SPOILER: Bekijk video'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bekende hoaxesSPOILER: Bekijk hoaxesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere topicsSPOILER: Bekijk eerdere topicsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door eleusis op 17-03-2011 10:25:32 ]Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel![]()
Wat aardig dat jullie hebben gewacht.Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel![]()
http://news.ninemsn.com.au/article.aspx?id=8225005
quote:quote:A nearly completed new power line could restore electric cooling systems in Japan's tsunami-crippled nuclear plant, its operator said on Thursday, raising hopes of easing the crisis that has threatened a meltdown.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea![]()
T duurde anders verrekkes langquote:
Iemand informatie of de sneeuw en neerslag nog effect heeft op de verspreiding van de nucleaire deeltjes? Is dat risicovoller omdat het nu eerder op het Japanse land terecht komt/blijft?![]()
En we zijn er nog lang nietquote:
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
Analysis: Japan nuclear crisis reaches new levels (Reuters)
By Scott DiSavino
NEW YORK | Wed Mar 16, 2011 7:24pm EDT
(Reuters) - Japan's nuclear crisis may have taken its most dangerous turn yet after a U.S. official said one of the pools containing highly radioactive spent fuel rods at the stricken plant had run dry.
One nuclear expert said that there was now even a possibility that the disaster may approach the extent of the Chernobyl accident, the worst ever in the industry's history. When the Chernobyl plant in Ukraine exploded in 1986 it spewed a radiation cloud over a large area of Europe.
And a nuclear engineer said that it may be time to consider ways to bury or cover the entire complex in some kind of material that would stop radiation from leaking into the atmosphere.
Triggering the new levels of alarm were comments by U.S. Nuclear Regulatory Commission Chairman Gregory Jaczko in Congress on Wednesday. "There is no water in the spent fuel pool and we believe that radiation levels are extremely high, which could possibly impact the ability to take corrective measures," he said.
Japanese officials have been working desperately for two days to try to get more water into the pool to cover the rods, which remain hot for months after they are removed from the reactors and can quickly release radioactive components if exposed to the air.
"If they don't get water to these spent fuel pools in view of the containment breaches in the other plants the actual radiation releases could approach that category of Chernobyl," said Victor Gilinsky, who was an NRC commissioner at the time of the Three Mile Island accident in 1979, which was the worst nuclear accident in U.S. history.
Earlier Japanese authorities told the International Atomic Energy Agency that radioactivity was being released directly into the air at the pool for the No.4 reactor at the Fukushima Daiichi plant. Experts say the pools could present a bigger threat to public health than the reactors, which appear to be still encased in steel containment systems.
"Up until now they have not been able to get close to the spent rods, as even with protective clothing it only stops workers from breathing in radioactive particles, not from radiation itself," Dr Peter Hosemann PHD of the University of California Berkeley Nuclear Engineering Department said Tuesday.
While the building holding the rods has been rocked by fire and a blast, officials in Japan had not said how much water remained in the 40-foot deep tanks.
James Acton, Associate in the Nuclear Policy Program at the Carnegie Endowment for International Peace, said in an interview before Jaczko's comments that it appeared there was a leak in the pool.
"There is either a leak in the spent fuel pool or the rods are hot enough to cause evaporation," Acton said.
DEADLY MIX
When a fuel rod is exposed to the air the zirconium metal cladding on the rods can easily catch on fire, releasing a deadly mix of radiation into the atmosphere. The earlier fires and explosion in the area of the spent fuel storage tank left the pool partly open to the air allowing the radiation to escape into the atmosphere.
Experts say the water should remain at least eight feet over the spent fuel to maintain acceptable radiation levels but the level usually is kept much higher.
"As the water drains there's going to be less stability - and higher levels of radiation released," said Tara Neider, President and CEO of Areva Federal Services, a U.S. arm of the world's biggest nuclear power plant builder, French giant Areva SA.
Tokyo Electric Power Co (TEPCO), the operator of the six-reactor complex, was considering spraying water into the spent fuel pools through the holes in the roof by helicopter but later canceled that mission.
Arnie Gundersen, a 29-year veteran of the nuclear industry who has worked on reactors similar to the Daiichi plant and is now chief engineer at Fairewinds Associates Inc, warned that dropping water on the spent fuel pool could make matters worse.
"It's a bad idea to drop water onto the fuel racks. You could get an inadvertent criticality. That means you could have a nuclear reaction, similar to that in a reactor core, in the fuel pool," Gundersen said.
MORE RADIATION
"There is more radiation in the spent fuel pool - which is about ten stories in the air -- than in the reactor core," Gundersen said, noting used rods contain more dangerous radioactive materials than new rods, including elements cesium, strontium and plutonium.
Plutonium, in particular, is a very nasty isotope and could cause cancer in very small quantities if ingested, he said.
The uranium fuel is burned in the reactor for three to six years before being placed into the pool. About one third of the fuel is removed from the reactor core to the pool every 18 to 24 months during refueling outages.
Used fuel rods must sit in the spent fuel pool for at least five years. Though, much to the consternation of environmental and anti-nuclear groups, the rods usually sit in the pool much longer while waiting for either reprocessing or storage in dry casks.
Gundersen also said he recommended evacuating children and pregnant women to more than 50 miles away from the plant to avoid the radiation risk.
In a sign that other spent fuel rod pools could be in a deteriorating condition, the NRC Chairman Jaczko said he also believed the pool at the No. 3 reactor may also have a leak.
"Every day it seems like things may be stabilizing but you wake up the next morning and it seems like things have not stabilized or maybe gotten worse," said Brian Woods, nuclear engineering associate professor at Oregon State University and a former engineer for the U.S. Department of Energy.
Woods said that it may be time to think of encasing the complex in some kind of protective material.
"More than likely you're probably looking at some kind of external containment," he said.
(Reporting by Scott DiSavino, David Sheppard, Matt Daily and Ben Berkowitz in New York, Timothy Gardner in Washington, Bernie Woodall in Detroit and Eileen O'Grady in Houston; Editing by Martin Howell)Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel![]()
stemmingmakerij of waarheid?quote:One nuclear expert said that there was now even a possibility that the disaster may approach the extent of the Chernobyl accident, the worst ever in the industry's history
overigens: zitten de brandstofstaven 3 tot 6 jaar in een reactor ?(en daarna dus nog 5 jaar afkoelen?)
![]()
Ah, de live Geigerteller staat ook weer aan: http://www.ustream.tv/channel/geiger-counter-tokyoIk hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Zoiets.... Maar ze vervangen niet alles tegelijk. Om de 1 a 2 jaar wordt ong. 1/3e vervangen, en dus heb je inderdaad na 6 jaar alles vervangen. Hoelang het afkoelen precies duurt, weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar hier op de media hebben ze het over "several years".quote:Op donderdag 17 maart 2011 01:09 schreef mschol het volgende:
overigens: zitten de brandstofstaven 3 tot 6 jaar in een reactor ?(en daarna dus nog 5 jaar afkoelen?)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin![]()
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea![]()
Wat zijn de gevolgen bij een meltdown naast het verlies van een grote energiebron?
Over hoe groot afstand zouden er dan geen mensen meer kunnen wonen en voor hoelang?life goes by...![]()
Als ik eerlijk ben heb ik al iets te vaak gehoord van dat het bijna in orde is....quote:Op donderdag 17 maart 2011 01:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dat niemand hier positief op reageert:
Kerncentrales Japan #17
Maargoed, ik hoop dat dat ze lukt..![]()
als het goed is zou een meltdown in een reactor weinig gevolgen moeten hebben, daarbuiten zal het gissen blijven...quote:Op donderdag 17 maart 2011 01:41 schreef Wing het volgende:
Wat zijn de gevolgen bij een meltdown naast het verlies van een grote energiebron?
Over hoe groot afstand zouden er dan geen mensen meer kunnen wonen en voor hoelang?![]()
Op die NHK stream kan je live meekijken hoe ze met een heli gaan proberen te blussen op die spent fuel rods.![]()
Ik hoop het ook. Het is positief nieuws dat er vooruitgang wordt geboekt met de netstroom. Als het lukt om de reguliere koelsystemen aan te krijgen, zijn veel problemen voorbij. Maar ik maak me grote zorgen over het functioneren van die koelsystemen na alle klappen die de centrale heeft gehad. Zonder al te veel te weten over de processen en de toestand van de centrale, denk ik dat dit op z'n best dagen kan duren. Maar een gelukje zou wel eens mooi zijnquote:Op donderdag 17 maart 2011 01:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dat niemand hier positief op reageert:
Kerncentrales Japan #17
Maargoed, ik hoop dat dat ze lukt..
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel![]()
quote:Op donderdag 17 maart 2011 01:51 schreef LSD.tv het volgende:
Op die NHK stream kan je live meekijken hoe ze met een heli gaan proberen te blussen op die spent fuel rods.Er is nu water gedropt op unit 3.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel![]()
gaat niet erg best al het water waait weg ipv op de reactor te vallen
Progressive dude
Nu met VERNIEUWDE FOBO
"Better than a thousand hollow words, is one word that brings peace" - Buddha![]()
Of als dat bad overloopt/plonst, besmet je dan niet de hele omgeving met radioactieve isotopen? Dat gebouw van reactor 3 lijkt me niet meer waterdicht.quote:Op donderdag 17 maart 2011 01:58 schreef thesiren.nl het volgende:
Als er daar allemaal radioactieve deeltjes liggen blaas je die dan niet de lucht in?With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi.![]()
Ik ben bang dat als ze raak gooien je of;een enorme wolk waterdamp ziet, of een explosie omdat het direct wordt omgezet in waterstof en zuurstof.![]()
Er zijn inderdaad risico's. Verspreiding van radioactieve stof lijkt me geen probleem, het gaat om meters. Daarnaast zou water (als het niet vermengd is met boorzuur) ook een reactie kunnen versnellen. Maar het risico van droogstaande spent fuel pools is vele malen groter.
Tweede helikopter is nu langsgeweest. Die lijkt niet echt raak te zijn. De eerste dropping lijkt beter raak. Er lijkt flink stoom van het gebouw af te komen.Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel![]()
Er lijkt weer lichtelijk stoom uit te komen, wat betekend dat ze 't iig geraakt hebben... Wat mij verbaast is dat ze niet meer choppers hebben. (ze hebben het telkens over 2)![]()
Ze droppen nu ongeveer een lading per paar minuten, niet slecht. Ik denk niet dat je het sneller kan krijgen met meer helikopters want je zit dan in elkaars vaarwater. Ik hoop wel dat ze er meer hebben, en ook meer crews hebben, om de totale stralingsdosis per persoon laag te houden.Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel![]()
En die crew zul je na een of meerdere droppings ook wel een keer moeten wisselen als het stralingsniveau boven de reactorgebouwen daadwerkelijk nog een stuk hoger is dan op de grond, waar je nog iets meer bescherming hebt van de muren van beton enzo.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:04 schreef eleusis het volgende:
Ze droppen nu ongeveer een lading per paar minuten, niet slecht. Ik denk niet dat je het sneller kan krijgen met meer helikopters want je zit dan in elkaars vaarwater.With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi.![]()
Ik dacht net aan band of brothers waar ze net voor de dropping met D-Day allemaal nog even geattendeerd werden op de levensverzekering, dit zijn helden.![]()
waardeloos eigenlijk...
ze moeten stil hangen, maar vanwege de straling kunnen ze dat niet..
lager kunnen ze niet i.v.m. straling![]()
NHK: De helikopters hebben loden platen om de crew te beschermen tegen straling.Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel![]()
Echter, grote hoeveelheden water kunnen ook weer extra schade veroorzaken (zie tsunami). Ik denk dat het wel verstandig is om niet gelijk met grote blusvliegtuigen aan de slag te gaan, het gericht droppen van water met helikopters is een meer subtiele oplossing.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:04 schreef thesiren.nl het volgende:
Ze gooien het er wel erg ver vanaf misschien moeten ze een blusvliegtuig charteren.![]()
NHK: Het waterkanon op de grond wordt ook voorbereid.Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel![]()
200 droppings zijn nodig (als die 7.5 ton water daadwerkelijk in de reator komt
Dit wordt een Chernobyl-2 als de MOX brandstof gaat fikken
Don't waste my high.![]()
11 kanonen zijn onderweg.. ?quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:11 schreef eleusis het volgende:
NHK: Het waterkanon op de grond wordt ook voorbereid.![]()
Lijkt wel 1 helikopter per minuut. Vindt dit nu wel enge beelden, gaat nu wel heel erg lijken op Chernobyl![]()
![]()
Hoe hoog gaat de straling hier in NL worden, als radioactieve deeltjes in de atmosfeer komen en met de wind worden meegenomen
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.![]()
ik denk dat een sleep-hopper-zuiger of een gewone blusboot van smit-tak beter gericht water kan aanvoeren die zijn gemaakt voor zout water.![]()
Als dit de oplossing moet zijn kan ik alleen nog maar concluderen dat ze bezig zijn met een wanhoopspoging.
Mischien ook maar bidden voor een flinke regenbui?![]()
maar dan zit het personeel op die boot wel vol in de straling.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:15 schreef thesiren.nl het volgende:
ik denk dat een sleep-hopper-zuiger of een gewone blusboot van smit-tak beter gericht water kan aanvoeren die zijn gemaakt voor zout water.Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!![]()
Rainbowen op de centrale.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:15 schreef thesiren.nl het volgende:
ik denk dat een sleep-hopper-zuiger of een gewone blusboot van smit-tak beter gericht water kan aanvoeren die zijn gemaakt voor zout water.![]()
max 40 minuten per helicopters, 4 helicopters zijn al geweest kennelijk? (als ik et goed begrijp?)
en nu weer gestopt?...![]()
0,0000,00010? Tis een beetje heeeeeel ver weg... In usa maybe een beetje last. Alleen niet echt gevaarlijk.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:15 schreef Godshand het volgende:
Hoe hoog gaat de straling hier in NL worden, als radioactieve deeltjes in de atmosfeer komen en met de wind worden meegenomen
Wij krijgen meer last van de handel dat nu niet door gaat met jap. En electronica zal wel meer gaan kosten..Oorlog is vrede
Vrijheid is slavernij
Onwetendheid is kracht
-George Orwell![]()
Of dat ze alle opties in zetten om de schade te beperken...quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:15 schreef Thieske het volgende:
Als dit de oplossing moet zijn kan ik alleen nog maar concluderen dat ze bezig zijn met een wanhoopspoging.![]()
dat heeft een reden hoor ik net.. 1 bad met oude staven is mogelijk gescheurd, waardoor het lekt. Als hier een hele bak water over uitgestort wordt, kan het zijn dat de rekken met staven in het bad verschuiven en zo weer een nucleaire reactie opgang komt, buiten de daadwerkelijke reactor... en dat is niet wat wenselijk is.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:04 schreef thesiren.nl het volgende:
Ze gooien het er wel erg ver vanaf misschien moeten ze een blusvliegtuig charteren.![]()
Dat zei iemand net ook op CNN. Op de vraag of het ernstiger is als 24 uur geleden "Absoluut".quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:15 schreef Thieske het volgende:
Als dit de oplossing moet zijn kan ik alleen nog maar concluderen dat ze bezig zijn met een wanhoopspoging.
Mischien ook maar bidden voor een flinke regenbui?![]()
Daarvoor hebben we boorzuur.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat heeft een reden hoor ik net.. 1 bad met oude staven is mogelijk gescheurd, waardoor het lekt. Als hier een hele bak water over uitgestort wordt, kan het zijn dat de rekken met staven in het bad verschuiven en zo weer een nucleaire reactie opgang komt, buiten de daadwerkelijke reactor... en dat is niet wat wenselijk is.Oorlog is vrede
Vrijheid is slavernij
Onwetendheid is kracht
-George Orwell![]()
Het is toch niet normaal chernobill was 1 reactor hier hebben we het over 4 reactors + spent rods die er net naast staan en we kijken naar helicopters die een fifty/fifty kans hebben om raak te gooien.![]()
Ongetwijfeld, maar dat remt een reactie af, stopt het niet volledig. Daarvoor heb je wel meer zekerheden nodig.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:24 schreef CaptainHindsight het volgende:
[..]
Daarvoor hebben we boorzuur.![]()
met dit verschil dat we hier niet met 4 actieve reactoren hebben te maken... (en een iets ander typequote:Op donderdag 17 maart 2011 02:26 schreef thesiren.nl het volgende:
Het is toch niet normaal chernobill was 1 reactor hier hebben we het over 4 reactors + spent rods die er net naast staan en we kijken naar helicopters die een fifty/fifty kans hebben om raak te gooien.)
![]()
7 is max. jap schaal gaat tot 10 en die stond op een 4 dacht ik.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:31 schreef thesiren.nl het volgende:
Wie denkt dat het even erg of erger kan worden dan 7 (chernobil)?
Correct if wrong svpOorlog is vrede
Vrijheid is slavernij
Onwetendheid is kracht
-George Orwell![]()
maar we hebben 6 reactoren staan, dus we kunnen voor de maximale score van 6 x 7 = 42 gaanquote:Op donderdag 17 maart 2011 02:33 schreef CaptainHindsight het volgende:
[..]
7 is max. jap schaal gaat tot 10 en die stond op een 4 dacht ik.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!![]()
kan niet, schaal gaat tot 7.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:31 schreef thesiren.nl het volgende:
Wie denkt dat het even erg of erger kan worden dan 7 (chernobil)?![]()
Max zeven, en het staat nu op 5.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:33 schreef CaptainHindsight het volgende:
[..]
7 is max. jap schaal gaat tot 10 en die stond op een 4 dacht ik.
Correct if wrong svp
http://en.wikipedia.org/wiki/International_Nuclear_Event_Scale![]()
Aha, wat is de naam van de door japanners gebruikte schaal? Die ging dacht ik van 1-10 en die stond vanmorgen op een 4.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:36 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Max zeven, en het staat nu op 5.
http://en.wikipedia.org/wiki/International_Nuclear_Event_ScaleOorlog is vrede
Vrijheid is slavernij
Onwetendheid is kracht
-George Orwell![]()
Ken alleen de internationale schaal.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:47 schreef CaptainHindsight het volgende:
[..]
Aha, wat is de naam van de door japanners gebruikte schaal? Die ging dacht ik van 1-10 en die stond vanmorgen op een 4.![]()
Als dit nog maar 4 is van de 10, dan hebben de Japanners nog een hoop voor ons in petto.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:47 schreef CaptainHindsight het volgende:
[..]
Aha, wat is de naam van de door japanners gebruikte schaal? Die ging dacht ik van 1-10 en die stond vanmorgen op een 4.![]()
Live geen drops meer alleen in de herhaling. Ik denk dat de badges aangeven dat ze hun portie straling voor dit jaar gehad hebben.![]()
Ik kan geen bron vinden over de japanners gebruikte schaal. Dus neem ik mijn woorden terug.
Ze zeiden dit gistermorgen Op cnn dacht ik, naja.Oorlog is vrede
Vrijheid is slavernij
Onwetendheid is kracht
-George Orwell![]()
Ik had het over 4/10 japanse schaal. Voor ons staat ie nu op 6/7 denk ik. Naja ik ga slapenquote:Op donderdag 17 maart 2011 03:12 schreef svann het volgende:
Van 6/7 naar 4/7 klinkt wel goed.
Relatief dan.
Hopen dat die trend nu doorzet. Er blijft genoeg ellende over, daar in Japan.
* zzzzzzlapen gaatOorlog is vrede
Vrijheid is slavernij
Onwetendheid is kracht
-George Orwell![]()
http://dailycosmicnews.wordpress.com/quote:At 01h40 GMT Japanese Self Defense force try with the use of two helicopters to cool down reactor 3 and 4 of Fukushima nuclear power plant to avoid massive release of radiation. At 01h55 GMT the operation that was to last at least 40 min for helicopter was ceased. A decision to be explained by Japan defense minister in a few minutes. Each helicopter was equiped with a protective plate to avoid radiation to reach the crew, also they were equiped with measure equipment for radiation.
The use of water canons are on stand by, cool the reactors is mandatory to avoid more serious problems from the nuclear power plant.![]()
zou het niet een goed idee zijn om iets uit te vinden wat bv warmte met een record tempo kan absorberen of de reactie extreem kan laten stoppen. zoiets als bv een neutralizer of anti atomizer ?
we weten hoe we het proces kunnen starten en versnellen en beheersen maar het versnelt afkoelen is nogal zeg maar '1960' mbv zuiver water ( als ik het goed heb en nog een goedje )![]()
Ik zat ook al te denken aan iets als een blusdeken die men nu bijv. voor vliegtuigcrashes gebruikt. Of een koelstof als stikstof o.i.d. maar dan iets wat natuurlijk vloeibaar is/blijft/wordt en geen chemische reactie veroorzaakt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 03:54 schreef inperu het volgende:
zou het niet een goed idee zijn om iets uit te vinden wat bv warmte met een record tempo kan absorberen of de reactie extreem kan laten stoppen. zoiets als bv een neutralizer of anti atomizer ?
we weten hoe we het proces kunnen starten en versnellen en beheersen maar het versnelt afkoelen is nogal zeg maar '1960' mbv zuiver water ( als ik het goed heb en nog een goedje )
Trouwens, hoe zit het met de evacuatie-diameter? Ik zou zo langzamerhand wel wat verder dan 20/30 km uit de buurt willen zitten daar! Mag best opgeschaald worden naar 50 km of nog meer. Zeker als de wind begint te draaien. Om dan nog iedereen weg te krijgen, ben je te laat.![]()
De beelden zijn nou niet bepaald vertrouwenwekkend. Helicopterdrops om een kernreactor en brandstofstaven te koelen..
En kijk naar die gebouwen, die zijn compleet aan gort. Die ene heeft nog een stalen frame, bij die andere is het gewoon een ravage.
Het doet erg denken aan het zand storten in de Tjernobyl reactor.![]()
My dus ook..quote:Op donderdag 17 maart 2011 04:10 schreef NorthernStar het volgende:
De beelden zijn nou niet bepaald vertrouwenwekkend. Helicopterdrops om een kernreactor en brandstofstaven te koelen..
En kijk naar die gebouwen, die zijn compleet aan gort. Die ene heeft nog een stalen frame, bij die andere is het gewoon een ravage.
Het doet erg denken aan het zand storten in de Tjernobyl reactor.![]()
De situatie in Japan is trouwens best wel doom:
• De grootste aardbeving in Japan ooit
• Halve land kruipel door de tsunami
• Ergste atoomcrisis ooit van Japan
• Economie in een decline
• Enorme enorme staatschuld
• Komende giga vergrijzing van de bevolking
Hoe willen ze hier ooit uit komen?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)![]()
Alles lijkt momenteel behoorlijk FUBAR in Japan inderdaad.
Maar misschien leidt het tot een nieuwe bloeiperiode.
![]()
wilskracht. als er iets is wat jappaners hebben dan is dat het wel.quote:Op donderdag 17 maart 2011 04:17 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
My dus ook..![]()
De situatie in Japan is trouwens best wel doom:
• De grootste aardbeving in Japan ooit
• Halve land kruipel door de tsunami
• Ergste atoomcrisis ooit van Japan
• Economie in een decline
• Enorme enorme staatschuld
• Komende giga vergrijzing van de bevolking
Hoe willen ze hier ooit uit komen?
kijk naar de jaren 45. hele land in puin en zie hoe ze zijn opgeklommen tot 1 van de meest technologische naties op de wereld.
vergeet niet, wat weg is kan bij de wederopbouw beter worden gebouwd.
land moet opnieuw opgebouwd worden wat dus weer automatisch werkvoorziening is.
tenzij deze atoom central niet al te veel roet in het eten gooit.![]()
dit is trouwens ook wel interesant om te lezen en zien hoe het allemaal in elkaar zit :
http://edition.cnn.com/in(...)an/index.html?hpt=C1![]()
Ze waren voor 45 ook al een van de meest technologische natiesquote:Op donderdag 17 maart 2011 04:29 schreef inperu het volgende:
[..]
wilskracht. als er iets is wat jappaners hebben dan is dat het wel.
kijk naar de jaren 45. hele land in puin en zie hoe ze zijn opgeklommen tot 1 van de meest technologische naties op de wereld.
tenzij deze atoom central niet al te veel roet in het eten gooit.(ik snap wat je bedoelt)
Misschien wordt Japan het eerste land dat daadwerkelijk overgaat op nieuwe vormen van energie. De weerstand tegen kernenergie zal iig gigantisch groeien. En ze waren toch al niet zo erg pro-atoom daar.![]()
Zo komt er dan misschien toch ook nog iets positiefs uit
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.![]()
Ze durven in die persco ook niet te zeggen of het nou echt heeft geholpen. De straling kan met ongeveer 30 microsievert/h zijn afgenomen, maar het kan evengoed een afwijking in de meting zijn. 30 microsievert/h op een totaal van 600-800 microsievert/h (met een piek van 1000 een paar uur geleden) op het terrein zet vooralsnog weinig zoden aan de dijk.quote:Op donderdag 17 maart 2011 04:10 schreef NorthernStar het volgende:
Met die waarden gaat het over enkele uren ook nog knap lastig worden voor die blusploeg op de grond om werk te verrichten. Dat schijnt in ieder geval het plan te zijn nu ze die onderneming met de heli's na 4 drops voorlopig hebben gestaakt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Steffie op 17-03-2011 04:53:49 ]With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi.![]()
Hopen dat ze inmiddels tanks met pompen aan het klaarmaken zijn. Lijkt me het enige waarmee je degelijk kunt werken. Helikopters kunnen ze bij de andere centrales niet inzetten.
Een degelijke tank moet toch stralingsveilig gemaakt kunnen worden neem ik aan.![]()
ook vaag. ik zie net op cnn dat japan aangeeft dat de levels weer beter zijn terwijl amerika aangeeft dat reactor 4 geen water meer heeft...
nu geeft amerika ook live een pers conferentie waarbij ze aangeven dat het stralingsniveau onzettend hoog is en gestegen. teven gevens ze nogmaals aan dat reactor 4 echt zorgwekkend droog staat.
japan zegt van niet maar ze moeten nog eerst van de mensen en de metingen vernemen of het idd zo is.. vaag verhaal... ze geven dus eigenlijk een gedeelte van het verhaal van de amerikanen toe.
volgens mij gebruikt amerika een sateliet die dit soort metingen kan opdoen en natuurlijk kan inzoomen op het object.
amerika is zichtbaar geirriteerd door de japanse misinformatie....
we wachten af..![]()
Heb je de beelden gezien? Het is proberen een glas te vullen met een plantenspuit. Vanaf een meter afstand.quote:Op donderdag 17 maart 2011 04:48 schreef Steffie het volgende:
[..]
Ze durven in die persco ook niet te zeggen of het nou echt heeft geholpen. De straling kan met ongeveer 30 microsievert/h zijn afgenomen, maar het kan evengoed een afwijking in de meting zijn. 30 microsievert/h op een totaal van 600-800 microsievert/h (met een piek van 1000 een paar uur geleden) op het terrein zet vooralsnog weinig zoden aan de dijk.
Met die waarden gaat het over enkele uren ook nog knap lastig worden voor die blusploeg op de grond om werk te verrichten. Dat schijnt in ieder geval het plan te zijn nu ze die onderneming met de heli's na 4 drops voorlopig hebben gestaakt.
Ik ben heel erg pessimistisch. Dit is of een pure wanhoopsdaad of gewoon om de bevolking te laten zien dat ze iig iets doen. Paniek voorkomen schijnt bovenaan hun prioriteitenlijstje te staan.
Dat ze op die persconferentie zo vaag blijven is niks nieuws. Was ik Japanner dan was ik allang ziedend geweest over het gebrek aan concrete informatie. Alles is "wellicht". Zels als je grote rookwolken ziet is het nog "wellicht is er brand". Het geeft mij iig het gevoel of wil men helemaal niet vertellen wat er aan de hand is. Kan men later altijd ontkennen dat ze wisten hoe ernstig het was.![]()
weer meer problemen volgens cnn
4 reactors weer in de problemen en 2 zijn er aan het opwarmen.
tevens liggen bij reactoren de gebruikte staven nu open en bloot in de lucht...
amerika zegt nu openlijk dat japan niet de waarheid vertelt over de situatie op het moment.
gezien het feit dat de wind nu richting amerika is gericht zijn zij er natuurlijk totaal niet blij mee.
ook de gebieden waar nog mensen wonen in de 20 km omtrek weten niet waar ze aan toe zijn.
er wonen blijkbaar nog een heleboel mensen in die buurt en tevens zitten er ook nog slachtoffers van de tsunami met onduidelijke vragen.
iedereen wil eigenlijk weg maar er is amper een mogelijkheid om weg te komen...
totale paniek dus.![]()
Uhhh bron?quote:Op donderdag 17 maart 2011 06:08 schreef inperu het volgende:
weer meer problemen volgens cnn
4 reactors weer in de problemen en 2 zijn er aan het opwarmen.
tevens liggen bij reactoren de gebruikte staven nu open en bloot in de lucht...
amerika zegt nu openlijk dat japan niet de waarheid vertelt over de situatie op het moment.
gezien het feit dat de wind nu richting amerika is gericht zijn zij er natuurlijk totaal niet blij mee.
ook de gebieden waar nog mensen wonen in de 20 km omtrek weten niet waar ze aan toe zijn.
er wonen blijkbaar nog een heleboel mensen in die buurt en tevens zitten er ook nog slachtoffers van de tsunami met onduidelijke vragen.
iedereen wil eigenlijk weg maar er is amper een mogelijkheid om weg te komen...
totale paniek dus.![]()
live tikkend vanuit de pers conferentie die op cnn werd gehouden. had even geen tijd voor een foto momentje voor de bron.quote:
alles wat daar werd aangegeven tikte ik mee.![]()
weer op cnn tv :
"spent fuel rods presenting urgent danger in reactor building 3 "
door de inmense hitte en straling kunnen ze amper bij ieder van de 6 reactors in de buurt komen.
de pogingen die zijn ondernomen door de helikopters haalden amper wat uit. water werd gedropt van rond de 80-100 meter hoogte.
volgens de expert zijn in alle 6 de reactors de kernen gedeeltelijk boven water. hoe ze dit weten ??![]()
Wie gaat er werken? Oudjes van 80?quote:Op donderdag 17 maart 2011 04:29 schreef inperu het volgende:
[..]
wilskracht. als er iets is wat jappaners hebben dan is dat het wel.
tenzij deze atoom central niet al te veel roet in het eten gooit.For great justice!![]()
Stel je voor dat dit toch erger is dan zij doen voorkomen... Kun je in het ergste scenario dan krijgen dat een groot deel van dat gebied jarenlang niet bewoond kan worden ofzo?quote:Op donderdag 17 maart 2011 05:23 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Heb je de beelden gezien? Het is proberen een glas te vullen met een plantenspuit. Vanaf een meter afstand.
Ik ben heel erg pessimistisch. Dit is of een pure wanhoopsdaad of gewoon om de bevolking te laten zien dat ze iig iets doen. Paniek voorkomen schijnt bovenaan hun prioriteitenlijstje te staan.
Dat ze op die persconferentie zo vaag blijven is niks nieuws. Was ik Japanner dan was ik allang ziedend geweest over het gebrek aan concrete informatie. Alles is "wellicht". Zels als je grote rookwolken ziet is het nog "wellicht is er brand". Het geeft mij iig het gevoel of wil men helemaal niet vertellen wat er aan de hand is. Kan men later altijd ontkennen dat ze wisten hoe ernstig het was.![]()
yup... komt denk ik ook wegens het feit dat bv cnn 24 uur uitzend en ze moeten toch steeds weer verassender over komen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 06:51 schreef jpjedi het volgende:
Wat een ping-pong berichten allemaal zeg..
1 ding is zeker en dat dit een erge situatie is.
het enigste wat nu opvallend is is de manier waarop het leger nu steeds meer aangeeft dat de informatie die vanuit japan komt niet overeenkomt met wat amerika ziet.![]()
lol en nu komt japan weer met een statement :
"government says radiation levels are normal "
kijk hoe die shizzle erbij ligt ....![]()
Straling is onzichtbaar, dus in principe kunnen ze gelijk hebben. Maar ja: het lijkt mij ook vrij onwaarschijnlijk. Of ze moeten het hebben over wat normaal is sinds de boel daar helemaal uit de klauwen is gelopen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 07:02 schreef inperu het volgende:
lol en nu komt japan weer met een statement :
"government says radiation levels are normal "
kijk hoe die shizzle erbij ligt ....
En of we nu allemaal CNN honderd procent moeten vertrouwen... De boys uit de USA gaan ons wel weer even de waarheid vertellen over de situatie in Japan, ja hoor.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.![]()
Inperu, misschien handig als je zegt welke organisatie of woordvoerder....landen kunnen namelijk niet praten.![]()
![]()
Geen van beide zijn bekend om hun waarheidsgetrouwe berichtgeving ... ik kan me vrij goed het BP incident vorig jaar herinneren ...Minds are like parachutes, they work best when open!![]()
volgens de laatste update via de tv over de situatie :
in reactor 3 lijkt de core te zijn gespleten wegens de witte rook
in reactor 4 liggen de gebruikte staven zonder koeling volgens hun informatie
reactor 5 en 6 zijn ook op tilt geslagen
1 en 2 heb ik even niet mee gekregen.
verder zijn ze bang dat mocht 1 reactor compleet verkeerd gaan dat dit mogelijk een kettingreactie doorgeeft aan de andere cores ivm de beschadiging.![]()
staat er toch bij ? ik heb hun echte namen niet.quote:Op donderdag 17 maart 2011 07:09 schreef Odysseuzzz het volgende:
Inperu, misschien handig als je zegt welke organisatie of woordvoerder....landen kunnen namelijk niet praten.![]()
Wat staat waarbij?quote:Op donderdag 17 maart 2011 07:14 schreef inperu het volgende:
[..]
staat er toch bij ? ik heb hun echte namen niet.Welk net? welke tv? ? Wie, wat?quote:Op donderdag 17 maart 2011 07:12 schreef inperu het volgende:
volgens de laatste update via de tv over de situatie![]()
true. geloven is een groot woordquote:Op donderdag 17 maart 2011 07:08 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Straling is onzichtbaar, dus in principe kunnen ze gelijk hebben. Maar ja: het lijkt mij ook vrij onwaarschijnlijk. Of ze moeten het hebben over wat normaal is sinds de boel daar helemaal uit de klauwen is gelopen.
En of we nu allemaal CNN honderd procent moeten vertrouwen... De boys uit de USA gaan ons wel weer even de waarheid vertellen over de situatie in Japan, ja hoor.ik neem echter aan dat amerika met hun satelieten en hun spionage vliegtuigen dit soort zaken wel nader kunnen bekijken.
tevens ligt amerika op dit moment op de route mbt de rook en verspreiding van dit materiaal.
im just the messenger..![]()
...the fuck?quote:Op donderdag 17 maart 2011 07:12 schreef inperu het volgende:
reactor 5 en 6 zijn ook op tilt geslagen
Ik las zo-even nog in de VK dat, volgens nucleair consultancybedrijf NRG in Petten, "het erop lijkt dat de splijtstofstaven in de bassins van de reactors 5 en 6 al zo lang buiten de kernreactor staan, dat ze ook als ze droogvallen niet zullen smelten."
Akkoord, hoe zij aan die info komen mag die Joost weten, maar goed, dat geldt wat mij betreft ook voor "de tv". Waar het mij om gaat is dat de informatie enorm tegenstrijdig is.Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.![]()
gaan we nu een beetje lopen mieren neuken of wat ?quote:Op donderdag 17 maart 2011 07:16 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Wat staat waarbij?
[..]
Welk net? welke tv? ? Wie, wat?
staat er toch bij ? of ben ik gekke henkie "nuclear chief USA "
als je de naam wilt hier : info@cnn.com
cnn ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |