

De broer van Petra's opa gaat 2 aangepaste boxen maken voor in de woonkamer. één voor bij opa en oma, en één voor bij ons thuis. De boxen die ze nu heeft zijn zo'n 90x100cm en ligt ze bijna klem in. De man is timmerman geweest en maakt meubels als hobby. Hij gaat nu welke maken met een afmeting van 100x140cm. Krijgen we voorlopig nog geen reha-bed in huis gelukkig.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 mei 2011 @ 09:20:42 #216
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96330276
O, dat is fijn zeg :) Ze wordt inderdaad te groot voor een gewone box, dus eentje met extra ruimte is hartstikke mooi :Y
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_96330704
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:13 schreef siemi het volgende:
Ja, leuk, lekker herkenbaar. :-)

Rond 19:00 lijkt mij een prima plan.
Prima, zien we elkaar zaterdag!
pi_96396533
Is onze Adof hitler daar ook bekend Geert wilders
pi_96466084
Mag ik nog even de naam van het restaurant en het huisnummer op de Hoffmannallee?
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_96466844
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 09:32 schreef elvhenk het volgende:
Mag ik nog even de naam van het restaurant en het huisnummer op de Hoffmannallee?
Bangkok-Cafe
Hoffmannallee 26
47533 Kleve, Duitsland
pi_96467877
Danku! Ik wou net "never mind" roepen want ik had het al gevonden.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_96468396
Het restaurant zit tegenover de mac donalds. Parkeren kun je het beste op het grote parkeerterrein van het EOC center.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 mei 2011 @ 13:20:18 #223
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96470805
Veel plezier allemaal straks :)

Volgende keer wil ik ook mee :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_96471788
Veel plezier inderdaad!

Ik geniet van Lederhosen, hoempahoempahoempa, trekkers door de straat en bier vanaf 10 uur 's ochtends :') Nouja, ze hebben er mooi weer bij in ieder geval.
pi_96497427
Het etentje was erg gezellig gisteravond, jammer dat niet iedereen erbij kon zijn. Leuk om te zien dat de fok-ers ook echte mensen zijn. :D
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 mei 2011 @ 09:18:14 #226
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96497471
Was het gezellig? En komen FOK!kers echt buiten? :o
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_96498991
Het was heel gezellig :) Moeten we vaker doen!
  zondag 8 mei 2011 @ 12:05:22 #228
63722 z80
I fink you freaky
pi_96500209
quote:
10s.gif Op zondag 8 mei 2011 09:18 schreef Rewimo het volgende:
Was het gezellig? En komen FOK!kers echt buiten? :o
buiten is een groot woord. we hebben binnen gezeten.
en toen ik weer naar huis ging was het reeds donker. (en weer bijna licht ;) ).
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_96503464
Ja maar je bent toch niet per buizenpost bij het restaurant aangekomen he? :D
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  zondag 8 mei 2011 @ 17:35:07 #230
63722 z80
I fink you freaky
pi_96509977
nee met de teleport. :)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 8 mei 2011 @ 18:37:26 #231
63722 z80
I fink you freaky
pi_96512202
Meer mensen een zensus 2011 vragen lijst gekregen?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 mei 2011 @ 18:55:41 #232
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96512963
Yep, wij ook. Er zijn er 1,5 miljoen verzonden dus de kans is redelijk dat je er eentje krijgt ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 8 mei 2011 @ 19:11:25 #233
63722 z80
I fink you freaky
pi_96513587
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:55 schreef Rewimo het volgende:
Yep, wij ook. Er zijn er 1,5 miljoen verzonden dus de kans is redelijk dat je er eentje krijgt ;)
ik moest eerst op internet opzoeken wat de bedoeling was/is.
wel goed gecommuniceerd weer.
en dat een land niet weet hoeveel huizen er zijn, en waar deze staan 8)7
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 mei 2011 @ 19:28:10 #234
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96514357
Ik heb een abonnement op de nieuwsbrief van de gemeente Goch. Daarin staan dat soort dingen altijd. Wij wisten dus al een hele tijd dat die Zensus eraan kwam. Misschien heeft Kleve ook wel zoiets? Best handig, er staat ook altijd van alles in over evenementen, wegafsluitingen en zo.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 8 mei 2011 @ 20:52:00 #235
63722 z80
I fink you freaky
pi_96519503
even op de site van Kleve gekeken. na wat zoek en klik werk de nieuwsbrief gevonden. en aangemeld.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_96566008
Hallo! :)

Ik ben nieuw hier!
Woon nu 5.5 jaar in Duitsland (in de buurt van Frankfurt am Main) en ben tot nu toe helaas nog geen Nederlanders tegengekomen :( Dan maar online!! :)
Iemand ook uit de buurt van FFM?

Tschüss :)
  maandag 9 mei 2011 @ 22:26:23 #237
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_96573611
Ik ken wel 2 Nederlanders daar.

Leuke stad is dat, Frankfurt. Ik zou daar ook wel eens willen wonen, in de bankensector kan ik ook goed terecht, dus uitsluiten doe ik het zeker niet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 10 mei 2011 @ 09:20:13 #238
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_96585350
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:37 schreef z80 het volgende:
Meer mensen een zensus 2011 vragen lijst gekregen?
Wij hebben het formulier ook gekregen, en worden ook bezocht. Volgens een brief van de Der Landrat, Kreis Kleve, dienen wij morgen van 16.30 tot 17.00 beschikbaar te zijn voor een bezoek van "eine Erhebungsbeaftragte(r)".
Die Befragung dauert 10 bis 30 Minuten.

