abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94008617
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:25 schreef BeffJeck het volgende:
Je zou maar willen scheiden maar het kan niet vanwege je huis. Wat heb je liever? Dat je met dat wijf zit opgescheept of 20.000 euro verlies?
Als, als, als... Het ging juist over de mensen die niet hoeven verkopen........
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:34:31 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_94008652
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als, als, als... Het ging juist over de mensen die niet hoeven verkopen........
Die hebben helemaal geen probleem dus dat is geen dicussiepunt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94008681
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:29 schreef fedsingularity het volgende:
Het is inderdaad alleen de vraag hoeveel overwaarde ze inmiddels verzameld hebben. Het lijkt me helemaal lastig als je moet herfinancieren en je huis staat onder water. Dan mag je er een paar woekerpolissen bij nemen om het risico af te dekken :{
Nope. Als je al een hypotheek hebt, krijg je vanzelf een verlengingsaanbieding van de verstrekker. Je hoeft dan niet meer de waarde van het huis en/of je inkomen aan te tonen.
pi_94008710
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:34 schreef michaelmoore het volgende:
Die hebben helemaal geen probleem dus dat is geen dicussiepunt
Dat is nu de derde keer dat je je eigen stelling onderuit schoffelt. _O-
pi_94008739
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:27 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Neen, dat kan ik niet.. :@

Zouden er veel mensen zijn die hun hypotheek voor 5 of 10 jaar hebben vast gezet?
Veel mensen kiezen de goedkoopste optie als ze de rente vastzetten en dat is dus een kortere rente.
pi_94008815
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:37 schreef Halcon het volgende:
Veel mensen kiezen de goedkoopste optie als ze de rente vastzetten en dat is dus een kortere rente.
Komt nog bij dat veel mensen nog net wel de maandlasten gebaseerd op 6 jaar rentevast onder NHG mochten lenen, maar als ze het bv gelijk voor 30 jaar rentevast hadden willen doen niet meer aan de NHG konden voldoen omdat de maandlasten dan net te hoog werden.
pi_94008881
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Komt nog bij dat veel mensen nog net wel de maandlasten gebaseerd op 6 jaar rentevast onder NHG mochten lenen, maar als ze het bv gelijk voor 30 jaar rentevast hadden willen doen niet meer aan de NHG konden voldoen omdat de maandlasten dan net te hoog werden.
Denk dat ook wel veel mensen zijn gaan leven naar hun lagere maandlasten in de tijd dat de variabele rente onder de 3% zat. Die lieden hebben nu dubbele maandlasten en dat betekent toch een omschakeling in de financiële huishouding. :)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:41:20 #58
323876 michaelmoore
pi_94008893
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is nu de derde keer dat je je eigen stelling onderuit schoffelt. _O-
nee daar gaat het toch niet om, dat is geen probleem, is ook geen discussie over
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94009031
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:40 schreef Halcon het volgende:
Denk dat ook wel veel mensen zijn gaan leven naar hun lagere maandlasten in de tijd dat de variabele rente onder de 3% zat. Die lieden hebben nu dubbele maandlasten en dat betekent toch een omschakeling in de financiële huishouding. :)
Ik vermoed inderdaad ook dat er toch wel redelijk wat mensen de broekriem moeten gaan aanhalen de komende jaren. :X
pi_94009151
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik vermoed inderdaad ook dat er toch wel redelijk wat mensen de broekriem moeten gaan aanhalen de komende jaren. :X
:Y

Sterker nog: dat is al gaande. Gaan nog wel wat hypotheken defaulten omdat mensen hun gestegen maandlasten niet meer kunnen dragen.
pi_94009328
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:48 schreef Halcon het volgende:
Sterker nog: dat is al gaande. Gaan nog wel wat hypotheken defaulten omdat mensen hun gestegen maandlasten niet meer kunnen dragen.
Niet meer kunnen? Ze zullen wel moeten.... Als je een inkomen hebt van 33K+ (en daar ga ik toch wel van uit bij het merendeel van de woningeigenaren) kun je hooguit de vrije huursector in. Dan ben je waarschijnlijk minimaal net zoveel kwijt per maand, en zeker als je je huis dan ook nog met verlies zou moeten verkopen.

Dan maar een krantenwijk erbij denk ik zo. :P
pi_94009385
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niet meer kunnen? Ze zullen wel moeten.... Als je een inkomen hebt van 33K+ (en daar ga ik toch wel van uit bij het merendeel van de woningeigenaren) kun je hooguit de vrije huursector in. Dan ben je waarschijnlijk minimaal net zoveel kwijt per maand, en zeker als je je huis dan ook nog met verlies zou moeten verkopen.

Dan maar een krantenwijk erbij denk ik zo. :P
Wat een deel van die mensen doen is de boel laten klappen, de WSNP induiken en bij de gemeente aankloppen voor een woning. :{

De mensen die het wel netjes willen spelen, zullen op hun tanden moeten bijten. Met wat schipperen is vaak wel wat mogelijk. Dan maar 'n keer minder op vakantie bijvoorbeeld.
pi_94009650
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:55 schreef Halcon het volgende:
De mensen die het wel netjes willen spelen, zullen op hun tanden moeten bijten. Met wat schipperen is vaak wel wat mogelijk. Dan maar 'n keer minder op vakantie bijvoorbeeld.
Ja, dat is ook waar. I.p.v. 2 x per jaar kan 1 x in de 2 jaar natuurlijk ook makkelijk. :Y
pi_94009720
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, dat is ook waar. I.p.v. 2 x per jaar kan 1 x in de 2 jaar natuurlijk ook makkelijk. :Y
Yep. Mensen raken snel verwend in goede tijden (stijgende lonen, volop werkgelegenheid, gaten eenvoudig te vullen met kredieten en een lage korte rente), maar het is nu even een knop omzetten.

Sowieso zou ik in zo'n situatie niet het hele jaar krom willen liggen om twee keer per jaar op vakantie te kunnen.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:08:24 #65
323876 michaelmoore
pi_94009860
quote:

[..]

Wat een deel van die mensen doen is de boel laten klappen, de WSNP induiken en bij de gemeente aankloppen voor een woning. :{

ik ken iemand die heeft meer woonlasten dan zijn uitkering is
pi_94009894
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik ken iemand die heeft meer woonlasten dan zijn uitkering is
Dat kan best inderdaad.
pi_94010020
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:27 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Neen, dat kan ik niet.. :@

Zouden er veel mensen zijn die hun hypotheek voor 5 of 10 jaar hebben vast gezet?
:Y

Dat word huilen de komende tijd :X
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:17:05 #68
323876 michaelmoore
pi_94010073
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat kan best inderdaad.
en die krijgt de hut niet verkocht, wel een grote hut hoor
of hij moet verkopen onder de hypotheek en dat is moeilijk, ik geloof dat nu de zaak bij de bank ligt
pi_94010116
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en die krijgt de hut niet verkocht, wel een grote hut hoor
of hij moet verkopen onder de hypotheek en dat is moeilijk, ik geloof dat nu de zaak bij de bank ligt
Als de woonlasten hoger zijn dan je inkomen ga je vrij snel defaulten. Tenminste, als je geen buffer hebt opgebouwd. De bank helpt dan wel een handje bij het verkopen van de woning.
pi_94010357
quote:

[..]

En terecht natuurlijk. Ik ondersteun dit voor de volle 100%.
quote:
"Het netjes spelen." :') Als die banken ook eens "netjes zouden spelen", hadden we al deze problemen niet gehad.
pi_94010425
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:28 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

En terecht natuurlijk. Ik ondersteun dit voor de volle 100%.

[..]

"Het netjes spelen." :') Als die banken ook eens "netjes zouden spelen", hadden we al deze problemen niet gehad.
Mensen gaan toch zelf die lening aan? Iemand kan zelf het beste in zijn eigen beurs kijken...
pi_94010637
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mensen gaan toch zelf die lening aan? Iemand kan zelf het beste in zijn eigen beurs kijken...
Niemand kan in zijn beurs over 5 of 10 jaar kijken. Een huis kopen blijft gewoon een hele grote gok. Een gok waar de banken veel behoedzamer mee om hadden moeten gaan. In plaats daarvan hebben bankiers de consument afgeladen met schuld en woekerpolissen, om er vervolgens zelf met een dikke bonus vandoor te gaan, die uiteindelijk ook nog eens opgehoest moest worden door de belastingbetaler.

Nee, de enige goede bankier is een dode bankier. Dat is mij zolangzamerhand wel heel erg duidelijk.
pi_94011177
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:36 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Niemand kan in zijn beurs over 5 of 10 jaar kijken. Een huis kopen blijft gewoon een hele grote gok. Een gok waar de banken veel behoedzamer mee om hadden moeten gaan. In plaats daarvan hebben bankiers de consument afgeladen met schuld en woekerpolissen, om er vervolgens zelf met een dikke bonus vandoor te gaan, die uiteindelijk ook nog eens opgehoest moest worden door de belastingbetaler.

Nee, de enige goede bankier is een dode bankier. Dat is mij zolangzamerhand wel heel erg duidelijk.
Iedereen kan bedenken dat er altijd wat dingen tegen kunnen zitten en dat je ook dan je maandlasten nog op moet kunnen brengen.

De bailouts zijn leningen die ook terugbetaald dienen te worden door de desbetreffende banken. Ik vind dat je het allemaal heel erg eenzijdig ziet. De grote boze bank tegen de kleine, zielige consumenten die met een pistool op het hoofd gedwongen is om een supertop hypotheek met beleggingsverzekering af te sluiten. :')
pi_94012313
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:40 schreef Halcon het volgende:
Overigens valt het met de variabele rente nog wel mee zie ik:

http://www.hypotheekrente.nl/rente/1/variabele_rente.html#ov
pi_94012516
Jij ziet het ook wel een beetje eenzijdig. Die producten werden je toch wel door je strot geduwd. Een normale annuiteitenhypotheek was amper te vinden in 2007, de banken adviseerden gewoon een aflossingsvrij tophypotheekje met een woekerpolis om het risico in te dekken :Y

Natuurlijk zijn die mensen zelf de overeenkomst aangegaan en die zitten nu op de blaren. De verstrekkende partijen zijn daarentegen voor faillisement behoed door het rijk en worden er vervolgens nog door middel van bonussen voor beloond.

Hoe krom wil je het hebben?

Die leningen die terugbetaald moeten worden zijn wel tegen wat betere voorwaarden als een consument ooit zal krijgen. ING wordt zelfs in staat gesteld om vervroegd af te lossen, hierdoor loopt de staat nog x miljard mis, wederom verkapte steun.

Er was nog eens een prominent PVDA politicus die iets riep over graaicultuur en verkeerde prikkels.. oh ja kennen we hem nog?

Eerst roepen dat commissarissen opvreters zijn, vervolgens commisaris worden, totaal geen idee hebben wat dat kut ING nou uitvoert, het bedrijf van de rand van de afgrond gered zien worden en vervolgens met een dikke bonus vrolijk doorgaan.

Waarom is er geen bankier ontslagen of berecht?
Waarom zitten die commissarissen er nog?
Waarom betaalt alleen de afnemer van die mooie producten?
Waarom leveren de aandelen- en obligatiebezitters niets in?
Waarom draait de staat voor dit circus op?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_94020272
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:26 schreef fedsingularity het volgende:
Geen idee. Maar één ding weet ik wel: ooit zal al dat graaituig boeten, en dat duurt niet heel lang meer.
  zondag 13 maart 2011 @ 00:23:02 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94026235
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:26 schreef fedsingularity het volgende:

Omdat ze de wet niet overtreden hebben.
quote:
Omdat dit door het bedrijf bepaald wordt.
quote:
Dat is toch altijd zo?
quote:
Jij hebt zeker geen Fortis in je portefeuille gehad of obligaties van DSB?
quote:
De staat krijgt 50% 'rente' op een lening met een looptijd van uiteindelijk een jaar of 5. Dat is toch goed verdiend?
The End Times are wild
pi_94035751
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is toch altijd zo?

[..]
In deze tak van sport wordt het volledige risico op anderen afgewenteld, de consument zit met de problemen van het product en het risico wat het verstrekkende bedrijf gelopen heeft wordt afgewenteld op de staat. Dat er dan nog bonussen voor die faalhazen worden uitgekeerd vind ik op zijn zachtst gezegd krom.
quote:
De staat krijgt 50% 'rente' op een lening met een looptijd van uiteindelijk een jaar of 5. Dat is toch goed verdiend?
Als dat geld daadwerkelijk terugkomt en er staat tegenover dat we weer een stabiele bankensector hebben is het goed verdiend en gaan we erop vooruit.
In het tellertopic had ik nog een linkje geplaatst waarin men nog erg terughoudend is om banken per 2015 al te toetsen aan de basel 3 norm, waarbij ze maximaal 33x leverage mogen hebben.
De deleveraging is blijkbaar nog niet voldoende dus ik stel dat de sector niets geleerd heeft en er elk moment weer zo'n crisis kan ontstaan.
Of we er lekker aan hebben verdiend als belastingbetaler zal de toekomst moeten uitwijzen.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  zondag 13 maart 2011 @ 08:31:48 #79
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94035985
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:23 schreef LXIV het volgende:

Jij hebt zeker geen Fortis in je portefeuille gehad of obligaties van DSB?

achtergestelde obligaties van DSB? _O- _O- _O-
Hoe dom kun je zijn?

De verliezen moeten gewoon naar de aandeelhouders! We hebben toch een kapitalistisch systeem?
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_94036189
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 08:31 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Hoe dom kun je zijn?

De verliezen moeten gewoon naar de aandeelhouders! We hebben toch een kapitalistisch systeem?
Exact.
  zondag 13 maart 2011 @ 09:23:36 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94036335
quote:

[..]

Hoe dom kun je zijn?

Via obscure constructies was Dirk Scheringa de enige aandeelhouder van DSB. Die heeft ook ingeleverd hoor!
The End Times are wild
pi_94036375
quote:
10s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Via obscure constructies was Dirk Scheringa de enige aandeelhouder van DSB. Die heeft ook ingeleverd hoor!
Niet alleen de DSB-verliezen.

Hoe kom je er trouwens bij dat Dirk Scheringa heeft ingeleverd? Die is nog steeds loaded. Een hele grote schande.
pi_94037114
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 18:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Maar de buurman / collega gaat wel 2x per jaar op vakantie.... :/
pi_94038258
Alsof die vakanties van Jantje Modaal met kinderen duizenden euro's kosten. :')
pi_94039002
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:18 schreef Asfyxia het volgende:
Nou.... Ik ken er anders genoeg die elk jaar 2 weken naar Spanje op vakantie gaan. Huisje kost 1300,- voor 14 dagen en de rit op en neer inclusief tolwegen kost ook al 600,-. Zit je al op 1900,- en heb je nog geen dag vakantie gevierd...
pi_94039039
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou.... Ik ken er anders genoeg die elk jaar 2 weken naar Spanje op vakantie gaan. Huisje kost 1300,- voor 14 dagen en de rit op en neer inclusief tolwegen kost ook al 600,-. Zit je al op 1900,- en heb je nog geen dag vakantie gevierd...
De tering. Dat kan ik niet betalen van m'n salarisje heur!
pi_94039304
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:46 schreef Asfyxia het volgende:
De tering. Dat kan ik niet betalen van m'n salarisje heur!
Buiten dat, met de auto 1260km heen (en weer 1260km terug) om uiteindelijk op een veredelde camping aan te komen zie ik nu ook niet echt zitten... :P
pi_94039464
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Buiten dat, met de auto 1260km heen (en weer 1260km terug) om uiteindelijk op een veredelde camping aan te komen zie ik nu ook niet echt zitten... :P
Och. Als een ander rijdt terwijl jij lekker slaapt, is het wel uit te houden. ;)

Verder ook niet echt mijn idee van vakantie idd.
  zondag 13 maart 2011 @ 12:13:22 #89
323876 michaelmoore
pi_94039826
quote:

[..]

Hoe dom kun je zijn?

7,5% spaarrente bij de DSB Bank!

7,5% spaarrente bij de DSB Bank!
pi_94040168
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik kan je een huisje in frankrijk aanraden... :Y
pi_94046526
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:23 schreef BeffJeck het volgende:
Ik kan je een huisje in frankrijk aanraden... :Y
Dat is aan mij niet besteed, ik snap sowieso het principe 'vakantie' niet. Ik ken er genoeg die zich al in Januari of Februari helemaal verkneukelen omdat ze in Juli/Augustus 2 weken op vakantie gaan. Mijn streven is al heel mijn leven exact andersom: Ik heb het liever 50 weken per jaar uitstekend naar mijn zin en 2 weken niet, dan 50 weken lang me moeten verheugen op het feit dat ik straks 2 weken 'vakantie' heb. Nou, hoera.
pi_94046739
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:18 schreef Asfyxia het volgende:
Met een gezin met 2 kinderen kan het al gauw aardig in de papieren lopen. Dat geld kunnen ze ook gewoon gebruiken om hun woonlasten te betalen of een buffer te hebben.
pi_94048374
quote:
Schitterend om terug te lezen..... _O-
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94048660
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is aan mij niet besteed, ik snap sowieso het principe 'vakantie' niet. Ik ken er genoeg die zich al in Januari of Februari helemaal verkneukelen omdat ze in Juli/Augustus 2 weken op vakantie gaan. Mijn streven is al heel mijn leven exact andersom: Ik heb het liever 50 weken per jaar uitstekend naar mijn zin en 2 weken niet, dan 50 weken lang me moeten verheugen op het feit dat ik straks 2 weken 'vakantie' heb. Nou, hoera.
Dat zeg je mooi!!

Ik heb het ook nooit begrepen, 2 weken per jaar verheugen op een caravan ergens in spanje. 50 weken per jaar in die sleur.
pi_94056498
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:45 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Dat zeg je mooi!!

Ik heb het ook nooit begrepen, 2 weken per jaar verheugen op een caravan ergens in spanje. 50 weken per jaar in die sleur.
Ik reis graag, maar als ik de rest van het jaar op een houtje zou moeten bijten om die reizen te kunnen maken, dan zou ik het achterwege laten.
pi_94064942
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik reis graag, maar als ik de rest van het jaar op een houtje zou moeten bijten om die reizen te kunnen maken, dan zou ik het achterwege laten.
Ik leef graag ontspannen met de mensen om mij heen waarvan ik van hou. Dan kan de vakantie mij gestolen worden. Overigens ik heb makkelijk lullen met een huisje in Frankrijk.
pi_94081468
Meer woningen met korting verkocht
quote:
AMSTERDAM - Het aantal huurwoningen dat corporaties met hoge korting verkochten, is vorig jaar vanwege de economische crisis met dertig procent gestegen tot 6700.

Vooral starters op de woningmarkt maken gebruik van de regeling. Dat schrijft Trouw op basis van cijfers die stichting Opmaat maandag publiceert.

Stichting Opmaat begeleidt de verkoop als de korting tussen de tien en vijftig procent ligt. Doorverkopen is niet toegestaan en de corporatie behoudt het recht om het pand terug te kopen.

Koper en corporatie delen de winst of het verlies bij deze zogeheten Koopgarant-regeling. In 2008 verkochten woningbouwverenigingen 2800 woningen met Koopgarant, in 2009 5200 en vorig jaar 6700.

Moeizame markt

Door de crisis en de moeizame huizenmarkt verkopen corporaties minder woningen op een 'normale' manier. Dat waren er in 2007 tienduizend en in 2009 achtduizend. Aedes, de brancheorganisatie van de corporaties, verwacht voor 2010 geen stijging.

De Koopgarantieregeling zou niet zonder risico zijn. Als huurders de lasten niet meer kunnen dragen, moet de corporatie de woning binnen drie maanden terugkopen. Hoogleraar huisvestingssystemen aan de TU Delft Marja Elsinga spreekt in de krant van 'een steen om de nek' van de corporaties.

Woonbond

De Woonbond, die een korting van tien procent wel genoeg vindt, stelt dat de relatief lage verkoopprijs de woningmarkt bederft.

Directeur van Opmaat Rein Bakker wijst erop dat via Koopgarant 125 duizend woningen voor de zittende huurders te koop zijn. Dat er 'slechts' 6700 zijn verkocht, toont volgens hem aan dat mensen lang niet altijd toehappen vanwege de lagere koopprijs. "Veel mensen krijgen de financiering niet rond." Volgens Bakker vormt de terugkoopverplichting 'nauwelijks' een risico.
© Novum
Beginnetje?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 14 maart 2011 @ 08:20:23 #98
323876 michaelmoore
pi_94081830
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 07:38 schreef Resistor het volgende:

[..]

Beginnetje?
Ze willen 1.000.000 woningen verkopen, dus dan moeten ze nog even, die krijg je niet zomaar door de strot geduwd
pi_94081956
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 07:38 schreef Resistor het volgende:

[..]

Beginnetje?
"Doorverkopen is niet toegestaan en de corporatie behoudt het recht om het pand terug te kopen".

Ik zou dat gewoon 'huur' noemen hoor :) Huur met extra zware sloten.

Wederom: niet iedereen moet/kan een huis kopen. Als je de lasten niet kan dragen, moet je gewoon in je zwaar gesubsidieerde corporateiehuis blijven zitten. En geen noodgrepen. Dit voorbeeld toont te meer aan dat de koopmarkt nog springlevend is, en in een behoefte voldoet :)
  maandag 14 maart 2011 @ 08:36:19 #100
323876 michaelmoore
pi_94082017
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

"Doorverkopen is niet toegestaan en de corporatie behoudt het recht om het pand terug te kopen".

Ik zou dat gewoon 'huur' noemen hoor :) Huur met extra zware sloten.
maar de starters zijn er blij mee, zo een "matsprijsje"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')