abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:37:52 #51
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_96283916
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 08:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Op steam was DA2 met ultimate enzo in de aanbieding. Nog steeds veel te duur maar goed.
DA2 met Ultimate? Voor zover ik weet is the Ultimate edition bij DA:O, niet DA2.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_96284677
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 08:14 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Ik snap je redenering maar in mijn ervaring valt dat toch wel mee. De Dlc kost 5 euro, wat je gemiddeld brengt op 2,50 per uur, in vergelijking met 2,- per uur in de normale game.

Daarbij komt het de replay value ten goede van een game, omdat ik meestal als er nieuwe dlc uitkomt ook de originele game opnieuw speel om weer in het verhaal te komen. Op die manier kost de dlc je nog minder aangezien je veel uren extra eruit haalt.

Het blijft natuurlijk een kwestie van mening, maar in mijn ogen doet Bioware het helemaal zo slecht nog niet qua DLC betreft.

NB: ik heb het hier natuurlijk wel over DLC's met een storyline, niet de bovenstaande goodie-meuk.
Alle content DLC die ik zo ken beginnen bij 7 euro, met 1 uitzondering in DA:O geloof ik. Nu is het zo dat ME2 20 euro kost op de PC en de DLC (kasumi, overlord,shadowbroker,arrival) 31 euro o.i.d. ik weet wel dat dit de normale gang van zaken is, maar toch.

Grappiger nog vind ik dat ME2 op de PS3 (pas dit jaar uitgekomen) totaal op een 40 euro uitkomt i.p.v. 51 voor de PC.
Blessed is the mind too small for doubt.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:55:03 #53
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_96285372
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 09:22 schreef Moro het volgende:

[..]

Alle content DLC die ik zo ken beginnen bij 7 euro, met 1 uitzondering in DA:O geloof ik. Nu is het zo dat ME2 20 euro kost op de PC en de DLC (kasumi, overlord,shadowbroker,arrival) 31 euro o.i.d. ik weet wel dat dit de normale gang van zaken is, maar toch.

Grappiger nog vind ik dat ME2 op de PS3 (pas dit jaar uitgekomen) totaal op een 40 euro uitkomt i.p.v. 51 voor de PC.
Goed, ik heb het uitgerekend. De dlc voor ME2 kost gemiddeld genomen 560 BW points (arrival, Overlord, Kasumi) Alleen shadowbroker is duurder met 800 points en mag dus als een uitzondering gezien worden. 1600 points kost 13,94, dus betaal je voor 1 dlc van 560 points 4.88.

Dit is op de pc, rechtstreeks via Bioware.
pi_96289543
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 09:55 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Goed, ik heb het uitgerekend. De dlc voor ME2 kost gemiddeld genomen 560 BW points (arrival, Overlord, Kasumi) Alleen shadowbroker is duurder met 800 points en mag dus als een uitzondering gezien worden. 1600 points kost 13,94, dus betaal je voor 1 dlc van 560 points 4.88.

Dit is op de pc, rechtstreeks via Bioware.
Ik zie het probleem al waar 560 punten 7 dollar is en netjes vertaald word naar 4,88 euro, is het voor de PS3 gewoon 7 euro. ~5 euro vind ik dan wel weer een nette prijs voor een DLC.

[ Bericht 3% gewijzigd door Moro op 03-05-2011 12:14:40 ]
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:32:39 #55
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_96290406
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 08:37 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

DA2 met Ultimate? Voor zover ik weet is the Ultimate edition bij DA:O, niet DA2.
Foutje dat bedoelde ik. Maar DA2 heeft ook korting.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:47:11 #56
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_96298177
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:07 schreef Moro het volgende:

[..]

Ik zie het probleem al waar 560 punten 7 dollar is en netjes vertaald word naar 4,88 euro, is het voor de PS3 gewoon 7 euro. ~5 euro vind ik dan wel weer een nette prijs voor een DLC.

PSN is wat dat betreft inderdaad hetzelfde als steam, alleen maar goed indien er 50% korting op zit of als er bepaalde acties zijn. Voor de rest altijd te duur.. Jammer dat ze zo de gamers naaien die op een console geen andere optie hebben om de dlc (legaal) te verkrijgen...

En inderdaad, ik vind de dlc van ME2 zijn geld wel waard op deze manier. Voor DA2 kan ik weinig zeggen omdat de dlc er al bij zat bij de signature edition. Leuke toevoeging, maar verhaaltechnisch niet echt bijzonder.
pi_96299393
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:47 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

PSN is wat dat betreft inderdaad hetzelfde als steam, alleen maar goed indien er 50% korting op zit of als er bepaalde acties zijn. Voor de rest altijd te duur.. Jammer dat ze zo de gamers naaien die op een console geen andere optie hebben om de dlc (legaal) te verkrijgen...

En inderdaad, ik vind de dlc van ME2 zijn geld wel waard op deze manier. Voor DA2 kan ik weinig zeggen omdat de dlc er al bij zat bij de signature edition. Leuke toevoeging, maar verhaaltechnisch niet echt bijzonder.
Misschien toch maar eens kijken voor een fatsoenlijke optie voor een gamepad, mijn PC trekt het allemaal wel maar vind het voornamelijk lekker om gewoon op de bank te hangen en te kunnen spelen.

Heb ook de signature editie kan niet echt goed oordelen of sebastians verhaal veel toevoegt, vind hem zelf nietzo omdat zijn wounding arrow(?) niet echt goed werkt met tactics.
  woensdag 4 mei 2011 @ 15:47:41 #58
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_96344934
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:18 schreef Moro het volgende:

[..]

Misschien toch maar eens kijken voor een fatsoenlijke optie voor een gamepad, mijn PC trekt het allemaal wel maar vind het voornamelijk lekker om gewoon op de bank te hangen en te kunnen spelen.

Heb ook de signature editie kan niet echt goed oordelen of sebastians verhaal veel toevoegt, vind hem zelf nietzo omdat zijn wounding arrow(?) niet echt goed werkt met tactics.
Als member is ie pretty useless. Hij is behoorlijk kwetsbaar en ongeacht welke boog je hem geeft: hij haalt het niet bij bianca en Varric. Ook is zijn commentaar te politiek correct om leuke onderlinge conversaties uit te lokken.
pi_96345699
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:47 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Als member is ie pretty useless. Hij is behoorlijk kwetsbaar en ongeacht welke boog je hem geeft: hij haalt het niet bij bianca en Varric. Ook is zijn commentaar te politiek correct om leuke onderlinge conversaties uit te lokken.
Als je warrior speelt kun je wel Sebastian Varric en Anders/Merril pakken zijn single target is wel aardig maar Righteous Chain en Wounding Arrow werken gewoon niet lekker vind ik zelf.
  donderdag 5 mei 2011 @ 08:22:59 #60
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_96375810
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:06 schreef Moro het volgende:

[..]

Als je warrior speelt kun je wel Sebastian Varric en Anders/Merril pakken zijn single target is wel aardig maar Righteous Chain en Wounding Arrow werken gewoon niet lekker vind ik zelf.
Klopt, maar dat is ook meer omdat je als warrior de game in je eentje nog zou kunnen uitspelen. In mijn ogen is warrior het minst interessant simpelweg omdat er niet echt een uitdaging meer in zit. Ik ben meer een rogue fan en dan kan Sebastian als backup nemen fataal zijn.
pi_96377361
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 08:22 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is ook meer omdat je als warrior de game in je eentje nog zou kunnen uitspelen. In mijn ogen is warrior het minst interessant simpelweg omdat er niet echt een uitdaging meer in zit. Ik ben meer een rogue fan en dan kan Sebastian als backup nemen fataal zijn.
Naja als rogue kun je ook prima solo spelen hoor, als er 1 ability wel compleet over de top is dan is het Assassinate wel.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:17:08 #62
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_96382459
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:51 schreef Moro het volgende:

[..]

Naja als rogue kun je ook prima solo spelen hoor, als er 1 ability wel compleet over de top is dan is het Assassinate wel.
Klopt ook, het maar een rogue is zeer kwetsbaar indien hij direct geraakt wordt, waar je bij een warrior ook nog een zak hitpoints hebt waarmee je wel wat kan incasseren. Met een rogue moet je gewoon tactischer spelen omdat je anders vrij snel de sjaak bent. Als warrior kunt je gewoon al slashend het battlefield overgaan zonder dat je ooit op de spatiebalk hoeft te drukken.

Dat is dus wat ik bedoel met het feit dat een rogue meer uitdaging biedt.
pi_96387859
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:17 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Klopt ook, het maar een rogue is zeer kwetsbaar indien hij direct geraakt wordt, waar je bij een warrior ook nog een zak hitpoints hebt waarmee je wel wat kan incasseren. Met een rogue moet je gewoon tactischer spelen omdat je anders vrij snel de sjaak bent. Als warrior kunt je gewoon al slashend het battlefield overgaan zonder dat je ooit op de spatiebalk hoeft te drukken.

Dat is dus wat ik bedoel met het feit dat een rogue meer uitdaging biedt.
Pauze's zijn op een rogue ook niet nodig het ligt maar net aan je speelstijl, tactics en build.
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:23:29 #64
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_99998851
* Dragon Age 2 dlc 'Legacy' is nu beschikbaar.

-- 800 BP/MP, $9,99 (ca. 7 euro) PSN --

Met nieuwe omgevingen, nieuwe vijanden, een verhaal waarbij het verleden van Hawke's/Bethany's/Carver's vader een rol speelt, en een interessante onthulling en eindbaas.
De dlc is zowel speelbaar tijdens de de mainquest en als je DA2 al uitgespeeld hebt.

Het begint net als de originele game, Varric die ondervraagt wordt door Cassandra Pentaghast. Hawke wordt constant bedreigd door de Carta, die uit zijn op zijn/haar bloed, letterlijk en figuurlijk. Om het te stoppen moet je afreizen naar een oude gevangenis, gebouwd door de Grey Wardens, in de Vimmark Mountains, alwaar Legacy dus begint.

Zoals ik al zei, geen gerecyclede, maar totaal nieuwe omgevingen en ik vond, al met al, het er overtuigend uitzien. Het Deep Roads gedeelte voelde erg vertrouwd aan, á la DA:Origins, alleen dan op een wat grotere schaal. Hierbij doen een aantal oude vijanden hun herintrede, zoals de Genlocks, die net als de hurlocks ook een totaal ander uiterlijk hebben gekregen. Waarbij de Genlock Alphas erg opvallen, met gigantische schilden, die ze als een soort bulldozer kunnen gebruiken om iedereen die hen in de weg staat aan de kant te 'duwen'. ik hou het vriendelijk.

Bij dlc mogen ook een aantal nieuwe goodies natuurlijk niet ontbreken, zoals behalve een aantal ringen/belts ook een nieuwe set armor, die je, mede door een aantal optionele puzzels op te lossen, compleet kunt maken.

Zoals het al doet vermoeden, is Legacy het interessantst als je Bethany of Carver meeneemt als een van je companions. Door die persoonlijke connectie, wordt het verhaal toch een stuk interessanter en geeft het een nieuw inzicht in de karakters. Zelfs Varric had raakvlakken op bepaalde momenten, wat optelt aan de beleving van deze dlc. Ik had persoonlijk naast Bethany en Varric ook nog Isabela erbij, die ook sommige momenten wat te zeggen had, dus daarop gebaseerd mag ik aannemen dat iedere companion wel wat toe te voegen zal hebben.

Dat brengt me dan bij misschien het enige minpunt voor de meeste mensen, de speelduur. Ik was in 3 uur klaar, op Hard. Maar als ik het vergelijk met de aantal dlc's die zijn uitgekomen voor DA:Origins, is dit al heel wat langer.

Dus kort gezegd, is deze dlc voor mij erg geslaagd. Als dit het niveau is voor de komende dlc's, dan kijk ik er naar uit.

Bioware, meer van dit, plz! :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door The_Substitute op 27-07-2011 13:00:25 ]
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:27:07 #65
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99999041
Kosten? Zo ja, no go voor mij.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_100002085
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:23 schreef The_Substitute het volgende:
Oh??

Nou, maar kijken of we vanavond een paar uurtjes over hebben dan :7

quote:
Zoals het al doet vermoeden, is Legacy het interessantst als je Bethany of Carver meeneemt als een van je companions. Door die persoonlijke connectie, wordt het verhaal toch een stuk interessanter en geeft het een nieuw inzicht in de karakters.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M'n tweede, nieuwe playthrough ben ik nog niet zo ver mee. -O- duss

[ Bericht 20% gewijzigd door maxmit op 27-07-2011 13:41:59 ]
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:33:34 #67
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_100002627
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:19 schreef maxmit het volgende:
Beetje jammer dat die beide in m'n originele playthrough, waarbij ik 'm al uitgespeeld heb, al dood zijn... :{

M'n tweede, nieuwe playthrough ben ik nog niet zo ver mee. -O- duss
*** EVT Spoilers ***

Als je in die 2e playthrough nog in Act 1 bent, m.a.w. het deel dat Bethany of Carver nog leven/als companion beschikbaar zijn, kan je ook dan al gewoon beginnen met Legacy.
pi_100003052
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:33 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

*** EVT Spoilers ***

Als je in die 2e playthrough nog in Act 1 bent, m.a.w. het deel dat Bethany of Carver nog leven/als companion beschikbaar zijn, kan je ook dan al gewoon beginnen met Legacy.
Excuses. Zo beter?

Ik heb het gevoel, wat ik overigens helemaal nergens op baseer, dat deze dlc leuker is op een hoger level. Maw later in het spel. Maar dat kan ik helemaal mis hebben natuurlijk.
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:56:05 #69
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_100003524
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:43 schreef maxmit het volgende:

[..]

Excuses. Zo beter?

Ik heb het gevoel, wat ik overigens helemaal nergens op baseer, dat deze dlc leuker is op een hoger level. Maw later in het spel. Maar dat kan ik helemaal mis hebben natuurlijk.
Dat *** EVT Spoilers *** was voor mijn eigen reactie. :P
Voor de mensen die nog niet (willen) weten wat er met Bethany/Carver kan gebeuren.

Heb hem zelf gespeeld op een playthrough waarbij ik de mainquest al uitgespeeld had, en het eindgevecht was best nog pittig. Dus, oordeel zelf zou ik zeggen. :)
pi_100005508
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_100005620
Ik heb na het uitspelen echt totaal geen zin meer om nog DLC te gaan doen. Ik moet nog bijkomen van de deceptie die ze DA2 hebben genoemd.
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:05:50 #72
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_100008457
quote:
3s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:48 schreef trancethrust het volgende:
SPOILER
Zo'n grote spoiler is 't niet meer, en met die spoilertags kijken de meeste mensen toch wel.

Die drang om er op te klikken... |:(
pi_100008994
quote:
3s.gif Op woensdag 27 juli 2011 16:05 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Zo'n grote spoiler is 't niet meer, en met die spoilertags kijken de meeste mensen toch wel.

Die drang om er op te klikken... |:(
Inderdaad, ik klikte er in je quote ook weer op :')
pi_100010522
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:51 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb na het uitspelen echt totaal geen zin meer om nog DLC te gaan doen. Ik moet nog bijkomen van de deceptie die ze DA2 hebben genoemd.
Hopelijk heb je er niet teveel voor betaald?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_100016387
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:23 schreef The_Substitute het volgende:
Maar het is de moeite en geld waard dus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')