abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 maart 2011 @ 10:54:50 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_94282233
Vorig deel: Gezond Slank 1397 - Slow Loris!

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_94282321
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 10:58:25 #3
70532 loveli
N
pi_94282341
koffie c_/
crap in = crap out
  vrijdag 18 maart 2011 @ 10:59:28 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_94282372
Nou lijstje dan maar

O: Peer, volk. beschuit met kaas
S: 8.75 km hardlopen met 10.2 km/uur
T: boterham ham, beschuit kaas, 450 gr kwark
L: 2 boterhammen ham, plak paasstol met roomboter
T: gekookt ei, blokje choco, appel, sinaasappel
D:? geen idee nog
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:05:19 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94282555
OP-Muis! O+

Ohai!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:09:38 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94282729
Gooi er ook maar even een in
o. 3 rijstwafels pindakaas + 2 rijstwafels jam
t. 2 speculaasjes + 1 schuimpje + 1 cracker met kruidenkaas
l. crackers met beleg
t. wortels
s. zieke kinderen verzorgen
d. venkelsalade denk ik. Of döner.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:11:18 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94282792
Groeten uit Tilburg. Wederom.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:11:31 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94282799
O hai :').

Hardlopen ging ruk, maar ik heb de 5k wel afgemaakt. Ga nu 2 rustdagen inlassen en kijken of dat verschil uitmaakt, want de laatste keer dat het heel goed ging, was ook na 2 rustdagen. Ik had echt moeite met ademhalen dit keer ;(. En ik vind m'n nieuwe rondje irritant en stom. Echt balen dat ze met de weg bezig zijn op mijn route }:|.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 11:14:36 #9
70532 loveli
N
pi_94282914
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:09 schreef Tinkepink het volgende:
s. zieke kinderen verzorgen
Beterschap!
Hoop dat jullie snel *O* w/ *O* gezond zijn ;)
crap in = crap out
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:16:43 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94282994
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:14 schreef loveli het volgende:

[..]

Beterschap!
Hoop dat jullie snel *O* w/ *O* gezond zijn ;)
Van dattum! Arme kiddies.
pi_94283132
Aiai, m'n ex-huisdier is terug :o
Net terug van rennen, ging best prima. Vooraf ingerend zonder muziek (bleek 900 meter), daarna in 36 minuten (waarvan 32 rennen), 5,8 km = 9,66 km/h. :s)
Beterschap voor de kindjes van Tink en Mo moet dan maar iets nemen wat v1zor niet verklapt heeft ;)
pi_94283142
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:11 schreef Viking84 het volgende:
O hai :').

Hardlopen ging ruk, maar ik heb de 5k wel afgemaakt. Ga nu 2 rustdagen inlassen en kijken of dat verschil uitmaakt, want de laatste keer dat het heel goed ging, was ook na 2 rustdagen. Ik had echt moeite met ademhalen dit keer ;(. En ik vind m'n nieuwe rondje irritant en stom. Echt balen dat ze met de weg bezig zijn op mijn route }:|.
Het is wel waarschijnlijk dat het dan lekkerder gaat ja! Soms als ik een week niet ben geweest gaat het die keer erna echt lekker. Het allerlekkerst ging het na een vakantie in de bergen, toen had ik hier ineens veel meer lucht dan normaal.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:22:11 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94283192
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:20 schreef conleche het volgende:

[..]

Het is wel waarschijnlijk dat het dan lekkerder gaat ja! Soms als ik een week niet ben geweest gaat het die keer erna echt lekker. Het allerlekkerst ging het na een vakantie in de bergen, toen had ik hier ineens veel meer lucht dan normaal.
Ik denk dat 4 keer per week 5 km ook nog wat teveel gevraagd is :). Dus nu toch maar op 3 keer houden dan :). Het is mij in het verleden ook al opgevallen dat het na een paar dagen niet lopen niet slechter gehad - zoals ik verwachtte - maar juist beter.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:26:20 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94283327
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
Heb je een kater?
pi_94283420
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:22 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik denk dat 4 keer per week 5 km ook nog wat teveel gevraagd is :). Dus nu toch maar op 3 keer houden dan :). Het is mij in het verleden ook al opgevallen dat het na een paar dagen niet lopen niet slechter gehad - zoals ik verwachtte - maar juist beter.
Wat je ook kan doen: 2x per week 5 km. en dan 1x iets verder; 7 of 8 of zo. Dan hou je er nog een beetje uitdaging in.

Ik ga zo naar mijn massage! *O*
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 11:28:45 #16
70532 loveli
N
pi_94283426
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Heb je een kater?
Als ze een kater had, hoefde ze zich geen zorgen te maken over huisdieren.
crap in = crap out
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:31:24 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94283538
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:28 schreef loveli het volgende:

[..]

Als ze een kater had, hoefde ze zich geen zorgen te maken over huisdieren.
Ik bedoelde dat ze misschien lasthad van een terugkerende kater :') . Maar het gaat dus om een muis :P
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:32:02 #19
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_94283570
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
Net terug van rennen, ging best prima. Vooraf ingerend zonder muziek (bleek 900 meter), daarna in 36 minuten (waarvan 32 rennen), 5,8 km = 9,66 km/h. :s)
Beterschap voor de kindjes van Tink en Mo moet dan maar iets nemen wat v1zor niet verklapt heeft ;)
ik las in-gee-rend (als in intrigerend
:')
en snapte het pas na 4x lezen :|W
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:33:00 #20
277802 _Calimero_
pi_94283615
En nu ga ik de verwijzing voor mijn spiraaltje halen :o
Van alleen een briefje ophalen krjig ik al een steen in mijn maag 8)7
Hoe ga ik dit ooit doen :'(
pi_94283657
Props voor de rennende dames ^O^

Co, op hoogte wordt je bloed rijker in rode bloed cellen waardoor je beter presteert. EPO veroorzaakt dit effect ook, waardoor het dus illegaal is. Maar op hoogte trainen of in een compressiekamer slapen mag wel...
Vandaar ook de vele records tijdens de OS in Mexico Stad.

Beterschap voor TinkKids!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_94283661
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:33 schreef _Calimero_ het volgende:
En nu ga ik de verwijzing voor mijn spiraaltje halen :o
Van alleen een briefje ophalen krjig ik al een steen in mijn maag 8)7
Hoe ga ik dit ooit doen :'(
Misschien kan je een betablokker nemen van te voren? Puff? Zou dat wat zijn?
pi_94283736
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:34 schreef V1z0R het volgende:
Props voor de rennende dames ^O^

Co, op hoogte wordt je bloed rijker in rode bloed cellen waardoor je beter presteert. EPO veroorzaakt dit effect ook, waardoor het dus illegaal is. Maar op hoogte trainen of in een compressiekamer slapen mag wel...
Vandaar ook de vele records tijdens de OS in Mexico Stad.

Beterschap voor TinkKids!
Ik was al weer 'beneden' maar het werkte nog even door, zeg maar. En ik wist wel dat topsporters op hoogte gingen trainen, maar had niet verwacht dat ik het als gewone sporter ook zo goed zou merken.
pi_94284116
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:35 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik was al weer 'beneden' maar het werkte nog even door, zeg maar. En ik wist wel dat topsporters op hoogte gingen trainen, maar had niet verwacht dat ik het als gewone sporter ook zo goed zou merken.
Heb wel eens gehoord dat vrouwen het effect ook sterker merken dan mannen omdat het lichaam van vrouwen van nature minder efficiënt met zuurstof omgaat dan die van mannen.

Kunt het trouwens ook simuleren door een omgeving te creëren met minder zuurstof.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:46:35 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94284173
Ik ga voortaan wel rondjes rennen op het dakterras dan (niet dat ik dat heb, maar goed :P)
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 11:48:14 #26
70532 loveli
N
pi_94284237
quote:
Hm... die past niet in mijn straatje.
crap in = crap out
pi_94284495
Dat druist toch helemaal tegen de resultaten in wat je ziet bij bijvoorbeeld het montignac dieet :?
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 11:56:06 #28
70532 loveli
N
pi_94284545
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:55 schreef V1z0R het volgende:
Dat druist toch helemaal tegen de resultaten in wat je ziet bij bijvoorbeeld het montignac dieet :?
Montignac ken ik niet, maar wel de diabetes solution van Dr. Bernstein. Daar ben ik wel fan van.
http://www.diabetes-book.com/
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 11:56:41 #29
70532 loveli
N
pi_94284568
En knuffelen is beter dan snoep voeren.
http://www.nu.nl/gezondhe(...)t-snoepbeloning.html

Dat past wel in mijn straatje.
crap in = crap out
pi_94284728
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ze misschien lasthad van een terugkerende kater :') . Maar het gaat dus om een muis :P
Gelukkig alleen op het plaatje. De echte is niet meer teruggekomen sinds ik 'm in december netjes heb buitengezet ^O^

bètablocker kan, maar wordt in de praktijk vooral gebruikt bij mensen die zenuwachtig zijn voor hun eigen optreden. Als er een lastig onderzoek moet gebeuren, waar mensen zenuwachtig voor zijn, krijgen sommige mensen een oxazepam mee, maar daar word je weer duf van.
Dit zijn trouwens allemaal middelen die je niet zo bij de apotheek meeneemt, dus dat moet allemaal overlegd worden met de gynaecoloog.
*Sommige mensen voelen zich wat rustig/suffig van NSAID's, dus de naproxen die je krijgt om in te nemen voor het plaatsen zou ook best wel eens the trick kunnen doen. :)
pi_94284858
Over diabetes bij een eiwitrijk dieet:
Ik vraag me af of er hier geen sprake is van een confounder (dus een andere reden dan hier benoemd is, die vaak meesluipt met het onderzochte deel).
Tenzij je echt aan bodybuildersvoer zit, zullen de eiwitrijke producten die je eet, gemiddeld ook meer vet bevatten (kaas, vlees...). Vet is een bekende boosdoener in het ontstaan van diabetes, en ik lees niet duidelijk (in het nu.nl bericht) dat ze daarvoor gecorrigeerd hebben.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:06:24 #32
277802 _Calimero_
pi_94284926
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:00 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Gelukkig alleen op het plaatje. De echte is niet meer teruggekomen sinds ik 'm in december netjes heb buitengezet ^O^

bètablocker kan, maar wordt in de praktijk vooral gebruikt bij mensen die zenuwachtig zijn voor hun eigen optreden. Als er een lastig onderzoek moet gebeuren, waar mensen zenuwachtig voor zijn, krijgen sommige mensen een oxazepam mee, maar daar word je weer duf van.
Dit zijn trouwens allemaal middelen die je niet zo bij de apotheek meeneemt, dus dat moet allemaal overlegd worden met de gynaecoloog.
*Sommige mensen voelen zich wat rustig/suffig van NSAID's, dus de naproxen die je krijgt om in te nemen voor het plaatsen zou ook best wel eens the trick kunnen doen. :)
Thanks. Oxazepam zou inderdaad wel eens een optie kunnen zijn. Een middagje suf zijn neem ik dan maar voor lief.. Ik heb wel wat vriendinnetjes die dokter zijn en die vast wel iets kunnen regelen :)
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 12:06:46 #33
70532 loveli
N
pi_94284938
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Over diabetes bij een eiwitrijk dieet:
Ik vraag me af of er hier geen sprake is van een confounder. Tenzij je echt aan bodybuildersvoer zit, zullen de eiwitrijke producten die je eet, gemiddeld ook meer vet bevatten (kaas, vlees...). Vet is een bekende boosdoener in het ontstaan van diabetes, en ik lees niet duidelijk (in het nu.nl bericht) dat ze daarvoor gecorrigeerd hebben.
^^ Of eiwitten die afkomstig zijn uit kipnuggets, om maar wat te noemen.

Het onderzoek heeft een prijs gekregen van de Alpro Foundation. Alpro, van de plantaardige eiwitten uit soja.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 12:08:36 #34
70532 loveli
N
pi_94285013
*insert voorvoegsel*-zepam is toch een heel veel voorkomende medicijnverslaving van vrouwen?
crap in = crap out
pi_94285056
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:08 schreef loveli het volgende:
*insert voorvoegsel*-zepam is toch een heel veel voorkomende medicijnverslaving van vrouwen?
Dat pammen verslavend zijn weet ik wel ja. Innemen moet dan ook altijd onder toezicht van een arts.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_94285059
quote:
Ja joh, maar dat gaat dan als slaappillen voor langere tijd, of mensen die voor hun angststoornis 3dd een -pam voorgeschreven kregen voor een fikse periode.
Cali zal één pilletje krijgen denk ik :)
Het is echt geen heroïne ;) (je bent niet met één keer gebruik verslaafd).
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 12:10:05 #37
70532 loveli
N
pi_94285064
quote:
Deze groep dus:
http://www.benzodebaas.nl/Feiten/Wat-zijn-benzodiazepinen.aspx
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 12:11:32 #38
70532 loveli
N
pi_94285111
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:09 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het is echt geen heroïne ;)
I know, maar ik moest denken aan een onderzoek waaruit naar voren kwam dat dat de meest voorkomende medicijnverslaving was onder vrouwen.
crap in = crap out
pi_94285179
Heb even verder gelezen in het onderzoek, maar wel raar dat er resultaten worden gebruikt die in een later onderzoek worden tegengesproken... Waaronder dus het verschil ook in of het dierlijke eiwitten zijn.
Ook wel raar trouwens dat 1/3 van de onderzoeksgroep gewoon al een hoge bloeddruk heeft :{
pi_94285237
Zo...vanmorgen hardlopen, oude spullen uitgezocht en me uitgeschreven bij de gemeente. Ik woon nu definitief niet meer in nederland..

Ook boodschappen gedaan, en schoolkrijtjes gekocht..

Straks weer naar duitsland...
pi_94285269
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:11 schreef loveli het volgende:

[..]

I know, maar ik moest denken aan een onderzoek waaruit naar voren kwam dat dat de meest voorkomende medicijnverslaving was onder vrouwen.
Ik ben niet tegen het gebruik van deze middelen, maar wel onder ontzettend goede monitoring, en op een zeer duidelijke indicatie.
Iemand die al een paar weken zeer slecht slaapt, kan uit dat patroon geraken door een week elke dag/ om de dag, met afbouw met hulp te slapen... Dat is prima, maar je moet daarna zeer voorzichtig zijn met verder voorschrijven.

Angststoornissen komen veel voor, inderdaad veel bij vrouwen. Ze zijn lastig te behandelen, de eerste keus is cognitieve therapie (maar daar moet je voor open staan en actief mee bezig zijn), antidepressiva (SSRI) en tenslotte benzodiazepinen. Zoals in je link staat, officieel de benzo's niet langer dan twee maanden. In de praktijk zullen deze mensen best vaak voor langere tijd dit voorgeschreven krijgen, en dus inderdaad medicijnverslaafd zijn.
pi_94285320
Als je benzo's opsnuift wordt je er toch high van?
pi_94285392
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:16 schreef V1z0R het volgende:
Als je benzo's opsnuift wordt je er toch high van?
In principe is het een 'downer', maar bij sommige mensen (ouderen, mensen die niet gewend zijn en een hoge dosering nemen), kunnen er tegengestelde reacties optreden inderdaad.
Vandaag geen vlammetjes voor jou? ;)
pi_94285419
Jawel! :D Collega is ze aan het ophalen! :9

Maar zelfde als een Ritalin dus...
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:20:01 #45
277802 _Calimero_
pi_94285473
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:09 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ja joh, maar dat gaat dan als slaappillen voor langere tijd, of mensen die voor hun angststoornis 3dd een -pam voorgeschreven kregen voor een fikse periode.
Cali zal één pilletje krijgen denk ik :)
Het is echt geen heroïne ;) (je bent niet met één keer gebruik verslaafd).
Ik was inderdaad niet van plan gelijk een hele vrachtwagen vol te bestellen :)
het werkt verslavend inderdaad, maar zoals puff al zegt, ben je niet met 1 pilletje verslaafd.
Het lichaam raakt eraan gewend, en dan heb je steeds een hogere dosis nodig om hetzelfde effect te krijgen.
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 12:20:06 #46
70532 loveli
N
pi_94285479
http://www.addiction-solu(...)icijnverslaving.html
quote:
Afhankelijk geworden van benzodiazepinen vanwege de leegte in het bestaan, of juist vanuit het verlangen naar georganiseerde rust in een overvol programma. De afhankelijkheid is zowel psychisch als fysiek. De jaren gaan voorbij in een geruststellende, versuffende mist. Zonder vervelende gevoelens, maar ook zonder kleur
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 12:20:31 #47
70532 loveli
N
pi_94285494
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:18 schreef V1z0R het volgende:

Ritalin is speed.
crap in = crap out
pi_94285510
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:18 schreef V1z0R het volgende:

Nee! Ritalin (methylfenidaat) is bij ADHD-loze mensen een pepper, eerder vergelijkbaar met speed.
Een ADHD-er wordt er juist rustig van.
Benzo's en ritalin zijn eerder tegenovergesteld aan elkaar.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:22:06 #49
277802 _Calimero_
pi_94285551
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:15 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik ben niet tegen het gebruik van deze middelen, maar wel onder ontzettend goede monitoring, en op een zeer duidelijke indicatie.
Iemand die al een paar weken zeer slecht slaapt, kan uit dat patroon geraken door een week elke dag/ om de dag, met afbouw met hulp te slapen... Dat is prima, maar je moet daarna zeer voorzichtig zijn met verder voorschrijven.

Angststoornissen komen veel voor, inderdaad veel bij vrouwen. Ze zijn lastig te behandelen, de eerste keus is cognitieve therapie (maar daar moet je voor open staan en actief mee bezig zijn), antidepressiva (SSRI) en tenslotte benzodiazepinen. Zoals in je link staat, officieel de benzo's niet langer dan twee maanden. In de praktijk zullen deze mensen best vaak voor langere tijd dit voorgeschreven krijgen, en dus inderdaad medicijnverslaafd zijn.
Angststoornissen zijn juist heel goed te behandelen. Inderdaad is cognitieve therapie daar vaak de aangewezen behandeling voor eventueel in combinatie met medicatie.
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 12:23:37 #50
70532 loveli
N
pi_94285593
Fear and loathing in Las Vegas:
quote:
We had two bags of grass, seventyfive pellets of mescaline, five sheets of high powered blotter acid, a salt shaker half full of cocaine, a whole galaxy of multi-colored uppers, downers, screamers, laughers... Also a quart of tequila, a quart of rum, a case of beer, a pint of raw ether and two dozen amyls.
crap in = crap out
pi_94285618
Weer wat wijzer over hoe medicatie te gebruiken als drug! :')

'We can't stop here! This is bat-country!'
pi_94285663
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:22 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Angststoornissen zijn juist heel goed te behandelen. Inderdaad is cognitieve therapie daar vaak de aangewezen behandeling voor eventueel in combinatie met medicatie.
De mildere gevallen inderdaad wel. Ik zal me nuanceren: als cognitieve therapie niet voldoende effect heeft gehad, doet een SSRI niet zoveel bij een angststoornis als bij een depressie.
En daarna is het het alleen symptoombestrijding met benzo's (iets wat je totaal niet wil).

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:23 schreef loveli het volgende:
Fear and loathing in Las Vegas:

[..]

Toffe film! White rabbit :s)
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 12:26:23 #53
70532 loveli
N
pi_94285707
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Kan me veel herinneren van die film, maar geen wit konijn... :?

Nog maar eens kijken.
crap in = crap out
pi_94285752
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:26 schreef loveli het volgende:

[..]

Kan me veel herinneren van die film, maar geen wit konijn... :?

Nog maar eens kijken.
Jefferson Airplane - White Rabbit, het nummer dat 'ie draait als ie aan het trippen is van de LSD in bad...
pi_94285780
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:24 schreef V1z0R het volgende:
Weer wat wijzer over hoe medicatie te gebruiken als drug! :')

'We can't stop here! This is bat-country!'
Medicijnen zijn toch ook drugs, zeker de dingen die op je hersenen werken.

Goh, die film heb ik al lang niet gezien... :o
Are you pondering what I'm pondering?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:28:21 #56
277802 _Calimero_
pi_94285783
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:25 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De mildere gevallen inderdaad wel. Ik zal me nuanceren: als cognitieve therapie niet voldoende effect heeft gehad, doet een SSRI niet zoveel bij een angststoornis als bij een depressie.
En daarna is het het alleen symptoombestrijding met benzo's (iets wat je totaal niet wil).

[..]

daar kan ik me bij aansluiten :Y
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:29:22 #57
277802 _Calimero_
pi_94285828
off to school :W
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 12:29:58 #58
70532 loveli
N
pi_94285845
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:27 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Jefferson Airplane - White Rabbit, het nummer dat 'ie draait als ie aan het trippen is van de LSD in bad...
Ow ja!
crap in = crap out
pi_94286047
Nou ehh, ik ga maar eens langs de apotheek }) en de lidl.
:W
pi_94286134
Kan die film wel dromen :')

quote:
Alright listen to me. In a few hours, she'll probably be sane enough to work herself into some kind of towering Jesus-based rage at the hazy recollection of being seduced by some kind of cruel Samoan who fed her liquor and LSD, dragged her to a Vegas hotel room and then savagely penetrated every orifice in her little body with his throbbing, uncircumcised member.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:41:49 #61
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94286283
Ik vond Fear and Loathing geen drol aan, geloof ik :'). Maar dat vond ik ook van The Big Lebowski.Dus.

De enige film die ik kan dromen is Ciske de rat. Man, wat heb ik die vaak gezien vroeger (elk weekend ofzo :@)
Niet meer actief op Fok!
pi_94286378
@ Vizor: Nieuwe baan is tof! Wel heel erg van het work hard - play hard en daar moet ik nog aan wennen :')

@ Tink: Beterschap voor je kindjes :Y

@ XM: Was je tandvleesontsteking toch geen tandvleesontsteking? /dingen gemist heeft :?

Vanmorgen op de weegschaal gaan staan, 2 kg zwaarder dan normaal }:| Ik geef de schuld aan het Franse eten en het vliegen O-) Komende dagen maar weer goed opletten op wat ik eet.

Lijstje van vandaag:

O: havermoutpap
T: stukje rambol en plakjes ham
L: 2 roggebrood, 1 met sandwichspread en 1 met ham
T: 1/2 komkommer
D: mijn man maakt pasta met tonijn en groente :9 O+
S: fitness
T: 1/2 bak kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_94286903
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik vond Fear and Loathing geen drol aan, geloof ik :'). Maar dat vond ik ook van The Big Lebowski.Dus.

De enige film die ik kan dromen is Ciske de rat. Man, wat heb ik die vaak gezien vroeger (elk weekend ofzo :@)
'Voor jou tien anderen, vuile temeier!' :')
Ook een van mijn favoriete films! Maar daar zijn er een heleboel van :D

Kwam gisteren nog een DVD tegen met Fargo, die al zo'n poos niet meer gezien... Is al weer duidelijk welke film ik van het weekend ga kijken dus. :+
Heb dit weekend nu toch niets in de planning.
Fargo, The Shining en Kevin & Perry go large... leuk lijstje voor het weekend!

Leuk dat je nieuwe baan tof is aurum! En die mindset daar raak je vanzelf wel aan gewend :Y
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:57:36 #64
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94286949
Perry O+

:+
pi_94286974
Het vogelbekdier? :P

Ow ennuh, Harry Enfield _O_
  vrijdag 18 maart 2011 @ 13:00:25 #66
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94287054
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:58 schreef V1z0R het volgende:
Het vogelbekdier? :P
M'n nijn!

Die gisteravond Tamina's hoofd weer volledig afgelebberd heeft O+ *warme pluizige gevoelens* :+
  vrijdag 18 maart 2011 @ 13:03:19 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94287152
Zo, ik heb ruzie met mijn zus :'). Lekker dan (over dat issue van gisteren).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 13:12:00 #68
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_94287473
beterschap voor je kinderen Tink.

Drugs, het enige wat ik gedaan heb is blowen, daar heb ik nog wel eens zin in maar ja, rook niet meer :')

Vervelend Vik en nu?

Granny smith zijn in de aanbieding bij de Lidl, net even wat gehaald, ze zijn huge maar wel ontzettend lekker :9
pi_94287529
Ruzie, of onenigheid?

:o Granny Smith's, thx voor de tip uniek!

M'n afspraak van 13:00 is er nog steeds niet }:|
  vrijdag 18 maart 2011 @ 13:13:25 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94287536
En nu? Geen idee. Komt wel weer goed, ooit :). Enorme bitchfight met kutopmerkingen over en weer, alleen is zij daar helemaal niet goed in en ik wel, dus ik vermoed dat zij nu óf chagrijnig is óf zit te huilen. Heb ik nog nooit gehad met deze zus :o (wel met de andere)
Niet meer actief op Fok!
pi_94287597
tijdens het opruimen en sorteren van m'n spullen kwam ikook een stapel brieven tegen, die familie naar me geschreven had toen ik in Alaska woonde, bijna 10 jaar geleden. Ook brieven van m'n oma, die twee jaar geleden overleden is. Soms mis ik haar behoorlijk!
pi_94287768
Ahw *knuf* Jagar, wel mooi dat je die brieven nog hebt!
pi_94287942
iets van een lijstje..

O: yoghurt met muesli
L: broodje casellerrib, kom kerriesoep met kip
T: meloen
D: spruitjes met spekjes, cashewnoten en kaas, een stukje koe
T: zin in iets warms, custard of griesmeelpudding denk ik.

Ben mijn inspiratie een beetje kwijt, saaiheid sluipt in de lijstjes, gelukkig straks die afspraak met de dietist :) tijd voor nieuwe impulsen.

Wat de zaak met de gemeente betreft.. ben eea aan het onderzoeken en opzetten en lijntjes aan het uitgooien. Wordt een heel project, maar met de juiste mensen moet aan te tonen zijn dat het menselijker en toch betaalbaar kan. Over een paar maanden verwacht ik concreet eea online te hebben, ik hou jullie uiteraard op de hoogte.
pi_94289502
Goed dat je niet bij de pakken neer zit Marmar!

Lijstje:
O: dubbele boterham pure chocoladevlokken
S: Evy 21 (10, 10, 12 minuten)
B: boodschappen
T: stukjes appel
L: twee plakjes roggebrood met oude kaas
T: peer
D: kipfilet in mosterdcurry met witte rijst en naans (die ik zo ga maken!)
T: griekse yoghurt met appel/peercompote

Heb voor m'n D alleen nog gember nodig.... Ben dat net vergeten met de boodschappen }:| Weet niet of ik nog wel zin heb om nog terug te gaan in de miezer :@
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:06:07 #75
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94289881
Weer thuis. Nog niks wijzer. Kies reageerde minder heftig dan dinsdag. Dus, we tillen het maar weer over het weekend.

Ik ben er wel klaar mee eigenlijk :{.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:06:38 #76
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94289908
Lijstje:

O: -
T: 2 eierkoeken met rozijnen
L: bakje kwark met wat muesli
T: -
D: afbakpizza

Puik.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:08:55 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94290010
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje:

O: -
T: 2 eierkoeken met rozijnen
L: bakje kwark met wat muesli
T: -
D: afbakpizza

Puik.
Ik wil niet zeuren ofzo :@, want ik weet dat je kiespijn hebt, maar je D verwondert me een beetje. Je kunt toch ook wel iets anders (lees: gezonders) eten? Iets waarvoor je minder moet kauwen zelfs? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_94290069
thx Puff, ik vind eigenlijk dat ik dat gewoon niet kan maken ook.. Ik roep alijd dat mensen die een mening hebben ook wat moeten doen met die mening, dus dan moet ik dat zelf ook doen.
En ik denk dat ik de middelen heb om het te kunnen, veel andere mensen in hetzelfde pakket hebben dat niet.

XM het positieve is dat het dus wel al een klein beetje beter gaat? Hopelijk knapt het snel op meid, vervelend!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:10:48 #79
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94290090
Ik heb er geen zin in op het moment. Sorry :)

Btw: LIF Feedback topic :').
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:11:25 #80
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94290119
Anyway, mijn lijstje:

O: bord havermout
S: 5k hardlopen
T: glas jus
T: banaan
T: handje cashewnoten
L: twee geroosterde boterhammen met jam
T: twee sinaasappels
D: spinaziecurry met naanbrood (:9 hoop ik)
T: ik mag een toetje, omdat het weekend is! Straks even kijken in de AH :9

En ik neem ook sla en kaas mee (was gisteren op) en de tomaten en komkommer zijn er al, dus morgen begint ook het gezond broodbelegexperiment :9.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:13:29 #81
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94290212
He Vik, ik denk dat ik je zus wel een beetje begrijp. Je hebt kritiek op haar kinderen en dus ook op opvoedingsmethoden en dus op haar (ja, zo werkt dat in een moederhoofd :') ) En dat kan hard aankomen. Ook al heb je misschien wel gelijk, vanuit jouw standpunt.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:15:28 #82
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94290287
Jaja, ik snap m'n zus ook wel hoor :) (precies om wat jij zegt). Maar ik vind het irritant dat ik nergens iets van mag zeggen want "zo deed jij vroeger ook." Ja hadden m'n ouders me maar harder aan moeten pakken, denk ik dan :').

Maar ik weet gewoon dat mijn zus niet zo thuis is in internetdingetjes, dus ik probeer haar hier en daar een beetje op de hoogte te houden en te waarschuwen.
Niet meer actief op Fok!
pi_94290291
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:10 schreef XcUZ_Me het volgende:

Btw: LIF Feedback topic :').
Lol oh jemig, dus we zijn achterbaks :P
pi_94290330

gefaalde fonologietentamen besproken en een back-up gekregen: als ik 't weer niet haal mag ik mondeling aanvragen O+ dat geeft wel wat extra ademruimte, máár, ik ga 't natuurlijk gewoon halen 8-)

en Mr.Mo heeft ijs gemaakt, de held.. ben benieuwd! :o
Ja doei.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:16:59 #85
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94290342
Ik heb zin om te rellen, maar waar? :o. Ben in een villeine bui vandaag en dat wil ik niet op jullie afreageren :').
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:17:23 #86
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94290356
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb zin om te rellen, maar waar? :o. Ben in een villeine bui vandaag en dat wil ik niet op jullie afreageren :').
LIF FB :')
pi_94290361
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:16 schreef Viking84 het volgende:
LIF FB :') *GMTA

Ik ga naanbroodjes proberen te maken :)
pi_94290369
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:17 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja doei.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:17:58 #89
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94290376
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:17 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja maar dan moet ze wel even wat terug zeggen :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_94290377
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

LIF FB :') *GMTA

Ik ga naanbroodjes proberen te maken :)
boh, lekker O+ :9
Ja doei.
pi_94290464
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kan het me levendig indenken, maar je zou toch ooit moeten gaan overwegen serieus werk te maken van echt écht ECHT meer groente. Je leeft razend ongezond. Daar krijgt je lichaam problemen mee. Met klachten enzo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:21:29 #92
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94290530
Ik merk bij mezelf wel eens dat ik 'me kut voelen' soms zie als een excuus om ook kut te mogen eten. Zeg niet dat dat bij XM zo is, maar het zóu kunnen.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:23:10 #93
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94290596
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik kan het me levendig indenken, maar je zou toch ooit moeten gaan overwegen serieus werk te maken van echt écht ECHT meer groente. Je leeft razend ongezond. Daar krijgt je lichaam problemen mee. Met klachten enzo.
Razend ongezond? Dat valt ook wel weer mee. In principe bestaat mijn dagelijkse lijstje uit zuivel, brood, fruit en een normale avondmaaltijd, mét groenten. Zie hier slechtere lijsten voorbij komen.
pi_94290619
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:21 schreef Viking84 het volgende:
Ik merk bij mezelf wel eens dat ik 'me kut voelen' soms zie als een excuus om ook kut te mogen eten. Zeg niet dat dat bij XM zo is, maar het zóu kunnen.
Herkenbaar. Alleen zo jammer dat je je van slecht eten alleen maar nog kutter voelt. Maar goed, ik doe het dus ook. Soms heb je gewoon echt geen energie om betere keuzes te maken.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_94290646
Half uur te laat zonder even te bellen :{ Sommige mensen...

Vik, noemen ze emotie-eters :P
Is wel een heel vicieuze cirkel-gevoelig iets! Je voelt je slecht -> gaat slecht eten -> voelt je slecht omdat je slecht eet...
pi_94290718
Wat ga je doen vaaaaizor?

Hier ging het brandalalarm net af :') vanwege mij
pi_94290764
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:23 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Razend ongezond? Dat valt ook wel weer mee. In principe bestaat mijn dagelijkse lijstje uit zuivel, brood, fruit en een normale avondmaaltijd, mét groenten. Zie hier slechtere lijsten voorbij komen.
Ik zie eigenlijk niemand met structureel zulke slechte lijsten. Je eet altijd te weinig en voor zover ik zie veel te weinig groente. Misschien heb je een heel klein beetje vooruitgang geboekt op het gebied van de totale hoeveelheid in de afgelopen twee(?) jaar, dat wel.

Maar wie weet lees ik je lijstjes verkeerd. Gooi er eens een tijdje de hoeveelheid groente expliciet in, dan stel ik m'n mening bij :).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:27:39 #98
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94290769
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:23 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Herkenbaar. Alleen zo jammer dat je je van slecht eten alleen maar nog kutter voelt. Maar goed, ik doe het dus ook. Soms heb je gewoon echt geen energie om betere keuzes te maken.
En toch vind ik het ook te makkelijk. XM kiest ws voor de pizza, omdat ze geen zin heeft om te koken, maar dan kan Duvel toch ook iets klaar maken? Ik zou niet echt staan te juichen om iets als pizza als ik kiespijn had.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 14:28:36 #99
70532 loveli
N
pi_94290809
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:15 schreef Viking84 het volgende:
Jaja, ik snap m'n zus ook wel hoor :) (precies om wat jij zegt). Maar ik vind het irritant dat ik nergens iets van mag zeggen want "zo deed jij vroeger ook." Ja hadden m'n ouders me maar harder aan moeten pakken, denk ik dan :').

Maar ik weet gewoon dat mijn zus niet zo thuis is in internetdingetjes, dus ik probeer haar hier en daar een beetje op de hoogte te houden en te waarschuwen.
"Wacht maar tot je zelf kinderen hebt" :')
crap in = crap out
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:28:52 #100
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94290824
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En toch vind ik het ook te makkelijk. XM kiest ws voor de pizza, omdat ze geen zin heeft om te koken, maar dan kan Duvel toch ook iets klaar maken? Ik zou niet echt staan te juichen om iets als pizza als ik kiespijn had.
Ik wel.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:29:30 #101
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94290846
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:28 schreef loveli het volgende:

[..]

In die opmerking zit overigens meer waarheid dan leuk is.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:29:35 #102
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94290851
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:28 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik wel.
Ik zou liever iets vloeibaars nemen. Yoghurt met fruit ofzo! Toen mijn verstandskies eruit ging moest ik echt niet aan brood oid denken :').
Niet meer actief op Fok!
pi_94290876
Ja doei.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:30:13 #104
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94290880
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:28 schreef loveli het volgende:

[..]

Tenenkrommend :').
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:30:51 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94290909
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:30 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
:').
Niet meer actief op Fok!
pi_94290954
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:26 schreef Perruche het volgende:

oi, wat heb je gedaan?

Lijstje:

S: 35 minuten hardlopen
O: yoghurt met ananas en muesli
L: halve quiche lorraine, beschuit met hagelsag, nog wat stukjes ananas
T: 2 knackebrod met kaas
R: 2.5 uur terug naar Bremen
D: geen idee, de Duutser beslist. Hij had het over belegde broodjes ofzo.
T: ik vermoed wat schoolkrijtjes. Of een hele zak. waarom had ik die dingen ook al weer gekocht? }:|
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:33:33 #107
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_94291004
quote:
[ afbeelding ]
_O-

* uniekhoorn houdt niet van rellen :@
pi_94291113
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:31 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

oi, wat heb je gedaan?

Lijstje:

S: 35 minuten hardlopen
O: yoghurt met ananas en muesli
L: halve quiche lorraine, beschuit met hagelsag, nog wat stukjes ananas
T: 2 knackebrod met kaas
R: 2.5 uur terug naar Bremen
D: geen idee, de Duutser beslist. Hij had het over belegde broodjes ofzo.
T: ik vermoed wat schoolkrijtjes. Of een hele zak. waarom had ik die dingen ook al weer gekocht? }:|
Huhu... wentelteefjes gemaakt :') maar ik heb dat nogal vaak, hoop dat mijn buren niet thuis zijn :P (weet niet hoe ik hem uit kan zetten, dus k zet gewoon de ramen open en wacht tien minuten :P
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:36:17 #109
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94291118
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:33 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

_O-

* uniekhoorn houdt niet van rellen :@
Ik ook niet. Snap dan ook de 'zin in rellen' niet, net zo min als ik snap dat het hernoemen van een topic naar inhoud achterbaks is :+ Maar soit.

[ Bericht 0% gewijzigd door MariaEtcetera op 18-03-2011 14:43:17 ]
pi_94291127
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:23 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Vitamine-tekort slaat (bij mij in ieder geval) als eerste op binnenkant mond en tandvlees. Dus dat geeft wel een beetje te denken. Ik weet dat bij jou je aandoening ook een factor is, maar dat wat je eet zal zeker ook van invloed zijn. Er zit wel (bijna) altijd groenten in je lijstje, maar het is meestal niet erg veel. Het gaat om een beetje als onderdeel van een hartige taart oid en je eet redelijk vaak een salade als avondmaaltijd en in sla zit nu eenmaal weinig meer dan water. 200 gram per dag is echt het minimum! Ik haal dat overigens ook niet iedere dag bij de avondmaaltijd, dus ik stop er overdag vaak nog wat bij.
pi_94291137
quote:
[ afbeelding ]
O+
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:37:57 #112
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94291187
Duvel heeft de afgelopen anderhalve week voornamelijk gekookt en ik heb op dit moment geen heftige kiespijn. Dus.

En sigme, ik zal de hoeveelheid groente eens wat preciezer aanduiden :).
pi_94291212
Wel een lekker lijstje nynke :9

Ik moet nu gaan schoonmaken, buuuh. Lijstje? wat een drama :')

O: bruin puntje ei/1 plakje bacon
T: 500 ml vifit, 1,5 sultana
B: 40 minuten fietsen
L: beetje stoofvlees, saucijzenbroodje, 2 wentelteefjes
T: mandarijntjes, misschien wat nog vruchtensap in de trein
D: tapas
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:38:47 #114
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94291224
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:36 schreef conleche het volgende:
, dus ik stop er overdag vaak nog wat bij.
Augurkjes met ham! *O* Dat behoort nu tot mijn bijna-dagelijkse-Ttje :+ En ik grijp meestal wel een paar worteltjes! Tikt niet hard aan maar alle beetjes helpen :9

Ik eet nu een uitsmijter met ham en kaas :Y)
pi_94291229
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:26 schreef Perruche het volgende:

Had een afspraak met de relatie van een hogeschool om 13:00, kwam om 13:25 binnen wandelen...
Wel leuk gesprekje gehad, maar ja is dan ook vrijdagmiddag! :D

Bij kiespijn heb ik zin in alcohol, heel veel alcohol! Ouzo werkt er goed voor, was toen op een zaterdagmiddag al na een halve fles wappie van en pijnvrij... Jammer genoeg was de kiespijn zondag nog niet weg :')
Disclaimer: Dit is geen advies!
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 14:39:54 #116
70532 loveli
N
pi_94291267
Heeft iemand info over het KIPVA-onderzoek op middelbare scholen?
crap in = crap out
pi_94291382
Wat een vragenlijst hoort daar ook weer bij :')
Allemaal van die vragen waarvan ik verwacht dat iedereen die wel met ja beantwoord...
pi_94291412
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:38 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Augurkjes met ham! *O* Dat behoort nu tot mijn bijna-dagelijkse-Ttje :+ En ik grijp meestal wel een paar worteltjes! Tikt niet hard aan maar alle beetjes helpen :9

Ik eet nu een uitsmijter met ham en kaas :Y)
Oh ja, ik had een beetje op je lijstjes gelet de laatste tijd en ze zijn wel okee. Het enige waar je nog wat zou kunnen verbeteren is je broodbeleg, da's niet helemaal geweldig soms en op sommige dagen is je avondeten wat te zwaar. Dus misschien dat dat veranderen zou helpen om af te vallen ipv gelijk te blijven! En suggestie voor broodbeleg; probeer eens geroosterd brood met (light) mayo, sambal (badjak) en dan alleen rauwkost en dat kan heel verschillend zijn: van alleen tomaat met ui tot komkommer, zakje rauwkost, of gewone sla. En wat daar soms ook weer echt lekker bij is, is avocado!!! Als ik weer KH's mag over iets meer dan een week, ga ik dat weer als lunch doen. O+
pi_94291514
Wat balen dat je kiespijn nog niet verholpen is XM...

Ik heb vandaag een prutlijstje. De dag is nog niet om, dus ik ga zo maar eens boodschappen voor het avondeten doen.

O: vanilleyoghurt met banaan
T: koffie met melk, pakje koekjes :')
L: flinke hand amandelen
T: 2 mandarijnen
D: salade met sperziebonen, babymais, komkommer, tomaat, paprika, sla en geitenkaas denk ik
T: ?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_94291544
O+ avocado O+
Ja doei.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:47:39 #121
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94291588
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:43 schreef conleche het volgende:

[..]

Oh ja, ik had een beetje op je lijstjes gelet de laatste tijd en ze zijn wel okee. Het enige waar je nog wat zou kunnen verbeteren is je broodbeleg, da's niet helemaal geweldig soms en op sommige dagen is je avondeten wat te zwaar. Dus misschien dat dat veranderen zou helpen om af te vallen ipv gelijk te blijven! En suggestie voor broodbeleg; probeer eens geroosterd brood met (light) mayo, sambal (badjak) en dan alleen rauwkost en dat kan heel verschillend zijn: van alleen tomaat met ui tot komkommer, zakje rauwkost, of gewone sla. En wat daar soms ook weer echt lekker bij is, is avocado!!! Als ik weer KH's mag over iets meer dan een week, ga ik dat weer als lunch doen. O+
Thanks a buncho!

Ja ik weet dat het de afgelopen tijd niet ideaal was met mn hagelslag en zware maaltijden :@ Druk = weinig inspiratie :') Al klinkt dat broodje op de sambal na (ik heb lage pittigheidstolerantie _O- ) erg lekker :9
Ik ga weer eens mn best doen :Y Voor de zoveelste keer, harhar. Achja ik word iig ook niet dikker :+
pi_94291635
Ik ben spullen bij elkaar aan het zoeken voor de vakantie. Al zoekende naar een hoofdlampje heb ik al de bijkeuken, schuur, kastjes/lades opgeruimd *) . Jammer dat het hoofdlampje nog niet gelocaliseerd is :') . Ik zou echt niet meer weten waar ik nog kan zoeken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_94291649
lunch = grote bak Griekse Yoghurt met walnootjes en wat honing geworden overigens :9
Ja doei.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:49:13 #124
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94291659
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:48 schreef Phaidra het volgende:
Ik ben spullen bij elkaar aan het zoeken voor de vakantie. Al zoekende naar een hoofdlampje heb ik al de bijkeuken, schuur, kastjes/lades opgeruimd *) . Jammer dat het hoofdlampje nog niet gelocaliseerd is :') . Ik zou echt niet meer weten waar ik nog kan zoeken.
Dat had ik laatst met m'n paspoort! I blame the pixies!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:50:09 #125
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_94291700
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:48 schreef motorbloempje het volgende:
lunch = grote bak Griekse Yoghurt met walnootjes en wat honing geworden overigens :9
Even uit nieuwsgierigheid, hoeveel gram is een 'grote bak'?
Your body. Your soul. Your rituals.
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 14:50:23 #126
70532 loveli
N
pi_94291710
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:48 schreef Phaidra het volgende:
Oi. Ik moet mijn hoofdlampje ook maar eens gaan zoeken.
crap in = crap out
pi_94291724
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:49 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dat had ik laatst met m'n paspoort! I blame the pixies!
Could be, could be indeed :D . Waar lag jouw paspoort uiteindelijk? Misschien geeft dat nog inspiratie!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 14:50:59 #128
70532 loveli
N
pi_94291738
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:50 schreef Rituals het volgende:

[..]

Een pot, 500 gram.
crap in = crap out
pi_94291740
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:47 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Thanks a buncho!

Ja ik weet dat het de afgelopen tijd niet ideaal was met mn hagelslag en zware maaltijden :@ Druk = weinig inspiratie :') Al klinkt dat broodje op de sambal na (ik heb lage pittigheidstolerantie _O- ) erg lekker :9
Ik ga weer eens mn best doen :Y Voor de zoveelste keer, harhar. Achja ik word iig ook niet dikker :+
Da's ook best fijn om te weten hoe je precies gelijk blijft!! Want da's nog het moeilijkste in feite, afvallen kan iedereen! :P

Over die sambal: badjak is echt veeeeel minder scherp dan oelek en het gaat om een klein mespuntje door de mayo. Je zou het kunnen proberen......
pi_94291770
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:50 schreef loveli het volgende:

[..]

Een pot, 500 gram.
Oh ik dacht zo'n lidl-emmertje van een liter!
pi_94291786
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:50 schreef Rituals het volgende:

[..]

Ikea-soepschaal ofzo.. de grote bak waar het uit komt is een liter, denk dat ik tussen de 200 en 250 ml eruit heb geschept :)
Ja doei.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:52:15 #132
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_94291790
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:50 schreef loveli het volgende:

[..]

Een pot, 500 gram.
:D.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:52:45 #133
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94291813
Ik merk trouwens nog wel eens dat ik nog een beetje zoekende ben qua hoeveelheden!

Vroeger --> hongergevoel --> yeahhh dan ben ik vast aan het verbranden/afvallen *)

Nu --> hongergevoel --> ik moet etennn! :o

Nu --> trek --> wat zal ik eens gaan eten? Ik moet wel genoeg eten overdag dus ik mag veul!

pi_94291823
Ik heb overigens wel andere dingen gevonden die handig zijn op vakantie:
American Express creditcard van vriendje
oplaadbare batterijen
garmin gps-ding
120 euro
wereldstekker
...
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:53:57 #135
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94291860
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:53 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb overigens wel andere dingen gevonden die handig zijn op vakantie:
American Express creditcard van van vriendje
oplaadbare batterijen
garmin gps-ding
120 euro
wereldstekker
...
:D

Zo vind je nog es wat :+
pi_94291936
Laat trouwens de mayo weg bij het beleg wat Co noemde en je hebt een 'negatieve calorie'-beleg!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:57:12 #137
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94291966
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:51 schreef conleche het volgende:

[..]

Da's ook best fijn om te weten hoe je precies gelijk blijft!! Want da's nog het moeilijkste in feite, afvallen kan iedereen! :P

Over die sambal: badjak is echt veeeeel minder scherp dan oelek en het gaat om een klein mespuntje door de mayo. Je zou het kunnen proberen......
Ja da's ook wel zo! Ik blijf dus momenteel op gewicht met relatief normaal/genoeg/soms veel? eten met af en toe ongezonde uitschieters met cola en chocola ofzo :+ En 2-3 keer sport per week. Dat kan ik best een leven lang volhouden denk ik zo :P

Afvallen zal dus zijn: alles een beetje minderen (niet teveel) meer veggies, minder cola en andere meuk :P en 3-4 keer sport per week. Denk ik. :o

We hebben weer een vol weekend, maar vanaf maandag ga ik denk ik weer klooien met weekmenuutjes en mezelf even discipline aanleren :+

Oh en die badjak kan ik wel proberen dan ja! :Y Ik heb laatst ook aardbeiensambal geproefd, dat was ook lekker! :9
pi_94292240
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:56 schreef V1z0R het volgende:
Laat trouwens de mayo weg bij het beleg wat Co noemde en je hebt een 'negatieve calorie'-beleg!
Wel jammer dat het zonder die mayo niet lekker is. :+

Het grappige is, dat je dénkt dat er nog iets van vlees bij moet, of kaas. Maar dat maakt het niet eens lekkerder. Ik heb dit beleg nog overgehouden uit mijn Lang Leve Fit periode. :') Dan mocht je de KH's niet met eiwitten combineren. Dat doe ik dus allang niet meer, maar die boterhammen zijn echt superlekker.
pi_94292569
Broodje advokado met een klein snufje peper at ik wel eens vaker, maar zal dat ook eens gaan proberen met de sambal, klinkt goed :)
Hoeft voor mij geen mayo bij dan iig.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:14:02 #140
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94292602
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:13 schreef MarMar het volgende:
Broodje advokado met een klein snufje peper at ik wel eens vaker, maar zal dat ook eens gaan proberen met de sambal, klinkt goed :)
Hoeft voor mij geen mayo bij dan iig.
Ik ben nog steeds verknocht aan broodjes geprakte avocado met zout/peper/ui :9 Jammer alleen dat je er zo van uit je bakkes gaat stinken :')
pi_94292613
Pffff...
Vijzelen is hard werk!
pi_94292633
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:14 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds verknocht aan broodjes geprakte avocado met zout/peper/ui :9 Jammer alleen dat je er zo van uit je bakkes gaat stinken :')
lol ah well, manlief houdt van knoflook, dus die moet niet zeuren :P
pi_94292647
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:14 schreef MevrouwPuff het volgende:
Pffff...
Vijzelen is hard werk!
hehe zet er maar een S: voor dan ;)
pi_94292702
Ik heb al een S!
pi_94292708
Ik probeer juist vaak KH-vet-eiwit te combineren in m'n maaltijden, en dan ook in de juiste verhoudingen (voor mij dan). Tussendoortje bestaan wel vaak uit maar 2.

Sambal trouwens O+
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:19:31 #146
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_94292809
Sambal, heerlijk!
Ben altijd heel saai met mijn broodbeleg
achterham, rosbief, osseworst, filet a, kipfilet, kip grillworst, lever en kaas.
Beetje vleesgericht :')
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:22:42 #147
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94292938
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Duvel heeft de afgelopen anderhalve week voornamelijk gekookt en ik heb op dit moment geen heftige kiespijn. Dus.

En sigme, ik zal de hoeveelheid groente eens wat preciezer aanduiden :).
Dan kun je ook net zo goed een fatsoenlijke D eten ^O^. Dus.

Terug vh boodschappen doen. Er mag zo nog een stukje kaas-uienbrood aan m'n lijstje worden toegevoegd :Y) .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:23:15 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94292964
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik heb al een S!
Zet je er nog één bij. Niks mis met twee S'en :P.

Wat een druilerig kutweer trouwens :').
Niet meer actief op Fok!
pi_94292995
Ik word net gebeld: "Het is tijd voor uw cv-ketel onderhoud. Komt het uit als we over 15 min. even langskomen?" Wtf! :D Dus nu is er een dude naar de cv-ketel aan het kijken. Service hey! Gelukkig had ik al een halve dag opruimen achter de rug :P .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_94293010
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:23 schreef Phaidra het volgende:
Ik word net gebeld: "Het is tijd voor uw cv-ketel onderhoud. Komt het uit als we over 15 min. even langskomen?" Wtf! :D Dus nu is er een dude naar de cv-ketel aan het kijken. Service hey! Gelukkig had ik al een halve dag opruimen achter de rug :P .
Wat een lucky shot! :P
pi_94293083
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:24 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wat een lucky shot! :P
Ja, best wel! Hopelijk kijkt 'ie niet stiekem op de slaapkamer, want daar is het een stukje minder netjes :+ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_94293135
met al dat geklets over sambal heb ik ineens trek in kipfilet met sambal.

En bedankt :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_94293153
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:27 schreef _aurum_ het volgende:
met al dat geklets over sambal heb ik ineens trek in kipfilet met sambal.

En bedankt :+
Dat is in ieder geval een gezonde craving :P .
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:29:13 #154
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94293186
Oh die lunchtip van Co ga ik ook eens proberen. Ik heb nu iig kaas, tomaat, komkommer, mayo en gemengde sla in huis :). Nu al zin in m'n lunch van morgen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_94293455
pi_94293539
quote:
Nou ja, ik blijf erbij dat een HBO'er een BaSc is (applied sciences) is.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:40:35 #157
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94293616
Zucht. Nvm.
Niet meer actief op Fok!
pi_94293671
Ik dacht juist dat jullie de titels zoals ze zijn ook wilden behouden?
Je editte al :P
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:42:40 #159
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94293701
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:41 schreef V1z0R het volgende:
Ik dacht juist dat jullie de titels zoals ze zijn ook wilden behouden?
Je editte al :P
Ja ik lette ff niet goed op :') (multitasken en zulks)
Niet meer actief op Fok!
pi_94293824
Veranderingetje in lijstje:
Manlief is druk bezig met schilderen van de kamer van de jongste en heeft niet zoveel zin in/ tijd voor koken, dat wordt dus een ritje snackbar voor hem en de kids en voor mij een stoommaaltijd kabeljauw van de AH.
Morgen spruitjes :)
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:46:46 #161
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94293858
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:45 schreef MarMar het volgende:
Veranderingetje in lijstje:
Manlief is druk bezig met schilderen van de kamer van de jongste en heeft niet zoveel zin in/ tijd voor koken, dat wordt dus een ritje snackbar voor hem en de kids en voor mij een stoommaaltijd kabeljauw van de AH.
Morgen spruitjes :)
Kinderen blij :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_94293907
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Kinderen blij :P.
haha jep :) overigens is de jongste sowieso al blij want haar kamer wordt roze met roze en nog meer roze!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:08:07 #163
171422 LadyBlack
paint it black
pi_94294770

Poe hee, ik ben even naar Amsterdam geweest en loop alweer topics achter _O-

Ben wel aardig bezig met niet meer snoepen :) heb geen chocola meer aangeraakt, en dat scheelt zóveel :o
pi_94294872
Goedzo :D ^O^
pi_94295032
Inkak momentje!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:37:07 #166
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_94296192
Haha, heerlijk roze ja MarMar :)

V1zOr, wakker blijven jongen :P
pi_94296542
Ach, nog 15min. dan lekker naar huis! Moet ik wel redden...
Onderweg een flesje:

ophalen :9~
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:45:39 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94296575
mmm, 7 dropjes :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_94296612
mmm, cup a soup tomaat :')
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 16:46:48 #170
70532 loveli
N
pi_94296630
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:45 schreef V1z0R het volgende:
Ach, nog 15min. dan lekker naar huis! Moet ik wel redden...
Onderweg een flesje:
[ afbeelding ]
ophalen :9~
Vodka zonder hunk. Toch anders.
crap in = crap out
pi_94296650
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Vodka zonder hunk. Toch anders.
Ik haal 'm toch op! :')
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 16:47:36 #172
70532 loveli
N
pi_94296659
Oh. Ja.
;)
crap in = crap out
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:48:47 #173
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94296720
Michael Landon O+. Zonde dat 'ie dood is.
Niet meer actief op Fok!
pi_94296763
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:48 schreef Viking84 het volgende:
Michael Landon O+. Zonde dat 'ie dood is.
Zit je nu naar het kleine huis op de prairie te kijken? :')
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:50:33 #175
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94296781
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:50 schreef conleche het volgende:

[..]

Zit je nu naar het kleine huis op de prairie te kijken? :')
Ja :@.
Niet meer actief op Fok!
pi_94296816
lol!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:52:48 #177
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_94296894
Haha, jeugdsentiment

Lekker V1... drank *O*
* uniekhoorn schenkt een groot glas cola-berenburg in.

Ga even klaverjassen met mijn vriend..
pi_94297022
:r winkelen

:r de mode van 'tegenwoordig' ;(

:r spiegels in paskamerhokjes
Ja doei.
pi_94297157
Ah Mo toch, niet geslaagd?
Spiegels in winkels vind ik vaak juist flatteuzer dan thuis :')
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 16:58:21 #180
70532 loveli
N
pi_94297172
Het kleine huis O+
crap in = crap out
pi_94297201
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja :@.
Ik mocht dat thuis nooit zien, wegens te melodramatisch. Maar toen ik in Frankrijk woonde werd het altijd tussen de middag uitgezonden en aangezien ik toen 2 uur vrij had altijd........ik ken al die figuren alleen met Franse stem. :D
pi_94297202
nee.. -O-

ben zélfs de Miss Etam nog ingelopen :') _O- en de Promiss :') maar NIETS NIETS NIETS was of leuk, of geschikt voor mensen met 'een ander lichaam' :') en ik haat die paspoppen waarop alles altijd leuk staat :')
Ja doei.
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 17:00:04 #183
70532 loveli
N
pi_94297255
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:59 schreef motorbloempje het volgende:
nee.. -O-

ben zélfs de Miss Etam nog ingelopen :') _O- en de Promiss :') maar NIETS NIETS NIETS was of leuk, of geschikt voor mensen met 'een ander lichaam' :') en ik haat die paspoppen waarop alles altijd leuk staat :')
Doos, kleding zit op paspoppen gespeld zodat het mooi staat. Alleen denk ik niet dat jij met spelden in je bips wilt lopen omdat dat jurkje dan niet opeens een vormloos vod is.
crap in = crap out
pi_94297278
ja, dat vind ik dus gemeen, want eigenlijk 'zit het dus helemaal niet zo' :')
Ja doei.
pi_94297307
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Doos, kleding zit op paspoppen gespeld zodat het mooi staat. Alleen denk ik niet dat jij met spelden in je bips wilt lopen omdat dat jurkje dan niet opeens een vormloos vod is.
Veel eigen vormen doet het ook :')
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 17:02:35 #186
70532 loveli
N
pi_94297363
Iedereen die jaloers is op een paspop, ga er eens heen met een meetlint en meet tailleomtrek en beenomtrek ofzo.
crap in = crap out
pi_94297371
Volgens mij staan de kleren van Miss Etam stom op iedereen. Bestel gewoon een stortlading online bij de H&M, dan zit er altijd wel iets tussen wat wel leuk is.

Dit gezegd hebbende: wat is dat met jurkjes met die verhoogde taille nog steeds. Ik ben er behoorlijk klaar mee! Het wordt voor mij ook weer een goedkope zomer zo te zien. :P
pi_94297394
Uniekje! :D Drank en klaverjassen, heerlijk middagje dus, have phun!

'...Michael Landon's hair looks swell, it's christmas time in hell!' :6 ;)

Om met Mo mee te doen, :r The Sting, t-shirts verkopen met maat XXL wat nog geen L is.

Noar huus! :W
pi_94297421
H&M hebben we hier niet in Dukenburg, zou ik naar 't centrum moeten :P maar daar had ik geen zin in... maar de WE heeft ook gewoon niets meer, waar ik vroeger altijd nog wel leuke dingen zag -O-
Ja doei.
pi_94297468
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:02 schreef loveli het volgende:
Iedereen die jaloers is op een paspop, ga er eens heen met een meetlint en meet tailleomtrek en beenomtrek ofzo.
ik ben niet jaloers op paspoppen, ik vind het stom dat ze niet laten zien hoe iets er écht uit ziet :') want ze spelden 't idd heel mooi op zo'n ding, en dan denk je 'meh, best leuk!', dan calculeer je al je eigen lichaam erbij in en dan schat je in 'meh, ja' of 'meh, nee', maar bij 'meh, ja' wordt het iets te vaak 'BAH, NEE!' als je het aan hebt :')
Ja doei.
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 17:06:09 #191
70532 loveli
N
pi_94297498
Op mijn boodschappenlijstje voor de zomer staat een te kort spijkerrokje. Zo.
crap in = crap out
pi_94297639
Maar Mo, de promiss, daar word je ook gewoon niet gelukkig van... De doelgroep is 40-jarige huisvrouwen met pittig kapsel, maar ook die kunnen zich beter kleden.
pi_94297778
ja, daarom zei ik: zelfs de promiss :') verder alles al gehad wat hier zat, van SPS tot WE tot C&A, Didi, OPEN23 (of andersom), en nog iets waarvan ik de naam niet meer weet :')

H&M is wel prima, maar dat gaat me nu niet meer helpen, want moet straks uit eten :P
Ja doei.
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 17:14:05 #194
70532 loveli
N
pi_94297829
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:12 schreef motorbloempje het volgende:
ja, daarom zei ik: zelfs de promiss :') verder alles al gehad wat hier zat, van SPS tot WE tot C&A, Didi, OPEN23 (of andersom), en nog iets waarvan ik de naam niet meer weet :')

H&M is wel prima, maar dat gaat me nu niet meer helpen, want moet straks uit eten :P
Oh, wat ga je eten?

*rent weg*
crap in = crap out
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:14:08 #195
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94297836
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:12 schreef motorbloempje het volgende:

Moet niet hoor, ik wil ook best in jouw plaats gaan :P.

NW wil geen naanbrood halen bij een andere appie, dus de spinaziecurry gaat naar morgen, want ik ga ook niet weer naar buiten met dit kutweer. Tis al een kutdag :r.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:14:24 #196
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94297849
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:14 schreef loveli het volgende:

[..]

Oh, wat ga je eten?

*rent weg*
:D _O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_94297918
Ja doei.
pi_94297989
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik ben niet jaloers op paspoppen, ik vind het stom dat ze niet laten zien hoe iets er écht uit ziet :') want ze spelden 't idd heel mooi op zo'n ding, en dan denk je 'meh, best leuk!', dan calculeer je al je eigen lichaam erbij in en dan schat je in 'meh, ja' of 'meh, nee', maar bij 'meh, ja' wordt het iets te vaak 'BAH, NEE!' als je het aan hebt :')
Ik denk nooit meh Dat laat ik aan die schatjes van Sigme over. :+

Ik heb online een linnen broek besteld, bij Esprit, ben benieuwd!

Ik vind dit soort broeken heel prettig voor de zomer en het fijne is dat je hem over 5 jaar nog aan kan wegens volkomen modeloos. En ik had een 10 euro kortingscode. :+

Trouwens het eerste dat ik aan kleding koop dit jaar, op een paar schoenen van 14,95 na. *trots*
pi_94298040
Leuke broek! Ik O+ Esprit :@
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:19:43 #200
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94298050
Ik heb dit jaar nog helemaal niks aan kleren gekocht, zelfs geen ondergoed *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_94298152
Oh ik wel
Pumps, jeans, jas, ondergoed :')
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:27:20 #202
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_94298383
Ik ook. Jurkjes, jassen, korte broeken, lange broek, schoenen, shirtjes (korte en lange mouwen), hemdjes, ondergoed, slaaphemdje en ik krijg morgen of maandag nog een bestelling van H&M :+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rituals op 18-03-2011 17:35:12 ]
pi_94298414
Ik ehm, twee jurkjes, een vestje, 3 tuttige bloesjes met korte mouwtjes voor 5 eurp p.stuk in de uitverkoop, een legging (voor onder een rok/jurk, no worries) en een paar metershoge pumps (die waren 5.95 in de uitverkoop bij de Dolcis O+ )
En er gaat nog veel meer bij komen, want bovenstaande is ook zo ongeveer het enige wat nog gaat passen straks. Verder heb ik nu nog 2 casual jurkjes, 1 spijkerbroek, 1 pantalon en 3 truien die goed passen en een colbertje. Van een paar dingen hoop ik dat ze vermaakt kunnen worden, maar dat is even afwachten (oa een galajurk)

Daar moet dus echt meer bij!

mijn garderobe is nog nooit dermate klein geweest dat ik het precies kon opsommen
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:30:45 #204
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_94298533
En dan hoor je dat iemand het huis van je ex-schoonouders in brand heeft gestoken. Christus. -O-
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:31:34 #205
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94298569
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:19 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb dit jaar nog helemaal niks aan kleren gekocht, zelfs geen ondergoed *O*.
Dat is iets om trots op te zijn? :')
pi_94298599
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:30 schreef Ewelina het volgende:
En dan hoor je dat iemand het huis van je ex-schoonouders in brand heeft gestoken. Christus. -O-
whut? Sjesus, dat is schrikken! Hoe gaat het met ze? En met het huis?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:32:33 #207
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_94298618
quote:
:o.
Bewust dat huis? Ernstige schade? Hoe gaat het met ze?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:33:14 #208
171422 LadyBlack
paint it black
pi_94298650
quote:
:o

Wiewatwaar? :? En wat rituals zegt; hoe hebben je exschoonouders het er vanaf gebracht? :o
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:33:21 #209
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94298654
Ehh.. Meer toelichting Ewelina! :o
pi_94298676
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:31 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Jahah!! Meer geld voor andere dingen, zoals reizen en zulks! :P

Huh, waarom zou iemand een huis in brand steken?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:35:35 #211
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_94298746
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:32 schreef MarMar het volgende:

[..]

whut? Sjesus, dat is schrikken! Hoe gaat het met ze? En met het huis?
Niemand is gewond, huis is compleet afgefikt en onbewoonbaar. Dus ze moeten op zoek naar andere woonruimte en bivakkeren nu even in een hotel. Herstel duurt maanden.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:39:42 #212
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94298913
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:31 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, gezien de kooplust van andere Slankies wel ja :Y. Maar zodra ik weer een baan heb, ga ik flink shoppen :Y) .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:45:27 #213
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_94299164
Hoef bijna nooit kleding te kopen.
Mijn moeder is een soort van koopverslaafd en heeft dezelfde maat als ik, dus alles wat ze koopt en toch niet past (want ja waarom zou je passen in de winkel? :') ) dat krijg ik.
Toch nog een voorschot op mijn erfenis :D

Oei Ewelina, wat vreselijk
pi_94300163
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:18 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik denk nooit meh Dat laat ik aan die schatjes van Sigme over. :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_94300184
Jee Ewelina, huisbrand! En dan nog aangestoken ook? Een loslopende gek of een gerichte actie?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:15:26 #216
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94300292
Oei Ewelina, ik ben ook wel benieuwd of het een gerichte actie was :o. Hoe erg is de schade?
Niet meer actief op Fok!
pi_94300425
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:12 schreef sigme het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke Boegie was dat?

Het is niet helemaal mijn muziek om het mildly te poeten. :+
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:20:09 #218
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_94300459
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:12 schreef sigme het volgende:
Jee Ewelina, huisbrand! En dan nog aangestoken ook? Een loslopende gek of een gerichte actie?
Weet ik niet, donderdag hoor ik meer (dan komt ex langs).
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:27:23 #219
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_94300772
Hoe doe je een hartje in facebook?
pi_94300798
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:27 schreef uniekhoorn het volgende:
< en 3
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:28:52 #221
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94300838
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:27 schreef uniekhoorn het volgende:
F5't op Facebook om te zien waar uniek een hartje voor wil gebruiken :P
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:32:21 #222
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94300991
Zo, mijn afbakpizza staat in de oven :7.
pi_94301000
Shit, ik zou gaan eten met een vriendin, maar haar oppas heeft afgezegd en ze heeft geen nieuwe kunnen vinden. Ik ben zo blij dat dit zo ongeveer de enige vriendin met een kind is. :') Nou ja. Avondje Xfactor dan maar. Ik kan ook niet met anderen wat gaan drinken want moet morgen werken.

*zich zielig voelt*
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:37:18 #224
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94301190
Ach co, ik zit vanaf vanavond tot en met zondag in een Landal-park met m'n gehele schoonfamilie.

SPOILER
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:38:00 #225
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_94301223
En ik zou gaan zwemmen, maar dat gaat ook niet door. (Ga nu morgen.)
pi_94301732
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ach co, ik zit vanaf vanavond tot en met zondag in een Landal-park met m'n gehele schoonfamilie.

SPOILER
Oh! Dat klinkt ook weinig aanlokkelijk! :D

Ach, ik ga nu in bad met boek, ook fijn. Ik ben er al overheen......
pi_94301773
mn oude kleren zijn stom, zitten helemaal niet mooi en m'n haar zit afgrijselijk :') hopelijk maakt het eten alles goed O+
Ja doei.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:50:24 #228
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94301792
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:37 schreef XcUZ_Me het volgende:

SPOILER
Ik ook, in oktober of december ;(.

Maar ik vind dat altijd wel leuk, van vrijdagavond t/m zaterdagavond, that is. Zondagochtend kan ik ze wel weer schieten :').
Niet meer actief op Fok!
pi_94301821
whehe, ik ben blij dat wij dat soort dingen niet doen :')
Ja doei.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:51:56 #230
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94301865
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:51 schreef motorbloempje het volgende:
whehe, ik ben blij dat wij dat soort dingen niet doen :')
Jullie doen vast weer andere afgrijselijke dingen :Y) .

En zo erg is het dus niet, mits het niet te lang duurt :Y) .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:52:26 #231
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94301879
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

t/m zondagavond dus...
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:53:42 #232
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94301932
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:52 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

t/m zondagavond dus...
= lang :P.

Bij ons t/m zondagmiddag. De laatste keer was m'n broer de volgende dag ziek en toen hebben we de hele middag nog wat zitten koffie- en theeleuten. Béregezellig. Oh ja, en de stroom viel steeds uit en toen wilde m'n moeder dat er wat van de prijs af ging, maar dat gebeurde niet _O-.

Gelukkig heb ik de volgende keer dat we gaan een smartphone bij me *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_94301955
Ik moet er niet aan denken! Maar veel plezier ofzo :P
pi_94301978
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja, elk jaar kerst bij een andere oom/tante :+
Ja doei.
pi_94302063
Mo, meteen een drankje nemen is dan mijn tactiek ;)

Ik ga zondag naar zumba met een vriendin. Haar eerste les.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:06:28 #236
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94302567
Heeft iemand hier trouwens enig idee hoe het met VMW gaat? Sinds het overlijden van haar vader heeft ze hier eigenlijk niet meer gepost.
Niet meer actief op Fok!
pi_94302891
Nee... geen idee... Maar ik kan me voorstellen dat ze andere prioriteiten heeft.
pi_94303462
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:49 schreef motorbloempje het volgende:
mn oude kleren zijn stom, zitten helemaal niet mooi en m'n haar zit afgrijselijk :') hopelijk maakt het eten alles goed O+
Ach, trek gewoon een kloffie van 10 jaar geleden aan en een beetje arrogant gezicht erbij, en iedereen denkt dat je Oud Geld bent oO<
pi_94303739
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:19 schreef conleche het volgende:

[..]

Welke Boegie was dat?

Het is niet helemaal mijn muziek om het mildly te poeten. :+
De bassist natuurlijk!
pi_94303980
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:25 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ach, trek gewoon een kloffie van 10 jaar geleden aan en een beetje arrogant gezicht erbij, en iedereen denkt dat je Oud Geld bent oO<
Werkt hier ook :Y.

Jammer genoeg heeft er dan weer niemand hier genoeg smaak (of kennis) om mijn rétedure regenlaarzen op waarde te schatten. Niet van die suffe leren ANWB-laarzen, maar hele sjieke handgemaakte groene regenlaarzen :').
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:40:39 #241
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94304342
pi_94304466
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Werkt hier ook :Y.

Jammer genoeg heeft er dan weer niemand hier genoeg smaak (of kennis) om mijn rétedure regenlaarzen op waarde te schatten. Niet van die suffe leren ANWB-laarzen, maar hele sjieke handgemaakte groene regenlaarzen :').
Ja, eigen schuld, als je er zo uitziet kijken mensen helemaal niet meer naar je regenlaarzen :P Elk voordeel heb z'n nadeel (8>

Hoe is het met het toekomstige lamsvlees? Die bonte zag er heel aaibaar uit, maar dat mag zeker niet? En moest je dan helpen met de bevalling, of viel het er helemaal vanzelf uit?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:45:04 #243
331 Merel
Be here now.
pi_94304568
G*dsamme ik ben kwaad :( Ene ex heeft op twitter ruzie met andere ex, nieuwe vriendin van ex gaat zich ermee bemoeien, en nou gaan ze mij met voor- en achternaam noemen en er ook bij betrekken. Leave me out of it! En laat me lekker anoniem zijn! :( Wie een beetje slim is kan nu zelfs de link leggen naar m'n nickname hier, dus wie weet heet ik binnenkort weer anders. Stelletje kinderachtige rotmensen :(
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_94304689
Tsjongejonge, wat een middelbare school gedoe Merel *knuf*
pi_94304786
quote:
16s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:43 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ja, eigen schuld, als je er zo uitziet kijken mensen helemaal niet meer naar je regenlaarzen :P Elk voordeel heb z'n nadeel (8>

Hoe is het met het toekomstige lamsvlees? Die bonte zag er heel aaibaar uit, maar dat mag zeker niet? En moest je dan helpen met de bevalling, of viel het er helemaal vanzelf uit?
Schapen bevallen niet, die lammeren }:|.
Ik ben pietluttig fanatiek in het bestrijden van antropomorf vermenselijken van beesten ;).

Deze schapen zijn heel primitief, die doen gewoonlijk alles zelf. Helpen met aflammeren komt eigenlijk nooit voor, wel dat een enter, die voor het eerst lammert dus, niet goed weet hoe het daarna moet. Maar deze doet het foutloos.
Ze is niet schuw (maar ook niet aaibaar), daardoor komen de lammetjes wel erg dichtbij mij - maar nog steeds niet aaibaar.

Ik weet nog niet of het lamsvlees wordt, eerst maar eens zien of ze balletjes krijgen.
Hoe is het met jouw mini?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:52:45 #246
331 Merel
Be here now.
pi_94304984
quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 19:49 schreef sigme het volgende:
Ik ben pietluttig fanatiek in het bestrijden van antropomorf vermenselijken van beesten ;).

Ik vind het mooi hoe jij beesten inderdaad gewoon als beesten beschouwt en er niet koetsjie-koetsjie-week van wordt :)
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_94305126
Hehe, aflammeren. "Kijk dit schaap eens keihard afgelammerd worden!" oO<

Ik moet nu de mini trouwens ophalen bij een speelmakkertje, dus ik ga door de regen rijden :')
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:07:53 #248
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94305797
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:49 schreef sigme het volgende:
Deze schapen zijn heel primitief, die doen gewoonlijk alles zelf. Helpen met aflammeren komt eigenlijk nooit voor, .....
Nou.... mijn ervaring is toch een beetje anders. Het gebeurt toch af en toe dat je een lam moet draaien omdat het verkeerd ligt. Tenminste, dat heb ik geleerd op de cursus 'lammeren' die ik gevolgd heb en mijn oma en opa moesten ook af en toe helpen.
Geen potlammetjes gelukkig?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:11:05 #249
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94306013
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nou.... mijn ervaring is toch een beetje anders. Het gebeurt toch af en toe dat je een lam moet draaien omdat het verkeerd ligt. Tenminste, dat heb ik geleerd op de cursus 'lammeren' die ik gevolgd heb en mijn oma en opa moesten ook af en toe helpen.
Zijn dat lesbische lammetjes? :P.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:11:22 #250
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94306031
Mijn lijstje is in totaal: hele geitenkaasrol, 5 eetlepels bessenjam, spinazierondo, tomaat, avocado, mayonaise, 5 speculaasjes, 10 crackers, 5 rijstwafels, beleg, 2 pennywafels, zoete rijstwafel en straks nog meer :Y)
pi_94306081
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nou.... mijn ervaring is toch een beetje anders.
Bij dit soort schapen?
quote:
Het gebeurt toch af en toe dat je een lam moet draaien omdat het verkeerd ligt. Tenminste, dat heb ik geleerd op de cursus 'lammeren' die ik gevolgd heb en mijn oma en opa moesten ook af en toe helpen.
Geen potlammetjes. Eénmaal eentje gehad die we met de fles misschien hadden kunnen redden, maar dat is ons toen niet gelukt.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:12:29 #252
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94306095
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Zijn dat lesbische lammetjes? :P.
Fleslammetjes. :P
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:13:19 #253
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94306151
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Bij dit soort schapen?
Neu. Bij schapen in het algemeen. Maar ik kan me nu inderdaad herinneren dat jij een speciaal soort schaap hebt.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:21:13 #254
171422 LadyBlack
paint it black
pi_94306593
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:06 schreef Viking84 het volgende:
Heeft iemand hier trouwens enig idee hoe het met VMW gaat? Sinds het overlijden van haar vader heeft ze hier eigenlijk niet meer gepost.
Volgens mij zit VMW even in een stroomversnelling van vervelende dingen, maar ik hoop dat ze binnenkort weer de rust heeft om mee te posten.
pi_94307515
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:13 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Neu. Bij schapen in het algemeen. Maar ik kan me nu inderdaad herinneren dat jij een speciaal soort schaap hebt.
Oh ja, de meeste schapenrassen hebben in het algemeen behoorlijk moeite met lammeren. Fokken voor meer vlees en/of meer melk levert bijna per definitie aflammerproblemen op.
Meeste schapenboeren krijgen weinig slaap in de lammertijd..

Wij hebben Drentse heideschapen; een paar duizend jaar geleden gefokt om hei te vreten (en bruikbare mest op te leveren), daarna weinig meer aan "verbeterd". In moderne termen waardeloos dus: geen melk, weinig vlees en wol die de naam niet verdient (daarom zijn het ook haarschapen).
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:38:11 #256
229513 Blurred86
Live Positive
pi_94307667
Hi! het was hier echt prachtig mooi weer vandaag O+ veel rondgelopen, boodschappen gedaan, simkaart gekocht, en handdoeken en een fleecedeken en een superleuk jurkje.
Vanavond koken en eten met huisgenote en verder lekker thuis bankhangen en een film kijken ofzo.
/egopost, ik ga nu even bijlezen :7
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:43:35 #257
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94308059
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:38 schreef Blurred86 het volgende:
Hi! het was hier echt prachtig mooi weer vandaag O+ veel rondgelopen, boodschappen gedaan, simkaart gekocht, en handdoeken en een fleecedeken en een superleuk jurkje.
Vanavond koken en eten met huisgenote en verder lekker thuis bankhangen en een film kijken ofzo.
/egopost, ik ga nu even bijlezen :7
Hier was het druilerig vandaag, dus ik wilde al gaan vragen waar jij bent dan, maar het kwartje viel al :+

Top dat je het naar je zin hebt ^O^. Geniet ervan! O+.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:58:15 #258
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94309107
Het hele rolletje geitenkaas, mét jam was toch iets te veel van het goede merk ik nu
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:04:14 #259
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94309546
En ik hoop zo heel erg dat de mini's morgen weer gezond zijn, want anders wil ik eigenlijk niet op vakantie :@
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:06:59 #260
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_94309740
Hoi, vanop het werk

Lijstje:
O:/
T: Appel
L: Klein bruin broodje met krabsalade en een bak groenten, kippensoep, appel
D: 2 pistoletjes met kaas, halve macaroni met ham en kaas, cake'je, kiwi
T: ? iets lekkers misschien platte kaas met rode vruchten als ik thuis geraak anders iets uit de frigo hier...

Blurred veel plezier in Dublin, mijn citytrip naar daar vorige week was echt super! Met mooi weer gaan wandelen langs de kust naar Bray ofzo en vandaar naar Greystones, mooi! En in Greystones is er echt zo een mega cool eetding waar je zo van die zelfgemaakte taart kunt eten, jum!
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_94310198
Klinkt allemaal heerlijk positief Blurred :D

Ik vond de kabeljouwstoomschotel van de AH best wel lekker, had het minder verwacht :)
pi_94310881
Zo lekker gegeten!
Zelfgemaakte curry met kipfilet, witte rijst, goedgelukte naan, wortelsalade en yoghurtmuntraita.
:9
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:40:56 #263
277802 _Calimero_
pi_94311996
Co! i feel ya!
Ik zou eten met een vriendin, en haar vriend zou meekomen (hij heeft een auto+ rijbewijs) maar nu is de vriend ziek en ziet vriendin het niet zitten om zelf te komen (kan met de trein, is minder dan half uurtje van deur tot deur)
Dus nu kijk ik ook X factor...
En heb ik beloofd nog naar t huis van vriendje te gaan, dus ik stap over een uurtje maar op de fiets..
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:45:42 #264
331 Merel
Be here now.
pi_94312367
Ik zit te twijfelen of ik nog zal gaan stappen of niet. Wat vinden jullie? 8-)

Lijstje valt me mee!
O - niks
L - kop vermicellisoep, broodje BLT, beker vivit
T - plakje cake
D - halve tomaten-zoete-uien-taart

En misschien nog wat alcoholische versnaperingen dus.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:49:23 #265
277802 _Calimero_
pi_94312591
Het is vrijdag, dus waarom niet Merel! Lekker gaan stappen als je er zin in hebt!
pi_94312948
Wat cali zegt :)
pi_94313070
Hallo! O+ Ik heb een lekker lijstje, hoort bij de leuke dag die ik heb gehad, haha. Nynke, het lukt me nog niet :') Maar ik ga morgen bedenken hoe ik de komende weken ga proberen te lowcarben (of een variant daarop) en dat is natuurlijk zonder suikers :+

O: 2 speltcrackers geitenkaas
B: 2 x een kwartier wandelen richting de schoonheidsspecialiste (heerlijke gezichtsbehandeling gehad)
L: waldkorn broodje met kipfilet, mozzarella, pesto en stukjes paprika, spa groen, cappuccino+koekje
T: australian ijsje :9~ bolletje aardbei en een bolletje chocolate chip
D: paar champignons met ham vooraf, daarna zalm/ovenfriet/paksoi+sinaasappel+crème fraiche, salade met o.a. sperzieboontjes, venkel, sla en tomaat. Als toetje wat yoghurt+kwark met jam.
T: zoethoutthee O+ 2 roomboterkoekjes, 2 stukjes chocola
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:59:59 #268
171422 LadyBlack
paint it black
pi_94313287
Ik doe ook nog even een lijstje:

O: kwark met jam en nootjes
T: espresso & cappuccino
L: 4 kwarkbolletjes :@
D: krieltjes, roerbakgroenten & vegablokjes (flink bord vol)
T: cappuccino en straks nog wat fris of wijn

Ik denk ook over de komende tijd mn lunch vervangen door salades enzo, even flink minderen met koolhydraten. Het gaat de verkeerde kant weer op en als ik straks misschien weer aan het werk ben kan ik maar beter al in een goed patroon zitten. Maar ik moet me nog wel even verdiepen in gezonde vegetarische lowcarb lunches dan.
pi_94313756
Vegetarisch lijkt me dat inderdaad best lastig, LB!
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:10:37 #270
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_94313980
Sjaap, wat een kutlijst, jij ook Merel.

Dus...

Heb je er last van Tink? En wanneer en waar gaan jullie heen op vakantie?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:13:19 #271
171422 LadyBlack
paint it black
pi_94314143
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:07 schreef Goodbye het volgende:
Vegetarisch lijkt me dat inderdaad best lastig, LB!
Ik denk veel groenten (avocado's?) en eieren, maar ik wil ook weer niet te vet uitkomen. Lastig :')
pi_94314328
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:13 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik denk veel groenten (avocado's?) en eieren, maar ik wil ook weer niet te vet uitkomen. Lastig :')
Eet je ook geen vis?
Kaas is ook een goede! Morgen neem ik een bakje met mini-mozzarellaatjes in olijfolie mee en een bakje met sla, tomaat en basilicum: en hoppa lunch! Maar ik zou het wel erg moeilijk vinden zonder vlees, dat is waar.
pi_94314383
Zoiets lukt me ook nog wel om mee te nemen naar mijn werk, denk ik.

Kan sushi trouwens ook? Zit wel rijst in..
pi_94314398
It's okay to eat fish cause they don't have any feet
pi_94314447
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:17 schreef Goodbye het volgende:
Zoiets lukt me ook nog wel om mee te nemen naar mijn werk, denk ik.

Kan sushi trouwens ook? Zit wel rijst in..
nope, geen rijst.
pi_94314528
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:18 schreef conleche het volgende:

[..]

nope, geen rijst.
Dit moet ik lezen als "nope, sushi mag niet"? :D
pi_94314581
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:20 schreef Goodbye het volgende:

[..]

tenzij je de rijst eruit peutert :P maar dan hou je weinig over.
pi_94314596
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:20 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja! Heel goed begrepen! Geen sushi, maar dus wel sashimi!! :P
pi_94315028
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:21 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja! Heel goed begrepen! Geen sushi, maar dus wel sashimi!! :P
Dat vind ik ook heerlijk :9~
pi_94315060
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:20 schreef MarMar het volgende:

[..]

tenzij je de rijst eruit peutert :P maar dan hou je weinig over.
Zeewier met vissss (8>

Zeewiersalade vind ik wel erg lekker trouwens :Y
pi_94315342
trusten! :W
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:44:45 #282
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_94315866
Terusten MarMar... tot morgen

wij eten nu nootjes vers van de markt (macadamia mix :9 ) en chips en bier.
Dus heiliger dan de paus O-)
pi_94315978
Dekbedovertrek gekocht vandaag O+ Van katoensatijn, heerlijk materiaal!

Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 23:25:37 #284
70532 loveli
N
pi_94317833
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:47 schreef Goodbye het volgende:

[ afbeelding ]
O+
Deze verwende troela wil niets anders meer.
crap in = crap out
  vrijdag 18 maart 2011 @ 23:49:02 #285
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94318833
Hallo vanuit een bomvol Landal. We zijn van huisje gewisseld wegens onenigheid tussen de oorspronkelijke huisgenoten :').
  vrijdag 18 maart 2011 @ 23:55:44 #286
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_94319070
OMG XM, ze moeten je wel hebben he??
Hoe is het met je pijnlijke mond? en zo leuk in Landal?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 23:57:50 #287
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94319140
Ja, het is dolle pret!
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2011 @ 23:58:22 #288
70532 loveli
N
pi_94319155
Heb je genoeg alcohol om de soap van de oorspronkelijke huisgenoten vermakelijk te vinden?
crap in = crap out
  vrijdag 18 maart 2011 @ 23:59:30 #289
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94319199
Nee.. Dit gaat het weekend nog wel beïnvloeden, vrees ik.
  Vis een optie? zaterdag 19 maart 2011 @ 00:01:59 #290
70532 loveli
N
pi_94319309
Care to share juicy details? Om de mensen die vanavond niet aan het stappen zijn nog een beetje te vermaken.
crap in = crap out
  zaterdag 19 maart 2011 @ 00:06:37 #291
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94319520
Ik weet niet of Duvel dat zo leuk vindt, aangezien het zijn familie betreft :). Sorry!
  Vis een optie? zaterdag 19 maart 2011 @ 00:07:05 #292
70532 loveli
N
pi_94319540
Ow ja, da's wel logisch :')
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 19 maart 2011 @ 00:28:41 #293
70532 loveli
N
pi_94320512
bed + boek, night iedereen en sterkte, XM
crap in = crap out
pi_94320917
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 23:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hallo vanuit een bomvol Landal. We zijn van huisje gewisseld wegens onenigheid tussen de oorspronkelijke huisgenoten :').
Oei dat klinkt niet goed.

Weekendjes met familie, tja. De helft van de familie wil dat wel, de andere helft niet. En dan is het drama. Waarna de helft die wel wil een heel weekend op elkaars lip mag leven, en het deel dat niet wil komt gewoon een dagje langs. Prima geregeld wat mij betreft :+ (ik vind een verjaardag echt al wel lang genoeg, van een heel weekend zou ik gek worden).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_94322146
Hallo :W

Genoeg drank, check!
M'n eerste joint sinds 2008, check!
Fear and loathing, check!

3uur here we come!

* eens met GB, lekker slapen maakt alles goed! Nog geniet van z'n te dure dekbed overtrek!

Om het af te maken nog een !

En :* voor XM...
pi_94322301
This is not a reasonable place to park?

You're on the freakin sidewalk!

pi_94323285
Ik zie net dat ik voor een superleuk vak (leukste vak van mijn hele bachelor, richting waarin ik me later wil gaan specialiseren) hele hoge cijfers gehaald heb *O*.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zaterdag 19 maart 2011 @ 04:49:22 #298
331 Merel
Be here now.
pi_94324786
Oh help wat een ingewikkelde avond is dit geworden :{
  zaterdag 19 maart 2011 @ 05:44:54 #299
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94324930
quote:
Op zaterdag 19 maart 2011 02:00 schreef Chicolate het volgende:
Ik zie net dat ik voor een superleuk vak (leukste vak van mijn hele bachelor, richting waarin ik me later wil gaan specialiseren) hele hoge cijfers gehaald heb *O*.
Wat goed ^O^!
  zaterdag 19 maart 2011 @ 07:21:29 #300
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94325045
quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 22:17 schreef MarMar het volgende:
It's okay to eat fish cause they don't have any feet
verwijs je nu naar het liedje van nirvana? Want dan klopt je quote niet :P

Wat ben je allemaal aan het doen, Merel?

Veel plezier nog XM; op de eerste avond al mot, dat is best snel. Gebeurt hier pas op zondagochtend op zn vroegst. Toen mn broer ging trouwen gingen we ook in een huisje en toen had ik letterlijk slaande ruzie met mn zwager :') dat kan zo'n zuigende eikel zijn af en toe.

Lekker vroeg wakker op zaterdag :')
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 19 maart 2011 @ 07:25:27 #301
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94325058
quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 22:47 schreef Goodbye het volgende:

[ afbeelding ]
Wow mooi dat wil ik ook nog eens O+

Zie dat ik het topic zo dichtgooi en volgens mij kan ik op mn foon geen nieuwe openen dus kan iemand anders dat doen? :@
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')