abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:46:06 #151
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_101091747
Misschien een vraag voor het lenzen en objectieven topic, maar aangezien de vraag met landschap fotografie te maken heeft. Wat voor lens gebruik je? Ik wil voor landschap en architectuur fotografie een Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM aanschaffen voor m'n Nikon D3100. Goeie keus? ik denk van wel, maar ben opzoek naar de ervaring en meningen van mede fokkers! Wat voor lens zou jij aanschaffen voor een D3100 voor landschap fotografie?

max ¤650,-

[ Bericht 2% gewijzigd door Preston_Marlowe op 23-08-2011 17:47:53 (budget) ]
I have a time machine at home. But it only goes forward at regular speed.........
pi_101127043
Eén van de foto's van mijn laatste vakantie: een omgespoelde bunker in Frankrijk. Ik zie er iets aan, maar ik weet niet wat.. Iemand hier een mening over? :)

pi_101210918
@Preston: ik heb zelf een sigma 17-70, en die bevalt meer dan prima. Daarnaast een Tamron 11-18, welke ook prima bevalt. Enige minpuntje daarin is de vervorming, en de onscherpte aan de randen.

beiden vallen trouwens ruim onder de 650 euro.

De groothoeklens met de beste prestaties schijnt trouwens de canon 10-22 te zijn, maar die is wel iets prijziger als de door mij genoemde tamron.

edit: ik zie nu pas dat je een nikon camera hebt. dan heb je dus niks aan die canon. ik heb geen verstand van lenzen van nikon.

@ilse: Ik vind de voorgrond niet zo geslaagd, het schuim maakt hem druk. Ik denk dat ik te veel een lange sluitertijd verwacht bij zo'n plaat...
Voor wat foto's, kijk hier
pi_101220160
hm..
pi_101230364
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:50 schreef stadsrat het volgende:
hm..

:') ?
  ESF Reporter vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:51:55 #157
87554 Cee
Welluk?
pi_101239619
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:46 schreef Preston_Marlowe het volgende:
Misschien een vraag voor het lenzen en objectieven topic, maar aangezien de vraag met landschap fotografie te maken heeft. Wat voor lens gebruik je? Ik wil voor landschap en architectuur fotografie een Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM aanschaffen voor m'n Nikon D3100. Goeie keus? ik denk van wel, maar ben opzoek naar de ervaring en meningen van mede fokkers! Wat voor lens zou jij aanschaffen voor een D3100 voor landschap fotografie?

max ¤650,-
Ik ben onlangs op zoek gegaan naar een groothoek en heb met behulp van de lieve mensen op dit forum mijn keuze laten vallen op de 10-20. Heb hem (natuurlijk) meegenomen op vakantie in Noorwegen en hij beviel (en bevalt me nog steeds) prima! Heb alleen geen Nikon maar een 450d.

Hier is een link naar m'n Noorwegen-set, ik heb in de beschrijvingen er bij staan welke foto's met de groothoek zijn gemaakt.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:04:06 #158
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_101266427
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 23:51 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik ben onlangs op zoek gegaan naar een groothoek en heb met behulp van de lieve mensen op dit forum mijn keuze laten vallen op de 10-20. Heb hem (natuurlijk) meegenomen op vakantie in Noorwegen en hij beviel (en bevalt me nog steeds) prima! Heb alleen geen Nikon maar een 450d.

[ afbeelding ]

Hier is een link naar m'n Noorwegen-set, ik heb in de beschrijvingen er bij staan welke foto's met de groothoek zijn gemaakt.
Bedankt voor je reactie ^O^
I have a time machine at home. But it only goes forward at regular speed.........
  donderdag 1 september 2011 @ 01:39:03 #159
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_101437474
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 23:51 schreef Cee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wauw! Mooi zeg die gele kleuren van die bloemen tegen de blauwe achtergrond van het water.

Van mij een panorama op Bonaire (Slagbaai nationaal park):

Groot
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_101955036
@Doodkapje Zo op het eerste gezicht is hij wat donker? In principe een foto met potentie, maar ik denk dat er in de nabewerking meer uit te halen is (Al zit ik nu op een laptop scherm, wat niet bepaald kleurecht is)

@Cee prachtig shot. Al ben ik nu ook heel benieuwd naar een diezelfde foto in landscape ipv portrait.

Zelf zit ik nu ook in Noorwegen. Hier een HDR probeersel

Norway HDR by ravnoss, on Flickr
  woensdag 14 september 2011 @ 21:44:00 #161
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101955223
Ziet er mooi uit! Het HDR effect valt mij niet op, wat positief is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_101955296
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:39 schreef Ravvie het volgende:
@Doodkapje Zo op het eerste gezicht is hij wat donker? In principe een foto met potentie, maar ik denk dat er in de nabewerking meer uit te halen is (Al zit ik nu op een laptop scherm, wat niet bepaald kleurecht is)

@Cee prachtig shot. Al ben ik nu ook heel benieuwd naar een diezelfde foto in landscape ipv portrait.

[ link | afbeelding ]
Heel fraai!
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_101955764
@kanovinnie in een enkele was de lucht overbelicht, of de voorgrond onderbelicht. Ik moest dus HDR gebruiken om nergens echt dichtgelopen vlakken te krijgen

@PdeHoog Bedankt :)
  woensdag 14 september 2011 @ 21:57:05 #164
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101956010
Ik trek de lucht dan meestal bij in PS.
Edit:
Zoals hier:
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_101956142
Dat gaat alleen als de lucht niet helemaal overbelicht is (helemaal wit). Dan kan zelfs Photoshop er niets meer uit halen. Dat was hier het geval :-), trouwens een hele mooie foto :)
  ESF Reporter woensdag 14 september 2011 @ 22:01:22 #166
87554 Cee
Welluk?
pi_101956266
quote:

Allereerst: Wauw. Heel mooi, die kleuren en dat surrealistische gevoel dat ik bij die HDR krijg. Erg mooi!

Ten tweede: Ik heb de landscape-versie even voor je opgesnord, hier is ie. Ik had 'm uiteindelijk niet gekozen voor nabewerking omdat ik hem wat te nauw uitgekaderd vond. Ik mis nog wat breedte, dat uitgestrekte voor een landscape foto. Daarom koos ik voor een verticale versie, dan ligt de focus op de voorgrond en krijg je een beetje dat gelaagde.

pi_101956830
Je hebt helemaal gelijk. Portrait is in dit geval inderdaad beter, vooral doordat je (zoals je zelf al zegt) dan dat mooi gelaagde krijgt. De bloemen leiden je mooi de foto in, dat is in de landscape versie een stuk minder.
pi_101966477
@Ravvie: strakke plaat, mooie kleuren!

@kanovinnie: strakke plaat, al vind ik het jammer dat er zoveel vliegtuigstrepen inzitten.
pi_102626617
Één van mijn favoriete plekje in de zomer...
Op onbegeleid verlof...
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:28:53 #170
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_102773145

Loas, de Mekong tijdens het regenseizoen. En het regende hard. Erg weinig kleur voor een kleurenfoto, maar dat vind ik zelf juist mooi.
I am a black hole shitting into the void
pi_102861154
quote:

[ link | afbeelding ]
Wow! waar is dat in noorwegen?
pi_102996463
@LaMaleta: mooie plaat, mooie kleuren. Ik had misschien die rots onderin iets meer in beeld gebracht.

@Gimmick: aparte foto, met dramatische sfeer. Fijn om te zien! Alleen heb ik het idee dat hij niet helemaal scherp is...

pi_103004082

deze vond ik wel geslaagd,
wel redelijk lage kwaliteit omdat het geen panorama is maar een uitsnede
ik kan tot 4 tellen en dat herhalen
jeps ik ben een drummer=D
pi_104147176
@polariteit: Mooie nacht foto met verbazend goede kleuren.

Okey de rots wat meer in beeld! Ook gelijk maar van een andere kant, op een later uur, en met dubbele belichting...
Op onbegeleid verlof...
pi_128526812
Zo, effe wat stof van dit fototopic afhalen.

@Lamaleta: Toffe kleuren, nice!

Van mij een drietal landschapjes uit Luxemburg:

Schwaarz lernz @ Grand Duchy of Luxembourg by Marcel Tuit, on Flickr

Ghost car @ The Mullerthal region by Marcel Tuit, on Flickr

Schiessentumpel @ Grand Duchy of Luxembourg by Marcel Tuit, on Flickr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')