met dit verschil dat we hier niet met 4 actieve reactoren hebben te maken... (en een iets ander typequote:Op donderdag 17 maart 2011 02:26 schreef thesiren.nl het volgende:
Het is toch niet normaal chernobill was 1 reactor hier hebben we het over 4 reactors + spent rods die er net naast staan en we kijken naar helicopters die een fifty/fifty kans hebben om raak te gooien.
7 is max. jap schaal gaat tot 10 en die stond op een 4 dacht ik.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:31 schreef thesiren.nl het volgende:
Wie denkt dat het even erg of erger kan worden dan 7 (chernobil)?
maar we hebben 6 reactoren staan, dus we kunnen voor de maximale score van 6 x 7 = 42 gaanquote:Op donderdag 17 maart 2011 02:33 schreef CaptainHindsight het volgende:
[..]
7 is max. jap schaal gaat tot 10 en die stond op een 4 dacht ik.
kan niet, schaal gaat tot 7.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:31 schreef thesiren.nl het volgende:
Wie denkt dat het even erg of erger kan worden dan 7 (chernobil)?
Max zeven, en het staat nu op 5.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:33 schreef CaptainHindsight het volgende:
[..]
7 is max. jap schaal gaat tot 10 en die stond op een 4 dacht ik.
Correct if wrong svp
Aha, wat is de naam van de door japanners gebruikte schaal? Die ging dacht ik van 1-10 en die stond vanmorgen op een 4.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:36 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Max zeven, en het staat nu op 5.
http://en.wikipedia.org/wiki/International_Nuclear_Event_Scale
Ken alleen de internationale schaal.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:47 schreef CaptainHindsight het volgende:
[..]
Aha, wat is de naam van de door japanners gebruikte schaal? Die ging dacht ik van 1-10 en die stond vanmorgen op een 4.
Als dit nog maar 4 is van de 10, dan hebben de Japanners nog een hoop voor ons in petto.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:47 schreef CaptainHindsight het volgende:
[..]
Aha, wat is de naam van de door japanners gebruikte schaal? Die ging dacht ik van 1-10 en die stond vanmorgen op een 4.
Ik had het over 4/10 japanse schaal. Voor ons staat ie nu op 6/7 denk ik. Naja ik ga slapenquote:Op donderdag 17 maart 2011 03:12 schreef svann het volgende:
Van 6/7 naar 4/7 klinkt wel goed.
Relatief dan.
Hopen dat die trend nu doorzet. Er blijft genoeg ellende over, daar in Japan.
* zzzzzzlapen gaat
http://dailycosmicnews.wordpress.com/quote:At 01h40 GMT Japanese Self Defense force try with the use of two helicopters to cool down reactor 3 and 4 of Fukushima nuclear power plant to avoid massive release of radiation. At 01h55 GMT the operation that was to last at least 40 min for helicopter was ceased. A decision to be explained by Japan defense minister in a few minutes. Each helicopter was equiped with a protective plate to avoid radiation to reach the crew, also they were equiped with measure equipment for radiation.
The use of water canons are on stand by, cool the reactors is mandatory to avoid more serious problems from the nuclear power plant.
Ik zat ook al te denken aan iets als een blusdeken die men nu bijv. voor vliegtuigcrashes gebruikt. Of een koelstof als stikstof o.i.d. maar dan iets wat natuurlijk vloeibaar is/blijft/wordt en geen chemische reactie veroorzaakt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 03:54 schreef inperu het volgende:
zou het niet een goed idee zijn om iets uit te vinden wat bv warmte met een record tempo kan absorberen of de reactie extreem kan laten stoppen. zoiets als bv een neutralizer of anti atomizer ?
we weten hoe we het proces kunnen starten en versnellen en beheersen maar het versnelt afkoelen is nogal zeg maar '1960' mbv zuiver water ( als ik het goed heb en nog een goedje )
My dus ook..quote:Op donderdag 17 maart 2011 04:10 schreef NorthernStar het volgende:
De beelden zijn nou niet bepaald vertrouwenwekkend. Helicopterdrops om een kernreactor en brandstofstaven te koelen..
En kijk naar die gebouwen, die zijn compleet aan gort. Die ene heeft nog een stalen frame, bij die andere is het gewoon een ravage.
Het doet erg denken aan het zand storten in de Tjernobyl reactor.
wilskracht. als er iets is wat jappaners hebben dan is dat het wel.quote:Op donderdag 17 maart 2011 04:17 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
My dus ook..![]()
De situatie in Japan is trouwens best wel doom:
• De grootste aardbeving in Japan ooit
• Halve land kruipel door de tsunami
• Ergste atoomcrisis ooit van Japan
• Economie in een decline
• Enorme enorme staatschuld
• Komende giga vergrijzing van de bevolking
Hoe willen ze hier ooit uit komen?
Ze waren voor 45 ook al een van de meest technologische natiesquote:Op donderdag 17 maart 2011 04:29 schreef inperu het volgende:
[..]
wilskracht. als er iets is wat jappaners hebben dan is dat het wel.
kijk naar de jaren 45. hele land in puin en zie hoe ze zijn opgeklommen tot 1 van de meest technologische naties op de wereld.
vergeet niet, wat weg is kan bij de wederopbouw beter worden gebouwd.
land moet opnieuw opgebouwd worden wat dus weer automatisch werkvoorziening is.
tenzij deze atoom central niet al te veel roet in het eten gooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |