Jaja aan de tactics ligt het niet maar waarom zou ik als een zak hooi gaan staan als ik met een paar stappen de aanval kan ontwijken? en waarom zou ik dat met een sword en board doen als ik in de tussentijd ook gewoon een 2h kan gebruiken en dus veel meer damage doe.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:46 schreef Falstyr het volgende:
Je hoeft juist niet te babysitten wat betreft de tank. In tactics instellen dat de tank onder bepaalde omstandigheden een specifieke shield defence of aegis defence moet aanzetten. En wanneer er taunt gebruikt moet worden. Idem voor wanneer er healing potions genomen moeten worden. Dan kun je met de rogue/2hand warrior om de boss cirkelen en het flanken wat weer extra backstab/crits oplevert. Je mages met de hoogste damage zet je op afstand in dezelfde lijn met je tank om te zorgen dat de boss niet opeens zijn neus de andere kant op gaat. Tweede mage zet je links of rechts op afstand van de boss om te healen, buffs en secundaire aanvallen voor de rekening te nemen. En die buff mage zal er voor zorgen dat je hele team een arcane shield heeft of een ander shield waardoor de damage van de boss opeens met 20-30% afneemt. Gecombineerd met andere defences en upgrades kun je die massive damage van bosses flink laten inkrimpen waardoor een tank gewoon baas is als je het maxxed qua con en strength.
Zonder een tank kun je de rest eigenlijk wel gedag zeggen. Een 2hander offensief gericht personage komt dan niet echt aan spelen toe op nightmare omdat het constant sterft. Om maar niet over rogues te beginnen. Ook zal je boss niet op 1 personage gericht zijn met zijn aanvallen waardoor je mages ook flink in de problemen geraken.
Enige wat je moet "baby sitten" zijn de mages op de juiste plek neerzetten en af en toe zeggen welke spells te gebruiken.
beetje voorbarig iddquote:Op maandag 21 maart 2011 14:59 schreef DeeCruise het volgende:
Waarom is deel 3 al open als deel 2 nog niet eens vol is?
Hoop geblaat, maar ik verwacht niet veel meer van o.a. !fok.quote:Op maandag 21 maart 2011 13:29 schreef Moro het volgende:
[..]
Jaja aan de tactics ligt het niet maar waarom zou ik als een zak hooi gaan staan als ik met een paar stappen de aanval kan ontwijken? en waarom zou ik dat met een sword en board doen als ik in de tussentijd ook gewoon een 2h kan gebruiken en dus veel meer damage doe.
2H op nightmare werkt gewoon goed hoor waarschijnlijk gebruik je de verkeerde build.
Berserker Vanguard - Mach-5 Massacre (Nightmare Guide)
The Ultimate Vanguard: Nightmare Warrior Domination
Waarschijnlijk is het niet helemaal duidelijk dat een tank juist niet bedoeld is als dps class, maar meer als zak hitpoints die de aandacht afleidt. Om damage te doen heb je juist je rogues of de dual handed berserkers, niet een tank buildquote:Op maandag 28 maart 2011 13:10 schreef Falstyr het volgende:
[..]
Hoop geblaat, maar ik verwacht niet veel meer van o.a. !fok.
Je hebt gewoon 1 tank nodig in het team. Maakt geen ruk uit of jij dat bent of iemand anders in het team. Als je die roodharige gebruikt als tank kun jij met je 2hander Hawke flanken en optimaal gebruik maken van je extra damage terwijl de aandacht op de tank gevestigd blijft. Tanken met een 2hander is gewoon dom en vraagt om problemen. Een 2hander Hawke is dus niet gebouwd om een tank te zijn, maar om damage uit de delen. Als je een 2hander maakt ga je die niet als Tank spelen. Dus beetje nadenken als je mijn tekst leest zou geen kwaad kunnen.
Als je mobiel wilt zijn om als tank aanvallen te ontwijken moet je dex vol pompen. Betekend dat je alsnog gewoon geraakt gaat worden op den duur. Op die momenten mis je HP en zak je alsnog snel in elkaar. Daarom zijn Rogues zo nutteloos op de hogere moeilijkheidsgraad. Als je gaat mixen tussen dex/con ben je niet optimaal bezig en heb je in feite 2x niks. Daarom is een tank met con op max gewoon het beste.
Damage vang je hoe dan ook. NPC's gaan bijna standaard op het zwakste teammember af, om dat te voorkomen heb je een tank.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:24 schreef Moro het volgende:
Nee het punt is er is geen enkele reden is om uberhaupt zoveel damage te vangen dat er een tank nodig is.
En het maakt me niet zoveel uit of je nu str/con str/dex/con of str/cun/con wil spelen als tank, of je meer damage doet met flanken, je doet gewoon nog meer damage zonder tank.
Ik weet niet hoe ik het duidelijker moet stellen maar je hebt geen tank nodig om dat je niet zoveel damage hoeft te vangen. Dus waarom zou ik een tank meenemen als ik die damage toch niet vang, ter illustratie.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:45 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Damage vang je hoe dan ook. NPC's gaan bijna standaard op het zwakste teammember af, om dat te voorkomen heb je een tank.
Het tweede verhaal geeft duidelijk aan dat je het niet begrijpt, nogmaals: een tank is er niet om damage te doen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Moro op 29-03-2011 14:50:07 (filmpje in spoiler tags) ]Blessed is the mind too small for doubt.
De video laat exact zien wat er hier bedoelt wordt. Jij hebt het de hele tijd over JOUW karakter, terwijl ik en Falstyr het hier hebben over de party. Ik heb tot dusver maar 1 minuut gezien, maar jouw karakter is de helft van zijn leven al kwijt en je rogue is dood.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:01 schreef Moro het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ik het duidelijker moet stellen maar je hebt geen tank nodig om dat je niet zoveel damage hoeft te vangen. Dus waarom zou ik een tank meenemen als ik die damage toch niet vang, ter illustratie.
Zie het ook niet als een aanval op jouw manier van spelen, dat moet iedereen natuurlijk zelf weten. De hele "discussie" (als je het al zo kunt noemen) gaat meer over het nut van een tank dan wat anders, en dat is nu dan ook duidelijkquote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:49 schreef Moro het volgende:
Ik zeg alleen maar dat een tank niet per se nodig is meer niet, wat ik dus met een voorbeeld wil laten zien. Wat iemand makelijker of leuker vind is subjectief. Dat een tank minder damage vangt lijkt mij duidelijk dat is de hele functie van een tank.
Xebenkeck is 1 van de lastigere gevechten ook al gaat de rogue dood, dan nog is 2 minuten wel aardig aangezien het op nightmare zonder pauzes is, zonder ook maar te kiten want de gang in gaan zou het al een stuk makelijker maken, die voorbeelden zijn er ook.
Het is btw niet mijn char, ik heb geen mogelijkheid om een fimpje te maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Isabela in bed gehadLekker wijf
Vond ik eerst nog niet zo, maar nu toch best wel.
Ik heb wel een beetje gelijk :)
quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:45 schreef maxmit het volgende:
Gister net uit de Deep Roads gekomen enSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Isabela in bed gehadLekker wijf
Vond ik eerst nog niet zo, maar nu toch best wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Het is niet dat ik 'm hierna weer snel ga spelen. Dus spaar mij niet![]()
Niet dat ik het niet leuk vind, vind het eigenlijk wel steeds leuker worden nu. Ik zit echter met een beetje tijdgebrek.
Ik heb wel een beetje gelijk :)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dunno of het al voorbij is gekomen Isabella heeft een bug als je de friend bonus krijgt en ze word uit je party geforceerd dan krijg je een een -5% haste bonus, nu is dat nog niet zo'n ramp maar het blijft oplopen. Hetzelfde geval bij Sebastian z'n friend bonus.
Voor de PC zijn er mods die dan de rivalry bonus geven, bij de console's word het een oude save laden.Blessed is the mind too small for doubt.
quote:Op vrijdag 1 april 2011 16:09 schreef Moro het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb wel een beetje gelijk :)
quote:Op vrijdag 1 april 2011 16:16 schreef maxmit het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blessed is the mind too small for doubt.
quote:Op vrijdag 1 april 2011 16:22 schreef Moro het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik kijk gewoon graag naar vrouwen..
Ik heb wel een beetje gelijk :)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:27 schreef The_Substitute het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
quote:Op zaterdag 2 april 2011 01:46 schreef DeeCruise het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door The_Substitute op 04-04-2011 00:48:25 ]'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Die video, wow, ik vraag mij af of ik dit spel nu echt nooit ga kopen. Het ziet eruit als Diablo ofzo. Hoef je nou echt totaal niet na te denken tijdens die gevechten? Zijn strategien nog ergens te bekennen? Gebruik van terrein? Lokken van tegenstanders? Spell combinaties?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:57 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
De video laat exact zien wat er hier bedoelt wordt. Jij hebt het de hele tijd over JOUW karakter, terwijl ik en Falstyr het hier hebben over de party. Ik heb tot dusver maar 1 minuut gezien, maar jouw karakter is de helft van zijn leven al kwijt en je rogue is dood.
Het gaat hier niet om wie wat verkeerd doet, het gaat over het optimale benutten van de party. En met een tank kom je hier makkelijker doorheen met minder schade, dat is wat bedoelt wordt.
Ik heb bij DA:O ook niet echt veel gepuzzeld. Meeste van mijn pauzes is om m'n party aan de kant te sturen omdat ze of in de weg staan of in vuur/poison etc.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:47 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Die video, wow, ik vraag mij af of ik dit spel nu echt nooit ga kopen. Het ziet eruit als Diablo ofzo. Hoef je nou echt totaal niet na te denken tijdens die gevechten? Zijn strategien nog ergens te bekennen? Gebruik van terrein? Lokken van tegenstanders? Spell combinaties?
In DA:O zat je tijdens de meeste gevechten vaak te pauzeren en hard te puzzelen hoe je hier nu weer optimaal doorheen komt, netzoals bij BG2. Beide gespeeld zonder 'tanks' overigens, prima mogelijk en veel leuker.
Ook niet als je het op hard zette (DA:O)? En is er wel FF in DA2? Op een van de eerste demo's deed die bioware gast doodleuk zo'n hail of arrows(?) terwijl zn halve party in het effect stond, schijnbaar zonder dat er wat gebeurt. Die combinaties klinken wel interessant moet ik zeggen.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:33 schreef Moro het volgende:
[..]
Ik heb bij DA:O ook niet echt veel gepuzzeld. Meeste van mijn pauzes is om m'n party aan de kant te sturen omdat ze of in de weg staan of in vuur/poison etc.
Gebruik van terrein is mogelijk maar vaak vrij lastig aangezien mobs van alle kanten komen. Lokken van tegenstanders is verstandig in krappe ruimtes want friendly fire is onvergeefelijk, 1 ability kan je wipen. Spellcombinaties zijn niet verdwenen maar wel verandert, je moet nu met je warrior iets doen zodat een mage spel 6x harder raakt b.v.
Nightmare DA2 is lastiger dan in DA:O is geloof ik wel het algemene oordeel. In de Demo had je alleen normal (tenzij je een mod pakte), FF is er alleen op nightmare. FF is iets over de top op nightmare een scythe of mightblow in je party kan alles vrij simpel doden. Heb nog geen 400 leven op m'n hoogste hp character en kijk maar eens naar de nummers in dat filmpje.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:45 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ook niet als je het op hard zette (DA:O)? En is er wel FF in DA2? Op een van de eerste demo's deed die bioware gast doodleuk zo'n hail of arrows(?) terwijl zn halve party in het effect stond, schijnbaar zonder dat er wat gebeurt. Die combinaties klinken wel interessant moet ik zeggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
quote:Op donderdag 7 april 2011 11:52 schreef MaxC het volgende:
Daar sluit ik mij 'muurend' bij aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb wel een beetje gelijk :)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
quote:Op donderdag 7 april 2011 11:52 schreef MaxC het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
quote:Op donderdag 7 april 2011 17:28 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
 
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
5 euro voor alle zooi samen, iedere class krijgt 2 extra setjes. Vind de mage en warrior sets wel aardig bij de rogue set zet je gewoon de helm uit. Persoonlijk puzzel ik liever mijn gear bij elkaar ipv het te kopen. Maar goed ik vind de content releases van bioware over het algemeen genomen niet bepaald super, of eigenlijk gewoon te duur voor de tijd die je er aan spendeert.quote:Op zondag 1 mei 2011 22:45 schreef trancethrust het volgende:
Verkopen ze de dingen apart ook nog? Fucking kapitalistische baggerzooi, +2 maanden straftijd voordat ik ooit euro's neertel voor dit spel.
Dat vond ik bij Mass Effect 2 toch anders behoorlijk meevallen. Mooie aanvullingen op het verhaal imho.. Overlord valt daar weer buiten maar die is ook behoorlijk vermakelijk.quote:Op zondag 1 mei 2011 23:39 schreef Moro het volgende:
[..]
5 euro voor alle zooi samen, iedere class krijgt 2 extra setjes. Vind de mage en warrior sets wel aardig bij de rogue set zet je gewoon de helm uit. Persoonlijk puzzel ik liever mijn gear bij elkaar ipv het te kopen. Maar goed ik vind de content releases van bioware over het algemeen genomen niet bepaald super, of eigenlijk gewoon te duur voor de tijd die je er aan spendeert.
Laat ik het zo stellen met een spel ben je een ~30 uur bezig dan heb je een 2 euro per uur, zo'n uitbreiding is een 2 uurtjes voor 7 euro. Kromme redenering misschien aangezien er ook vrij veel spellen zijn die je na een uur of 8 eigenlijk wel uit hebt. Maar dan nog spendeer ik liever iets meer geld voor content waar ik een avondje mee bezig ben ipv 2 uurtjes (heel persoonlijk ik weet het).quote:Op maandag 2 mei 2011 08:30 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Dat vond ik bij Mass Effect 2 toch anders behoorlijk meevallen. Mooie aanvullingen op het verhaal imho.. Overlord valt daar weer buiten maar die is ook behoorlijk vermakelijk.
Ik snap je redenering maar in mijn ervaring valt dat toch wel mee. De Dlc kost 5 euro, wat je gemiddeld brengt op 2,50 per uur, in vergelijking met 2,- per uur in de normale game.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:07 schreef Moro het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen met een spel ben je een ~30 uur bezig dan heb je een 2 euro per uur, zo'n uitbreiding is een 2 uurtjes voor 7 euro. Kromme redenering misschien aangezien er ook vrij veel spellen zijn die je na een uur of 8 eigenlijk wel uit hebt. Maar dan nog spendeer ik liever iets meer geld voor content waar ik een avondje mee bezig ben ipv 2 uurtjes (heel persoonlijk ik weet het).
De ME2 DLC (Arrival nog niet gedaan) vind ik persoonlijk ook een stuk beter geschreven/gemaakt dan de DA:O DLC.Het is ook niet dat de DLC heel slecht zijn maar de spellen opzich zijn voor de liefhebbers must have's terwijl de normering voor de DLC meestal meer de kant opgaat van wel aardig of matig.
Dus overal het algemeen genomen betaal je meer per uur en is het over het algemeen slechter dan het spel zelf uitzonderingen daargelaten.
DA2 met Ultimate? Voor zover ik weet is the Ultimate edition bij DA:O, niet DA2.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Op steam was DA2 met ultimate enzo in de aanbieding. Nog steeds veel te duur maar goed.
Alle content DLC die ik zo ken beginnen bij 7 euro, met 1 uitzondering in DA:O geloof ik. Nu is het zo dat ME2 20 euro kost op de PC en de DLC (kasumi, overlord,shadowbroker,arrival) 31 euro o.i.d. ik weet wel dat dit de normale gang van zaken is, maar toch.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:14 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ik snap je redenering maar in mijn ervaring valt dat toch wel mee. De Dlc kost 5 euro, wat je gemiddeld brengt op 2,50 per uur, in vergelijking met 2,- per uur in de normale game.
Daarbij komt het de replay value ten goede van een game, omdat ik meestal als er nieuwe dlc uitkomt ook de originele game opnieuw speel om weer in het verhaal te komen. Op die manier kost de dlc je nog minder aangezien je veel uren extra eruit haalt.
Het blijft natuurlijk een kwestie van mening, maar in mijn ogen doet Bioware het helemaal zo slecht nog niet qua DLC betreft.
NB: ik heb het hier natuurlijk wel over DLC's met een storyline, niet de bovenstaande goodie-meuk.
Goed, ik heb het uitgerekend. De dlc voor ME2 kost gemiddeld genomen 560 BW points (arrival, Overlord, Kasumi) Alleen shadowbroker is duurder met 800 points en mag dus als een uitzondering gezien worden. 1600 points kost 13,94, dus betaal je voor 1 dlc van 560 points 4.88.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:22 schreef Moro het volgende:
[..]
Alle content DLC die ik zo ken beginnen bij 7 euro, met 1 uitzondering in DA:O geloof ik. Nu is het zo dat ME2 20 euro kost op de PC en de DLC (kasumi, overlord,shadowbroker,arrival) 31 euro o.i.d. ik weet wel dat dit de normale gang van zaken is, maar toch.
Grappiger nog vind ik dat ME2 op de PS3 (pas dit jaar uitgekomen) totaal op een 40 euro uitkomt i.p.v. 51 voor de PC.
Ik zie het probleem al waar 560 punten 7 dollar is en netjes vertaald word naar 4,88 euro, is het voor de PS3 gewoon 7 euro. ~5 euro vind ik dan wel weer een nette prijs voor een DLC.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:55 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Goed, ik heb het uitgerekend. De dlc voor ME2 kost gemiddeld genomen 560 BW points (arrival, Overlord, Kasumi) Alleen shadowbroker is duurder met 800 points en mag dus als een uitzondering gezien worden. 1600 points kost 13,94, dus betaal je voor 1 dlc van 560 points 4.88.
Dit is op de pc, rechtstreeks via Bioware.
Foutje dat bedoelde ik. Maar DA2 heeft ook korting.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:37 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
DA2 met Ultimate? Voor zover ik weet is the Ultimate edition bij DA:O, niet DA2.
PSN is wat dat betreft inderdaad hetzelfde als steam, alleen maar goed indien er 50% korting op zit of als er bepaalde acties zijn. Voor de rest altijd te duur.. Jammer dat ze zo de gamers naaien die op een console geen andere optie hebben om de dlc (legaal) te verkrijgen...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:07 schreef Moro het volgende:
[..]
Ik zie het probleem al waar 560 punten 7 dollar is en netjes vertaald word naar 4,88 euro, is het voor de PS3 gewoon 7 euro. ~5 euro vind ik dan wel weer een nette prijs voor een DLC.
Misschien toch maar eens kijken voor een fatsoenlijke optie voor een gamepad, mijn PC trekt het allemaal wel maar vind het voornamelijk lekker om gewoon op de bank te hangen en te kunnen spelen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:47 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
PSN is wat dat betreft inderdaad hetzelfde als steam, alleen maar goed indien er 50% korting op zit of als er bepaalde acties zijn. Voor de rest altijd te duur.. Jammer dat ze zo de gamers naaien die op een console geen andere optie hebben om de dlc (legaal) te verkrijgen...
En inderdaad, ik vind de dlc van ME2 zijn geld wel waard op deze manier. Voor DA2 kan ik weinig zeggen omdat de dlc er al bij zat bij de signature edition. Leuke toevoeging, maar verhaaltechnisch niet echt bijzonder.
Als member is ie pretty useless. Hij is behoorlijk kwetsbaar en ongeacht welke boog je hem geeft: hij haalt het niet bij bianca en Varric. Ook is zijn commentaar te politiek correct om leuke onderlinge conversaties uit te lokken.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:18 schreef Moro het volgende:
[..]
Misschien toch maar eens kijken voor een fatsoenlijke optie voor een gamepad, mijn PC trekt het allemaal wel maar vind het voornamelijk lekker om gewoon op de bank te hangen en te kunnen spelen.
Heb ook de signature editie kan niet echt goed oordelen of sebastians verhaal veel toevoegt, vind hem zelf nietzo omdat zijn wounding arrow(?) niet echt goed werkt met tactics.
Als je warrior speelt kun je wel Sebastian Varric en Anders/Merril pakken zijn single target is wel aardig maar Righteous Chain en Wounding Arrow werken gewoon niet lekker vind ik zelf.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:47 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Als member is ie pretty useless. Hij is behoorlijk kwetsbaar en ongeacht welke boog je hem geeft: hij haalt het niet bij bianca en Varric. Ook is zijn commentaar te politiek correct om leuke onderlinge conversaties uit te lokken.
Klopt, maar dat is ook meer omdat je als warrior de game in je eentje nog zou kunnen uitspelen. In mijn ogen is warrior het minst interessant simpelweg omdat er niet echt een uitdaging meer in zit. Ik ben meer een rogue fan en dan kan Sebastian als backup nemen fataal zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:06 schreef Moro het volgende:
[..]
Als je warrior speelt kun je wel Sebastian Varric en Anders/Merril pakken zijn single target is wel aardig maar Righteous Chain en Wounding Arrow werken gewoon niet lekker vind ik zelf.
Naja als rogue kun je ook prima solo spelen hoor, als er 1 ability wel compleet over de top is dan is het Assassinate wel.quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:22 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is ook meer omdat je als warrior de game in je eentje nog zou kunnen uitspelen. In mijn ogen is warrior het minst interessant simpelweg omdat er niet echt een uitdaging meer in zit. Ik ben meer een rogue fan en dan kan Sebastian als backup nemen fataal zijn.
Klopt ook, het maar een rogue is zeer kwetsbaar indien hij direct geraakt wordt, waar je bij een warrior ook nog een zak hitpoints hebt waarmee je wel wat kan incasseren. Met een rogue moet je gewoon tactischer spelen omdat je anders vrij snel de sjaak bent. Als warrior kunt je gewoon al slashend het battlefield overgaan zonder dat je ooit op de spatiebalk hoeft te drukken.quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:51 schreef Moro het volgende:
[..]
Naja als rogue kun je ook prima solo spelen hoor, als er 1 ability wel compleet over de top is dan is het Assassinate wel.
Pauze's zijn op een rogue ook niet nodig het ligt maar net aan je speelstijl, tactics en build.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:17 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Klopt ook, het maar een rogue is zeer kwetsbaar indien hij direct geraakt wordt, waar je bij een warrior ook nog een zak hitpoints hebt waarmee je wel wat kan incasseren. Met een rogue moet je gewoon tactischer spelen omdat je anders vrij snel de sjaak bent. Als warrior kunt je gewoon al slashend het battlefield overgaan zonder dat je ooit op de spatiebalk hoeft te drukken.
Dat is dus wat ik bedoel met het feit dat een rogue meer uitdaging biedt.
Oh??quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:23 schreef The_Substitute het volgende:
* Dragon Age 2 dlc 'Legacy' is nu beschikbaar.
quote:Zoals het al doet vermoeden, is Legacy het interessantst als je Bethany of Carver meeneemt als een van je companions. Door die persoonlijke connectie, wordt het verhaal toch een stuk interessanter en geeft het een nieuw inzicht in de karakters.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.M'n tweede, nieuwe playthrough ben ik nog niet zo ver mee.duss
[ Bericht 20% gewijzigd door maxmit op 27-07-2011 13:41:59 ]Ik heb wel een beetje gelijk :)
*** EVT Spoilers ***quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:19 schreef maxmit het volgende:
Beetje jammer dat die beide in m'n originele playthrough, waarbij ik 'm al uitgespeeld heb, al dood zijn...![]()
M'n tweede, nieuwe playthrough ben ik nog niet zo ver mee.duss
Excuses. Zo beter?quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:33 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
*** EVT Spoilers ***
Als je in die 2e playthrough nog in Act 1 bent, m.a.w. het deel dat Bethany of Carver nog leven/als companion beschikbaar zijn, kan je ook dan al gewoon beginnen met Legacy.
Dat *** EVT Spoilers *** was voor mijn eigen reactie.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:43 schreef maxmit het volgende:
[..]
Excuses. Zo beter?
Ik heb het gevoel, wat ik overigens helemaal nergens op baseer, dat deze dlc leuker is op een hoger level. Maw later in het spel. Maar dat kan ik helemaal mis hebben natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:48 schreef trancethrust het volgende:
Zo'n grote spoiler is 't niet meer, en met die spoilertags kijken de meeste mensen toch wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die drang om er op te klikken...
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Inderdaad, ik klikte er in je quote ook weer opquote:Op woensdag 27 juli 2011 16:05 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Zo'n grote spoiler is 't niet meer, en met die spoilertags kijken de meeste mensen toch wel.
Die drang om er op te klikken...
Hopelijk heb je er niet teveel voor betaald?quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:51 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb na het uitspelen echt totaal geen zin meer om nog DLC te gaan doen. Ik moet nog bijkomen van de deceptie die ze DA2 hebben genoemd.
Maar het is de moeite en geld waard dus?quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:23 schreef The_Substitute het volgende:
* Dragon Age 2 dlc 'Legacy' is nu beschikbaar.
De hoofdprijs in de pre-orderquote:Op woensdag 27 juli 2011 16:55 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Hopelijk heb je er niet teveel voor betaald?
Laat maar, heb 'm al geinstalleerdquote:Op woensdag 27 juli 2011 19:38 schreef maxmit het volgende:
[..]
Maar het is de moeite en geld waard dus?
Kan alleen voor mezelf praten, jammer genoeg. Maar voor mij wel.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:38 schreef maxmit het volgende:
[..]
Maar het is de moeite en geld waard dus?
Zolang je maar begrijpt dat Legacy een dlc is á la Return to Ostagar/Warden's Keep en niet de officiele uitbreiding. En ja, hij is af wat dat betreft, ben geen rare dingen tegen gekomen. En als karakterontwikkeling een must is voor jou, zit je met deze dlc wel goed.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 01:43 schreef trancethrust het volgende:
Ik vond Awakenings al een erge teleurstelling eigenlijk; het was zo duidelijk dat er zoveel meer inzat en dat de developers er ook zoveel meer in hadden willen stoppen. Incomplete quests, open deuren die dicht bleven, geen diepgaande character ontwikkeling maar wel hints daartoe. Deprimerend. Is legacy daarentegen wel af?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door The_Substitute op 30-07-2011 07:20:03 ]'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Nou ja, het hoort een RPG te zijn eh ;P Klinkt wel goed iig, ik wacht nog even af wat de nieuwe offer wordt vanaf 4 augustus (ms zit legacy dan gratis bij een nieuwe DA2), en ga ik DA2 dan toch eindelijk kopen voor 15E. Of iemand hier die em 2e hands voor minder wegdoet wellicht?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 07:12 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Zolang je maar begrijpt dat Legacy een dlc is á la Return to Ostagar/Warden's Keep en niet de officiele uitbreiding. En ja, hij is af wat dat betreft, ben geen rare dingen tegen gekomen. En als karakterontwikkeling een must is voor jou, zit je met deze dlc wel goed.
...
Met al die DA2-bashers hier, schat ik die kans hoog in.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:42 schreef trancethrust het volgende:
Of iemand hier die em 2e hands voor minder wegdoet wellicht?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond het de moeite wel waard van het spelen, deze dlc![]()
Maar ja, ik ben een fanboy
Ik heb wel een beetje gelijk :)
Je kan toch niet multiclassen? Overigens is dat niet echt een rare combinatie, juist een van de meer populaire builds in nwn toentertijdquote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:39 schreef De_Vink het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat ze de boel zo resticten qua, wapens en armor.
Vind het zelf heerlijk om te experimenteren met 'rare' builds (denk aan 2handed rogue/mage)
...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mede door die keuzes, maar ook door de, naar mijn mening, interessante achtergrond van Tallis, kreeg ik het idee dat er in deze dlc erg gehint wordt naar wat er gaat gebeuren in DA3. Dus voor de fans mag dat al een reden zijn om 'm aan te schaffen. Voor de twijfelaars, het biedt een goede uitdaging en variatie, met een leuk nieuw karakter en bijkomend (achtergrond)verhaal.
Het was i.i.g. mijn geld weer waard.
[ Bericht 0% gewijzigd door The_Substitute op 12-10-2011 00:41:41 ]'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Waar verwijt ik EA wat? TOR was een initiatief van Bioware/LucasArts, die naar mijn idee daarmee te veel hooi op hun vork namen, zeker als je naar het uiteindelijke budget van de game kijkt. Dat is waar DA2 (en misschien ook ME3) onder geleden heeft. EA heeft naar mijn idee een heel redelijke beslissing genomen om het DA-team minder tijd te geven om daardoor de kosten wat te beperken, door DA2 nog uit te brengen vóór TOR.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:27 schreef ems. het volgende:
Zeker niet. In mijn mening in het geval van DA2 wel.
EA heeft zeker niet geholpen, echter valt hun ook niet alles te verwijten.
Die vergelijking gaat wel op want het is het vervolg van de eerste game. Of hij dan tegen of juist meevalt doet verder niet terzake. Ook zonder deel 1 was DA2 imo een zwakke game geweest
Het maakt niet uit of ze een week of 20 jaar over een game doen, de kwaliteit blijft hetzelfde. Het gaat om het eindresultaat, niet om het ontwikkelingsproces als je de game beoordeelt.
Maargoed, ik zie dat wij gewoon een ander perspectief hebben wat betreft DA en dit topic gaat om ME, dus laten we het daarbij houden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, jij snapt net als ik dat als het DA-team gewoon de tijd had gekregen, dat (i.i.g. de meeste van) die punten die ik opnoem gewoon verholpen zouden zijn. En dat baseer ik dan op Origins, waar ze duidelijk hebben laten zien dat ze daartoe in staat zijn.DA2 simpelweg afschrijven als slecht, door puur jouw perspectief als consument, is te kort door de bocht. In de meeste opzichten was 't hetzelfde als Origins, alleen alles in mindere mate. Niet de kwaliteit die je misschien verwacht van Bioware, maar afgezet tegen de ongekend korte tijd die ze kregen een prima game. M.u.v. die plotpunten was er weinig slecht aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Waarom? Het was, subjectief gezien uiteraard, een slecht spel. Het hele ontwikkelingsproces wat erachter zit is totaal niet relevant. Goede bedoelingen maken geen goede game. Origins was prachtig, deel 2 was verschrikkelijk. De -enige- reden dat ik het heb uitgespeeld is omdat ik verwachtte dat er elk moment iets ging gebeuren waardoor het in de verste verte weer in de buurt kwam bij origins. Als ik dat wel had geweten had ik het spel na 1-2 uurtjes al geuninstalled.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:52 schreef The_Substitute het volgende:
DA2 simpelweg afschrijven als slecht, door puur jouw perspectief als consument, is te kort door de bocht.
Nee. Het hele development team ging een andere richting in en sommige medewerkers zijn ook precies daarom vertrokken. Juist omdat het een korte tijd is zou je verwachten dat ze dichter bij DA:O bleven, want die code, art, en verhaallijnen/personages liggen er al.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:52 schreef The_Substitute het volgende:
Maar goed, jij snapt net als ik dat als het DA-team gewoon de tijd had gekregen, dat (i.i.g. de meeste van) die punten die ik opnoem gewoon verholpen zouden zijn.
Waarom zou je dat niet doen? Je weet wat de developers kunnen, waarom zou je het ze niet verwijten als ze het minder goed doen?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 01:45 schreef nikk het volgende:
Voor 5 euro gekocht tijdens de PS Store Sale. Deel 1 was geniaal. Dit was een een stuk minder. Maar zo slecht als sommigen doen voorkomen is het ook weer niet. Je moet het niet willen vergelijken met het eerste deel, dan is het een 6,5 waard en ik heb me zo'n dertig uur vermaakt.
Zie de post boven je, een groot deel van de devs is er juist vandoor gegaan.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:51 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet doen? Je weet wat de developers kunnen, waarom zou je het ze niet verwijten als ze het minder goed doen?
Dan mag men nog steeds dezelfde of betere kwaliteit verwachten van de developers.quote:Op zondag 19 januari 2014 12:13 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Zie de post boven je, een groot deel van de devs is er juist vandoor gegaan.
quote:Op zondag 19 januari 2014 12:16 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dan mag men nog steeds dezelfde of betere kwaliteit verwachten van de developers.
Natuurlijk wel, als een restaurant een andere kok krijgt zou je dezelfde kwaliteit moeten verwachten van het eten als de kok daarvoor.quote:
En zo niet dan kom je niet meer terug.quote:Op zondag 19 januari 2014 12:31 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, als een restaurant een andere kok krijgt zou je dezelfde kwaliteit moeten verwachten van het eten als de kok daarvoor.
Waarom zou ik iemand iets willen verwijten? Deel 1 was van een uitzonderlijk hoog niveau. Deel twee is vergeleken daarmee veel minder. Dat maakt het echter nog geen slecht spel.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:51 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet doen? Je weet wat de developers kunnen, waarom zou je het ze niet verwijten als ze het minder goed doen?
Het is wel degelijk relevant. Je ziet wat voor effect het heeft op een game. Stel jij bent klant van een bepaald bedrijf dat jou een bepaalde service biedt. Maar door een bepaald voorval, waar dat bedrijf geen vat op had, zijn ze tijdelijk niet meer in staat dezelfde service te leveren. Wat zeg jij dan: ik betaal(de) ervoor, dus jullie zorgen maar dat het alsnog geleverd wordt? Of accepteer je dat er iets is zoals overmacht, waardoor je voor een keer even genoegen neemt met minder?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:59 schreef ems. het volgende:
Waarom? Het was, subjectief gezien uiteraard, een slecht spel. Het hele ontwikkelingsproces wat erachter zit is totaal niet relevant. Goede bedoelingen maken geen goede game. Origins was prachtig, deel 2 was verschrikkelijk. De -enige- reden dat ik het heb uitgespeeld is omdat ik verwachtte dat er elk moment iets ging gebeuren waardoor het in de verste verte weer in de buurt kwam bij origins. Als ik dat wel had geweten had ik het spel na 1-2 uurtjes al geuninstalled.
Ik begrijp niet wat daar "te kort door de bocht" aan is.Als jij het spel wel leuk vond dan is dat toch prima. Ik vond het tergend.
Nogmaals: Daar gáát het mij niet om. Tuurlijk had ik graag gewild dat bioware meer tijd (en budget?) had gekregen. Voor mijn part hadden ze 10 jaar over de game gedaan en was het een game geworden die alle baldur's gates, kotors, mass effects en weetikveelwat deden vergeten.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:38 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Het is wel degelijk relevant. Je ziet wat voor effect het heeft op een game. Stel jij bent klant van een bepaald bedrijf dat jou een bepaalde service biedt. Maar door een bepaald voorval, waar dat bedrijf geen vat op had, zijn ze tijdelijk niet meer in staat dezelfde service te leveren. Wat zeg jij dan: ik betaal(de) ervoor, dus jullie zorgen maar dat het alsnog geleverd wordt? Of accepteer je dat er iets is zoals overmacht, waardoor je voor een keer even genoegen neemt met minder?
Dat heeft wederom niets te maken met het eindresultaat. Goede bedoelingen maken geen goede game.quote:Want nogmaals, als dat tijdsbestek geen rol had gespeeld en ze hadden dus geen reden om al die dingen uit Origins weg te laten, dan was het inderdaad een slechte ontwikkeling geweest. En dus een slecht vervolg. Maar dat tijdsbestek speelde dus duidelijk wel mee, en dat jij dat simpelweg wegwuift, is kort door de bocht.
Klopt, ondertussen is die mening lichtelijk bijgesteld. Het feit dat origins (en zelfs verder terug games zoals baldur's gate, icewind dale en kotor) nog ferm in mijn geheugen gegrift zijn en ik eigenlijk niets meer kan herinneren van DA2 behalve dat het een saaie ervaring was is daar testament van. DA2 was niets anders dan een nutteloos tussendoortje.quote:En nee, ik vond DA2 naar Bioware-maatstaven een matige game. Maar slecht is het gewoon niet te noemen, naar redenen die ik al genoemd heb.
Edit: En dat ben jij zo te zien met me eens:![]()
GAM / DragonAge II #2 ligt in de winkels
Dat door die beslissing van EA (beperkte tijd) een tweedeling ontstond tussen de producers, waar de ene de traditionele aanpak wilde toepassen en de andere meer de ME aanpak, dat is inderdaad wat gebeurde, maar daar doelde ik helemaal niet op. Dat de gekozen aanpak (gegrond of ongegrond) degenen die vertrokken niet zinden, was hun goed recht, maar het betekent niet dat die andere producers er vierkant achter stonden, maar het gewoon zagen als noodzakelijk. Of we hetquote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:48 schreef trancethrust het volgende:
Nee. Het hele development team ging een andere richting in en sommige medewerkers zijn ook precies daarom vertrokken. Juist omdat het een korte tijd is zou je verwachten dat ze dichter bij DA:O bleven, want die code, art, en verhaallijnen/personages liggen er al.
Het team van DA2 verkrachtte alles juist doordat ze dachten alles beter te kunnen maken in amper 1,5 jaar tijd. De features die ze daarvoor opofferden, en dus indentificeerden als onnodig in DAO of in ieder geval ondergeschikt aan hun `verbeteringen', waren blijkbaar echter wel nodig voor een waardige opvolgeer van DAO.
Dit was mismanagement ten top en dat kun je Bioware/EA prima kwalijk nemen.
Daar ben ik het wel een beetje mee eens, maar wat mij betreft zijn de verschillen klein.quote:
ME 2 > ME 3 > ME1quote:
ME2 was bagger, nauwelijks wapens, geen wapenmods, 4 talents, je halve crew die daddy issues had, verhaal dat verder weinig met de reapers te maken had en geen Mako. En bakkes houden over de Mako, dat ding was goed, ipv het te verbeteren hebben ze het maar verwijderd.quote:Op zondag 19 januari 2014 18:15 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
ME 2 > ME 3 > ME1
Die mako was erger dan het einde van 3
Het is relevant. Het is geen kwestie van keus, als in, ik kies ervoor dat het relevant is, jij kiest ervoor dat het niet zo is. Je kunt kiezen je ogen gesloten houden, maar dat verandert niet het feit dat alles in een ander licht komt te staan door verzachtende of verergerende omstandigheden. En dat zoiets wel degelijk meegenomen moet worden in een goed overwogen vergelijking/oordeel.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:58 schreef ems. het volgende:
Nogmaals: Daar gáát het mij niet om. Tuurlijk had ik graag gewild dat bioware meer tijd (en budget?) had gekregen. Voor mijn part hadden ze 10 jaar over de game gedaan en was het een game geworden die alle baldur's gates, kotors, mass effects en weetikveelwat deden vergeten.
Dat jij persoonlijk graag het ontwikkelingsproces mee wilt nemen als excuus voor je beoordeling van een game moet je zelf weten, voor mij is dat totaal niet relevant.
Dat heeft wederom niets te maken met het eindresultaat. Goede bedoelingen maken geen goede game.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hierop gebaseerd kan je het feitelijk geen slechte game noemen. Een mindere game dan Origins is het zeker, geen waardige opvolger en een matige game van zo'n developer, maar slecht kan je 't simpelweg niet noemen.Je mening bijgesteld op basis van wat? Dàt (je reactie in die link) was je oordeel nadat je 'm uitgespeeld had, we zijn nu 3 jaren later, je hebt de game sindsdien niet meer gespeeld, maar nu is 't alleen 'slecht'? Waar is de nuance gebleven?quote:Klopt, ondertussen is die mening lichtelijk bijgesteld. Het feit dat origins (en zelfs verder terug games zoals baldur's gate, icewind dale en kotor) nog ferm in mijn geheugen gegrift zijn en ik eigenlijk niets meer kan herinneren van DA2 behalve dat het een saaie ervaring was is daar testament van. DA2 was niets anders dan een nutteloos tussendoortje.
Dat er een paar dingen zijn die 'kloppen' of zelfs lichte verbeteringen zijn van de voorganger maakt het geen betere game. Er zijn zoveel games die bepaalde dingen goed uitwerken maar alsnog zeer teleurstellend zijn.
Als jij KotOR of ID maar 1x had gespeeld, hoe goed je ze ook vond, had je nu ook niet meer geweten waar ze precies over gingen, alleen dat toen je ze gespeeld had, dat je ze tof vond. Maar ik ga er niet vanuit dat je KotOR, ID, BG maar 1x gespeeld hebt. Dus die vergelijking gaat al moeilijk op, want door meerdere playthroughs blijft het ook al wat makkelijker hangen.
Dus je oordeel nu baseren op 'DA2 is slecht, want het was i.t.t. KotOR niet gedenkwaardig/herinner ik me niet meer' is, sorry, kort door de bocht.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Nee, dat is het zoals ik eerder al zei niet. Het is -voor jou- relevant. Dat klinkt logischer.quote:
Wat het dus niet komt, in mijn ogen.quote:Het is geen kwestie van keus, als in, ik kies ervoor dat het relevant is, jij kiest ervoor dat het niet zo is. Je kunt kiezen je ogen gesloten houden, maar dat verandert niet het feit dat alles in een ander licht komt te staan door verzachtende of verergerende omstandigheden.
Dat hoeft dus helemaal niet.quote:En dat zoiets wel degelijk meegenomen moet worden in een goed overwogen vergelijking/oordeel.
Nee hoor, dat heeft er helemaal niets mee te maken. Hoevaak moet ik nog zeggen dat het om het eindproduct gaat? Het ontwikkelingsproces heeft niets te maken met het de kwaliteit van het resultaat. Al ze er 20 jaar over DA2 hadden gedaan was het net zo'n slecht/matig spel als dat ze er 2 weken over hadden gedaan. Ik snap niet waarom je dit maar niet wilt snappenquote:Dus als jij een game negatief beoordeelt op gerecyclede omgevingen, doet het er wel degelijk toe dat ze dat besloten hebben vanwege een gedwongen kortere ontwikkelingstijd.
Die totaal irrelevant is voor de uiteindelijk beoordeling van het spel.quote:In die context is het dus niet slecht, maar gewoon een logische beslissing.
Dat is vrij makkelijk te doen hoor. Volgens mij deed ik het al eerder in deze discussie.quote:En nogmaals, we zijn het eens, DA2 is een teleurstelling t.o.v. Origins en niet echt een gedenkwaardige game. Maar hoe teleurgesteld we ook zijn, het is in geen geval een slechte game te noemen. Dit laatste blijft m'n leidende draad.
Relatief. Ik vond het weinigzeggende verbeteringen. Niet genoeg om het slechte spel goed te maken. Als de besturing bij een nieuw racespel beter is dan bij het vorige spel is dat ook niet automatisch een betere game.quote:[spoiler]De gameplay was nagenoeg hetzelfde, nog steeds taktisch, met in DA2:
* distinctievere warrior en rogue classes
* generfde mage powers t.o.v. Origins
* archer voelde als een volwaardige specialisatie
Bij elkaar genomen, niet echt 'lichte' verbeteringen.
Sommige karakters waren degelijk uitgewerkt, ja. Dat maakt het spel niet automatisch goed.quote:De karakters waren, naar wat je zelf ook zei, gewoon goed. Het feit dat hoe zij over je dachten (friend/rival) in DA2 wel puur afhing van hoe je quests oploste (pro mages/ pro templars), en niet meer voor de helft van een reeks gifts die je ze kon geven zoals in Origins, was een goeie verbetering (meer rpg).
Waarom zou nuance nodig zijn? Meningen veranderen. Toen ik lord of the rings voor het eerst zag vond ik het geweldig. Een paar jaar later kan ik vrij makkelijk concluderen dat het kwalitatief een zeer magere film is. In het geval van DA2 was ik in de eerste instantie ook nog te royaal met mijn oordeel.quote:Je mening bijgesteld op basis van wat? Dàt (je reactie in die link) was je oordeel nadat je 'm uitgespeeld had, we zijn nu 3 jaren later, je hebt de game sindsdien niet meer gespeeld, maar nu is 't alleen 'slecht'? Waar is de nuance gebleven?
Dat had ik wel.quote:Als jij KotOR of ID maar 1x had gespeeld, hoe goed je ze ook vond, had je nu ook niet meer geweten waar ze precies over gingen
Baldur's gate heb ik wel maar één keer uitgespeeld. Voor DA2 was verder ook geen enkele motivatie om hem meerdere keren te spelen.quote:, alleen dat toen je ze gespeeld had, dat je ze tof vond. Maar ik ga er niet vanuit dat je KotOR, ID, BG maar 1x gespeeld hebt. Dus die vergelijking gaat al moeilijk op, want door meerdere playthroughs blijft het ook al wat makkelijker hangen.
Dat mag je vinden. Ik vind het kort door de bocht dat jij na zoveel reacties nog niet begrijpt dat mensen wel eens anders over zaken kunnen denkenquote:Dus je oordeel nu baseren op 'DA2 is slecht, want het was i.t.t. KotOR niet gedenkwaardig/herinner ik me niet meer' is, sorry, kort door de bocht.
De redenen voor het slechte ontvangst kwamen allemaal neer op, het is minder dan z'n voorganger, niet op het is slecht, al werd het wel constant zo verwoord. En er is niets mis met tijd besparen, want dat zorgt er gewoon voor dat datgene wat realiseerbaar is binnen zo'n korte tijd, bij de release zo af mogelijk en bugvrij geleverd kan worden. En slecht was de game/concept helemaal niet (zie mij vorige reactie). De kritiek op ME3 bijvoorbeeld was tenminste gegrond.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:43 schreef trancethrust het volgende:
Mijn punt is dat jouw punt voorbij gaat aan hetgeen wat relevant is: niet de developers, niet de game, niet de concepten, niet de veranderingen van inzicht (of ze nu `goed' zijn of niet): het punt is dat ze iets deden dat
1. niet goed ontvangen werd,
2. zo gedaan werd om tijd te besparen, terwijl
3. er niet genoeg tijd bespaard werd om zelfs dit beperkte concept goed uit te voeren.
Dat ze het alsnog uitbrengen is zo ongeveer het epitoom van mismanagement, en niet te verexcuseren. Dat is niet eens onderhevig aan meningen.
Het enige wat dit bewijst is dat je lichtelijk bevooroordeeld bent.quote:EA erbij betrekken echter wel. Natuurlijk hebben zij wel invloed over hoe gewerkt wordt bij Bioware, er de scherpe neerwaartse trend van Bioware's kwaliteit ondersteunt dat oogpunt alleen maar. EA staat al jarenlang om de shitlist bij mij, en Bioware verwacht ik na DA2, DA:A, en ME3 ook niets goeds meer van.
Het is alleen jammer dat je niet doorhebt dat ik mijn persoonlijke mening er zoveel mogelijk buiten gelaten heb. Die spoiler over gameplay, e.d., was puur wat het spel je biedt, los van mijn mening. En ik was gewoon altijd in de veronderstelling dat je het hele verhaal moet weten, al wil je goed kunnen oordelen. Wat bij alles geldt, dus ook hier. Wat jij dus normaal ook lijkt te doen, gezien je oordeel toen en wat ik wel 's vaker van je lees. En dat je enthousiasme (+LotR voorbeeld) in de tussentijd is getemperd, logisch. Maar dat je het ineens afschrijft als puur slecht, en het afdoet als jouw mening en dat ik die maar moet accepteren, dat is prima. Maar het komt heel tegenstrijdig over, omdat je normaal wel genuanceerder bent. Klonk ook raar omdat je het sindsdien ook niet meer gespeeld had en het je niet meer herinnerde.quote:
quote:
qft!quote:Op zondag 19 januari 2014 18:19 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
ME2 was bagger, nauwelijks wapens, geen wapenmods, 4 talents, je halve crew die daddy issues had, verhaal dat verder weinig met de reapers te maken had en geen Mako. En bakkes houden over de Mako, dat ding was goed, ipv het te verbeteren hebben ze het maar verwijderd.
QFT.quote:Op zondag 19 januari 2014 20:03 schreef Scorpie het volgende:
Iedere keer dat ik dit topic geschopt zie worden hoop ik op de aankondiging van een nieuw deel, maar nee, jullie paupers zijn hier een beetje aan het pijpzeiken over ME3 en meer van dat soort meuk.
quote:
QFTquote:Op zondag 19 januari 2014 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Deel III is al heel lang geleden aangekondigd.
Je hebt gelijk. Ziet er bruut uit trouwens, die first-look interview/trailer.quote:
Ze roepen overal wel dat het 'much more open world-ish' wordt. Ik heb 2 nooit gespeeld, maar volgens mij was die vet pauper qua maps.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:27 schreef Scorpie het volgende:
Overigens lijkt Inquisition me ook alweer van die kleine kut maps te zijn.
quote:Ray Muzyka, BioWare's former CEO, said in an interview with Wired.com that Dragon Age: Inquisition would be influenced by more open world games, such as The Elder Scrolls V: Skyrim, which BioWare is "checking out aggressively."[17] Also, the developers promised their fans that they will no longer reuse environments, which was considered a main issue in Dragon Age II.[15] In regards to the more open-world nature of the game, BioWare has stated that while they looked to Skyrim for inspiration, it will not be quite that open.
2 was qua maps echt om te janken zo slecht.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:37 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ze roepen overal wel dat het 'much more open world-ish' wordt. Ik heb 2 nooit gespeeld, maar volgens mij was die vet pauper qua maps.
Van de wiekies:
[..]
We kunnen gewoon van dit topic het algemene DA topic maken, net zoals bij The Elder Scrolls en Fallout, bvb. Lijkt me wel zo makkelijk.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:22 schreef 2dope het volgende:
Je hebt gelijk. Ziet er bruut uit trouwens, die first-look interview/trailer.
Jammer dat het daar verder niet over gaat, of is er een apart topic voor DA3?
Eens, en dat deed ik dus ook.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:24 schreef Scorpie het volgende:
Prima, maar praat dan in dit topic daarover.
Zijn beloftes aan het begin doen me denken aan die van ME3quote:Op zondag 19 januari 2014 21:12 schreef The_Substitute het volgende:
Als goedmaker voor de anderen, een interview met Inquisition executice producer Mark Darrah.
Dat is toch het standaard Bioware praatje?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:10 schreef trancethrust het volgende:
Zijn beloftes aan het begin doen me denken aan die van ME3
Precies. Ik ga wel net als met DA2 eerst de kritieken afwachten, en niet direct op de preorder gaan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:34 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dat is toch het standaard Bioware praatje?
Maar het lijkt me wel interessant te worden. Een beetje dat element wat je had in Awakening, dat je verantwoordelijk bent voor, naast je keep, ook het gebied erom heen. Alleen nu op een grotere schaal, in een volwaardig spel.
Hij had interessante dingen te zeggen ja. Ook wel tof dat je dat alleen te horen kreeg als je hem vaker meenam.quote:
Klinkt al beter dan 'niks van Bioware komt hier nog binnen'.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:22 schreef trancethrust het volgende:
Precies. Ik ga wel net als met DA2 eerst de kritieken afwachten, en niet direct op de preorder gaan.
Niets van EA komt hier nog binnen was t. Mocht DA:I toch echt een goed spel worden dan koop ik eerst Bioware wel weer losquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:52 schreef The_Substitute het volgende:
Klinkt al beter dan 'niks van Bioware komt hier nog binnen'.![]()
Geen idee, vreemd genoeg (als je kijkt naar mijn mod-gedrag bij de meeste games) nog nooit een mod gebruikt in DA: Oquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:53 schreef 2Happy4U het volgende:
Wat is een goede rebalance mod voor DA:O? Geen extra content oid
Iemand?quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:53 schreef 2Happy4U het volgende:
Wat is een goede rebalance mod voor DA:O? Geen extra content oid
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |