quote:Nounou, mijn mama heet Anja!
En Ko kan haar naam heel goed uitspreken! Dat is alvast een voordeel.
Ik vind het leuk, inca, dat jij zoals mijn moeder heet.
Ik vind het ook echt een harde klank ofzo, heel lelijk en platvloers, ofzoietsquote:Op donderdag 24 maart 2011 21:51 schreef miss_sly het volgende:
Nee, geen AnjaEr is een Anja die een blijvende indruk bij me heeft gemaakt en dat was geen positieve
ze was een collega van me, kende het alfabet niet, kon niet tellen, en werd oma op haar 36ebovendien was het een bitch, ondanks haar lieve, tengere, blonde uiterlijk .
Doe maar An, dat past beter
Jij hebt ook een mooie naamquote:Op donderdag 24 maart 2011 22:26 schreef innepin het volgende:
Het lijkt me best naar om op te groeien met een naam die je helemaal niks vindt trouwens. En toch kun je er niks aan doen als ouder-to-be (nou ja, afgezien van the obvious als je kind geen idiote naam geven)...
Ik ben trouwens wel heel blij met mijn naam
Anna was ook erg lang een optie bij Elin.. maar ben toch afgehaakt ivm te gewoontjesquote:Op donderdag 24 maart 2011 23:47 schreef Vlindur het volgende:
Mijn schoonzus heet Aafke. Daar is ze niet blij meeIk vind het ook geen mooie naam. Te hard idd. Net als mijn eigen naam.
Elin en Anne/Anna?
Als je een naam niet af kan korten dan gaan mensen die verlengen of verkleinenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:54 schreef Susie het volgende:
Joh, hoe raad je het zo??Maar dan wel met een s
![]()
Wel lastig Vlindur, daar houd je dus wel rekening mee.
Ik ben op zoek naar namen die je niet kan afkorten. Iedereen noemt mij dus altijd Suus niet erg trouwens hoor en op het moment dat iemand mij echt met de volle naam aanspreekt, denk ik dat ik wat verkeerd gedaan heb (herinneringen uit jeugd, mijn moeder kon dat erg goed heel streng uit spreken!)
Isaac danquote:
Mea en Maxima.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:28 schreef innepin het volgende:
Ik wil bij Mea meteen culpa erachteraan zeggen![]()
En Madelief vind ik stiekem ook heel erg tof
Naomi, Esther. Juul, Lina (O+) Stella, Jet, Marie,quote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
Mats staat al sinds Evie op ons lijstje. (dus op ons toenmalig jongenslijstje).
Liv, Livia of Liva is niet echt een optie.
Ruth en Floor zijn ook niet mijn namen, Saar vind ik leuk! maar T niet.. jammer
nog meer leuke ideeen?
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:28 schreef innepin het volgende:
Ik wil bij Mea meteen culpa erachteraan zeggen![]()
En Madelief vind ik stiekem ook heel erg tof
Ja, ik moet zeggen dat ik dat in het begin ook wel vreemd vond: wie noemt z'n kind nu Remi?! Maar nu ik er aan gewend ben, is die associatie er eigenlijk niet meer.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:32 schreef Beessie-Jen het volgende:
Remi; zo noemden wij de einzelgangers ook altijd..niet zo positief.
quote:
Wij hebben Stef een tweede naam gegeven omdat hij dan in elk geval een keuze heeft.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:06 schreef Lot_1 het volgende:
Als je je naam écht niets vind kun je 't wel veranderen natuurlijk..
ik ken een jongetje van vijf die regelmatig dingen zei als 'maar moet ik dan mijn héle leven J ip blijven heten?' en sindsdien hebben zijn ouders met hem besloten om hem in het vervolg J ob te noemen. Ik vraag me af of ik daar in mee zou gaan overigens, als ouders zijnde.. 5 is nog wel erg jong. Maar aan de andere kant: als je 't zo vroeg verandert dan hoeven er relatief weinig mensen aan te wennen.
ja, hekel aan mijn eigen naam. Het heeft een boerenplompheid waar ik echt niet van houd. maar ja. het past blijkbaar bij me.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:12 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Ik heb ook een schurfthekel aan mn eigen naam. Maar ja, hoe noem je jezelf dan he?
Ik kwam de naam Bor tegen voor een jongen. Vond hem stiekem wel cool
euh. jouw naam is veel te sierlijk voor mij joh!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:43 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Zullen we van naam ruilen buuf? Ik vind de jouwe leuker dan de mijne
oh vind ik wel.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:32 schreef Vlindur het volgende:
TF en Buuf hebben beide mooie namen![]()
Die van Buuf staat ook bij mij op het lijstjeMaar ik denk dat ik Meike nog nét iets mooier vind.
Maar Jenthe Meike/Maaike klinkt niet he?
Marie want zo heet mn vader ook. De Marie optie was toch iets te zedig geloof ikquote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:07 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
euh. jouw naam is veel te sierlijk voor mij joh!maar ja, ik vind jouwes leuker dan mijnes. ik bedenk me net dat we eigenlijk hetzelfde heten
mijnes is een koosnaampje voor Maria int fries. dat zal die van jou ook zijn denk?
Mevrouw_mus, welkom bij de clubhedde ook een snor?
kleurdoos, Lishe en ik hebben een club voor grote meisjes met kleine namen (en een snor)
Ursula?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:14 schreef Kleurdoos het volgende:
er staat hier 1 naam op mijn lijst, erg grote kanshebber zelfs.
wel jammer dat iedereen dan gelijk aan de kleine zeemeermin denkt
ariel? dan denk ik eerder aan wasmiddelquote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:14 schreef Kleurdoos het volgende:
er staat hier 1 naam op mijn lijst, erg grote kanshebber zelfs.
wel jammer dat iedereen dan gelijk aan de kleine zeemeermin denkt
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 08:05 schreef innepin het volgende:
[..]![]()
Ja ik vond de combinatie ook al wat apart eigenlijk, een boom en een bloem. Dan lijken we net zo'n hippiefamilie
Mijn dochter heet zoquote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:43 schreef Susie het volgende:
Ik heb hier Meike op mijn lijstje staan.... Ik weet niet wie hier zo heet? Ik vind het juist net even leuker dan MaaikeGrappig dat jullie allemaal de namen van elkaar weten.
Dat vragen wij ons nou ook weleens af...hoe moeilijk kan het zijn???quote:Op zondag 27 maart 2011 22:03 schreef mefke79 het volgende:
En nu zijn we er echt uit! Hehe, eindelijk. En dankzij een lijstje dat hier ooit genoemd is als mogelijke optie voor bij Driekus zijn echte naam. Toch een soort van opluchting, het was knap lastig.
Hoe kun je nou Meike fout uitspreken?
Tienus!quote:Op zondag 27 maart 2011 22:06 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ben erg benieuwd welke naam het broertje van Driekus krijgt!
In het nieuwe boek van Harlan Coben komt een Alista voor. Zou mijn kind nooit zo noemen, maar vind het voor engelstalige landen wel een grappige naam.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 19:46 schreef Kleurdoos het volgende:
Ariel, de naam van de kleine zeemeermin heeft nog 6 zussen: Aquata, Andrina, Arista, Attina, Adella en Allana.
ik heb nog keus zat
Oke, dus in die richting...een hollandse naam, kort maar krachtig?quote:Op zondag 27 maart 2011 22:20 schreef mefke79 het volgende:
Karin, een tipje van de sluier dan: de naam van jouw zoon stond ook op de lijst, maar is helaas-pindakaas afgevallen.
ja, die verkeerde uitspraak is er andersom dus ook. En dat mensen dan zeggen, ach ei, aai, same difference. Waarop ik dan zeg ei jij de hond maar ff dan.;) Meike is in deze omgeving trouwens weer een enorm hippe naam. Samen met Bente en Marije.quote:Op zondag 27 maart 2011 21:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Mijn dochter heet zo
Ja wij vinden het een geweldige naam, en je hoort hem niet zo vaak.
Wel zeggen mensen het best vaak verkeerd. Ze maken er maaike van...omdat dat blijkbaar toch meer de standaard is... Als iemand nu aan Meike vraagt hoe ze heet krijg je als anwoord: Meike...met een kippenei!!!
Marije? Waauw. Die heb ik nou in tijden niet meer gehoord! Vind het ook geen mooie naam trouwens. Bente ook niet. Vind ik een hondennaam. Maar ik hou van Jentequote:Op maandag 28 maart 2011 08:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja. Sorry. Maar da's hier he. Schubbekuttenveen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |