hallo, net wakker zeker ?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:54 schreef paddy het volgende:
Indonesië en Hawaï hebben ook alarm nu hoor ik
NRCquote:Update 10.55 uur:Nu ook doden in Indonesië. Ten minste acht mensen zijn om het leven gekomen in het noorden van Sumatra, meldt persbureau AFP.
Ja die zit ik ook te kijken.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:56 schreef Michael-H het volgende:
Dit is de stream die ze ook op CNN gebruikte, van Taiwan
http://www.ustream.tv/channel/hotel-bayview
is ook al gemeld, yen gecrasht vanmorgen al.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:55 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Mwah, de yen zal wel flink gedaald zijn hoor
quote:Update 10.42: Een foto van twitteraar @mitsu_1024, het is onduidelijk waar in Japan deze genomen is
Klopt. Ik ben net wakker. Nachts weggeweest en niet uit. Vergeef mij. Ben wakker gebeld en dit topic in de gaten houden, dus geen tijd om alles terug te lezen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:57 schreef kitao het volgende:
[..]
hallo, net wakker zeker ?![]()
50 landen hebben waarschuwing in de hele pacific !
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:01 schreef Darklight het volgende:
Nuclear plant Onagawa is on fire according to german online newspaper Spiegel Newspaper in germany.
CNN meldt anders niet, toch wel vreemd dan.quote:
is te hopen maar hangt veel van de bodem af voor de kust.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:58 schreef TheVulture het volgende:
Als Taiwan niet hard geraakt wordt zal het vermoedelijk bij de andere landen ook wel meevallen
Het is donker nuquote:
ccn hanteert censuur, is me al 10 jaar geleden al opgevallen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:01 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
CNN meldt anders niet, toch wel vreemd dan.
gelukkig ligt mijn knie in barrels, kan hele dag buishangenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:02 schreef Laniboekje het volgende:
Ff snel douchen en dan weer voor de buis + laptop om alles te volgen! Balen dat ik moet werken straks, kan ik het minder goed volgen allemaal.
Bij mij is het m'n rug.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:06 schreef kitao het volgende:
[..]
gelukkig ligt mijn knie in barrels, kan hele dag buishangen
Ik zal eens wat taiwanese studievrienden vragenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:07 schreef shomila het volgende:
Goede middag
Is er wat meer bekend over Taiwan me zoon zit daar en heeft geen alarm gehoord.
Vooralsnog geen grote overlast volgens mijquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:07 schreef shomila het volgende:
Goede middag
Over iets van 7 minuten ofzo is de tsunami daar. Bellen dus.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:07 schreef shomila het volgende:
Goede middag
bel dan nu even i.p.v. over 7 minutenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:10 schreef Mishu het volgende:
[..]
Over iets van 7 minuten ofzo is de tsunami daar. Bellen dus.
zien jullie wel ?!!quote:
BBC en AJE hebben het ook nog niet gemeld toch?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:12 schreef kitao het volgende:
[..]
zien jullie wel ?!!
ik zei het al in deel 1 , bij cnn vegen ze die nieuws onder de vloerkleed.
Ik verstond er geen bal vanquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:06 schreef henkde_j het volgende:
Dat vond ik een schok![]()
Die Japanse vrouw op NOS
Ligt er maar net aan wat voor beving het is geweest he.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:12 schreef SemperSenseo het volgende:
Toch wel bizar:
Een ongelooflijk zware 8,9 magnitude aardbeving bij Japan, Mogelijk ''The Big One'' en waarschijnlijk de zwaarste in de moderne Japanse geschiedenis (vlgns. BBC tv), maar heel Tokyo staat nog overeind.
versus
Gisteren een armetierig 5,2 magnitude aardbeving in Yunnan, zuid-China, maar hele steden daar liggen plat met vele honderden doden
deze beving is toch nog wel 400 km of zo van Tokyo weg.. flinke afstand, ook voor zo'n grote beving.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:12 schreef SemperSenseo het volgende:
Toch wel bizar:
Een ongelooflijk zware 8,9 magnitude aardbeving bij Japan. Mogelijk ''The Big One'' en waarschijnlijk de zwaarste in de moderne Japanse geschiedenis (vlgns. BBC tv), maar heel Tokyo staat nog overeind.
versus
Gisteren een armetierig 5,2 magnitude aardbeving in Yunnan, zuid-China, maar hele steden daar liggen plat met vele honderden doden
quote:
Ik weet niet of je nu zo blij moet zijn met een knie in barrels dan, sterkte daar in ieder geval mee. Ik ben nu weer ff van de partij.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:06 schreef kitao het volgende:
[..]
gelukkig ligt mijn knie in barrels, kan hele dag buishangen
Dus? Er zijn ontelbaar veel variabelen in de schade die een aardbeving aanricht.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:12 schreef SemperSenseo het volgende:
Toch wel bizar:
Een ongelooflijk zware 8,9 magnitude aardbeving bij Japan. Mogelijk ''The Big One'' en waarschijnlijk de zwaarste in de moderne Japanse geschiedenis (vlgns. BBC tv), maar heel Tokyo staat nog overeind.
versus
Is gewoon gemeldquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:12 schreef kitao het volgende:
[..]
zien jullie wel ?!!
ik zei het al in deel 1 , bij cnn vegen ze die nieuws onder de vloerkleed.
slaap zacht domboquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:11 schreef Diconnected het volgende:
Over 6 uur golven hier in CA, ben benieuwd. Wil eigenlijk niet gaan slapen
Die waren paar minuten geleden op Al Jazeera te zien. Je zag de tsunami vlak voor de kust en de zee terugtrekken, bizarre beelden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:06 schreef Mishu het volgende:
Ik zie nergens beelden van de zee die zich terugtrekt of wat dan ook. Alleen maar platteland waar een puinstroom overheen stroomt. Tegenvallende beelden hier...
Inderdaad. Bizar.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:15 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Die waren paar minuten geleden op Al Jazeera te zien. Je zag de tsunami vlak voor de kust en de zee terugtrekken, bizarre beelden.
precies, zoveel factoren, zoveel uitkomsten.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat voor beving het is geweest he.
Al meerdere keren gemeldquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:15 schreef Oorlogsheld het volgende:
WTF
Update 11.11 uur AP meldt dat er een kerncentrale in het noordoosten van Japan in brand staat. In het gebied is de nucleaire noodtoestand uitgeroepen.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:15 schreef Oorlogsheld het volgende:
WTF
Update 11.11 uur AP meldt dat er een kerncentrale in het noordoosten van Japan in brand staat. In het gebied is de nucleaire noodtoestand uitgeroepen.
hmm...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:15 schreef Oorlogsheld het volgende:
WTF
cnn staat hier constant aan.quote:
Waarom zou dat?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Er staan toch 10-tallen kerncentrales daar? Dus als er 1 het begeeft zou er dan een domino effect kunnen komen?
Paniek zaaien om niets.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Als ze dichtbij elkaar zouden staan?
Dat ze allemaal uitvallen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Er staan toch 10-tallen kerncentrales daar? Dus als er 1 het begeeft zou er dan een domino effect kunnen komen?
quote:
Blijkbaar is Moeder Aarde een hippiequote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:19 schreef Mishu het volgende:
Bwhahaha en ons hippies noemen als we tegen kerncentrales zijnLOL
Dat het er iig niet goed gaat.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:21 schreef SpaceInvaders het volgende:
Wat betekend die nuclaire noodtoestand?
quote:
Ik sta daar op zich versteld van. Je zou een veel hoger getal verwachtenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:18 schreef Frutsel het volgende:
Dodental opgelopen naar 29
Tsunami bij vliegveld
Gevalletje: "Jongens...het gaat hier niet zo tof"quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:21 schreef SpaceInvaders het volgende:
Wat betekend die nuclaire noodtoestand?
Oh dat komt nog wel...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik sta daar op zich versteld van. Je zou een veel hoger getal verwachten
Ik zie niet in waarom of hoe dat zou kunnen gebeuren. Ik ben geen expert, maar ik denk niet dat het uitvallen van één kerncentrale kan leiden tot een domino effect. Daarnaast ben ik benieuwd naar welk gedeelte van een kerncentrale in de brand staat. Alleen dat berichtje over nucleaire noodtoestand is echt arelaxt, maar dat moet eerst maar 'es geverifieerd worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Als ze dichtbij elkaar zouden staan?
Dat kan ook standaard procedure zijn omdat er iets mis is met een kerncentrale. Voorlopig hebben ze alleen brand in het turbine-gebouw. Hoeft niets te betekenen voor de reactor zelf.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:23 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom of hoe dat zou kunnen gebeuren. Ik ben geen expert, maar ik denk niet dat het uitvallen van één kerncentrale kan leiden tot een domino effect. Daarnaast ben ik benieuwd naar welk gedeelte van een kerncentrale in de brand staat. Alleen dat berichtje over nucleaire noodtoestand is echt arelaxt, maar dat moet eerst maar 'es geverifieerd worden.
Nouja ik dacht dat misschien als er 1 boem zegt en er 1 in de buurt staat dat ie zo beschadigd kan raken door die boem dat ie ook boem kan zeggen en dan zo door enzoquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:23 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom of hoe dat zou kunnen gebeuren. Ik ben geen expert, maar ik denk niet dat het uitvallen van één kerncentrale kan leiden tot een domino effect. Daarnaast ben ik benieuwd naar welk gedeelte van een kerncentrale in de brand staat. Alleen dat berichtje over nucleaire noodtoestand is echt arelaxt, maar dat moet eerst maar 'es geverifieerd worden.
Zeker als je die beelden ziet waar wegen overspoeld raken met flink wat verkeer er op.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik sta daar op zich versteld van. Je zou een veel hoger getal verwachten
Dat bedoel ik. Nucleaire centrales zijn enorme complexe. Een brand hoeft niet te betekenen dat er straling vrijkomt. Magoed, even afwachten. Over de nucleaire noodtoestand zegt nu.nl:quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kan ook standaard procedure zijn omdat er iets mis is met een kerncentrale. Voorlopig hebben ze alleen brand in het turbine-gebouw. Hoeft niets te betekenen voor de reactor zelf.
quote:Media in Japan meldden eerder dat de autoriteiten de nucleaire noodtoestand hebben uitgeroepen.
Deze maatregel wordt genomen wanneer sprake is van radioactieve lekkages en wanneer de koelsystemen van kerncentrales uitvallen.
Da's alweer van een paar uur geleden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:25 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
De voorzijde van de land in trekkende vloedgolf...
dat werd net ook gezegd op Euronews.. toch minder vrolijk nieuws, maar wellicht in de onduidelijkheid uitgegeven.quote:Deze maatregel wordt genomen wanneer sprake is van radioactieve lekkages en wanneer de koelsystemen van kerncentrales uitvallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |