Hmmm...best prettigquote:
Ik had hem nog nietquote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:31 schreef problematiQue het volgende:
PdH: Goede foto voor in het Z/W, maar 'rechte laan met bomen' is om heel eerlijk te zijn wel een beetje een uitgemolken onderwerp. Ik vind de liggende versie persoonlijk fijner.
Die eerste is me echt te donker, hoewel die spiegeling wel tof is. Bij nr. 2 is het jammer dat je niet ff gewacht hebt tot dat bootje linksonder beter zichtbaar wasquote:
Die heb je volgens mij redelijk midden op de dag gemaakt of niet? Je lucht is iig iets te wit. Dat is wel jammer. En je zou nog wat met de levels in PS kunnen spelen om je kleuren wat meer te laten knallen. Ze zijn nu wat valig.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:20 schreef marcb1974 het volgende:
[ afbeelding ]
Doe het niet vaak, maar deze maar eens, kijken wat er hier nog beter kan
Fraai lichtquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:07 schreef polariteit het volgende:
[ link | afbeelding ]
Thunderstorm is coming... by Marcel Tuit, on Flickr
lekker sfeertje die laatste!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:01 schreef DitIsFloor het volgende:
Oh, leuk topic ditVind nr. 3 van problematiQue fijn om naar te kijken.
Toch vervelend dat die lantaarnpaal daar nog staat (valt me eigenlijk nu pas op, oh oh)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Landschap <> Stadslandschap hequote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:26 schreef Mirjam het volgende:
dit valt ook wel onder landschap toch?
sneeuw in de stad![]()
[ link | afbeelding ]
Mooie foto, jammer van de tekstquote:
Was vanuit een vliegtuig genomen. Dan is alles blauwquote:Op zondag 13 maart 2011 09:29 schreef polariteit het volgende:
@pdehoog: tnx, denk dat de wolken daar ook debet aan waren.
@Ditisfloor: De eerste foto vind ik een mooie plaat. Erg mooi licht, en door de mist een fijn sfeertje. En als je niet over die lantaarnpaal was begonnen was hij mij waarschijnlijk niet opgevallen
Je tweede vind ik wat minder, vooral door de witte lucht
@Mirjam: Stadslandschap of natuurlandschap, het is allebei landschap. En deze is erg fijn om te zien! Vooral de kleuren steken mooi af, en dan met name het rood.
@KanoVinnie: De eerste is op zich een indrukwekkend uitzicht, maar imo veels te blauw. De tweede is gewoon niet spannend qua compositie, Maar de derde is erg nice!
@limpix: Mooie plaat, maar je tekst stoort gigantisch. is mijn inzien veels te groot. Probeer dit iets subtieler te doen, dan kijkt men naar de foto en niet naar je naam
Deze gisteren geschoten met ND110 filter...
[ link | afbeelding ]
Dutch Polders by Marcel Tuit, on Flickr
Dat zie ik nu ook... Op mijn laptop scherm. Mijn andere zegt dat hij mooi is.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:58 schreef problematiQue het volgende:
Daar mag nog wel wat bewerking overheen - hij is nu een beetje dofjes.
quote:Op zondag 13 maart 2011 09:58 schreef problematiQue het volgende:
Daar mag nog wel wat bewerking overheen - hij is nu een beetje dofjes.
Heb je de saturation omhoog gegooid? (lijkt er wel op)quote:
Ja, even proberen danquote:Op zondag 13 maart 2011 10:11 schreef Omniej het volgende:
[..]
Heb je de saturation omhoog gegooid? (lijkt er wel op)
Zo ja: probeer dan ook de vibrance eens te verhogen in plaats van saturation, dat geeft meestal een wat natuurgetrouwer resultaat. Nu vind ik vooral het gras redelijk overgesatureerd namelijk.
Ik vroeg me al af wat het verschil was. Bedankt voor de uitlegquote:Op zondag 13 maart 2011 10:18 schreef Omniej het volgende:
Vroegâh was er alleen saturation, maar dat leverde niet altijd toffe resultaten op, dus sinds CS4 hebben ze vibrance geïntroduceerd en da's gewoon een wat slimmere versie van saturation. Kleuren die al gesatureerd zijn, worden met vibrance versterkt. Kleuren die in het origineel al niet zo gesatureerd zijn, worden veel minder versterkt. Met saturation zou alles even veel versterkt worden en dat trekt de boel een beetje uit balans. Vibrance is als ik me niet vergis ook extra voorzichtig met huidskleuren enzo, dus eigenlijk is het vrijwel altijd wel beter om vibrance te gebruiken.
Zeer fraai, vooral die zonnestralen die de bomen verlichten.quote:
Prachtigquote:
Neequote:
Exposure Time = 1/5"quote:Op zondag 20 maart 2011 14:02 schreef Omniej het volgende:
Hij is wel een beetje donker ja... Of schoot je uit de losse pols?
Moet ik ook hebben dan als je daarmee tot 5 seconde scherp kan schietenquote:
1/5 = 0.2 seconden, geen 5.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:40 schreef Timmos het volgende:
Moet ik ook hebben dan als je daarmee tot 5 seconde scherp kan schieten..
Het is met statief gedaan. Alleen is hij door bewerken nogal donker uitgevallen ja. Zal straks eens een versie 2 in elkaar knutselenquote:
Zie je wel dat dat ding werktquote:Op maandag 21 maart 2011 19:58 schreef taxibabe het volgende:
Dit weekend met de polafilter geoefend:
[ afbeelding ]
Ik ben zelf ook nog niet goed met landschappen, maar ik vind jouw foto's wel een beetje flets (en je horizon staat soms scheef, volgens mij)quote:Op zondag 27 maart 2011 21:22 schreef DaMart het volgende:
Vandaag nog wat landschapsfoto's gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind hem vooral een tikkie rommelig onderin. En het lijkt net alsof je geen keuze hebt kunnen maken.... "zal ik de voorgrond er goed opzetten OF toch maar de luchtquote:Op zondag 27 maart 2011 21:45 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Toch 1 van mijn betere/toffere van de laatste tijd.
Het gaat me om de lucht (maar dat lijkt me logischquote:Op zondag 27 maart 2011 21:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vind hem vooral een tikkie rommelig onderin. En het lijkt net alsof je geen keuze hebt kunnen maken.... "zal ik de voorgrond er goed opzetten OF toch maar de lucht"
Als het om de lucht gaat, zou ik me ook focussen op de luchtquote:Op zondag 27 maart 2011 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het gaat me om de lucht (maar dat lijkt me logisch)
Ik heb het er expres in gehouden omdat hij anders zo leeg lijkt.
Ik ga het nog een keertje bekijken dan. iig bedankt voor je feedback!quote:Op zondag 27 maart 2011 22:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als het om de lucht gaat, zou ik me ook focussen op de luchtVeel lucht dus en weinig voorgrond. Die doet nu echt heftig afbreuk aan je foto IMHO.
ze zijn allemaal zo, beh, fletsquote:Op zondag 27 maart 2011 21:22 schreef DaMart het volgende:
Vandaag nog wat landschapsfoto's gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nieuwe camera, dus ik moet nog even vertrouwd raken met de juiste instellingen. Maar het valt toch wel mee met flets? De kleuren benaderen volgens mij grotendeels de werkelijkheidquote:Op zondag 27 maart 2011 22:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ze zijn allemaal zo, beh, flets
da's ene beetje jammer
Dat heeft niet met je camera te maken maar met het licht. Traditionele landschapsfoto's maak je het beste rond zonopkomst of -ondergang (ook wel de gouden uren genoemd) Buiten deze uren om is het licht vaak te hard.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:29 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nieuwe camera, dus ik moet nog even vertrouwd raken met de juiste instellingen. Maar het valt toch wel mee met flets? De kleuren benaderen volgens mij grotendeels de werkelijkheid.
hehe, ja kloptquote:Op maandag 28 maart 2011 18:23 schreef polariteit het volgende:
@andreas612: Lange sluitertijden effect op het water is wel gaaf. Mooie kleuren ook. Heb wel het idee dat je iets te fanatiek in de naverscherping bent geweest, de stenen zien er een beetje gaar uit.
Met een sluitertijd van zowat een minuut, lijkt me dat wel ja.quote:
Love de eenvoud en kleurenquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:59 schreef polariteit het volgende:
beetje stil in het topic, dus maar effe een kick met een foto
[ link | afbeelding ]
Iced water on a sunny day.. by Marcel Tuit, on Flickr
de wolken zijn pretteh.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:07 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Love de eenvoud en kleuren.
[ afbeelding ]
errug mooie lucht zeg!quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:07 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Love de eenvoud en kleuren.
[ afbeelding ]
Wow, deze vind ik prachtig!quote:Op zaterdag 16 april 2011 22:45 schreef kvinna het volgende:
Ik wil ook even een fotootje plaatsen
Gemaakt in Zweden, oktober vorig jaar.
[ afbeelding ]
Dat vind ik dus echt totaal niet. Vind het een hele geslaagde foto, waar vooral de sfeer heel mooi is. Die planten zo horizontaal op de foto vind juist meewerken.quote:Op zondag 27 maart 2011 21:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vind hem vooral een tikkie rommelig onderin. En het lijkt net alsof je geen keuze hebt kunnen maken.... "zal ik de voorgrond er goed opzetten OF toch maar de lucht"
Jep, bewust erin gelatenquote:@Pola: fijn weer. Wel een behoorlijke paarse zweem? Ongetwijfeld bewust erin gelaten, maar persoonlijk vind ik 'm wel érg paars.
Jezus wat een lekkere plaat.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:54 schreef polariteit het volgende:
even een kikker in dit topic, veels te weinig foto's in dit topic...
[ link | afbeelding ]
Goodmorning Holland! by Marcel Tuit, on Flickr
Jammer van de kleuren zoals Peter al zegt, het had een mooie kleurenset kunnen zijn met die hei, bomen en lucht.quote:
Jij doet niet aan groot zo te zienquote:Op zondag 5 juni 2011 08:32 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Jammer van de kleuren zoals Peter al zegt, het had een mooie kleurenset kunnen zijn met die hei, bomen en lucht.
Deventer
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
5.
[ afbeelding ]
6.
[ afbeelding ]
7.
[ afbeelding ]
8.
[ afbeelding ]
9.
[ afbeelding ]
10.
[ afbeelding ]
Foto-Sylvana
zet dan eerst ff je horizon recht...quote:Op zondag 5 juni 2011 09:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Mn photobucket-instellingen stonden verkeerd, zal ze even op het juiste formaat zetten
Zo, dat moet ik toch ook eens proberen, m'n horizon rechtzetten.quote:Op zondag 5 juni 2011 10:33 schreef polariteit het volgende:
idd, een rechte horizon doet een hoop wonderen...
[ link | afbeelding ]
Morning fog and a tree... by Marcel Tuit, on Flickr
En hoe doe je datquote:Op zondag 5 juni 2011 09:21 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
zet dan eerst ff je horizon recht...
Draaien in fotobewerkingsprogramma's zoals lightroom., picasa of photoshop.quote:
Ik gebruik meestal Irfanview, maar zal eens kijken of het daar ook kan en anders in Picasaquote:Op zondag 5 juni 2011 20:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Draaien in fotobewerkingsprogramma's zoals lightroom., picasa of photoshop.
kleine tip: zet altijd idd even je horizon recht, en probeer de kleuren iets bij te poetsen, daar worden je foto's meteen al een heel stuk leuker vanquote:Op zondag 5 juni 2011 09:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Mn photobucket-instellingen stonden verkeerd, zal ze even op het juiste formaat zetten
*wijst enthousiast naar de foto*quote:Op maandag 6 juni 2011 16:10 schreef problematiQue het volgende:
Recent herondekte foto:
[ afbeelding ]
Dank voor de tips! Ik zal me eens gaan verdiepen in fotobewerking, want veel meer dan croppen/resizen kan ik nu nietquote:Op maandag 6 juni 2011 16:08 schreef Mirjam het volgende:
[..]
kleine tip: zet altijd idd even je horizon recht, en probeer de kleuren iets bij te poetsen, daar worden je foto's meteen al een heel stuk leuker van
1 minuutje photoshop:quote:Op maandag 6 juni 2011 21:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dank voor de tips! Ik zal me eens gaan verdiepen in fotobewerking, want veel meer dan croppen/resizen kan ik nu niet
Hmm, dat ziet er idd een stuk mooier uit jaquote:Op maandag 6 juni 2011 21:50 schreef Mirjam het volgende:
[..]
1 minuutje photoshop:
voor:
[ afbeelding ]
na:
[ afbeelding ]
echt, photoshop is niet eng
tegenwoordig staat ongeveer ook bijna alles op youtube, tik maar voor de grap eens een paar steekwoorden in met daarachter 'photoshop' .. krijg je echt tientallen tutorials.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:49 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hmm, dat ziet er idd een stuk mooier uit jaIk heb nog wel ergens een cd met Paint Shop Pro liggen geloof ik. Heb over 2 weken zomervakantie, dus dan heb ik tijd genoeg om me daar eens in te verdiepen
Download of Koop nou maar de nieuwe Photoshop CS5 of CS4 voordat je aan een (naar mijn mening) zinloos programma als paint shop pro begint :pquote:Paint Shop Pro
Thnx, maar Photoshop is toch ontzettend duurquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:28 schreef Dya het volgende:
[..]
Download of Koop nou maar de nieuwe Photoshop CS5 of CS4 voordat je aan een (naar mijn mening) zinloos programma als paint shop pro begint :p
Er zijn idd genoeg tutorials online voor photoshop om je saaie foto's tot een meesterwerk te maken!
om maar 1 te noemen: http://www.good-tutorials.com/
Succes!
thepiratebay is je vriendquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:00 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Thnx, maar Photoshop is toch ontzettend duurBen maar een student en heb die DVD met 85 stap-voor-stap lessen hier toch nog liggen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow, wat mooi met dat licht zoquote:Op maandag 6 juni 2011 22:16 schreef Ilse86 het volgende:
Minimale photoshop skills kunnen je foto's echt al een stuk opkrikken inderdaad. Al gebruik je maar settings als auto-levels enzo. Het kan je relatief saaie kiekje toch een stuk interessanter maken.
Weet niet of het echt telt als landschapsfotografie, maar ik vond de lichtval op het kleine iele boompje tussen alle woudreuzen in wel mooi..
[ afbeelding ]
Als student zou je toch moeten weten hoe je Photoshop illegaal op je computer krijgt?quote:Thnx, maar Photoshop is toch ontzettend duurBen maar een student en heb die DVD met 85 stap-voor-stap lessen hier toch nog liggen...
En anders kun je als student ook altijd nog gebruikmaken van een studentenlicentie, die is op zich best betaalbaar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:01 schreef Dya het volgende:
[..]
Als student zou je toch moeten weten hoe je Photoshop illegaal op je computer krijgt?
Of zijn de studenten van nu lieverdjes geworden?
Je kan op de adobe website gratis Photoshop Trial downloaden, en dan een Serial/Key-gen/Crack op internet opzoeken, Does the trick 2!Succes
Ik ben idd een erg brave student jaquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:01 schreef Dya het volgende:
[..]
Als student zou je toch moeten weten hoe je Photoshop illegaal op je computer krijgt?
Of zijn de studenten van nu lieverdjes geworden?
Je kan op de adobe website gratis Photoshop Trial downloaden, en dan een Serial/Key-gen/Crack op internet opzoeken, Does the trick 2!Succes
Je water loopt wegquote:Op zondag 12 juni 2011 00:29 schreef SP22 het volgende:
Ik dacht aan de achterste bomenrij te zien van niet, maar zal er morgen ff een lineaaltje naast leggen in PS. Nu te moe.
die staat echt haske scheefquote:Op zondag 12 juni 2011 00:29 schreef SP22 het volgende:
Ik dacht aan de achterste bomenrij te zien van niet, maar zal er morgen ff een lineaaltje naast leggen in PS. Nu te moe.
Het licht is bijna onnatuurlijk. Erg mooi.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:48 schreef polariteit het volgende:
@spiertz: op zich sfeervolle plaat, maar het gras ziet er wel onnatuurlijk uit zo.
[ link | afbeelding ]
Psycho-trip by Marcel Tuit, on Flickr
Ik vind ze mooi, maar ik denk dat ze beter tot hun recht zouden komen als ze iets minder vierkant waren (iets meer landscape, wat platter). De tweede is mijn favoriet (met iets minder lucht).quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:05 schreef Reilain het volgende:
Mooi die donkere wolken! Zie wel steeds die blaadjes linksboven
Paar foto's uit Peru
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oeh die tweedequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:51 schreef polariteit het volgende:
@Kanovinnie: vette lucht. Voorgrond is wat minder spannend helaas.
@reilain: Indrukwekkende landschappen, al zijn de kleuren wel wat flets
Van mij een drietal uit de USA:
[ link | afbeelding ]
Thunderstorm above the canyon by Marcel Tuit, on Flickr
[ link | afbeelding ]
The left side of scenic route 1 by Marcel Tuit, on Flickr
[ link | afbeelding ]
The milky way by Marcel Tuit, on Flickr
Dat krijg je ook bij lange sluitertijden, maar als je die kort genoeg houdt krijg je dus gewoon sterren. En daarnaast een hogere iso gebruiken, dan zie je meer sterren.quote:En hoe krijg je die laatste voor elkaar, ik dacht dat je bij lange sluitertijden altijd strepen krijgt ipv sterren?
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 07:27 schreef kanovinnie het volgende:
Hogere ISO>Meer sterren. Hoezo? Omdat je meer licht vangt?
dat, en als je je diafragma omlaag gooit vang je er nog meerquote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:14 schreef polariteit het volgende:
ja, ik denk idd dat dat de achterliggende reden is.
Ik ben onlangs op zoek gegaan naar een groothoek en heb met behulp van de lieve mensen op dit forum mijn keuze laten vallen op de 10-20. Heb hem (natuurlijk) meegenomen op vakantie in Noorwegen en hij beviel (en bevalt me nog steeds) prima! Heb alleen geen Nikon maar een 450d.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:46 schreef Preston_Marlowe het volgende:
Misschien een vraag voor het lenzen en objectieven topic, maar aangezien de vraag met landschap fotografie te maken heeft. Wat voor lens gebruik je? Ik wil voor landschap en architectuur fotografie een Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM aanschaffen voor m'n Nikon D3100. Goeie keus? ik denk van wel, maar ben opzoek naar de ervaring en meningen van mede fokkers! Wat voor lens zou jij aanschaffen voor een D3100 voor landschap fotografie?
max ¤650,-
Bedankt voor je reactiequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 23:51 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik ben onlangs op zoek gegaan naar een groothoek en heb met behulp van de lieve mensen op dit forum mijn keuze laten vallen op de 10-20. Heb hem (natuurlijk) meegenomen op vakantie in Noorwegen en hij beviel (en bevalt me nog steeds) prima! Heb alleen geen Nikon maar een 450d.
[ afbeelding ]
Hier is een link naar m'n Noorwegen-set, ik heb in de beschrijvingen er bij staan welke foto's met de groothoek zijn gemaakt.
Wauw! Mooi zeg die gele kleuren van die bloemen tegen de blauwe achtergrond van het water.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 23:51 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik ben onlangs op zoek gegaan naar een groothoek en heb met behulp van de lieve mensen op dit forum mijn keuze laten vallen op de 10-20. Heb hem (natuurlijk) meegenomen op vakantie in Noorwegen en hij beviel (en bevalt me nog steeds) prima! Heb alleen geen Nikon maar een 450d.
[ afbeelding ]
Hier is een link naar m'n Noorwegen-set, ik heb in de beschrijvingen er bij staan welke foto's met de groothoek zijn gemaakt.
Heel fraai!quote:Op woensdag 14 september 2011 21:39 schreef Ravvie het volgende:
@Doodkapje Zo op het eerste gezicht is hij wat donker? In principe een foto met potentie, maar ik denk dat er in de nabewerking meer uit te halen is (Al zit ik nu op een laptop scherm, wat niet bepaald kleurecht is)
@Cee prachtig shot. Al ben ik nu ook heel benieuwd naar een diezelfde foto in landscape ipv portrait.
Zelf zit ik nu ook in Noorwegen. Hier een HDR probeersel
[ link | afbeelding ]
Norway HDR by ravnoss, on Flickr
Allereerst: Wauw. Heel mooi, die kleuren en dat surrealistische gevoel dat ik bij die HDR krijg. Erg mooi!quote:Op woensdag 14 september 2011 21:39 schreef Ravvie het volgende:
@Cee prachtig shot. Al ben ik nu ook heel benieuwd naar een diezelfde foto in landscape ipv portrait.
Wow! waar is dat in noorwegen?quote:Op woensdag 14 september 2011 21:39 schreef Ravvie het volgende:
@Doodkapje Zo op het eerste gezicht is hij wat donker? In principe een foto met potentie, maar ik denk dat er in de nabewerking meer uit te halen is (Al zit ik nu op een laptop scherm, wat niet bepaald kleurecht is)
[ link | afbeelding ]
Norway HDR by ravnoss, on Flickr
Toffe foto's man!quote:Op woensdag 3 juli 2013 08:39 schreef polariteit het volgende:
Zo, effe wat stof van dit fototopic afhalen.
@Lamaleta: Toffe kleuren, nice!
Van mij een drietal landschapjes uit Luxemburg:
[ link | afbeelding ]
Schwaarz lernz @ Grand Duchy of Luxembourg by Marcel Tuit, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Ghost car @ The Mullerthal region by Marcel Tuit, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Schiessentumpel @ Grand Duchy of Luxembourg by Marcel Tuit, on Flickr
Watervallen met lange sluitertijdenquote:Op woensdag 3 juli 2013 08:39 schreef polariteit het volgende:
Ik vind de lucht niet zo spannend en ik mis iets in de voorgrond. Dat heb je met groothoek eigenlijk wel nodig. Wanneer je 25% van de onderkant afhaalt, komt hij wel beter in balans.quote:
Tnxquote:Op donderdag 4 juli 2013 21:24 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Watervallen met lange sluitertijden![]()
Misschien maar eens naar de loenense watervallen
goed....
Hier de Nederlandse savanne
[ afbeelding ]
Prachtige foto'squote:Op vrijdag 5 juli 2013 08:56 schreef Uncle het volgende:
Goed topic. Had ik nog niet gezienBij landschapjsfotografie denk ik al snel aan vakantiefoto's
![]()
Nieuw Zeeland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ijsland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alles is nabewerkt dus die ook. Al was het wel een druilerige dag, en heb ik een ND grad filter gebruikt tegen overbelichting maar daardoor komen de donkere wolken ook nog wel iets donkerder uit. Had ik in PP wel een beejte kunnen oplichten maar vond ik niet nodigquote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:51 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Prachtige foto's! Is de lucht in de Nieuw-Zeeland foto's nabewerkt?
Dank voor je snelle reactie! Uiteraard is alles nabewerkt, dus mijn vraagstelling was niet helemaal correct. Niettemin blijven het schitterende foto'squote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:53 schreef Uncle het volgende:
[..]
Alles is nabewerkt dus die ook. Al was het wel een druilerige dag, en heb ik een ND grad filter gebruikt tegen overbelichting maar daardoor komen de donkere wolken ook nog wel iets donkerder uit. Had ik in PP wel een beejte kunnen oplichten maar vond ik niet nodig
Niet zo heel raar; ik heb het maar een kick gegeven nadat er 1,5 jaar niet gepost wasquote:Op vrijdag 5 juli 2013 08:56 schreef Uncle het volgende:
Goed topic. Had ik nog niet gezienBij landschapjsfotografie denk ik al snel aan vakantiefoto's
![]()
Nieuw Zeeland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ijsland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb niet zoveel geheimen. En helemaal niet op fotogebiedquote:Op donderdag 11 juli 2013 21:54 schreef Cockwhale het volgende:
Mooi werk Uncle.
Misschien leuk als je er bij zet welk materiaal en instellingen je hebt gebruikt en welke nabewerkingen je hebt gedaan. Tenzij dat geheim is natuurlijk...
Thanxquote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:05 schreef polariteit het volgende:
Erg gave serie weer; erg mooi! Kleuren zijn super.
Ik neem aan dat je veelvuldig polarisatie en grijsverloopfilters gebruikt?
Ja, de lucht is vaak wel een probleem inderdaad. Toch merk ik dat ik hem er vaak wel op laat zitten; maar gewoon wat minder sterk. Dan heb ik iig nog wel een beetje de voordelen ervanquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:12 schreef Uncle het volgende:
[..]
Thanx![]()
Gebruik weinig polarisatiefilters omdat ik dan tegen problemen aanloop met de luchtparitjen bij groothoek. Grijsverloopfilters gebruik ik wel bijna altijd
Uncle, wat een ongelooflijk gave landschapsfoto's. En gefeliciteerd, dankzij jou ga ik nu toch eindelijk met grijs(verloop)filters werken. Wauwquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:12 schreef Uncle het volgende:
[..]
Thanx![]()
Gebruik weinig polarisatiefilters omdat ik dan tegen problemen aanloop met de luchtparitjen bij groothoek. Grijsverloopfilters gebruik ik wel bijna altijd
ik kom al mijn hele leven in Luxemburg dus al deze foto's komen me erg bekend voorquote:Op woensdag 3 juli 2013 08:39 schreef polariteit het volgende:
@Lamaleta: Toffe kleuren, nice!
[ link | afbeelding ]
Schwaarz lernz @ Grand Duchy of Luxembourg by Marcel Tuit, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Ghost car @ The Mullerthal region by Marcel Tuit, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Schiessentumpel @ Grand Duchy of Luxembourg by Marcel Tuit, on Flickr
Gaaf hoor; die kleuren vind ik echt super. Enige minpuntje vind ik dat ieniemini boompje links; is voor het mooie te klein.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:10 schreef RikH het volgende:
Ik zal nog eens een bijdrage leveren (hoewel ik niet kan tippen aan de foto's van Uncle):
[ afbeelding ]
Toffe foto's. Al vind ik bij de eerste de boom rechts niet zo geslaagd, en bij de tweede vind ik de vignettering niet geslaagd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:04 schreef mug89 het volgende:
@polariteit, ziet er uit alsof het uit t buitenland komt, mooie foto! :-)
HDR - Kolhorn
[ afbeelding ]
HDR - Medemblik weilanden
[ afbeelding ]
Net dit topic gevonden, even een kick-off
Dankjequote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:42 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik kom al mijn hele leven in Luxemburg dus al deze foto's komen me erg bekend voor
mooi gedaan!
Moet daar vast wel lukkenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 08:05 schreef Leipo666 het volgende:
over een week zit ik weer een weekend in de buurt van Larochette
eens kijken of ik ook een mooie foto weet te schieten
Thnx Polariteit! Ik stond op het punt de boom te gaan kappen:) had mijn bijl als vast.. haha.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 07:36 schreef polariteit het volgende:
[..]
Gaaf hoor; die kleuren vind ik echt super. Enige minpuntje vind ik dat ieniemini boompje links; is voor het mooie te klein.
[..]
Toffe foto's. Al vind ik bij de eerste de boom rechts niet zo geslaagd, en bij de tweede vind ik de vignettering niet geslaagd.
[..]
Dankje
Nog eentje uit LU:
[ link | afbeelding ]
Stairs @ Petit suisse by Marcel Tuit, on Flickr
De boom trekt zeker je aandacht, ben er nog niet over uit of ik hem storend vind of nietquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:21 schreef RikH het volgende:
[..]
Thnx Polariteit! Ik stond op het punt de boom te gaan kappen:) had mijn bijl als vast.. haha.
Vind je de boom echt zo storend? ik vond het op de een of andere manier ook wel wat toevoegen.
Ik vind het nogal een 'vlakke' fotoquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:53 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
De boom trekt zeker je aandacht, ben er nog niet over uit of ik hem storend vind of niet
weet niet of dit ook onder landschap valt?
Een vistrap in de Achterhoek
[ afbeelding ]
die trekt mij al veel meer de diepte in ja.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:26 schreef Flipmoehoe het volgende:
Ik zal straks nog ff een andere plaatsen.
Zonder storende grashalmen.
Kijken of je beter vind
[ afbeelding ]
Waarom heb je hier HDR gebruikt? Volgens mij valt de dynamic range van die plaat prima binnen de waarden die je camera in één keer kan registreren?quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:59 schreef mug89 het volgende:
HDR foto bij mij in de buurt genomen:
[ afbeelding ]
Omdat ik met een normale foto niet de lucht met deze details kreeg, en het water/land andersom nietquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 09:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waarom heb je hier HDR gebruikt? Volgens mij valt de dynamic range van die plaat prima binnen de waarden die je camera in één keer kan registreren?
Gewoon, 1 foto maken. Volgens mij zou het moeten kunnen (maar ik was er niet bij natuurlijk). Nu is de spiegeling in het water veel lichter dan de lucht zelf, plus een rare lichte vlek in het gras rechtsonder.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:20 schreef mug89 het volgende:
[..]
Omdat ik met een normale foto niet de lucht met deze details kreeg, en het water/land andersom niet
hoe zou jij het met 1 foto doen, als ik vragen mag?
Prachtige foto'squote:Op vrijdag 16 augustus 2013 07:12 schreef polariteit het volgende:
Topic even kicken
[ link | afbeelding ]
Seascape @ Hook of Holland by Marcel Tuit, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Reflections @ the Lake by Marcel Tuit, on Flickr
Tnx!quote:
Tnx! Weersomstandigheden zijn erg belangrijk bij landschapsfoto's, dat merk je alweerquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:31 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Prachtige foto's. Niettemin vind ik nummer 2 sterker dan de eerste foto. Mooie reflecties, mooie lucht, erg netjes
!
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 07:50 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is je definitie van een landschap/natuurfotograaf? Ik heb wel eens wat landschap en natuur gefotografeerd, maar ben er zeker geen expert in.
Ik wil je wel even helpenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:57 schreef searchanddestroy het volgende:
Kan inderdaad, maar niet iedereen zit er op te wachten, vandaar dat ik het eerst zo vraag. Misschien is er hier ergens al wel een vrijwilliger. :-)
Hoe vaak ben jij in noorwegen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:59 schreef NorgeT het volgende:
Ook maar weer eens wat foto's plaatsen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Ik wil je wel even helpen![]()
Sinds ik met fotografie bezig ben was ik er een aantal weken in 2009 en een aantal weken in 2011. Valt dus wel meequote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:02 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Hoe vaak ben jij in noorwegen?
Toffe foto's weer
ahaquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:03 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Sinds ik met fotografie bezig ben was ik er een aantal weken in 2009 en een aantal weken in 2011. Valt dus wel mee
die eerste, bohquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:24 schreef Thrilled het volgende:
Ik merk dat landschappen e.d. toch meer mijn ding zijnIk zie hier al wel wat pareltjes voorbij komen! Ik doe graag mee in dit topic, hopen dat ik wat dingen kan leren hier
Enkele platen van mijn kant:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schieten mag, maar bij een tip ook graag een top
En voor meer materiaal, verwijs ik u graag naar Flickr: http://www.flickr.com/photos/30674824@N05/
Thnxquote:
Die eerste, erg tof! Mooie compo en kleuren. Nice work!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:24 schreef Thrilled het volgende:
Ik merk dat landschappen e.d. toch meer mijn ding zijnIk zie hier al wel wat pareltjes voorbij komen! Ik doe graag mee in dit topic, hopen dat ik wat dingen kan leren hier
Enkele platen van mijn kant:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schieten mag, maar bij een tip ook graag een top
En voor meer materiaal, verwijs ik u graag naar Flickr: http://www.flickr.com/photos/30674824@N05/
Die eerste is erg goed qua compo; mooi. ook mooie dramatische compo.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:59 schreef NorgeT het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Bij mij ligt het eraan wat voor zware bewolking het is. Zijn het zware wolken die duidelijk te onderscheiden zijn; dan waag ik vaak wel een poging. Alleen bij een egale grijze massa zonder enige wolkenstruktuur blijf ik vaak thuis (of ik ga het bos in ofzo).quote:Op maandag 2 september 2013 17:47 schreef whosvegas het volgende:
Morgen avond, uurtje voor zonsondergang ben ik van plan ook een foto sessie te gaan doen, maar het kan dus best zijn, dat het zwaar bewolkt is.
Gaan jullie fotograferen als het zwaar bewolkt is?
Morgen ga ik gewoon fotograferen (behalve bij keiharde regen), kijken wat voor resultaat je krijgt
Fraaiquote:Op zondag 8 september 2013 19:29 schreef ElizabethR het volgende:
Nice, die fotookes met het 10 stops filter. Heerlijke zijde effect, hou ik erg van!!
Een fotooke van de Gap of Dunloe in co. Kerry. Vinnik persoonlijk een van de mooiste plekken op aarde
[ afbeelding ]
Die eerste....als je het land rechtsboven weg zou laten, zou het er zo eentje voor een poster kunnen zijnquote:Op dinsdag 12 november 2013 19:00 schreef polariteit het volgende:
Zo; ik zal het topic even een flinke kick uit de donkere krochten van FOK geven omhoog...
Elizabeth: Hele mooie foto. Mooie blauwe en groene kleuren, en die lelies op de voorgrond doen het ook erg goed. Enige 'smetje' vind ik die grasstengels die omhoog komen, maar ja dat is eigenlijk meer zeuren om iets te zeuren te hebben
Van mij een aantal landschapjes:
Grevelingenmeer bij Ouddorp:
[ link | afbeelding ]
Jetty @ Lake Grevelingen by Marcel Tuit, on Flickr
Kinderdijk, eens geen molens:
[ link | afbeelding ]
Ultrawide ferry @ Kinderdijk by Marcel Tuit, on Flickr
Een bos en een sloot:
[ link | afbeelding ]
Hierdensche beek @ Leuvenumse bos by Marcel Tuit, on Flickr
Mooiquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:59 schreef NorgeT het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Tnxquote:Op dinsdag 12 november 2013 23:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mooihele fraaie zwartwit-conversie. Werkt prettig zo.
Mooie kleurtjes. Inderdaad zonde van die bovenhoek.quote:Op woensdag 13 november 2013 08:46 schreef RvStormbroek het volgende:
Bos en heidelandschap wat je kunt vinden in de omgeving van Putten (Gelderland) tijdens de herfst.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |