abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2011 @ 14:47:13 #51
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94420092
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:26 schreef simmu het volgende:

[..]

ghehehe, het stond er wat vreemd he ;) alhoewel er mensen zijn die enkel magnetron maaltijden eten :o

Ieuwwwww. Ik eet heel soms een magnetron maaltijd als manlief weg is en ik vind dat ik geen 3 keer per week pizza kan eten en ook geen zin heb om alleen voor mezelf te koken, maar ik eet ze absoluut niet voor de lol. Maar misschien heb ik de juiste magnetron maaltijd nog niet ontdekt ;)
pi_94420410
Even een vraagje: geldt voor babies van 11 maanden ook nog een max. van 1 liter als het gaat om hoeveelheid drinken per dag?

Lisa heeft nu diarree, maar drinken doet ze wel. En vandaag is ze niet vol te gooien. Alsof ze aan het inhalen is wat ze de afgelopen dagen aan vocht is kwijtgeraakt. Ze heeft vandaag al op:
- papfles 180 ml
- thee - 500 ml
- koemelk - 150 ml
Ze zit nu alweer heel zielig naar haar theefles te wijzen omdat ze dorst heeft en vanavond krijgt ze sowies ook nog een fles melk. Zou het dan niet teveel worden?
pi_94420417
Simmu, je hebt helemaal gelijk wat betreft bijvoeding, maar omdat het groeien van Amy nog steeds niet lekker gaat, of eigenlijk alweer niet lekker gaat, probeer je er toch zo veel mogelijk in te krijgen. Dat maakt het ook extra frustrerend, anders had ik op ons gemakje wat uitgeprobeerd.

Pessie, tnx! tomaat mag ze ook niet inderdaad, ik ga Freecell eens PM'en over de aardappel.
pi_94420436
Nikki, ik dacht dat dat puur om melk ging en niet om andere soorten drinken,
  maandag 21 maart 2011 @ 15:06:12 #55
259886 pessie
pi_94420879
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:54 schreef Solagratia het volgende:
Nikki, ik dacht dat dat puur om melk ging en niet om andere soorten drinken,
Baby's mogen in principe niet meer dan 1 liter flesvoeding op een dag omdat er natrium (zout) in zit en meer dan een liter schadelijk zou kunnen zijn voor de nieren. Als ze wil drinken zou ik zelf haar gewoon laten drinken. Ze verliest ook veel vocht door het spugen en de diarree. Ik ben geen arts dus misschien even overleg plegen met de HA(-assistente)?
pi_94421955
Oej arme zieke kindjes.
Nikki, het lijkt me dat het geen kwaad kan als het niet te veel wordt voor voor te lang. Maar je zou voor de zekerheid even je ha kunnen bellen om het na te vragen? Dat zou ik doen denk ik.

Even een vraagje, want ik weet het niet helemaal. Isabelle krijgt sinds kort 's ochtends een pap, en dan om 11.00 melk, om 15.00 een fles, om 17.00 3 eetlepels groente, 19.00 een fles en dan om 23.00 een pap. Maar ik heb het idee dat het misschien te veel melk is? Ze wou namelijk gisteravond haar pap niet helemaal leegeten en vanochtend ook niet. En na hoe lang groente/fruit proberen zijn jullie er ook een aardappel bij gaan doen?
pi_94422943
Hier wilde Lisa pas vanaf een maand of 8 aardappel eten. Sowieso ging het eten tot een maand of 8 gewoon slecht. Dat was echt een periode van wennen. Vanaf 8 maanden krijgt ze haar eten gewoon geprakt (met aardappel) en dat gaat prima.

Vandaag zal Lisa zo ong. rond de 1200 ml (thee en melk) uit gaan komen denk ik. Ik kijk het nog even aan. Als ze morgen nog zoveel wil ga ik maar 'ns bellen.
pi_94423810
Nikki, het gaat om max. een liter melk, dus kv! Ander vocht mag ze gewoon prima!
Overigens, als je een keer over de liter heenkomt is er niet gelijk drama hoor. Het gaat erom dat het niet stelselmatig gebeurd, inderdaad ivm natrium. Dat kunnen naar niertjes nog niet goed verwerken..
  maandag 21 maart 2011 @ 16:17:09 #59
259886 pessie
pi_94423979
Aardappel mag vanaf 6 maanden. Dus vrij snel na het introduceren van groente zijn wij er ook een aardappeltje bij gaan geven. Nathan krijgt à la Rapley, dus die kiest zelf wat hij eerst eet. Maar over het algemeen verslind hij alles wat ie op zn bordje krijgt.
pi_94424453
Die liter is inderdaad alleen voor de kunstvoeding. En zo af en toe tot nog toe 2x is Stan er ook boven geweest. Lijkt mij verder geen probleem zeker niet als het incidenteel is.

Stan is nu ook aan het Raply'en groente gaat er best goed in, fruit blijft een toppertje, maar ook de aardappel valt erg in de smaak. Nog even en hij eet meer aardappels als mijn vrouw (zij is totaal geen liefhebber). Ik kijk er nu al weer naar uit vanavond gezellig met z'n drietjes te eten.
live your fears, fear your live
pi_94424621
Owh, als het alleen om KV gaat, dan is het geen probleem. Het is thee, KV en gewone koemelk door elkaar. Thanks voor de info! ^O^
  maandag 21 maart 2011 @ 16:33:48 #62
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_94424768
oh ik kreeg juist het commentaar van het cb dat het maar 1000 ml vocht mocht zijn ivm nieren. Noortjes had toen veel last van d'r buik en ze kreeg toen nog 4 flessen (totaal 800 ml) en minstens 400 ml overig vocht. Dat was dus te veel. Nu zit ze op 550 melk en 300 ml overig vocht.
  maandag 21 maart 2011 @ 16:42:49 #63
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94425234
Mag ik even inbreken?
Mijn kleine baby'tje, dat ieniemieniemensje... ligt nu net voor het eerst in haar ledikantje!!
Ik heb een gróte wieg, ze past er nog net in nu maar ivm 2 gelukte draaipogingen werd het ledikant hoognodig Is het nu gek dat ik net een emo-momentje had? :@
Ze lag nog zo mooi in d'r wieg :@

Nikki zo heel af en toe meer dan een liter is geen probleem. Is ze nog steeds aan de diaree? Dan zou ik het juist aanmoedigen dat drinken.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 21 maart 2011 @ 16:45:27 #64
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94425368
Becky maar dat klinkt als stelselmatig te veel vocht, dan worden de nieren meer belast, nog buiten het zout-verhaal. Dat had ik begrepen in elk geval. Heeft Noortje nog steeds last van haar buik of gaat het met deze verhouding wel lekker?
Ylana
pi_94425921
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:42 schreef Saffier het volgende:
Mag ik even inbreken?
Mijn kleine baby'tje, dat ieniemieniemensje... ligt nu net voor het eerst in haar ledikantje!!
Ik heb een gróte wieg, ze past er nog net in nu maar ivm 2 gelukte draaipogingen werd het ledikant hoognodig Is het nu gek dat ik net een emo-momentje had? :@
Ze lag nog zo mooi in d'r wieg :@
Tja kleine kindjes worden groot :) en dat doet soms even pijn. Onze zoon begon met een week of drie om zich heen te meppen en mepte zich steeds wakker in de wieg dus dat was ook snel afgelopen.
live your fears, fear your live
  maandag 21 maart 2011 @ 16:55:50 #66
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94425990
Vertel mij wat, de oudste is 5 en een half :P
Ylana
pi_94427054
Saffier, wat gaat het hard hè! :*

En ja, ze heeft nog steeds diarree. Normaal krijgt ze niet zoveel te drinken als nu, dus ik vind het voor nu wel goed. Ik denk echt dat ze gewoon bezig is haar vochtgehalte op peil te brengen. Zolang ze er geen last van heeft laat ik haar even gaan.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:31:15 #68
259886 pessie
pi_94427962
Saffier wow! Logisch dat je een emo moment had!
Nathan ligt nog in de wieg maar ik heb net gehoord dat hij 7 april naar de volgende baby moet. Tijd voor een ledikantje dus.
pi_94436966
Oef Nikki, dat was een flinke poepluier. Wat grappig dat je er een foto van hebt gemaakt, ik ben nog nooit op zo'n moment op dat idee gekomen :D
Hopelijk gaat het snel weer beter met Lisa, het lijkt me wel een goed teken dat ze veel wil drinken.

Saffier, kan me voorstellen dat het een emo momentje was.

Orea, fijn dat Leia nu zo goed slaapt! Dat hebben jullie wel 'verdiend' na al die maanden met veel wakker zijn.

Pessie, ik hoop dat Nathan ook snel beter gaat slapen. Volgens mij is er wel ergens een topic over goed slapen.

Anne heeft vannacht ook weer prima geslapen. Hopelijk is ze nu dus weer helemaal hersteld van haar buikvirus en houdt ze dit vol :)
  maandag 21 maart 2011 @ 21:42:03 #70
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94443132
O+ Pessie dat is wel een heel mooie reden om de wieg door te geven O+

Nikki hoe gaat het nu?

Tico hoe gaat het?
En Sola nog nieuws of ben je druk met de studie?

Vanmiddag heeft ze er uiteindelijk niet in geslapen, nu ligt ze voor het eerst te tukken in het ledikant O+

Afgelopen zaterdag kwam ik thuis van werk en had Ylana van M. voor het eerst een soepstengel gekregen nadat ze een stuk banaan had vermoord. Ze was al even klaar met 'eten' maar toen ik aan kwam zag ik haar van verre (buiten nog dus :D ) steeds maar de kauwbeweging maken, zag er zó grappig uit! Ze is er de hele avond mee doorgegaan, ze bleef kauwen. Toen ik haar zondagmorgen uit haar bedje haalde bleek alles zoveel indruk te hebben gemaakt dat ze, jawel, nog steeds lag te kauwen _O-
Ze gaat steeds meer van de broodkorst die we geven echt binnen krijgen, gewoon binnen een week zien we echt vooruitgang, zo knap hoe dat gaat in zo'n korte tijd.
Er is toch een soort schema van voedselintroductie? Ik weet nog dat we bij Tobias zijn begonnen met groente, daarna fruit en daarna weer de graanproducten, bij Ylana ben ik veel meer door elkaar bezig.
Zodra je met ene lepel aankomt wil ze als je geluk hebt maximaal 2 keer haar mond open doen en daarna weigert ze echt. Andere kant opkijken, draien, lachen, kletsen en zodra ze die lepel ziet gaan die kaken op elkaar. Gelukkig wilde ik toch al gaan rapley-en en zo te merken is Ylana het er volledig mee eens :D
Tobias werd giftig van Raply, die merkte dat hij dat spul in zijn handen kon eten maar kreeg er naar zijn zin veel te weinig van binnen, zodra ik het prakte/pureerde en op een lepel aanbood vondie het geweldig! Kleine vreetzak, maar zelf doen met zo'n 6-9 maanden :N dat was echt niets voor hem. Zo leuk om te zien hoe Ylana anders is en zo'n eigen willetje heeft al. O+
Ylana
pi_94443479
Gaat heel goed hier. Drinken weer wat minder, maar ze is opeens veeeeel wakker en als ze niet wilt slapen dan laat ze dat ook wel merken. Voorheen ging ze gewoon altijd slapen, omdat ze altijd wel moe was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 21 maart 2011 @ 21:58:04 #72
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94444418
*O* dat betekend dus dat ze meer energie heeft *O*
Ylana
pi_94444747
Juist! En dat is goed.
  maandag 21 maart 2011 @ 22:03:28 #74
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94444834
En daar mag voor gejompeld worden *O* *O*
Ylana
pi_94445276
Maar ze is gewoon keileuk. Ik ben echt zo blij met haar. Ik ben blij dat ik mies zo gek heb weten te krijgen voor een 2e. Jen is natuurlijk ook heel leuk, maar ze is een vrij heftig kind. Leyla is heel rustig. Dus zo kan het ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')