Mijn man zou toch al thuis zijn die middag, maar ik neem ook een paar uur vrij. Ik ben namelijk erg nieuwsgierig naar de Befragung!
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:37:16 #239
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_96603187
Dat formulier heb ik (nog) niet ontvangen, maar wist wel dat ze ermee bezig waren. Geloof dat het zelfs verplicht is om de vragenlijst in te vullen als je er eentje gekregen hebt.
pi_96604620
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:37 schreef Waldheini het volgende:
Dat formulier heb ik (nog) niet ontvangen, maar wist wel dat ze ermee bezig waren. Geloof dat het zelfs verplicht is om de vragenlijst in te vullen als je er eentje gekregen hebt.
Klopt, gisterenavond op cursus Duits heeft de lerares het uitgelegd. Er staat zelfs een boete op van ¤ 500,00 als je het niet terugstuurt :P

Wat voor mij weer nieuw is, is dat ze langs kunnen komen, daar zou ik toch wat minder blij mee zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 mei 2011 @ 17:03:44 #241
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96604651
Wat is er met het Strassenverkehrsamt aan de hand? Ik was er binnen 10 minuten weer weg met een nieuw kentekenbewijs! :o
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:00:02 #242
63722 z80
I fink you freaky
pi_96613110
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:03 schreef Solodelphi het volgende:

[..]

Klopt, gisterenavond op cursus Duits heeft de lerares het uitgelegd. Er staat zelfs een boete op van ¤ 500,00 als je het niet terugstuurt :P

Wat voor mij weer nieuw is, is dat ze langs kunnen komen, daar zou ik toch wat minder blij mee zijn.
ik heb het ding online ingevuld. maar je krijgt geen bevestiging, en als je de enveloppe gebuikt heb je ook geen bewijs.
zal dus nog lastig worden om de boeten daadwerkelijk op te leggen, en te krijgen.
er zal geen rechter meewerken aan de uitvoering hiervan.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 mei 2011 @ 21:00:36 #243
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96617180
Je kunt hem printen. Maar dat hebben wij ook niet gedaan :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf dinsdag 10 mei 2011 @ 21:03:01 #244
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_96617372
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:03 schreef Rewimo het volgende:
Wat is er met het Strassenverkehrsamt aan de hand? Ik was er binnen 10 minuten weer weg met een nieuw kentekenbewijs! :o
Is dat gek? :o

Ik heb vandaag voor het eerst de zitmaaier uitgeprobeerd. Het is leuk!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_96621428
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:43 schreef Tressy het volgende:
Hallo! :)

Ik ben nieuw hier!
Woon nu 5.5 jaar in Duitsland (in de buurt van Frankfurt am Main) en ben tot nu toe helaas nog geen Nederlanders tegengekomen :( Dan maar online!! :)
Iemand ook uit de buurt van FFM?

Tschüss :)
Ik heb een fernbeziehung daar in de buurt :) Als je ooit eens vrijdag namiddag niks e doen hebt kunnen we graag een bakkie doen? Of een pils :r ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 mei 2011 @ 21:57:56 #246
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96622042
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:03 schreef nikky het volgende:
Is dat gek? :o

Ik heb vandaag voor het eerst de zitmaaier uitgeprobeerd. Het is leuk!
Ja, dat is heel gek :D We zijn niet anders gewend dan dat je daar met een overlevingspakket plus een tent je kamp moet opslaan voor je aan de beurt bent :')

Een zitmaaier is erg leuk speelgoed :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_96622100
Ik was er toentertijd ook in hooguit 10 minuutjes klaar.
pi_96626124
Ik denk dat ik een onverslaanbaar record heb. Toen ik mij aanmelde in Dld was in wel geteld 30 seconden weer klaar!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:29:58 #249
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_96747336
Hoi, wie kan mij ff helpen...Ik ben op zoek naar zwarte tuingrond, waar kan ik dat halen(lees laten bezorgen..) en hoe heet dat in het duits? en wat zou dat gaan kosten??? iemand enig idee :?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 mei 2011 @ 13:41:21 #250
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96747685
Ik denk dat je Blumenerde moet hebben. Zou het eens bij een tuincentrum of bouwmarkt vragen. Wat het kost: geen idee.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 mei 2011 @ 13:42:19 #251
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96747722
Zijn hier nog fans van FC Rindern? Zo ja, stroop je mouwen dan maar op: Christan komt morgen ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:48:48 #252
63722 z80
I fink you freaky
pi_96747963
quote:
19s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:42 schreef Rewimo het volgende:
Zijn hier nog fans van FC Rindern? Zo ja, stroop je mouwen dan maar op: Christan komt morgen ;)
meld. *O* FC Rindern *O*
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:49:28 #253
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_96747991
blumenerde zal het niet zijn denk ikk heb 9 kuub nodig
  vrijdag 13 mei 2011 @ 14:09:00 #254
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_96748780
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:29 schreef PureEvil het volgende:
Hoi, wie kan mij ff helpen...Ik ben op zoek naar zwarte tuingrond, waar kan ik dat halen(lees laten bezorgen..) en hoe heet dat in het duits? en wat zou dat gaan kosten??? iemand enig idee :?
Ik zou een plaatselijke grondboer bellen met de vraag naar Mutterboden.
Zeker als je 9m3. nodig hebt, zal dat wel bedoelt worden.

Mocht je nieuwbouwplannen in je buurt hebben, zou je daar eens langs kunnen rijden en kijken of daar wat ligt. Meestel heb je veel te veel grond over als je nieuw gaat bouwen, dus dan zijn de mensen blij als ze wat kwijt kunnen. Moet je wel zelf transport regelen vaak.

Onze afvalverwerker/stortplaats hier verderop heeft een soort gratis aanbodpagina. Misschien is er zoiets bij jullie ook wel.
http://www.bentheim.internet-verschenkmarkt.de

succes!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 mei 2011 @ 08:19:17 #255
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96784894
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:48 schreef z80 het volgende:

meld. *O* FC Rindern *O*
Dus ik zie jou om half 11 op het veld? :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:28:38 #256
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96795231
quote:
Duitsland heeft 2 miljoen immigranten nodig'
BERLIJN - Duitsland moet de komende jaren mogelijk twee miljoen mensen uit het buitenland halen om het te verwachten tekort aan vakkrachten te bestrijden. Dat zegt directeur Frank-Jürgen Weise van het federaal arbeidsbureau zaterdag in een interview met de krant Die Welt.

Weise wijst erop dat tot 2025 een tekort aan zes tot zeven miljoen vaklieden zal ontstaan. De helft van die arbeidsplaatsen zullen Duitsers kunnen bezetten. Bovendien kunnen werkgevers „in het slechtste geval” de productie naar een land verplaatsen waar nog wel vakkrachten te vinden zijn en de productie zo automatiseren dat ze minder op vaklieden zijn aangewezen. Toch zullen er ook dan nog meer dan twee miljoen vaklieden nodig zijn.

De Duitse regering overlegt op 22 juni met de organisaties van werkgevers en werknemers over het probleem van het tekort aan arbeidskrachten.
Tja
Duitsland heeft vakmensen nodig. Maar waarom zou je als specialist op een bepaald vakgebied naar Duitsland komen om de helft van je inkomen aan de belastingdienst af te dragen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Milf zaterdag 14 mei 2011 @ 16:52:23 #257
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_96798044
hmm, iemand een heg hebben? }:|

Ben al drie uur bezig dat ding te snoeien ( Nu is hij ook wel een aantal meterjes :X)

Hij gaat eruit! Teveel werk en zo mooi issie nou ook alweer niet.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_96799220
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja
Duitsland heeft vakmensen nodig. Maar waarom zou je als specialist op een bepaald vakgebied naar Duitsland komen om de helft van je inkomen aan de belastingdienst af te dragen?
De helft??? ik zou es naar een andere steuerberater omzien als ik jou was...
Ik verdien een heel stukkie boven modaal maar de helft naar Finanzambt is overdreven.
Voor mijn gevoel betaal ik n stukje minder dan in NL.
Daarnaast word ik zeer vrolijk van het ruimhartige subsidiebeleid hier!!

En die vaklui?
Tja. een goede hervorming van Harz IV zou al wonderen doen, zeker bij degenen die daar met 4 kindertjes inzitten bijvoorbeeld...
Reken maar mee: 2 volwassenen a 350 euro, 4 kinderen a 200 euro, das bij elkaar de eerste 1500, daarboven nog kindergeld, en de 2200 netto ligt op de deurmat.

Maar buiten dat... ik kan het iedereen aanbevelen hierheen te emigreren, bevalt mij super!! :)
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:29:22 #259
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96799403
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:25 schreef pieter.m het volgende:

[..]

De helft??? ik zou es naar een andere steuerberater omzien als ik jou was...
Ik verdien een heel stukkie boven modaal maar de helft naar Finanzambt is overdreven.
Voor mijn gevoel betaal ik n stukje minder dan in NL.
Daarnaast word ik zeer vrolijk van het ruimhartige subsidiebeleid hier!!

En die vaklui?
Tja. een goede hervorming van Harz IV zou al wonderen doen, zeker bij degenen die daar met 4 kindertjes inzitten bijvoorbeeld...
Reken maar mee: 2 volwassenen a 350 euro, 4 kinderen a 200 euro, das bij elkaar de eerste 1500, daarboven nog kindergeld, en de 2200 netto ligt op de deurmat.

Maar buiten dat... ik kan het iedereen aanbevelen hierheen te emigreren, bevalt mij super!! :)
Als getrouwde hetero met kinderen en het vrouwtje dat thuis zit ziet het er idd wat anders uit. En voor het gemak tel ik sociale lasten ook mee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_96800200
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja
Duitsland heeft vakmensen nodig. Maar waarom zou je als specialist op een bepaald vakgebied naar Duitsland komen om de helft van je inkomen aan de belastingdienst af te dragen?
Dat is ook de reden dat steeds meer (vak)mensen Duitsland de rug toe keren. Op de andere kant zijn er genoeg gekwalificeerde vaklieden maar ze zijn te duur en oud of de werkgevers stellen te hoge eisen.
pi_96855978
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als getrouwde hetero met kinderen en het vrouwtje dat thuis zit ziet het er idd wat anders uit. En voor het gemak tel ik sociale lasten ook mee.
Toen we trouwden is Pieters belastingschaal hetzelfde gebleven, ik ging van steuerklasse 1 naar steuerklasse 3, dat scheelde 200 euro per maand netto.
En door de goede kinderopvang hier in Duitsland zijn er volgens mij niet zo heel veel 'vrouwtjes' die thuiszitten.
  Milf dinsdag 17 mei 2011 @ 23:07:24 #262
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_96969053
Ik wil trouwens nu echt eens gaan beginnen met het nemen van motorrijles. Hoe zit dit nu precies. Kan ik hiermee direct beginnen of moet ik eerst een bepaalde tijd in Duitsland wonen?

Kan iemand mij een linkje geven met wat nuttige tips of eigen ervaringen vertellen?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_97049288
Je kunt hier meteen mee beginnen. Je moet wel aan de Duitse exameneisen voldoen als je in DE woont, dus ook een bepaald minimum aantal lessen snelweg en donker en zo. Verder maakt het niet te veel uit.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:48:46 #264
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_97075785
Hoi ben ik weer ff, het is gelukt met de grond ^O^ vrachtwagen vol hebben ze hier gebracht gister
pi_97076290
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:07 schreef nikky het volgende:
Ik wil trouwens nu echt eens gaan beginnen met het nemen van motorrijles. Hoe zit dit nu precies. Kan ik hiermee direct beginnen of moet ik eerst een bepaalde tijd in Duitsland wonen?

Kan iemand mij een linkje geven met wat nuttige tips of eigen ervaringen vertellen?
Volgens mij moet je 185 dagen in Duitsland wonen om er überhaupt mee te mogen beginnen.
Daarnaast heb je een verplicht aantal uren theorie (volgens mij 14) en een verplicht aantal uren praktijk (waaronder, zoals siemi zegt een aantal in het donker/schemering (3 uur), in de stad (hoeveelheid weet ik niet), over de autobahn (4 uur) en op het platteland (5 uur))

Kun je daarnaast goed Duits? Anders zou je het theorie-examen ook in het Engels kunnen doen.
Hier alvast om te oefenen: http://fahrschule.tvmovie.de/
Of hier gratis 4 weken oefenen: http://www.fuehrerschein-lernsystem.de/login.asp?rID=edsfbv
  vrijdag 20 mei 2011 @ 15:53:08 #266
63722 z80
I fink you freaky
pi_97078194
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 15:02 schreef Anne het volgende:

[..]

Volgens mij moet je 185 dagen in Duitsland wonen om er überhaupt mee te mogen beginnen.
Daarnaast heb je een verplicht aantal uren theorie (volgens mij 14) en een verplicht aantal uren praktijk (waaronder, zoals siemi zegt een aantal in het donker/schemering (3 uur), in de stad (hoeveelheid weet ik niet), over de autobahn (4 uur) en op het platteland (5 uur))

Kun je daarnaast goed Duits? Anders zou je het theorie-examen ook in het Engels kunnen doen.
Hier alvast om te oefenen: http://fahrschule.tvmovie.de/
Of hier gratis 4 weken oefenen: http://www.fuehrerschein-lernsystem.de/login.asp?rID=edsfbv
het beginnen met lessen kan meteen. afrijden ook.
je moet echter minimaal 185 dagen in het land van afrijden wonen om het om te kunnen zetten naar een NL rijbewijs.
dit is gedaan om de vakantiegangers naar de Antillen de mogelijkheid van een snel en goedkoop rijbewijs te ontnemen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_97078534
Maar krijg je in Duitsland geen Europees rijbewijs dan? Dan is omzetten niet nodig toch?


Of begrijp ik de defenitie van zo'n rijbewijs verkeerd :@ ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 mei 2011 @ 16:44:52 #268
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97080596
Het gaat om het omzetten naar een NL rijbewijs. Maar dat is niet van toepassing als je in DLD woont ;)

Dus je kunt gewoon gaan lessen :)

Als je weer in NL gaat wonen moet je je rijbewijs wel omwisselen, als je een Duits rijbewijs hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf vrijdag 20 mei 2011 @ 17:01:08 #269
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97081376
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 15:02 schreef Anne het volgende:

[..]

Volgens mij moet je 185 dagen in Duitsland wonen om er überhaupt mee te mogen beginnen.
Daarnaast heb je een verplicht aantal uren theorie (volgens mij 14) en een verplicht aantal uren praktijk (waaronder, zoals siemi zegt een aantal in het donker/schemering (3 uur), in de stad (hoeveelheid weet ik niet), over de autobahn (4 uur) en op het platteland (5 uur))

Kun je daarnaast goed Duits? Anders zou je het theorie-examen ook in het Engels kunnen doen.
Hier alvast om te oefenen: http://fahrschule.tvmovie.de/
Of hier gratis 4 weken oefenen: http://www.fuehrerschein-lernsystem.de/login.asp?rID=edsfbv
Bedankt. Hier heb ik wat aan! Ik denk dat het Engels wordt voor mij. Duits is nog niet goed genoeg.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 15:53 schreef z80 het volgende:

[..]

het beginnen met lessen kan meteen. afrijden ook.
je moet echter minimaal 185 dagen in het land van afrijden wonen om het om te kunnen zetten naar een NL rijbewijs.
dit is gedaan om de vakantiegangers naar de Antillen de mogelijkheid van een snel en goedkoop rijbewijs te ontnemen.
Ik hoef hem niet om te zetten naar een NL rijbewijs. Ik ben namelijk niet van plan om weer terug te verhuizen naar NL.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf vrijdag 20 mei 2011 @ 18:25:05 #270
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97084796
Vragen vragen.......

Is het gas en stroom nou goedkoper voor je huis in Duitsland dan in NL?

Als ik de berekening doe op EWE dan valt het best mee terwijl ik zie dat ik een redelijk fors verbruik heb gehad de afgelopen paar maanden. ( Fors in vergelijking met mijn vorige huis in NL )

Beginstand 1 december 2010

Stroom: 91585
20 mei : 92991

Gas : 8469
20 mei : 10379

Komt op stroom: 1406 en gas 1910. Vooral het gas is een verdubbeling voor mij :X

Is er op de website van ewe ook de mogelijkheid om te berekenen wat je ongeveer kwijt bent per maand?
De enige die ik kan vinden is van een andere aanbieder.

Edit: Heb hem inmiddels gevonden http://www.ewe.de/privatkunden/suche.php

Het valt nog mee zeg! Ik kreeg een hartverzakking toen ik de meterstanden net zag. ( meteropnemer is net geweest)

4000 gas 338,44 per jaar
3000 stroom 796,11 per jaar

Aangezien we nu in het midden van het jaar zitten, heb ik de meterstanden even verdubbeld.

[ Bericht 14% gewijzigd door nikky op 20-05-2011 18:35:31 ]
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_97109773
Om prijzen qua gas en stroom te vergelijken kun je ook www.finanzscout.de gebruiken, zie je gelijk of er evt. een goedkopere aanbieder is.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 21 mei 2011 @ 10:41:54 #272
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_97110611
Wij hebben de stroomprijzen onlangs vergeleken via http://www.billigstrom.de , en zijn overgestapt van RWE naar de goedkoopste die we daar vonden. In ons geval was dat Hitstrom.

Gas hebben we hier niet.
  Milf zondag 22 mei 2011 @ 17:41:47 #273
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97162029
Ik denk dat ik qua leverancier ga overstappen :Y

Nog een vraag:

Vandaag Das Sontagsreport ontvangen.
Hierin zit een folder van Telepoint. Hier staan een Zehnder AX7110/80UC einkabel-sat-anlage met HDTV reciever. 199,00 euro. Past hier ook een canaal digitaal kaart in of is het niet mogelijk om NL kaarten te gebruiken in Duitse apparatuur?

Deze:

http://www.zehnder-sat.de(...)lagen/Uebersicht.php
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 22 mei 2011 @ 18:30:57 #274
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_97164135
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 17:41 schreef nikky het volgende:
Ik denk dat ik qua leverancier ga overstappen :Y

Nog een vraag:

Vandaag Das Sontagsreport ontvangen.
Hierin zit een folder van Telepoint. Hier staan een Zehnder AX7110/80UC einkabel-sat-anlage met HDTV reciever. 199,00 euro. Past hier ook een canaal digitaal kaart in of is het niet mogelijk om NL kaarten te gebruiken in Duitse apparatuur?

Deze:

http://www.zehnder-sat.de(...)lagen/Uebersicht.php
Wij zijn ook overgestapt. Stroom = stroom en RWE is duur. En wellicht stap ik volgend jaar wel weer over.. :)

Ik ken de ontvanger niet, maar heel vaak werkt dat niet omdat je voor Duitse zenders geen kaart nodig hebt.
  zondag 22 mei 2011 @ 20:30:37 #275
63722 z80
I fink you freaky
pi_97170100
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 17:41 schreef nikky het volgende:
Ik denk dat ik qua leverancier ga overstappen :Y

Nog een vraag:

Vandaag Das Sontagsreport ontvangen.
Hierin zit een folder van Telepoint. Hier staan een Zehnder AX7110/80UC einkabel-sat-anlage met HDTV reciever. 199,00 euro. Past hier ook een canaal digitaal kaart in of is het niet mogelijk om NL kaarten te gebruiken in Duitse apparatuur?

Deze:

http://www.zehnder-sat.de(...)lagen/Uebersicht.php
even de specs bekeken. er kan geen CI kaart in.
deze ontvanger is alleen voor FTA zenders. dus betaalzenders kunnen niet bekeken worden.

en ook ik heb even de prijzen vergeleken voor gas en electra.
het kan allebei iets goedkoper, ongeveer 50¤ voor electra en max 100¤ voor gas.bij gas moet ik dan wel na 2 jaar weer overstappen omdat het zonder bonus duurder is. en bij electra zal ik een bulk moeten kopen.
het is me de moeite niet waard, en als ik niet oplet ben ik volgend jaar meer kwijt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 23 mei 2011 @ 21:42:30 #276
345885 ghettofred
Woon in de ghetto van meppel.
pi_97222800
Ik heb een goedkoop huis gezien in Duitsland haha maar is het een beetje gezellig daar en ik wil in een nederlandse wijk wonen aan de grens voor max 120.000 het liefst wel geschakeld.
bvd, dank
Zoveel na denken in het leven
  maandag 23 mei 2011 @ 22:10:50 #277
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_97224891
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 18:30 schreef qltel het volgende:

[..]

Wij zijn ook overgestapt. Stroom = stroom en RWE is duur. En wellicht stap ik volgend jaar wel weer over.. :)
Ik ben ook overgestapt, vandaag... :)
Van RWE naar de NVB, komt ons gas ook vandaan en had een mooie aanbieding.
  Milf maandag 23 mei 2011 @ 22:50:02 #278
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97227718
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:42 schreef ghettofred het volgende:
Ik heb een goedkoop huis gezien in Duitsland haha maar is het een beetje gezellig daar en ik wil in een nederlandse wijk wonen aan de grens voor max 120.000 het liefst wel geschakeld.
bvd, dank
Ik vind het hier reuze gezellig. Het is maar net hoe gezellig je het zelf maakt. Waarom wil je in Duitsland in een Nederlandse wijk wonen? Puur vanwege de huizenprijzen? Ik denk dat dat je niet gelukkig gaat worden in DE. En definieer 'daar', de grens met Duitsland beslaat nogal een gebied ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 08:20:52 #279
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_97235961
Beste mensen.

We hebben een baananbod gekregen in Duitsland, Leipzig. Nu zijn we wat info aan het zoeken zodat we niet compleet clueless zijn.

Ik heb een heleboel zaken al gevonden alleen wat mij nog steeds onduidelijk is zijn de ziektekosten.

Ik las dat er verschil is tussen particulier en via de overheid. Ik kan alleen weinig informatie over de kosten vinden. Ik heb dit topic wat doorgespit en kwam tot de ontdekking dat er bedragen van 300 euro naar boven kwamen... Is dit ook zo met een ziektekosten verzekering van de overheid?

Wij zijn een stel niet getrouwd en geen kinderen. Ik hoop dat iemand wat licht hierover kan schijnen ;)

Alvast bedankt !
pi_97253565
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:42 schreef ghettofred het volgende:
Ik heb een goedkoop huis gezien in Duitsland haha maar is het een beetje gezellig daar en ik wil in een nederlandse wijk wonen aan de grens voor max 120.000 het liefst wel geschakeld.
bvd, dank
Als je het gezellig wilt hebben zou ik juist NIET in een nederlandse wijk gaan zitten, maar lekker tussen de duitsers. En als je een goedkoop huis wil, moet je dus ook NIET in een nederlandse wijk gaan wonen, daar vraagt men namelijk vaak ook NL-prijzen voor de huizen.
En als je enkel vanwege de huizenprijs hierheen wilt komen, word je waarschijnlijk 1 van de vele hollanders die na 3 jaar gillend terug naar nederland gaat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 mei 2011 @ 17:42:59 #281
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97255004
Over huizen gesproken, annie.m, hoe gaat het met dat van jullie? :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:00:57 #282
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_97255827
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:20 schreef _Dizzy_ het volgende:
Beste mensen.

We hebben een baananbod gekregen in Duitsland, Leipzig. Nu zijn we wat info aan het zoeken zodat we niet compleet clueless zijn.

Ik heb een heleboel zaken al gevonden alleen wat mij nog steeds onduidelijk is zijn de ziektekosten.

Ik las dat er verschil is tussen particulier en via de overheid. Ik kan alleen weinig informatie over de kosten vinden. Ik heb dit topic wat doorgespit en kwam tot de ontdekking dat er bedragen van 300 euro naar boven kwamen... Is dit ook zo met een ziektekosten verzekering van de overheid?

Wij zijn een stel niet getrouwd en geen kinderen. Ik hoop dat iemand wat licht hierover kan schijnen ;)

Alvast bedankt !
Het is een percentage van je inkomen met een plafond. Dus als je veel verdiend betaal je het maximum (of verzeker je privat). Je moet een minimum periode in Duitsland verzekerd zijn alvorens je voor Privat wordt uitgenodigd (ik kreeg die uitnodiging na 14 maanden). Het plafond bedrag voor gesetzlich is volgens mij zelfs meer dan 300 euro, maar dat is een bruto bedrag. Netto is het weer wat lager, maar niet goedkoper dan een Nederlandse verzekering... let op: bij het plafond bedrag. Bij lagere inkomens kan het goedkoper dan in Nederland zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:09:39 #283
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_97256247
Dab
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:00 schreef XL het volgende:

[..]

Het is een percentage van je inkomen met een plafond. Dus als je veel verdiend betaal je het maximum (of verzeker je privat). Je moet een minimum periode in Duitsland verzekerd zijn alvorens je voor Privat wordt uitgenodigd (ik kreeg die uitnodiging na 14 maanden). Het plafond bedrag voor gesetzlich is volgens mij zelfs meer dan 300 euro, maar dat is een bruto bedrag. Netto is het weer wat lager, maar niet goedkoper dan een Nederlandse verzekering... let op: bij het plafond bedrag. Bij lagere inkomens kan het goedkoper dan in Nederland zijn.
Dank je wel! We gaan ongeveer 1400 euro netto verdienen dus geen vetpot ofzo. Ik schrok wel even van het 300 euro bedrag, dat zou dan betekenen dat we nog maar 1100 over hebben.. dat is wel een beetje weinig.

Weet iemand trouwens hoe het zit met ziektedagen, of ziekengeld? Is dat daar ook zo?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:38:18 #284
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_97257436
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:09 schreef _Dizzy_ het volgende:
Dab

[..]

Dank je wel! We gaan ongeveer 1400 euro netto verdienen dus geen vetpot ofzo. Ik schrok wel even van het 300 euro bedrag, dat zou dan betekenen dat we nog maar 1100 over hebben.. dat is wel een beetje weinig.

Weet iemand trouwens hoe het zit met ziektedagen, of ziekengeld? Is dat daar ook zo?
Daarmee hoef je je geen zorgen te maken over de keuze gesetzlich/privat

Ik schat dat bij zo'n inkomen de netto maandelijkse lasten rond de 100 euro liggen. Beter is het om even te googlen op gesetzliche, dan vind je vast tarief vergelijkers. Wellicht dat je nog extra kan winnen als je getrouwd bent. Het Duitse finanzamt houdt heel erg van trouwen en kinderen

Voor wat betreft ziektegeld. Geen idee, ik ben al 29 jaar niet ziek geweest. Ik kan als ik van het weekend thuis ben wel even mijn contract erop naslaan... al kunnen natuurlijk per bedrijf verschillen optreden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_97258105
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:09 schreef _Dizzy_ het volgende:
Dab

[..]

Dank je wel! We gaan ongeveer 1400 euro netto verdienen dus geen vetpot ofzo. Ik schrok wel even van het 300 euro bedrag, dat zou dan betekenen dat we nog maar 1100 over hebben.. dat is wel een beetje weinig.

Weet iemand trouwens hoe het zit met ziektedagen, of ziekengeld? Is dat daar ook zo?
Ik heb veel gehad aan www.krankenkassenvergleich.de. Daar kun je op basis van je salaris Krankenkassen vergelijken. Met jouw salaris zit je waarschijnlijk eerder rond de 150 EUR. Daarvoor kun je wel morgen (wat heet morgen, VANDAAG!) terecht bij een specialist als het noodzakelijk is (zelfs in de grote stad) ;)

Veel succes met de voorbereidingen. Leipzig is echt prachtig!
pi_97262915
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:09 schreef _Dizzy_ het volgende:
Dab

[..]

Dank je wel! We gaan ongeveer 1400 euro netto verdienen dus geen vetpot ofzo. Ik schrok wel even van het 300 euro bedrag, dat zou dan betekenen dat we nog maar 1100 over hebben.. dat is wel een beetje weinig.

Weet iemand trouwens hoe het zit met ziektedagen, of ziekengeld? Is dat daar ook zo?
Van je netto is de krankenkassenbijdrage al af, dat gaat direct via je bruto salaris. Voor zover ik weet kun je vanaf +/- 40.000 bruto per jaar privat verzekerd worden, maar dat is wel tricky en wel om de volgende reden: je kunt niet meer terug naar de geseztliche krankenkasse. Dat betekend dat als je werkloos wordt of opeens vaak ziek bent (privat premie gaat dan omhoog) je een probleem hebt. Ikzelf zit bij de aok en krijg daar (als ik niet naar he ziekenhuis ga) 500 euro per jaar terug.
pi_97262949
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:51 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Ik heb veel gehad aan www.krankenkassenvergleich.de. Daar kun je op basis van je salaris Krankenkassen vergelijken. Met jouw salaris zit je waarschijnlijk eerder rond de 150 EUR. Daarvoor kun je wel morgen (wat heet morgen, VANDAAG!) terecht bij een specialist als het noodzakelijk is (zelfs in de grote stad) ;)

Veel succes met de voorbereidingen. Leipzig is echt prachtig!
Krankenkasse is toch een X% van je salaris? Hoe kunnen er dan zo een grote verschillen zijn in de premie (die je toch niet direct betaald)? :)
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:23:46 #288
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_97263410
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:15 schreef Beast_of_europe het volgende:

[..]

Krankenkasse is toch een X% van je salaris? Hoe kunnen er dan zo een grote verschillen zijn in de premie (die je toch niet direct betaald)? :)
Volgens mij krijg je verschillen als je een eigen risico of varianten daarop neemt. Ik betaal lekker het volle pond, omdat ik het idee van volledige bescherming wel zo fijn vind. Als ik zo'n vergelijker invul is het maandelijkse bedrag ook overal gelijk.

De reden waarom ik geen privat verzekering heb gekozen is omdat ik dan geen kinderen kan meeverzekeren. Niet dat ik kinderen heb, maar ik vermoed wel dat die gaan komen. Ook op dat moment schiet dus de prijs van privat verder omhoog. Voor wat betreft privat verzekering zijn ook de kansen op hervormingen groter (vanuit de politiek), al is die discussie weer wat gaan liggen afgelopen jaar. Zal wel een thema zoals de maximum snelheid in Duitsland en de hypotheek rente in Nederland zijn. Daar kom je niet aan, want de politici hebben er zelf ook veel baat bij.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:26:28 #289
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_97263544
Ik weer eens hier.

Zit nu inofficieel al een 1,5 jaar bij mijn vriendin in Duitsland, en woon in NL officieel... Maar nu er langzaam een andere auto moet komen (heb er 1 op het oog, en moet eigenlijk binnen 1,5 dag beslissen) zal ik waarschijnlijk dan ook me hier in moeten schrijven, want anders mag ik in die auto niet in NL rijden....

Maar wat moet ik dan allemaal regelen? kijk, bij de gemeente uitschrijven en hier weer inschrijven, dat snap ik.... Maar verder, ook belastingtechnisch enzo? Hoe hebben jullie dat geregeld? Zelf uitgezocht? of zijn daar bedrijfjes ofzo voor? Wie kan me daar een beetje wegwijs maken??
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:30:02 #290
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_97263760
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:26 schreef gateway het volgende:
Ik weer eens hier.

Zit nu inofficieel al een 1,5 jaar bij mijn vriendin in Duitsland, en woon in NL officieel... Maar nu er langzaam een andere auto moet komen (heb er 1 op het oog, en moet eigenlijk binnen 1,5 dag beslissen) zal ik waarschijnlijk dan ook me hier in moeten schrijven, want anders mag ik in die auto niet in NL rijden....

Maar wat moet ik dan allemaal regelen? kijk, bij de gemeente uitschrijven en hier weer inschrijven, dat snap ik.... Maar verder, ook belastingtechnisch enzo? Hoe hebben jullie dat geregeld? Zelf uitgezocht? of zijn daar bedrijfjes ofzo voor? Wie kan me daar een beetje wegwijs maken??
Jij zat in de Nederlanders hoek toch? Dus je werkt ook in Nederland?
Dan hoef je niet veel te doen, waarschijnlijk inderdaad alleen uit- en inschrijven en een formuliertje invullen voor de belastingdienst dat je in NL belasting wil betalen + een formuliertje invullen voor de ziektekostenverzekering dat je in NL ziektekostenverzekering betaalt
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:42:05 #291
63722 z80
I fink you freaky
pi_97264492
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:10 schreef annie.m het volgende:

[..]

Als je het gezellig wilt hebben zou ik juist NIET in een nederlandse wijk gaan zitten, maar lekker tussen de duitsers. En als je een goedkoop huis wil, moet je dus ook NIET in een nederlandse wijk gaan wonen, daar vraagt men namelijk vaak ook NL-prijzen voor de huizen.
En als je enkel vanwege de huizenprijs hierheen wilt komen, word je waarschijnlijk 1 van de vele hollanders die na 3 jaar gillend terug naar nederland gaat.
de keuze van mij om naar Duitsland te komen was de huizenprijs.
maar ben niet van plan terug te gaan naar Nederland, en zeker niet gillend.
ik zit hier als economisch vluchteling goed.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:57:59 #292
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_97265552
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:30 schreef XL het volgende:

[..]

Jij zat in de Nederlanders hoek toch? Dus je werkt ook in Nederland?
Dan hoef je niet veel te doen, waarschijnlijk inderdaad alleen uit- en inschrijven en een formuliertje invullen voor de belastingdienst dat je in NL belasting wil betalen + een formuliertje invullen voor de ziektekostenverzekering dat je in NL ziektekostenverzekering betaalt
zit in Bocholt :) 7 km van de grens, 20 van me werk af :)

En hoe zit het dan met AOW opbouw enzo?
pi_97268723
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:42 schreef Rewimo het volgende:
Over huizen gesproken, annie.m, hoe gaat het met dat van jullie? :)
Goed! Vanaf de buitenkant zie je niet zo veel gebeuren maar van binnen schiet het lekker op.
Over 2 weken worden de badkamer en toilet beneden afgemaakt, dan de deuren er nog in en dan is de aannemer klaar aan de binnenkant.
Begin juli komt de grintvloer, als die uitgehard is komt de keuken, en dan hopen we er eind juli in te zitten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 mei 2011 @ 22:13:51 #294
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97270462
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:49 schreef annie.m het volgende:

Goed! Vanaf de buitenkant zie je niet zo veel gebeuren maar van binnen schiet het lekker op.
Over 2 weken worden de badkamer en toilet beneden afgemaakt, dan de deuren er nog in en dan is de aannemer klaar aan de binnenkant.
Begin juli komt de grintvloer, als die uitgehard is komt de keuken, en dan hopen we er eind juli in te zitten.
Ah, dat schiet al goed op dus. Het is al bijna juni :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:53:18 #295
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_97276665
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:57 schreef gateway het volgende:

[..]

zit in Bocholt :) 7 km van de grens, 20 van me werk af :)

En hoe zit het dan met AOW opbouw enzo?
Dat weet ik niet, aangezien ik voor pensioen etc ook naar Duitsland ben. De andere Nederduitsers kunnen het je vast vertellen, ik vermoed dat als je al je belastingen in NL houdt dat ook voor AOW etc van toepassing is en dat er niks veranderd. Zoals gezegd, ik ben helemaal weg in NL, ik vertrouw op de Duitse staat. Hier gaat morgenochtend vast een andere Nijmegen-Oostenaar op reageren.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Milf dinsdag 24 mei 2011 @ 23:56:13 #296
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97276795
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:57 schreef gateway het volgende:

[..]

zit in Bocholt :) 7 km van de grens, 20 van me werk af :)

En hoe zit het dan met AOW opbouw enzo?
Wanneer je werkt of woont in NL, bouw je AOW op.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf dinsdag 24 mei 2011 @ 23:58:21 #297
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97276881
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:53 schreef XL het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, aangezien ik voor pensioen etc ook naar Duitsland ben. De andere Nederduitsers kunnen het je vast vertellen, ik vermoed dat als je al je belastingen in NL houdt dat ook voor AOW etc van toepassing is en dat er niks veranderd. Zoals gezegd, ik ben helemaal weg in NL, ik vertrouw op de Duitse staat. Hier gaat morgenochtend vast een andere Nijmegen-Oostenaar op reageren.
Niedersachsen ole ;-)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 25 mei 2011 @ 08:21:53 #298
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_97282470
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:56 schreef nikky het volgende:

[..]

Wanneer je werkt of woont in NL, bouw je AOW op.
Maar stop je met werken in NL, vervalt je AOW opbouw. Dan kun je je vrijwillig melden bij de SVB en verzekeren heb en gaat je opbouw door(als ik het goed heb)
pi_97283074
1 September begin ik aan m'n eerste job in Berlijn! Ik blijf er 6 maanden, dan 6 maanden elders in Europa, dan 6 maanden buiten Europa en dan weer terug naar Berlijn.

Heeft iemand een idee hoe ik het makkelijkst een appartement vind rond Mitte, Tiergarten of Kreuzberg gemeubileerd voor 01/09/2011 - 28/02/2012? Ik kijk al regelmatig op www.wg-gesucht.de maar er is niet zo heel veel aanbod..

Thanks!
  Milf woensdag 25 mei 2011 @ 09:13:35 #300
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97283427
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 08:21 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Maar stop je met werken in NL, vervalt je AOW opbouw. Dan kun je je vrijwillig melden bij de SVB en verzekeren heb en gaat je opbouw door(als ik het goed heb)
Klopt, maar is het niet zo dat als je 52 loondagen hebt gehad in een jaar, dat je automatisch dat jaar opbouwt met AOW. Daarnaast is vrijwillig betalen bij de SVB echt ontzettend prijzig.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 25 mei 2011 @ 10:43:57 #301
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_97285627
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:26 schreef gateway het volgende:
Ik weer eens hier.

Zit nu inofficieel al een 1,5 jaar bij mijn vriendin in Duitsland, en woon in NL officieel... Maar nu er langzaam een andere auto moet komen (heb er 1 op het oog, en moet eigenlijk binnen 1,5 dag beslissen) zal ik waarschijnlijk dan ook me hier in moeten schrijven, want anders mag ik in die auto niet in NL rijden....

Maar wat moet ik dan allemaal regelen? kijk, bij de gemeente uitschrijven en hier weer inschrijven, dat snap ik.... Maar verder, ook belastingtechnisch enzo? Hoe hebben jullie dat geregeld? Zelf uitgezocht? of zijn daar bedrijfjes ofzo voor? Wie kan me daar een beetje wegwijs maken??
Zolang je in Nederland blijft werken verandert er vrij weinig. Wat je moet doen: uitschrijven NL, inschrijven bij de Duitse gemeente. Tip: als je pas/ID kaart binnenkort verloopt, zou ik deze in NL nog verlengen.
Verder moet je even je zorgverzekering opbellen en vertellen dat je gaat verhuizen en graag het E106 formulier wilt hebben. Zoek in DLD een Krankenkasse uit, en schrijf je mbv dat formulier in.

Wat je na je inschrijving nog kan verwachten:
- Brief van de NLse belastingdienst waarin ze vragen om het M-formulier in te vullen
- Brief van de Duitse belastingdienst met je Duits Steuernummer. Ik hoefde verder niks te doen.
- Brief van de gemeente waar je gaat wonen, waarin ze vragen om arbeidscontract en eventueel loonstroken op te sturen tbv je Freizügigkeitsbescheinigung . Mijn inziens niet meer dan een formaliteit.

Geef straks ook aan het pensioenfonds door dat je verhuisd bent. Ik leefde in de veronderstelling dat het wel via mijn werkgever geregeld zou worden, maar blijkbaar was ik voor mijn pensioenfonds onvindbaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')