abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:19:45 #201
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94508041
Net even wat research gedaan in de bieb naar het ledenperiodiek van het bedrijf waar ik morgen op gesprek ga. Ben nu echt tot in de puntjes voorbereid _O_.
Niet meer actief op Fok!
pi_94508082
Haha, nu moet het wel goed komen. :P
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:23:07 #203
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94508157
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:20 schreef das_phantom het volgende:
Haha, nu moet het wel goed komen. :P
Dat roep ik niet te hard, maar ik denk dat ik best een grote kans heb, gezien de specifieke vacature-eisen, waar niet veel mensen aan zullen voldoen en ik wel :P. En door op het gesprek een verpletterende indruk te maken, kan ik de concurrentie ook nog eens elimineren 8-).
Niet meer actief op Fok!
pi_94508305
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat roep ik niet te hard, maar ik denk dat ik best een grote kans heb, gezien de specifieke vacature-eisen, waar niet veel mensen aan zullen voldoen en ik wel :P. En door op het gesprek een verpletterende indruk te maken, kan ik de concurrentie ook nog eens elimineren 8-).
Nu je je zo goed hebt voorbereid moet je de standaard zaken niet vergeten zoals jezelf representatief kleden, voorbereiden op de standaardvragen, etc. .. anders is alle moeite voor niks :+
pi_94509443
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:19 schreef Viking84 het volgende:
Net even wat research gedaan in de bieb naar het ledenperiodiek van het bedrijf waar ik morgen op gesprek ga. Ben nu echt tot in de puntjes voorbereid _O_.
Nondejoekels. Voor de moeite alleen al moeten ze je aannemen, vind ik. :P Succes in ieder geval!
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:07:31 #206
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94509787
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:59 schreef bluejean het volgende:

[..]

Nondejoekels. Voor de moeite alleen al moeten ze je aannemen, vind ik. :P Succes in ieder geval!
Hahaha, thx :). Ja, ik probeer ook wel even te laten vallen dat ik research heb gedaan hoor ;).

En de standaardvragen vergeet ik niet hoor :).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:45:21 #207
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_94511352
Veel succes Viking84! ^O^
pi_94512063
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hahaha, thx :). Ja, ik probeer ook wel even te laten vallen dat ik research heb gedaan hoor ;).

En de standaardvragen vergeet ik niet hoor :).
Succes met de sollicitatie!
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:56:32 #209
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_94514160
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:19 schreef Viking84 het volgende:
Heb ik ook gedaan. Wist alles over het bedrijf, alles is te vinden. Zo wist ik precies welke machines ze er staan hadden en welke projecten ze hadden lopen. Deze zaken komen vanzelf in het gesprek, en in de rondleiding naar boven. Kon mooi gerichte vragen stellen.
Alleen miste ik de ervaring mbt het lassen, ken 1 soort maar moest alle soorten kennen.

Maar een indruk heb ik wel achtergelaten. De directeur dacht dat het niet werkte om een vrouw in die positie te hebben. ''Hoe ga je om met bepaalde sexistische opmerkingen'' was een vraag en heb hem helemaal overtuigt dat dat geen problemen geeft. Werk al bijna 20 jaar alleen met mannen en ben er helemaal aan gewend en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Hij heb me zijn telefoonnummer gegeven na afloop en als hij niemand vind met alle ervaring, wat mij stug lijkt want verder was mijn ervaring ruim voldoende. Dus misschien gaat het straks toch nog wat worden bij dit bedrijf, ben nu mijzelf alles over alle soorten lassen aan het aanleren. Ik zou er een kompleet kwaliteitssysteem op moeten zetten, wat wel een geweldige uitdaging zou zijn natuurlijk.

Voel me ook altijd erg zelfverzekerd bij een gesprek doordat ik al veel weet van het bedrijf,
ook al wordt ik meestal alleen door mannen ontvangen bij een gesprek maar die zijn (meestal) al gauw ''gecharmeerd'' door een technische vrouw ''die weet waar ze over praat''.

Ben (vroeger met mn stage) maar een keer een man tegengekomen die vond dat een vrouw niet achter een draaibank moest staan maar achter het aanrecht. :') en daar (achter het aanrecht) kom ik helaas niet als beste tot mn recht. (Ach, wel altijd pizza als plan B, zeg 1 keer per week, kon minder)
To BG or not to BG!
pi_94534619
Ik ben in ieder geval aangenomen voor die functie van 2 weken :) en nu verder zoeken voor werk erna
pi_94535355
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:54 schreef smileyface het volgende:
Ik ben in ieder geval aangenomen voor die functie van 2 weken :) en nu verder zoeken voor werk erna
Mooi zo, dan heb je in ieder geval 2 weken overbrugd.
Hier hou ik morgen en vrijdag even rust, ik heb alle vacatures afgestruind van meerdere uitzendbureau's en er zit niet veel tussen wat geschikt is voor mij. Dus ik kijk maandag even of ik wat nieuws vindt..
pi_94536423
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 23:10 schreef cafpow het volgende:

[..]

Mooi zo, dan heb je in ieder geval 2 weken overbrugd.
Hier hou ik morgen en vrijdag even rust, ik heb alle vacatures afgestruind van meerdere uitzendbureau's en er zit niet veel tussen wat geschikt is voor mij. Dus ik kijk maandag even of ik wat nieuws vindt..
Even rust is wel goed :) , misschien kun je daarna open sollicitaties schrijven naar interessante bedrijven?
pi_94537500
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:54 schreef smileyface het volgende:
De Maffe Marathonweken? :P
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:27:32 #214
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_94548051
quote:
13s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:18 schreef karton het volgende:
Ik ben ook nog steeds werkzoekend uiteraard.
De deur platgelopen/gebeld/gemaild bij uitzendbureau's maar ze zeggen allemaal hetzelfde:"We zitten in de uitloop van de crisis dus je moet wat geluk hebben met het vinden van een baan in jouw sector" (de grafische sector).
Ik zit gewoon elke dag kansloos te googlen, vacaturebanken af te gaan in de hoop wat te vinden.
Af en toe zit er wat tussen maar dan krijg je te horen dat er al tig sollicitanten zijn, tegen beter weten in blijf ik toch hopen dat ik word uitgenodigd voor een gesprek.
In de afgelopen 5 maanden maar een paar sollicitatiegesprekken gehad! :') Wel altijd jammer dat ik word afgewezen op het gebrek aan ervaring (ben starter).
Wat er verder op het menu staat vandaag: CV doorsturen naar ander uitzendbureau, bedrijven zoeken op google en sollicitatiebrieven schrijven.
Nu is dat laatste niet zo heel lastig omdat ik een goede conceptbrief heb liggen maar moet er wel voor zorgen dat de brief 'naar het bedrijf toe' wordt geschreven, mooie praatjes over hoe leuk en fantastisch het bedrijf wel niet is..pfff...
Om met Leo Beenhakker te spreken:"Ik word hier zo moe van *zucht*"
Dan ga je toch tijdelijk wat anders doen? Ik vind het niet gek dat je nog niks hebt wanneer je alleen maar solliciteert op DTP functies. Je kan altijd verder solliciteren vanuit een andere baan en dan heb je tenminste ook nog inkomsten en vergroot je je kansen op de arbeidsmarkt.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_94548284
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 23:33 schreef smileyface het volgende:

[..]

Even rust is wel goed :) , misschien kun je daarna open sollicitaties schrijven naar interessante bedrijven?
Ik heb al 2 open sollicitaties verstuurd en 3 normale sollicitaties..maar krijg bijna nergens een reactie op terug :)
Dus ik neem even een pauze van een lang weekend..om niet over mijn toeren te gaan bij het zoeken :)
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:38:56 #216
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_94548525
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:32 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ik heb al 2 open sollicitaties verstuurd en 3 normale sollicitaties..maar krijg bijna nergens een reactie op terug :)
Dus ik neem even een pauze van een lang weekend..om niet over mijn toeren te gaan bij het zoeken :)
Als je niks hoort kun je toch bellen of ze je sollicitatie ontvangen hebben? Dat heet initiatief tonen, dat zien werkgevers graag bij werknemers.
pi_94548700
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:38 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Als je niks hoort kun je toch bellen of ze je sollicitatie ontvangen hebben? Dat heet initiatief tonen, dat zien werkgevers graag bij werknemers.
ja handig idee, was totaal niet in me opgekomen. :)
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:44:15 #218
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_94548749
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:43 schreef cafpow het volgende:

[..]

ja handig idee, was totaal niet in me opgekomen. :)
Niks te danken. Sommige mensen denken wat verder door dan anderen. :)
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:13:01 #219
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94549871
Net gesprek gehad. Ging heel goed, was goed op dreef, goeie opmerkingen gemaakt. Miste wel ervaring op 1 punt maar had de indruk dat dat geen onoverkomelijk probleem is. Hopelijk heeft mijn enthousiasme ze overtuigd. Ga echt janken als ik niet door ben. Hoor het morgen.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:16:03 #220
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94549986
7 concurrenten trouwens en 161 reacties, wow.
Niet meer actief op Fok!
pi_94550077
Wat voor baan is het? Van je profiel word ik niet veel wijzer. w/
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:18:48 #222
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94550114
Trucje om toe te passen als je niet direct een antwoord weet: vraag om verheldering ;) tijd om na te denken zonder dat het opvalt.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:37:34 #223
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94550817
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 12:18 schreef PierreBetfair het volgende:
Wat voor baan is het? Van je profiel word ik niet veel wijzer. w/
ze noemen het een beetje anders maar het komt neer op communicatiemedewerker. Moet alle communicatie-uitingen coördineren en grotendeels uitvoeren :) deze baan past zo perfect bij mij, het is gewoon eng :')
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:45:34 #224
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_94551098
Vorige week een afwijzing omdat ik te weinig ervaring heb en nu een afwijzing omdat ik teveel ervaring heb. Het is ook nooit goed. -O-
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_94551980
Haha jeetje, om gek van te worden ;( . Hoe kunnen ze je nou afwijzen omdat je teveel ervaring hebt? Zijn ze dan bang dat je te voldoening weinig uit je werk kan halen of dat je meer weet dan de baas?
pi_94552232
Via een uitzendbureau heb ik me aangemeld om mee te helpen bij het V&D Prijzencircus. Het zou vandaag beginnen, een paar dagen werk maar wel flinke uurtjes maken.

Ze hadden een aantal mensen nodig, en ik was een van de eersten die had gereageerd. Ik werd dus op een lijst gezet en er zou contact met me worden opgenomen. Nu krijg ik dus zojuist te horen dat ik er niet mag werken omdat ze het liefst meisjes willen hebben, of jongens die ervaring hebben in een winkel.

Zucht... Valse hoop bieden én vervolgens selecteren op onjuiste gronden.
  donderdag 24 maart 2011 @ 13:33:42 #227
335476 oppiedoppie
pi_94552724
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:12 schreef das_phantom het volgende:
Haha jeetje, om gek van te worden ;( . Hoe kunnen ze je nou afwijzen omdat je teveel ervaring hebt? Zijn ze dan bang dat je te voldoening weinig uit je werk kan halen of dat je meer weet dan de baas?
Heb ook zoiets gehad. Had al 2 gesprekken gehad en zelfs al papieren (niet het contract, maar voor de balasting) ondertekend en toen kreeg ik een gesprekje met de produktieleider.
Deze man vernam dat ik niet 10 jaar hetzelfde wilde gaan doen en voelde dus ''concurrentie''.
Kreeg daarop een vage afwijzing waarop ik gebeld heb voor een toelichting, en de persooneelschef kon het ook niet duidelijk uitleggen. Hij vond het juist wel goed om iemand aan te nemen die de potentie had om hogerop te komen, vertelde hij mij in een eerder gesprek.
Wel jammer, was een goed, groeiend bedrijf.
Weet ook niet hoe je zoiets kunt voorkomen.
To BG or not to BG!
pi_94561128
Ik zou eigenlijk een lang weekend rust nemen, maar ik herinnerde dat ik nog een monsterboard profiel had van ongeveer 2 jaar geleden dus ik heb die even bijgewerkt..en kijk wel of er nog wat leuks op af komt ;D
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:00:27 #229
335476 oppiedoppie
pi_94562720
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:14 schreef cafpow het volgende:
Ik zou eigenlijk een lang weekend rust nemen, maar ik herinnerde dat ik nog een monsterboard profiel had van ongeveer 2 jaar geleden dus ik heb die even bijgewerkt..en kijk wel of er nog wat leuks op af komt ;D
Kun je wel rust nemen? Of heb je een karakter die dat niet kan?

Het wordt komend weekend mooi weer dus ik stel je voor om eens echt rust te nemen en hier een weekendje bij mij te komen logeren. Ik woon in Drenthe in een heel rustige omgeving.
Dan kun je echt rusten en er volgende week weer volop tegenaan.
To BG or not to BG!
pi_94562910
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:00 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Kun je wel rust nemen? Of heb je een karakter die dat niet kan?

Het wordt komend weekend mooi weer dus ik stel je voor om eens echt rust te nemen en hier een weekendje bij mij te komen logeren. Ik woon in Drenthe in een heel rustige omgeving.
Dan kun je echt rusten en er volgende week weer volop tegenaan.
Nee ik kan wel rust nemen, zowieso valt er in het weekend niet veel te doen ;)
Alleen bij is het punt dat ik momenteel bijstand heb dus ik heb wel geld om van te leven maar ik wil toch graag een baan ipv bijstand. ;)
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:33:01 #231
335476 oppiedoppie
pi_94563866
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:05 schreef cafpow het volgende:

[..]

Nee ik kan wel rust nemen, zowieso valt er in het weekend niet veel te doen ;)
Alleen bij is het punt dat ik momenteel bijstand heb dus ik heb wel geld om van te leven maar ik wil toch graag een baan ipv bijstand. ;)
Snap wat je bedoeld. Voor mij is dit de eerste keer dat ik geen werk heb, en ik ben wel een alleenstaande (moeder) met een eigen huis en heb een auto. Het is dat ik wat achter de hand heb maar ik moet echt zo snel mogelijk weer een baan want ik kan het nu gewoon niet betalen.
Kan nu net alle vaste lasten betalen en dan houdt het op. Als ik niet snel werk krijg verkoop ik eerst mn auto en zet mn huis te koop. Wil niet in de schulden komen dan maar geen eigen huis. Maar ik heb goede hoop, heb een goede opleiding gevolgd en heb ook genoeg ervaring. Dinsdag heb ik een gesprek en dat moet gewoon goed gaan. Tis ook dat ik een kind heb anders had het me lang niet zoveel kunnen schelen.
To BG or not to BG!
pi_94564007
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:33 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Snap wat je bedoeld. Voor mij is dit de eerste keer dat ik geen werk heb, en ik ben wel een alleenstaande (moeder) met een eigen huis en heb een auto. Het is dat ik wat achter de hand heb maar ik moet echt zo snel mogelijk weer een baan want ik kan het nu gewoon niet betalen.
Kan nu net alle vaste lasten betalen en dan houdt het op. Als ik niet snel werk krijg verkoop ik eerst mn auto en zet mn huis te koop. Wil niet in de schulden komen dan maar geen eigen huis. Maar ik heb goede hoop, heb een goede opleiding gevolgd en heb ook genoeg ervaring. Dinsdag heb ik een gesprek en dat moet gewoon goed gaan. Tis ook dat ik een kind heb anders had het me lang niet zoveel kunnen schelen.
Kijk bij mij scheelt het een hele hoop dat ik nog thuiswoon :) Dus de kosten zullen nooit zo hoog oplopen als bij huurders of kopers van huizen ;)
Dus dat zorgt ervoor dat ik nog rustiger aan doe bij het zoeken :D
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:44:26 #233
335476 oppiedoppie
pi_94564341
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:36 schreef cafpow het volgende:

[..]

Kijk bij mij scheelt het een hele hoop dat ik nog thuiswoon :) Dus de kosten zullen nooit zo hoog oplopen als bij huurders of kopers van huizen ;)
Dus dat zorgt ervoor dat ik nog rustiger aan doe bij het zoeken :D
Mijn ouders wonen 500 meter bij mij vandaan, daarom kan ik ook op alle banen solliciteren, zelfs in de ploegen, en overwerken is ook geen probleem. Heb 2 vutters die graag oppassen 24/7 vlak in de buurt en de school van mijn kindje staat tussen onze beider huizen in, lekker gemakkelijk.

Daarom woon ik er ook zo dichtbij trouwens. Maar als ik mn huis verkoop dan ga ik ook zo weer terug bij mijn ouders wonen, ben zelf enig kind dus mijn ouders vinden dat allang mooi. Geeft ook geen problemen, we hebben er al 5 jaar bij ingewoond voordat ik dit huis heb gekocht.

Maar het scheelt inderdaad als je zoals jij nog lekker thuiswoond, kun je op je ''gemak'' solliciteren.
To BG or not to BG!
pi_94567100
Ik heb vandaag op mijn oude werk te horen gekregen dat, mocht ik niet kunnen aarden bij mijn nieuwe werk (ik maak me nogal druk om dat soort dingen) altijd weer terug mag komen. Ze snappen dat ik deze stap naar werk op mijn 'eigen niveau' (wat klinkt dat overdreven) móet nemen, maar ze zijn me niet graag kwijt. Ik heb het hier ondanks alles ook goed naar mijn zin, dus ik ben zó blij dat ik deze uitvalsmogelijkheid heb. Luxepositie ook.
pi_94578261
Ik zie de laatste tijd ontzettend veel horecavacatures, maar overal zoeken ze mensen met ervaring. Die ervaring heb ik niet, maar het lijkt me wel leuk om een tijd in de horeca te werken. Heeft iemand een idee hoe ik überhaupt die ervaring kan opdoen, of is het vrij kansloos als je niet op jonge leeftijd al bijbaantjes hebt gehad in de horeca?
  donderdag 24 maart 2011 @ 22:40:01 #236
62913 Blik
The one and Only!
pi_94578352
quote:
5s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:38 schreef Balisto het volgende:
Ik zie de laatste tijd ontzettend veel horecavacatures, maar overal zoeken ze mensen met ervaring. Die ervaring heb ik niet, maar het lijkt me wel leuk om een tijd in de horeca te werken. Heeft iemand een idee hoe ik überhaupt die ervaring kan opdoen, of is het vrij kansloos als je niet op jonge leeftijd al bijbaantjes hebt gehad in de horeca?
De zomertijd komt er weer aan, en dus ook weer terrastijd waar meer personeel voor nodig is. Dat moet echt wel lukken om ergens een baantje te kunnen
pi_94578774
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:40 schreef Blik het volgende:

[..]

De zomertijd komt er weer aan, en dus ook weer terrastijd waar meer personeel voor nodig is. Dat moet echt wel lukken om ergens een baantje te kunnen
Klopt wel, maar ik ben nog geen vacature tegengekomen waar géén (bedienings)ervaring werd vereist.
pi_94578813
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 23:56 schreef bluejean het volgende:

[..]

De Maffe Marathonweken? :P
Ja ben benieuwd hoe druk het word haha en of het bevalt :)
pi_94579376
quote:
5s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:38 schreef Balisto het volgende:
Zorg dat je een beetje kan bladlopen, dan moet je al wel een eind komen!
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:08:50 #240
62913 Blik
The one and Only!
pi_94579975
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:46 schreef Balisto het volgende:

[..]

Klopt wel, maar ik ben nog geen vacature tegengekomen waar géén (bedienings)ervaring werd vereist.
Je moet ook gewoon ergens binnenlopen en vragen of ze nog mensen nodig hebben. Vacatures worden alleen door de grotere horeca-plekken gebruikt, en dan natuurlijk voor mensen met ervaring.

Er is altijd tekort aan krachten die in de horeca willen werken, dus je moet toch wel redelijk makkelijk iets kunnen vinden
pi_94581053
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:47 schreef smileyface het volgende:

[..]

Ja ben benieuwd hoe druk het word haha en of het bevalt :)
Grappig. Had ik ook - via een ander uitzendbureau weliswaar - op gereageerd. Ze hadden alleen geen medewerkers meer nodig, zeiden ze. Zou me overigens, achterdochtig als ik ben, niet eens verbazen als ik gewoonweg te oud voor ze was. }:| :')

Maar jij hebt in ieder geval de komende twee weken werk. ^O^
pi_94583807
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:30 schreef bluejean het volgende:

[..]

Grappig. Had ik ook - via een ander uitzendbureau weliswaar - op gereageerd. Ze hadden alleen geen medewerkers meer nodig, zeiden ze. Zou me overigens, achterdochtig als ik ben, niet eens verbazen als ik gewoonweg te oud voor ze was. }:| :')

Maar jij hebt in ieder geval de komende twee weken werk. ^O^
Ik denk dat het ook per stad verschilt, want in mijn geval behoorde ik tot de laatste groep die werd aangenomen en nu zitten ze dus vol.
pi_94585851
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Je moet ook gewoon ergens binnenlopen en vragen of ze nog mensen nodig hebben. Vacatures worden alleen door de grotere horeca-plekken gebruikt, en dan natuurlijk voor mensen met ervaring.
Misschien wel. Mijn ervaring is helaas dat het niet zoveel zin heeft om zomaar ergens (bij horecagelegenheden of winkels) te vragen of ze werk hebben, tenzij er echt een briefje voor het raam hangt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Balisto op 25-03-2011 03:11:46 ]
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:00:32 #244
62913 Blik
The one and Only!
pi_94587630
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 03:00 schreef Balisto het volgende:

[..]

Misschien wel. Mijn ervaring is helaas dat het niet zoveel zin heeft om zomaar ergens (bij horecagelegenheden of winkels) te vragen of ze werk hebben, tenzij er echt een briefje voor het raam hangt.
Nee heb je, ja kun je krijgen. En als je niet zomaar ergens binnen wilt lopen, ga eens echt actief op zoek naar dergelijke briefjes op de ramen. Die moeten er echt wel zijn
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:01:34 #245
62913 Blik
The one and Only!
pi_94587649
Ik heb vanmiddag om 16:00 mijn derde gesprek, is gedeeltelijk sollicitatiegesprek en gedeeltelijk al arbeidsvoorwaardengesprek. Ben benieuwd hoe het gaat en wat er uit gaat komen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:03:02 #246
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94587671
Ik hoor vandaag of ik door ben naar de tweede ronde. Spannend hoor! Ze zullen vanmorgen wel overleggen, dus dan zal ik het vanmiddag wel horen. Straks eerst maar even een rondje hardlopen, beetje afleiding is wel goed ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_94593707
gisteren had ik dus mijn CV op monsterboard bijgewerkt. En net ga ik mijn email bekijken en staat er een email tussen van een bedrijf waar ik in 2008 tijdelijk voor gewerkt, gedetacheerd bij een klant. Of ik contact wil opnemen om te kijken of we iets voor elkaar kunnen betekeken. Dus heb maar gelijk een mailtje terug gestuurd. :)
pi_94594581
Grappig, had niet verwacht dat je zo snel een reactie zou krijgen.
pi_94595154
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 12:36 schreef das_phantom het volgende:
Grappig, had niet verwacht dat je zo snel een reactie zou krijgen.
blijkbaar, in 2008 werd ik wel 4 a 5x per dag opgebeld _O_
  vrijdag 25 maart 2011 @ 13:21:09 #250
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94596173
Hier geen tweede gesprek helaas (ivm ervaring natuurlijk weer). Ben echt heel erg teleurgesteld. Bah.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 25 maart 2011 @ 13:49:24 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_94597488
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 12:10 schreef cafpow het volgende:
gisteren had ik dus mijn CV op monsterboard bijgewerkt. En net ga ik mijn email bekijken en staat er een email tussen van een bedrijf waar ik in 2008 tijdelijk voor gewerkt, gedetacheerd bij een klant. Of ik contact wil opnemen om te kijken of we iets voor elkaar kunnen betekeken. Dus heb maar gelijk een mailtje terug gestuurd. :)
Monsterboard is voor mij ook echt een geweldige uitkomst geweest, zeker 5 gesprekken gehad n.a.v. het zetten van mijn CV op monsterboard. Waarvan één van deze gesprekken vanmiddag zal plaatsvinden :)
pi_94597599
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Monsterboard is voor mij ook echt een geweldige uitkomst geweest, zeker 5 gesprekken gehad n.a.v. het zetten van mijn CV op monsterboard. Waarvan één van deze gesprekken vanmiddag zal plaatsvinden :)
Inderdaad! Succes met je gesprek!
pi_94597963
Het valt weer vies tegen dat werk zoeken. Met mn algemene HBO opleiding vrijetijdsmanagement ben je gwoon echt niet populair op de arbeidsmarkt!
Maar we blijven positief! Tot nu toe altijd binnen een maand werk gevonden zal nu ook wel lukken.. }:|
pi_94598045
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Goeie! Ga ook mijn profiel op Monsterboard gelijk maar eens updaten. Veel succes vanmiddag!

@Vik: Ah, wat ontzettend balen. -O- Vooral omdat het een functie was die je, als ik het goed heb begrepen, écht zag zitten. Maar het feit dat ze je uit zoveel reacties hebben uitgenodigd voor een gesprek, is wel weer een opsteker, lijkt me. Die leuke baan komt er gewoon! Hopelijk heel snel. :)
pi_94598146
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:21 schreef Viking84 het volgende:
Hier geen tweede gesprek helaas (ivm ervaring natuurlijk weer). Ben echt heel erg teleurgesteld. Bah.
Dat vind ik echt -O- -O- -O- -O- -O- voor je.
pi_94603036
Wat vervelend zeg Viking :( . Wat bluejean ook al zegt, dat je al uitgenodigd werd met zoveel reacties moet je als opsteker zien, ook al denk je er misschien nu niet zo over.
pi_94604345
Wat stom, Viking :( En het was nog wel zo'n geschikte baan voor je. Maar ja, aan die tunnelvisie van werkgevers m.b.t. ervaring doe je helaas weinig.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_94607388
Nou, mijn 1e gesprek is binnen. Ik mag woensdag erheen, en het leukste ik ken het bedrijf nog en heb er eerder gewerkt en toen waren ze zeer tevreden met mij. Dus ik hoef niet zo'n hele lange sollicitatie-procedure te volgen, en het is geen uitzendbureau *O* *O*

En ik zou de rest van deze week niks meer doen :{ .
als je je te pletter zoekt vindt je niks, maar stop je met zoeken staat er ineens een optie voor de deur ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_94608456
Wat een belachelijke vacature-eisen kom je soms toch tegen: een jaar lang op maandag t/m zaterdag van 8:00 tot 22:00 beschikbaar moeten zijn, waarbinnen je per week 32 uur wordt ingepland. Wie gaat daar nou aan beginnen?
pi_94609040
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:21 schreef Viking84 het volgende:
Tip: Je moet niet al te zelfverzekerd overkomen tijdens een sollicitatiegesprek. Werkgevers willen je nog kunnen kneden. Probeer af en toe iets onhandigs te doen (maar niet iets doms) . Koffie knoeien doet het altijd goed.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 18:40:07 #261
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94609086
Nou ja, ik baal er goed van, maar nu alweer wat minder, want ik heb net een uitnodiging binnen gekregen voor een nieuw gesprek, voor volgende week dodag :).

En ik kwam idd erg zelfverzekerd en enthousiast over, maar dat zit gewoon in me :).
Niet meer actief op Fok!
pi_94609187
Ik moet voor Monsterboard een titel voor mijn C.V bedenken, suggesties ?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 18:45:50 #263
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94609289
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 18:42 schreef smileyface het volgende:
Ik moet voor Monsterboard een titel voor mijn C.V bedenken, suggesties ?
Korte omschrijving van wie je bent / wat je zoekt, op een manier die potentiële werkgevers uitnodigt je cv te openen (nieuwsgierig maakt dus).

Ik weet niet wat jouw achtergrond is, dus geen suggesties :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_94609808
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 18:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Korte omschrijving van wie je bent / wat je zoekt, op een manier die potentiële werkgevers uitnodigt je cv te openen (nieuwsgierig maakt dus).

Ik weet niet wat jouw achtergrond is, dus geen suggesties :P.
Ik zal even wat info geven:

Begin in september met een HBO studie, maar dat hoeven de werkgevers niet te weten natuurlijk.
Ik heb veel ervaring als verkoopmedewerker en mijn voorkeur gaat ook uit naar dat werk, maar iets anders is natuurlijk ook een optie.

Genoeg info voor suggesties :P ?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:14:03 #265
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94612621
Iets van "(ervaren) salestijger zoekt nieuwe uitdaging (om tanden in te zetten)?"
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:32:37 #266
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_94613647
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 20:14 schreef Viking84 het volgende:
Iets van "(ervaren) salestijger zoekt nieuwe uitdaging (om tanden in te zetten)?"
Whaha :D

Viking84: aahh, balen zeg! -O-
pi_94613698
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 20:14 schreef Viking84 het volgende:
Die is wel goed.
Ik zelf zoek iets binnen de IT en heb een diploma erin en gebruik gewoon de titel die ik van mijn diploma heb.
pi_94614024
Salestijger :') Arme Viking, volgens mij heb je teveel vacatures gelezen :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_94616833
Salestijger heb ik al te vaak voorbij zien komen op vacature sites, maar toch bedankt voor de suggestie :)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:25:14 #270
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_94619940
Jeeeuj vacature gevonden die me aanspreekt. Nu maar weer een motivatiebrief schrijven, de fucking ikweetniethoeveelste :')
pi_94623431
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 20:14 schreef Viking84 het volgende:
:'( Jeuk jeuk jeuk :'(

Je wil alle clichés even in 1 zin kwijt?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 23:55:04 #272
62913 Blik
The one and Only!
pi_94624637
Gesprek van vanmiddag is goed gegaan, want ze hebben me een contract aangeboden. Enige kink in de kabel kan nog zijn dat ik komende week een capaciteitentest en persoonlijkheidsvragenlijst moet maken. Mocht daar een negatief advies uit komen dan gaat het niet door, bij een positief advies kan ik hoogstwaarschijnlijk 1 april al beginnen :)

@Viking: Balen dat je niet door bent :(
pi_94625539
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:55 schreef Blik het volgende:
Gesprek van vanmiddag is goed gegaan, want ze hebben me een contract aangeboden. Enige kink in de kabel kan nog zijn dat ik komende week een capaciteitentest en persoonlijkheidsvragenlijst moet maken. Mocht daar een negatief advies uit komen dan gaat het niet door, bij een positief advies kan ik hoogstwaarschijnlijk 1 april al beginnen :)

Nice! *O* Misschien heb ik het gemist, maar wat voor soort functie is het?
  zaterdag 26 maart 2011 @ 11:26:02 #274
62913 Blik
The one and Only!
pi_94633353
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 00:16 schreef bluejean het volgende:

[..]

Nice! *O* Misschien heb ik het gemist, maar wat voor soort functie is het?
Management Consultancy, bij een grote detacheerder in het centrum van het land ;)
pi_94634626
quote:

*O* Klinkt in ieder geval zeer positief ^O^
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:12:50 #276
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_94640330
quote:

:D Goed zo!

Voor mij ook goed nieuws, althans, mag niet te vroeg juichen maar toch. Ik mag woensdag komen proefdraaien bij een restaurant dat ik echt heel leuk vind :) Zin in, ga m'n beste beentje voorzetten!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:40:06 #277
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_94641111
Een management consultant, is dat niet iemand die directieleden adviseert in het wegsnijden van personeel?
  zaterdag 26 maart 2011 @ 18:58:41 #278
62913 Blik
The one and Only!
pi_94647597
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:40 schreef Graslul het volgende:
Een management consultant, is dat niet iemand die directieleden adviseert in het wegsnijden van personeel?
nee, niet bepaald nee :(
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:18:38 #279
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_94650800
Phoe, gelukkig. Nou gefeliciteerd dan.
pi_94671857
Raken de andere werkzoekenden ook zo ontzettend gefrustreerd van opmerkingen als: "Er is altijd wel werk te vinden" of: "Als je maar goed genoeg zoekt vind je makkelijk wat"?
En als je dan uitlegt dat het in de praktijk niet zo eenvoudig is gelooft niemand je. -O-

Ik kreeg zelfs eens van iemand de opmerking: "Je doet je best niet, ik had in jouw situatie binnen maximaal drie weken wel een baan gevonden." Van dit soort mensen hoop ik gewoon dat ze ook eens werkloos worden. :{
pi_94671935
quote:
13s.gif Op zondag 27 maart 2011 13:46 schreef Balisto het volgende:
Raken de andere werkzoekenden ook zo ontzettend gefrustreerd van opmerkingen als: "Er is altijd wel werk te vinden" of: "Als je maar goed genoeg zoekt vind je makkelijk wat"?
En als je dan uitlegt dat het in de praktijk niet zo eenvoudig is gelooft niemand je. -O-

Ik kreeg zelfs eens van iemand de opmerking: "Je doet je best niet, ik had in jouw situatie binnen maximaal drie weken wel een baan gevonden." Van dit soort mensen hoop ik gewoon dat ze ook eens werkloos worden. :{
Ja!!!! van mij mag je die mensen gewoon HARD slaan. :P

Meestal komt er ook nog achteraan, "moet je eens langsgaan bij een uitzendbureau" of "anders moet je eens kijken naar werk onder je niveau"

Zuuuuuucht.
  zondag 27 maart 2011 @ 13:56:16 #282
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94672141
Het zijn goedbedoelde adviezen, dus je hoort er niet razend om te worden, maar dat doe je dus wel :').
Niet meer actief op Fok!
pi_94673532
Ik had het goede voornemen om vandaag verder te solliciteren, maar dan zie ik weer hoe warm het buiten is dus verschuif ik het maar naar vanavond :)
pi_94673870
quote:
Op zondag 27 maart 2011 13:46 schreef Balisto het volgende:

Of mensen die behulpzaam denken te zijn door het noemen van bekende vacaturesites. Denken ze nu echt dat ik die na tijden solliciteren nog niet gevonden heb. Zo van, "oh, je wil iets met communicatie? Heb je wel eems gehoord van villamedia.nl? Moet je echt eens kijken hoor, dan vind je zo wat!"
  zondag 27 maart 2011 @ 15:20:22 #285
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_94674680
:D Alsof niet iederéén die "iets met communicatie" wil op Villamedia kijkt...

"Ga eens langs het uitzendbureau, dan heb je zo werk!" is inderdaad ook een goede. Right ;( En dan kom je daar en dan is het "hallon, kijk maar op de website, groetjens". En als ze wel iets hebben ben je óf "overgekwalificeerd", of je mist ervaring (meestal met iets wat je een aap nog wel zou kunnen leren, maar ja), of je hebt er één of ander specifiek diploma of certificaat voor nodig, of er worden dusdanig rare eisen gesteld dat je het niet met goed fatsoen aan kunt nemen. Je hebt er eigenlijk gewoon niets aan :P
pi_94677485
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 13:56 schreef Viking84 het volgende:
Het zijn goedbedoelde adviezen, dus je hoort er niet razend om te worden, maar dat doe je dus wel :').
Het zal vaak wel goed bedoeld zijn, maar als het meer overkomt als kritiek (soms op het arrogante af) dan als advies trek ik het me wel aan ja. :P
pi_94677653
quote:
18s.gif Op woensdag 16 maart 2011 14:11 schreef Balisto het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ze hadden callcenterwerk voor me. }:|
Toen ik zei dat ik dat niet wilde (wat overigens ook duidelijk in mijn profiel op hun site staat), zeiden ze "maar het gaat hier om een functie van helpdeskmedewerker". Ja, en? Dan zit je toch ook in een callcenter? }:|
Zeiken over geen werk hebben maar geen callcentrebaan willen aannemen, man kom van je luie reet.
  zondag 27 maart 2011 @ 17:03:38 #288
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_94677813
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:59 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Zeiken over geen werk hebben maar geen callcentrebaan willen aannemen, man kom van je luie reet.
Hihi.
Jeffster! _O_
pi_94678126
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:59 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Dit soort opmerkingen bedoel ik dus ook. }:|
pi_94678203
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:13 schreef Balisto het volgende:

[..]

Dit soort opmerkingen bedoel ik dus ook. }:|
En ook nog denken dat je iets te willen hebt, je hebt niks te willen.
pi_94679088
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:15 schreef Monco10 het volgende:

[..]

En ook nog denken dat je iets te willen hebt, je hebt niks te willen.
Niet iedereen is geschikt voor callcenterwerk.

Ik ben absoluut niet veeleisend, wil verder zo'n beetje alles wat redelijkerwijs mogelijk is aannemen, zelfs schoonmaakwerk, maar mij in een callcenter zetten gaat écht niet werken hoor.
pi_94679173
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:39 schreef Balisto het volgende:

[..]

Niet iedereen is geschikt voor callcenterwerk.

Ik ben absoluut niet veeleisend, wil verder zo'n beetje alles wat redelijkerwijs mogelijk is aannemen, zelfs schoonmaakwerk, maar mij in een callcenter zetten gaat écht niet werken hoor.
Want, je kunt niet op een stoel zitten, bent doof of hebt last van een splaakgeblek?
pi_94679536
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:42 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Want, je kunt niet op een stoel zitten, bent doof of hebt last van een splaakgeblek?
Dit is onzin! Ik ben ook niet geschikt voor callcenterwerk, en dat weet ik dondersgoed.
Want callcenterwerk wordt als zeer simpel werk gezien maar dat is het niet, ik heb het zelf gedaan en geloof me het kan behoorlijk wat stress opleveren. En de drukte die er op de afdelingen heerst moet je ook maar aankunnen. En als je al een stressvol iemand bent, dan gaat het binnen de kortste keren mis.
  zondag 27 maart 2011 @ 17:54:01 #294
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_94679560
Je moet het maar net in je hebben om de hele dag mensen te bellen die daar niet op zitten te wachten, om ze dingen aan proberen te smeren die ze niet willen hebben. Het is niet alleen een kwestie van "op een stoel zitten en bellen".
pi_94679621
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:53 schreef cafpow het volgende:

[..]

Dit is onzin! Ik ben ook niet geschikt voor callcenterwerk, en dat weet ik dondersgoed.
Want callcenterwerk wordt als zeer simpel werk gezien maar dat is het niet, ik heb het zelf gedaan en geloof me het kan behoorlijk wat stress opleveren. En de drukte die er op de afdelingen heerst moet je ook maar aankunnen. En als je al een stressvol iemand bent, dan gaat het binnen de kortste keren mis.
Als je al geen callcentre werk aankunt... heb je enig idee hoe hoog de druk is bij jobs die een paar levels hoger liggen? Of ga je liever poetsen?
  zondag 27 maart 2011 @ 17:58:03 #296
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94679691
@Monco10: kun je iets vertellen over je eigen werkverleden? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_94679725
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:58 schreef Viking84 het volgende:
@Monco10: kun je iets vertellen over je eigen werkverleden? :).
Ja wat wil je weten?
pi_94679770
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:46 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Haha ja, studentenwerk wisselt heel erg. Vorig jaar een baan via ze gekregen waar ik uiteindelijk 10 maanden ben gebleven, was echt top ^O^ Na afloop kreeg ik nog 2 bioscoopbonnen t.w.v. 20 euro als bedankje, echt super! Maar ja, dat was regio Utrecht, en nu woon ik in Zuid-Holland en is de service totaal anders. Ik word echt nauwelijks teruggebeld op dingen waar ik op reageer, en erg vriendelijk zijn ze ook niet :') Faal.
http://www.nationalevacaturebank.nl/werk/vacatures/zuid-holland/
...
pi_94679771
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:56 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Als je al geen callcentre werk aankunt... heb je enig idee hoe hoog de druk is bij jobs die een paar levels hoger liggen? Of ga je liever poetsen?
Callcentre werk is niet zo simpel. Ik heb een baan gehad vlak erna, waarin ik ook de hele dag telefonisch bezig was..maar de omgeving was al rustiger. En ik handelde makkelijk ruim 150 telefoontjes af per dag. maar op een heel ander niveau..meer in samenwerkingsverband..en de omgeving was gezelliger en rustiger...en je werkte samen je was zomaar aan je lot overgeleverd.

EN geloof me..ik vondt het lastig toen ik er wegging en de werkgever zelf gaf nog aan dat ze het jammer vonden dat ik wegging omdat ik van heel grote waarde was voor het team.
pi_94679786
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:59 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Ja wat wil je weten?
Je hele CV
...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')