Frysk Hynder ofzoiets?quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:11 schreef egeltje1985 het volgende:
Laatst die friese whisky op. Wel lekker, maar niet heel bijzonder.
Ik heb begrepen dat voor de prijsklasse een Millstone niet de top van de top is.quote:Op donderdag 17 maart 2011 12:05 schreef MPG het volgende:
[..]
Frysk Hynder ofzoiets?
Heb daar niet veel positiefs over gehoord...
Millstone is overigens wel een aanrader imho.
Zorg dat je een slijter vind die zelf uit een 30 liter vaatje Millstone mag tappen (Liquid Gold in Haarlem bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:44 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat voor de prijsklasse een Millstone niet de top van de top is.
Kijk dat zijn leuke tips.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zorg dat je een slijter vind die zelf uit een 30 liter vaatje Millstone mag tappen (Liquid Gold in Haarlem bijvoorbeeld).
Die versies zijn stukken beter dan de standaard Millstones en zijn goedkoper.
Kijk, dat zijn de betere tipsquote:Op donderdag 17 maart 2011 15:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zorg dat je een slijter vind die zelf uit een 30 liter vaatje Millstone mag tappen (Liquid Gold in Haarlem bijvoorbeeld).
Die versies zijn stukken beter dan de standaard Millstones en zijn goedkoper.
die ja. leuk dat t fries is, maar dat was t ook.quote:Op donderdag 17 maart 2011 12:05 schreef MPG het volgende:
[..]
Frysk Hynder ofzoiets?
Heb daar niet veel positiefs over gehoord...
Millstone is overigens wel een aanrader imho.
Je bedoeld whiskyproeverijen?quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:53 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Kijk dat zijn leuke tips.
Ik zag in het vorige topic dat iemand een proef sessie had gehad. Ik ben eigenlijk altijd benieuwd naar datums hiervan, dus als iemand nog een proef sessie weet van bijzondere whisky's dan hou ik mij voorbehouden!
Whisky maken is theoretisch wel mogelijk, maar dan moet je én de spullen hebben én een heleboel geduld, aangezien je het distillaat jaren moet laten rijpen op een vat...quote:Heeft iemand hier ooit zelf een whisky gemaakt? Ik ken iemand die zelf bier brouwt (wat een snel resultaat oplevert), maar misschien leuk om zelf een quater cask te hebben?
Tof, ik zal er eens naar gaan kijkenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:07 schreef gadeweerd het volgende:
[..]
restaurant cafe Okay,
Vijf Werelddelen 71 te Rotterdam
Entree: ¤ 15.00 per persoon
Arrangement: 3 gangen menu met daarna de whiskyproeverij voor ¤ 30.00, aanvang 18.00 uur, aanlsuitend de proeverij om 20.00 uur.
Meer informatie?
Bel met Mitra Rotterdam:
010 2152694
=====
Whisky Vrienden Rotterdam
Vrijdag, 15 April 2011, 20:30
Clubavond Whisky Vrienden Rotterdam
Kosten: 25 Euro p.p.
Opzet: per tweetal wordt een fles whisky aangeschaft. Alle flessen worden samen gedeeld en (leeg) gedronken
Aanvang 20.30 uur
Kijk voor meer info op www.whiskyrotterdam.nl
Die had ik ook al gezien ja, maar daar moet je met minimaal 12 zijn en daar gaan wij niet aankomenquote:Op woensdag 16 maart 2011 08:54 schreef robdriessen het volgende:
[..]
North End Pub in Leiden heeft elke maand een proeverij waar je je op in kunt schrijven. 25 maart: Japan Malts. Zie http://north-end.nl/whisky_proeverijen
Ze hebben bij North End ook 'open' proeverijen waar je je gewoon op kan inschrijven als individu...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:05 schreef Henk_v het volgende:
[..]
Die had ik ook al gezien ja, maar daar moet je met minimaal 12 zijn en daar gaan wij niet aankomen
Met je eigen auto van IJmuiden naar Newcastle met DFDS en dan verder rijden naar het Noorden?quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:55 schreef Aneurism het volgende:
Weet iemand hoe je voor een redelijk bedrag in het Spey gebied kan komen? Als ik er naar toe wil gaan zit ik al tegen de 300 euro voor een ticket+ huurauto, en dan heb ik verblijf nog niet eens meegenomen... Waardoor een weekendje weg naar Spey minder aantrekkelijk word dan bijvoorbeeld een weekendje richting Rome![]()
![]()
Dat gaat het niet worden, met degene met wie ik zal gaan is er 1 groot probleem: Ze zien al groen zodra ze 1 golfje zien, terwijl ze op het strand staan...quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Met je eigen auto van IJmuiden naar Newcastle met DFDS en dan verder rijden naar het Noorden?
Passagiers
Op basis van retour
2 pers. + auto = ¤ 139,- p.p.
Weet niet of dat heel veel goedkoper is (je moet ook overnachten e.d.), maar goedkoper krijg je het in ieder geval niet.
Of je moet wereldkampioen langeafstandzwemmen, of beter nog, thriatlon zijn, dan kan je ook nog de fiets gebruiken als je aan de overkant van de Noordzee aangekomen bent...
Drink jij ook whiskyquote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:07 schreef Cynix ® het volgende:
Ik zocht een lekker flesje Glen Morwen, maar dat (b)leek een soort huismerk te zijn.
Bij de Whiskyschuur in Friesland, vlakbij Sneek, toen maar wat mooie flesjes in dezelfde smaak-range ("rokerig") aangeschaft, onder andere een Drum Major (6y) en een Island of Geese (10y), beide Scotch Islay. Beide lekker en niet te gek duur. Aanraders voor de liefhebber, vooral de tweede.
Die zetten we gewoon voor het blokquote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:27 schreef Cynix ® het volgende:
Goed idee! Ik ben voor. Nu die kleine nog voor het karretje spannen.
quote:Op zondag 27 februari 2011 12:58 schreef travelman het volgende:
Misschien dat ik hier een kijkje ga nemen, mocht ik in de buurt zijn (Noord-LImburg)
Wijnhuis Blerick Presenteert
Zondag 10 april a.s.
Whisky
Slainte Mhath Event
meer dan 125 whisky`s op de proeftafel
Locatie t Roadhoes
Antoniusplein 2 Blerick
van 14.00 uur tot 17.00 uur Entreekaarten á ¤ 25,00
inclusief nosing & tasting glas, pipetje, hapjes e.d.
mmv : o.a. Ardbeg, Balvenie - Benriach - Bruichladdich - Cadenhead - Chieftains - Coal Ila - Compass box - Daily Dram - Dun Bheagan - Glen Morray - Glencadam - Glendronach - Glenfiddich - Glenmorangie - Highland Park - Murray McDavid - The Glenlivet - Tullibardine - en nog veel meer....
Wijnhuis Blerick
Hmm, dat is echt wel heel verleidelijk! Heb alleen daar al geen geld voor, laat staan om iets te kopen dan...quote:Op zondag 27 maart 2011 19:56 schreef MPG het volgende:
Even in de herhaling, zodat ik niet vergeet kaarten te halen:
[..]
Tijd om een sponsor te zoeken danquote:Op zondag 27 maart 2011 20:15 schreef maen het volgende:
[..]
Hmm, dat is echt wel heel verleidelijk! Heb alleen daar al geen geld voor, laat staan om iets te kopen dan...
Die had ik natuurlijk kunnen zien aankomenquote:
Zal wel lukken ja. Hopelijk gaan deze flessen langer mee dan een nachtjequote:
Volgens mij wordt Van Zuylen genoemd in de OP...quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:15 schreef Agiath het volgende:
Binnenkort deze binnen
[ afbeelding ]
Heb er goede dingen over gehoord.
Kennen jullie trouwens dit zaakje al? Heeft enorm veel voor goede prijzen!
http://www.whiskyvanzuylen.nl/
Huisgenoten hebben ook mooi spul besteld net, dus dat word binnenkort weer lekker genieten
Wat ik daar van weet is dat ze vaak zeer goed zijn, dat ze hier ook behoorlijk prijzig zijn en dat ik ze daarom in oktober/november zelf ga halen in Japan, als de straling dan tenminste acceptabel is....quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:24 schreef Agiath het volgende:
[..]
Wat weten jullie eigenlijk van de Japanse whisky's? Ik lees er wel goede dingen over....
Oehquote:Op vrijdag 1 april 2011 11:47 schreef Agiath het volgende:
Zo, kijk wat er net binnenkomt
[ afbeelding ]
Alleen die signature is dus van mijMaar het huis is weer voorzien de komende tijd, dat worden proef avonden
Alstie daar nou effe mee wacht, totdat wij ook binnen zijnquote:Op vrijdag 1 april 2011 12:59 schreef egeltje1985 het volgende:
Green Spot? Nog nooit van gehoord. Maar ziet er goed uit inderdaad. Gewoon deur op slot doen en zelf opzuipen.
Ierse pot still, vaak hoog gewaardeerd...quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:59 schreef egeltje1985 het volgende:
Green Spot? Nog nooit van gehoord. Maar ziet er goed uit inderdaad. Gewoon deur op slot doen en zelf opzuipen.
Zo'n zelfde morge!quote:
Zeker een aanrader, ook omdat hij veel meer bied dan alleen dan turf en jodium zoals sommige islays. Prijs kwaliteitverhouding is ook prima in orde.quote:Op zaterdag 2 april 2011 09:55 schreef Cynix ® het volgende:
Hey, dat klinkt als een aanrader! Ik hou van die rooksmaak, misschien wel omdat ik een ex-roker ben.
Die gaat hier op de verlanglijst danquote:Op zaterdag 2 april 2011 11:53 schreef Karstman het volgende:
[..]
Zeker een aanrader, ook omdat hij veel meer bied dan alleen dan turf en jodium zoals sommige islays. Prijs kwaliteitverhouding is ook prima in orde.
Ik heb daar de normale versie vanquote:Op zaterdag 2 april 2011 15:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Die gaat hier op de verlanglijst danklinkt helemaal lekker!
Mooi initiatief, heb 2 flessen besteld...quote:Full News Release - Monday, 4 April, 2011
Craft Distillers support Japan
A group of independent Scottish Distilleries have agreed to collaborate to produce a unique whisky and donate all proceeds to the disaster relief effort in Japan.
Each of the seven distilleries, representing the best craft producers in the Scotch whisky business, will donate a cask of their single malt that will be expertly blended to create a limited edition whisky, appropriately called the Spirit of Unity, which will never be produced again.
The connections between the malt whisky industry and Japan are strong as few consumers are as passionate about malt whisky as the Japanese and it has been a major export market for many years.
The idea came from Euan Michell, managing director of Isle of Arran Distillers. Mitchell explained 'Many in our industry, like me, travel regularly to Japan and have made friends and contacts with Japanese whisky enthusiasts.
'On seeing the scale and horror of the problems they are facing we were moved to help and other craft distillers immediately came onboard.'
The distillers are Arran, BenRiach, Bladnoch, GlenDronach, Mitchell’s Glengyle, Kilchoman and Springbank. Each of them is a multiple award-winning independent business. They have never collaborated in this way and are never likely to again.
The combined contribution will produce approximately 2,000 bottles with 1,200 available in the UK. The remainder will be shipped to Japan with some being donated for sale in New Zealand to assist with relief in the aftermath of the Christchurch earthquake.
It is expected that the release will be oversubscribed as soon as it is made available.
With the support of suppliers and partners, including retailers, a conservative estimate is that at least £50,000 will be donated to the relief effort.
Independent whisky expert David Broom comments 'This is a marvellous and compassionate response to the dreadful tragedy which has befallen Japan and is a beautifully symbolic gesture of how the craft distillers of Scotland are working together to help their friends in that country.
'What's more, with the pedigree of the distilleries involved I know that this will be a superb whisky.
'Nothing like this has been produced before and whisky lovers around the world will be clamouring to own and taste this one-off bottling. In doing so, they will be helping aid the Japanese people.'
For whisky fans the leading producers each represent acclaimed malt whisky regions in Islands, Speyside, Highland, Islay, Campbeltown and Lowland.
The producers will offer the limited bottling available through two leading online whisky retailers; Royal Mile Whiskies and Loch Fyne Whiskies, and in their respective shops in Edinburgh & London and Inveraray.
Euan Mitchell - 'Not a penny of profit will be taken from this project by any of the parties involved with the packaging being donated free of charge by Chesapeake Branded Packaging.
'The Spirit of Unity will be available in store and for despatch by the end of April with details being posted on the websites of the distillers and retailers.'
Pre-orders at £59 per bottle (not including postage and packaging) are now being taken at www.royalmilewhiskies.com
For more information: contact Dafne Alonso or Simon Russell of Inside Media on 01179 066 570
NOTES
Dave Broom is Editor-in-Chief of Whisky Magazine Japan
For more information on each producer visit their websites...
www.arranwhisky.com
www.benriachdistillery.co.uk
www.bladnoch.co.uk
www.glendronachdistillery.com
www.kilkerran.com
www.kilchomandistillery.com
www.springbankdistillers.com
Je hebt dorst wou je zeggenquote:Op donderdag 7 april 2011 13:11 schreef robdriessen het volgende:
Whiskyreis. T minus 10 dagen. Ben er aan toe.
Vind ik ook, minimaal 5 flessen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:08 schreef Cynix ® het volgende:
Eigenlijk moet je altijd toch wel minimaal een fles of 5 op voorraad hebben, zodat je wat kunt afwisselen en ook beter kunt vergelijken. Het maakt de beleving ook leuker.
De tering, is dat alles wat je nu op de plank hebt liggen of zitten hier ook lege flessen tussen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vind ik ook, minimaal 5 flessen.
Of een veelvoud daarvan...
Schotse warmhoudertjes...![]()
De standaard Glenlivit 12 is prima te drinken, niet zo uitgesproken als een Islay inderdaad maar daar zijn het wel Islays voor. Als je een betere van Glenlivet wil proberen is de 15-jarige French Oak reserve is een mooie en goed te betalen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:47 schreef Cynix ® het volgende:
Na de vorige 2 Islay's vind ik de Glenlivet wel iets minder.
Niettemin is-ie ook wel weer weg te krijgen en ben ik toch weer een ervaring rijker.
oja, ik zou nog een uitgebreid verslag krijgenquote:Op woensdag 13 april 2011 20:32 schreef MPG het volgende:
Sinds afgelopen zondag staat de Glenlivet Nàdurra 16 yo aardig hoog op mijn verlanglijstje.
Dat krijg je. Later dan gepland, maar je weet waarom.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:37 schreef maen het volgende:
[..]
oja, ik zou nog een uitgebreid verslag krijgen
mis wel mijn wekelijkse whiskyavondje nu. En komend weekend het whisky event in Wageningen! Daar hoor ik wel goede verhalen over dus dat moet ik volgend jaar toch maar vrij houden...
haast je vooral nietquote:Op woensdag 13 april 2011 20:43 schreef MPG het volgende:
[..]
Dat krijg je. Later dan gepland, maar je weet waarom.
Balen dat je dat moet missen! Maar goed om nu vast in te plannen voor volgend jaar![]()
!
Lekker maar je moet wel zin hebben in een fruitcocktail. Ik noem hem de Punica Oase whisky. Neus is veel banaan, smaak is behoorlijk fruitig en je moet voor de gein eens een plons water in je glas doen als je hem op hebt en dat opdrinken.. het is net Dubbelfris!quote:Op woensdag 13 april 2011 20:32 schreef MPG het volgende:
Sinds afgelopen zondag staat de Glenlivet Nàdurra 16 yo aardig hoog op mijn verlanglijstje.
Klopt jaquote:Op woensdag 13 april 2011 21:05 schreef Karstman het volgende:
[..]
Lekker maar je moet wel zin hebben in een fruitcocktail. Ik noem hem de Punica Oase whisky. Neus is veel banaan, smaak is behoorlijk fruitig en je moet voor de gein eens een plons water in je glas doen als je hem op hebt en dat opdrinken.. het is net Dubbelfris!
wat een beschrijving!quote:Op woensdag 13 april 2011 21:05 schreef Karstman het volgende:
[..]
Lekker maar je moet wel zin hebben in een fruitcocktail. Ik noem hem de Punica Oase whisky. Neus is veel banaan, smaak is behoorlijk fruitig en je moet voor de gein eens een plons water in je glas doen als je hem op hebt en dat opdrinken.. het is net Dubbelfris!
Als 'ie hier staat, ben je van harte welkom.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:07 schreef maen het volgende:
[..]
wat een beschrijving!ik ben nu wel erg benieuwd..
Bowmore Enigmaquote:Op zaterdag 16 april 2011 12:23 schreef robuust89 het volgende:
[ afbeelding ]
Heb alleen Dimple thuis staan
Wat zijn leuke whiskeys voor een beginner?
wow! Ben je er al bekend mee?quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:36 schreef MadMaster het volgende:
Deze 2 vreemde jongens krijg ik morgen, meegenomen uit Taiwan door een collega:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.kavalanwhisky.com/news/1000111.asp
Alleen met de standaard Kavalan, die vorig jaar tijdens een blindproeverij uitgeroepen werd als beste whisky van de wereld ( Taiwan whisky beats Scotch in blind taste test), en daar was ik niet zo enthousiast over:quote:
Je broer heet Chris Bunting?quote:Op woensdag 27 april 2011 00:10 schreef pavv het volgende:
Vers ingevlogen uit Tokyo:
door mijn broer meegebracht:
[ afbeelding ]
Hoop dat onze Japanreis doorgaat, dan ga ik ook op jacht daar...quote:"Ichiro's Malt Single Cask #6080 2000 10-year-old. 61 per cent alcohol
Nose: Lovely creaminess. Grand Marnier chocolate liqueur. Smooth beautifully integrated oak. A little walnut and dried pineapple. Exotic incense, teak, the inside of a cigar shop, malt. Then, lots of vanilla, especially when water is added.
Palate: Creamy, nutty, sweet spices, oranges, pine-lime splice (an ice-cream we get in Australia). Water adds a little smoothness and brings the vanilla and malt to the fore, along with fermenting strawberries.
Finish: Long, warming and mouth coating. Lots of sweet wood spices, vanilla and strawberry dough.
Comment: Excellent stuff.
Rating: 91/100."
Precies wat ik eerder zei/gepost heb en wat er in het artikel staat.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:25 schreef Karstman het volgende:
Ik heb nog eens wat nagelezen over die Taiwanees maar de beste whisky van de wereld valt ook wel weer mee. Het was blijkbaar een blinde proeverij met naast die Kavalan een paar 3 jaar oude Islays en een Engelse whisky.
Kavalan wordt voorlopig niet geëxporteerd, aangezien ze simpelweg niet voldoende kunnen produceren om te exporteren.quote:Maar goed ben wel benieuwd of die Kavalan nog eens naar Nederland komt. Het schijnt dat door het klimaat in Taiwan de whisky dubbel zo snel rijpt als schotse.
Je houdt whiskyauction.com in de gaten?quote:Op donderdag 28 april 2011 22:49 schreef BigSmurf het volgende:
Op Google en via een aantal whisky-websites heb ik het ook uitstaan, maar voorlopig zonder resultaat. Aangezien niet geschoten altijd mis is, zet ik het dus ook maar op FOK!.
Al een tijd zijn we op zoek naar een Fles Glen Deveron 10 years old uit het jaar 1988 (welke dus in 1998 op de markt was). We hebben een collectie van 1985 tot heden, en dit is de enige fles die we missen. Het moet hierbij gaan om een ongeopende fles van 70 cl met originele koker.
Onderstaand plaatje is de fles uit 1990, maar gezien de kokers/flessen van 1987 en 1989 zal die van '88 niet veel anders zijn.
[ afbeelding ]
Iemand enig idee waar ik deze kan vinden, of iemand die hem heeft liggen en hem kwijt wil voor een schappelijk prijsje?
Jup.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:56 schreef gadeweerd het volgende:
[..]
Je houdt whiskyauction.com in de gaten?
Lekker zeker, maar niet de fles die ik zoek haha.quote:Op donderdag 28 april 2011 23:03 schreef pavv het volgende:
vanaf zondag staat er wel een 12 jaar oude Glen Deveron 1978 op de whiskyauction....
ook lekker
de linker in deze link
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |