quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:49 schreef Fannetje het volgende:
Anne had vorige week donderdag en vrijdag echt kurkdroge luiers na al dat spugen. Zaterdag en zondag had ze wel weer wat geplast, maar dat was minimaal.
Ze had toen donderdag de hele dag gespuugd, vrijdag en zaterdag bleef het grotendeels binnen, maar zondag moest ze toen zo enorm veel spugen... echt alsof alles van de afgelopen dagen eruit kwam. Dat was echt eng...Toen zijn we dus met ORS aan de slag gegaan na een bezoekje aan de huisartsenpost.
Gisteren had ze voor het eerst weer goede plasluiers en vandaag heeft ze voor het eerst weer al haar flessen leeggedronken. Maar bij elkaar heeft ze er dus een week last van gehad, best sneu!
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:48 schreef pessie het volgende:
Zo naar he als ze zo spugen. Nathan lag toen bij ons op de kamer en iedere keer dat ie spuugde zat ik direct rechtop in bed. Ik vind het ook eng dus snap je goed Orea.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ghehehe, het stond er wat vreemd hequote:Op maandag 21 maart 2011 14:10 schreef Solagratia het volgende:
Nee, Simmu wij eten zelf ook die potjes![]()
Ik kookte voor Amy steeds groente en daar at ze niets van, ook niet gepureerd. Daarom die potjes. Maar daar ga ik maar weer mee ophouden en dan maar weer proberen wat gepureerd voedsel erin te krijgen.
In overleg met de diëtiste geef ik nu alleen melk en melk met rijstebloem en dan is met een paar dagen haar ontlasting wel weer normaal. Tnx voor de tip
Ieuwwwww. Ik eet heel soms een magnetron maaltijd als manlief weg is en ik vind dat ik geen 3 keer per week pizza kan eten en ook geen zin heb om alleen voor mezelf te koken, maar ik eet ze absoluut niet voor de lol. Maar misschien heb ik de juiste magnetron maaltijd nog niet ontdektquote:Op maandag 21 maart 2011 14:26 schreef simmu het volgende:
[..]
ghehehe, het stond er wat vreemd healhoewel er mensen zijn die enkel magnetron maaltijden eten
![]()
Baby's mogen in principe niet meer dan 1 liter flesvoeding op een dag omdat er natrium (zout) in zit en meer dan een liter schadelijk zou kunnen zijn voor de nieren. Als ze wil drinken zou ik zelf haar gewoon laten drinken. Ze verliest ook veel vocht door het spugen en de diarree. Ik ben geen arts dus misschien even overleg plegen met de HA(-assistente)?quote:Op maandag 21 maart 2011 14:54 schreef Solagratia het volgende:
Nikki, ik dacht dat dat puur om melk ging en niet om andere soorten drinken,
Tja kleine kindjes worden grootquote:Op maandag 21 maart 2011 16:42 schreef Saffier het volgende:
Mag ik even inbreken?
Mijn kleine baby'tje, dat ieniemieniemensje... ligt nu net voor het eerst in haar ledikantje!!
Ik heb een gróte wieg, ze past er nog net in nu maar ivm 2 gelukte draaipogingen werd het ledikant hoognodig Is het nu gek dat ik net een emo-momentje had?![]()
Ze lag nog zo mooi in d'r wieg
da's idd een hele doorbraakquote:Op woensdag 23 maart 2011 11:29 schreef Solagratia het volgende:
Ach Pessie, vervelend zo'n nacht en dan ook nog ruzie. Hopelijk kun je vandaag wat uitrusten!
Hier een doorbraakSinds de rijstewafeltjes ging Amy overal op sabbelen en dan vooral de tafel en de rand van de kinderstoel. Gister zat ze ineens te kauwen op de rijstewafel en toen heb ik haar een stukje banaan gegeven en die stak ze zonder problemen in haar mond. Slikte zelfs een stuk door. Vandaag een partje appel en daar zat te heel vrolijk op te zuigen en te sabbelen en met haar 2 tandjes te raspen
De stukjes die er van af kwamen duwde ze weer naar buiten, maar er mag in elk geval al meer in haar mond dan potjes!
Ik vind het ook weinig, maar het gaat gewoon zo... het is echt een soort proppen om 4/5 voedingen, een fruithap, avondeten en soms nog een tussendoortje (rijstwafel) in de dag te krijgen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:55 schreef Orea het volgende:
Wat fijn om wat van je te horen!
Elise doet het dus wel met 4 voedingen.. hmmm. Maak ik me dan te druk om Leia? Want omdat zij ook van 7 tot 6:30 slaapt, komt ze in principe ook maar op 4 voedingen, maar ik prop er dus geregeld een extra voeding bijomdat ik het al zo weinig vind, rond deze leeftijd...
Tot nu toe wel, maar dit is ook pas de tweede week dat we het zo doen. Ik heb wel het idee dat ik op vrije dagen minder productie heb, maar aan de andere kant klaagt Elise niet, dus misschien lijkt het maar zo.quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:22 schreef Orea het volgende:
Cantare, gaat dat bij jou wel goed? Ook nu de voedingen op de opvang wegvallen?
ravi heeft er nog geeneen hoorquote:Op woensdag 23 maart 2011 20:29 schreef Orea het volgende:
Anne!!kijk haar glunderen dan
geweldig!! Worden ze groot hè??
En ik dacht dat het wel 'latig' was.. qua tanden.. bedoel je doet er niks aan hoorze komen wanneer ze komen, maar om mij heen hebben eigenlijk alle kindjes (zelfs jonger) al een tandje of meer
dus misschien is mijn referentiekader anders..
Het scheelt nu nog poetsen in elk geval
Deze moet ik ook even in de gaten houden, ben afgelopen maand 30 geworden, maar heb nog geen bericht gehad...quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:18 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb net een afspraak gemaakt voor een uitstrijkje. Toen ik de eerste oproep kreeg was ik net zwanger, dus moest het uitgesteld worden. Gisteren lag er een nieuwe oproep op de deurmat. Meteen maar even een afspraak gemaakt, 'mag' 11 april komen. Ben benieuwd
zit het cb me voor niets bang te maken???quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:52 schreef Ticootje het volgende:
Jen kreeg bmr prik bij 2,5 jaar en dat viel reuze mee.. Ze heeft er eigenlijk geen last van gehad.
Heb je al es geprobeerd haar in haar slaap op haar buik te leggen? Dat was hier afgelopen nacht de trick (ik hoop dat dat komende tijd de manier blijftquote:Op donderdag 24 maart 2011 13:52 schreef Morretje het volgende:
Nee, ze was toen voor de 3e keer wakker, dan wil ze even drinken en weer slapen, maar ik slaap zelf dan dus net geen anderhalf uur achter elkaar... En om 2 uur dacht ik echt: als dit de hele nacht zo doorgaat dan trek ik dat niet. En toen sliep ze dus wel ineens door. Terwijl ze dus boos ging slapen..
En nu nog. Ben net maar even gaan kijken, maar ze ligt echt nog lekker te slapen... daar gaat m'n dagplanningquote:Op donderdag 24 maart 2011 13:50 schreef Fannetje het volgende:
Maar mevrouw is kennelijk moe, ze slaapt nog steeds.
Ze heeft nog noooooit op d'r buik geslapen, en ze kan zelf goed draaien. Ik ben zo bang om haar dan alsnog weer wakker te maken en het drama zelf start.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:14 schreef pessie het volgende:
[..]
Heb je al es geprobeerd haar in haar slaap op haar buik te leggen? Dat was hier afgelopen nacht de trick (ik hoop dat dat komende tijd de manier blijft).
Ik weet hoe dodelijk vermoeid je dan kan zijn
Whaa, Fannetje, herkenbaar. Dat je denkt dat je d'r ritme kent, en ze die zomaar omgooien terwijl je plannen hadquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:40 schreef Fannetje het volgende:
[..]
En nu nog. Ben net maar even gaan kijken, maar ze ligt echt nog lekker te slapen... daar gaat m'n dagplanning
Tons muziekcafe?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:23 schreef Ticootje het volgende:
Ik liep gister naar vicky en toen liep ik door de winkelstraat van rijswijk en daar zit een heel leuk tentje.. Overdekt, met een grote vlam in het midden, het was heerlijke temperatuur nog gisteravond... Ik had echt zoiets van ik ga binnenkort ff oppas regelen voor de meiden en lekker emt Mies een avondje weg.
Op het rijtje van de blokker zeg maar.quote:
Oh wij kunnen ook wel eens gewoon lekker afspreken. Kun jij er ook ff uit met drama tess, dat het gewoon ff niet jouw probleem is.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:52 schreef Vicky het volgende:
uhh geen idee welke dat is... ziet er idd wel heel erg gezellig uit!
Wij wel! Heeeerlijk!quote:Op zondag 27 maart 2011 17:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
Is iedereen lekker aan het genieten van het mooie weer?!
quote:Wij zijn lekker bij de kinderboerderij en de speeltuin geweest. Lisa heeft voor het eerst zelf in een schommel gezeten. Ze vond het geweldig![]()
Hier even stiekem een filmpje![]()
quote:Op maandag 28 maart 2011 10:17 schreef Ticootje het volgende:
Ok nu weer serieus :
[ afbeelding ]
Oh en over de druiven kan ik beter in het dreumestopic vragen denk ik, of krijg ik dan de kliek over me heen omdat het zoveel suikers bevat?
zo mooi blauw ookquote:Op maandag 28 maart 2011 10:19 schreef Ticootje het volgende:
Aparte ogen heeft ze he? Beetje sterretjes..
Check, ik was gewoon goed bezig!quote:Op maandag 28 maart 2011 10:27 schreef simmu het volgende:
nog een ps-je over die druiven: snij ze doormidden en het probleem is opgelost
En een tuitbeker? Selluf doen?quote:Op maandag 28 maart 2011 11:31 schreef Solagratia het volgende:
Van de Ikea toch Becky?
Ja het is echt waardeloos. Alles wat ik probeer lukt niet en ik kom er ook niet achter hoe het nou komt. Het zijn ook gewoon veel dingen door elkaar heen. Spugen, KMA, slecht eten, niet tegen gluten kunnen, dan weer een week niet aankomen, weer op ander eten reageren. Plus je gaat ook aan jezelf twijfelen of Amy dan misschien voelt dat ik graag wil dat ze de fles leegdrinkt en dat ze daar ook op reageert. Dus vaak als ze bij mij begint te muiten, roep ik J. Ik heb ook een vriendin gevraagd om haar de fles te geven, maar dat maakt ook geen verschil.
Ja dat doe ik dus ook.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:45 schreef Orea het volgende:
Ik heb ze nog nooit helemaal zelf gemaakt... altijd uit pak!
quote:Op maandag 28 maart 2011 12:04 schreef Solagratia het volgende:
Krijg je dan wel van die lekkere knapperige randjes?
er is glutenvrij meel sola. hier bijvoorbeeld. maar vast ook wel in de biowinkelquote:Op maandag 28 maart 2011 12:01 schreef Solagratia het volgende:
Zijn pannenkoeken glutenvrij? of kun je die glutenvrij maken? Ik bak ze zelf altijd met boter, maar kan dat ook met olijfolie?
maar ff een reactie op de druiven, volgens mij gaat dat puur ivm de vorm en verslikken. Doorsnijden en klaar ben je.quote:Op maandag 28 maart 2011 10:15 schreef simmu het volgende:
tis niet zo bekend dat druiven potentieel gevaarlijk kunnen zijn hoor. ik wist er toevallig van omdat het bij kinderehbo gezegd wordt en familie kinderehbo heeft gedaan![]()
ik kan ook niks vinden over tot welke leeftijd het gevaarlijk is. selene krijgt nu wel druifjes. misschien weet iemand in het peutertopic het
Hele noten en dan met name pinda's zijn het grootste gevaar. Pinda's kunnen in zijn geheel in de luchtpijp schieten, en dan voor de splitsing naar de longen vast blijven zitten. Daar scheiden ze olie af waarop het lichaam een reactie geeft waardoor verwijderen heel lastig word.quote:Bepaalde voedingsstoffen geven een verhoogde kans op verstikking en moeten niet worden gegeven tot de baby minstens drie jaar oud is:
noten;
hele druiven;
popcorn;
muesli;
grote hoeveelheden pindakaas op een lepel;
voedsel wat in grote stukken kan afbreken, zoals rauwe wortel en bleekselderij.
Ow, ik heb hier op het KDV gewoon gezegd dat ze nu brood mag en dat ze al wel eens met een broodkorstje geoefend had. Ik vroeg hoe ze het daar aanbieden en dat was dus gewoon in kleine stukjes en dan proppen. Toen ik haar kwam halen bleek dat ze 3/4e boterham naar binnen had zitten werken.quote:Op maandag 28 maart 2011 09:07 schreef Ticootje het volgende:
even... Bij 7 maanden is het toch niet raar om een boterhammetje te smeren? Op het kdv durven ze geen boterhammetje te geven, maar thuis maak ik het wel..
Sorry hoor, maar hier word ik erg nieuwsgierig van.... Jij weet zeker dat je geen BMHK krijgt?quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:59 schreef pessie het volgende:
Brr uitstrijkes. Dat hoeft bij mij nog lang niet! Zo'n jonge blom als ik heeft dat niet nodig. Nou ja, mijn tijd komt nog wel al ben ik ervan overtuigd dat ik ze niet nodig zal hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |