quote:Nounou, mijn mama heet Anja!
En Ko kan haar naam heel goed uitspreken! Dat is alvast een voordeel.
Ik vind het leuk, inca, dat jij zoals mijn moeder heet.
Ik vind het ook echt een harde klank ofzo, heel lelijk en platvloers, ofzoietsquote:Op donderdag 24 maart 2011 21:51 schreef miss_sly het volgende:
Nee, geen AnjaEr is een Anja die een blijvende indruk bij me heeft gemaakt en dat was geen positieve
ze was een collega van me, kende het alfabet niet, kon niet tellen, en werd oma op haar 36ebovendien was het een bitch, ondanks haar lieve, tengere, blonde uiterlijk .
Doe maar An, dat past beter
Jij hebt ook een mooie naamquote:Op donderdag 24 maart 2011 22:26 schreef innepin het volgende:
Het lijkt me best naar om op te groeien met een naam die je helemaal niks vindt trouwens. En toch kun je er niks aan doen als ouder-to-be (nou ja, afgezien van the obvious als je kind geen idiote naam geven)...
Ik ben trouwens wel heel blij met mijn naam
Anna was ook erg lang een optie bij Elin.. maar ben toch afgehaakt ivm te gewoontjesquote:Op donderdag 24 maart 2011 23:47 schreef Vlindur het volgende:
Mijn schoonzus heet Aafke. Daar is ze niet blij meeIk vind het ook geen mooie naam. Te hard idd. Net als mijn eigen naam.
Elin en Anne/Anna?
Als je een naam niet af kan korten dan gaan mensen die verlengen of verkleinenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:54 schreef Susie het volgende:
Joh, hoe raad je het zo??Maar dan wel met een s
![]()
Wel lastig Vlindur, daar houd je dus wel rekening mee.
Ik ben op zoek naar namen die je niet kan afkorten. Iedereen noemt mij dus altijd Suus niet erg trouwens hoor en op het moment dat iemand mij echt met de volle naam aanspreekt, denk ik dat ik wat verkeerd gedaan heb (herinneringen uit jeugd, mijn moeder kon dat erg goed heel streng uit spreken!)
Isaac danquote:
Mea en Maxima.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:28 schreef innepin het volgende:
Ik wil bij Mea meteen culpa erachteraan zeggen![]()
En Madelief vind ik stiekem ook heel erg tof
Naomi, Esther. Juul, Lina (O+) Stella, Jet, Marie,quote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
Mats staat al sinds Evie op ons lijstje. (dus op ons toenmalig jongenslijstje).
Liv, Livia of Liva is niet echt een optie.
Ruth en Floor zijn ook niet mijn namen, Saar vind ik leuk! maar T niet.. jammer
nog meer leuke ideeen?
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:28 schreef innepin het volgende:
Ik wil bij Mea meteen culpa erachteraan zeggen![]()
En Madelief vind ik stiekem ook heel erg tof
Ja, ik moet zeggen dat ik dat in het begin ook wel vreemd vond: wie noemt z'n kind nu Remi?! Maar nu ik er aan gewend ben, is die associatie er eigenlijk niet meer.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:32 schreef Beessie-Jen het volgende:
Remi; zo noemden wij de einzelgangers ook altijd..niet zo positief.
quote:
Wij hebben Stef een tweede naam gegeven omdat hij dan in elk geval een keuze heeft.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:06 schreef Lot_1 het volgende:
Als je je naam écht niets vind kun je 't wel veranderen natuurlijk..
ik ken een jongetje van vijf die regelmatig dingen zei als 'maar moet ik dan mijn héle leven J ip blijven heten?' en sindsdien hebben zijn ouders met hem besloten om hem in het vervolg J ob te noemen. Ik vraag me af of ik daar in mee zou gaan overigens, als ouders zijnde.. 5 is nog wel erg jong. Maar aan de andere kant: als je 't zo vroeg verandert dan hoeven er relatief weinig mensen aan te wennen.
ja, hekel aan mijn eigen naam. Het heeft een boerenplompheid waar ik echt niet van houd. maar ja. het past blijkbaar bij me.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:12 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Ik heb ook een schurfthekel aan mn eigen naam. Maar ja, hoe noem je jezelf dan he?
Ik kwam de naam Bor tegen voor een jongen. Vond hem stiekem wel cool
euh. jouw naam is veel te sierlijk voor mij joh!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:43 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Zullen we van naam ruilen buuf? Ik vind de jouwe leuker dan de mijne
oh vind ik wel.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:32 schreef Vlindur het volgende:
TF en Buuf hebben beide mooie namen![]()
Die van Buuf staat ook bij mij op het lijstjeMaar ik denk dat ik Meike nog nét iets mooier vind.
Maar Jenthe Meike/Maaike klinkt niet he?
Marie want zo heet mn vader ook. De Marie optie was toch iets te zedig geloof ikquote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:07 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
euh. jouw naam is veel te sierlijk voor mij joh!maar ja, ik vind jouwes leuker dan mijnes. ik bedenk me net dat we eigenlijk hetzelfde heten
mijnes is een koosnaampje voor Maria int fries. dat zal die van jou ook zijn denk?
Mevrouw_mus, welkom bij de clubhedde ook een snor?
kleurdoos, Lishe en ik hebben een club voor grote meisjes met kleine namen (en een snor)
Ursula?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:14 schreef Kleurdoos het volgende:
er staat hier 1 naam op mijn lijst, erg grote kanshebber zelfs.
wel jammer dat iedereen dan gelijk aan de kleine zeemeermin denkt
ariel? dan denk ik eerder aan wasmiddelquote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:14 schreef Kleurdoos het volgende:
er staat hier 1 naam op mijn lijst, erg grote kanshebber zelfs.
wel jammer dat iedereen dan gelijk aan de kleine zeemeermin denkt
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 08:05 schreef innepin het volgende:
[..]![]()
Ja ik vond de combinatie ook al wat apart eigenlijk, een boom en een bloem. Dan lijken we net zo'n hippiefamilie
Mijn dochter heet zoquote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:43 schreef Susie het volgende:
Ik heb hier Meike op mijn lijstje staan.... Ik weet niet wie hier zo heet? Ik vind het juist net even leuker dan MaaikeGrappig dat jullie allemaal de namen van elkaar weten.
Dat vragen wij ons nou ook weleens af...hoe moeilijk kan het zijn???quote:Op zondag 27 maart 2011 22:03 schreef mefke79 het volgende:
En nu zijn we er echt uit! Hehe, eindelijk. En dankzij een lijstje dat hier ooit genoemd is als mogelijke optie voor bij Driekus zijn echte naam. Toch een soort van opluchting, het was knap lastig.
Hoe kun je nou Meike fout uitspreken?
Tienus!quote:Op zondag 27 maart 2011 22:06 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ben erg benieuwd welke naam het broertje van Driekus krijgt!
In het nieuwe boek van Harlan Coben komt een Alista voor. Zou mijn kind nooit zo noemen, maar vind het voor engelstalige landen wel een grappige naam.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 19:46 schreef Kleurdoos het volgende:
Ariel, de naam van de kleine zeemeermin heeft nog 6 zussen: Aquata, Andrina, Arista, Attina, Adella en Allana.
ik heb nog keus zat
Oke, dus in die richting...een hollandse naam, kort maar krachtig?quote:Op zondag 27 maart 2011 22:20 schreef mefke79 het volgende:
Karin, een tipje van de sluier dan: de naam van jouw zoon stond ook op de lijst, maar is helaas-pindakaas afgevallen.
ja, die verkeerde uitspraak is er andersom dus ook. En dat mensen dan zeggen, ach ei, aai, same difference. Waarop ik dan zeg ei jij de hond maar ff dan.;) Meike is in deze omgeving trouwens weer een enorm hippe naam. Samen met Bente en Marije.quote:Op zondag 27 maart 2011 21:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Mijn dochter heet zo
Ja wij vinden het een geweldige naam, en je hoort hem niet zo vaak.
Wel zeggen mensen het best vaak verkeerd. Ze maken er maaike van...omdat dat blijkbaar toch meer de standaard is... Als iemand nu aan Meike vraagt hoe ze heet krijg je als anwoord: Meike...met een kippenei!!!
Marije? Waauw. Die heb ik nou in tijden niet meer gehoord! Vind het ook geen mooie naam trouwens. Bente ook niet. Vind ik een hondennaam. Maar ik hou van Jentequote:Op maandag 28 maart 2011 08:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja. Sorry. Maar da's hier he. Schubbekuttenveen.
je hebt gelijk ook jaquote:Op maandag 28 maart 2011 10:55 schreef trui het volgende:
ik vind marije best mooi hoor! bente ook wel aardig, al heb ik wel een associatie met die japanse lunchbakjes. (bento?). bovendien kun je daar wel wat flauwe grapjes mee maken. ben()te dik? bente laat, etc. maarjaaaaa.
karin, ik zou lars niet meteen een echt hollandse naam noemen. vind 't meer iets scandinavisch. maar grappig hoe dat dus verschilt.
Iets verder afgezakt naar beneden klopt het nog steeds redelijk, ware het niet dat ik Marije eigenlijk zelden hoor, maar Marei steeds vaker, en ik moet zeggen dat ik m ook steeds leuker ga vinden!quote:Op maandag 28 maart 2011 06:58 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, die verkeerde uitspraak is er andersom dus ook. En dat mensen dan zeggen, ach ei, aai, same difference. Waarop ik dan zeg ei jij de hond maar ff dan.;) Meike is in deze omgeving trouwens weer een enorm hippe naam. Samen met Bente en Marije.
Daar ga ik bijna van huilen.quote:
quote:
Bij dat soort namen heb ik altijd de neiging om te vragen of haar ouders soms liever een jongetje hadden gekregenquote:
otis bedoel je?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:05 schreef oh-oh het volgende:
[..]
![]()
![]()
Zeg, mag ik dat hondje Elliot noemen of word je dan hormonaal boos op me?
Dan mag jij die hebben, ok? Past toch ook best leuk bij Elinquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:16 schreef Kleurdoos het volgende:
geen L
Lotte & LUDOLF waren anders kickass geweest
Een vriendje van mijn oudste heet zo. Zijn broertje en zusje heten Ivar en Mera. Ik vind de namen wel bij elkaar passen.quote:
Klinkt teveel als merel en dan denk ik toch eerst aan die vogel....quote:Op woensdag 30 maart 2011 07:45 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vind Meral wel leuk
turks geloof ik
Was dat van dat zusje dat eerst ongepland zwanger raakte en dr hyves vol met Elin foto's had??quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:05 schreef Kleurdoos het volgende:
zelfde vader idd en precies een jaar tussen die twee
Ey ik heb heul geen hippienaam!quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:24 schreef Kleurdoos het volgende:
dat zijn jullie al mafkees
Hence je eigen naam en dan die van je dochter
Daarom als tweede of derde naamquote:Op zaterdag 2 april 2011 09:03 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik vind Afra zo hard klinken, Simon niet..dat klinkt lief
quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:03 schreef Kleurdoos het volgende:
Hazel vind ik ook heel mooi
maar Hazel Huijboom vind ik net iets te
Dat is de Poolse versie van Susannaquote:Op dinsdag 5 april 2011 22:45 schreef SacreCoeur het volgende:
In 't programma babyboom doet een Zsuzsanna mee, ook apart.
Of Rohanquote:Op zaterdag 2 april 2011 10:10 schreef Kleurdoos het volgende:
nee, ik ken een heel vies menneke die Roman heet
Oja da's waar, weer vergetenquote:Op woensdag 6 april 2011 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
Had ik al op je facebook gezegd, wickie: jongetje!
Joh, ik zit er de helft van de tijd naast.![]()
quote:Op woensdag 6 april 2011 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
Jammer dat je 2e een jongetje gaat worden.
Dat heb ik ookquote:Op woensdag 6 april 2011 21:28 schreef Kleurdoos het volgende:
ik kan me echt geen jochie voorstellen
mijn gevoel gilt echt een meisje hoor
Jawel, Olivier is ook heel leuk! En Vera ook. Komt hoe dan ook goed.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:27 schreef Orea het volgende:
[..]Olivier niet leuk genoeg?
Maar houdt hoop, we willen ook wel een 3e, dus wie weet![]()
Ik heb toen met de 32 weken echo ook gehuild hoor (en ik ben niet zo gevoelig voor die dingen) ik wilde het zoooo graag weten en was stiekem heel erg blij dat het een meisje was.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jawel, Olivier is ook heel leuk! En Vera ook. Komt hoe dan ook goed.
Dat je zoveel geduld hebt, wickie! Ik moest en zou deze keer bij 16 weken weten of het een jongetje of een meisje was.
Bij de pretecho van Lena moest ik huilen toen we te horen kregen dat ze een meisje was. Het was de eerste en laatste echo waarbij ik moest huilen.
Magnusquote:Op woensdag 6 april 2011 21:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ben de enige die denkt dat Kleurdoosbeeb een jungske is?en dan Linus of Magnus
quote:Op woensdag 6 april 2011 21:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Bij de eerste dacht ik: "oooooh, een meisje" "Yes, een jongen!
" en bij de tweede dacht ik: "Yes, een jongen!
" "oooooh, een meisje
"
Nee hoor, dat denk ik ookquote:Op woensdag 6 april 2011 21:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ben de enige die denkt dat Kleurdoosbeeb een jungske is?en dan Linus of Magnus
Zo weet ik zeker dat mijn zwangere zusjes hun kind geen Wolf gaan noemen, mochten ze een jongetje krijgen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:03 schreef Kleurdoos het volgende:
Hazel vind ik ook heel mooi
maar Hazel Huijboom vind ik net iets te
Wij hadden voor een jongen ook Olivier. Mikael, Leander en Olivierquote:Op woensdag 6 april 2011 20:39 schreef Orea het volgende:
En voor een jongen nog steeds Olivierwellicht als ik zwanger ben van een jongen dat de naam niet meer 'klopt' maar tot nu toe kan ik geen andere jongensnaam vinden die het beste 'klikt'!
Mijn 'Puck' heet dus zo en ik heb geen moment nagedacht over het rijmen. We vonden de naam gewoon mooi.quote:Op maandag 11 april 2011 13:59 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Wij hadden voor een jongen ook Olivier. Mikael, Leander en OlivierMaar je kan er zoveel op rijmen
En dan ben ik er al klaar mee. Mijn lief blijft bij die naam dus ik hoop op een meisje
Het gaat me ook niet om het pesten hoor. Maar tis gewoon dat ik bang ben dat er snel iets op gerijmd word. We doen het namelijk zelf ook: Mikael lust graag frikandel!! En dan zegt Mikael: En ik ben gek op Isabel. Nu rijmt er op Mikael verder niet zoveel dus ben je snel klaar. Bij Olivier kan je het hele alfabet langs en dan kun je bijna met elke letter iets verzinnen wat rijmt op vier.quote:Op maandag 11 april 2011 14:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Mijn 'Puck' heet dus zo en ik heb geen moment nagedacht over het rijmen. We vonden de naam gewoon mooi.
Als kinderen willen pesten vinden ze volgens mij altijd wel wat.
quote:Op maandag 11 april 2011 14:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Mijn 'Puck' heet dus zo en ik heb geen moment nagedacht over het rijmen. We vonden de naam gewoon mooi.
Als kinderen willen pesten vinden ze volgens mij altijd wel wat.
Dat zijn van die dingen met samengestelde namen inderdaad. Zo kan ik mij voorstellen dat Sorbo tegen Isabeau geen Isa zegt omdat ze haar dan wel Isa had genoemd.quote:Op maandag 11 april 2011 16:48 schreef Susie het volgende:
Dochter van een vriendin van mij heet Isabelle, ze noemt haar nu al bel. Waarom haar dan niet direct Belle noemen vraag ik mij dan af?
Precies. Hoewel Isabeau geen samengestelde naam is, maar het effect is hetzelfde.quote:Op maandag 11 april 2011 16:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat zijn van die dingen met samengestelde namen inderdaad. Zo kan ik mij voorstellen dat Sorbo tegen Isabeau geen Isa zegt omdat ze haar dan wel Isa had genoemd.
Hmmm... Wij zeggen wel Isa tegen onze Isabelquote:Op maandag 11 april 2011 16:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat zijn van die dingen met samengestelde namen inderdaad. Zo kan ik mij voorstellen dat Sorbo tegen Isabeau geen Isa zegt omdat ze haar dan wel Isa had genoemd.
Ja, haar doopnaam is Isabel, roepnaam Isaquote:Op dinsdag 12 april 2011 09:35 schreef Sorbootje het volgende:
Maar dan had je dat vast van tevoren zo bedacht Sjeen, dat je dat wilde doen... of niet?
Ja, natuurlijk!quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:23 schreef _evenstar_ het volgende:
Stiekem hoop ik voor een meisje Olivia er door te krijgen
Vorige maand in Azie was een van onze host 'Dato Zaiton Nogwat'.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:44 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]en dan liefkozend olijfje noemen
Minequote:Op dinsdag 12 april 2011 09:23 schreef _evenstar_ het volgende:
Stiekem hoop ik voor een meisje Olivia er door te krijgen
Ja nu lach je nogquote:
Jorja voor een meisje, klaarquote:Op dinsdag 12 april 2011 09:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Voorwaarde is dat het wel zowel in het Nederlands als wel Engels uitgesproken kan worden.
Is het Willem?quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:33 schreef Jeetjejom het volgende:
Oh en innepin, als jij ooit een jongetje gaat bakken, mag je onze naam hebben. Die matcht met Willow
Ik vind Olivia dan juis heel erg goed passen. Met wat voor namen komt je partner? Ben ik dan wel weer heel erg nieuwsgierig naar. Gelukkig denkt mijn lief het zelfde over de namen als ik. Ik vind Willow echt een geweldige naam, maar hij kent een jongen die Willow heet en dat was een 'jerk'quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:07 schreef _evenstar_ het volgende:
Calilov nederlandse namen gaan het hier ook niet worden, de vader is Brits dus mjahschoonfamilie moet de naam van hun allereerste (achter)kleinkind/neefje of nichtje wel kunnen uitspreken!
Ik vind Els echt oprecht sneu voor een jongen hoor.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:52 schreef Jeetjejom het volgende:
Nee! Niet Willem, maar ook een boomsoort! Nog even geduld, als mijn Jongetje er is komt het gewoon hier te staan hoor!
Echt waarquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:33 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik vind Els echt oprecht sneu voor een jongen hoor.
En bij deze post dacht ik, Innepin heeft iets te vertellenquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:16 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja nu lach je nog
Haha Sorbo, dan weet ik alvast wat k in de tuin moet gaan planten!
@DML hahaha 't zou wel makkelijk onthouden zijn, niet?
Dan! (Den)quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:45 schreef Jeetjejom het volgende:
[..]
Echt waarik vind hem heel leuk en hij blijft er ook in
Collega naar aanleiding van de hint, het is een boom en je hij is ook gewoon in het Engels uitspreekbaar(had niet meegekregen dat het om de jongensnaam ging): trees
Meer de klassieke namen:quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:23 schreef calilov3 het volgende:
[..]
Ik vind Olivia dan juis heel erg goed passen. Met wat voor namen komt je partner? Ben ik dan wel weer heel erg nieuwsgierig naar. Gelukkig denkt mijn lief het zelfde over de namen als ik. Ik vind Willow echt een geweldige naam, maar hij kent een jongen die Willow heet en dat was een 'jerk'.
Verder kwam hij aanzetten met de welbekende ashley, samantha en jessica!
Sophia vind ik wel heel erg leuk.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:51 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Meer de klassieke namen:
Sophie, Lauren , charlotte , nichola etc.
Hahaha, wij noemen dat ook voortuin-mensen, of ook wel galerij-mensen. Wist niet dat we daar niet uniek in waren, grappig!quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:30 schreef Jeetjejom het volgende:
Ashley, Samantha en Jessica, huiver!!!!
Zijn in mijn perceptie echt van die (ik weet niet meer wie hier de uitdrukking gebruikte) voortuinmensennamen. Hoop niet dat ik iemand tegen het hoofd stoot, maar het rijtje kan iedereen afmaken: kyano, delano, destiny, enz...
Niet mijn kop thee zeg maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |