abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94552232
Via een uitzendbureau heb ik me aangemeld om mee te helpen bij het V&D Prijzencircus. Het zou vandaag beginnen, een paar dagen werk maar wel flinke uurtjes maken.

Ze hadden een aantal mensen nodig, en ik was een van de eersten die had gereageerd. Ik werd dus op een lijst gezet en er zou contact met me worden opgenomen. Nu krijg ik dus zojuist te horen dat ik er niet mag werken omdat ze het liefst meisjes willen hebben, of jongens die ervaring hebben in een winkel.

Zucht... Valse hoop bieden én vervolgens selecteren op onjuiste gronden.
  donderdag 24 maart 2011 @ 13:33:42 #227
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_94552724
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:12 schreef das_phantom het volgende:
Haha jeetje, om gek van te worden ;( . Hoe kunnen ze je nou afwijzen omdat je teveel ervaring hebt? Zijn ze dan bang dat je te voldoening weinig uit je werk kan halen of dat je meer weet dan de baas?
Heb ook zoiets gehad. Had al 2 gesprekken gehad en zelfs al papieren (niet het contract, maar voor de balasting) ondertekend en toen kreeg ik een gesprekje met de produktieleider.
Deze man vernam dat ik niet 10 jaar hetzelfde wilde gaan doen en voelde dus ''concurrentie''.
Kreeg daarop een vage afwijzing waarop ik gebeld heb voor een toelichting, en de persooneelschef kon het ook niet duidelijk uitleggen. Hij vond het juist wel goed om iemand aan te nemen die de potentie had om hogerop te komen, vertelde hij mij in een eerder gesprek.
Wel jammer, was een goed, groeiend bedrijf.
Weet ook niet hoe je zoiets kunt voorkomen.
To BG or not to BG!
pi_94561128
Ik zou eigenlijk een lang weekend rust nemen, maar ik herinnerde dat ik nog een monsterboard profiel had van ongeveer 2 jaar geleden dus ik heb die even bijgewerkt..en kijk wel of er nog wat leuks op af komt ;D
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:00:27 #229
335476 oppiedoppie
pi_94562720
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:14 schreef cafpow het volgende:
Ik zou eigenlijk een lang weekend rust nemen, maar ik herinnerde dat ik nog een monsterboard profiel had van ongeveer 2 jaar geleden dus ik heb die even bijgewerkt..en kijk wel of er nog wat leuks op af komt ;D
Kun je wel rust nemen? Of heb je een karakter die dat niet kan?

Het wordt komend weekend mooi weer dus ik stel je voor om eens echt rust te nemen en hier een weekendje bij mij te komen logeren. Ik woon in Drenthe in een heel rustige omgeving.
Dan kun je echt rusten en er volgende week weer volop tegenaan.
To BG or not to BG!
pi_94562910
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:00 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Kun je wel rust nemen? Of heb je een karakter die dat niet kan?

Het wordt komend weekend mooi weer dus ik stel je voor om eens echt rust te nemen en hier een weekendje bij mij te komen logeren. Ik woon in Drenthe in een heel rustige omgeving.
Dan kun je echt rusten en er volgende week weer volop tegenaan.
Nee ik kan wel rust nemen, zowieso valt er in het weekend niet veel te doen ;)
Alleen bij is het punt dat ik momenteel bijstand heb dus ik heb wel geld om van te leven maar ik wil toch graag een baan ipv bijstand. ;)
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:33:01 #231
335476 oppiedoppie
pi_94563866
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:05 schreef cafpow het volgende:

[..]

Nee ik kan wel rust nemen, zowieso valt er in het weekend niet veel te doen ;)
Alleen bij is het punt dat ik momenteel bijstand heb dus ik heb wel geld om van te leven maar ik wil toch graag een baan ipv bijstand. ;)
Snap wat je bedoeld. Voor mij is dit de eerste keer dat ik geen werk heb, en ik ben wel een alleenstaande (moeder) met een eigen huis en heb een auto. Het is dat ik wat achter de hand heb maar ik moet echt zo snel mogelijk weer een baan want ik kan het nu gewoon niet betalen.
Kan nu net alle vaste lasten betalen en dan houdt het op. Als ik niet snel werk krijg verkoop ik eerst mn auto en zet mn huis te koop. Wil niet in de schulden komen dan maar geen eigen huis. Maar ik heb goede hoop, heb een goede opleiding gevolgd en heb ook genoeg ervaring. Dinsdag heb ik een gesprek en dat moet gewoon goed gaan. Tis ook dat ik een kind heb anders had het me lang niet zoveel kunnen schelen.
To BG or not to BG!
pi_94564007
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:33 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Snap wat je bedoeld. Voor mij is dit de eerste keer dat ik geen werk heb, en ik ben wel een alleenstaande (moeder) met een eigen huis en heb een auto. Het is dat ik wat achter de hand heb maar ik moet echt zo snel mogelijk weer een baan want ik kan het nu gewoon niet betalen.
Kan nu net alle vaste lasten betalen en dan houdt het op. Als ik niet snel werk krijg verkoop ik eerst mn auto en zet mn huis te koop. Wil niet in de schulden komen dan maar geen eigen huis. Maar ik heb goede hoop, heb een goede opleiding gevolgd en heb ook genoeg ervaring. Dinsdag heb ik een gesprek en dat moet gewoon goed gaan. Tis ook dat ik een kind heb anders had het me lang niet zoveel kunnen schelen.
Kijk bij mij scheelt het een hele hoop dat ik nog thuiswoon :) Dus de kosten zullen nooit zo hoog oplopen als bij huurders of kopers van huizen ;)
Dus dat zorgt ervoor dat ik nog rustiger aan doe bij het zoeken :D
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:44:26 #233
335476 oppiedoppie
pi_94564341
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:36 schreef cafpow het volgende:

[..]

Kijk bij mij scheelt het een hele hoop dat ik nog thuiswoon :) Dus de kosten zullen nooit zo hoog oplopen als bij huurders of kopers van huizen ;)
Dus dat zorgt ervoor dat ik nog rustiger aan doe bij het zoeken :D
Mijn ouders wonen 500 meter bij mij vandaan, daarom kan ik ook op alle banen solliciteren, zelfs in de ploegen, en overwerken is ook geen probleem. Heb 2 vutters die graag oppassen 24/7 vlak in de buurt en de school van mijn kindje staat tussen onze beider huizen in, lekker gemakkelijk.

Daarom woon ik er ook zo dichtbij trouwens. Maar als ik mn huis verkoop dan ga ik ook zo weer terug bij mijn ouders wonen, ben zelf enig kind dus mijn ouders vinden dat allang mooi. Geeft ook geen problemen, we hebben er al 5 jaar bij ingewoond voordat ik dit huis heb gekocht.

Maar het scheelt inderdaad als je zoals jij nog lekker thuiswoond, kun je op je ''gemak'' solliciteren.
To BG or not to BG!
pi_94567100
Ik heb vandaag op mijn oude werk te horen gekregen dat, mocht ik niet kunnen aarden bij mijn nieuwe werk (ik maak me nogal druk om dat soort dingen) altijd weer terug mag komen. Ze snappen dat ik deze stap naar werk op mijn 'eigen niveau' (wat klinkt dat overdreven) móet nemen, maar ze zijn me niet graag kwijt. Ik heb het hier ondanks alles ook goed naar mijn zin, dus ik ben zó blij dat ik deze uitvalsmogelijkheid heb. Luxepositie ook.
pi_94578261
Ik zie de laatste tijd ontzettend veel horecavacatures, maar overal zoeken ze mensen met ervaring. Die ervaring heb ik niet, maar het lijkt me wel leuk om een tijd in de horeca te werken. Heeft iemand een idee hoe ik überhaupt die ervaring kan opdoen, of is het vrij kansloos als je niet op jonge leeftijd al bijbaantjes hebt gehad in de horeca?
  donderdag 24 maart 2011 @ 22:40:01 #236
62913 Blik
The one and Only!
pi_94578352
quote:
5s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:38 schreef Balisto het volgende:
Ik zie de laatste tijd ontzettend veel horecavacatures, maar overal zoeken ze mensen met ervaring. Die ervaring heb ik niet, maar het lijkt me wel leuk om een tijd in de horeca te werken. Heeft iemand een idee hoe ik überhaupt die ervaring kan opdoen, of is het vrij kansloos als je niet op jonge leeftijd al bijbaantjes hebt gehad in de horeca?
De zomertijd komt er weer aan, en dus ook weer terrastijd waar meer personeel voor nodig is. Dat moet echt wel lukken om ergens een baantje te kunnen
pi_94578774
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:40 schreef Blik het volgende:

[..]

De zomertijd komt er weer aan, en dus ook weer terrastijd waar meer personeel voor nodig is. Dat moet echt wel lukken om ergens een baantje te kunnen
Klopt wel, maar ik ben nog geen vacature tegengekomen waar géén (bedienings)ervaring werd vereist.
pi_94578813
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 23:56 schreef bluejean het volgende:

[..]

De Maffe Marathonweken? :P
Ja ben benieuwd hoe druk het word haha en of het bevalt :)
pi_94579376
quote:
5s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:38 schreef Balisto het volgende:
Zorg dat je een beetje kan bladlopen, dan moet je al wel een eind komen!
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:08:50 #240
62913 Blik
The one and Only!
pi_94579975
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:46 schreef Balisto het volgende:

[..]

Klopt wel, maar ik ben nog geen vacature tegengekomen waar géén (bedienings)ervaring werd vereist.
Je moet ook gewoon ergens binnenlopen en vragen of ze nog mensen nodig hebben. Vacatures worden alleen door de grotere horeca-plekken gebruikt, en dan natuurlijk voor mensen met ervaring.

Er is altijd tekort aan krachten die in de horeca willen werken, dus je moet toch wel redelijk makkelijk iets kunnen vinden
pi_94581053
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:47 schreef smileyface het volgende:

[..]

Ja ben benieuwd hoe druk het word haha en of het bevalt :)
Grappig. Had ik ook - via een ander uitzendbureau weliswaar - op gereageerd. Ze hadden alleen geen medewerkers meer nodig, zeiden ze. Zou me overigens, achterdochtig als ik ben, niet eens verbazen als ik gewoonweg te oud voor ze was. }:| :')

Maar jij hebt in ieder geval de komende twee weken werk. ^O^
pi_94583807
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:30 schreef bluejean het volgende:

[..]

Grappig. Had ik ook - via een ander uitzendbureau weliswaar - op gereageerd. Ze hadden alleen geen medewerkers meer nodig, zeiden ze. Zou me overigens, achterdochtig als ik ben, niet eens verbazen als ik gewoonweg te oud voor ze was. }:| :')

Maar jij hebt in ieder geval de komende twee weken werk. ^O^
Ik denk dat het ook per stad verschilt, want in mijn geval behoorde ik tot de laatste groep die werd aangenomen en nu zitten ze dus vol.
pi_94585851
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Je moet ook gewoon ergens binnenlopen en vragen of ze nog mensen nodig hebben. Vacatures worden alleen door de grotere horeca-plekken gebruikt, en dan natuurlijk voor mensen met ervaring.
Misschien wel. Mijn ervaring is helaas dat het niet zoveel zin heeft om zomaar ergens (bij horecagelegenheden of winkels) te vragen of ze werk hebben, tenzij er echt een briefje voor het raam hangt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Balisto op 25-03-2011 03:11:46 ]
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:00:32 #244
62913 Blik
The one and Only!
pi_94587630
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 03:00 schreef Balisto het volgende:

[..]

Misschien wel. Mijn ervaring is helaas dat het niet zoveel zin heeft om zomaar ergens (bij horecagelegenheden of winkels) te vragen of ze werk hebben, tenzij er echt een briefje voor het raam hangt.
Nee heb je, ja kun je krijgen. En als je niet zomaar ergens binnen wilt lopen, ga eens echt actief op zoek naar dergelijke briefjes op de ramen. Die moeten er echt wel zijn
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:01:34 #245
62913 Blik
The one and Only!
pi_94587649
Ik heb vanmiddag om 16:00 mijn derde gesprek, is gedeeltelijk sollicitatiegesprek en gedeeltelijk al arbeidsvoorwaardengesprek. Ben benieuwd hoe het gaat en wat er uit gaat komen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:03:02 #246
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94587671
Ik hoor vandaag of ik door ben naar de tweede ronde. Spannend hoor! Ze zullen vanmorgen wel overleggen, dus dan zal ik het vanmiddag wel horen. Straks eerst maar even een rondje hardlopen, beetje afleiding is wel goed ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_94593707
gisteren had ik dus mijn CV op monsterboard bijgewerkt. En net ga ik mijn email bekijken en staat er een email tussen van een bedrijf waar ik in 2008 tijdelijk voor gewerkt, gedetacheerd bij een klant. Of ik contact wil opnemen om te kijken of we iets voor elkaar kunnen betekeken. Dus heb maar gelijk een mailtje terug gestuurd. :)
pi_94594581
Grappig, had niet verwacht dat je zo snel een reactie zou krijgen.
pi_94595154
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 12:36 schreef das_phantom het volgende:
Grappig, had niet verwacht dat je zo snel een reactie zou krijgen.
blijkbaar, in 2008 werd ik wel 4 a 5x per dag opgebeld _O_
  vrijdag 25 maart 2011 @ 13:21:09 #250
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94596173
Hier geen tweede gesprek helaas (ivm ervaring natuurlijk weer). Ben echt heel erg teleurgesteld. Bah.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')