Moro | maandag 21 maart 2011 @ 13:12 |
![]() De voorgaande delen: DragonAge II #2 ligt in de winkels DragonAge II Als iemand een OP heeft schaam je niet | |
Moro | maandag 21 maart 2011 @ 13:29 |
Jaja aan de tactics ligt het niet maar waarom zou ik als een zak hooi gaan staan als ik met een paar stappen de aanval kan ontwijken? en waarom zou ik dat met een sword en board doen als ik in de tussentijd ook gewoon een 2h kan gebruiken en dus veel meer damage doe. 2H op nightmare werkt gewoon goed hoor waarschijnlijk gebruik je de verkeerde build. Berserker Vanguard - Mach-5 Massacre (Nightmare Guide) The Ultimate Vanguard: Nightmare Warrior Domination | |
DeeCruise | maandag 21 maart 2011 @ 14:59 |
Waarom is deel 3 al open als deel 2 nog niet eens vol is? | |
MaxC | donderdag 24 maart 2011 @ 12:14 |
Vond het begin erg veelbelovend maar Kirkwall begint een beetje te vervelen, de side-quests zijn erg oppervlakkig en slecht geschreven. Hopelijk worden de Deeproads leuker | |
Document1 | donderdag 24 maart 2011 @ 13:19 |
Jij wil nu al dlc? ![]() | |
DjinN | donderdag 24 maart 2011 @ 17:29 |
beetje voorbarig idd ![]() | |
STING | donderdag 24 maart 2011 @ 22:44 |
Geduld is een schone zaak ![]() | |
Moro | maandag 28 maart 2011 @ 11:46 |
Kon niet meer posten in het deel 2 en nam aan dat het gesloten was, deze mag gewoon op slot | |
DeeCruise | maandag 28 maart 2011 @ 12:27 |
Laat hem nu maar open staan aangezien deel 2 bijna vol is. Kun je beter deel 2 preventief laten sluiten. Anyway, deze week een mooie vergelijking. Had alles op max draaien met texture pack, en af en toe even een freeze gedurende 2 sec doordat de cpu (e8500 overclocked op 2x4.0) op 100% liep. Deze week komt de i7 2600k, eens kijken hoe het dan gaat ![]() | |
DeeCruise | maandag 28 maart 2011 @ 12:31 |
Whehe, was deel 2 al vol aan het spammen toen STING me voor was. Merci! | |
Falstyr | maandag 28 maart 2011 @ 13:03 |
tvp | |
Falstyr | maandag 28 maart 2011 @ 13:10 |
Hoop geblaat, maar ik verwacht niet veel meer van o.a. !fok. Je hebt gewoon 1 tank nodig in het team. Maakt geen ruk uit of jij dat bent of iemand anders in het team. Als je die roodharige gebruikt als tank kun jij met je 2hander Hawke flanken en optimaal gebruik maken van je extra damage terwijl de aandacht op de tank gevestigd blijft. Tanken met een 2hander is gewoon dom en vraagt om problemen. Een 2hander Hawke is dus niet gebouwd om een tank te zijn, maar om damage uit de delen. Als je een 2hander maakt ga je die niet als Tank spelen. Dus beetje nadenken als je mijn tekst leest zou geen kwaad kunnen. Als je mobiel wilt zijn om als tank aanvallen te ontwijken moet je dex vol pompen. Betekend dat je alsnog gewoon geraakt gaat worden op den duur. Op die momenten mis je HP en zak je alsnog snel in elkaar. Daarom zijn Rogues zo nutteloos op de hogere moeilijkheidsgraad. Als je gaat mixen tussen dex/con ben je niet optimaal bezig en heb je in feite 2x niks. Daarom is een tank met con op max gewoon het beste. | |
DeeCruise | maandag 28 maart 2011 @ 15:51 |
Waarschijnlijk is het niet helemaal duidelijk dat een tank juist niet bedoeld is als dps class, maar meer als zak hitpoints die de aandacht afleidt. Om damage te doen heb je juist je rogues of de dual handed berserkers, niet een tank build ![]() | |
Moro | dinsdag 29 maart 2011 @ 12:24 |
Nee het punt is er is geen enkele reden is om uberhaupt zoveel damage te vangen dat er een tank nodig is. En het maakt me niet zoveel uit of je nu str/con str/dex/con of str/cun/con wil spelen als tank, of je meer damage doet met flanken, je doet gewoon nog meer damage zonder tank. [ Bericht 47% gewijzigd door Moro op 29-03-2011 12:40:43 ] | |
DeeCruise | dinsdag 29 maart 2011 @ 12:45 |
Damage vang je hoe dan ook. NPC's gaan bijna standaard op het zwakste teammember af, om dat te voorkomen heb je een tank. Het tweede verhaal geeft duidelijk aan dat je het niet begrijpt, nogmaals: een tank is er niet om damage te doen! | |
Moro | dinsdag 29 maart 2011 @ 13:01 |
Ik weet niet hoe ik het duidelijker moet stellen maar je hebt geen tank nodig om dat je niet zoveel damage hoeft te vangen. Dus waarom zou ik een tank meenemen als ik die damage toch niet vang, ter illustratie.
[ Bericht 3% gewijzigd door Moro op 29-03-2011 14:50:07 (filmpje in spoiler tags) ] | |
maxmit | dinsdag 29 maart 2011 @ 13:55 |
Ik vind het hartstikke leuk dat jullie zo diep op de built in gaan. Persoonlijk heb ik niet zo veel zin om me daar mee bezig te houden. Ik kies dat waar ik op een bepaald moment zin in heb of wat ik nodig ben om een bepaalde skil beschikbaar te krijgen. Maar helemaal alles van te voren al plannen omdat je een speciaal full class char wil heb ik geen zin in hoor ![]() En als dat betekend dat ik één of meerdere achteraf verkeerde keuzes heb gedaan mbt de built, dan denk ik 'so be it', ik vond dat op dat moment een goede keus. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik het niet goed of leuk vind dat bepaalde mensen het grootste gedeelte van de built uitstippelen. Het is gewoon niet zoals ik speel ![]() Dat wou ik even kwijt... ![]() ![]() | |
DeeCruise | dinsdag 29 maart 2011 @ 13:57 |
De video laat exact zien wat er hier bedoelt wordt. Jij hebt het de hele tijd over JOUW karakter, terwijl ik en Falstyr het hier hebben over de party. Ik heb tot dusver maar 1 minuut gezien, maar jouw karakter is de helft van zijn leven al kwijt en je rogue is dood. Het gaat hier niet om wie wat verkeerd doet, het gaat over het optimale benutten van de party. En met een tank kom je hier makkelijker doorheen met minder schade, dat is wat bedoelt wordt. | |
Moro | dinsdag 29 maart 2011 @ 14:49 |
Ik zeg alleen maar dat een tank niet per se nodig is meer niet, wat ik dus met een voorbeeld wil laten zien. Wat iemand makelijker of leuker vind is subjectief. Dat een tank minder damage vangt lijkt mij duidelijk dat is de hele functie van een tank. Xebenkeck is 1 van de lastigere gevechten ook al gaat de rogue dood, dan nog is 2 minuten wel aardig aangezien het op nightmare zonder pauzes is, zonder ook maar te kiten want de gang in gaan zou het al een stuk makelijker maken, die voorbeelden zijn er ook. Het is btw niet mijn char, ik heb geen mogelijkheid om een fimpje te maken | |
DeeCruise | dinsdag 29 maart 2011 @ 15:20 |
Zie het ook niet als een aanval op jouw manier van spelen, dat moet iedereen natuurlijk zelf weten. De hele "discussie" (als je het al zo kunt noemen) gaat meer over het nut van een tank dan wat anders, en dat is nu dan ook duidelijk ![]() | |
maxmit | vrijdag 1 april 2011 @ 15:45 |
Gister net uit de Deep Roads gekomen en Isabela in bed gehad ![]() ![]() ![]() | |
MariaEtcetera | vrijdag 1 april 2011 @ 15:48 |
| |
maxmit | vrijdag 1 april 2011 @ 15:58 |
Het is niet dat ik 'm hierna weer snel ga spelen. Dus spaar mij niet ![]() Niet dat ik het niet leuk vind, vind het eigenlijk wel steeds leuker worden nu. Ik zit echter met een beetje tijdgebrek. ![]() | |
Moro | vrijdag 1 april 2011 @ 16:09 |
Dunno of het al voorbij is gekomen Isabella heeft een bug als je de friend bonus krijgt en ze word uit je party geforceerd dan krijg je een een -5% haste bonus, nu is dat nog niet zo'n ramp maar het blijft oplopen. Hetzelfde geval bij Sebastian z'n friend bonus. Voor de PC zijn er mods die dan de rivalry bonus geven, bij de console's word het een oude save laden. | |
maxmit | vrijdag 1 april 2011 @ 16:16 |
| |
Moro | vrijdag 1 april 2011 @ 16:22 |
| |
maxmit | vrijdag 1 april 2011 @ 16:25 |
Ik kijk gewoon graag naar vrouwen.. ![]() | |
The_Substitute | vrijdag 1 april 2011 @ 20:27 |
| |
DeeCruise | zaterdag 2 april 2011 @ 01:46 |
| |
The_Substitute | zaterdag 2 april 2011 @ 09:12 |
[ Bericht 5% gewijzigd door The_Substitute op 04-04-2011 00:48:25 ] | |
trancethrust | woensdag 6 april 2011 @ 09:47 |
Die video, wow, ik vraag mij af of ik dit spel nu echt nooit ga kopen. Het ziet eruit als Diablo ofzo. Hoef je nou echt totaal niet na te denken tijdens die gevechten? Zijn strategien nog ergens te bekennen? Gebruik van terrein? Lokken van tegenstanders? Spell combinaties? In DA:O zat je tijdens de meeste gevechten vaak te pauzeren en hard te puzzelen hoe je hier nu weer optimaal doorheen komt, netzoals bij BG2. Beide gespeeld zonder 'tanks' overigens, prima mogelijk en veel leuker. | |
Moro | woensdag 6 april 2011 @ 11:33 |
Ik heb bij DA:O ook niet echt veel gepuzzeld. Meeste van mijn pauzes is om m'n party aan de kant te sturen omdat ze of in de weg staan of in vuur/poison etc. Gebruik van terrein is mogelijk maar vaak vrij lastig aangezien mobs van alle kanten komen. Lokken van tegenstanders is verstandig in krappe ruimtes want friendly fire is onvergeefelijk, 1 ability kan je wipen. Spellcombinaties zijn niet verdwenen maar wel verandert, je moet nu met je warrior iets doen zodat een mage spel 6x harder raakt b.v. | |
trancethrust | woensdag 6 april 2011 @ 11:45 |
Ook niet als je het op hard zette (DA:O)? En is er wel FF in DA2? Op een van de eerste demo's deed die bioware gast doodleuk zo'n hail of arrows(?) terwijl zn halve party in het effect stond, schijnbaar zonder dat er wat gebeurt. Die combinaties klinken wel interessant moet ik zeggen. | |
Moro | woensdag 6 april 2011 @ 12:09 |
Nightmare DA2 is lastiger dan in DA:O is geloof ik wel het algemene oordeel. In de Demo had je alleen normal (tenzij je een mod pakte), FF is er alleen op nightmare. FF is iets over de top op nightmare een scythe of mightblow in je party kan alles vrij simpel doden. Heb nog geen 400 leven op m'n hoogste hp character en kijk maar eens naar de nummers in dat filmpje. ME2 voor de PC gratis als je één of meerdere DA2 (PC/XBOX/PS3) kopieën bezit, of koopt voor 30 April [ Bericht 3% gewijzigd door Moro op 06-04-2011 12:39:59 ] | |
MaxC | donderdag 7 april 2011 @ 11:52 |
| |
maxmit | donderdag 7 april 2011 @ 16:17 |
Daar sluit ik mij 'muurend' bij aan ![]() | |
Fir3fly | donderdag 7 april 2011 @ 16:25 |
Zojuist m'n tweede playthrough afgemaakt.
| |
The_Substitute | donderdag 7 april 2011 @ 17:28 |
| |
BurnaBoy | donderdag 7 april 2011 @ 19:12 |
| |
Moro | donderdag 7 april 2011 @ 20:17 |
Inmiddels al aan de 4e playthrough bezig, vind mage toch wel uit de toon vallen als ik zie wat ik op een warrior en rogue voor elkaar krijg. Schijnbaar kun je niet en de beste (groep)buffs/CC hebben en dan ook nog redelijke damage doen. Op groepen gaat het nog enigzins maar op bazen is het toch wel vrij laag. | |
DeeCruise | vrijdag 22 april 2011 @ 13:21 |
Nu wordt het toch tijd voor DLC. 5e playthrough gehad en alle aparte missies (zoals companions uit deel 1 en kleine sidequests die niet bij elke playthrough hetzelfde zijn) gehad dus ben wel in voor iets nieuws... | |
Moro | donderdag 28 april 2011 @ 11:50 |
Dragon Age II - Item Pack #1 Have it all with this combined collection of arms, armor and accessories for you and your followers. •Mage Pack: Receive relics and mementos of untold power for use by your Mage and Mage followers. Features 3 follower items, player weapon and armor sets. •Rogue Pack: Gear up with new equipment for your Rogue and unique items for Rogue followers. Features 3 follower items (including Sebastian), player weapons and armor sets. •Warrior Pack: Lay waste to your enemies with this collection of arms, armor and accessories for your Warrior and Warrior followers. Features 3 follower items, player weapons and armor sets. De eerste echte DLC, beetje jammer dat het alleen wat (betere) gear is. [ Bericht 0% gewijzigd door Moro op 28-04-2011 11:58:29 ] | |
Fir3fly | zondag 1 mei 2011 @ 15:37 |
Dat is wel erg karig. | |
DeeCruise | zondag 1 mei 2011 @ 21:15 |
En wat voor lelijke zooi is het ook:![]() ![]() ![]() Mage die erbij loopt als dr. doom, warrior die je op 10 km afstand herkent als de Orlesian homo en de rogue die zijn outfit op de lokale vuilnisbelt bij elkaar gescharrelt heeft... ![]() | |
trancethrust | zondag 1 mei 2011 @ 22:45 |
Verkopen ze de dingen apart ook nog? Fucking kapitalistische baggerzooi, +2 maanden straftijd voordat ik ooit euro's neertel voor dit spel. | |
Moro | zondag 1 mei 2011 @ 23:39 |
5 euro voor alle zooi samen, iedere class krijgt 2 extra setjes. Vind de mage en warrior sets wel aardig bij de rogue set zet je gewoon de helm uit. Persoonlijk puzzel ik liever mijn gear bij elkaar ipv het te kopen. Maar goed ik vind de content releases van bioware over het algemeen genomen niet bepaald super, of eigenlijk gewoon te duur voor de tijd die je er aan spendeert. | |
DeeCruise | maandag 2 mei 2011 @ 08:30 |
Dat vond ik bij Mass Effect 2 toch anders behoorlijk meevallen. Mooie aanvullingen op het verhaal imho.. Overlord valt daar weer buiten maar die is ook behoorlijk vermakelijk. | |
Moro | maandag 2 mei 2011 @ 19:07 |
Laat ik het zo stellen met een spel ben je een ~30 uur bezig dan heb je een 2 euro per uur, zo'n uitbreiding is een 2 uurtjes voor 7 euro. Kromme redenering misschien aangezien er ook vrij veel spellen zijn die je na een uur of 8 eigenlijk wel uit hebt. Maar dan nog spendeer ik liever iets meer geld voor content waar ik een avondje mee bezig ben ipv 2 uurtjes (heel persoonlijk ik weet het). De ME2 DLC (Arrival nog niet gedaan) vind ik persoonlijk ook een stuk beter geschreven/gemaakt dan de DA:O DLC.Het is ook niet dat de DLC heel slecht zijn maar de spellen opzich zijn voor de liefhebbers must have's terwijl de normering voor de DLC meestal meer de kant opgaat van wel aardig of matig. Dus overal het algemeen genomen betaal je meer per uur en is het over het algemeen slechter dan het spel zelf uitzonderingen daargelaten. | |
DeeCruise | dinsdag 3 mei 2011 @ 08:14 |
Ik snap je redenering maar in mijn ervaring valt dat toch wel mee. De Dlc kost 5 euro, wat je gemiddeld brengt op 2,50 per uur, in vergelijking met 2,- per uur in de normale game. Daarbij komt het de replay value ten goede van een game, omdat ik meestal als er nieuwe dlc uitkomt ook de originele game opnieuw speel om weer in het verhaal te komen. Op die manier kost de dlc je nog minder aangezien je veel uren extra eruit haalt. Het blijft natuurlijk een kwestie van mening, maar in mijn ogen doet Bioware het helemaal zo slecht nog niet qua DLC betreft. NB: ik heb het hier natuurlijk wel over DLC's met een storyline, niet de bovenstaande goodie-meuk. | |
CantFazeMe | dinsdag 3 mei 2011 @ 08:26 |
Op steam was DA2 met ultimate enzo in de aanbieding. Nog steeds veel te duur maar goed. | |
DeeCruise | dinsdag 3 mei 2011 @ 08:37 |
DA2 met Ultimate? Voor zover ik weet is the Ultimate edition bij DA:O, niet DA2. | |
Moro | dinsdag 3 mei 2011 @ 09:22 |
Alle content DLC die ik zo ken beginnen bij 7 euro, met 1 uitzondering in DA:O geloof ik. Nu is het zo dat ME2 20 euro kost op de PC en de DLC (kasumi, overlord,shadowbroker,arrival) 31 euro o.i.d. ik weet wel dat dit de normale gang van zaken is, maar toch. Grappiger nog vind ik dat ME2 op de PS3 (pas dit jaar uitgekomen) totaal op een 40 euro uitkomt i.p.v. 51 voor de PC. | |
DeeCruise | dinsdag 3 mei 2011 @ 09:55 |
Goed, ik heb het uitgerekend. De dlc voor ME2 kost gemiddeld genomen 560 BW points (arrival, Overlord, Kasumi) Alleen shadowbroker is duurder met 800 points en mag dus als een uitzondering gezien worden. 1600 points kost 13,94, dus betaal je voor 1 dlc van 560 points 4.88. Dit is op de pc, rechtstreeks via Bioware. | |
Moro | dinsdag 3 mei 2011 @ 12:07 |
Ik zie het probleem al waar 560 punten 7 dollar is en netjes vertaald word naar 4,88 euro, is het voor de PS3 gewoon 7 euro. ~5 euro vind ik dan wel weer een nette prijs voor een DLC. [ Bericht 3% gewijzigd door Moro op 03-05-2011 12:14:40 ] | |
CantFazeMe | dinsdag 3 mei 2011 @ 12:32 |
Foutje dat bedoelde ik. Maar DA2 heeft ook korting. | |
DeeCruise | dinsdag 3 mei 2011 @ 15:47 |
PSN is wat dat betreft inderdaad hetzelfde als steam, alleen maar goed indien er 50% korting op zit of als er bepaalde acties zijn. Voor de rest altijd te duur.. Jammer dat ze zo de gamers naaien die op een console geen andere optie hebben om de dlc (legaal) te verkrijgen... En inderdaad, ik vind de dlc van ME2 zijn geld wel waard op deze manier. Voor DA2 kan ik weinig zeggen omdat de dlc er al bij zat bij de signature edition. Leuke toevoeging, maar verhaaltechnisch niet echt bijzonder. | |
Moro | dinsdag 3 mei 2011 @ 16:18 |
Misschien toch maar eens kijken voor een fatsoenlijke optie voor een gamepad, mijn PC trekt het allemaal wel maar vind het voornamelijk lekker om gewoon op de bank te hangen en te kunnen spelen. Heb ook de signature editie kan niet echt goed oordelen of sebastians verhaal veel toevoegt, vind hem zelf nietzo omdat zijn wounding arrow(?) niet echt goed werkt met tactics. | |
DeeCruise | woensdag 4 mei 2011 @ 15:47 |
Als member is ie pretty useless. Hij is behoorlijk kwetsbaar en ongeacht welke boog je hem geeft: hij haalt het niet bij bianca en Varric. Ook is zijn commentaar te politiek correct om leuke onderlinge conversaties uit te lokken. | |
Moro | woensdag 4 mei 2011 @ 16:06 |
Als je warrior speelt kun je wel Sebastian Varric en Anders/Merril pakken zijn single target is wel aardig maar Righteous Chain en Wounding Arrow werken gewoon niet lekker vind ik zelf. | |
DeeCruise | donderdag 5 mei 2011 @ 08:22 |
Klopt, maar dat is ook meer omdat je als warrior de game in je eentje nog zou kunnen uitspelen. In mijn ogen is warrior het minst interessant simpelweg omdat er niet echt een uitdaging meer in zit. Ik ben meer een rogue fan en dan kan Sebastian als backup nemen fataal zijn. | |
Moro | donderdag 5 mei 2011 @ 09:51 |
Naja als rogue kun je ook prima solo spelen hoor, als er 1 ability wel compleet over de top is dan is het Assassinate wel. | |
DeeCruise | donderdag 5 mei 2011 @ 12:17 |
Klopt ook, het maar een rogue is zeer kwetsbaar indien hij direct geraakt wordt, waar je bij een warrior ook nog een zak hitpoints hebt waarmee je wel wat kan incasseren. Met een rogue moet je gewoon tactischer spelen omdat je anders vrij snel de sjaak bent. Als warrior kunt je gewoon al slashend het battlefield overgaan zonder dat je ooit op de spatiebalk hoeft te drukken. Dat is dus wat ik bedoel met het feit dat een rogue meer uitdaging biedt. | |
Moro | donderdag 5 mei 2011 @ 14:33 |
Pauze's zijn op een rogue ook niet nodig het ligt maar net aan je speelstijl, tactics en build. | |
The_Substitute | woensdag 27 juli 2011 @ 12:23 |
* Dragon Age 2 dlc 'Legacy' is nu beschikbaar. -- 800 BP/MP, $9,99 (ca. 7 euro) PSN -- Met nieuwe omgevingen, nieuwe vijanden, een verhaal waarbij het verleden van Hawke's/Bethany's/Carver's vader een rol speelt, en een interessante onthulling en eindbaas. De dlc is zowel speelbaar tijdens de de mainquest en als je DA2 al uitgespeeld hebt. Het begint net als de originele game, Varric die ondervraagt wordt door Cassandra Pentaghast. Hawke wordt constant bedreigd door de Carta, die uit zijn op zijn/haar bloed, letterlijk en figuurlijk. Om het te stoppen moet je afreizen naar een oude gevangenis, gebouwd door de Grey Wardens, in de Vimmark Mountains, alwaar Legacy dus begint. Zoals ik al zei, geen gerecyclede, maar totaal nieuwe omgevingen en ik vond, al met al, het er overtuigend uitzien. Het Deep Roads gedeelte voelde erg vertrouwd aan, á la DA:Origins, alleen dan op een wat grotere schaal. Hierbij doen een aantal oude vijanden hun herintrede, zoals de Genlocks, die net als de hurlocks ook een totaal ander uiterlijk hebben gekregen. Waarbij de Genlock Alphas erg opvallen, met gigantische schilden, die ze als een soort bulldozer kunnen gebruiken om iedereen die hen in de weg staat aan de kant te 'duwen'. ik hou het vriendelijk. Bij dlc mogen ook een aantal nieuwe goodies natuurlijk niet ontbreken, zoals behalve een aantal ringen/belts ook een nieuwe set armor, die je, mede door een aantal optionele puzzels op te lossen, compleet kunt maken. Zoals het al doet vermoeden, is Legacy het interessantst als je Bethany of Carver meeneemt als een van je companions. Door die persoonlijke connectie, wordt het verhaal toch een stuk interessanter en geeft het een nieuw inzicht in de karakters. Zelfs Varric had raakvlakken op bepaalde momenten, wat optelt aan de beleving van deze dlc. Ik had persoonlijk naast Bethany en Varric ook nog Isabela erbij, die ook sommige momenten wat te zeggen had, dus daarop gebaseerd mag ik aannemen dat iedere companion wel wat toe te voegen zal hebben. Dat brengt me dan bij misschien het enige minpunt voor de meeste mensen, de speelduur. Ik was in 3 uur klaar, op Hard. Maar als ik het vergelijk met de aantal dlc's die zijn uitgekomen voor DA:Origins, is dit al heel wat langer. Dus kort gezegd, is deze dlc voor mij erg geslaagd. Als dit het niveau is voor de komende dlc's, dan kijk ik er naar uit. Bioware, meer van dit, plz! ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door The_Substitute op 27-07-2011 13:00:25 ] | |
CantFazeMe | woensdag 27 juli 2011 @ 12:27 |
Kosten? Zo ja, no go voor mij. | |
maxmit | woensdag 27 juli 2011 @ 13:19 |
Oh?? Nou, maar kijken of we vanavond een paar uurtjes over hebben dan ![]()
M'n tweede, nieuwe playthrough ben ik nog niet zo ver mee. ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door maxmit op 27-07-2011 13:41:59 ] | |
The_Substitute | woensdag 27 juli 2011 @ 13:33 |
*** EVT Spoilers *** Als je in die 2e playthrough nog in Act 1 bent, m.a.w. het deel dat Bethany of Carver nog leven/als companion beschikbaar zijn, kan je ook dan al gewoon beginnen met Legacy. | |
maxmit | woensdag 27 juli 2011 @ 13:43 |
Excuses. Zo beter? Ik heb het gevoel, wat ik overigens helemaal nergens op baseer, dat deze dlc leuker is op een hoger level. Maw later in het spel. Maar dat kan ik helemaal mis hebben natuurlijk. | |
The_Substitute | woensdag 27 juli 2011 @ 13:56 |
Dat *** EVT Spoilers *** was voor mijn eigen reactie. ![]() Voor de mensen die nog niet (willen) weten wat er met Bethany/Carver kan gebeuren. Heb hem zelf gespeeld op een playthrough waarbij ik de mainquest al uitgespeeld had, en het eindgevecht was best nog pittig. Dus, oordeel zelf zou ik zeggen. ![]() | |
trancethrust | woensdag 27 juli 2011 @ 14:48 |
| |
#ANONIEM | woensdag 27 juli 2011 @ 14:51 |
Ik heb na het uitspelen echt totaal geen zin meer om nog DLC te gaan doen. Ik moet nog bijkomen van de deceptie die ze DA2 hebben genoemd. | |
The_Substitute | woensdag 27 juli 2011 @ 16:05 |
Zo'n grote spoiler is 't niet meer, en met die spoilertags kijken de meeste mensen toch wel. Die drang om er op te klikken... ![]() | |
maxmit | woensdag 27 juli 2011 @ 16:19 |
Inderdaad, ik klikte er in je quote ook weer op ![]() | |
trancethrust | woensdag 27 juli 2011 @ 16:55 |
Hopelijk heb je er niet teveel voor betaald? | |
maxmit | woensdag 27 juli 2011 @ 19:38 |
Maar het is de moeite en geld waard dus? | |
#ANONIEM | woensdag 27 juli 2011 @ 19:40 |
De hoofdprijs in de pre-order ![]() | |
maxmit | woensdag 27 juli 2011 @ 20:15 |
Laat maar, heb 'm al geinstalleerd ![]() | |
The_Substitute | woensdag 27 juli 2011 @ 20:47 |
Kan alleen voor mezelf praten, jammer genoeg. Maar voor mij wel. | |
maxmit | vrijdag 29 juli 2011 @ 20:18 |
Ik vind Legacy stiekem wel leuk, maar ik ben eigenlijk ook wel een fanboy wat betreft Bioware ![]() Het doet me denken aan Awakening op de één of andere manier. Waarschijnlijk omdat het ook weer in de Deep Roads is... De alpha Hurlocks zijn vervelend en de Genlock alpha's zijn gewoon best wel k*t eigenlijk ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door maxmit op 29-07-2011 20:24:34 ] | |
trancethrust | zaterdag 30 juli 2011 @ 01:43 |
Ik vond Awakenings al een erge teleurstelling eigenlijk; het was zo duidelijk dat er zoveel meer inzat en dat de developers er ook zoveel meer in hadden willen stoppen. Incomplete quests, open deuren die dicht bleven, geen diepgaande character ontwikkeling maar wel hints daartoe. Deprimerend. Is legacy daarentegen wel af? | |
The_Substitute | zaterdag 30 juli 2011 @ 07:12 |
Zolang je maar begrijpt dat Legacy een dlc is á la Return to Ostagar/Warden's Keep en niet de officiele uitbreiding. En ja, hij is af wat dat betreft, ben geen rare dingen tegen gekomen. En als karakterontwikkeling een must is voor jou, zit je met deze dlc wel goed. De enige vergelijking die er is, is...
[ Bericht 13% gewijzigd door The_Substitute op 30-07-2011 07:20:03 ] | |
trancethrust | zaterdag 30 juli 2011 @ 12:42 |
Nou ja, het hoort een RPG te zijn eh ;P Klinkt wel goed iig, ik wacht nog even af wat de nieuwe offer wordt vanaf 4 augustus (ms zit legacy dan gratis bij een nieuwe DA2), en ga ik DA2 dan toch eindelijk kopen voor 15E. Of iemand hier die em 2e hands voor minder wegdoet wellicht? ![]() | |
The_Substitute | zaterdag 30 juli 2011 @ 16:56 |
Met al die DA2-bashers hier, schat ik die kans hoog in. | |
Moro | zondag 31 juli 2011 @ 13:00 |
Opzich zou ik legacy wel willen spelen maar ik heb weinig zin om DA2 te updaten met al die "fixes" die ze gemaakt hebben in 1.02/1.03 | |
maxmit | zondag 31 juli 2011 @ 16:01 |
Legacy uitgespeeld ![]() Ik vond het de moeite wel waard van het spelen, deze dlc ![]() Maar ja, ik ben een fanboy ![]() | |
De_Vink | woensdag 10 augustus 2011 @ 16:39 |
Ik blijf het jammer vinden dat ze de boel zo resticten qua, wapens en armor. Vind het zelf heerlijk om te experimenteren met 'rare' builds (denk aan 2handed rogue/mage) Klopt het dat dit voor een bepaalde patch wel mogelijk was...? Zoiets hoorde/las ik op een ander forum namelijk. | |
Redcoon | maandag 22 augustus 2011 @ 14:53 |
Vorige week de DLC uitgespeeld. Qua verhaal was het nogal magertjes. Je krijgt hier en daar wat referenties toegeworpen en je krijgt wat meer te weten over je vader. Maar het kan niet echt boeien. In dat opzicht is deze licht deze kan deze DLC zich wel meten met DAII. | |
trancethrust | maandag 22 augustus 2011 @ 14:57 |
Je kan toch niet multiclassen? Overigens is dat niet echt een rare combinatie, juist een van de meer populaire builds in nwn toentertijd ![]() | |
The_Substitute | woensdag 12 oktober 2011 @ 00:25 |
* Dragon Age 2 - Mark of the Assassin DLC uit! -- 800 BP/MP, $9,99 (ca. 7 euro) PSN -- Introduceert Tallis, gespeeld door Felicia Day, als nieuw personage/companion. Compleet met eigen achtergrond en vechtstijl. Door informatie van een contact van Varric, beland je als Hawke in een val gezet door Antivan Crows. Alwaar Tallis ten tonele verschijnt, en je, op zeer stijlvolle wijze ![]() ![]() De dlc heeft veel gelijkenissen met Legacy, zoals nieuwe omgevingen en loot, nieuwe vijanden, Bethany of Carver kunnen weer van de partij zijn, iedere companion uit de originele game voegt weer wat toe qua dialogen en squadbanter, de speelduur is ongeveer gelijk rond de 3 á 4 uur. En de gevechten zijn best wel weer pittig, met weer een goed eindgevecht. Maar het doet ook een aantal nieuwe dingen, zoals een gedeelte met Stealth. Geen diepgaande gameplay, maar toch leuk voor de variatie. Je komt in het kasteel, na de jacht, een aantal oude bekenden tegen, uit zowel DA2 als DA:O. Waar Legacy nogal serieus van toon was, zit er in MotA een gezonde dosis humor. Mede door het karakter van Tallis, die uitstekend stemgegeven wordt door Day. De dlc geeft je op bepaalde momenten zelfs een paar keuzes. Je zit op een gegeven moment gevangen, en om te ontsnappen krijg je 2 routes gepresenteerd; 1 door de kasteelhal en de andere door een grot de bergen in. En wat meer verhaalsgewijs, krijg je verderop de keuze of je Tallis verder wilt helpen, of haar zelf haar eigen boontjes laat doppen. En voor alle romantici onder ons... Mede door die keuzes, maar ook door de, naar mijn mening, interessante achtergrond van Tallis, kreeg ik het idee dat er in deze dlc erg gehint wordt naar wat er gaat gebeuren in DA3. Dus voor de fans mag dat al een reden zijn om 'm aan te schaffen. Voor de twijfelaars, het biedt een goede uitdaging en variatie, met een leuk nieuw karakter en bijkomend (achtergrond)verhaal. Het was i.i.g. mijn geld weer waard. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door The_Substitute op 12-10-2011 00:41:41 ] | |
ardi | woensdag 12 oktober 2011 @ 09:18 |
Mja, voor DA2 kan ik niet meer warm lopen, ondanks Felicia. [ Bericht 16% gewijzigd door ardi op 12-10-2011 09:24:48 ] | |
Moro | woensdag 12 oktober 2011 @ 10:32 |
Nogsteeds geen zin om te updaten naar de huidige versie van DA2. Ik neem aan dat deze trouwens ook weer gewoon 10 euro is net als legacy op psn. | |
The_Substitute | zaterdag 18 januari 2014 @ 00:52 |
![]() Waar verwijt ik EA wat? TOR was een initiatief van Bioware/LucasArts, die naar mijn idee daarmee te veel hooi op hun vork namen, zeker als je naar het uiteindelijke budget van de game kijkt. Dat is waar DA2 (en misschien ook ME3) onder geleden heeft. EA heeft naar mijn idee een heel redelijke beslissing genomen om het DA-team minder tijd te geven om daardoor de kosten wat te beperken, door DA2 nog uit te brengen vóór TOR. Het feit op zich dat mensen DA:O en DA2 met elkaar vergelijken, is uiteraard logisch. Maar hoe kan je iets serieus met elkaar vergelijken waar ze bij 't ene 5+ jaren over hebben mogen doen en bij het andere 17 maanden? En daarbij, hoe kunnen wij, realistisch gezien, dan nog verwachten dat DA2 net zo uitgebreid/diepgaand zou moeten zijn als z'n voorganger? DA2 kon niet anders dan tegenvallen. Alles wat minder was aan deel 2 was allemaal terug te brengen naar tijdgebrek: alleen human als ras te kiezen hebben, beperkte costumization (paar upgrades) voor je teamleden, minder grote en gerecyclede omgevingen, beperkte uitzoommogelijkheden (geen tactische birdseye-view zoals in Origins), minder raakpunten/invloed van je keuzes/teamleden op 't plot, e.d. Maar goed, jij snapt net als ik dat als het DA-team gewoon de tijd had gekregen, dat (i.i.g. de meeste van) die punten die ik opnoem gewoon verholpen zouden zijn. En dat baseer ik dan op Origins, waar ze duidelijk hebben laten zien dat ze daartoe in staat zijn. ![]()
| |
ems. | zaterdag 18 januari 2014 @ 00:59 |
Waarom? Het was, subjectief gezien uiteraard, een slecht spel. Het hele ontwikkelingsproces wat erachter zit is totaal niet relevant. Goede bedoelingen maken geen goede game. Origins was prachtig, deel 2 was verschrikkelijk. De -enige- reden dat ik het heb uitgespeeld is omdat ik verwachtte dat er elk moment iets ging gebeuren waardoor het in de verste verte weer in de buurt kwam bij origins. Als ik dat wel had geweten had ik het spel na 1-2 uurtjes al geuninstalled. Ik begrijp niet wat daar "te kort door de bocht" aan is. ![]() | |
nikk | zaterdag 18 januari 2014 @ 01:45 |
Voor 5 euro gekocht tijdens de PS Store Sale. Deel 1 was geniaal. Dit was een een stuk minder. Maar zo slecht als sommigen doen voorkomen is het ook weer niet. Je moet het niet willen vergelijken met het eerste deel, dan is het een 6,5 waard en ik heb me zo'n dertig uur vermaakt. | |
trancethrust | zaterdag 18 januari 2014 @ 15:48 |
Nee. Het hele development team ging een andere richting in en sommige medewerkers zijn ook precies daarom vertrokken. Juist omdat het een korte tijd is zou je verwachten dat ze dichter bij DA:O bleven, want die code, art, en verhaallijnen/personages liggen er al. Het team van DA2 verkrachtte alles juist doordat ze dachten alles beter te kunnen maken in amper 1,5 jaar tijd. De features die ze daarvoor opofferden, en dus indentificeerden als onnodig in DAO of in ieder geval ondergeschikt aan hun `verbeteringen', waren blijkbaar echter wel nodig voor een waardige opvolgeer van DAO. Dit was mismanagement ten top en dat kun je Bioware/EA prima kwalijk nemen. | |
2Happy4U | zondag 19 januari 2014 @ 11:51 |
Waarom zou je dat niet doen? Je weet wat de developers kunnen, waarom zou je het ze niet verwijten als ze het minder goed doen? | |
DeeCruise | zondag 19 januari 2014 @ 12:13 |
Zie de post boven je, een groot deel van de devs is er juist vandoor gegaan. | |
2Happy4U | zondag 19 januari 2014 @ 12:16 |
Dan mag men nog steeds dezelfde of betere kwaliteit verwachten van de developers. | |
DeeCruise | zondag 19 januari 2014 @ 12:22 |
![]() | |
2Happy4U | zondag 19 januari 2014 @ 12:31 |
Natuurlijk wel, als een restaurant een andere kok krijgt zou je dezelfde kwaliteit moeten verwachten van het eten als de kok daarvoor. | |
trancethrust | zondag 19 januari 2014 @ 12:34 |
En zo niet dan kom je niet meer terug. | |
nikk | zondag 19 januari 2014 @ 13:35 |
Waarom zou ik iemand iets willen verwijten? Deel 1 was van een uitzonderlijk hoog niveau. Deel twee is vergeleken daarmee veel minder. Dat maakt het echter nog geen slecht spel. | |
The_Substitute | zondag 19 januari 2014 @ 13:38 |
Het is wel degelijk relevant. Je ziet wat voor effect het heeft op een game. Stel jij bent klant van een bepaald bedrijf dat jou een bepaalde service biedt. Maar door een bepaald voorval, waar dat bedrijf geen vat op had, zijn ze tijdelijk niet meer in staat dezelfde service te leveren. Wat zeg jij dan: ik betaal(de) ervoor, dus jullie zorgen maar dat het alsnog geleverd wordt? Of accepteer je dat er iets is zoals overmacht, waardoor je voor een keer even genoegen neemt met minder? Want nogmaals, als dat tijdsbestek geen rol had gespeeld en ze hadden dus geen reden om al die dingen uit Origins weg te laten, dan was het inderdaad een slechte ontwikkeling geweest. En dus een slecht vervolg. Maar dat tijdsbestek speelde dus duidelijk wel mee, en dat jij dat simpelweg wegwuift, is kort door de bocht. En nee, ik vond DA2 naar Bioware-maatstaven een matige game. Maar slecht is het gewoon niet te noemen, naar redenen die ik al genoemd heb. Edit: En dat ben jij zo te zien met me eens: ![]() GAM / DragonAge II #2 ligt in de winkels | |
ems. | zondag 19 januari 2014 @ 13:58 |
Nogmaals: Daar gáát het mij niet om. Tuurlijk had ik graag gewild dat bioware meer tijd (en budget?) had gekregen. Voor mijn part hadden ze 10 jaar over de game gedaan en was het een game geworden die alle baldur's gates, kotors, mass effects en weetikveelwat deden vergeten. Dat jij persoonlijk graag het ontwikkelingsproces mee wilt nemen als excuus voor je beoordeling van een game moet je zelf weten, voor mij is dat totaal niet relevant. Dat heeft wederom niets te maken met het eindresultaat. Goede bedoelingen maken geen goede game. Klopt, ondertussen is die mening lichtelijk bijgesteld. Het feit dat origins (en zelfs verder terug games zoals baldur's gate, icewind dale en kotor) nog ferm in mijn geheugen gegrift zijn en ik eigenlijk niets meer kan herinneren van DA2 behalve dat het een saaie ervaring was is daar testament van. DA2 was niets anders dan een nutteloos tussendoortje. Dat er een paar dingen zijn die 'kloppen' of zelfs lichte verbeteringen zijn van de voorganger maakt het geen betere game. Er zijn zoveel games die bepaalde dingen goed uitwerken maar alsnog zeer teleurstellend zijn. | |
The_Substitute | zondag 19 januari 2014 @ 14:10 |
Dat door die beslissing van EA (beperkte tijd) een tweedeling ontstond tussen de producers, waar de ene de traditionele aanpak wilde toepassen en de andere meer de ME aanpak, dat is inderdaad wat gebeurde, maar daar doelde ik helemaal niet op. Dat de gekozen aanpak (gegrond of ongegrond) degenen die vertrokken niet zinden, was hun goed recht, maar het betekent niet dat die andere producers er vierkant achter stonden, maar het gewoon zagen als noodzakelijk. Of we het met ze eens zijn of niet, de manier waarop DA2 is gemaakt, was óók een manier om tijd te besparen: * een vaste player-character i.p.v. verschillende rassen, waardoor je minder conversatie-/costumization- en andere opties hoeft toe te voegen * constumization-opties grotendeels beperken tot de playercharacter * geen birdseye bij de pc-versie; je kon nog steeds in- en uitzoomen, maar niet zo ver als in Origins * dungeons met een layout die alternatieve routes mogelijk maakten * <vul in waar ik niet aan gedacht heb> Afgezien van het vaste ras, werd het door die 'opofferingen' er niet een mindere rpg door. Maar welke aanpak ze ook hadden gebruikt, DA2 had sowieso niet aangevoeld als een waardige opvolger. Daarvoor zou 't op elk aspect (ook qua spelwereld, speeltijd) het z'n voorganger op z'n minst moeten evenaren, maar dat was onmogelijk in maar 17 maanden tijd. Dus ook een DA:O aanpak, mèt birdseye, met volle costumization e.d., had daar niet aan voldaan (dat was dan meer DA:O 1.5 geweest). Nu achteraf oordelen dat de Brent Knowles aanpak ( ![]() Maar kijk nu maar naar wat ze beloofd hebben bij Inquisition: birdseye-view komt terug, ook full-party costumization, grotere gebieden zoals in Origins o.a. Maar wat klinkt daarbij voor jou aannemelijker, dat ze dat alles weer toevoegen omdat ze geluisterd hebben naar de kritiek op DA2? Of dat ze dat weer toevoegen puur omdat er geen restricties zijn deze keer en ze er de tijd weer voor krijgen om 't te kunnen doen? Maar dit heeft allemaal niks te maken met het punt dat ik maakte ![]() ![]() Ook grappig dat je EA er weer bij betrekt, aangezien dit een kwestie was dat zich puur binnen Bioware afspeelde. EA bemoeit zich niet inhoudelijk met games. | |
trancethrust | zondag 19 januari 2014 @ 15:43 |
Mijn punt is dat jouw punt voorbij gaat aan hetgeen wat relevant is: niet de developers, niet de game, niet de concepten, niet de veranderingen van inzicht (of ze nu `goed' zijn of niet): het punt is dat ze iets deden dat 1. niet goed ontvangen werd, 2. zo gedaan werd om tijd te besparen, terwijl 3. er niet genoeg tijd bespaard werd om zelfs dit beperkte concept goed uit te voeren. Dat ze het alsnog uitbregen is zo ongeveer het epitoom van mismanagement, en niet te verexcuseren. Dat is niet eens onderhevig aan meningen. EA erbij betrekken echter wel. Natuurlijk hebben zij wel invloed over hoe gewerkt wordt bij Bioware, er de scherpe neerwaartse trend van Bioware's kwaliteit ondersteunt dat oogpunt alleen maar. EA staat al jarenlang om de shitlist bij mij, en Bioware verwacht ik na DA2, DA:A, en ME3 ook niets goeds meer van. | |
nikk | zondag 19 januari 2014 @ 15:58 |
Wat? Mass Effect 3 is gewoon een geweldige game. Ja, deel twee was beter (en één van de beste games ooit gemaakt), maar haten op Bioware wegens ME3? ROFL ![]() | |
ems. | zondag 19 januari 2014 @ 17:41 |
Ik vond ME eigenlijk ook wel prima, behalve het enigszins matige einde. Enige wat ik daarop aan te merken is dat ik het jammer vind dat ze de RPG elementen uit deel 1 zo hebben uitgekleed ![]() | |
2Happy4U | zondag 19 januari 2014 @ 17:45 |
ME 1 > ME 3 > ME 2. Dat is een feit. | |
Fir3fly | zondag 19 januari 2014 @ 17:50 |
Daar ben ik het wel een beetje mee eens, maar wat mij betreft zijn de verschillen klein. | |
BurnaBoy | zondag 19 januari 2014 @ 18:15 |
ME 2 > ME 3 > ME1 Die mako was erger dan het einde van 3 ![]() | |
2Happy4U | zondag 19 januari 2014 @ 18:19 |
ME2 was bagger, nauwelijks wapens, geen wapenmods, 4 talents, je halve crew die daddy issues had, verhaal dat verder weinig met de reapers te maken had en geen Mako. En bakkes houden over de Mako, dat ding was goed, ipv het te verbeteren hebben ze het maar verwijderd. | |
The_Substitute | zondag 19 januari 2014 @ 19:48 |
Hé, pleur 's op naar 't ME-topic! Ik verplaatste het naar hier omdat het daar over DA ging. ![]() | |
The_Substitute | zondag 19 januari 2014 @ 19:51 |
Het is relevant. Het is geen kwestie van keus, als in, ik kies ervoor dat het relevant is, jij kiest ervoor dat het niet zo is. Je kunt kiezen je ogen gesloten houden, maar dat verandert niet het feit dat alles in een ander licht komt te staan door verzachtende of verergerende omstandigheden. En dat zoiets wel degelijk meegenomen moet worden in een goed overwogen vergelijking/oordeel. Dus als jij een game negatief beoordeelt op gerecyclede omgevingen, doet het er wel degelijk toe dat ze dat besloten hebben vanwege een gedwongen kortere ontwikkelingstijd. In die context is het dus niet slecht, maar gewoon een logische beslissing. En nogmaals ![]() Hierop gebaseerd kan je het feitelijk geen slechte game noemen. Een mindere game dan Origins is het zeker, geen waardige opvolger en een matige game van zo'n developer, maar slecht kan je 't simpelweg niet noemen. Je mening bijgesteld op basis van wat? Dàt (je reactie in die link) was je oordeel nadat je 'm uitgespeeld had, we zijn nu 3 jaren later, je hebt de game sindsdien niet meer gespeeld, maar nu is 't alleen 'slecht'? Waar is de nuance gebleven? Als jij KotOR of ID maar 1x had gespeeld, hoe goed je ze ook vond, had je nu ook niet meer geweten waar ze precies over gingen, alleen dat toen je ze gespeeld had, dat je ze tof vond. Maar ik ga er niet vanuit dat je KotOR, ID, BG maar 1x gespeeld hebt. Dus die vergelijking gaat al moeilijk op, want door meerdere playthroughs blijft het ook al wat makkelijker hangen ![]() Dus je oordeel nu baseren op 'DA2 is slecht, want het was i.t.t. KotOR niet gedenkwaardig/herinner ik me niet meer' is, sorry, kort door de bocht. ![]() | |
ems. | zondag 19 januari 2014 @ 20:01 |
Nee, dat is het zoals ik eerder al zei niet. Het is -voor jou- relevant. Dat klinkt logischer. Wat het dus niet komt, in mijn ogen. Dat hoeft dus helemaal niet. Nee hoor, dat heeft er helemaal niets mee te maken. Hoevaak moet ik nog zeggen dat het om het eindproduct gaat? Het ontwikkelingsproces heeft niets te maken met het de kwaliteit van het resultaat. Al ze er 20 jaar over DA2 hadden gedaan was het net zo'n slecht/matig spel als dat ze er 2 weken over hadden gedaan. Ik snap niet waarom je dit maar niet wilt snappen ![]() Die totaal irrelevant is voor de uiteindelijk beoordeling van het spel. Dat is vrij makkelijk te doen hoor. Volgens mij deed ik het al eerder in deze discussie. Relatief. Ik vond het weinigzeggende verbeteringen. Niet genoeg om het slechte spel goed te maken. Als de besturing bij een nieuw racespel beter is dan bij het vorige spel is dat ook niet automatisch een betere game. Sommige karakters waren degelijk uitgewerkt, ja. Dat maakt het spel niet automatisch goed. En dat werd ook goed doorgetrokken naar het eind, dat als je die relaties niet goed had ontwikkeld dat ze op een logische manier, naar hun karakter, partij voor je tegenstander konden kiezen. Meer dan in Origins. Waarom zou nuance nodig zijn? Meningen veranderen. Toen ik lord of the rings voor het eerst zag vond ik het geweldig. Een paar jaar later kan ik vrij makkelijk concluderen dat het kwalitatief een zeer magere film is. In het geval van DA2 was ik in de eerste instantie ook nog te royaal met mijn oordeel. Dat had ik wel. Baldur's gate heb ik wel maar één keer uitgespeeld. Voor DA2 was verder ook geen enkele motivatie om hem meerdere keren te spelen. Dat mag je vinden. Ik vind het kort door de bocht dat jij na zoveel reacties nog niet begrijpt dat mensen wel eens anders over zaken kunnen denken ![]() Maar nogmaals: Laten we het hierbij houden. Jij vind blijkbaar het ontwikkelingsproces heel belangrijk en verzachtend werken voor je eindoordeel. Voor mij is dat simpelweg niet het geval, hoevaak je ook blijft herhalen dat "ze niet de tijd kregen". | |
#ANONIEM | zondag 19 januari 2014 @ 20:03 |
Iedere keer dat ik dit topic geschopt zie worden hoop ik op de aankondiging van een nieuw deel, maar nee, jullie paupers zijn hier een beetje aan het pijpzeiken over ME3 en meer van dat soort meuk. | |
Fir3fly | zondag 19 januari 2014 @ 20:10 |
Deel III is al heel lang geleden aangekondigd. | |
The_Substitute | zondag 19 januari 2014 @ 20:19 |
De redenen voor het slechte ontvangst kwamen allemaal neer op, het is minder dan z'n voorganger, niet op het is slecht, al werd het wel constant zo verwoord. En er is niets mis met tijd besparen, want dat zorgt er gewoon voor dat datgene wat realiseerbaar is binnen zo'n korte tijd, bij de release zo af mogelijk en bugvrij geleverd kan worden. En slecht was de game/concept helemaal niet (zie mij vorige reactie). De kritiek op ME3 bijvoorbeeld was tenminste gegrond. Het zou ook prettig zijn als jullie ook eens met voorbeelden komen. Ik leg duidelijk (zo objectief mogelijk) uit wat de game zowel goed als slecht doet. De gameplay was goed, en op de mijn genoemde punten ook beter. En aangezien de gameplay toch de ruggengraat is van een game, is het dus al geen slechte game te noemen. Neem daar de redelijk overtuigende situatie in Kirkwall bij, plus de geloofwaardige companion (persoonlijkheden/banter/hun standpunten) en je hebt gewoon een degelijke game. Beter dan Origins? Nee. Waardige opvolger? Nope. Slechte game? Verre van. Dus ik zie 't mismanagement er niet in dien mate vanaf. Het enige wat dit bewijst is dat je lichtelijk bevooroordeeld bent. ![]() Ik bedoel, dat 'conflict' over de richting waarin DA2 moest gaan, is naar buiten gekomen. Dus daar kunnen we enigszins over oordelen. Maar ik heb nooit berichten gezien waarin duidelijk werd in welke mate EA invloed heeft op het gameproces zelf, m.u.v. het budget (dus ook de tijd en resources), de dlc, geleidelijke trailers, interviews en andere info vóór de release (marketing). Het enige waar ik aan kan denken, is dat EA misschien gepusht heeft voor die grafische update, waar natuurlijk ook nog wel wat bij komt kijken, renderen e.d., wat ook weer minder tijd geeft voor andere dingen. Maar dat weet ik verder niet zeker, dus ik trek geen conclusie. | |
The_Substitute | zondag 19 januari 2014 @ 21:07 |
Het is alleen jammer dat je niet doorhebt dat ik mijn persoonlijke mening er zoveel mogelijk buiten gelaten heb. Die spoiler over gameplay, e.d., was puur wat het spel je biedt, los van mijn mening. En ik was gewoon altijd in de veronderstelling dat je het hele verhaal moet weten, al wil je goed kunnen oordelen. Wat bij alles geldt, dus ook hier. Wat jij dus normaal ook lijkt te doen, gezien je oordeel toen en wat ik wel 's vaker van je lees. En dat je enthousiasme (+LotR voorbeeld) in de tussentijd is getemperd, logisch. Maar dat je het ineens afschrijft als puur slecht, en het afdoet als jouw mening en dat ik die maar moet accepteren, dat is prima. Maar het komt heel tegenstrijdig over, omdat je normaal wel genuanceerder bent. Klonk ook raar omdat je het sindsdien ook niet meer gespeeld had en het je niet meer herinnerde. En over die playthroughs, dat was een veronderstelling, ik nam aan dat als je spellen zo goed vond, dat je ze vaker speelt. Maar ja, je kunt natuurlijk zeggen wat je wilt, het is voor mij niet te controleren. ![]() En nee, ik vind ze niet heel belangrijk. Ik ben ook alleen een gamer, niet een ontwikkelaar die weet hoe 't proces kan lopen. Dat ontwikkelingsproces heeft tijdens het spelen net zoveel invloed gehad op jou als op mij. ![]() Maar goed, wmb nu ook - zaak afgehandeld. | |
The_Substitute | zondag 19 januari 2014 @ 21:12 |
Als goedmaker voor de anderen, een interview met Inquisition executice producer Mark Darrah. | |
Drankster | maandag 20 januari 2014 @ 11:33 |
qft! | |
2dope | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:22 |
QFT. | |
The_Substitute | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:19 |
QFT | |
2dope | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:22 |
Je hebt gelijk. Ziet er bruut uit trouwens, die first-look interview/trailer. Jammer dat het daar verder niet over gaat, of is er een apart topic voor DA3? | |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:24 |
Prima, maar praat dan in dit topic daarover. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:27 |
Overigens lijkt Inquisition me ook alweer van die kleine kut maps te zijn. | |
2dope | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:37 |
Ze roepen overal wel dat het 'much more open world-ish' wordt. Ik heb 2 nooit gespeeld, maar volgens mij was die vet pauper qua maps. Van de wiekies:
| |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:38 |
2 was qua maps echt om te janken zo slecht. | |
The_Substitute | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:35 |
We kunnen gewoon van dit topic het algemene DA topic maken, net zoals bij The Elder Scrolls en Fallout, bvb. Lijkt me wel zo makkelijk. Eens, en dat deed ik dus ook. | |
trancethrust | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:10 |
Zijn beloftes aan het begin doen me denken aan die van ME3 ![]() | |
The_Substitute | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:34 |
Dat is toch het standaard Bioware praatje? ![]() Maar het lijkt me wel interessant te worden. Een beetje dat element wat je had in Awakening, dat je verantwoordelijk bent voor, naast je keep, ook het gebied erom heen. Alleen nu op een grotere schaal, in een volwaardig spel. | |
2dope | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:38 |
Qunari als race/character ![]() Hopen dat het dezelfde huge mofos zijn als in DA1. Hoe heette die companion ook alweer? Die had toffe sidequests dat je z'n zwaard moest zoeken oid | |
The_Substitute | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:39 |
Sten | |
2dope | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:41 |
Ohja. Wat een harde baas was dat. | |
trancethrust | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:22 |
Precies. Ik ga wel net als met DA2 eerst de kritieken afwachten, en niet direct op de preorder gaan. | |
The_Substitute | donderdag 23 januari 2014 @ 13:52 |
Hij had interessante dingen te zeggen ja. Ook wel tof dat je dat alleen te horen kreeg als je hem vaker meenam. Klinkt al beter dan 'niks van Bioware komt hier nog binnen'. ![]() | |
trancethrust | donderdag 23 januari 2014 @ 15:39 |
Niets van EA komt hier nog binnen was t. Mocht DA:I toch echt een goed spel worden dan koop ik eerst Bioware wel weer los ![]() | |
2Happy4U | donderdag 23 januari 2014 @ 17:53 |
Wat is een goede rebalance mod voor DA:O? Geen extra content oid | |
DeeCruise | vrijdag 24 januari 2014 @ 09:55 |
Geen idee, vreemd genoeg (als je kijkt naar mijn mod-gedrag bij de meeste games) nog nooit een mod gebruikt in DA: O | |
Luctor.et.Emergo | zondag 26 januari 2014 @ 21:27 |
Ik moet nog steeds DA:O uitspelen, sinds kort weer eens aan begonnen. | |
2Happy4U | zaterdag 8 februari 2014 @ 00:05 |
Iemand? | |
The_Substitute | donderdag 6 maart 2014 @ 18:16 |