abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94226244
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 04:10 schreef NorthernStar het volgende:
De beelden zijn nou niet bepaald vertrouwenwekkend. Helicopterdrops om een kernreactor en brandstofstaven te koelen.. :{
Ze durven in die persco ook niet te zeggen of het nou echt heeft geholpen. De straling kan met ongeveer 30 microsievert/h zijn afgenomen, maar het kan evengoed een afwijking in de meting zijn. 30 microsievert/h op een totaal van 600-800 microsievert/h (met een piek van 1000 een paar uur geleden) op het terrein zet vooralsnog weinig zoden aan de dijk.

Met die waarden gaat het over enkele uren ook nog knap lastig worden voor die blusploeg op de grond om werk te verrichten. Dat schijnt in ieder geval het plan te zijn nu ze die onderneming met de heli's na 4 drops voorlopig hebben gestaakt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Steffie op 17-03-2011 04:53:49 ]
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi.
pi_94226248
Hopen dat ze inmiddels tanks met pompen aan het klaarmaken zijn. Lijkt me het enige waarmee je degelijk kunt werken. Helikopters kunnen ze bij de andere centrales niet inzetten.
Een degelijke tank moet toch stralingsveilig gemaakt kunnen worden neem ik aan.
pi_94226252
ook vaag. ik zie net op cnn dat japan aangeeft dat de levels weer beter zijn terwijl amerika aangeeft dat reactor 4 geen water meer heeft...

nu geeft amerika ook live een pers conferentie waarbij ze aangeven dat het stralingsniveau onzettend hoog is en gestegen. teven gevens ze nogmaals aan dat reactor 4 echt zorgwekkend droog staat.

japan zegt van niet maar ze moeten nog eerst van de mensen en de metingen vernemen of het idd zo is.. vaag verhaal... ze geven dus eigenlijk een gedeelte van het verhaal van de amerikanen toe.

volgens mij gebruikt amerika een sateliet die dit soort metingen kan opdoen en natuurlijk kan inzoomen op het object.

amerika is zichtbaar geirriteerd door de japanse misinformatie....

we wachten af..
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2011 @ 05:23:52 #79
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94226260
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 04:48 schreef Steffie het volgende:

[..]

Ze durven in die persco ook niet te zeggen of het nou echt heeft geholpen. De straling kan met ongeveer 30 microsievert/h zijn afgenomen, maar het kan evengoed een afwijking in de meting zijn. 30 microsievert/h op een totaal van 600-800 microsievert/h (met een piek van 1000 een paar uur geleden) op het terrein zet vooralsnog weinig zoden aan de dijk.

Met die waarden gaat het over enkele uren ook nog knap lastig worden voor die blusploeg op de grond om werk te verrichten. Dat schijnt in ieder geval het plan te zijn nu ze die onderneming met de heli's na 4 drops voorlopig hebben gestaakt.
Heb je de beelden gezien? Het is proberen een glas te vullen met een plantenspuit. Vanaf een meter afstand.

Ik ben heel erg pessimistisch. Dit is of een pure wanhoopsdaad of gewoon om de bevolking te laten zien dat ze iig iets doen. Paniek voorkomen schijnt bovenaan hun prioriteitenlijstje te staan.

Dat ze op die persconferentie zo vaag blijven is niks nieuws. Was ik Japanner dan was ik allang ziedend geweest over het gebrek aan concrete informatie. Alles is "wellicht". Zels als je grote rookwolken ziet is het nog "wellicht is er brand". Het geeft mij iig het gevoel of wil men helemaal niet vertellen wat er aan de hand is. Kan men later altijd ontkennen dat ze wisten hoe ernstig het was.
pi_94226289
weer meer problemen volgens cnn

4 reactors weer in de problemen en 2 zijn er aan het opwarmen.
tevens liggen bij reactoren de gebruikte staven nu open en bloot in de lucht...

amerika zegt nu openlijk dat japan niet de waarheid vertelt over de situatie op het moment.
gezien het feit dat de wind nu richting amerika is gericht zijn zij er natuurlijk totaal niet blij mee.

ook de gebieden waar nog mensen wonen in de 20 km omtrek weten niet waar ze aan toe zijn.
er wonen blijkbaar nog een heleboel mensen in die buurt en tevens zitten er ook nog slachtoffers van de tsunami met onduidelijke vragen.

iedereen wil eigenlijk weg maar er is amper een mogelijkheid om weg te komen...
totale paniek dus.
pi_94226296
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 06:08 schreef inperu het volgende:
weer meer problemen volgens cnn

4 reactors weer in de problemen en 2 zijn er aan het opwarmen.
tevens liggen bij reactoren de gebruikte staven nu open en bloot in de lucht...

amerika zegt nu openlijk dat japan niet de waarheid vertelt over de situatie op het moment.
gezien het feit dat de wind nu richting amerika is gericht zijn zij er natuurlijk totaal niet blij mee.

ook de gebieden waar nog mensen wonen in de 20 km omtrek weten niet waar ze aan toe zijn.
er wonen blijkbaar nog een heleboel mensen in die buurt en tevens zitten er ook nog slachtoffers van de tsunami met onduidelijke vragen.

iedereen wil eigenlijk weg maar er is amper een mogelijkheid om weg te komen...
totale paniek dus.
Uhhh bron?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_94226308
quote:
17s.gif Op donderdag 17 maart 2011 06:23 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Uhhh bron?
live tikkend vanuit de pers conferentie die op cnn werd gehouden. had even geen tijd voor een foto momentje voor de bron.

alles wat daar werd aangegeven tikte ik mee.
pi_94226321
weer op cnn tv :

"spent fuel rods presenting urgent danger in reactor building 3 "

door de inmense hitte en straling kunnen ze amper bij ieder van de 6 reactors in de buurt komen.
de pogingen die zijn ondernomen door de helikopters haalden amper wat uit. water werd gedropt van rond de 80-100 meter hoogte.

volgens de expert zijn in alle 6 de reactors de kernen gedeeltelijk boven water. hoe ze dit weten ??
  donderdag 17 maart 2011 @ 06:46:28 #84
141482 Q.
JurassiQ
pi_94226347
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 04:29 schreef inperu het volgende:

[..]

wilskracht. als er iets is wat jappaners hebben dan is dat het wel.
kijk naar de jaren 45. hele land in puin en zie hoe ze zijn opgeklommen tot 1 van de meest technologische naties op de wereld.

vergeet niet, wat weg is kan bij de wederopbouw beter worden gebouwd.
land moet opnieuw opgebouwd worden wat dus weer automatisch werkvoorziening is.
tenzij deze atoom central niet al te veel roet in het eten gooit.
Wie gaat er werken? Oudjes van 80?
For great justice!
pi_94226353
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 05:23 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Heb je de beelden gezien? Het is proberen een glas te vullen met een plantenspuit. Vanaf een meter afstand.

Ik ben heel erg pessimistisch. Dit is of een pure wanhoopsdaad of gewoon om de bevolking te laten zien dat ze iig iets doen. Paniek voorkomen schijnt bovenaan hun prioriteitenlijstje te staan.

Dat ze op die persconferentie zo vaag blijven is niks nieuws. Was ik Japanner dan was ik allang ziedend geweest over het gebrek aan concrete informatie. Alles is "wellicht". Zels als je grote rookwolken ziet is het nog "wellicht is er brand". Het geeft mij iig het gevoel of wil men helemaal niet vertellen wat er aan de hand is. Kan men later altijd ontkennen dat ze wisten hoe ernstig het was.
Stel je voor dat dit toch erger is dan zij doen voorkomen... Kun je in het ergste scenario dan krijgen dat een groot deel van dat gebied jarenlang niet bewoond kan worden ofzo?
pi_94226358
Wat een ping-pong berichten allemaal zeg..
pi_94226371
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 06:51 schreef jpjedi het volgende:
Wat een ping-pong berichten allemaal zeg..
yup... komt denk ik ook wegens het feit dat bv cnn 24 uur uitzend en ze moeten toch steeds weer verassender over komen.

1 ding is zeker en dat dit een erge situatie is.
het enigste wat nu opvallend is is de manier waarop het leger nu steeds meer aangeeft dat de informatie die vanuit japan komt niet overeenkomt met wat amerika ziet.
pi_94226395
lol en nu komt japan weer met een statement :

"government says radiation levels are normal "

kijk hoe die shizzle erbij ligt ....
pi_94226402
en amerikaans statement :

"nuclear chief USA says crisis is worse then reported "

ping - pong.....
  donderdag 17 maart 2011 @ 07:08:56 #90
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_94226431
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:02 schreef inperu het volgende:
lol en nu komt japan weer met een statement :

"government says radiation levels are normal "

kijk hoe die shizzle erbij ligt ....
Straling is onzichtbaar, dus in principe kunnen ze gelijk hebben. Maar ja: het lijkt mij ook vrij onwaarschijnlijk. Of ze moeten het hebben over wat normaal is sinds de boel daar helemaal uit de klauwen is gelopen.

En of we nu allemaal CNN honderd procent moeten vertrouwen... De boys uit de USA gaan ons wel weer even de waarheid vertellen over de situatie in Japan, ja hoor. :')
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  donderdag 17 maart 2011 @ 07:09:13 #91
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_94226434
Inperu, misschien handig als je zegt welke organisatie of woordvoerder....landen kunnen namelijk niet praten. ;)
  donderdag 17 maart 2011 @ 07:09:51 #92
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_94226435
Geen van beide zijn bekend om hun waarheidsgetrouwe berichtgeving ... ik kan me vrij goed het BP incident vorig jaar herinneren ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_94226443
Ik ben al twee dagen geleden opgehouden met de Japanse regering te geloven. :P
pi_94226452
volgens de laatste update via de tv over de situatie :

in reactor 3 lijkt de core te zijn gespleten wegens de witte rook
in reactor 4 liggen de gebruikte staven zonder koeling volgens hun informatie
reactor 5 en 6 zijn ook op tilt geslagen

1 en 2 heb ik even niet mee gekregen.

verder zijn ze bang dat mocht 1 reactor compleet verkeerd gaan dat dit mogelijk een kettingreactie doorgeeft aan de andere cores ivm de beschadiging.
pi_94226458
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:09 schreef Odysseuzzz het volgende:
Inperu, misschien handig als je zegt welke organisatie of woordvoerder....landen kunnen namelijk niet praten. ;)
staat er toch bij ? ik heb hun echte namen niet.
  donderdag 17 maart 2011 @ 07:16:16 #96
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_94226467
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:14 schreef inperu het volgende:

[..]

staat er toch bij ? ik heb hun echte namen niet.
Wat staat waarbij?
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:12 schreef inperu het volgende:
volgens de laatste update via de tv over de situatie
Welk net? welke tv? ? Wie, wat?
pi_94226471
quote:
3s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:08 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Straling is onzichtbaar, dus in principe kunnen ze gelijk hebben. Maar ja: het lijkt mij ook vrij onwaarschijnlijk. Of ze moeten het hebben over wat normaal is sinds de boel daar helemaal uit de klauwen is gelopen.

En of we nu allemaal CNN honderd procent moeten vertrouwen... De boys uit de USA gaan ons wel weer even de waarheid vertellen over de situatie in Japan, ja hoor. :')
true. geloven is een groot woord ;) ik neem echter aan dat amerika met hun satelieten en hun spionage vliegtuigen dit soort zaken wel nader kunnen bekijken.

tevens ligt amerika op dit moment op de route mbt de rook en verspreiding van dit materiaal.

im just the messenger..
  donderdag 17 maart 2011 @ 07:18:06 #98
171357 Rikketik
pi_94226480
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:12 schreef inperu het volgende:
reactor 5 en 6 zijn ook op tilt geslagen
...the fuck? :')

Ik las zo-even nog in de VK dat, volgens nucleair consultancybedrijf NRG in Petten, "het erop lijkt dat de splijtstofstaven in de bassins van de reactors 5 en 6 al zo lang buiten de kernreactor staan, dat ze ook als ze droogvallen niet zullen smelten."

Akkoord, hoe zij aan die info komen mag die Joost weten, maar goed, dat geldt wat mij betreft ook voor "de tv". Waar het mij om gaat is dat de informatie enorm tegenstrijdig is.
pi_94226483
quote:
5s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:16 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Wat staat waarbij?

[..]

Welk net? welke tv? ? Wie, wat?
gaan we nu een beetje lopen mieren neuken of wat ?

staat er toch bij ? of ben ik gekke henkie "nuclear chief USA "
als je de naam wilt hier : info@cnn.com

cnn ?
  donderdag 17 maart 2011 @ 07:19:31 #100
171357 Rikketik
pi_94226486
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:16 schreef inperu het volgende:
im just the messenger..
I know. Ik geef af op de bronnen, niet op degene die ze post. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')