Jammer van de kleuren zoals Peter al zegt, het had een mooie kleurenset kunnen zijn met die hei, bomen en lucht.quote:
Jij doet niet aan groot zo te zienquote:Op zondag 5 juni 2011 08:32 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Jammer van de kleuren zoals Peter al zegt, het had een mooie kleurenset kunnen zijn met die hei, bomen en lucht.
Deventer
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
5.
[ afbeelding ]
6.
[ afbeelding ]
7.
[ afbeelding ]
8.
[ afbeelding ]
9.
[ afbeelding ]
10.
[ afbeelding ]
Foto-Sylvana
zet dan eerst ff je horizon recht...quote:Op zondag 5 juni 2011 09:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Mn photobucket-instellingen stonden verkeerd, zal ze even op het juiste formaat zetten
Zo, dat moet ik toch ook eens proberen, m'n horizon rechtzetten.quote:Op zondag 5 juni 2011 10:33 schreef polariteit het volgende:
idd, een rechte horizon doet een hoop wonderen...
[ link | afbeelding ]
Morning fog and a tree... by Marcel Tuit, on Flickr
En hoe doe je datquote:Op zondag 5 juni 2011 09:21 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
zet dan eerst ff je horizon recht...
Draaien in fotobewerkingsprogramma's zoals lightroom., picasa of photoshop.quote:
Ik gebruik meestal Irfanview, maar zal eens kijken of het daar ook kan en anders in Picasaquote:Op zondag 5 juni 2011 20:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Draaien in fotobewerkingsprogramma's zoals lightroom., picasa of photoshop.
kleine tip: zet altijd idd even je horizon recht, en probeer de kleuren iets bij te poetsen, daar worden je foto's meteen al een heel stuk leuker vanquote:Op zondag 5 juni 2011 09:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Mn photobucket-instellingen stonden verkeerd, zal ze even op het juiste formaat zetten
*wijst enthousiast naar de foto*quote:Op maandag 6 juni 2011 16:10 schreef problematiQue het volgende:
Recent herondekte foto:
[ afbeelding ]
Dank voor de tips! Ik zal me eens gaan verdiepen in fotobewerking, want veel meer dan croppen/resizen kan ik nu nietquote:Op maandag 6 juni 2011 16:08 schreef Mirjam het volgende:
[..]
kleine tip: zet altijd idd even je horizon recht, en probeer de kleuren iets bij te poetsen, daar worden je foto's meteen al een heel stuk leuker van
1 minuutje photoshop:quote:Op maandag 6 juni 2011 21:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dank voor de tips! Ik zal me eens gaan verdiepen in fotobewerking, want veel meer dan croppen/resizen kan ik nu niet
Hmm, dat ziet er idd een stuk mooier uit jaquote:Op maandag 6 juni 2011 21:50 schreef Mirjam het volgende:
[..]
1 minuutje photoshop:
voor:
[ afbeelding ]
na:
[ afbeelding ]
echt, photoshop is niet eng
tegenwoordig staat ongeveer ook bijna alles op youtube, tik maar voor de grap eens een paar steekwoorden in met daarachter 'photoshop' .. krijg je echt tientallen tutorials.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:49 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hmm, dat ziet er idd een stuk mooier uit jaIk heb nog wel ergens een cd met Paint Shop Pro liggen geloof ik. Heb over 2 weken zomervakantie, dus dan heb ik tijd genoeg om me daar eens in te verdiepen
Download of Koop nou maar de nieuwe Photoshop CS5 of CS4 voordat je aan een (naar mijn mening) zinloos programma als paint shop pro begint :pquote:Paint Shop Pro
Thnx, maar Photoshop is toch ontzettend duurquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:28 schreef Dya het volgende:
[..]
Download of Koop nou maar de nieuwe Photoshop CS5 of CS4 voordat je aan een (naar mijn mening) zinloos programma als paint shop pro begint :p
Er zijn idd genoeg tutorials online voor photoshop om je saaie foto's tot een meesterwerk te maken!
om maar 1 te noemen: http://www.good-tutorials.com/
Succes!
thepiratebay is je vriendquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:00 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Thnx, maar Photoshop is toch ontzettend duurBen maar een student en heb die DVD met 85 stap-voor-stap lessen hier toch nog liggen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow, wat mooi met dat licht zoquote:Op maandag 6 juni 2011 22:16 schreef Ilse86 het volgende:
Minimale photoshop skills kunnen je foto's echt al een stuk opkrikken inderdaad. Al gebruik je maar settings als auto-levels enzo. Het kan je relatief saaie kiekje toch een stuk interessanter maken.
Weet niet of het echt telt als landschapsfotografie, maar ik vond de lichtval op het kleine iele boompje tussen alle woudreuzen in wel mooi..
[ afbeelding ]
Als student zou je toch moeten weten hoe je Photoshop illegaal op je computer krijgt?quote:Thnx, maar Photoshop is toch ontzettend duurBen maar een student en heb die DVD met 85 stap-voor-stap lessen hier toch nog liggen...
En anders kun je als student ook altijd nog gebruikmaken van een studentenlicentie, die is op zich best betaalbaar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:01 schreef Dya het volgende:
[..]
Als student zou je toch moeten weten hoe je Photoshop illegaal op je computer krijgt?
Of zijn de studenten van nu lieverdjes geworden?
Je kan op de adobe website gratis Photoshop Trial downloaden, en dan een Serial/Key-gen/Crack op internet opzoeken, Does the trick 2!Succes
Ik ben idd een erg brave student jaquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:01 schreef Dya het volgende:
[..]
Als student zou je toch moeten weten hoe je Photoshop illegaal op je computer krijgt?
Of zijn de studenten van nu lieverdjes geworden?
Je kan op de adobe website gratis Photoshop Trial downloaden, en dan een Serial/Key-gen/Crack op internet opzoeken, Does the trick 2!Succes
Je water loopt wegquote:Op zondag 12 juni 2011 00:29 schreef SP22 het volgende:
Ik dacht aan de achterste bomenrij te zien van niet, maar zal er morgen ff een lineaaltje naast leggen in PS. Nu te moe.
die staat echt haske scheefquote:Op zondag 12 juni 2011 00:29 schreef SP22 het volgende:
Ik dacht aan de achterste bomenrij te zien van niet, maar zal er morgen ff een lineaaltje naast leggen in PS. Nu te moe.
Het licht is bijna onnatuurlijk. Erg mooi.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:48 schreef polariteit het volgende:
@spiertz: op zich sfeervolle plaat, maar het gras ziet er wel onnatuurlijk uit zo.
[ link | afbeelding ]
Psycho-trip by Marcel Tuit, on Flickr
Ik vind ze mooi, maar ik denk dat ze beter tot hun recht zouden komen als ze iets minder vierkant waren (iets meer landscape, wat platter). De tweede is mijn favoriet (met iets minder lucht).quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:05 schreef Reilain het volgende:
Mooi die donkere wolken! Zie wel steeds die blaadjes linksboven
Paar foto's uit Peru
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oeh die tweedequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:51 schreef polariteit het volgende:
@Kanovinnie: vette lucht. Voorgrond is wat minder spannend helaas.
@reilain: Indrukwekkende landschappen, al zijn de kleuren wel wat flets
Van mij een drietal uit de USA:
[ link | afbeelding ]
Thunderstorm above the canyon by Marcel Tuit, on Flickr
[ link | afbeelding ]
The left side of scenic route 1 by Marcel Tuit, on Flickr
[ link | afbeelding ]
The milky way by Marcel Tuit, on Flickr
Dat krijg je ook bij lange sluitertijden, maar als je die kort genoeg houdt krijg je dus gewoon sterren. En daarnaast een hogere iso gebruiken, dan zie je meer sterren.quote:En hoe krijg je die laatste voor elkaar, ik dacht dat je bij lange sluitertijden altijd strepen krijgt ipv sterren?
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 07:27 schreef kanovinnie het volgende:
Hogere ISO>Meer sterren. Hoezo? Omdat je meer licht vangt?
dat, en als je je diafragma omlaag gooit vang je er nog meerquote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:14 schreef polariteit het volgende:
ja, ik denk idd dat dat de achterliggende reden is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |