Toffe foto's man!quote:Op woensdag 3 juli 2013 08:39 schreef polariteit het volgende:
Zo, effe wat stof van dit fototopic afhalen.
@Lamaleta: Toffe kleuren, nice!
Van mij een drietal landschapjes uit Luxemburg:
[ link | afbeelding ]
Schwaarz lernz @ Grand Duchy of Luxembourg by Marcel Tuit, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Ghost car @ The Mullerthal region by Marcel Tuit, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Schiessentumpel @ Grand Duchy of Luxembourg by Marcel Tuit, on Flickr
Watervallen met lange sluitertijdenquote:Op woensdag 3 juli 2013 08:39 schreef polariteit het volgende:
Ik vind de lucht niet zo spannend en ik mis iets in de voorgrond. Dat heb je met groothoek eigenlijk wel nodig. Wanneer je 25% van de onderkant afhaalt, komt hij wel beter in balans.quote:
Tnxquote:Op donderdag 4 juli 2013 21:24 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Watervallen met lange sluitertijden![]()
Misschien maar eens naar de loenense watervallen
goed....
Hier de Nederlandse savanne
[ afbeelding ]
Prachtige foto'squote:Op vrijdag 5 juli 2013 08:56 schreef Uncle het volgende:
Goed topic. Had ik nog niet gezienBij landschapjsfotografie denk ik al snel aan vakantiefoto's
![]()
Nieuw Zeeland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ijsland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alles is nabewerkt dus die ook. Al was het wel een druilerige dag, en heb ik een ND grad filter gebruikt tegen overbelichting maar daardoor komen de donkere wolken ook nog wel iets donkerder uit. Had ik in PP wel een beejte kunnen oplichten maar vond ik niet nodigquote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:51 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Prachtige foto's! Is de lucht in de Nieuw-Zeeland foto's nabewerkt?
Dank voor je snelle reactie! Uiteraard is alles nabewerkt, dus mijn vraagstelling was niet helemaal correct. Niettemin blijven het schitterende foto'squote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:53 schreef Uncle het volgende:
[..]
Alles is nabewerkt dus die ook. Al was het wel een druilerige dag, en heb ik een ND grad filter gebruikt tegen overbelichting maar daardoor komen de donkere wolken ook nog wel iets donkerder uit. Had ik in PP wel een beejte kunnen oplichten maar vond ik niet nodig
Niet zo heel raar; ik heb het maar een kick gegeven nadat er 1,5 jaar niet gepost wasquote:Op vrijdag 5 juli 2013 08:56 schreef Uncle het volgende:
Goed topic. Had ik nog niet gezienBij landschapjsfotografie denk ik al snel aan vakantiefoto's
![]()
Nieuw Zeeland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ijsland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb niet zoveel geheimen. En helemaal niet op fotogebiedquote:Op donderdag 11 juli 2013 21:54 schreef Cockwhale het volgende:
Mooi werk Uncle.
Misschien leuk als je er bij zet welk materiaal en instellingen je hebt gebruikt en welke nabewerkingen je hebt gedaan. Tenzij dat geheim is natuurlijk...
Thanxquote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:05 schreef polariteit het volgende:
Erg gave serie weer; erg mooi! Kleuren zijn super.
Ik neem aan dat je veelvuldig polarisatie en grijsverloopfilters gebruikt?
Ja, de lucht is vaak wel een probleem inderdaad. Toch merk ik dat ik hem er vaak wel op laat zitten; maar gewoon wat minder sterk. Dan heb ik iig nog wel een beetje de voordelen ervanquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:12 schreef Uncle het volgende:
[..]
Thanx![]()
Gebruik weinig polarisatiefilters omdat ik dan tegen problemen aanloop met de luchtparitjen bij groothoek. Grijsverloopfilters gebruik ik wel bijna altijd
Uncle, wat een ongelooflijk gave landschapsfoto's. En gefeliciteerd, dankzij jou ga ik nu toch eindelijk met grijs(verloop)filters werken. Wauwquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:12 schreef Uncle het volgende:
[..]
Thanx![]()
Gebruik weinig polarisatiefilters omdat ik dan tegen problemen aanloop met de luchtparitjen bij groothoek. Grijsverloopfilters gebruik ik wel bijna altijd
ik kom al mijn hele leven in Luxemburg dus al deze foto's komen me erg bekend voorquote:Op woensdag 3 juli 2013 08:39 schreef polariteit het volgende:
@Lamaleta: Toffe kleuren, nice!
[ link | afbeelding ]
Schwaarz lernz @ Grand Duchy of Luxembourg by Marcel Tuit, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Ghost car @ The Mullerthal region by Marcel Tuit, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Schiessentumpel @ Grand Duchy of Luxembourg by Marcel Tuit, on Flickr
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|