Echter, grote hoeveelheden water kunnen ook weer extra schade veroorzaken (zie tsunami). Ik denk dat het wel verstandig is om niet gelijk met grote blusvliegtuigen aan de slag te gaan, het gericht droppen van water met helikopters is een meer subtiele oplossing.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:04 schreef thesiren.nl het volgende:
Ze gooien het er wel erg ver vanaf misschien moeten ze een blusvliegtuig charteren.
11 kanonen zijn onderweg.. ?quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:11 schreef eleusis het volgende:
NHK: Het waterkanon op de grond wordt ook voorbereid.
maar dan zit het personeel op die boot wel vol in de straling.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:15 schreef thesiren.nl het volgende:
ik denk dat een sleep-hopper-zuiger of een gewone blusboot van smit-tak beter gericht water kan aanvoeren die zijn gemaakt voor zout water.
Rainbowen op de centrale.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:15 schreef thesiren.nl het volgende:
ik denk dat een sleep-hopper-zuiger of een gewone blusboot van smit-tak beter gericht water kan aanvoeren die zijn gemaakt voor zout water.
0,0000,00010? Tis een beetje heeeeeel ver weg... In usa maybe een beetje last. Alleen niet echt gevaarlijk.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:15 schreef Godshand het volgende:
Hoe hoog gaat de straling hier in NL worden, als radioactieve deeltjes in de atmosfeer komen en met de wind worden meegenomen
Of dat ze alle opties in zetten om de schade te beperken...quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:15 schreef Thieske het volgende:
Als dit de oplossing moet zijn kan ik alleen nog maar concluderen dat ze bezig zijn met een wanhoopspoging.
dat heeft een reden hoor ik net.. 1 bad met oude staven is mogelijk gescheurd, waardoor het lekt. Als hier een hele bak water over uitgestort wordt, kan het zijn dat de rekken met staven in het bad verschuiven en zo weer een nucleaire reactie opgang komt, buiten de daadwerkelijke reactor... en dat is niet wat wenselijk is.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:04 schreef thesiren.nl het volgende:
Ze gooien het er wel erg ver vanaf misschien moeten ze een blusvliegtuig charteren.
Dat zei iemand net ook op CNN. Op de vraag of het ernstiger is als 24 uur geleden "Absoluut".quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:15 schreef Thieske het volgende:
Als dit de oplossing moet zijn kan ik alleen nog maar concluderen dat ze bezig zijn met een wanhoopspoging.
Mischien ook maar bidden voor een flinke regenbui?
Daarvoor hebben we boorzuur.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat heeft een reden hoor ik net.. 1 bad met oude staven is mogelijk gescheurd, waardoor het lekt. Als hier een hele bak water over uitgestort wordt, kan het zijn dat de rekken met staven in het bad verschuiven en zo weer een nucleaire reactie opgang komt, buiten de daadwerkelijke reactor... en dat is niet wat wenselijk is.
Ongetwijfeld, maar dat remt een reactie af, stopt het niet volledig. Daarvoor heb je wel meer zekerheden nodig.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:24 schreef CaptainHindsight het volgende:
[..]
Daarvoor hebben we boorzuur.
met dit verschil dat we hier niet met 4 actieve reactoren hebben te maken... (en een iets ander typequote:Op donderdag 17 maart 2011 02:26 schreef thesiren.nl het volgende:
Het is toch niet normaal chernobill was 1 reactor hier hebben we het over 4 reactors + spent rods die er net naast staan en we kijken naar helicopters die een fifty/fifty kans hebben om raak te gooien.
7 is max. jap schaal gaat tot 10 en die stond op een 4 dacht ik.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:31 schreef thesiren.nl het volgende:
Wie denkt dat het even erg of erger kan worden dan 7 (chernobil)?
maar we hebben 6 reactoren staan, dus we kunnen voor de maximale score van 6 x 7 = 42 gaanquote:Op donderdag 17 maart 2011 02:33 schreef CaptainHindsight het volgende:
[..]
7 is max. jap schaal gaat tot 10 en die stond op een 4 dacht ik.
kan niet, schaal gaat tot 7.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:31 schreef thesiren.nl het volgende:
Wie denkt dat het even erg of erger kan worden dan 7 (chernobil)?
Max zeven, en het staat nu op 5.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:33 schreef CaptainHindsight het volgende:
[..]
7 is max. jap schaal gaat tot 10 en die stond op een 4 dacht ik.
Correct if wrong svp
Aha, wat is de naam van de door japanners gebruikte schaal? Die ging dacht ik van 1-10 en die stond vanmorgen op een 4.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:36 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Max zeven, en het staat nu op 5.
http://en.wikipedia.org/wiki/International_Nuclear_Event_Scale
Ken alleen de internationale schaal.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:47 schreef CaptainHindsight het volgende:
[..]
Aha, wat is de naam van de door japanners gebruikte schaal? Die ging dacht ik van 1-10 en die stond vanmorgen op een 4.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |