Ze komt nu kennelijk dus voor de rechter. Daar ben je als ouder lekker mee, zeg.quote:Constanza verdacht van megadiefstal
Constanza Breukhoven wordt beschuldigd van megadiefstal. De dochter van Hans en Connie Breukhoven moet woensdag voor de rechter verschijnen, omdat zij haar vader eind december voor ruim 2,7 miljoen euro zou hebben bestolen, zo luidt de beschuldiging van het Openbaar Ministerie (OM). Constanza ontkent echter dat ze iets met deze misdrijven te maken heeft.
De dochter van Hans en Connie zal samen met haar partner en zijn broer worden berecht. Volgens justitie zou het drietal 25 horloges, met een totale waarde van 200.0000 euro, aandelen ter waarde van 2,5 miljoen euro, 68.000 euro en een onbekend bedrag aan buitenlands geld uit de kluis van Hans hebben gestolen.
Constanza zou in het bezit zijn geweest van een reservesleutel en daarnaast zou ze ook de alarmcodes hebben gekend, waardoor ze erin slaagde de kluis leeg te halen. De twee mannen worden naast de diefstal ook verdacht van heling van een Mercedes.
Laatste update: Vandaag 17:26 uu
Was er nog meer info? Valse sneren?quote:
nah niet echtquote:
quote:Volgens haar advocaat Erik Kerkhoven, zal Constanza dat op 6 april ook voor de Haagse rechtbank verklaren dat zij onschuldig is.
klopt, maar dan wordt er nog niets inhoudelijks besprokenquote:Op vrijdag 1 april 2011 12:08 schreef Ole het volgende:
Is er 6 april ook niet al iets? even zoeken hoor!
van primeurjagers:
[..]
Ze stond wel met die doos in de Playboy.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:47 schreef LoveProfuzion het volgende:
Als Con de tijd had kunnen terugdraaien had ze die bastaardkinderen in die kartonnen doos laten liggen.
Het is dan ook niet van belang of ze schuldig is. Het feit alleen al dat je je eigen dochter voor de rechtbank sleept is smullen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:08 schreef Ole het volgende:
Is er 6 april ook niet al iets? even zoeken hoor!
van primeurjagers:
[..]
Dat doet het OM voor zequote:Op vrijdag 1 april 2011 13:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is dan ook niet van belang of ze schuldig is. Het feit alleen al dat je je eigen dochter voor de rechtbank sleept is smullen.
Ai! Het wordt toch allemaal wel heel pijnlijk. Natuurlijk dit is SHO en wij vinden het leuk, maar mijn hemel, het zal je kind maar zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2011 08:55 schreef Ole het volgende:
Stukje gemist maar:
Advocaten ontkennen dat zij en haar vriend er iets mee te maken hebben
-Con paste al sinds vorig jaar zomer op de kids omdat Constanz toen ook al labiel was
-Hoe moet het met de kids als constanz veroordeeld wordt, Con heeft geen voogdij
-Peter v/d V zie Con vaak met de kids in het park, ze is heel leuk met ze
even kijken of er nog wat op de site staat
quote:Gestolen aandelen waardeloos volgens Hans Breukhoven
AMSTERDAM - Hans Breukhoven zegt dat de aandelen die eind vorig jaar uit zijn woning werden gestolen geen stuiver waard zijn. Het Openbaar Ministerie schat de waarde van de papieren op 2,5 miljoen euro. Breukhovens adoptiedochter Constanza wordt verdacht van de diefstal.
"Het ging om oude paperassen", legt Breukhoven uit aan het AD. "Een soort bewijsstukken van aandelen die al lang zijn gecertificeerd." Dat houdt in dat de aandelen via een notaris zijn overgedragen aan iemand anders. "De dieven kunnen daar dus totaal niets mee."
Breukhovens villa in Wassenaar was eind vorig jaar het doelwit van een groep inbrekers. De dieven gingen ervandoor met een kluis, de totale buit wordt door het Openbaar Ministerie op 2,7 miljoen euro geschat.
Breukhovens 35-jarige adoptiedochter Constanza, haar partner Mohammed K. en diens broer Brahim moeten zich woensdag melden bij de rechtbank in Den Haag. De drie worden verdacht van de inbraak, met behulp van sleutels en alarmcodes zouden ze de kluis hebben gekraakt.
Geen contact
Hans en ex-vrouw Connie Breukhoven hebben sinds de inbraak geen contact meer gehad met Constanza, vertelt de zakenman. "Dit is een vervelende zaak die alleen maar verliezers kent."
Breukhoven denkt er niet aan woensdag naar Den Haag te gaan om zijn dochter bij te staan. "Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt. Ik heb geen zin in publiciteit en het is ook niet het beste moment om haar in de ogen te kijken."
Onschuldig
Constanza houdt vol dat ze onschuldig is en maakt zich volgens haar advocaat grote zorgen over de rechtszaak. Daar lijkt Breukhoven niet wakker van te liggen. "Ze wordt niet van het minste verdacht. En laten we eerlijk zijn, iemand die niks heeft gedaan hoeft natuurlijk niet voor te komen."
Breukhoven hoeft het merendeel van de gestolen waar niet terug. Wel wil hij graag zijn collectie horloges retour. De 25 sieraden vertegenwoordigen samen zo'n tweehonderdduizend euro, berekende het Openbaar Ministerie.
"Die gestolen horloges wil ik graag terug. De aandelen en het vermiste geld kunnen me weinig schelen."
Bron; Telegraafquote:'Ook voogdijzaak om kinderen Constanza Breukhoven'
van onze redactie
AMSTERDAM - Niet alleen de zaak van de verdwenen 2,7 miljoen uit de kluis van Conny en Hans Breukhoven speelt in het leven van aangenomen dochter Constanza. Ook zou er worden gestreden om de voogdij van haar kinderen.
Dat zou de advocaat van Mohammed, de vriend van Constanza en de vader van haar twee dochtertjes Soraya en Sammy, aan Shownieuws hebben bevestigd. De kinderen worden al sinds eind vorig jaar opgevoed door grootmoeder Conny.
Constanza en haar geliefde staan dinsdag, samen met de broer van Mohammed, voor de rechter omdat ze volgens justitie vijfentwintig horloges met een totale waarde van 200.000 euro uit de kluis van Hans Breukhoven hebben gestolen, evenals aandelen aan toonder ter waarde van 2,5 miljoen euro.
Ook verdween ongeveer 68.000 euro en een onbekend bedrag aan buitenlands geld. Het zou haar zijn gelukt doordat ze een reservesleutel had en alarmcodes kende. De twee mannen worden behalve van de diefstal ook verdacht van heling van een Mercedes CLS320.
En waarom liggen die aandelen anders in de kluisquote:
Geen idee...kan niet in het hoofd van Hans kijken...quote:Op zaterdag 2 april 2011 11:14 schreef Ole het volgende:
[..]
En waarom liggen die aandelen anders in de kluis
Alles is weg!
quote:Op zaterdag 2 april 2011 11:16 schreef kvd het volgende:
[..]
Geen idee...kan niet in het hoofd van Hans kijken...
Iedereen kent Theo Hiddema.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:23 schreef Ole het volgende:
Trouwens, ik ken één van de advocaten![]()
Niet die van Constanza, die van haar man/vriend
Theo Hiddema, geweldige vent![]()
[ afbeelding ]
Ik gok inderdaad ook zoiets. Als kind het mooiste van het mooiste krijgen, en dan ineens op eigen benen staan Terwijl ma blijft smijten met geld.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:09 schreef SEMTEX het volgende:
Ik gok: teveel gepamperd door mamma Connie?
en?quote:
Die wil je wel als advocaat ja.quote:
Slechtste gast in Dit Was Het Nieuws ooit. Geen humor geen affiniteit met de doelgroep en een veel te groot ego om Raoul Heertje eruit te kunnen lullen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:23 schreef Ole het volgende:
Trouwens, ik ken één van de advocaten![]()
Niet die van Constanza, die van haar man/vriend
Theo Hiddema, geweldige vent![]()
[ afbeelding ]
Ik gok maar wat. Het zal niet de goedkoopste zijn ole.quote:
Misschien geilt hij wel op de media aandacht, en heeft hij haar als onbemiddelde klant. Die betalen andere tarieven, Maar zeker weten doen we dat niet he!quote:Op woensdag 6 april 2011 10:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik gok maar wat. Het zal niet de goedkoopste zijn ole.
Is ook een optiequote:Op woensdag 6 april 2011 10:31 schreef Ole het volgende:
[..]
Misschien geilt hij wel op de media aandacht, en heeft hij haar als onbemiddelde klant. Die betalen andere tarieven, Maar zeker weten doen we dat niet he!
quote:maandag 14 maart 2011
Theo Hiddema reageert op verlies beroep: ik kom in aanmerking voor een lintje
Het Hof van Discipline heeft de schorsing van de Theo Hiddema wegens uitlatingen over een ex-cliënt vandaag bekrachtigd. De schorsing gaat op 15 april in en duurt twee weken.
Op BNR vertelt Hiddema vervolgens over de zaak. Zijn stelling: ik kom in aanmerking voor een lintje. Te horen in het archief, 14 maart, vanaf 18:18 (15 minuten). Over de strafrechtadvocatuur als eergevoelig metier, de rol van de media en het zuiver op de graat zijn:
Mijn klandizie heeft er recht op om te weten hoe ik zelf over zaken denk die mijn eergevoel raken.
. Dat dit in de publiciteit kwam was - zo legt Hiddema uit - een ongelukje.
quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:47 schreef LoveProfuzion het volgende:
Als Con de tijd had kunnen terugdraaien had ze die bastaardkinderen in die kartonnen doos laten liggen.
quote:wo 06 apr 2011, 06:00
Constanza Breukhoven kruist in juni degens (van onze redactie)
AMSTERDAM - Constanza Breukhoven is vandaag aanwezig in de rechtbank, maar de degens worden pas echt op 24 juni gekruisd.
Foto: Ab Blauw In Den Haag hoort zij nogmaals waar zij van wordt verdacht: een miljoenendiefstal uit het huis van haar vader Hans. De zaak wordt op 24 juni inhoudelijk behandeld. De confrontatie met haar ouders blijft nog even uit
Het gaat vanmiddag om een pro-formazitting. De advocaat van Constanza, Erik Kerkhoven: De zitting is geen inhoudelijke behandeling, maar een regiezitting. Als het goed is, is mijn cliënte daarbij aanwezig. De tenlastelegging is nu bekend, het komt kort gezegd neer op diefstal. Op 24 juni wordt de zaak inhoudelijk behandeld.
De band met Constanza is beter dan ooit, zei Conny Breukhoven half december nog. Haar dochter had haar eerder de zorg van de twee kleinkinderen, Sammy (3) en Soraya (2), toevertrouwd. Tussen 24 en 27 december sloegen de dieven toe in het huis van Hans Breukhoven in Wassenaar. Er werden geen braaksporen aangetroffen bij Villa De Breuckhove, wat leidde tot verdenking van o.a. Constanza.
De oudste dochter van de Breukhovens, die ontkent dat ze iets met de misdrijven te maken heeft, heeft volgens justitie samen met haar partner Mohammed, de vader van haar kinderen, en diens broer 25 horloges met een totale waarde van 200.000 euro uit de kluis van Hans Breukhoven gestolen, evenals aandelen aan toonder ter waarde van 2,5 miljoen euro. Ook verdween ongeveer 68.000 euro en een onbekend bedrag aan buitenlands geld.
Constanza werd op 1 januari gearresteerd. Na een paar weken kwam zij weer op vrije voeten, nadat de rechter-commissaris
haar voorarrest niet verlengde. Haar partner en diens broer bleven, en zijn nog steeds, in hechtenis. Zij worden alle drie beschouwd als verdachte in de zaak.
Dochter Constanza, die nu 35 is, werd door Conny en haar ex-man Peter Zulver op jonge leeftijd uit Colombia geadopteerd. Drie andere kinderen volgden met Hans. Zij gingen in 2009 uit elkaar. Conny en Hans hebben laten weten dat ze vandaag niet aanwezig zijn in de rechtbank.
Zo staat het er wel grappigquote:Constanza Breukhoven kruist in juni degens van onze redactie
Stomme Telegraaf.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zo staat het er wel grappig*Ziet zwaardgevecht voor zich
quote:Breukhoven wees dochter aan als dader
DEN HAAG - Hans Breukhoven heeft zijn dochter Constanza en haar vriend bij de politie aangewezen als de meest waarschijnlijke verdachten van de diefstal van de kluis in zijn huis in Wassenaar. Dat bleek woensdag bij de rechtbank in Den Haag. De zakenman deed die beschuldiging volgens het Openbaar Ministerie toen hij aangifte deed.
Breukhoven kwam tot die conclusie omdat Constanza een van de weinigen was die de code van het beveiligingssysteem van zijn huis had, wist waar de reservesleutels lagen en omdat ze in geldnood zat. Zijn dochter en haar vriend worden daarom verdacht van de diefstal van 25 dure horloges met een totale waarde van ongeveer 200.000 euro, aandelen ter waarde van circa 2,5 miljoen euro en nog een aanzienlijk geldbedrag aan buitenlandse valuta.
Het ging woensdag nog niet om een inhoudelijke behandeling van de strafzaak. Die vindt naar verwachting plaats op 24 juni.
dat ging over de vriendin van brahim, de broer van constanza's manquote:Op woensdag 6 april 2011 18:48 schreef kvd het volgende:
Wie heeft er net het item in boulevard gezien? Er werd namelijk ook iets gezegd over een zwangerschap. Er werd gezegd dat iemand 2,5 maanden zwanger zou zijn waarop Constanza zou hebben gezegd dat het 3 maanden en 2 dagen zou zijn. Het zal toch niet over Constanza zelf gaan?
gelukkig, het zou toch wat zijn als zij ook nog eens zwanger zou zijnquote:Op woensdag 6 april 2011 19:11 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
dat ging over de vriendin van brahim, de broer van constanza's man
De vriendin van haar zwager is net 2 of 3 maanden zwanger.quote:Op woensdag 6 april 2011 18:48 schreef kvd het volgende:
Wie heeft er net het item in boulevard gezien? Er werd namelijk ook iets gezegd over een zwangerschap. Er werd gezegd dat iemand 2,5 maanden zwanger zou zijn waarop Constanza zou hebben gezegd dat het 3 maanden en 2 dagen zou zijn. Het zal toch niet over Constanza zelf gaan?
Ik vind het oprecht heel sneu voor ze. Hebben je adoptie-ouders veel tijd en geld in je geinvesteerd in de hoop dat ook jij een beter leven krijgt, ga je ze beroven.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is dan ook niet van belang of ze schuldig is. Het feit alleen al dat je je eigen dochter voor de rechtbank sleept is smullen.
dat dusquote:Op donderdag 7 april 2011 00:22 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht heel sneu voor ze. Hebben je adoptie-ouders veel tijd en geld in je geinvesteerd in de hoop dat ook jij een beter leven krijgt, ga je ze beroven.
Dat hebben ze niet verdiend.
ehhh, werken?quote:Op donderdag 7 april 2011 10:06 schreef SEMTEX het volgende:
Verder is het natuurlijk best zuur als je ouders bulken van het geld en jij straatarm bent.
Aan al die kinderen van Connie kun je zien dat ze dat niet gewend zijn, volgens mijquote:
Inderdaad, moddergooien........quote:Constanza Breukhoven: Pa's vriendin kende alarmcode ook
Constanza, de dochter van Hans en Connie Breukhoven, wordt bij de rechtbank in Den Haag belaagd door fotografen en cameraploegen. FOTO ANP © ANP
Het Openbaar Ministerie gaat waarschijnlijk op korte termijn Hans en zijn ex-vrouw Connie Breukhoven verhoren over wie allemaal de codes kennen van het alarmsysteem van de zwaar beveiligde Wassenaarse villa van Hans Breukhoven, zo meldt het AD.
© ANP
© ANP
De advocaten van Constanza Breukhoven (35), die samen met haar man Mohammed K. (27) wordt verdacht van diefstal uit de miljoenenvilla, hebben daar gisteren met succes op aangedrongen voor de Haagse rechtbank. Maandag bepaalt de rechter of het voormalige glamourkoppel binnenkort aan de tand wordt gevoeld.
Hans Breukhoven stelt dat, behalve hij, nog vijf anderen de ultrageheime codes kennen. In dit geval zijn privéchauffeur, twee particuliere beveiligers met honden, een huishoudster én zijn dochter Constanza.
Deze stelt echter dat ook de nieuwe vriendin van Hans Breukhoven mogelijk wist hoe ze het beveiligingssysteem moest bedienen. Volgens Constanza's advocaat Erik Kerkhoven zou Hans Breukhoven zijn vriendin een sms met de juiste codes hebben gestuurd. Hans Breukhoven ontkent dat zijn ex Connie en de Algerijnse vrouw de codes hebben. ,,Ik heb de stellige indruk dat Hans slordig met de codes omsprong,'' aldus Kerkhoven.
Het OM houdt Constanza en haar man nog steeds verantwoordelijk voor de diefstal waarbij 25 horloges (totale waarde 200.000 euro), tienduizenden euro's en aandelen zijn ontvreemd. Het tweetal zou eind december, toen Hans Breukhoven op vakantie was, in de villa zijn geweest. Volgens Constanza was ze er alleen en had ze, toen ze even bij vrienden in Leiden op visite ging, vergeten het alarmsysteem aan te zetten.
De zaak wordt op 24 juni verder behandeld.
Lees meer in het AD
(Redactie)
Nee dat hebben ze zeker niet verdiend..Erg triest.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:22 schreef Tarak het volgende:
Ik vind het oprecht heel sneu voor ze. Hebben je adoptie-ouders veel tijd en geld in je geinvesteerd in de hoop dat ook jij een beter leven krijgt, ga je ze beroven.
Aan de ene kant vind ik niet dat je als adoptiefje dankbaar moet zijn voor het feit dat je adoptieouders je hebben opgenomen in hun gezin. Net als een biologisch kind hebben ze daar immers niet om gevraagd. En toch...het is een extra harde stab in the back lijkt me, na de al moeizame jaren die het gezin heeft gehad.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:22 schreef Tarak het volgende:
[..]
Klopt. Maar hier in SHO geldt het onschuldpresumptie-beginsel nietquote:Op donderdag 7 april 2011 12:36 schreef SEMTEX het volgende:
Maar we weten nog niet eens 100% zeker of Constanza echt dat geld heeft gejat...
nope!quote:Op donderdag 7 april 2011 16:45 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Klopt. Maar hier in SHO geldt het onschuldpresumptie-beginsel niet
Vanuit het kind bezien heb je gelijk, ik denk dat het voor de meeste adoptie-ouders wel een argument was cq zo voelde.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:30 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Aan de ene kant vind ik niet dat je als adoptiefje dankbaar moet zijn voor het feit dat je adoptieouders je hebben opgenomen in hun gezin. Net als een biologisch kind hebben ze daar immers niet om gevraagd. En toch...het is een extra harde stab in the back lijkt me, na de al moeizame jaren die het gezin heeft gehad.
Het idee dat een kind bij geboorte een onbeschreven blad is, behoort toch echt al een tijdje bij het rijk der fabelen. En ook de basis voor normen en waardensystemen of impulscontrole heeft een genetische basis.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:06 schreef SEMTEX het volgende:
Volgens mij had ik begrepen dat Constanza al iets ouder was toen ze geadopteerd was (bedankt, menig kappersblaadje bij de kapper en leesmap bij mijn ouders). Mischien toch een tik meegekregen van dat alles.
Dat snap ik niet. Dus als je ouders of wellicht broer / zus of tante/oom veel meer geld heeft dan jij dan ontstaat er een verleiding om ze te beroven? Nou, noem mij maar raar of apart ....maar ik heb die urgentie nooit gehad. Ook bij mensen die geen familie zijn en veel meer geld hebben dan ik: Nooit enige behoefte gehad om ze te gaan overvallen. Het idee is zelfs nooit bij me opgekomen. En ik koester nog steeds het wellicht dus wat naieve idee dat de meerderheid van de mensen zo'n waardensysteem hebben dat het ook voor hen zo geldt.quote:Verder is het natuurlijk best zuur als je ouders bulken van het geld en jij straatarm bent. En wat foute vriendjes: dan is de verleiding groot.
quote:Privé-weblog: Arme Conny door Wilma Nanninga
AMSTERDAM - Ik heb oprecht medelijden met Conny. Met hart en ziel moedert ze over haar kleinkinderen Sammy van drie en Soraya van twee. En tegelijkertijd staat Justitie tussen haar en haar adoptiedochter. Ze heeft al weken geen contact met Constanza, die ergens in Den Haag een kamertje huurt. Zullen moeder en dochter ooit nog door één deur kunnen?
Constanza zou hebben meegeholpen aan de kluiskraak van de familie Breukhoven in Wassenaar, en met gebruikmaking van de codes haar vriend en diens broer toegang hebben verschaft tot ondermeer 25 horloges ter waarde van 2 ton, 2,5 miljoen euro aan waardepapieren en 68.000 euro cash. Constanza ontkent, maar heeft de schijn tegen.
De verhalen over oudste adoptiedochter Constanza, die door Conny en Hans op alle mogelijke manieren is geholpen, komen los. Ze zou vooral van het luxe leventje dat de Breukhovens haar boden hebben gehouden, en zou nog ondankbaar zijn geweest ook. Zij was toch immers ook degene die destijds probeerde een tape, met daarop een ruzie tussen haar en haar ouders, te verkopen aan de hoogste bieder? Met als rode draad dat hun leven toch echt niet zo paradijselijk was... En zij is, volgens de verhalen, ook degene die maar niet enthousiast werd van de baantjes waaraan ze door bemiddeling van haar ouders kon beginnen.
Zo was ze ooit op proef produktieassistente bij een grote televisieproducent. Haar antwoord op de vraag of ze bij de koffieautomaat even koffie wilde halen voor een vergadering wekt daar nog altijd verbazing. Daarvoor kunnen we toch de cateraar laten komen? Op de opmerking dat dat geld kost antwoordde ze nonchalant Dan betaal ik dat wel. Of mijn moeder dan. Ik heb er echt geen zin in.
Ach, verhalen over Constanza. Breek Breek me de kluis niet open
quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:09 schreef Ole het volgende:
Wilma helpt ons even om ons geheugen op te frissen
[..]
quote:Vriend Constanza Breukhoven langer vast! door Gerda Frankenhuis
AMSTERDAM - De rechtbank heeft bepaald dat Mohammed K., de partner van Constanza Breukhoven, in voorlopige hechtenis blijft. Er zijn volgens de rechters nog te veel bezwaren om hem op vrije voeten te stellen.
Constanza zwijgt De dochter van Hans en Connie Breukhoven, Constanza,wordt er van verdacht horloges, aandelen en geld te hebben gestolen uit de kluis van haar vader. Verder bepaalde de rechter gisteren dat de gehele zaak terug wordt verwezen naar de rechter-commissaris zodat de advocaten eventueel nog meer onderzoekswensen kunnen laten uitvoeren.
Daarnaast werd bekend dat Hans en Conny Breukhoven bij de rechter-commissaris zullen worden gehoord over de kluiskraak in de kapitale villa van de ondernemer in Wassenaar. De Haagse rechtbank ging gisteren akkoord met het verzoek van de advocaten van Constanza en haar 27-jarige vriend Mohammed K..
Constanza’s raadsman mr. Erik Kerkhoven wil onder meer Hans nader doorvragen over een sms die hij naar zijn Algerijnse vriendin zou hebben gestuurd, met daarin de codes van het hek en de villa. Ook Conny zou daarvan volgens de pleegdochter van op de hoogte zijn geweest.
De pleegdochter van Hans en Conny wordt er samen met haar vriend van verdacht een kluis uit de kapitale woning van haar vader te hebben geroofd. Daarin zouden aandelen ter waarde van 2,5 miljoen euro en een horlogeverzameling van zo’n 25 uurwerken met een waarde van 200.000 euro hebben gelegen. Verder lagen er 70.000 euro en nog buitenlandse valuta
Ik snap uberhaupt niet hoe dat mens ooit journaliste heeft kunnen worden. Van enig schrijftalent kan ze echt niet beschuldigd worden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:46 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een vieze zuiger en stoker is die Wilma Nanninga ook
tnxquote:Op vrijdag 22 april 2011 17:17 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:880 pagina's politiedossier op straat
'Constanze Breukhoven haat haar vader'
De van kluisdiefstal verdachte Constanza heeft een diepgewortelde haat voor haar vader Hans van Breukhoven.
Dat blijkt uit het 880 pagina' s tellende politiedossier waarover Weekblad Privé deze week tien pagina' s schrijft.
Evert Santegoeds heeft alle verhoren gelezen en geeft in een Nieuwsflits van De Telegraaf een onthutsend inkijkje in het leven van de Wassenaars miljonairsfamilie.
Als Constanza en vriend Mohamed K. worden veroordeeld voor de miljoenenkraak, mag vader Hans nooit iets te maken krijgen met zijn kleinkinderen..
bronquote:Hans Breukhoven teleurgesteld in Constanza
WAT MOET er al allemaal niet gebeurd zijn voordat een vader zo ver komt dat hij zijn kind aangeeft bij de politie als een ordinaire kluisroofster? Dat is namelijk wat Hans Breukhoven (64) deed, een dag nadat hij hoorde dat zijn kluis en een aantal dure horloges, waaronder een peperdure Breitling Chronomatic B01 Ultimate , uit zijn Wassenaarse villa waren geroofd. De ondernemer beschuldigde zijn 35-jarige dochter Constanza!
„Mijn gedachten gingen meteen uit naar mijn dochter en haar vriend, ze moeten met de inbraak te maken hebben. Ook omdat de vriend van mijn dochter een Marokkaanse crimineel is. En mijn dochter verdenk ik omdat er geen braakschade was en er maar vijf mensen de combinatie van het hek kennen, weten waar de reservesleutel ligt en de code van het alarm hebben”, zegt Hans Breukhoven tegen de verbaasde rechercheurs als hij aangifte komt doen van de kluisroof.
Vader Hans is dan ook heel erg teleurgesteld in zijn Constanza. En dat steekt hij tegen de hem verhorende rechercheurs ook niet onder stoelen of banken. „Mijn dochter verkeert al geruime tijd in financiële problemen. En dat is al tien jaar aan de gang. Ik steunde haar financieel door de huur te betalen. Ik heb ook nog een poging ondernomen om haar vriend Mohammed te steunen bij het opzetten van zijn bedrijf. Toen die steun afliep en het de bedoeling was dat hij zelf de huur moest gaan betalen, gebeurde dat niet. Tijdens ramadan ging Mohamed drie maanden naar Marokko en liet Constanza en de kinderen alleen achter zonder geld of iets dergelijks. Toen hij terug kwam, heb ik besloten, omdat zij uit elkaar gingen, haar te helpen. Ik had een auto voor haar gekocht, een woning geregeld en hielp haar met het op de rails te krijgen van haar leven.”
Maar Hans kwam van een koude kermis thuis. Constanza keerde terug in de armen van de vader van haar twee kinderen, Semmy (2,5) en Soraiya (3,5), en misbruikte vervolgens het vertrouwen van haar vader. Uit het proces-verbaal van de zaak van de verdwenen kluis, in het bezit van weekblad Privé , blijkt volgens de politie namelijk zonneklaar dat Constanza, hoewel zij dat ontkent, een rol speelt in de zaak waarvoor haar vriend nog altijd in hechtenis blijft tot hij samen met Constanza op 24 juni zal worden berecht.
Dat de relatie tussen Hans en Constanza al heel lang niet meer optimaal is en dat de oorzaak van die verstoorde relatie de vriend van Constanza, de nu vastzittende Mohammed, is, blijkt ook uit wat Constanza de haar verhorende politiemannen vertelt. „Hij (Hans Breukhoven, ES) doet gewoon verkankerd, hij wil gewoon de kinderen hebben, hij haat Mo, hij wil niet dat ze Marokkaans leren. Hij heeft zelfs gezegd dat hij ervoor gaat zorgen dat Mo uit mijn leven gaat verdwijnen. Hij had gezegd dat hij ervoor zou zorgen dat Mo door twee mannen in elkaar geslagen zou worden.”
„Er is een keer wat gebeurd, maar wat zeg ik niet, en daardoor haat hij hem. Ik verwacht respect van mijn vader voor Mo, hij loopt alleen maar zijn l*l achterna. Hij kan voor mij doodvallen, ik bega een moord als mijn kinderen worden weggehaald. Hij komt niet aan mijn kinderen, simpel.”
Volgens Constanza is het contact met Connie nog altijd wel optimaal. „Ik heb goed contact met haar. Ze krijgt waarschijnlijk de tijdelijke voogdij over mijn kinderen. Ik vind dit belangrijk dat er een vast en bekend iemand voor mijn kinderen zorgt. Mijn kinderen komen daar al sinds de geboorte. Ze blijven daar logeren, een weekendje of weekje in de zomer. Ik vind al die instanties, Jeugdzorg en zo, maar eng, ze zijn er nu mee bezig. Mijn moeder heeft me gezegd dat ze me niet zal afvallen, ook al word ik schuldig bevonden, ze zal altijd met me blijven praten.”
Praten wil Hans Breukhoven misschien ook nog wel, maar dan wil hij wel de waarheid horen van de uit Bolivia geadopteerde Constanza die hij altijd als zijn dochter heeft beschouwd…
Netjes ,als ik zijn geld had zou ik hem een André Brilleman hebben gegeven .quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:15 schreef JaneDoe het volgende:
sinds wanneer duurt de ramadan drie maanden?!
die constanz, laat zich van alles wijs maken![]()
„Hij (Hans Breukhoven, ES) doet gewoon verkankerd, hij wil gewoon de kinderen hebben, hij haat Mo, hij wil niet dat ze Marokkaans leren. Hij heeft zelfs gezegd dat hij ervoor gaat zorgen dat Mo uit mijn leven gaat verdwijnen. Hij had gezegd dat hij ervoor zou zorgen dat Mo door twee mannen in elkaar geslagen zou worden.”
wat een baas is hans toch, zn eigen knokploegie
Mo heeft natuurlijk wel een handje geholpen ,quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:56 schreef SEMTEX het volgende:
Dan krijg je zo vaak redding en geld van je vader en nog maak je een puinzooi van je leven. Knap hoor.
hee joh, doe gewoon niet zo verkankerd en heb respect voor haar mannetje mo!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:16 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Mo heeft natuurlijk wel een handje geholpen ,
denk niet dat ze slim genoeg is om het alleen uit te dokteren .
bronquote:Beveiligers klappen uit de school'
Constanza ’pinde’ vaker in Breukhoven-kluis'
Constanza Breukhoven (35) deed, zo vertellen particuliere beveiligers die in de Wassenaarse woning van het echtpaar verbleven, al eerder een greep in de kluis. Zo ’pinde’ zij in 2003 binnen een paar weken twee keer. Zonder dat haar ouders daarvan op de hoogte waren.
De oudste adoptiedochter van het stel, die wordt verdacht van medeplichtigheid aan het volledig leeghalen van de ouderlijke kluis afgelopen december, woonde destijds al niet meer thuis maar in een flat in Den Haag.
„Als wij dan met een aantal beveiligers in de keuken koffiedronken, dan belde Constanza naar haar jongere zus Shanna. ’Nee, pap en mam zijn niet thuis, ik zie je zo’, hoorden we haar dan antwoorden. Vervolgens kwam Constanza binnen, gaf ons allemaal een hand en vroeg aan haar zusje: ’Staat de kluis open?’ Op haar ontkenning volgde dan steevast de vraag of de code nog dezelfde was. En dan rende de oudste dochter naar de kluis in de slaapkamer om binnen vijf minuten weer te vertrekken.”
De beveiligers hebben nooit iets tegen Hans en of Connie gezegd, omdat ze ’het kwaad’ niet verwachtten binnen het gezin. „We namen aan dat er een soort afspraak was dat dat gewoon kon. Bovendien werd er nooit gezegd dat er geld miste. Nu bekend is geworden hoeveel geld er altijd in de kluis lag, denk ik dat het ook ongemerkt kon. Van een grote berg mis je immers geen paar duizend euro.”
De beveiligers die waren ingehuurd om het gezin te beschermen tegen afpersers, doen nu hun verhaal, omdat „de informatie mogelijk nuttig kan zijn, nu de zaak over de kluiskraak binnenkort dient”.
De politie heeft intussen drie afpersers ingerekend. Zij probeerden de eind vorig jaar gestolen spullen voor 800.000 euro terug te verkopen aan Hans Breukhoven, maar liepen in een val.
De advocaat van Constanza, mr. Kerkhoven, was gisteren niet bereikbaar voor commentaar. De zaak dient op 24 juni.
Inderdaad ,Mohammed K. zijn broer Brahim en dan die Erikquote:Op donderdag 9 juni 2011 12:05 schreef missyB het volgende:
en wie zijn die 3 afpersers dan? bedoelen ze daar dat dochtergedrocht mee en dr vriend en die andere vlegel?
quote:vr 24 jun 2011, 12:24
Constanza Breukhoven voor de rechter
van onze redactie
AMSTERDAM - De rechtszaak tegen Constanza Breukhoven in verband met de kluiskraak bij haar vader Hans is inmiddels in volle gang.
Constanza en haar vriend Mohammed K. worden verdacht van diefstal en heling, meldt Saskia Belleman, rechtbankverslaggever van de Telegraaf, op Twitter.
Inmiddels is bekend dat de vriend van Constanza wordt ontslagen uit voorlopige hechtenis omdat zijn zaak op een later moment zal worden hervat in verband met verder onderzoek. De zaak van Conny en Hans' dochter vindt wel vandaag plaats.
Contstanza werd op 31 december 2010 aangehouden en beschuldigd van diefstal van vijfentwintig horloges met een totale waarde van 200.000 euro, aandelen aan toonder ter waarde van 2,5 miljoen euro uit de kluis van haar vader. Ook verdween ongeveer 68.000 euro en een onbekend bedrag aan buitenlands geld. Constanza heeft altijd ontkend betrokken te zijn bij de zaak.
Volg het laatste nieuws rondom de rechtszaak van Contstanza Breukhoven live via de Twitter van de rechtbankverslaggever van De Telegraaf Saskia Belleman.
quote:Rechter: "Was dat een groot bedrag voor u?" Brahim; "Ach groot... Nee, gewoon." Rechter; "Maar u heeft geen inkomen?" #Kluiskraak
3 minutes ago
Niet de snuggerste die Brahimquote:Brahim; "Ik dacht, weet je wat, ik ga lekker vakantie vieren met auto". Rechter; "En met 15.900 euro in uw schoenzool." #Kluiskraak
5 minutes ago » SaskiaBelleman Saskia Belleman
Brahim zag geen verband tussen auto, en feit dat broer vast zat. "Ik dacht dat hij tijdens jaarwisseling teveel gedronken had." #Kluiskraak
quote:D.: "Ik was alleen woordvoerder. Ik zou niet delen in opbrengst". Rechter; "Dan groeit mijn verbazing. Waarom deed u dat?" #Kluiskraak
1 minute ago »
SaskiaBelleman Saskia Belleman
Ging op obligaties, aandelen aan toonder, certificaten. D. vroeg als 'woordvoerder' 8 ton van Breukhoven. #Kluiskraak
3 minutes ago »
Misverstand, zegt D. "Dat was niet bedoeling. We wilden spullen teruggeven." #Kluiskraak
7 minutes ago »
Rechtbank verhoort nu vierde verdachte, Jordan D., die zou hebben getracht deel spullen Breukhoven te helen. #Kluiskraak
8 minutes ago
quote:Constanza slaakt een diepe zucht, draait op haar verdachtenbankje. #Kluiskraak
4 minutes ago » SaskiaBelleman Saskia Belleman
Tweet tussenuit gevallen; D. vroeg als 'woordvoerder' van anderen 8 ton aan Breukhoven, voor 'teruggeven' spullen. #Kluiskraak
6 minutes ago
Filmen en geluid opnemen mag niet, dik kennelijk welquote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:15 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
De rechtbankverslaggever van de Telegraaf (staat hierboven).
Jammer dat je geen Engels kent. Anders had ik gezegd go fuck your selfquote:
quote:Dit bericht is geplaatst op 27-06-2011
Constanza Breukhoven is helemaal klaar met haar vader Hans. Volgens haar komt het nooit meer goed tussen hen. "Het contact is onherstelbaar beschadigd", zegt ze.
Constanza Breukoven, hier bij RTL Boulevard, breekt met papa HansDe oudste adoptiedochter van Hans en Connie Breukhoven wordt verdacht van het leegroven van de complete inhoud van de kluis van haar vader. De ruzie die daarna ontstond komt volgens Constanza nooit meer goed. "En dat wil ik trouwens ook niet. De breuk is definitief," zegt ze vandaag in het AD.
Over de relatie met haar moeder die voor haar twee dochtertjes, Soraya en Semmy zorgt, wil de 35-jarige Constanza niets zeggen. "De anderhalve maand dat ik in de cel zat, is ze mij in eerste instantie niet komen opzoeken. Dat was haar beslissing. Het deed me eigenlijk niets", laat de 35-jarige Constanza weten.
Connie zorgt ondertussen wel voor de twee kinderen van Constanza. Al voor de kluisroof moedert ze over de 3-jarige Semmy en 4-jarige Soraya.
Constanza hoopt dat ze na haar celstraf de kinderen weer snel in haar armen kan sluiten. "En de twee samen met Mo een stabiel en warm huisje-boompje-beestje-gezinsleven in een leuk, eigen huisje te kunnen geven."
Constanza hangt een gevangenisstraf van tien maanden boven het hoofd. Ze wordt verdacht van het samen met vriend Mohammed en diens broer Brahim zouden ze eind vorig jaar uit de kluis van Hans spullen hebben gestolen met een geschatte waarde van 2,7 miljoen euro.
Vraag me af wat jeugdzorg daar van denkt dan als con dr straf heeft uitgezeten.quote:
Heb jij ook maar gegoogled je Engelsquote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:52 schreef tong80 het volgende:
Jammer dat je geen Engels kent. Anders had ik gezegd go fuck your self
waarom lees ik steeds over 'de 2 dochtertjes' van constanz?!quote:
Kluisje, boompje, beestje spelen.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:27 schreef doeka het volgende:
"Ik ga lekker met Mo en de kindertjes in een eigen huis wonen."
Dat allebei jaquote:Op maandag 27 juni 2011 14:15 schreef missyB het volgende:
[..]
Vraag me af wat jeugdzorg daar van denkt dan als con dr straf heeft uitgezeten.
Ze mag dr mams wel op blote knietjes danken dat zij al die tijd voor dr kinderen wil zorgen
quote:
hóe anders staan deze twee in t leven dan constanz?!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:01 schreef missyB het volgende:
Alle lof voor Conny'
door Wilma Nanninga
AMSTERDAM - De bijna 26-jarige Shanna Breukhoven en haar broer Marvin (24) springen voor hun ouders in de bres. „Constanza moet dolblij zijn dat onze moeder zich nu ontfermt over haar twee kindertjes. Iets beters kan haar onder deze omstandigheden niet overkomen. Voor de kinderen betekent het stabiliteit, liefde én dat ze naar de beste scholen gaan.”
Shanna, die werkt als stewardess, en de bijna afgestudeerde Marvin, die momenteel een huiswerkbegeleidingsbedrijf heeft, vertellen voor het eerst sinds het kluiskraakdrama in Wassenaar over hun opvoeding, en hoe zij denken over waarvan hun 35-jarige zus Constanza wordt beschuldigd.
Marvin aan Pagina Privé: „De rechtbank moet nog oordelen, maar ik weet dat mijn ouders en Constanza pertinent verschillende inzichten hebben over hoe je je leven moet inrichten. Mijn ouders vinden dat je moet werken, of je nu rijk bent of niet.”
Shanna: „Het is fout gegaan nadat mijn vader eerst jarenlang alles voor het gezinnetje van Constanza en Mo had betaald. Daarmee stopte hij toen hun oudste spruit vier jaar was. Hij zei dat Mo nu zelf verantwoordelijkheid moest nemen en voor zijn gezin moest gaan zorgen. Daarna kwam de kluiskraak.”
Shanna zegt zich te schamen voor haar zus: „Wij hebben de best denkbare opvoeding gehad. Het heeft ons nooit aan iets ontbroken. Daarom vind ik het zo vreselijk wat mama nu overkomt.”
Marvin die na het atheneum naar de universiteit ging: „Mijn ouders hebben ons de allerbeste instrumenten gegeven. Maar daarvan moet je dan wel zelf een mooi leven in elkaar knutselen. Mijn moeder heeft een enorm inlevingsvermogen en cijfert zich weg voor anderen. Nu ook springt ze over haar eigen schaduw heen door met al haar liefde voor de kinderen van Constanza te zorgen.”
bron:telegraaf
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:15 schreef Ole het volgende:
En het is een stukje van Wilma, volgens mijn likt ze nog de grond waarop con loopt
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:15 schreef Ole het volgende:
En het is een stukje van Wilma, volgens mijn likt ze nog de grond waarop con loopt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |