DA2 met Ultimate? Voor zover ik weet is the Ultimate edition bij DA:O, niet DA2.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Op steam was DA2 met ultimate enzo in de aanbieding. Nog steeds veel te duur maar goed.
Alle content DLC die ik zo ken beginnen bij 7 euro, met 1 uitzondering in DA:O geloof ik. Nu is het zo dat ME2 20 euro kost op de PC en de DLC (kasumi, overlord,shadowbroker,arrival) 31 euro o.i.d. ik weet wel dat dit de normale gang van zaken is, maar toch.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:14 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ik snap je redenering maar in mijn ervaring valt dat toch wel mee. De Dlc kost 5 euro, wat je gemiddeld brengt op 2,50 per uur, in vergelijking met 2,- per uur in de normale game.
Daarbij komt het de replay value ten goede van een game, omdat ik meestal als er nieuwe dlc uitkomt ook de originele game opnieuw speel om weer in het verhaal te komen. Op die manier kost de dlc je nog minder aangezien je veel uren extra eruit haalt.
Het blijft natuurlijk een kwestie van mening, maar in mijn ogen doet Bioware het helemaal zo slecht nog niet qua DLC betreft.
NB: ik heb het hier natuurlijk wel over DLC's met een storyline, niet de bovenstaande goodie-meuk.
Goed, ik heb het uitgerekend. De dlc voor ME2 kost gemiddeld genomen 560 BW points (arrival, Overlord, Kasumi) Alleen shadowbroker is duurder met 800 points en mag dus als een uitzondering gezien worden. 1600 points kost 13,94, dus betaal je voor 1 dlc van 560 points 4.88.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:22 schreef Moro het volgende:
[..]
Alle content DLC die ik zo ken beginnen bij 7 euro, met 1 uitzondering in DA:O geloof ik. Nu is het zo dat ME2 20 euro kost op de PC en de DLC (kasumi, overlord,shadowbroker,arrival) 31 euro o.i.d. ik weet wel dat dit de normale gang van zaken is, maar toch.
Grappiger nog vind ik dat ME2 op de PS3 (pas dit jaar uitgekomen) totaal op een 40 euro uitkomt i.p.v. 51 voor de PC.
Ik zie het probleem al waar 560 punten 7 dollar is en netjes vertaald word naar 4,88 euro, is het voor de PS3 gewoon 7 euro. ~5 euro vind ik dan wel weer een nette prijs voor een DLC.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:55 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Goed, ik heb het uitgerekend. De dlc voor ME2 kost gemiddeld genomen 560 BW points (arrival, Overlord, Kasumi) Alleen shadowbroker is duurder met 800 points en mag dus als een uitzondering gezien worden. 1600 points kost 13,94, dus betaal je voor 1 dlc van 560 points 4.88.
Dit is op de pc, rechtstreeks via Bioware.
Foutje dat bedoelde ik. Maar DA2 heeft ook korting.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:37 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
DA2 met Ultimate? Voor zover ik weet is the Ultimate edition bij DA:O, niet DA2.
PSN is wat dat betreft inderdaad hetzelfde als steam, alleen maar goed indien er 50% korting op zit of als er bepaalde acties zijn. Voor de rest altijd te duur.. Jammer dat ze zo de gamers naaien die op een console geen andere optie hebben om de dlc (legaal) te verkrijgen...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:07 schreef Moro het volgende:
[..]
Ik zie het probleem al waar 560 punten 7 dollar is en netjes vertaald word naar 4,88 euro, is het voor de PS3 gewoon 7 euro. ~5 euro vind ik dan wel weer een nette prijs voor een DLC.
Misschien toch maar eens kijken voor een fatsoenlijke optie voor een gamepad, mijn PC trekt het allemaal wel maar vind het voornamelijk lekker om gewoon op de bank te hangen en te kunnen spelen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:47 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
PSN is wat dat betreft inderdaad hetzelfde als steam, alleen maar goed indien er 50% korting op zit of als er bepaalde acties zijn. Voor de rest altijd te duur.. Jammer dat ze zo de gamers naaien die op een console geen andere optie hebben om de dlc (legaal) te verkrijgen...
En inderdaad, ik vind de dlc van ME2 zijn geld wel waard op deze manier. Voor DA2 kan ik weinig zeggen omdat de dlc er al bij zat bij de signature edition. Leuke toevoeging, maar verhaaltechnisch niet echt bijzonder.
Als member is ie pretty useless. Hij is behoorlijk kwetsbaar en ongeacht welke boog je hem geeft: hij haalt het niet bij bianca en Varric. Ook is zijn commentaar te politiek correct om leuke onderlinge conversaties uit te lokken.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:18 schreef Moro het volgende:
[..]
Misschien toch maar eens kijken voor een fatsoenlijke optie voor een gamepad, mijn PC trekt het allemaal wel maar vind het voornamelijk lekker om gewoon op de bank te hangen en te kunnen spelen.
Heb ook de signature editie kan niet echt goed oordelen of sebastians verhaal veel toevoegt, vind hem zelf nietzo omdat zijn wounding arrow(?) niet echt goed werkt met tactics.
Als je warrior speelt kun je wel Sebastian Varric en Anders/Merril pakken zijn single target is wel aardig maar Righteous Chain en Wounding Arrow werken gewoon niet lekker vind ik zelf.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:47 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Als member is ie pretty useless. Hij is behoorlijk kwetsbaar en ongeacht welke boog je hem geeft: hij haalt het niet bij bianca en Varric. Ook is zijn commentaar te politiek correct om leuke onderlinge conversaties uit te lokken.
Klopt, maar dat is ook meer omdat je als warrior de game in je eentje nog zou kunnen uitspelen. In mijn ogen is warrior het minst interessant simpelweg omdat er niet echt een uitdaging meer in zit. Ik ben meer een rogue fan en dan kan Sebastian als backup nemen fataal zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:06 schreef Moro het volgende:
[..]
Als je warrior speelt kun je wel Sebastian Varric en Anders/Merril pakken zijn single target is wel aardig maar Righteous Chain en Wounding Arrow werken gewoon niet lekker vind ik zelf.
Naja als rogue kun je ook prima solo spelen hoor, als er 1 ability wel compleet over de top is dan is het Assassinate wel.quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:22 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is ook meer omdat je als warrior de game in je eentje nog zou kunnen uitspelen. In mijn ogen is warrior het minst interessant simpelweg omdat er niet echt een uitdaging meer in zit. Ik ben meer een rogue fan en dan kan Sebastian als backup nemen fataal zijn.
Klopt ook, het maar een rogue is zeer kwetsbaar indien hij direct geraakt wordt, waar je bij een warrior ook nog een zak hitpoints hebt waarmee je wel wat kan incasseren. Met een rogue moet je gewoon tactischer spelen omdat je anders vrij snel de sjaak bent. Als warrior kunt je gewoon al slashend het battlefield overgaan zonder dat je ooit op de spatiebalk hoeft te drukken.quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:51 schreef Moro het volgende:
[..]
Naja als rogue kun je ook prima solo spelen hoor, als er 1 ability wel compleet over de top is dan is het Assassinate wel.
Pauze's zijn op een rogue ook niet nodig het ligt maar net aan je speelstijl, tactics en build.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:17 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Klopt ook, het maar een rogue is zeer kwetsbaar indien hij direct geraakt wordt, waar je bij een warrior ook nog een zak hitpoints hebt waarmee je wel wat kan incasseren. Met een rogue moet je gewoon tactischer spelen omdat je anders vrij snel de sjaak bent. Als warrior kunt je gewoon al slashend het battlefield overgaan zonder dat je ooit op de spatiebalk hoeft te drukken.
Dat is dus wat ik bedoel met het feit dat een rogue meer uitdaging biedt.
Oh??quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:23 schreef The_Substitute het volgende:
* Dragon Age 2 dlc 'Legacy' is nu beschikbaar.
quote:Zoals het al doet vermoeden, is Legacy het interessantst als je Bethany of Carver meeneemt als een van je companions. Door die persoonlijke connectie, wordt het verhaal toch een stuk interessanter en geeft het een nieuw inzicht in de karakters.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.M'n tweede, nieuwe playthrough ben ik nog niet zo ver mee.duss
[ Bericht 20% gewijzigd door maxmit op 27-07-2011 13:41:59 ]Ik heb wel een beetje gelijk :)
*** EVT Spoilers ***quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:19 schreef maxmit het volgende:
Beetje jammer dat die beide in m'n originele playthrough, waarbij ik 'm al uitgespeeld heb, al dood zijn...![]()
M'n tweede, nieuwe playthrough ben ik nog niet zo ver mee.duss
Excuses. Zo beter?quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:33 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
*** EVT Spoilers ***
Als je in die 2e playthrough nog in Act 1 bent, m.a.w. het deel dat Bethany of Carver nog leven/als companion beschikbaar zijn, kan je ook dan al gewoon beginnen met Legacy.
Dat *** EVT Spoilers *** was voor mijn eigen reactie.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:43 schreef maxmit het volgende:
[..]
Excuses. Zo beter?
Ik heb het gevoel, wat ik overigens helemaal nergens op baseer, dat deze dlc leuker is op een hoger level. Maw later in het spel. Maar dat kan ik helemaal mis hebben natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:48 schreef trancethrust het volgende:
Zo'n grote spoiler is 't niet meer, en met die spoilertags kijken de meeste mensen toch wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die drang om er op te klikken...
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Inderdaad, ik klikte er in je quote ook weer opquote:Op woensdag 27 juli 2011 16:05 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Zo'n grote spoiler is 't niet meer, en met die spoilertags kijken de meeste mensen toch wel.
Die drang om er op te klikken...
Hopelijk heb je er niet teveel voor betaald?quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:51 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb na het uitspelen echt totaal geen zin meer om nog DLC te gaan doen. Ik moet nog bijkomen van de deceptie die ze DA2 hebben genoemd.
Maar het is de moeite en geld waard dus?quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:23 schreef The_Substitute het volgende:
* Dragon Age 2 dlc 'Legacy' is nu beschikbaar.
De hoofdprijs in de pre-orderquote:Op woensdag 27 juli 2011 16:55 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Hopelijk heb je er niet teveel voor betaald?
Laat maar, heb 'm al geinstalleerdquote:Op woensdag 27 juli 2011 19:38 schreef maxmit het volgende:
[..]
Maar het is de moeite en geld waard dus?
Kan alleen voor mezelf praten, jammer genoeg. Maar voor mij wel.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:38 schreef maxmit het volgende:
[..]
Maar het is de moeite en geld waard dus?
Zolang je maar begrijpt dat Legacy een dlc is á la Return to Ostagar/Warden's Keep en niet de officiele uitbreiding. En ja, hij is af wat dat betreft, ben geen rare dingen tegen gekomen. En als karakterontwikkeling een must is voor jou, zit je met deze dlc wel goed.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 01:43 schreef trancethrust het volgende:
Ik vond Awakenings al een erge teleurstelling eigenlijk; het was zo duidelijk dat er zoveel meer inzat en dat de developers er ook zoveel meer in hadden willen stoppen. Incomplete quests, open deuren die dicht bleven, geen diepgaande character ontwikkeling maar wel hints daartoe. Deprimerend. Is legacy daarentegen wel af?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door The_Substitute op 30-07-2011 07:20:03 ]'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Nou ja, het hoort een RPG te zijn eh ;P Klinkt wel goed iig, ik wacht nog even af wat de nieuwe offer wordt vanaf 4 augustus (ms zit legacy dan gratis bij een nieuwe DA2), en ga ik DA2 dan toch eindelijk kopen voor 15E. Of iemand hier die em 2e hands voor minder wegdoet wellicht?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 07:12 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Zolang je maar begrijpt dat Legacy een dlc is á la Return to Ostagar/Warden's Keep en niet de officiele uitbreiding. En ja, hij is af wat dat betreft, ben geen rare dingen tegen gekomen. En als karakterontwikkeling een must is voor jou, zit je met deze dlc wel goed.
...
Met al die DA2-bashers hier, schat ik die kans hoog in.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:42 schreef trancethrust het volgende:
Of iemand hier die em 2e hands voor minder wegdoet wellicht?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond het de moeite wel waard van het spelen, deze dlc![]()
Maar ja, ik ben een fanboy
Ik heb wel een beetje gelijk :)
Je kan toch niet multiclassen? Overigens is dat niet echt een rare combinatie, juist een van de meer populaire builds in nwn toentertijdquote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:39 schreef De_Vink het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat ze de boel zo resticten qua, wapens en armor.
Vind het zelf heerlijk om te experimenteren met 'rare' builds (denk aan 2handed rogue/mage)
...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mede door die keuzes, maar ook door de, naar mijn mening, interessante achtergrond van Tallis, kreeg ik het idee dat er in deze dlc erg gehint wordt naar wat er gaat gebeuren in DA3. Dus voor de fans mag dat al een reden zijn om 'm aan te schaffen. Voor de twijfelaars, het biedt een goede uitdaging en variatie, met een leuk nieuw karakter en bijkomend (achtergrond)verhaal.
Het was i.i.g. mijn geld weer waard.
[ Bericht 0% gewijzigd door The_Substitute op 12-10-2011 00:41:41 ]'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Waar verwijt ik EA wat? TOR was een initiatief van Bioware/LucasArts, die naar mijn idee daarmee te veel hooi op hun vork namen, zeker als je naar het uiteindelijke budget van de game kijkt. Dat is waar DA2 (en misschien ook ME3) onder geleden heeft. EA heeft naar mijn idee een heel redelijke beslissing genomen om het DA-team minder tijd te geven om daardoor de kosten wat te beperken, door DA2 nog uit te brengen vóór TOR.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:27 schreef ems. het volgende:
Zeker niet. In mijn mening in het geval van DA2 wel.
EA heeft zeker niet geholpen, echter valt hun ook niet alles te verwijten.
Die vergelijking gaat wel op want het is het vervolg van de eerste game. Of hij dan tegen of juist meevalt doet verder niet terzake. Ook zonder deel 1 was DA2 imo een zwakke game geweest
Het maakt niet uit of ze een week of 20 jaar over een game doen, de kwaliteit blijft hetzelfde. Het gaat om het eindresultaat, niet om het ontwikkelingsproces als je de game beoordeelt.
Maargoed, ik zie dat wij gewoon een ander perspectief hebben wat betreft DA en dit topic gaat om ME, dus laten we het daarbij houden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, jij snapt net als ik dat als het DA-team gewoon de tijd had gekregen, dat (i.i.g. de meeste van) die punten die ik opnoem gewoon verholpen zouden zijn. En dat baseer ik dan op Origins, waar ze duidelijk hebben laten zien dat ze daartoe in staat zijn.DA2 simpelweg afschrijven als slecht, door puur jouw perspectief als consument, is te kort door de bocht. In de meeste opzichten was 't hetzelfde als Origins, alleen alles in mindere mate. Niet de kwaliteit die je misschien verwacht van Bioware, maar afgezet tegen de ongekend korte tijd die ze kregen een prima game. M.u.v. die plotpunten was er weinig slecht aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Waarom? Het was, subjectief gezien uiteraard, een slecht spel. Het hele ontwikkelingsproces wat erachter zit is totaal niet relevant. Goede bedoelingen maken geen goede game. Origins was prachtig, deel 2 was verschrikkelijk. De -enige- reden dat ik het heb uitgespeeld is omdat ik verwachtte dat er elk moment iets ging gebeuren waardoor het in de verste verte weer in de buurt kwam bij origins. Als ik dat wel had geweten had ik het spel na 1-2 uurtjes al geuninstalled.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:52 schreef The_Substitute het volgende:
DA2 simpelweg afschrijven als slecht, door puur jouw perspectief als consument, is te kort door de bocht.
Nee. Het hele development team ging een andere richting in en sommige medewerkers zijn ook precies daarom vertrokken. Juist omdat het een korte tijd is zou je verwachten dat ze dichter bij DA:O bleven, want die code, art, en verhaallijnen/personages liggen er al.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:52 schreef The_Substitute het volgende:
Maar goed, jij snapt net als ik dat als het DA-team gewoon de tijd had gekregen, dat (i.i.g. de meeste van) die punten die ik opnoem gewoon verholpen zouden zijn.
Waarom zou je dat niet doen? Je weet wat de developers kunnen, waarom zou je het ze niet verwijten als ze het minder goed doen?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 01:45 schreef nikk het volgende:
Voor 5 euro gekocht tijdens de PS Store Sale. Deel 1 was geniaal. Dit was een een stuk minder. Maar zo slecht als sommigen doen voorkomen is het ook weer niet. Je moet het niet willen vergelijken met het eerste deel, dan is het een 6,5 waard en ik heb me zo'n dertig uur vermaakt.
Zie de post boven je, een groot deel van de devs is er juist vandoor gegaan.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:51 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet doen? Je weet wat de developers kunnen, waarom zou je het ze niet verwijten als ze het minder goed doen?
Dan mag men nog steeds dezelfde of betere kwaliteit verwachten van de developers.quote:Op zondag 19 januari 2014 12:13 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Zie de post boven je, een groot deel van de devs is er juist vandoor gegaan.
quote:Op zondag 19 januari 2014 12:16 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dan mag men nog steeds dezelfde of betere kwaliteit verwachten van de developers.
Natuurlijk wel, als een restaurant een andere kok krijgt zou je dezelfde kwaliteit moeten verwachten van het eten als de kok daarvoor.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |