abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93967251
Ik vraag me af wat voor invloed de zelfmoord van iemand die je liefhebt heeft op het leven van nabestaanden. Zijn er mensen die dit hebben meegemaakt en willen vertellen?
met panceta!
pi_93967481
Ik ken wel iemand die zelfmoord heeft gepleegd; zat vroeger bij mij op school, kende hem redelijk.

Het effect: zijn zus heeft vijf jaar niet gelachen, zijn moeder lacht nog steeds niet en is binnen twee jaar compleet grijs geworden.
pi_93967490
Heel vroeger een vriendinnetje van mij, hoorde stemmen. Ze zat in een inrichting waar ze elke 15 minuten werd gecontroleerd. In tussenpose heeft ze zich verhangen. Haar zien met rode nek in kist was best erg, maar voor haarzelf was het beter.

Is inmiddels meer als 15 jaar terug, maar heb het rouwkaartje nog altijd bij mij. Haar ouders waren van slag, nu hebben ze er vrede mee.
pi_93967615
Een goede vriend van mij, zijn ouders zijn uiteindelijk verhuist en er nooit mee boven op gekomen. Ik denk nog vaak was je er nog maar. :( ik heb het nu ondertussen over een jaar of 15 geleden. Ik kan mij de laatste keer dat ik hem sprak nog zo goed herinneren.
pi_93967646
Vorig jaar een vriend van me die ik kende van het uitgaan die een poosje verliefd op me is geweest en waar ik juist ook een goede vriendschap aan over had gehouden.
Na het stappen reed ik vaak met hem richting naar huis en soms kwam ik dan ook bij hem thuis even napraten.
We konden goed met elkaar praten en begrepen elkaar. Hij heeft zichzelf in de nacht van 4/5 december opgehangen en zijn moeder vond hem.

Ik vond het moeilijk want het was voor het eerst dat ik het zo dichtbij meemaakte en ik mis hoe hij was nog steeds ook ga ik verder omdat hij ook de persoon was als er wat was hij altijd al bij me kwam van wat is er en dan praten we er met elkaar over en ook het naar huis rijden blijft raar omdat ik in de 3 jaar dat ik hem kende we vaak samen naar huis gingen.

Ik weet wel dat hij moeite met zichzelf had en alles wat hij wilde lukte niet , zijn vriendin maakte het uit en daar kon die helemaal niet mee omgaan, want het was de zoveelste druppel.
Blijf het nog wel moeilijk vinden want hij heeft het doelbewust gepland, het opstapje wat hij wegtrapte heeft hij geschilderd en in elkaar getimmerd , hij was timmerman.

Ik kan wel snappen dat iemand niet meer kan en op is en zo'n strijd inzichzelf heeft dat de dood een bevrijding is maar niet dat hij het zo erg gepland heeft.
pi_93967662
Het is niet leuk, ellende voor iedere betrokkenen, het zet je aan het denken.

Maar dat laatste is op zich eigenlijk helemaal niet zo gek. Zouden meer mensen moeten doen.

Een moord is erger dan een zelfmoord. Heb beide meegemaakt. Bij een zelfmoord hoef je tenminste niet lijdzaam toe te zien hoe de dader nog lange tijd rondloopt omdat hij het lichaam goed verborgen heeft.
pi_93967883
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:41 schreef RetepV het volgende:
Het is niet leuk, ellende voor iedere betrokkenen, het zet je aan het denken.

Maar dat laatste is op zich eigenlijk helemaal niet zo gek. Zouden meer mensen moeten doen.

Een moord is erger dan een zelfmoord. Heb beide meegemaakt. Bij een zelfmoord hoef je tenminste niet lijdzaam toe te zien hoe de dader nog lange tijd rondloopt omdat hij het lichaam goed verborgen heeft.
Ik ben er leven meer door gaan waarderen, omdat ik juist weet dat iemand ongelukkig is gestorven. Het blijft gewoon tragisch en het nare is dat degene niet stilstaat bij alle ellende die de overblijvers hebben, die zitten met vragen en ook omdat het een taboe is over iemand te praten die aan zelfmoord is overleden maakt het ook moeilijker om juist over de mooie dingen van die persoon te praten .
Een persoon word dan meer degene die zelfmoord pleegde terwijl dat niet is wie hij was , voor mij was hij een hele lieve vriend die het oh zo moeilijk met zichzelf had.
pi_93967922
De moeder van een ex pleegde zelfmoord een paar weken nadat ik het had uitgemaakt met haar zoon. Ze nam een hele berg pillen en liet een briefje achter, gericht aan haar zoon en mij.

Heel bizar, zeker omdat ik bij hen in heb gewoond voor een lange periode. In die tijd maakte ik ook vaak ruzie met haar (ze was een alcoholiste) en vooral dat voelde na afloop erg surrealistisch. Ik regelde samen met mijn ex (we waren beiden 18) de crematie en ik was de enige die een speech hield. Hij kon of wilde het zelf niet aan.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_93967961
Ik heb ooit eens iemand gezien op straat die zich door zijn eigen hoofd schoot :{
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_93968088
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:49 schreef FruitenCo het volgende:
Ik heb ooit eens iemand gezien op straat die zich door zijn eigen hoofd schoot :{
Dat lijkt me helemaal eng want dan is het toch een persoon die juist zo ongevraagd je leven binnen dringt. Je zit dan met vragen over een persoon die je totaal niet kent. Heel bizar.
pi_93968212
Een neef van me heeft ooit een (mislukte) poging gedaan.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 18:54:52 #12
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_93968226
Vind het eerlijk gezegd wel zielig dat zoiets kan gebeuren. Dat mensen zo ongelukkig zijn dat ze zichzelf van het leven beroven
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_93968302
Het is ook bizar en vervelend om dat soort dingen mee te maken, iemand dood zien gaan op straat of in ongelukken, maar ik bedoel hier echt de verhalen van mensen die iemand hebben verloren die dicht bij ze stond. Hoe zij dat hebben ervaren en of ze hun leven daarna konden oppakken en gelukkig zijn.

En zeker geen sensatieverhalen.
met panceta!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 18:56:36 #14
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_93968309
Jongen hier in de straat, de oudere broer van een jeugdvriend. Ouders hebben er nooit over willen praten en ik weet dus ook niet wat er precies gebeurd is, ze zeiden dat het een ongeluk was maar dat geloof ik niet.

Is nu meer dan tien jaar geleden en de moeder lacht weer als vanouds, maar dat heeft wel een aantal jaar geduurd.

En als je het begrip zelfmoord zover door wil trekken - een meisje wat ik vaag kende is overleden aan anorexia een paar jaar terug. Zover verhongerd dat haar lijf het niet aankon toen ze weer ging eten.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_93968459
kameraad van me vriendin heeft zich tijdens haar zwangerschap voor de trein gegooid :./
zoiets heeft zeer zeker wel impact :S
dat wil je niet!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 18:59:59 #16
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_93968463
De beste vriend uit mn jeugd heeft afgelopen november zelfmoord gepleegd.

Ik zag hem eigenlijk al een jaar of 5 niet meer, omdat ik ergens anders ben gaan wonen. Aan hem was vroeger al te zien dat hij niet echt tevreden met zichzelf was, een lompe motoriek, kon nog geen voetbal normaal raken, en was een beetje een komiek die het moest hebben van zelfspot. Ik hoorde dat hij tot zijn dood erg eenzaam is geweest, totaal verslaafd aan World of Warcraft. Achteraf een erg zielige gedachte.
Toen ik het hoorde was het natuurlijk flink schrikken, maar ik heb er meer mee gezeten dat zijn eigen broertje hem gevonden heeft, en wat voor impact het op zijn gezin heeft gehad.

Overigens is inmiddels zijn vader er vandoor met een andere vrouw. Ik weet niet of dat iets met de zelfmoord te maken had, maar het gebeurde een maand later.
pi_93968465
Heeft iemand op Fok! ooit zelfmoord gepleegd?
  vrijdag 11 maart 2011 @ 19:00:33 #18
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_93968482
:(
pi_93968499
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:52 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Dat lijkt me helemaal eng want dan is het toch een persoon die juist zo ongevraagd je leven binnen dringt. Je zit dan met vragen over een persoon die je totaal niet kent. Heel bizar.
Het is wel even hard om te zien, vreemd genoeg heeft het geen impact op me gehad... dat neemt niet weg dat het niet erg is natuurlijk.
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_93968556
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:00 schreef FruitenCo het volgende:

[..]

Het is wel even hard om te zien, vreemd genoeg heeft het geen impact op me gehad... dat neemt niet weg dat het niet erg is natuurlijk.
Dan heb je geluk gehad er zijn genoeg mensen die na het zien van zoiets een heel trauma overhouden.
pi_93969144
De vader van een kennis heeft zelfmoord gepleegd. Ik kende de man eigenlijk totaal niet. De zoon heeft het er wel moeilijk mee gehad heb ik begrepen uit verhalen van andere. In die tijd had ik eigenlijk geen contact meer met hem.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_93969396
De moeder van een meisje dat ik kende had 2 jaar terug zelfmoord gepleegd. Ze zat toen net als ik in de tweede. We hadden die vrijdag het laatste uur om weet ik wat voor een lol tweedeklassers kunnen hebben. Iedereen ging vrolijk naar huis, en toen zij thuis kwam kreeg ze te horen dat haar moeder zelfmoord gepleegd had.... Beetje vreemd als je er zo over nadenkt....
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
  vrijdag 11 maart 2011 @ 19:21:55 #23
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_93969466
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:00 schreef superbad het volgende:
Ja, ik, 3 keer succesvol
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_93970819
De beste vriend en tevens collega van mijn vader heeft zich in 2007 opgehangen, Hij was al een tijd depressief, sliep slecht maar hield voor iedereen de schijn op, Was met nieuwjaarsdag nog gezellig komen borrelen, Eindelijk leek het iets beter met hem te gaan, Hij had andere pillen gekregen en hij sliep ook weer wat beter, Op maandag 29 januari is mijn vader s'avonds nog langs geweest en hadden ze gezellig samen voetbal zitten kijken, Op dinsdag kregen ze hem op het werk niet meer te pakken, hij zat toen al een paar weken in de ziektewet, heel de dag geprobeerd te bellen,en Op woensdagochtend besloot hun toenmalige baas te gaan kijken bij zijn huis, en toen hij binnenkwam hing hij daar, Na lijkschouwing bleek dat hij al sinds maandagavond omstreeks 23.30 was overleden en mijn vader was tot 23.00 bij hem geweest, Hij is dus ook de laatste geweest die hem in leven heeft gezien en die hem heeft gesproken. Ik heb mijn vader ook nog nooit zo verslagen en emotioneel gezien!

De dagen erna zijn heel vreemd, Je bent verdrietig omdat hij er niet meer is, maar je bent ook boos, tenminste zo heb ik het wel ervaren, boos omdat je het niet snapt en boos omdat je hem alle hulp had willen geven doe voorhanden was, en verdrietig omdat hij blijkbaar geen andere uitweg meer zag dan er een einde aan te maken! En dat zelfs zijn zonen geen reden zijn geweest om door te zetten!

Mijn vader en eigenlijk wij allemaal missen hem nog regelmatig, op dagen waarvan wij vinden dat hij erbij moest zijn of gewoon omdat we hem iets willen vertellen, In de trant van OH dat had X moeten zien! En soms zijn we gewoon heel boos omdat hij er niet meer is!

Tja het is iets raars, Op het moment dat iemand op een natuurlijke manier overlijdt is dat ook heel verdrietig maar is het meestal niet zo ongrijpbaar als zelfmoord, Ik heb altijd geroepen dat ik zelfmoord laf vond maar inmiddels denk ik daar wel anders over, Het leven moet zo enorm donker zijn dat je geen uitweg meer ziet!
S. 2014
J. 2016
  Boks-Chick vrijdag 11 maart 2011 @ 19:56:34 #25
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93971298
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:54 schreef genakt het volgende:
Vind het eerlijk gezegd wel zielig dat zoiets kan gebeuren. Dat mensen zo ongelukkig zijn dat ze zichzelf van het leven beroven
dat heb ik ook altijd als ik zoiets hoor of lees (gelukkig nog nooit van dichtbij meegemaakt).

zeker bij jonge mensen die, zoals dat zo mooi heet, hun hele leven nog voor hun hebben.
Ik vraag me altijd af, wat nou als de persoon vol had gehouden, wellicht had hij dan met 5 of 10 jaar lachend teruggekeken dat hij met dat soort hersenspinsels liep en hoe gelukkig hij nu wel niet is....
lolwut
pi_93971906
quote:
19s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:56 schreef BrandX het volgende:

[..]

dat heb ik ook altijd als ik zoiets hoor of lees (gelukkig nog nooit van dichtbij meegemaakt).

zeker bij jonge mensen die, zoals dat zo mooi heet, hun hele leven nog voor hun hebben.
Ik vraag me altijd af, wat nou als de persoon vol had gehouden, wellicht had hij dan met 5 of 10 jaar lachend teruggekeken dat hij met dat soort hersenspinsels liep en hoe gelukkig hij nu wel niet is....
Dat had ik ook bij Leon, ik was in het begin erg boos op hem omdat die zichzelf een hele mooie toekomst heeft ontnomen en ten tweede was ik ook best wel boos omdat zijn moeder hem vond alleen in huis.
Ik kende zijn moeder niet , maar gewoon het idee dat degene die je in haar buik heeft gedragen, hem dan zo hulpeloos ziet hangen lijkt me voor elke moeder een nachtmerrie.
Aan een kant begrijp ik het wel , maar de pijn die hij anderen met die beslissing heeft aangedaan vind ik moeilijker en ik weet wel dat die geen uitweg zag, maar toch er waren wel degelijk mensen die om hem gaven.
Het verwerken vond ik gewoon heel moeilijk, het is nu wel een jaar later en ik ben verder gegaan en er is veel veranderd maar toch weet ik wel dat hij wel een plekje in mijn hart blijft houden.
pi_93972227
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:49 schreef FruitenCo het volgende:
Aan een kant geluk gehad,

Voor je het weet nam die eerst jou leven af en daarna zn eigen

Maar het is wel treurig voor die persoon en nabestaande
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:13:49 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_93972247
Ik kende er drie. Eerst in 1998 een amanuensis van mijn middelbare school (waar ik iets van twee jaar weg was). Dat leidde tot een soort reünie en een grote optocht door de stad, van de school naar de begraafplaats. Later hoorde ik dat hij al jaren met zichzelf in de knoop zat, hoewel je dat totaal niet aan hem merkte, het was een onwijs toffe gast.

De tweede was in 1999 een vage kennis die ik al een tijd niet meer gezien had, en waarvan ik nooit helemaal heb begrepen waarom hij het deed.

De derde was vorig jaar: een van mijn vaste collega's die al een tijd thuis zat met diverse klachten, lichamelijk en geestelijk. Zijn tweede poging was wèl succesvol, terwijl hij na de eerste nog vond dat ie ontzettend stom bezig was geweest. Het was de collega die mij wegwijs maakte binnen het bedrijf toen ik net binnen was, ik heb een jaar of acht met 'm gewerkt en ik kende 'm dus ook persoonlijk. Na z'n dood vraag je je af: waarom, en ook: had ik maar gebeld, et cetera. Niet dat dat echt geholpen had.

Wat mij betreft is er nog steeds een gat waar hij ooit was, misschien komt dat ook wel omdat het minder dan een jaar geleden is. Het moet slijten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_93972717
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:13 schreef Duvel het volgende:
Ik kende er drie. Eerst in 1998 een amanuensis van mijn middelbare school (waar ik iets van twee jaar weg was). Dat leidde tot een soort reünie en een grote optocht door de stad, van de school naar de begraafplaats. Later hoorde ik dat hij al jaren met zichzelf in de knoop zat, hoewel je dat totaal niet aan hem merkte, het was een onwijs toffe gast.

De tweede was in 1999 een vage kennis die ik al een tijd niet meer gezien had, en waarvan ik nooit helemaal heb begrepen waarom hij het deed.

De derde was vorig jaar: een van mijn vaste collega's die al een tijd thuis zat met diverse klachten, lichamelijk en geestelijk. Zijn tweede poging was wèl succesvol, terwijl hij na de eerste nog vond dat ie ontzettend stom bezig was geweest. Het was de collega die mij wegwijs maakte binnen het bedrijf toen ik net binnen was, ik heb een jaar of acht met 'm gewerkt en ik kende 'm dus ook persoonlijk. Na z'n dood vraag je je af: waarom, en ook: had ik maar gebeld, et cetera. Niet dat dat echt geholpen had.

Wat mij betreft is er nog steeds een gat waar hij ooit was, misschien komt dat ook wel omdat het minder dan een jaar geleden is. Het moet slijten.
Pfff 3 jeetje ik vond het al moeilijk een iemand te verwerken laat staan drie. Ik hoop ook dat het maar bij een blijft , maar dat heb je helaas niet altijd in de hand.
pi_93972791
Een paar jaar geleden heeft een goede vriend van me zich opgehangen. Hij had van tevoren de hulpdiensten vast gebeld zodat 'professionals' zijn lichaam konden afvoeren. De dag ervoor was ik nog bij hem en toen wilde hij graag dat ik bleef want er was iets (maar wat precies wilde hij niet zeggen), maar ik had al een andere afspraak. Ik neem het mezelf nog wel kwalijk dat ik niet gebleven ben, dat is wel eens moeilijk. Maarja, wat doe je eraan?
pi_93973491
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:00 schreef superbad het volgende:
Ja, ik weet alleen niet meer de username...
pi_93973499
Alleen een verre neef die een paar jaar geleden voor de trein is gesprongen... Weet zo niet hoe de situatie bij hem precies in elkaar stak. Kon m verder ook niet. Maar het maakte niet minder indruk op me... Hoe donker moet je wereld wel niet zijn dat je het allemaal ECHT niet meer ziet zitten en uit het leven wilt stappen...
just give a second thought
what if we don't get caught...
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:40:13 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_93973812
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:21 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Pfff 3 jeetje ik vond het al moeilijk een iemand te verwerken laat staan drie. Ik hoop ook dat het maar bij een blijft , maar dat heb je helaas niet altijd in de hand.
Het scheelt dat ik de eerste twee minder goed kende. Ik vraag me trouwens af of het heel anders of minder erg zou zijn geweest als mijn collega een plotselinge, natuurlijke dood was gestorven...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_93973895
Klasgenoot van me, 18 jaar jong, voor de trein gesprongen vorig jaar.. :N
Ik ben hier echt kapot van geweest, heb het er nu nog steeds erg moeilijk mee..
Onbegrijpelijk
pi_93973940
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:41 schreef melanie_x het volgende:
Onbegrijpelijk
had je een goede band met die klasgenoot?
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:44:08 #36
337790 Kittl
It's Kittl for you!
pi_93974054
't is niet echt fijn om met iemand te zijn die zelfmoord gedachten heeft en dat ook nog uitvoert. Voorlopig mijd ik mensen die depressief zijn om niet weer zoiets mee te maken.
pi_93974252
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:44 schreef Kittl het volgende:
't is niet echt fijn om met iemand te zijn die zelfmoord gedachten heeft en dat ook nog uitvoert. Voorlopig mijd ik mensen die depressief zijn om niet weer zoiets mee te maken.
Dat helpt niet. Ten eerst omdat je lang niet altijd weet of iemand depressief is. Ten tweede hebben mensen juist aandacht nodig om dat soort dingen te voorkomen. Niet dat dit altijd helpt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_93974270
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het scheelt dat ik de eerste twee minder goed kende. Ik vraag me trouwens af of het heel anders of minder erg zou zijn geweest als mijn collega een plotselinge, natuurlijke dood was gestorven...
Het verwerken van zelfmoord is heel anders dan andere rouw , juist omdat het zo confronterend is .
Voor mij is er een heel verschil tussen een gewone dood, en een zelfmoord qua verwerking, juist door de vragen.
Bij weet ik wel dat ik niet veel had kunnen doen, maar er is inderdaad een lege plek waar hij was en het is nu beter als eerst vooral omdat ik het eerste jaar heb gehad, maar toch dingen die heel erg Leon waren mis je nu ook .
En ik ben gewoon leven heel anders gaan bekijken.
pi_93974367
1 in mijn familie, ook heb ik wel verhalen uit de omgeving van mensen die ik niet persoonlijk kende, maar wel wist wie het was. Een moeder van een vriendin van mijn zusje, de reden was omdat ze had gestolen in een bejaardentehuis, was betrapt d.m.v. camera's en vervolgens was ontslagen. Ze heeft pillen ingenomen en heeft zichzelf laten verdrinken. Dan laat je dus je man, 2 dochters achter (en je verdere familie).. Echt erg.

Er was hier een jongen, die hing zichzelf op omdat zijn vriendin het had uitgemaakt. Dat was ongeveer in 2007 maar dat meisje zit er nu nog steeds mee (logisch).

Ook een 17-jarig meisje hier uit de omgeving die vorig jaar zelfmoord heeft gepleegd in een crisis centrum, ze heeft wel 5x proberen zelfmoord te plegen en steeds overleefde ze het. Ze zat in een crisiscentrum (onder streng toezicht), die begeleiding kwam om de 5 minuten bij haar kijken omdat ze in zo'n soort psychose ofzo zat, en op de 1 of andere manier heeft ze zich in 5 minuten tijd op weten te hangen. Wat ik van haar weet is dat ze is misbruikt/mishandeld door haar vader en altijd herbelevingen had. Haar vader kwam niet eens op haar begrafenis.

Ik kan het gewoon niet begrijpen, waarom iemand dat doet. Maar als je het leven zo naar vindt, veel hulp krijgt maar het gewoon écht niet meer ziet zitten, is het misschien wel beter voor die persoon denk ik soms.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:51:59 #40
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_93974549
Ja, een teamgenoot had relatieproblemen en is voor een trein gesprongen. Was best heftig, schokkend dat mensen zo'n beslissing kunnen nemen terwijl er zoveel is om voor te leven. Hij was net toegelaten tot een opleiding waar hij heel erg graag heen wilde.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_93974706
En voor de trein springen vind ik nog wel het allerergste, want dan weet je gewoon dat je er andere mensen trauma's mee bezorgd. Dat vind ik nou écht onbegrijpelijk. En sowieso moet dat toch echt super pijnlijk zijn, ik krijg er nu al de rillingen van.. (echt).
pi_93975857
2 redelijk close vrienden van me. Ik heb er wel een tijdje ermee gezeten, omdat niemand het zag aankomen bij geen van beide, maar ik heb wel alles redelijk snel kunnen verwerken dankzij goeie opvang van school. Ze hadden speciale praatgroepen gemaakt voor de leerlingen die er heel erg ermee zaten.

Helaas waren er wel een paar mensen die er misbruik van maakte aangezien die praatgroep je vrijstelling kreeg van bepaalde vakken.

-edit-

1 vriend heeft zichzelf in de fik gestoken en de andere is voor de trein gesprongen.
With all due respect. F*ck you, Sir!
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 21:23:32 #43
249559 crew  Lavenderr
pi_93976365
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:37 schreef TimMer1981 het volgende:
Ik ken wel iemand die zelfmoord heeft gepleegd; zat vroeger bij mij op school, kende hem redelijk.

Het effect: zijn zus heeft vijf jaar niet gelachen, zijn moeder lacht nog steeds niet en is binnen twee jaar compleet grijs geworden.
Dat.
Ja, heb het meegemaakt, van dichtbij en het vormt je voor de rest van je leven (denk ik). Het verdriet wordt wel zachter in de loop van de tijd, je gaat je de leuke dingen herinneren en lacht daar in het begin voorzichtig om. Dat wordt makkelijker naarmate de tijd verstrijkt en later kun je met elkaar dubbel liggen van het lachen om de anecdotes.
Voor ouders is het het ergste wat er is. Die komen er nooit meer overheen, maar leren er mee te leven. Stapje voor aarzelend stapje.
pi_93977132
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 21:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat.
Ja, heb het meegemaakt, van dichtbij en het vormt je voor de rest van je leven (denk ik). Het verdriet wordt wel zachter in de loop van de tijd, je gaat je de leuke dingen herinneren en lacht daar in het begin voorzichtig om. Dat wordt makkelijker naarmate de tijd verstrijkt en later kun je met elkaar dubbel liggen van het lachen om de anecdotes.
Voor ouders is het het ergste wat er is. Die komen er nooit meer overheen, maar leren er mee te leven. Stapje voor aarzelend stapje.
dat geloof ik best... :{
  vrijdag 11 maart 2011 @ 21:52:16 #45
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93978126
De beste vriend en huisgenoot van mijn broer waar ik ook wel kwam natuurlijk en die wij al langer kenden heeft vorig jaar zich van hun flat gegooid. De ouders van de vriendin van mijn broer hebben de klap gehoord en hebben hem daarna zien liggen. Ze dachten eerst dat er een aanrijding was gebeurt.

Vriendinnetje maakte het uit, overal problemen en ruzies, gokken, drinken, overal manse praatjes en hij kende iedereen. Misschien was het onzekerheid. Hij had iedereen voorgelogen (ons verteld dat hij weer bij zijn ouders ging wonen, zijn ouders dat hij een nieuwe woning had gevonden). Mijn broer ging namelijk samenwonen en het was een beetje de bedoeling dat hij weg zou gaan op termijn. Maar dat ging ie de hele tijd niet. We voelden het op zich wel aan maar toch heb ik er flink ptss aan overgehouden.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 21:53:19 #46
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93978181
Waarom zou je jezelf in de fik steken? Hoe erg is dat?
quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 21:13 schreef otacon het volgende:
2 redelijk close vrienden van me. Ik heb er wel een tijdje ermee gezeten, omdat niemand het zag aankomen bij geen van beide, maar ik heb wel alles redelijk snel kunnen verwerken dankzij goeie opvang van school. Ze hadden speciale praatgroepen gemaakt voor de leerlingen die er heel erg ermee zaten.

Helaas waren er wel een paar mensen die er misbruik van maakte aangezien die praatgroep je vrijstelling kreeg van bepaalde vakken.

-edit-

1 vriend heeft zichzelf in de fik gestoken en de andere is voor de trein gesprongen.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 21:56:53 #47
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93978440
quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 20:41 schreef melanie_x het volgende:
Onbegrijpelijk
Wat voor persoon was het? Wat was de reden?

En hoe komt het dat zoveel mensen zelfmoord plegen door de liefde? En: de mijne had geen depressie maar zag er gewoon geen leuke toekomst meer in. Het rare is dat ze niet allemaal een klinische depressie hadden ofzo. Ze maakten gewoon een keuze.
pi_93979269
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 21:56 schreef Mishu het volgende:

[..]

En hoe komt het dat zoveel mensen zelfmoord plegen door de liefde?
Never underestimate the power of love ;)

Wellicht omdat liefde voor velen hét belangrijkste is in het leven? En doordat dat juist wegvalt, zien zij er geen heil meer in? Je kunt je flink waardeloos voelen en niet iedereen heeft een knop in zn hersenpan die omgezet kan worden... van het een komt het ander ...

Zoiets denk ik...
pi_93979271
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 21:53 schreef Mishu het volgende:
Waarom zou je jezelf in de fik steken? Hoe erg is dat?

[..]

Hij had schizofrenie en zover ik me kan heugen had hij het nooit tegen iemand verteld en op een dag zei een stem dat hij zichzelf moest vermoorden en hij had zichzelf toen in de fik gestoken. Hij was nog geblust en in de ziekenhuis heeft hij verteld dat hij stemmen hoorde. Hij is daarna een coma in gegaan en hij is uiteindelijk overleden aan de brandwonden .
With all due respect. F*ck you, Sir!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:14:30 #50
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93979478
quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 22:10 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Never underestimate the power of love ;)

Wellicht omdat liefde voor velen hét belangrijkste is in het leven? En doordat dat juist wegvalt, zien zij er geen heil meer in? Je kunt je flink waardeloos voelen en niet iedereen heeft een knop in zn hersenpan die omgezet kan worden... van het een komt het ander ...

Zoiets denk ik...
Nouja, ik vraag het omdat ik bij mijn ex heel bang was om het uit te maken omdat hij een suïcidaal verleden had. Dat was echt stom, bleef ik bij hem omdat ik niet wilde dat hij het mogelijk in een opwelling zou doen.

Maar uiteindelijk heb je daar toch geen controle over.
pi_93980181
Oude vriendin van mijn moeder heeft zichzelf ook in de fik gestoken vorig jaar, in haar tuin, zij was geen schizofreen zover ik weet. Ze was alleen erg depressief en voelde zich gewoon alleen, onbegrepen enzovoort.. maar volgens mij moet je jezelf dan wel erg haten..
pi_93980567
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:26 schreef iwannabehigh het volgende:
Oude vriendin van mijn moeder heeft zichzelf ook in de fik gestoken vorig jaar, in haar tuin, zij was geen schizofreen zover ik weet. Ze was alleen erg depressief en voelde zich gewoon alleen, onbegrepen enzovoort.. maar volgens mij moet je jezelf dan wel erg haten..
Wow das wel heftig :N

Jezelf in de fik steken is ook nog es een grote marteling die je jezelf aandoet
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:37:16 #53
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_93980902
Iemand op mijn middelbare school vroeger heeft tegen zijn ouders gezegd dat hij de hond ging uitlaten en heeft zichzelf toen opgehangen aan de hondenlijn. De hond zat er nog naast toen ze hem vonden.

Jongen was 13 of 14 volgens mij.

Ik weet nog dat het hele dorp in shock was. Niemand begreep het. Jongen leek verder normaal, geen bijzonderheden.

Op school hielden we enkele minuten stilte met zijn allen en zijn klasgenoten kregen hulp.

Zelf (ik was toendertijd 16) kon ik het niet laten om mij af te vragen hoe hij het in vredesnaam zelf voor elkaar kreeg om zich aan een boom op te hangen zonder verdere hulpmiddelen (ik vertrouwde het zaakje niet).. maar goed. Het is mij wel altijd bij gebleven.
There is a long line down from heaven.
pi_93981504
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:32 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Ja, ik zelf zit er niet mee omdat ik die vrouw niet echt goed kende. Ja alleen van visite enzo, maar het is inderdaad heftig.

Ja inderdaad maar dat vind ik ook van voor de trein springen, dat moet toch echt ontzettend pijn doen.. Ik krijg er de bibbers van
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:49:39 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_93981621
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:47 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Ja inderdaad maar dat vind ik ook van voor de trein springen, dat moet toch echt ontzettend pijn doen.. Ik krijg er de bibbers van
Volgens mij gaat dat veel te snel.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_93981638
Mijn broertje heeft vorig jaar zelfmoord gepleegd. Hij was al een poosje depressief.
So afraid of getting older, I'm only good at being young
pi_93981665
Jezelf in de fik steken lijkt me ook heel pijnlijk....lijkt me ook heel raar om zo iemand terug te vinden.

Trein lijkt me heel naar ja. Als ik dan al dood wilde, dan op een zo pijnloze manier.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:51:31 #58
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_93981698
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:47 schreef iwannabehigh het volgende:
Je hebt echt geen flauw idee wat voor een directe impact een trein heeft op een miezerig lichaam en hoe weinig iemand daar van voelt..
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:51:56 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_93981717
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:50 schreef tralalalars het volgende:
Mijn broertje heeft vorig jaar zelfmoord gepleegd. Hij was al een poosje depressief.
Dat lijkt me echt verrot. :{
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_93981881
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt verrot. :{
Dat is het ook. Het waarom niet weten en de machteloosheid zijn het zwaarst samen met het verdriet van mn ouders ;)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:58:14 #61
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93982000
quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 22:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dat veel te snel.
Volgens mij voel je het echt wel. En volgens mij ben je toch bang als je jezelf er voor gooit. Je weet niet wat er komen gaat.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:59:24 #62
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93982050
quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 22:55 schreef tralalalars het volgende:

[..]

Dat is het ook. Het waarom niet weten en de machteloosheid zijn het zwaarst samen met het verdriet van mn ouders ;)
Geen brief achtergelaten dan?
pi_93982148
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Jezelf in de fik steken lijkt me ook heel pijnlijk....lijkt me ook heel raar om zo iemand terug te vinden.

Trein lijkt me heel naar ja. Als ik dan al dood wilde, dan op een zo pijnloze manier.
misschien ben je al dood voordat je ook maar een beetje pijn kunt voelen... :? Lijkt mij tenminste omdat je op slag dood bent....
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 23:02:12 #64
249559 crew  Lavenderr
pi_93982179
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:50 schreef tralalalars het volgende:
Voel met je mee.
pi_93982211
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:59 schreef Mishu het volgende:

[..]

Geen brief achtergelaten dan?
neej, hij was depressief en zat 10 dagen op een gesloten afdeling met medicatie. We vermoeden dat het een spur of the moment geweest is. Hij werd net weer actief, na een week of 2 compleet apathisch geweest te zijn. We wisten dat dat nou juist de gevaarlijke fase was maar dit hadden we niet zien aankomen.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 23:06:11 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_93982399
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:58 schreef Mishu het volgende:

[..]

Volgens mij voel je het echt wel. En volgens mij ben je toch bang als je jezelf er voor gooit. Je weet niet wat er komen gaat.
Ik weet het niet, en ik wil het niet weten. Een trein op volle snelheid rijdt 40 m/s, dat zou genoeg moeten zeggen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 11 maart 2011 @ 23:07:02 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_93982443
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 23:02 schreef tralalalars het volgende:

[..]

neej, hij was depressief en zat 10 dagen op een gesloten afdeling met medicatie. We vermoeden dat het een spur of the moment geweest is. Hij werd net weer actief, na een week of 2 compleet apathisch geweest te zijn. We wisten dat dat nou juist de gevaarlijke fase was maar dit hadden we niet zien aankomen.
Damn man, vooral dat het lijkt alsof het zwaarste achter de rug is. Hebben jullie veel steun aan elkaar?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_93982447
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 23:02 schreef tralalalars het volgende:

[..]

Akelig. :{ Een beetje troost is dan misschien wel dat hij toch nooit van die depressiviteit was afgekomen en een ongelukkig leven had gehad. Of denk je van niet?
pi_93984022
De broer van m'n neef z'n vrouw heeft een mislukte poging gedaan, een aantal jaar geleden. Ik weet niet precies hoe dat verder gegaan is, alleen dat z'n vader hem probeerde te redden, en dat hij schizofreen was.
Helaas is hij wel in coma geraakt, en na die coma is het ook nooit meer goed met hem gekomen.
Hij is geestelijk helemaal de weg kwijt. :N

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2011 23:37:22 ]
pi_93984662
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 23:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Akelig. :{ Een beetje troost is dan misschien wel dat hij toch nooit van die depressiviteit was afgekomen en een ongelukkig leven had gehad. Of denk je van niet?
Geen idee... ik weet niet hoe ongelukkig hij geweest zou zijn. We hebben pas ontdekt hoe ver hij was toen het veel en veel te laat was. We hebben er alles aan gedaan, hebben m gesteund en gezorgd dat hij hulp kreeg. Een troost is dat hij het vermoedelijk niet bewust gedaan heeft.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 23:57:26 #71
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_93985193
mijn vader waarschijnlijk

ik snap hem wel, ik begrijp de sleur waar hij in is gevangen ( ik zou het zelf niet in praktijk brengen- te veel moeite)

zielig? zeker, het geeft zo'n dramatisch effect aan een levensgeschiedenis, het heeft zo'n negatieve bijklank

voor hem is het een bevrijding, hij kan daar, in de dood, hoe die ook moge zijn, een hoger genot ervaren dan hier

zielig? ja, want ik voel mij nog wel schuldig in een bepaald opzicht. rationeel weet ik dat ik zeker niet schuldig ben, maar emotioneel heel lichtjes blijft mijn rol in zijn leven wel... ja, ik had hem nog wel kunnen verblijden, zeg maar

maar misschien heeft hij het niet eens gedaan
zit hij nu ook gewoon ergens... could be
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2011 @ 00:31:24 #72
37843 lady-wrb
kortaf
pi_93987229
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:35 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, ik weet alleen niet meer de username...
ik wel maar die gaat je niet aan
  zaterdag 12 maart 2011 @ 00:35:03 #73
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_93987469
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:32 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

klopt, de vader van mijn vader heeft dat gedaan, in zijn schuurtje, en ging uiteindelijk nog om hulp schreeuwen

dus dan moet het wel echt heel zwaar zijn tegengevallen

mijn oma heeft hem toen gered en hij is 10 jaar later aan kanker doodgegaan
  zaterdag 12 maart 2011 @ 00:56:09 #74
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_93988743
Ik ben eigenlijk nog in een staat van ontkenning het niet willen accepteren van wat er zondagnacht zich voltrokken heeft. Het was wel de eigenlijke reden dat ik mij hier had aangemeld. Maar het durven erkennen? Er aan toegeven? Er over kunnen praten?

Nee.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 01:03:19 #75
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_93989064
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 00:56 schreef flap_konijn het volgende:
Ik ben eigenlijk nog in een staat van ontkenning het niet willen accepteren van wat er zondagnacht zich voltrokken heeft. Het was wel de eigenlijke reden dat ik mij hier had aangemeld. Maar het durven erkennen? Er aan toegeven? Er over kunnen praten?

Nee.
Niemand verplicht je ook om er hier over te posten.
pi_93989200
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 00:31 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik wel maar die gaat je niet aan
Waarom zo onaardig? :{

Het zijn er trouwens meerdere. Ook een user die goed was in photoshop geloof ik...
  zaterdag 12 maart 2011 @ 01:22:18 #77
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_93989804
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 01:03 schreef Menu_69 het volgende:

[..]

Niemand verplicht je ook om er hier over te posten.
Klopt maar waren mijn gedachtes die ik zojuist had en dat wou ik kwijt vandaar.
pi_93990242
Dat ik 14 jaar was, heeft mijn moeder een zelfmoord poging gedaan.
Ik heb haar gevonden,zij had slaappillen genomen.
En haar polsen doorgesneden.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 01:40:04 #79
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_93990473
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 01:33 schreef vronie het volgende:
Dat ik 14 jaar was, heeft mijn moeder een zelfmoord poging gedaan.
Ik heb haar gevonden,zij had slaappillen genomen.
En haar polsen doorgesneden.
Heftig. Mijn nichtje heeft dat op haar 15e (of 16e) ook mee moeten maken. Nouja, mijn tante had dan geloof ik niet haar polsen doorgesneden. Wel een vreselijk traumatische ervaring voor een kind om je moeder zo te vinden.
pi_93990628
Ik ken iemand met borderline die zichzelf van het leven had beroofd met een overdosis pillen. Ik leerde haar kennen in het laatste halfjaar dat ze leefde. Ik zat destijds in een kliniek en ze zat bij mij in de therapiegroep.

Ik vraag me af hoe het zover had kunnen komen. Aan de ene kant besefte niemand dat ze zich zo klote voelde dat ze een einde aan haar leven wilde maken. Aan de andere vraag ik me af of ik de behandelaars iets moet verwijten. Het ging zo dat ze twee maanden voor haar dood een paar keer overstuur wegliep. Ze wilde eerst persé de hoofdbehandelaar spreken, maar die had geen tijd en daardoor werd ze overstuur. Door weg te lopen zet je je behandeling op het spel. Aangezien ze dat een paar keer deed, werd haar behandeling beëindigd. Ik vraag me af of de behandelaars haar destijds serieus genoeg namen.

Waar ik echt boos over was, was hoe andere cliënten ermee omgingen. Toen we het nieuws hoorden, waren er 20 cliënten die haar hadden gekend. Aangezien we in een kliniek zaten, leefden we met elkaar en dan vind ik het gepast dat je afscheid neemt op haar begrafenis. 10 cliënten (inclusief mezelf) deden dat ook. Zelfs iemand die enorm last van paniekaanvallen had en nauwelijks de deur uit durfde, ging mee. Maar de andere 10 verzonnen allemaal smoesjes dat ze zo overstuur waren of dat ze het zo eng vonden om op begrafenissen te zijn en dat ze daarom liever naar huis gingen. Ze maakten gewoon misbruik van de situatie.
pi_93990787
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 01:40 schreef Menu_69 het volgende:

[..]

Heftig. Mijn nichtje heeft dat op haar 15e (of 16e) ook mee moeten maken. Nouja, mijn tante had dan geloof ik niet haar polsen doorgesneden. Wel een vreselijk traumatische ervaring voor een kind om je moeder zo te vinden.
Dat was het ook.
Ik ben in paniek naar onze Huisarts gerend.
Die heeft gezorgt,dat mijn moeder werd opgenomen in het ziekenhuis.
Dat zij bijkwam,was ze niet echt blij.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 01:54:39 #82
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_93990933
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 01:50 schreef vronie het volgende:

[..]

Dat was het ook.
Ik ben in paniek naar onze Huisarts gerend.
Die heeft gezorgt,dat mijn moeder werd opgenomen in het ziekenhuis.
Dat zij bijkwam,was ze niet echt blij.
Toevallig dat je dan zo dichtbij de huisarts gewoond. Ik denk dat ik direct 112 had gebeld, al is dat makkelijk praten achteraf.

Gaat het nu wat beter dan met haar?
pi_93991360
Ik ben van oude garde.
112 bestond toen nog niet.
Zij is overleden op 56 jarige leeftijd aan kanker.
Ik was toen 20 jaar.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 02:15:42 #84
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_93991564
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 02:09 schreef vronie het volgende:
Ik ben van oude garde.
112 bestond toen nog niet.
Zij is overleden op 56 jarige leeftijd aan kanker.
Ik was toen 20 jaar.
0611 ook niet?
pi_93991632
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 02:15 schreef Menu_69 het volgende:

[..]

0611 ook niet?
Ik weet het niet.
Maar dank je voor je steun.
pi_93991869
Alleen indirect.
There you go day and night, Up in the clouds flying so high. You see things that make your big heart sing, Like flowers, trees and pretty things. Dream on dreamer and might life get in your way... release yourself and fly away
  zaterdag 12 maart 2011 @ 02:39:31 #87
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_93992102
De zoon van mijn ex-vriendin heeft op 15-jarige leeftijd door het hoofd geschoten. :'(
Door omstandigheden buiten de controle van mijn ex-vriendin woonde hij bij zijn oma in Amerika, zij woonde toen in Engeland. Toen ik bij haar was heb ik hem een paar keer telefonisch gesproken, hartstikke toffe gast eigenlijk.. Hij had het alleen moeilijk met zichzelf. Door de paar keren dat ik met hem heb gepraat, kreeg hij weer wat meer motivatie, steuntje in de rug, deed ineens wat zijn grootmoeder hem vroeg enzo.
Tijdje later is het uitgegaan met mijn ex, en op een morgen stond ik om 7:30 op het station toen ze me belde. "I gotta go to the States NOW! Dustin killed himself. Na ongeveer 11 dagen verloor hij het gevecht en is overleden.
Ik had een zware kutdag op werk, zwaar emotioneel. Mijn ex geeft zich nu nog steeds de schuld. :(
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_93992117
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 02:39 schreef knokkels het volgende:
De zoon van mijn ex-vriendin heeft op 15-jarige leeftijd door het hoofd geschoten. :'(
Door omstandigheden buiten de controle van mijn ex-vriendin woonde hij bij zijn oma in Amerika, zij woonde toen in Engeland. Toen ik bij haar was heb ik hem een paar keer telefonisch gesproken, hartstikke toffe gast eigenlijk.. Hij had het alleen moeilijk met zichzelf. Door de paar keren dat ik met hem heb gepraat, kreeg hij weer wat meer motivatie, steuntje in de rug, deed ineens wat zijn grootmoeder hem vroeg enzo.
Tijdje later is het uitgegaan met mijn ex, en op een morgen stond ik om 7:30 op het station toen ze me belde. "I gotta go to the States NOW! Dustin killed himself. Na ongeveer 11 dagen verloor hij het gevecht en is overleden.
Ik had een zware kutdag op werk, zwaar emotioneel. Mijn ex geeft zich nu nog steeds de schuld. :(
:( :'( :{
There you go day and night, Up in the clouds flying so high. You see things that make your big heart sing, Like flowers, trees and pretty things. Dream on dreamer and might life get in your way... release yourself and fly away
  zaterdag 12 maart 2011 @ 02:45:18 #89
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_93992179
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 02:40 schreef Adreamer het volgende:

[..]

:( :'( :{
Dank je..
Is inmiddels alweer een dikke 3 jaar geleden maar kan de foto nog zo voor me halen.
Nu heeft hij rust, gelukkig. RIP Dustin, I know you're watching over your mother. Shame we never met.
Kut, word er nog steeds emotioneel van.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_93997490
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:54 schreef iwannabehigh het volgende:
En voor de trein springen vind ik nog wel het allerergste, want dan weet je gewoon dat je er andere mensen trauma's mee bezorgd. Dat vind ik nou écht onbegrijpelijk. En sowieso moet dat toch echt super pijnlijk zijn, ik krijg er nu al de rillingen van.. (echt).
Je bezorgt altijd wel iemand een trauma. Tenzij je het goed verbergt of niemand meer hebt die om je geeft.
Le deuxième sexe
pi_93997717
Mijn zus heeft een klein jaar geleden een mislukte poging gedaan. Lastig om jezelf niet een deel van de schuld te geven. En vooral moeilijk om te zien hoe kut ze nog steeds met zichzelf en ons omgaat. Je zou denken dat iemand er wijzer van wordt..

Laatste maanden soms ook weer last van het beeld, hoe ik haar vond.
Le deuxième sexe
  zaterdag 12 maart 2011 @ 12:09:47 #92
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_93998005
Een ex van mij heeft een mislukte poging ondernomen nadat het uit was en ze (als ik mij goed herinner) ook ruzie had met een goede vriend. Ze werd op tijd gevonden door haar huisbaas.

Inmiddels gaat het gelukkig al jaren weer fantastisch met haar :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94004569
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:55 schreef tralalalars het volgende:

[..]
... Het waarom, niet weten en de machteloosheid zijn het zwaarst ...
Dat inderdaad. Je zou willen dat je maar dit of dat had gedaan, misschien was het dan anders gegaan... maar dat kan niet achteraf.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:28:41 #94
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94006383
Een ex van mij 2 zeer halfslachtige pogingen. Hij was toen nog geen ex, en ondanks dat er uiteindelijk niks meer is gebeurd dan dat zijn zus en ik een erg stoned broertje/vriendje aantroffen, ben ik me kapot geschrokken en daarna een paar maanden de weg kwijt geweest.

Een studiegenoot waar ik inmiddels niet meer veel mee omging. Vond het wel erg, maar raakte me niet extreem. En ook nog de vader van een voormalige vriendin. Contact was ook verwaterd.

De zoon van een goede vriendin. Raakte mij niet zo erg, want kende hem niet goed. Maar het verdriet dat zij ervan heeft is heel erg. Het is 2 jaar geleden, en ze begint nu wel weer enigszins te functioneren. Gaat oook weer werken geloof ik.

De beste vriendin van een vriendin van mij. Die kende ik zelf niet. Mijn vriendin heeft haar gevonden, wel direct 112 erbij gehaald, waardoor ze het zelf niet echt hoefde te zien. Maar het doet haar veel pijn. Ze was kwaad op de moordenaar, en verdrietig om haar vriendin, dubbel gevoel dus.

Best veel mensen eigenlijk.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_94007223
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:34 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Je zou willen dat je maar dit of dat had gedaan, misschien was het dan anders gegaan... maar dat kan niet achteraf.
ja en dat terwijl je er misschien al alles aan hebt gedaan... :{
pi_94007328
Een goede vriend van mij heeft het eens geprobeerd dmv. een overdosis van verschillende pillen. Nadat hij alles geslikt had heeft hij mij gebeld, ik ben toen meteen naar hem toegegaan en vond hem half bewusteloos op de grond, met spoed naar het ziekenhuis waar hij 25% kans had de nacht te overleven, gelukkig overleefd. Hij leeft nu gelukkig nog, gaat zover ik weet stukken beter met hem, maar ik heb geen contact meer met hem, het had zo'n grote impact op me, zelfs nu na zo'n 7 jaar spookt het nog wel eens door me hoofd.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:58:29 #97
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_94007401
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:53 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja en dat terwijl je er misschien al alles aan hebt gedaan... :{
Of soms is er simpelweg niets dat je kunt doen om het tegen te houden. Bij bepaalde (psychisch zieke) mensen zit het zo in hun hoofd en worden die gedachten alleen maar sterker. Ongeacht de bezigheden van de omgeving.
  Redactie Frontpage zaterdag 12 maart 2011 @ 17:02:01 #98
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_94007517
Een zeer goede vriendin van mijn ouders, die we zo goed kenden dat we haar van kindsaf aan 'tante' noemden, heeft twaalf jaar geleden totaal onverwachts zichzelf opgehangen. Het contact hierna is verwaterd, mijn vader heeft nog wel contact met haar weduwnaar. Hij is inmiddels hertrouwd, hoe het met mijn 'neven', waaronder de ene die haar als eerste vond, is, weet ik helaas niet.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:15:14 #99
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94007942
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:58 schreef Menu_69 het volgende:

[..]

Of soms is er simpelweg niets dat je kunt doen om het tegen te houden. Bij bepaalde (psychisch zieke) mensen zit het zo in hun hoofd en worden die gedachten alleen maar sterker. Ongeacht de bezigheden van de omgeving.
Klopt. Maar ik vraag me af of ik nog zo nuchter zou denken als het echt gebeurt (bijv als mn ex toen écht had doorgezet ipv alleen aandacht trekken :r - Hmm ik merk dat ik best neerkijk op die acties van hem toen)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_94008713
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:58 schreef Menu_69 het volgende:

[..]

True.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')