Dat roep ik niet te hard, maar ik denk dat ik best een grote kans heb, gezien de specifieke vacature-eisen, waar niet veel mensen aan zullen voldoen en ik welquote:
Nu je je zo goed hebt voorbereid moet je de standaard zaken niet vergeten zoals jezelf representatief kleden, voorbereiden op de standaardvragen, etc. .. anders is alle moeite voor niksquote:Op woensdag 23 maart 2011 13:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat roep ik niet te hard, maar ik denk dat ik best een grote kans heb, gezien de specifieke vacature-eisen, waar niet veel mensen aan zullen voldoen en ik wel. En door op het gesprek een verpletterende indruk te maken, kan ik de concurrentie ook nog eens elimineren
.
Nondejoekels. Voor de moeite alleen al moeten ze je aannemen, vind ik.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:19 schreef Viking84 het volgende:
Net even wat research gedaan in de bieb naar het ledenperiodiek van het bedrijf waar ik morgen op gesprek ga. Ben nu echt tot in de puntjes voorbereid.
Hahaha, thxquote:Op woensdag 23 maart 2011 13:59 schreef bluejean het volgende:
[..]
Nondejoekels. Voor de moeite alleen al moeten ze je aannemen, vind ik.Succes in ieder geval!
Succes met de sollicitatie!quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hahaha, thx. Ja, ik probeer ook wel even te laten vallen dat ik research heb gedaan hoor
.
En de standaardvragen vergeet ik niet hoor.
Heb ik ook gedaan. Wist alles over het bedrijf, alles is te vinden. Zo wist ik precies welke machines ze er staan hadden en welke projecten ze hadden lopen. Deze zaken komen vanzelf in het gesprek, en in de rondleiding naar boven. Kon mooi gerichte vragen stellen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:19 schreef Viking84 het volgende:
Net even wat research gedaan in de bieb naar het ledenperiodiek van het bedrijf waar ik morgen op gesprek ga. Ben nu echt tot in de puntjes voorbereid.
Mooi zo, dan heb je in ieder geval 2 weken overbrugd.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:54 schreef smileyface het volgende:
Ik ben in ieder geval aangenomen voor die functie van 2 wekenen nu verder zoeken voor werk erna
Even rust is wel goedquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:10 schreef cafpow het volgende:
[..]
Mooi zo, dan heb je in ieder geval 2 weken overbrugd.
Hier hou ik morgen en vrijdag even rust, ik heb alle vacatures afgestruind van meerdere uitzendbureau's en er zit niet veel tussen wat geschikt is voor mij. Dus ik kijk maandag even of ik wat nieuws vindt..
De Maffe Marathonweken?quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:54 schreef smileyface het volgende:
Ik ben in ieder geval aangenomen voor die functie van 2 wekenen nu verder zoeken voor werk erna
Dan ga je toch tijdelijk wat anders doen? Ik vind het niet gek dat je nog niks hebt wanneer je alleen maar solliciteert op DTP functies. Je kan altijd verder solliciteren vanuit een andere baan en dan heb je tenminste ook nog inkomsten en vergroot je je kansen op de arbeidsmarkt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:18 schreef karton het volgende:
Ik ben ook nog steeds werkzoekend uiteraard.
De deur platgelopen/gebeld/gemaild bij uitzendbureau's maar ze zeggen allemaal hetzelfde:"We zitten in de uitloop van de crisis dus je moet wat geluk hebben met het vinden van een baan in jouw sector" (de grafische sector).
Ik zit gewoon elke dag kansloos te googlen, vacaturebanken af te gaan in de hoop wat te vinden.
Af en toe zit er wat tussen maar dan krijg je te horen dat er al tig sollicitanten zijn, tegen beter weten in blijf ik toch hopen dat ik word uitgenodigd voor een gesprek.
In de afgelopen 5 maanden maar een paar sollicitatiegesprekken gehad!Wel altijd jammer dat ik word afgewezen op het gebrek aan ervaring (ben starter).
Wat er verder op het menu staat vandaag: CV doorsturen naar ander uitzendbureau, bedrijven zoeken op google en sollicitatiebrieven schrijven.
Nu is dat laatste niet zo heel lastig omdat ik een goede conceptbrief heb liggen maar moet er wel voor zorgen dat de brief 'naar het bedrijf toe' wordt geschreven, mooie praatjes over hoe leuk en fantastisch het bedrijf wel niet is..pfff...
Om met Leo Beenhakker te spreken:"Ik word hier zo moe van *zucht*"
Ik heb al 2 open sollicitaties verstuurd en 3 normale sollicitaties..maar krijg bijna nergens een reactie op terugquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:33 schreef smileyface het volgende:
[..]
Even rust is wel goed, misschien kun je daarna open sollicitaties schrijven naar interessante bedrijven?
Als je niks hoort kun je toch bellen of ze je sollicitatie ontvangen hebben? Dat heet initiatief tonen, dat zien werkgevers graag bij werknemers.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:32 schreef cafpow het volgende:
[..]
Ik heb al 2 open sollicitaties verstuurd en 3 normale sollicitaties..maar krijg bijna nergens een reactie op terug![]()
Dus ik neem even een pauze van een lang weekend..om niet over mijn toeren te gaan bij het zoeken
ja handig idee, was totaal niet in me opgekomen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:38 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Als je niks hoort kun je toch bellen of ze je sollicitatie ontvangen hebben? Dat heet initiatief tonen, dat zien werkgevers graag bij werknemers.
Niks te danken. Sommige mensen denken wat verder door dan anderen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:43 schreef cafpow het volgende:
[..]
ja handig idee, was totaal niet in me opgekomen.
ze noemen het een beetje anders maar het komt neer op communicatiemedewerker. Moet alle communicatie-uitingen coördineren en grotendeels uitvoerenquote:Op donderdag 24 maart 2011 12:18 schreef PierreBetfair het volgende:
Wat voor baan is het? Van je profiel word ik niet veel wijzer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |