Als, als, als... Het ging juist over de mensen die niet hoeven verkopen........quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:25 schreef BeffJeck het volgende:
Je zou maar willen scheiden maar het kan niet vanwege je huis. Wat heb je liever? Dat je met dat wijf zit opgescheept of 20.000 euro verlies?
Die hebben helemaal geen probleem dus dat is geen dicussiepuntquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als, als, als... Het ging juist over de mensen die niet hoeven verkopen........
Nope. Als je al een hypotheek hebt, krijg je vanzelf een verlengingsaanbieding van de verstrekker. Je hoeft dan niet meer de waarde van het huis en/of je inkomen aan te tonen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:29 schreef fedsingularity het volgende:
Het is inderdaad alleen de vraag hoeveel overwaarde ze inmiddels verzameld hebben. Het lijkt me helemaal lastig als je moet herfinancieren en je huis staat onder water. Dan mag je er een paar woekerpolissen bij nemen om het risico af te dekken
Dat is nu de derde keer dat je je eigen stelling onderuit schoffelt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:34 schreef michaelmoore het volgende:
Die hebben helemaal geen probleem dus dat is geen dicussiepunt
Veel mensen kiezen de goedkoopste optie als ze de rente vastzetten en dat is dus een kortere rente.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:27 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Neen, dat kan ik niet..![]()
Zouden er veel mensen zijn die hun hypotheek voor 5 of 10 jaar hebben vast gezet?
Komt nog bij dat veel mensen nog net wel de maandlasten gebaseerd op 6 jaar rentevast onder NHG mochten lenen, maar als ze het bv gelijk voor 30 jaar rentevast hadden willen doen niet meer aan de NHG konden voldoen omdat de maandlasten dan net te hoog werden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:37 schreef Halcon het volgende:
Veel mensen kiezen de goedkoopste optie als ze de rente vastzetten en dat is dus een kortere rente.
Denk dat ook wel veel mensen zijn gaan leven naar hun lagere maandlasten in de tijd dat de variabele rente onder de 3% zat. Die lieden hebben nu dubbele maandlasten en dat betekent toch een omschakeling in de financiële huishouding.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Komt nog bij dat veel mensen nog net wel de maandlasten gebaseerd op 6 jaar rentevast onder NHG mochten lenen, maar als ze het bv gelijk voor 30 jaar rentevast hadden willen doen niet meer aan de NHG konden voldoen omdat de maandlasten dan net te hoog werden.
nee daar gaat het toch niet om, dat is geen probleem, is ook geen discussie overquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is nu de derde keer dat je je eigen stelling onderuit schoffelt.
Ik vermoed inderdaad ook dat er toch wel redelijk wat mensen de broekriem moeten gaan aanhalen de komende jaren.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:40 schreef Halcon het volgende:
Denk dat ook wel veel mensen zijn gaan leven naar hun lagere maandlasten in de tijd dat de variabele rente onder de 3% zat. Die lieden hebben nu dubbele maandlasten en dat betekent toch een omschakeling in de financiële huishouding.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik vermoed inderdaad ook dat er toch wel redelijk wat mensen de broekriem moeten gaan aanhalen de komende jaren.
Niet meer kunnen? Ze zullen wel moeten.... Als je een inkomen hebt van 33K+ (en daar ga ik toch wel van uit bij het merendeel van de woningeigenaren) kun je hooguit de vrije huursector in. Dan ben je waarschijnlijk minimaal net zoveel kwijt per maand, en zeker als je je huis dan ook nog met verlies zou moeten verkopen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:48 schreef Halcon het volgende:
Sterker nog: dat is al gaande. Gaan nog wel wat hypotheken defaulten omdat mensen hun gestegen maandlasten niet meer kunnen dragen.
Wat een deel van die mensen doen is de boel laten klappen, de WSNP induiken en bij de gemeente aankloppen voor een woning.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Niet meer kunnen? Ze zullen wel moeten.... Als je een inkomen hebt van 33K+ (en daar ga ik toch wel van uit bij het merendeel van de woningeigenaren) kun je hooguit de vrije huursector in. Dan ben je waarschijnlijk minimaal net zoveel kwijt per maand, en zeker als je je huis dan ook nog met verlies zou moeten verkopen.
Dan maar een krantenwijk erbij denk ik zo.
Ja, dat is ook waar. I.p.v. 2 x per jaar kan 1 x in de 2 jaar natuurlijk ook makkelijk.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:55 schreef Halcon het volgende:
De mensen die het wel netjes willen spelen, zullen op hun tanden moeten bijten. Met wat schipperen is vaak wel wat mogelijk. Dan maar 'n keer minder op vakantie bijvoorbeeld.
Yep. Mensen raken snel verwend in goede tijden (stijgende lonen, volop werkgelegenheid, gaten eenvoudig te vullen met kredieten en een lage korte rente), maar het is nu even een knop omzetten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, dat is ook waar. I.p.v. 2 x per jaar kan 1 x in de 2 jaar natuurlijk ook makkelijk.
ik ken iemand die heeft meer woonlasten dan zijn uitkering isquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat een deel van die mensen doen is de boel laten klappen, de WSNP induiken en bij de gemeente aankloppen voor een woning.
De mensen die het wel netjes willen spelen, zullen op hun tanden moeten bijten. Met wat schipperen is vaak wel wat mogelijk. Dan maar 'n keer minder op vakantie bijvoorbeeld.
Dat kan best inderdaad.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ken iemand die heeft meer woonlasten dan zijn uitkering is
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:27 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Neen, dat kan ik niet..![]()
Zouden er veel mensen zijn die hun hypotheek voor 5 of 10 jaar hebben vast gezet?
en die krijgt de hut niet verkocht, wel een grote hut hoorquote:
Als de woonlasten hoger zijn dan je inkomen ga je vrij snel defaulten. Tenminste, als je geen buffer hebt opgebouwd. De bank helpt dan wel een handje bij het verkopen van de woning.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en die krijgt de hut niet verkocht, wel een grote hut hoor
of hij moet verkopen onder de hypotheek en dat is moeilijk, ik geloof dat nu de zaak bij de bank ligt
En terecht natuurlijk. Ik ondersteun dit voor de volle 100%.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat een deel van die mensen doen is de boel laten klappen, de WSNP induiken en bij de gemeente aankloppen voor een woning.
"Het netjes spelen."quote:De mensen die het wel netjes willen spelen, zullen op hun tanden moeten bijten. Met wat schipperen is vaak wel wat mogelijk. Dan maar 'n keer minder op vakantie bijvoorbeeld.
Mensen gaan toch zelf die lening aan? Iemand kan zelf het beste in zijn eigen beurs kijken...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:28 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk. Ik ondersteun dit voor de volle 100%.
[..]
"Het netjes spelen."Als die banken ook eens "netjes zouden spelen", hadden we al deze problemen niet gehad.
Niemand kan in zijn beurs over 5 of 10 jaar kijken. Een huis kopen blijft gewoon een hele grote gok. Een gok waar de banken veel behoedzamer mee om hadden moeten gaan. In plaats daarvan hebben bankiers de consument afgeladen met schuld en woekerpolissen, om er vervolgens zelf met een dikke bonus vandoor te gaan, die uiteindelijk ook nog eens opgehoest moest worden door de belastingbetaler.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen gaan toch zelf die lening aan? Iemand kan zelf het beste in zijn eigen beurs kijken...
Iedereen kan bedenken dat er altijd wat dingen tegen kunnen zitten en dat je ook dan je maandlasten nog op moet kunnen brengen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:36 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Niemand kan in zijn beurs over 5 of 10 jaar kijken. Een huis kopen blijft gewoon een hele grote gok. Een gok waar de banken veel behoedzamer mee om hadden moeten gaan. In plaats daarvan hebben bankiers de consument afgeladen met schuld en woekerpolissen, om er vervolgens zelf met een dikke bonus vandoor te gaan, die uiteindelijk ook nog eens opgehoest moest worden door de belastingbetaler.
Nee, de enige goede bankier is een dode bankier. Dat is mij zolangzamerhand wel heel erg duidelijk.
Overigens valt het met de variabele rente nog wel mee zie ik:quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:40 schreef Halcon het volgende:
Denk dat ook wel veel mensen zijn gaan leven naar hun lagere maandlasten in de tijd dat de variabele rente onder de 3% zat. Die lieden hebben nu dubbele maandlasten en dat betekent toch een omschakeling in de financiële huishouding.
Geen idee. Maar één ding weet ik wel: ooit zal al dat graaituig boeten, en dat duurt niet heel lang meer.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:26 schreef fedsingularity het volgende:
Waarom is er geen bankier ontslagen of berecht?
Waarom zitten die commissarissen er nog?
Waarom betaalt alleen de afnemer van die mooie producten?
Waarom leveren de aandelen- en obligatiebezitters niets in?
Waarom draait de staat voor dit circus op?
Omdat ze de wet niet overtreden hebben.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:26 schreef fedsingularity het volgende:
Waarom is er geen bankier ontslagen of berecht?
Omdat dit door het bedrijf bepaald wordt.quote:Waarom zitten die commissarissen er nog?
Dat is toch altijd zo?quote:Waarom betaalt alleen de afnemer van die mooie producten?
Jij hebt zeker geen Fortis in je portefeuille gehad of obligaties van DSB?quote:Waarom leveren de aandelen- en obligatiebezitters niets in?
De staat krijgt 50% 'rente' op een lening met een looptijd van uiteindelijk een jaar of 5. Dat is toch goed verdiend?quote:Waarom draait de staat voor dit circus op?
In deze tak van sport wordt het volledige risico op anderen afgewenteld, de consument zit met de problemen van het product en het risico wat het verstrekkende bedrijf gelopen heeft wordt afgewenteld op de staat. Dat er dan nog bonussen voor die faalhazen worden uitgekeerd vind ik op zijn zachtst gezegd krom.quote:
Als dat geld daadwerkelijk terugkomt en er staat tegenover dat we weer een stabiele bankensector hebben is het goed verdiend en gaan we erop vooruit.quote:De staat krijgt 50% 'rente' op een lening met een looptijd van uiteindelijk een jaar of 5. Dat is toch goed verdiend?
achtergestelde obligaties van DSB?quote:Op zondag 13 maart 2011 00:23 schreef LXIV het volgende:
Jij hebt zeker geen Fortis in je portefeuille gehad of obligaties van DSB?
Exact.quote:Op zondag 13 maart 2011 08:31 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
achtergestelde obligaties van DSB?![]()
![]()
![]()
Hoe dom kun je zijn?
De verliezen moeten gewoon naar de aandeelhouders! We hebben toch een kapitalistisch systeem?
Via obscure constructies was Dirk Scheringa de enige aandeelhouder van DSB. Die heeft ook ingeleverd hoor!quote:Op zondag 13 maart 2011 08:31 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hoe dom kun je zijn?
De verliezen moeten gewoon naar de aandeelhouders! We hebben toch een kapitalistisch systeem?
Niet alleen de DSB-verliezen.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Via obscure constructies was Dirk Scheringa de enige aandeelhouder van DSB. Die heeft ook ingeleverd hoor!
Maar de buurman / collega gaat wel 2x per jaar op vakantie.... :/quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, dat is ook waar. I.p.v. 2 x per jaar kan 1 x in de 2 jaar natuurlijk ook makkelijk.
Nou.... Ik ken er anders genoeg die elk jaar 2 weken naar Spanje op vakantie gaan. Huisje kost 1300,- voor 14 dagen en de rit op en neer inclusief tolwegen kost ook al 600,-. Zit je al op 1900,- en heb je nog geen dag vakantie gevierd...quote:Op zondag 13 maart 2011 11:18 schreef Asfyxia het volgende:
Alsof die vakanties van Jantje Modaal met kinderen duizenden euro's kosten.
De tering. Dat kan ik niet betalen van m'n salarisje heur!quote:Op zondag 13 maart 2011 11:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou.... Ik ken er anders genoeg die elk jaar 2 weken naar Spanje op vakantie gaan. Huisje kost 1300,- voor 14 dagen en de rit op en neer inclusief tolwegen kost ook al 600,-. Zit je al op 1900,- en heb je nog geen dag vakantie gevierd...
Buiten dat, met de auto 1260km heen (en weer 1260km terug) om uiteindelijk op een veredelde camping aan te komen zie ik nu ook niet echt zitten...quote:Op zondag 13 maart 2011 11:46 schreef Asfyxia het volgende:
De tering. Dat kan ik niet betalen van m'n salarisje heur!
Och. Als een ander rijdt terwijl jij lekker slaapt, is het wel uit te houden.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Buiten dat, met de auto 1260km heen (en weer 1260km terug) om uiteindelijk op een veredelde camping aan te komen zie ik nu ook niet echt zitten...
7,5% spaarrente bij de DSB Bank!quote:Op zondag 13 maart 2011 08:31 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hoe dom kun je zijn?
Ik kan je een huisje in frankrijk aanraden...quote:Op zondag 13 maart 2011 11:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou.... Ik ken er anders genoeg die elk jaar 2 weken naar Spanje op vakantie gaan. Huisje kost 1300,- voor 14 dagen en de rit op en neer inclusief tolwegen kost ook al 600,-. Zit je al op 1900,- en heb je nog geen dag vakantie gevierd...
Dat is aan mij niet besteed, ik snap sowieso het principe 'vakantie' niet. Ik ken er genoeg die zich al in Januari of Februari helemaal verkneukelen omdat ze in Juli/Augustus 2 weken op vakantie gaan. Mijn streven is al heel mijn leven exact andersom: Ik heb het liever 50 weken per jaar uitstekend naar mijn zin en 2 weken niet, dan 50 weken lang me moeten verheugen op het feit dat ik straks 2 weken 'vakantie' heb. Nou, hoera.quote:Op zondag 13 maart 2011 12:23 schreef BeffJeck het volgende:
Ik kan je een huisje in frankrijk aanraden...
Met een gezin met 2 kinderen kan het al gauw aardig in de papieren lopen. Dat geld kunnen ze ook gewoon gebruiken om hun woonlasten te betalen of een buffer te hebben.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:18 schreef Asfyxia het volgende:
Alsof die vakanties van Jantje Modaal met kinderen duizenden euro's kosten.
Schitterend om terug te lezen.....quote:Op zondag 13 maart 2011 12:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
7,5% spaarrente bij de DSB Bank!
7,5% spaarrente bij de DSB Bank!
Dat zeg je mooi!!quote:Op zondag 13 maart 2011 14:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is aan mij niet besteed, ik snap sowieso het principe 'vakantie' niet. Ik ken er genoeg die zich al in Januari of Februari helemaal verkneukelen omdat ze in Juli/Augustus 2 weken op vakantie gaan. Mijn streven is al heel mijn leven exact andersom: Ik heb het liever 50 weken per jaar uitstekend naar mijn zin en 2 weken niet, dan 50 weken lang me moeten verheugen op het feit dat ik straks 2 weken 'vakantie' heb. Nou, hoera.
Ik reis graag, maar als ik de rest van het jaar op een houtje zou moeten bijten om die reizen te kunnen maken, dan zou ik het achterwege laten.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:45 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Dat zeg je mooi!!
Ik heb het ook nooit begrepen, 2 weken per jaar verheugen op een caravan ergens in spanje. 50 weken per jaar in die sleur.
Ik leef graag ontspannen met de mensen om mij heen waarvan ik van hou. Dan kan de vakantie mij gestolen worden. Overigens ik heb makkelijk lullen met een huisje in Frankrijk.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik reis graag, maar als ik de rest van het jaar op een houtje zou moeten bijten om die reizen te kunnen maken, dan zou ik het achterwege laten.
Beginnetje?quote:AMSTERDAM - Het aantal huurwoningen dat corporaties met hoge korting verkochten, is vorig jaar vanwege de economische crisis met dertig procent gestegen tot 6700.
Vooral starters op de woningmarkt maken gebruik van de regeling. Dat schrijft Trouw op basis van cijfers die stichting Opmaat maandag publiceert.
Stichting Opmaat begeleidt de verkoop als de korting tussen de tien en vijftig procent ligt. Doorverkopen is niet toegestaan en de corporatie behoudt het recht om het pand terug te kopen.
Koper en corporatie delen de winst of het verlies bij deze zogeheten Koopgarant-regeling. In 2008 verkochten woningbouwverenigingen 2800 woningen met Koopgarant, in 2009 5200 en vorig jaar 6700.
Moeizame markt
Door de crisis en de moeizame huizenmarkt verkopen corporaties minder woningen op een 'normale' manier. Dat waren er in 2007 tienduizend en in 2009 achtduizend. Aedes, de brancheorganisatie van de corporaties, verwacht voor 2010 geen stijging.
De Koopgarantieregeling zou niet zonder risico zijn. Als huurders de lasten niet meer kunnen dragen, moet de corporatie de woning binnen drie maanden terugkopen. Hoogleraar huisvestingssystemen aan de TU Delft Marja Elsinga spreekt in de krant van 'een steen om de nek' van de corporaties.
Woonbond
De Woonbond, die een korting van tien procent wel genoeg vindt, stelt dat de relatief lage verkoopprijs de woningmarkt bederft.
Directeur van Opmaat Rein Bakker wijst erop dat via Koopgarant 125 duizend woningen voor de zittende huurders te koop zijn. Dat er 'slechts' 6700 zijn verkocht, toont volgens hem aan dat mensen lang niet altijd toehappen vanwege de lagere koopprijs. "Veel mensen krijgen de financiering niet rond." Volgens Bakker vormt de terugkoopverplichting 'nauwelijks' een risico.
© Novum
Ze willen 1.000.000 woningen verkopen, dus dan moeten ze nog even, die krijg je niet zomaar door de strot geduwdquote:Op maandag 14 maart 2011 07:38 schreef Resistor het volgende:
Meer woningen met korting verkocht
[..]
Beginnetje?
"Doorverkopen is niet toegestaan en de corporatie behoudt het recht om het pand terug te kopen".quote:Op maandag 14 maart 2011 07:38 schreef Resistor het volgende:
Meer woningen met korting verkocht
[..]
Beginnetje?
maar de starters zijn er blij mee, zo een "matsprijsje"quote:Op maandag 14 maart 2011 08:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
"Doorverkopen is niet toegestaan en de corporatie behoudt het recht om het pand terug te kopen".
Ik zou dat gewoon 'huur' noemen hoorHuur met extra zware sloten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |