Hmmm...best prettigquote:
Ik had hem nog nietquote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:31 schreef problematiQue het volgende:
PdH: Goede foto voor in het Z/W, maar 'rechte laan met bomen' is om heel eerlijk te zijn wel een beetje een uitgemolken onderwerp. Ik vind de liggende versie persoonlijk fijner.
Die eerste is me echt te donker, hoewel die spiegeling wel tof is. Bij nr. 2 is het jammer dat je niet ff gewacht hebt tot dat bootje linksonder beter zichtbaar wasquote:
Die heb je volgens mij redelijk midden op de dag gemaakt of niet? Je lucht is iig iets te wit. Dat is wel jammer. En je zou nog wat met de levels in PS kunnen spelen om je kleuren wat meer te laten knallen. Ze zijn nu wat valig.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:20 schreef marcb1974 het volgende:
[ afbeelding ]
Doe het niet vaak, maar deze maar eens, kijken wat er hier nog beter kan
Fraai lichtquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:07 schreef polariteit het volgende:
[ link | afbeelding ]
Thunderstorm is coming... by Marcel Tuit, on Flickr
lekker sfeertje die laatste!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:01 schreef DitIsFloor het volgende:
Oh, leuk topic ditVind nr. 3 van problematiQue fijn om naar te kijken.
Toch vervelend dat die lantaarnpaal daar nog staat (valt me eigenlijk nu pas op, oh oh)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Landschap <> Stadslandschap hequote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:26 schreef Mirjam het volgende:
dit valt ook wel onder landschap toch?
sneeuw in de stad![]()
[ link | afbeelding ]
Mooie foto, jammer van de tekstquote:
Was vanuit een vliegtuig genomen. Dan is alles blauwquote:Op zondag 13 maart 2011 09:29 schreef polariteit het volgende:
@pdehoog: tnx, denk dat de wolken daar ook debet aan waren.
@Ditisfloor: De eerste foto vind ik een mooie plaat. Erg mooi licht, en door de mist een fijn sfeertje. En als je niet over die lantaarnpaal was begonnen was hij mij waarschijnlijk niet opgevallen
Je tweede vind ik wat minder, vooral door de witte lucht
@Mirjam: Stadslandschap of natuurlandschap, het is allebei landschap. En deze is erg fijn om te zien! Vooral de kleuren steken mooi af, en dan met name het rood.
@KanoVinnie: De eerste is op zich een indrukwekkend uitzicht, maar imo veels te blauw. De tweede is gewoon niet spannend qua compositie, Maar de derde is erg nice!
@limpix: Mooie plaat, maar je tekst stoort gigantisch. is mijn inzien veels te groot. Probeer dit iets subtieler te doen, dan kijkt men naar de foto en niet naar je naam
Deze gisteren geschoten met ND110 filter...
[ link | afbeelding ]
Dutch Polders by Marcel Tuit, on Flickr
Dat zie ik nu ook... Op mijn laptop scherm. Mijn andere zegt dat hij mooi is.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:58 schreef problematiQue het volgende:
Daar mag nog wel wat bewerking overheen - hij is nu een beetje dofjes.
quote:Op zondag 13 maart 2011 09:58 schreef problematiQue het volgende:
Daar mag nog wel wat bewerking overheen - hij is nu een beetje dofjes.
Heb je de saturation omhoog gegooid? (lijkt er wel op)quote:
Ja, even proberen danquote:Op zondag 13 maart 2011 10:11 schreef Omniej het volgende:
[..]
Heb je de saturation omhoog gegooid? (lijkt er wel op)
Zo ja: probeer dan ook de vibrance eens te verhogen in plaats van saturation, dat geeft meestal een wat natuurgetrouwer resultaat. Nu vind ik vooral het gras redelijk overgesatureerd namelijk.
Ik vroeg me al af wat het verschil was. Bedankt voor de uitlegquote:Op zondag 13 maart 2011 10:18 schreef Omniej het volgende:
Vroegâh was er alleen saturation, maar dat leverde niet altijd toffe resultaten op, dus sinds CS4 hebben ze vibrance geïntroduceerd en da's gewoon een wat slimmere versie van saturation. Kleuren die al gesatureerd zijn, worden met vibrance versterkt. Kleuren die in het origineel al niet zo gesatureerd zijn, worden veel minder versterkt. Met saturation zou alles even veel versterkt worden en dat trekt de boel een beetje uit balans. Vibrance is als ik me niet vergis ook extra voorzichtig met huidskleuren enzo, dus eigenlijk is het vrijwel altijd wel beter om vibrance te gebruiken.
Zeer fraai, vooral die zonnestralen die de bomen verlichten.quote:
Prachtigquote:
Neequote:
Exposure Time = 1/5"quote:Op zondag 20 maart 2011 14:02 schreef Omniej het volgende:
Hij is wel een beetje donker ja... Of schoot je uit de losse pols?
Moet ik ook hebben dan als je daarmee tot 5 seconde scherp kan schietenquote:
1/5 = 0.2 seconden, geen 5.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:40 schreef Timmos het volgende:
Moet ik ook hebben dan als je daarmee tot 5 seconde scherp kan schieten..
Het is met statief gedaan. Alleen is hij door bewerken nogal donker uitgevallen ja. Zal straks eens een versie 2 in elkaar knutselenquote:
Zie je wel dat dat ding werktquote:Op maandag 21 maart 2011 19:58 schreef taxibabe het volgende:
Dit weekend met de polafilter geoefend:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |