Volgens Roel werkt dat ipcc-trucje niet meer onder iOS 4.3.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:56 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ligt aan je carrier, las net op een ander forum dat je via deze oude IPCC nog steeds de boel aan de praat krijgt.
http://forum.iculture.nl/(...)-a-2.html#post603878
Is mij idd niet geluktquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Volgens Roel werkt dat ipcc-trucje niet meer onder iOS 4.3.
Idd...quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:06 schreef fyah het volgende:
Wel kut wanneer je provider je dat verbiedt. Waarom zou je je klanten MINDER van je betalende dienst (dataverbruik) gebruik laten maken? Alsof iPhone users nu toch die stomme dongle gaan kopen
Windows I hate you! Echt waarom zo moeilijk!quote:Can I upgrade from a 32-bit version of Windows to a 64-bit version of Windows?
No. If you are currently running a 32-bit version of Windows, you can only perform an upgrade to another 32-bit version of Windows. Similarly, if you are running a 64-bit version of Windows, you can only perform an upgrade to another 64-bit version of Windows.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 01:01 schreef Tijn het volgende:
Ok, ik heb iOS 4.3 en T-Mobile. En nu? Ik kan echt 0 verschillen vinden
Overigens is er ook weer een Safari update 5.0.4 onder OSX uit.quote:This update contains new features and improvements, including the following:
* Personal Hotspot
- Share iPhone 4 cellular data with up to 5 devices (combination of up to 3 Wi-Fi, 3 Bluetooth, and 1 USB)
* iTunes Home Sharing
- Play music, movies, and TV shows from a shared iTunes library on a Mac or PC (requires iTunes 10.2)
* New AirPlay features
- Play videos from the Photos app including the Camera Roll album, iTunes previews, enabled third-party apps and websites on Apple TV
- Play slideshows from Photos on Apple TV using transitions available on Apple TV
* Faster Safari performance with Apple Nitro JavaScript engine
* HD video out using the Apple Digital AV Adapter
- View 720p HD videos from Videos app, iPod app, Photos, YouTube, Safari, Keynote, and enabled third-party apps on an HDMI display
* Ping features
- Push notifications for comments and follow requests
- Post and Like songs directly from the Now Playing screen
- Parental controls
* New Settings
- Messages setting for number of times to repeat an alert
- iPad side switch setting to lock screen rotation or mute audio notifications and sound effects
* Single tap conference call dialing with a pause to send a passcode
* Bug fixes
Je bedoelt een betaalde dev account (¤99/jaar?).quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:23 schreef De_Hertog het volgende:
XCode 4 is ook uit. $4,99 in de App Store, voor mensen die geen dev acount hebben.
Alleen registratie is niet meer voldoende, je moet die $99 dokken of $5 voor alleen XCode.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:28 schreef Aether het volgende:
[..]
Je bedoelt een betaalde dev account (¤99/jaar?).
Of moet je alleen geregistreerd zijn (zoals nu het geval is).
Heb begrepen dat XCode4 nog wat buggy is.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alleen registratie is niet meer voldoende, je moet die $99 dokken of $5 voor alleen XCode.
Ja, ik vind het heel raar.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:16 schreef Aether het volgende:
[..]
Heb begrepen dat XCode4 nog wat buggy is.
Wel jammer dat er überhaupt betaald moet worden. Zou denken dat Apple juist ontwikkeling voor OSX/iOS wilt stimuleren.
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10880quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:55 schreef Snuf. het volgende:
Heej jongens. Ik heb al een tijdje een MacBook Pro. Speakers heb ik nog niet, dus die zoek ik nu eigenlijk! Hebben jullie goede aanraders voor maximaal 150 euro? Alvast bedankt!
quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:55 schreef Snuf. het volgende:
Heej jongens. Ik heb al een tijdje een MacBook Pro. Speakers heb ik nog niet, dus die zoek ik nu eigenlijk! Hebben jullie goede aanraders voor maximaal 150 euro? Alvast bedankt!
Wat als je een schijfopruiming doet?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:13 schreef Saninl het volgende:
FUUUU
Waarom kan mijn vader op zijn PC (Windows 7 64BIT) geen Quicktime/iTunes installeren?
Wat is hieraan te doen? Hij wil wel met zijn iPhone kunnen werken?!
Schijfopruiming? Uhm,quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:34 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Wat als je een schijfopruiming doet?
Heeft hij al eerder Itunes geïnstalleerd?
De nummers die je op je iPhone wil zetten in een playlist zetten en alleen deze playlist synchroniseren.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:20 schreef frank07 het volgende:
Wat is de handigste manier om je gehele muziekcollectie in iTunes te beheren en tegelijkertijd een deel van deze collectie gesynchroniseerd te hebben met een iPhone?
Dat werkt dan eenmaal op de iPhone hetzelfde als normaal? Dus netjes ieder album een map etc?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De nummers die je op je iPhone wil zetten in een playlist zetten en alleen deze playlist synchroniseren.
Dat heeft de iPhone sowieso niet, maar als je tags goed staan kun je de nummers gewoon via Album, Artiest enzovoorts selecteren, zoals normaal iddquote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:40 schreef frank07 het volgende:
[..]
Dat werkt dan eenmaal op de iPhone hetzelfde als normaal? Dus netjes ieder album een map etc?
Kan Windows geen 64- en 32-bits programma's runnen? Anders eerst even QT apart installeren en dan pas iTunes installeren.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:37 schreef Saninl het volgende:
[..]
Schijfopruiming? Uhm,
Hij heeft nog nooit iTunes gehad. Maar nu wil hij dat installeren omdat hij een iPhone heeft, en dan geeft de iTunes 64bit installer aan dat hij Quicktime moet installeren, maar dat kan niet, want daar is geen 64bit versie voor..
Dus dan krijgt hij allemaal foutmeldingen...
Ja, maar dat gaat dus niet.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:43 schreef fyah het volgende:
[..]
Kan Windows geen 64- en 32-bits programma's runnen? Anders eerst even QT apart installeren en dan pas iTunes installeren.
Maakt niet uit, zolang je hem maar af en toe calibreert.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:28 schreef AskMe het volgende:
Is het nou slecht om je mbp aan de oplader te laten als je thuis bent of is het beter als je de oplader eruit haalt als hij 100% is opgeladen?
How to create a password-protected (encrypted) disk image in Mac OS X 10.3 or laterquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:18 schreef 2cv het volgende:
Kan ik losse mapjes op mijn Mac beveiligen met een wachtwoord ? Zo ja: hoe ?
Het is slim om je batterij eens in de zoveel tijd even leeg te laten gaan.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:28 schreef AskMe het volgende:
Is het nou slecht om je mbp aan de oplader te laten als je thuis bent of is het beter als je de oplader eruit haalt als hij 100% is opgeladen?
Handmatig materiaal beheren op de iPhone, iPad en iPodquote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:20 schreef frank07 het volgende:
Wat is de handigste manier om je gehele muziekcollectie in iTunes te beheren en tegelijkertijd een deel van deze collectie gesynchroniseerd te hebben met een iPhone?
Al Firefox & Download Helper extensie geprobeerd?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:08 schreef icebeer het volgende:
ik ben op zoek naar een (gratis) programma waar ik geluid wat op een website speelt (45min mixtape) op te nemen naar .mp3 formaat.
Iemand een idee?
Audio Hijackquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:08 schreef icebeer het volgende:
ik ben op zoek naar een (gratis) programma waar ik geluid wat op een website speelt (45min mixtape) op te nemen naar .mp3 formaat.
Iemand een idee?
Bedankt ! Ik zal het even proberen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:47 schreef Junkie het volgende:
[..]
How to create a password-protected (encrypted) disk image in Mac OS X 10.3 or later
Ja, dus je kunt het beste een aparte partitie aanmaken voor TM, zo veel ruimte als je er voor over hebt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:29 schreef Saninl het volgende:
Kort vraagje tussendoor.
Als ik mijn 1TB schijf aansluit op mijn Macbook, en ik kies voor timemachine. Pakt hij dan heel de schijf voor Timemachine?
Want het is namelijk ook een opslag voor video's ed?!
Kan dat terwijl er bestanden op staan?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:40 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, dus je kunt het beste een aparte partitie aanmaken voor TM, zo veel ruimte als je er voor over hebt.
Dat soort shizzle is meestal wel op te lossen door een PRAM-reset. Ik had ooit ook zo'n iMac en die had daar ook 's last van: met die reset was het opgelost.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
De iMac van mijn ouders (20" Core 2 Duo Alu) heeft een vreemd probleem: als hij in slaapstand staat en je maakt hem wakker valt hij binnen een paar seconden weer in slaap. De tweede keer blijft hij wel gewoon wakker.
Dit gebeurt niet altijd, maar wel vaak. Googlen brengt me niet echt verder. Iemand een idee
Onderhoud?quote:Op zondag 13 maart 2011 02:19 schreef sneeuwuil het volgende:
Waarom wordt de apple store nu geupdate?
Bedoel je in iOS of OS X?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:04 schreef koffiekoekje het volgende:
Iemand al tekst geselecteerd in de nieuwe safari? Soort van handig, ofzo
Heb je het niet over de "handige" functie op de Frontpage? Die heeft niets te maken met de nieuwe Safari, dat is iets van Fok! zelf.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:04 schreef koffiekoekje het volgende:
Iemand al tekst geselecteerd in de nieuwe safari? Soort van handig, ofzo
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dat soort shizzle is meestal wel op te lossen door een PRAM-reset. Ik had ooit ook zo'n iMac en die had daar ook 's last van: met die reset was het opgelost.
PRAM reset succesvol uitgevoerd, maar hij doet nog steeds hetzelfde. Ook al permissions hersteld en de schijf gecontroleerd met Disk Utility.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:35 schreef fyah het volgende:
Ook ooit gehad. Dat PRAM ding was het idd, staat in de handleiding van je Mac ergens. Geloof P inhouden bij aanzetten
Wat is dat dan? Ik zie niksquote:Op zondag 13 maart 2011 16:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Heb je het niet over de "handige" functie op de Frontpage? Die heeft niets te maken met de nieuwe Safari, dat is iets van Fok! zelf.
Ja die. Zag het pas na de update.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Heb je het niet over de "handige" functie op de Frontpage? Die heeft niets te maken met de nieuwe Safari, dat is iets van Fok! zelf.
Nee hoor, hij maakt gewoon een mapje aan voor TM.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:40 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, dus je kunt het beste een aparte partitie aanmaken voor TM, zo veel ruimte als je er voor over hebt.
Ja, maar hij gaat net zo lang door tot het volume vol is. Als je TM dus een ruimtelimiet wil geven, moet je dat door partitioneren doen.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:35 schreef jakkop het volgende:
[..]
Nee hoor, hij maakt gewoon een mapje aan voor TM.
Ah op die fiets. Ja, dan is een aparte partitie handiger.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:37 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ja, maar hij gaat net zo lang door tot het volume vol is. Als je TM dus een ruimtelimiet wil geven, moet je dat door partitioneren doen.
Kan, met een Gparted live-cd. Maar ik zou voor de zekerheid toch maar gewoon de schijf leeghalen en partitioneren.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:52 schreef Saninl het volgende:
[..]
Kan dat terwijl er bestanden op staan?
Alleen kan dat niet. Best wel falend hequote:Op zondag 13 maart 2011 16:40 schreef jakkop het volgende:
[..]
Ah op die fiets. Ja, dan is een aparte partitie handiger.
[..]
Kan, met een Gparted live-cd. Maar ik zou voor de zekerheid toch maar gewoon de schijf leeghalen en partitioneren.
Electronic King op eBay.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Waar kun je het goedkoopst een Macbook Pro 15 inch halen?
Geen iPad gewonnenquote:helaas, u heeft niet gewonnen.
Ga snel naar je bakker voor een nieuw Waldkorn-brood.
Ach, een extra schijf kan nooit kwaad, en is niet duur.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:43 schreef Saninl het volgende:
[..]
Alleen kan dat niet. Best wel falend he
Want al die bestanden zijn te groot om ergens anders op te zetten
harder, better, faster, stronger, our, work is, never, over, work it work it work it work it, harder harderquote:
Ik had afgelopen week gebeld om te kijken of ze mijn in-ears konden vervangen. Moest normaal via apple winkel, maar omdat die ver van hier ligt gaf de support medewerker mij een nieuwe set onder zijn eigen (PERSOONLIJKE!) serienummer en apple care.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:26 schreef Adames het volgende:
Zo macbook van de reperatie terug. Een of andere schroef zat los waardoor trackpad niet goed werkte. Moet zeggen, prima afhandeling, was hem maar een weekje kwijt.
Doei, Nokiaquote:Hello there,
There is a pertinent story about a man who was working on an oil platform in the North Sea. He woke up one night from a loud explosion, which suddenly set his entire oil platform on fire. In mere moments, he was surrounded by flames. Through the smoke and heat, he barely made his way out of the chaos to the platform's edge. When he looked down over the edge, all he could see were the dark, cold, foreboding Atlantic waters.
As the fire approached him, the man had mere seconds to react. He could stand on the platform, and inevitably be consumed by the burning flames. Or, he could plunge 30 meters in to the freezing waters. The man was standing upon a "burning platform," and he needed to make a choice.
He decided to jump. It was unexpected. In ordinary circumstances, the man would never consider plunging into icy waters. But these were not ordinary times - his platform was on fire. The man survived the fall and the waters. After he was rescued, he noted that a "burning platform" caused a radical change in his behaviour.
We too, are standing on a "burning platform," and we must decide how we are going to change our behaviour.
Over the past few months, I've shared with you what I've heard from our shareholders, operators, developers, suppliers and from you. Today, I'm going to share what I've learned and what I have come to believe.
I have learned that we are standing on a burning platform.
And, we have more than one explosion - we have multiple points of scorching heat that are fuelling a blazing fire around us.
For example, there is intense heat coming from our competitors, more rapidly than we ever expected. Apple disrupted the market by redefining the smartphone and attracting developers to a closed, but very powerful ecosystem.
In 2008, Apple's market share in the $300+ price range was 25 percent; by 2010 it escalated to 61 percent. They are enjoying a tremendous growth trajectory with a 78 percent earnings growth year over year in Q4 2010. Apple demonstrated that if designed well, consumers would buy a high-priced phone with a great experience and developers would build applications. They changed the game, and today, Apple owns the high-end range.
And then, there is Android. In about two years, Android created a platform that attracts application developers, service providers and hardware manufacturers. Android came in at the high-end, they are now winning the mid-range, and quickly they are going downstream to phones under ¤100. Google has become a gravitational force, drawing much of the industry's innovation to its core.
Let's not forget about the low-end price range. In 2008, MediaTek supplied complete reference designs for phone chipsets, which enabled manufacturers in the Shenzhen region of China to produce phones at an unbelievable pace. By some accounts, this ecosystem now produces more than one third of the phones sold globally - taking share from us in emerging markets.
While competitors poured flames on our market share, what happened at Nokia? We fell behind, we missed big trends, and we lost time. At that time, we thought we were making the right decisions; but, with the benefit of hindsight, we now find ourselves years behind.
The first iPhone shipped in 2007, and we still don't have a product that is close to their experience. Android came on the scene just over 2 years ago, and this week they took our leadership position in smartphone volumes. Unbelievable.
We have some brilliant sources of innovation inside Nokia, but we are not bringing it to market fast enough. We thought MeeGo would be a platform for winning high-end smartphones. However, at this rate, by the end of 2011, we might have only one MeeGo product in the market.
At the midrange, we have Symbian. It has proven to be non-competitive in leading markets like North America. Additionally, Symbian is proving to be an increasingly difficult environment in which to develop to meet the continuously expanding consumer requirements, leading to slowness in product development and also creating a disadvantage when we seek to take advantage of new hardware platforms. As a result, if we continue like before, we will get further and further behind, while our competitors advance further and further ahead.
At the lower-end price range, Chinese OEMs are cranking out a device much faster than, as one Nokia employee said only partially in jest, "the time that it takes us to polish a PowerPoint presentation." They are fast, they are cheap, and they are challenging us.
And the truly perplexing aspect is that we're not even fighting with the right weapons. We are still too often trying to approach each price range on a device-to-device basis.
The battle of devices has now become a war of ecosystems, where ecosystems include not only the hardware and software of the device, but developers, applications, ecommerce, advertising, search, social applications, location-based services, unified communications and many other things. Our competitors aren't taking our market share with devices; they are taking our market share with an entire ecosystem. This means we're going to have to decide how we either build, catalyse or join an ecosystem.
This is one of the decisions we need to make. In the meantime, we've lost market share, we've lost mind share and we've lost time.
On Tuesday, Standard & Poor's informed that they will put our A long term and A-1 short term ratings on negative credit watch. This is a similar rating action to the one that Moody's took last week. Basically it means that during the next few weeks they will make an analysis of Nokia, and decide on a possible credit rating downgrade. Why are these credit agencies contemplating these changes? Because they are concerned about our competitiveness.
Consumer preference for Nokia declined worldwide. In the UK, our brand preference has slipped to 20 percent, which is 8 percent lower than last year. That means only 1 out of 5 people in the UK prefer Nokia to other brands. It's also down in the other markets, which are traditionally our strongholds: Russia, Germany, Indonesia, UAE, and on and on and on.
How did we get to this point? Why did we fall behind when the world around us evolved?
This is what I have been trying to understand. I believe at least some of it has been due to our attitude inside Nokia. We poured gasoline on our own burning platform. I believe we have lacked accountability and leadership to align and direct the company through these disruptive times. We had a series of misses. We haven't been delivering innovation fast enough. We're not collaborating internally.
Nokia, our platform is burning.
We are working on a path forward -- a path to rebuild our market leadership. When we share the new strategy on February 11, it will be a huge effort to transform our company. But, I believe that together, we can face the challenges ahead of us. Together, we can choose to define our future.
The burning platform, upon which the man found himself, caused the man to shift his behaviour, and take a bold and brave step into an uncertain future. He was able to tell his story. Now, we have a great opportunity to do the same.
Stephen.
Al best oud toch?quote:Op maandag 14 maart 2011 13:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nokia: The first iPhone shipped in 2007, and we still don't have a product that is close to their experience.
[..]
Doei, Nokia
Yup, 8 februariquote:
Geprobeerd en het is gelukt. Die map is voor mijn porno en ik wil domweg niet dat als iemand toevallig even op mijn Macje werkt die map zomaar kan openen. Het beveiligingsniveau hoeft dus niet zo heel hoog te zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:47 schreef Junkie het volgende:
[..]
How to create a password-protected (encrypted) disk image in Mac OS X 10.3 or later
Alt + e (voor de trema) en dan de e (om de trema op de e te zetten).quote:Op maandag 14 maart 2011 21:58 schreef Saninl het volgende:
Hoe kan ik op een Mac(book) een "e" met trema krijgen? (in Adium en Word)
Superscript gebruiken.quote:Hoe kan ik op een Mac(book) "cm2" met een kleine "2" krijgen? (Word)
Dank!quote:Op maandag 14 maart 2011 22:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alt + e (voor de trema) en dan de e (om de trema op de e te zetten).
[..]
Superscript gebruiken.
Ik vind het mooi om te zien hoe Microsoft compleet faalt als ze geen monopolie in een markt hebben.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:10 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.bloomberg.com/(...)-as-demand-ebbs.html
'..as demands ebs' ook echtquote:Op maandag 14 maart 2011 22:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het mooi om te zien hoe Microsoft compleet faalt als ze geen monopolie in een markt hebben.
Klopt. Ik koop waarschijnlijk gewoon een schijf van 1TB die ik dan gewoon alleen als backup heb.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:36 schreef jakkop het volgende:
[..]
Ach, een extra schijf kan nooit kwaad, en is niet duur.
Weinig kans nu de afgelopen maanden zo'n beetje alle potentiële opvolgers weg zijn gegaan daar.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:30 schreef fyah het volgende:
Daarom hoop ik voor Microsoft's sake dat die holbewoner snel aan de kant wordt gezet van zijn positie als CEO.
- download de juiste firmware op http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:27 schreef DaMook het volgende:
Ik heb afgelopen week, 4.3 GM geinstalleerd op mijn iPad (weet niet of dat echt het probleem is, maar dat denk ik). Nu geeft ie aan dat ie verbonden wil worden met itunes, zodra ik dat doe geeft itunes de melding dat de software verlopen is. Ok dus ik wil 4.3 er opnieuw opzetten, gaat niet, itunes zegt dat ik de nieuwste software heb. Toen 4.3 van brokenstones gehaald , maar die werkt ook niet, ik denk dan 4.2.1, nu krijg ik de melding (al een paar keer) dat er tijdelijk geen verbinding mogelijk is met de iPad nogwat server van apple en dat ik het later nogmaals moet proberen. Kan ik op een of andere manier mijn iPad nu weer aan de gang krijgen of is er idd een server down en moet ik het gewoon morgen nog een keer proberen ? Ik baal namelijk wel dat ik hem nu niet kan gebruiken.
Thx, dit lijkt te werkenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:46 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
- download de juiste firmware op http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/
- verbind je iPad met iTunes
- alt+click Restore
Wordt het je primaire laptop? Dan de MacBook Pro, en voor 1086 euro is de duurste MBP echt een beest, met zijn i7. Als je de goedkopere MacBook Pro koopt, heb je ook een laptop die minstens net zo snel is als de vorige generatie 15" en houd je nog 326 euro over. Voor die prijs kun je een 256GB SSD kopen, waardoor je MBP nog veel sneller wordt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:09 schreef Godtje het volgende:
Kunnen jullie helpen met beslissen? Ik weet even niet zo goed wat het beste is op dit moment voor mij.
Dat weten jullie misschien ook niet daarom verzamel ik wel meningen. 1200 euro ongeveer dan zijn de opties. ....
MacBook pro 13 inch 2.3 GHz 874 euro
MacBook pro 13 inch 2.7 GHz 1086 euro
MacBook air 11 inch 64 gb 732 euro
MacBook air 11 inch 128 gb 874 euro
MacBook air 13 inch 128 gb 945 euro
MacBook air 13 inch 256 gb 1181 euro
Hey maar die prijzen kloppen niet! Jawel.
Ik ben morgen in Maleisië. Stuk goedkoper. Nog nadelen aan eentje importeren? Normaal koop ik in nl.
Ik ben nu aan het reizen en denk ik de air. Maar thuis misschien eer aan de pro. Lastig dus.
Wat zouden jullie doen?
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wordt het je primaire laptop? Dan de MacBook Pro, en voor 1086 euro is de duurste MBP echt een beest, met zijn i7. Als je de goedkopere MacBook Pro koopt, heb je ook een laptop die minstens net zo snel is als de vorige generatie 15" en houd je nog 326 euro over. Voor die prijs kun je een 256GB SSD kopen, waardoor je MBP nog veel sneller wordt.
Ik ben de laatste paar dagen veel aan het kijken naar de MacBook Air (ik heb zelf de 2010-versie MBP), vooral omdat ik teleurgesteld was dat de 13" MacBook Pro niet dezelfde hogere resolutie kreeg. Maar hoe meer ik lees, hoe vaker ik tegenkom dat het scherm van de 13" tegenvalt in vergelijking met het scherm van de 13" Pro, ondanks de hogere resolutie (slechtere kleurweergave, slechtere kijkhoek etc). Afgezien van dat valt elk ander voordeel van de Air (behalve de dikte) weg in vergelijking met de nieuwe MacBook Pro. De nieuwe MBP is sneller (veel sneller!), uitgebreider, heeft dezelfde indrukwekkende standby-tijd, heeft thunderbolt, verlicht toetsenbord, en voor de prijs waarvoor jij hem kunt halen, is het echt een koopje.
MacBook Pro halen dusWelke van de twee moet je zelf beslissen, hangt een beetje af van wat je wilt. Ik zou zelf voor de goedkopere gaan, en er dan zelf een 256SSD in zetten. Dat is nog binnen je budget, en je hebt dan echt een supersnelle laptop.
Nee hoor, met 265GB SSD komt hij op 1262 euro: http://tweakers.net/price(...)0-25-inch-256gb.htmlquote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:50 schreef Godtje het volgende:
Duidelijke post dank je. Alleen van de Ssd klopt niet.
Met 256ssd komt hij op 1330 voor de i5
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:05 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee hoor, met 265GB SSD komt hij op 1262 euro: http://tweakers.net/price(...)0-25-inch-256gb.html
Of 1239 met een 240GB SSD: http://tweakers.net/price(...)-inch-ssd-240gb.html
Die laatste krijgt goede recensies, en 16GB is wel verwaarloosbaar denk ik.
Klopt, maar upgraden via de mac store zelf zou ik sowieso niet doen. Apple rekent altijd veel te veel voor upgrades, en de harde schijf is echt heel simpel zelf te vervangen (is letterlijk een paar minuten werk). Bovendien heb je dan nog je originele schijf over die je als externe schijf kunt gebruiken, en als je via Apple upgrade krijg je die er niet bij.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:10 schreef Godtje het volgende:
Oh gewoonlos zelf kopen bedoel je. In de mac store zijn ze een stuk duurder. Los zelf kopen kan ik inderdaad natuurlijk altijd zelf nog doen. Of misschien in Maleisië ook goedkoper!
Gaat idd wel erg ver, maar Apple is niet geheel vrij van dit probleem. Anders hadden wij nu wel Personal Hotspot gehadquote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
The carriers are not your customers: the Windows Phone 7 update mess
je kunt gewoon naar een AASP als er iets mee aan de hand is.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:00 schreef Godtje het volgende:
Kunnen jullie me nog vertellen over garantie in Nederland als ik hem in Maleisië ga kopen.
Waar stuur ik hem dan heen? En accepteren ze dat gewoon?
KUCH appked.com KUCH.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:34 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Kan iemand me uitnodigen voor gebroken steentjes![]()
?
Of keyboard layout "International US" gebruiken. Dode toetsen ftw.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alt + e (voor de trema) en dan de e (om de trema op de e te zetten).
Niet lelijkquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:52 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Ik mag me binnekort eigenaar noemen van een 15inch met 256SSD en Hi res scherm (1gb videokaart versie) Macbook Pro
Dankzij m'n werk 350 euro korting
Ssdquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:52 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Ik mag me binnekort eigenaar noemen van een 15inch met 256SSD en Hi res scherm (1gb videokaart versie) Macbook Pro
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:52 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Dat zijn de betere acties!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:27 schreef fyah het volgende:
http://kevinrose.com/blog(...)hoku-earthquake.html
Goed verhaalquote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:27 schreef fyah het volgende:
http://kevinrose.com/blog(...)hoku-earthquake.html
Hide Folders for Macquote:Op maandag 14 maart 2011 18:23 schreef 2cv het volgende:
[..]
Geprobeerd en het is gelukt. Die map is voor mijn natuurfilms en ik wil domweg niet dat als iemand toevallig even op mijn Macje werkt die map zomaar kan openen. Het beveiligingsniveau hoeft dus niet zo heel hoog te zijn.
Het probleem is nu dat de mapgrootte vast staat: ik kan er niet eenvoudig iets bij zetten. Is daar een oplossing voor ?
Daarbij creeert het 2 icoontjes op mijn bureaublad. Als ik m'n Mac opstart staat er 1 en als ik daar op klik ontstaat een 2e icoon wat dan het mapje is (al is het icoon wel anders dan van een gewoon mapje). Dat lijkt nogal eh … overdreven. Misschien is daar ook een oplossing voor ?
De volgende winkel wel.quote:Op woensdag 16 maart 2011 07:58 schreef Godtje het volgende:
Geen demo aanwezig en die op voorraad niet uit willen pakken.
Dan niet.
VirtualBox?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:15 schreef 2cv het volgende:
Weet iemand een goede emulator waarmee ik een oude versie (± 10 jaar oud) van AutoCAD op mijn Mac kan laten draaien ? Bij voorkeur een emulator waarbij ik m'n Mac niet hoef te herstarten als windows-ding.
Maakt nog veel uit nu je zo'n beetje alles kan bedienen met je iPhone?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zit er gvd ook al geen infraroodsensor op de nieuwe MBA....
Ik ben zo blij dat ik daar weg ben. Ze gaan binnenkort ook "nieuwe" abonnementen introduceren voor de iPhone.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:00 schreef Svyatagor het volgende:
T-Mobile
http://www.iphoneclub.nl/(...)ijke-hotspot-functie
Met "extra flexibiliteit" bedoelen ze "je krijgt voortaan x minuten óf x smsjes, in plaats van x minuten én smsjes." Voor dezelfde prijs.quote:Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen het iPhone abonnement en het nieuwe i-Abonnement?
Met het huidige iPhone abonnementen koopt een klant minuten en smsjes in. Met het nieuwe i-Abonnement koopt een klant units in en kan daarmee zelf bepalen of hij dit gebruikt voor bellen of smsen. Hiervoor is gekozen om dat klanten graag meer flexibiliteit willen in het gebruik van de maandelijkse bundel. Verder wordt het mogelijk om Sms bundels te activeren op het i-Abonnement (Sms Verdubbelaar en Sms Maximaal)
De internetsnelheid wordt verhoogd van 2 Mbps naar 7.2 Mbps per seconde. Na het bereiken van 1GB aan data zal de snelheid worden teruggebracht naar 64kbps. Maar bij T-Mobile hoeft er dus niet extra betaald te worden en blijft het internet dus onbeperkt beschikbaar.
De uploadsnelheid wordt verhoogd van 384 Kbps naar 768 Kbps.
Ja, maar een netwerk naar netwerk opzetten is niet zo snel gedaan. Plus ik klik liever op een afstandsbediening dan dat ik swipe op m'n iPhone.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maakt nog veel uit nu je zo'n beetje alles kan bedienen met je iPhone?
Niet dat ik fan ben van t-mobile, maar volgens dat artikel kan het bij Vodafone ook alleen tegen bijbetaling en bij KPN helemaal niet..quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:00 schreef Svyatagor het volgende:
T-Mobile
http://www.iphoneclub.nl/(...)ijke-hotspot-functie
Je kan een trial aanmaken, en vervolgens opzeggen volgens mij. Zit je nergens aan vast en kan je er toch gebruik van maken.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:55 schreef fyah het volgende:
[quote]A credit card is required to start your free trial. After your trial ends, your card will be charged an annual subscription fee of ¤79.00*[quote]
lolgeen mobileme trial dus. Zulke shit vergeet ik toch op tijd op te zeggen.
quote:MacUpdate Bundle: 11 Mac Apps for $49.99
A few times a year, MacRumors partners with MacUpdate to promote their Mac application bundle deal. Their latest bundle delivers at least 12 Mac applications for $49.99 (a $381 value if all purchased separately) including:
- Parallels Desktop 6 - Run Windows on your Mac without rebooting
- Divvy ($14) - Create custom workspaces on your screen
- 1Password ($39) - Easily manage website logins/passwords
- MacUpdate Desktop ($10) - Keep your Mac software updated automatically
- DVD REmaster Pro 7 ($49) - Convert DVD movies to iPhone or Apple TV
- Mac DVDRipper 2 ($9) - Copy DVDs to your Mac
- Hands Off! ($24) - Monitor and control access to your network or disks
- App Tamer ($14) - Pause idle apps from consuming CPU cycles and battery life
- TechTool Pro 5 ($98) - Disk utility and repair
- Civilization IV ($19) - Turn based history game, Game of the Year winner.
- A Better Finder Rename ($19) - File, photo and MP3 batch renamer
Ik denk dat 'ie misschien wat minder diep in de fles moet kijken, want z'n verhaal slaat natuurlijk ook helemaal nergens op.quote:Op donderdag 17 maart 2011 07:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wtf heeft bon jovi met muziek te maken? Een stel schreeuwende studio-artiesten die herrie verkopen aan huismoeders en domme blonde vrouwen ne.ken.
Bon Jovi
Blij dat we daar vanaf zijn.
Kun je automatische spellingcheck niet uitschakelen in Word?quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:52 schreef Saninl het volgende:
Wat verschrikkelijk irritant dat in Word for Mac als je een stuk tekst kopieert van een site dat hij er dan automatisch van die rode kronkels onderzet.
Ookal zet je language weer op Dutch, die dingen blijven maar staan.
Echt gruwelijk irritant, slecht ook van Word...
Er is zeker niets aan te doen?
Dat wil ik niet, haha.quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kun je automatische spellingcheck niet uitschakelen in Word?
Jon Bongiovi is een inhalige zak die op muzikaal gebied al jaren niks interessants meer doet en zijn trouwe fans compleet uitknijpt met concertkaartjes van $400. En dan zoet lullen over de magie van het album; all he cares about is cash.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie misschien wat minder diep in de fles moet kijken, want z'n verhaal slaat natuurlijk ook helemaal nergens op.
Sowieso, LP's, WTF? De CD werd eind '82 ingevoerd en sinds begin jaren '90 zijn er nauwelijks LP's meer te koop geweest. De verkoop van CD's is altijd lager geweest dan die van LP's, vooral omdat CD's gewoon veel duurder zijn dan LP's. Halverwege de jaren '90 ontdekte het publiek het bestaan van MP3 en de boel ontplofte toen in 1999 Napster ten tonele verscheen. De schuld van de toch al gekelderde CD-verkoop werd toen natuurlijk in de schoenen van het grote boze internet geschoven, maar ondertussen was het eigenlijk al te laat om het tij nog te keren.
Op grote schaal werden er albums naar MP3 geript en via internet met elkaar gedeeld. Muziek leefde als nooit tevoren! Napster verdween, andere diensten als eDonkey, Kazaa en nu natuurlijk BitTorrent namen deze rol over. De muziekindustrie was compleet in paniek, en dan vooral de oldschool artiesten die niet begrepen wat er gebeurde.
En toen kwam daar in 2003 de iTunes Music Store. Dat is iets wat de muziekindustrie wel begreep: dezelfde downloads als die ongrijpbare piraten, maar dan voor geld. Al snel werd er meer muziek verkocht via iTMS dan via welke winkel met fysieke media dan ook. Als er *iets* de grote platenmaatschappijen heeft gered van de ondergang, was het Apple met de iPod en de iTunes Music Store.
En daar komt dan meneer Jon Bon Jovi die roept dat Steve Jobs verantwoordelijk is voor het verdwijnen van de gloriedagen van de LP. Jaja
iTunes LP, zelfs.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:44 schreef n8n het volgende:
Tegenwoordig komen er weer steeds meer albums op LP uit.
1password is briljant, Divvy is een aanrader, Parallels gebruik ik zelf niet maar staat zeer goed bekend. De rest ken ik niet.quote:
Omdat de grote platenmaatschappijen door de loudness war de geluidskwaliteit van CD's compleet om zeep geholpen hebben. Op LP's is het niet mogelijk om dusdanig hoge luidheidsniveau's te persen zonder dat de naald om de haverklap uit de groef springt, dus daarom heeft dat medium nu een kleine opleving.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:44 schreef n8n het volgende:
Tegenwoordig komen er weer steeds meer albums op LP uit.
Voor mij is vinyl een leuke hobby naast downloads, heeft voor mij niks met de loudness war te maken want een cd zal je mij nooit zien kopenquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat de grote platenmaatschappijen door de loudness war de geluidskwaliteit van CD's compleet om zeep geholpen hebben. Op LP's is het niet mogelijk om dusdanig hoge luidheidsniveau's te persen zonder dat de naald om de haverklap uit de groef springt, dus daarom heeft dat medium nu een kleine opleving.
Maar de echte toekomst ligt helemaal niet in fysieke media, maar in al dan niet betaalde downloads.
Downloads zijn bijna altijd rips van CD en zijn dus ook onderhevig aan dezelfde loudness war. Dat is de reden waarom veel mensen denken dat LP's beter klinken. Het is natuurlijk ook zo dat te luid gemasterde muziek (zij het download of op CD) lelijker klinkt dan dezelfde muziek van LP, waar extreme mate van luidheid niet mogelijk is. Maar vinyl an sich is geen betere drager voor geluid dan een compact disc of een computerbestand, integendeel.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:34 schreef n8n het volgende:
[..]
Voor mij is vinyl een leuke hobby naast downloads, heeft voor mij niks met de loudness war te maken want een cd zal je mij nooit zien kopen
En of, Death Magnetic van Metallica is nog wel het trieste dieptepunt van de laatste jaren.quote:
BTW: op tweakers liep een interessante discussie hierover.quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
En of, Death Magnetic van Metallica is nog wel het trieste dieptepunt van de laatste jaren.
http://www.guardian.co.uk(...)/sep/27/digitalmusic
[ afbeelding ]
Ik dacht er zelf ook aan, handig om in de keuken even je recepten door te nemen...quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:24 schreef Aether het volgende:
SmartCover doubles as a iPad fridge magnet
[ afbeelding ]
Niet eens gezien, sorryquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:21 schreef Junkie het volgende:
[..]
Hide Folders for Mac
Spotlight : Exclude Certain Folders
Dan lijkt me dit stevigerquote:Op donderdag 17 maart 2011 16:24 schreef Aether het volgende:
SmartCover doubles as a iPad fridge magnet
[ afbeelding ]
http://link.marktplaats.nl/427788082quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:00 schreef Godtje het volgende:
Leuk in Malaysia een macbook kopen maar ..... power!
Die dingen zijn 80 euro officieel.
Iemand nog tips of dat ergens anders goedkoper en goed kan?
Of echt alleen in de store te vertrouwen?
Ik heb trouwens alleen het opschuif gedeelte nodig maar dat lijkt apple niet los te verkopen.
Uhmmm dat is een ipod/iphone/etc oplader en ik zoek voor een macbook pro.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:11 schreef n8n het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/427788082
Kan je hiervan gebruiken, dacht ook dat ze daarvoor travel-kits verkochten, deze is toch ongetwijfeld goedkoper
De adapter met eurostekker heb je alleen nodig toch? Die is wel hetzelfdequote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:13 schreef Godtje het volgende:
[..]
Uhmmm dat is een ipod/iphone/etc oplader en ik zoek voor een macbook pro.
Die zijn niet hetzelfde.
Nopequote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:14 schreef n8n het volgende:
[..]
De adapter met eurostekker heb je alleen nodig toch? Die is wel hetzelfde
De adapter van mijn iPhone-oplader past op die van mijn MacBook Pro, dat opzetstukje is hetzelfdequote:
Kwartje valt!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:19 schreef n8n het volgende:
[..]
De adapter van mijn iPhone-oplader past op die van mijn MacBook Pro, dat opzetstukje is hetzelfde
Wellicht vind je een tweedehands kapotte oplader, zet daar anders een advertentie voor. Je kan voor de kabel ook een metertje verlengsnoer kopen/solderen en die aan je voeding koppelen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:22 schreef Godtje het volgende:
[..]
Kwartje valt!
Maar dan heb ik geen kabel. Dan is die erg kort. Niet echt een optie.
Ja ik wilde dus liever geen hobby oplossingen zoals inderdaad zelf knutselen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:23 schreef n8n het volgende:
[..]
Wellicht vind je een tweedehands kapotte oplader, zet daar anders een advertentie voor. Je kan voor de kabel ook een metertje verlengsnoer kopen/solderen en die aan je voeding koppelen
http://link.marktplaats.nl/424290899 krijg ik het prijsverschil?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:25 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ja ik wilde dus liever geen hobby oplossingen zoals inderdaad zelf knutselen.
Dan trek ik die 80 euro wel uit mijn zak.
Maar misschien weet iemand zo snel of het makkelijk is om een losse kabel te kopen of dat er goede imitatie spullen zijn.
Waarom zou je dat doen?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:21 schreef rubje het volgende:
Zijn er nog mensen hier die via de welbekende Evan inmiddels in iPad 2 hebben bestelt?
Je kunt in die gaten achter de stekker gewoon een normaal netsnoer steken, dat werkt ook:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:25 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ja ik wilde dus liever geen hobby oplossingen zoals inderdaad zelf knutselen.
Dan trek ik die 80 euro wel uit mijn zak.
Maar misschien weet iemand zo snel of het makkelijk is om een losse kabel te kopen of dat er goede imitatie spullen zijn.
Tnxquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://www.dealextreme.co(...)-plug-european-13354
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 06:35 schreef MOD het volgende:
Hee ik zoek iets van een stand voor mijn MBP.
Die MStand ziet er deftig uit maar kost rond de 80eu las ik ergens.
Dat vind ik flink duur voor een standaard en dus vroeg ik me af of er iets is dat er een beetje op lijkt.
Ik heb nou een gaar plastic ding van 3euro staan maar die zakt in elkaar telkens.. Niet echt het beste dus.
Als het eenmaal draait is het 100% stabiel, alles draait, werkt en ziet eruit als een mac.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:40 schreef Junkie het volgende:
@flepke
Hackintosh een beetje te doen op een zelfbouw computertje? Draait het ook echt 100% stabiel of is het echt tweakwerk, ook na dat het is geinstalleerd?
Je moest eens weten hoeveel mensen er als de klippen bij willen zijn om als eerste met een iPad 2.0 te kunnen pronken ongeacht die paar dagen verschil.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:41 schreef jakkop het volgende:
Waarom zou je dat doen?Over een week istie hier.
beetje ondergesneeuwd door de oplader, als iemand iets weet: eeuwige dankquote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:13 schreef n8n het volgende:
Even een vraag waar ik al een tijd last van heb. Met Safari lijkt Google onder de indruk dat m'n Mac een mobiel apparaat is. Niet te wijzigen in de voorkeuren, niet met een andere user-agent. Cookies of cache verwijderen helpt niet, opnieuw opstarten ook nietIemand een oplossing?
Heb je ooit developr tools geinstalleerd?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:28 schreef n8n het volgende:
[..]
beetje ondergesneeuwd door de oplader, als iemand iets weet: eeuwige dank
Heb al alle cookies waar "google" in voorkwam weggegooid, ga het ff proberen moet k overal weer inloggenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Misschien dat Google mobiel-specifieke cookies heeft opgeslagen toen je nog wel met een mobiele User-Agent surfte? Even cookies leeggooien dus.
Ik ga over drie weken, neem een iPad mee voor mijn moederquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Jammer dat ik niemand ken die binnenkort in de VS is: AT&T verkoopt de 'oude' iPad voor $529 (~¤400 incl tax) voor de 64GB Wifi+3G:
http://www.tuaw.com/2011/(...)-first-gen-3g-ipads/
Hoe bedoel je dat? Fullscreen? Als achtergrond?quote:Op zondag 20 maart 2011 14:58 schreef TwyLight het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is een Numbers bestand op de desktop te laten zien?
Als achtergrond, een beetje alá Geektool. Heb al wat gezocht maar kan niet echt wat nuttigs vinden. "Numbers" is ook niet echt een fijne zoekterm om te zoekenquote:Op zondag 20 maart 2011 15:23 schreef Junkie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Fullscreen? Als achtergrond?
Misschien kan je dat met afloat.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:38 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Als achtergrond, een beetje alá Geektool. Heb al wat gezocht maar kan niet echt wat nuttigs vinden. "Numbers" is ook niet echt een fijne zoekterm om te zoeken
Hmm, wel een grappig programma en voor andere dingen misschien nuttig, maar niet echt voor wat ik nu wil bereikenquote:
quote:2011 MacBook Pros Crashing Under Load?
A lengthy discussion thread on Apple's discussion forum reveals an issue that some new 2011 MacBook Pro owners have been having with their new machines. A MacRumors discussion thread also mirrors some of the complaints. Forum user lithast describes his situation:
Received a new 15" 2.2/6750M MBP last week and have been having some issues with the machine locking up under load.
For example if I boot up a VM using Fusion the temperature will spike up above 90 degrees and the machine will lock up most of the time. The machine appears locked (cannot move the mouse at all and keyboard is unresponsive). I can SSH into the machine still and it still is running however. This is one example but it will freeze under a number of circumstances where the CPU/GPU load is very high (rendering, DJ Software, compiling so far in my travels).
There's been speculation that the issue is related to the graphics driver or power management, and it seems the issue is reliably reproducible. A wiki has been organized to document the issue. Apple is reportedly aware of the issue, but no reliable solution has been provided.
Om hetzelfde aantal zendmasten als TMobile te krijgen, had het ze nog zo'n 5 jaar gekost.. Snellere optie dus. En duurder.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Oei....AT&T koopt Tmobile USA voor 39 miljard. Hadden ze toch ook heel wat zendmasten van kunnen neerzetten.
Is het weer zover? Moet je voor de grap eens de bron bekijken bij dit soort berichten. Die hebben ze nooit, behalve de supportforums van Apple. Ze zitten die gewoon echt af te struinen op zoek naar problemen. Kansloos.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:08 schreef Pino112 het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)k-pros.html#reacties
Haha, heerlijk om al die reacties te lezen
Doet Engadget ook hoor en ik zou Engadget niet kansloos willen noemen.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:54 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Is het weer zover? Moet je voor de grap eens de bron bekijken bij dit soort berichten. Die hebben ze nooit, behalve de supportforums van Apple. Ze zitten die gewoon echt af te struinen op zoek naar problemen. Kansloos.
Ik weet niet of dit het is wat je bedoeld, maar hier is een uitleg.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:23 schreef AskMe het volgende:
Iemand ervaring met een time capsule ? En werkt dit hetzelfde als een externe harde schijf ?
Hmm, doe mij maar NZBs.org, i.c.m. Sickbeard & CouchPotatoquote:Op maandag 21 maart 2011 21:50 schreef DaMook het volgende:
Er is een nieuwe (goede) , weet eigenlijk niet hoe je het noemt, usenet site, binarie iets ofzo, online. binload.com , voorlopig gratis en met mac client
.
Wat een lelijke software. Hier Unison en nzbmatrixquote:Op maandag 21 maart 2011 21:50 schreef DaMook het volgende:
Er is een nieuwe (goede) , weet eigenlijk niet hoe je het noemt, usenet site, binarie iets ofzo, online. binload.com , voorlopig gratis en met mac client
.
Hmm dat is dus niet wat ik nodig hebquote:Op maandag 21 maart 2011 20:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit het is wat je bedoeld, maar hier is een uitleg.
TimeCapsule is gewoon eigenlijk botweg een netwerkrouter met daarnaast een interne harde schijf. Wat er gebeurt is gewoon dat er een gedeelde schijf in het netwerk komt en dat je daar je Time-Machine backups erop kan zetten. Maar de netwerkschijf hoef je niet perse alleen voor Time-machine backups te gebruiken. Je kunt het bijvoorbeeld ook als gedeelde iTunes-Library gebruiken, zodat alle computers daarvan kunnen streamen. Daarnaast is het gewoon een wireless accesspoint of netwerkswitch voor je computers.
Yup, geen probleem hier.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Iedereen al veilig over naar 10.6.7?
Minder positief is dat ik het probleem nu alweer heb.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:26 schreef Adames het volgende:
Zo macbook van de reperatie terug. Een of andere schroef zat los waardoor trackpad niet goed werkte. Moet zeggen, prima afhandeling, was hem maar een weekje kwijt.
Openschroeven en zelf fixen?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Minder positief is dat ik het probleem nu alweer heb.
Balen, zeg! Heb je zo'n witte MacBook of een Pro?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Minder positief is dat ik het probleem nu alweer heb.
Als ik dat zelf kan zonder garantie te verliezen. En dan zal ik het probleem wel weer opnieuw krijgen.quote:
Een pro, 13 inch.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Balen, zeg! Heb je zo'n witte MacBook of een Pro?
quote:Op maandag 21 maart 2011 22:30 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Hmm, doe mij maar NZBs.org, i.c.m. Sickbeard & CouchPotato
Ik vind het wel een prettige usenet client/providerquote:Op maandag 21 maart 2011 22:39 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Wat een lelijke software. Hier Unison en nzbmatrix
Tof ehquote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
In de nieuwe aflevering van Californication zit er weer een prominent stukje van 30 sec. aan product placement voor de nieuwe Macbook Pro. Behoorlijk lang als je het aan mij vraagt.
[ afbeelding ]
Dat is niet gekquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Lekker: per 0104 van 22 Mbps naar 40 Mbps bij Ziggo!
Kan ik die 75 per ongeluk verwijderde HD films sneller opnieuw downloaden
Weet je toevallig of de 2 Mbit verbinding ook wordt verbeterd?quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)lheid-pakketten.htmlquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:54 schreef Adames het volgende:
[..]
Weet je toevallig of de 2 Mbit verbinding ook wordt verbeterd?
Hier al een hele tijd 120 mbitquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
quote:Nieuwe klanten krijgen de nieuwe snelheden per 1 april, bestaande klanten worden via een brief op de hoogte gesteld wanneer zij sneller internet krijgen. Dat kan duren tot 1 september.
Extreem kak.quote:Op donderdag 24 maart 2011 07:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Oh, ik had dit stukje dus nog niet gelezen
[..]
Hij zal ze vast wel afspelen, maar niet Full HD.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:50 schreef drumstickNL het volgende:
Speelt de iPad 2 full hd films/series af die ik van usenet download?
Nee. 720p max bij H264.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:50 schreef drumstickNL het volgende:
Speelt de iPad 2 full hd films/series af die ik van usenet download?
Reeds aan het updatenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 19:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
Eh, die iPad 2 kon toch juist wel 1080p afspelen vanwege die dualcore A5 processor? De iPad (1) kan ook al gewoon 720p afspelen voor h.264 mov formaat.
Overigens schijnt IOS 4.3.1 bij sommigen ook al binnengedruppeld te zijn.
Ik had toch het zekere voor het onzekere genomen, en 'm een uur eerder en later gezet. En nog 2 herhalingen ertussendoor.quote:Op zondag 27 maart 2011 08:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zelfs de overgang van winter-zomertijd ging vandaag goed...
Laten we die conclusie pas trekken als het maandag geweest isquote:Op zondag 27 maart 2011 08:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
het is net een grote iphonequote:
Hier nietquote:Op zondag 27 maart 2011 08:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dat kan helaas niet, Spotify is niet te gebruiken in de US / met een US account te downloaden.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:24 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
het is net een grote iphonemaar ik heb nooit een ipad 1 gehad
maar tot nu 1 en al lof
-snel
-licht
-en in het wit ziet er top uit
-ideaal voor op de bank
en paar spelletjes gekocht via apple store (fruit ninja/angry birds rio) ideaal.
alleen het lukt me niet om spotify te downloaden met mijn us applestore id.
iemand nog tips om toch spotify te kunnen gebruiken?
met vloeistof geknutseld?quote:Op zondag 27 maart 2011 16:14 schreef Nashje het volgende:
Tijdje geleden ook gezeik gehad met m'n touchpad van mijn Macbook Pro, maar nu begint hetzelfde liedje weer.
PRAM reset heeft geen enkele nut. Net open ik m'n Macbook, doet de touchpad het heel even en verschijnt vervolgens 'Verbinding met muis verbroken'. Kan nu dus m'n touchpad niet gebruiken...
Iemand een idee wat hier gaande is? Danks.
Zou het me kunnen voorstellen als ze na het upgraden van de kern met Snow Leopard enkel wat modules aan hoeven te passen/toe te voegen. Alleen versiebeheer en dat alles bij afsluiten onthouden wordt lijken me een ingrijpende processenquote:Op maandag 28 maart 2011 08:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Apple Already Nearing Golden Master Candidate Versions of Mac OS X Lion?
Inderdaad: http://www.nu.nl/gadgets/(...)kfunctie-iphone.htmlquote:Op zondag 27 maart 2011 11:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Laten we die conclusie pas trekken als het maandag geweest is
Hier werkte de wekker ook probleemloos, werd zowel gisteren als vandaag netjes op tijd gewekt.quote:Op maandag 28 maart 2011 09:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Inderdaad: http://www.nu.nl/gadgets/(...)kfunctie-iphone.html
Al werd ik gewoon wakker gemaakt op de juiste tijd. Misschien zijn de problemen alleen bij mensen die 4.3 nog niet hebben geïnstalleerd.
Ben jij chinees?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 19:03 schreef DancePlaza het volgende:
vanmorgen nog een 32 gb ipad2 gehaald
quote:Op maandag 28 maart 2011 10:07 schreef rubje het volgende:
[..]
Ben jij chinees? Ik dacht altijd dat jullie je gadgets allemaal in HongKong kochten of laten verschepen of een iPed hadden zoals onderstaand.
Ging prima ook vandaag. Vorige week geüpdate naar IOS 4.3.1.quote:Op maandag 28 maart 2011 09:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Inderdaad: http://www.nu.nl/gadgets/(...)kfunctie-iphone.html
Al werd ik gewoon wakker gemaakt op de juiste tijd. Misschien zijn de problemen alleen bij mensen die 4.3 nog niet hebben geïnstalleerd.
quote:Op maandag 28 maart 2011 15:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Is het niet zo'n iMac die mogelijk in een Extended Repair Program zit? Dan heb je mogelijk wel een hele goeie deal gesloten :p
Die oude iMac's zijn wel een drama met het openmaken.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:37 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb hier een kapotte 20" iMac Core Duo staan, zo'n witte met iSight. Schijnbaar deed 'ie *poef* en werd het scherm zwart... Ben benieuwd, ik mag hem hebben en ga wel even knutselen, maar geen idee wat het zou kunnen zijn. Voeding? Videokaart? Moederbord? Of gewoon beeldscherm zelf...? Kent iemand goede trouble-shooting gidsen voor Macs? Naast iFixit?
naja ff een 2e account NL account gemaakt voor itunes, en het werkt nu thanks!quote:Op zondag 27 maart 2011 12:39 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Dat kan helaas niet, Spotify is niet te gebruiken in de US / met een US account te downloaden.
Ik kan er tot dusver nog niks mee omdat de vorige eigenaar het RAM eruit heeft gesloopt en weggegooidquote:Op maandag 28 maart 2011 21:03 schreef Junkie het volgende:
[..]
Die oude iMac's zijn wel een drama met het openmaken.
Als je hem open hebt en sommige onderdelen vastpakt krijg je een schok.![]()
En kan uit ervaring vertellen, dat voelt niet fijn.![]()
En bij deze iMacs moet je ook wat aluminum folie kapotmaken.
[ afbeelding ]
Zelf zou ik gokken op de voeding, door de 'poef'.![]()
Hoor je iets (fans. hdd's, etc) als je hem aanzet?
Kan je er een ander scherm op aansluiten?
powerbookmedic.com
Mijn tip; Air. Zet er 4GB intern in en je hebt een perfecte laptop voor jouw doeleinden.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:55 schreef Saninl het volgende:
Kak,
Waarom kan ik niet beslissen wat de opvolger van mijn Macbook unibody White wordt?!
Of de Air 13"
Of de Pro 13"
Ik gebruik hem voor:
Aan te sluiten op scherm (thuis) voor werk + lichte games (echt zelden).
Mee te nemen naar studie
Werken op de bank, waar dan ook in huis
Werken in mijn bed, voor 's avonds, 's nachts.
Echt moeilijk,
quote:Op maandag 28 maart 2011 21:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik kan er tot dusver nog niks mee omdat de vorige eigenaar het RAM eruit heeft gesloopt en weggegooidHij dacht dat daar zijn privé-gegevens op stonden
![]()
Dankje.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Mijn tip; Air. Zet er 4GB intern in en je hebt een perfecte laptop voor jouw doeleinden.
Ik gebruik m'n iPad nog maar zeer zelden sinds ik een Air heb
Ik heb ook heel lang zitten twijfelen. Ik heb de 2010-versie van de MacBook Pro, maar wilde deze gaan ruilen tegen een 13" MacBook Air vanwege de hogere resolutie, het flash-geheugen en vooral omdat ik hem verschrikkelijk geil vind. Ik heb tot vanmorgen zitten twijfelen, en heel veel op internet gelezen over de verschillen, en ik heb besloten toch niet voor de Air te gaan om de volgende redenen:quote:Op maandag 28 maart 2011 23:24 schreef Saninl het volgende:
[..]
Dankje.
Maar bij de specs ziet de Pro er zoveel beter uit?!
Zijn dat dan echt maar cijfertjes en hebben die geen praktisch nut?
Goede punten!quote:Op maandag 28 maart 2011 23:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik heb ook heel lang zitten twijfelen. Ik heb de 2010-versie van de MacBook Pro, maar wilde deze gaan ruilen tegen een 13" MacBook Air vanwege de hogere resolutie, het flash-geheugen en vooral omdat ik hem verschrikkelijk geil vind. Ik heb tot vanmorgen zitten twijfelen, en heel veel op internet gelezen over de verschillen, en ik heb besloten toch niet voor de Air te gaan om de volgende redenen:
- Het scherm: heeft wel een hogere resolutie, maar ik lees in meerdere recensies dat het scherm van de Air in elk ander opzicht inferieur is aan die van de Pro, vooral wat kleurweergave betreft.
- De batterij: de MacBook Air heeft zeker geen slechte batterij, en in veel recensies lees ik ook dat bij licht browsen en tekstverwerken de Air langer mee gaat dan de vorige generatie Pro (mijn model dus). Zodra je ook maar een beetje processor-intentieve dingen gaat doen (filmpje kijken, video spelen in de browser, downloaden, etc.) gaat de accuduur echt drastisch omlaag en scoort de Air significant slechter dan de Pro. Accuduur is voor mij erg belangrijk, dus dit is een groot minpunt.
- Gebrek aan uitbreidbaarheid: bij de MacBook Air zit je vast aan wat je aanschaft. Je kunt niets uitbreiden aan het werkgeheugen of opslag. Bij de MacBook Pro kun je dit heel makkelijk aanpassen, en is een SSD opeens een heel interessant alternatief op de Air.
- De prijs van de nieuwste MacBook Pro: als ik mijn huidige Pro wil ruilen tegen de MacBook Air van de laatste generatie moet ik ongeveer 125 euro bijbetalen. Als ik mijn MacBook verkoop en de nieuwe 13" Pro bestel op de Apple-site, moet ik iets meer dan 150 euro bijbetalen.
Voor 125 euro bijbetaling krijg ik: 1,83GHz core2duo met 2GB RAM en 128GB SSD in een MacBook Air zonder verlicht toetsenbord, ambient light sensor, optische drive en met een slechtere batterij, maar wel een hoger resolutie beeldscherm.
Voor 150 euro bijbetaling (met studentenkorting) krijg ik: 2.3GHz i5 Sandy Bridge-processor, 4GB RAM en 320GB HDD in een MacBook Pro met verlicht toetsenbord, ambient light-sensor, betere batterij, optische drive, thunderbolt-aansluiting en een scherm met een betere kleurweergave maar wel een lagere resolutie.
Verschillende reviews zeggen dat de nieuwe 13" MacBook Pro net zo snel of sneller is dan de vorige generatie Pro's met een groter scherm. En voor de prijs is de 13" MacBook Pro in mijn ogen de meest aantrekkelijke MacBook, ook al is de Air wel heel erg mooi
De MacBook Air voelt inderdaad heerlijk licht aan, en het gewicht en dikte zijn ook duidelijke pluspunten, maar ik vind de 13" Pro niet bepaald aanvoelen als een baksteen. Het is nog steeds een behoorlijk lichte en dunne laptop met een design en bouwkwaliteit die ver boven de concurrentie uitsteekt. Natuurlijk draag ik ook veel liever de Air mee dan de Pro, maar gezien de vele pluspunten van de Pro, is een Air voor mij niet te rechtvaarden. Het wordt is mijn primaire computer, en dan biedt de Pro voor mij meer voordeel, zeker voor de prijs.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:50 schreef TC03 het volgende:
Goede punten!
Echter, de MBP voelt aan als een baksteen en de MBA voelt heerlijk licht aan. Dat blijft gewoon naar.
Zeker waar, kennis heeft ook een 13" die 2 maal zo dik is, nog geen jaar oudquote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
De MacBook Air voelt inderdaad heerlijk licht aan, en het gewicht en dikte zijn ook duidelijke pluspunten, maar ik vind de 13" Pro niet bepaald aanvoelen als een baksteen. Het is nog steeds een behoorlijk lichte en dunne laptop met een design en bouwkwaliteit die ver boven de concurrentie uitsteekt. Natuurlijk draag ik ook veel liever de Air mee dan de Pro, maar gezien de vele pluspunten van de Pro, is een Air voor mij niet te rechtvaarden. Het wordt is mijn primaire computer, en dan biedt de Pro voor mij meer voordeel, zeker voor de prijs.
We zijn volgens mij gewoon een beetje verwend met de iPad en MacBook Air, als we de MacBook Pro al log vinden.
God, lastig.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik heb ook heel lang zitten twijfelen. Ik heb de 2010-versie van de MacBook Pro, maar wilde deze gaan ruilen tegen een 13" MacBook Air vanwege de hogere resolutie, het flash-geheugen en vooral omdat ik hem verschrikkelijk geil vind. Ik heb tot vanmorgen zitten twijfelen, en heel veel op internet gelezen over de verschillen, en ik heb besloten toch niet voor de Air te gaan om de volgende redenen:
- Het scherm: heeft wel een hogere resolutie, maar ik lees in meerdere recensies dat het scherm van de Air in elk ander opzicht inferieur is aan die van de Pro, vooral wat kleurweergave betreft.
- De batterij: de MacBook Air heeft zeker geen slechte batterij, en in veel recensies lees ik ook dat bij licht browsen en tekstverwerken de Air langer mee gaat dan de vorige generatie Pro (mijn model dus). Zodra je ook maar een beetje processor-intentieve dingen gaat doen (filmpje kijken, video spelen in de browser, downloaden, etc.) gaat de accuduur echt drastisch omlaag en scoort de Air significant slechter dan de Pro. Accuduur is voor mij erg belangrijk, dus dit is een groot minpunt.
- Gebrek aan uitbreidbaarheid: bij de MacBook Air zit je vast aan wat je aanschaft. Je kunt niets uitbreiden aan het werkgeheugen of opslag. Bij de MacBook Pro kun je dit heel makkelijk aanpassen, en is een SSD opeens een heel interessant alternatief op de Air.
- De prijs van de nieuwste MacBook Pro: als ik mijn huidige Pro wil ruilen tegen de MacBook Air van de laatste generatie moet ik ongeveer 125 euro bijbetalen. Als ik mijn MacBook verkoop en de nieuwe 13" Pro bestel op de Apple-site, moet ik iets meer dan 150 euro bijbetalen.
Voor 125 euro bijbetaling krijg ik: 1,83GHz core2duo met 2GB RAM en 128GB SSD in een MacBook Air zonder verlicht toetsenbord, ambient light sensor, optische drive en met een slechtere batterij, maar wel een hoger resolutie beeldscherm.
Voor 150 euro bijbetaling (met studentenkorting) krijg ik: 2.3GHz i5 Sandy Bridge-processor, 4GB RAM en 320GB HDD in een MacBook Pro met verlicht toetsenbord, ambient light-sensor, betere batterij, optische drive, thunderbolt-aansluiting en een scherm met een betere kleurweergave maar wel een lagere resolutie.
Verschillende reviews zeggen dat de nieuwe 13" MacBook Pro net zo snel of sneller is dan de vorige generatie Pro's met een groter scherm. En voor de prijs is de 13" MacBook Pro in mijn ogen de meest aantrekkelijke MacBook, ook al is de Air wel heel erg mooi
Ik heb nog niets gekocht, maar ik ga waarschijnlijk morgen de 13" MacBook Pro bestellen. De 2.3GHz i5-versie kost met studentenkorting 1079 euro op de Apple-site en ik krijg rond de 900 euro voor mijn huidige MacBook Pro.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:10 schreef Saninl het volgende:
[..]
God, lastig.
Bedankt in ieder geval.
Welke heb jij precies gekocht? Nog zelf iets veranderd?
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:10 schreef Saninl het volgende:
[..]
God, lastig.
Bedankt in ieder geval.
Welke heb jij precies gekocht? Nog zelf iets veranderd?
Goede punten indd. Ik zit in dezelfde positie. Momenteel heb ik een MBP 13' 2010. Ook heel erg aan het twijfelen tussen de Pro en Air. Air voelt erg fijn aan en is gewoon geweldig mooi. Ik heb verder geen andere computer. Enige wat ik doe is internetten en af en toe een film/serie downloaden (daarvoor heb ik een externe HDD)quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
De MacBook Air voelt inderdaad heerlijk licht aan, en het gewicht en dikte zijn ook duidelijke pluspunten, maar ik vind de 13" Pro niet bepaald aanvoelen als een baksteen. Het is nog steeds een behoorlijk lichte en dunne laptop met een design en bouwkwaliteit die ver boven de concurrentie uitsteekt. Natuurlijk draag ik ook veel liever de Air mee dan de Pro, maar gezien de vele pluspunten van de Pro, is een Air voor mij niet te rechtvaarden. Het wordt is mijn primaire computer, en dan biedt de Pro voor mij meer voordeel, zeker voor de prijs.
We zijn volgens mij gewoon een beetje verwend met de iPad en MacBook Air, als we de MacBook Pro al log vinden.
Check die Wabook Air daar links...quote:
Allright, met nieuw RAM erin en een extern display in de mirrored mode, kan ik gewoon inloggen en de computer gebruiken. Waarschijnlijk faalt de videokaart dus, en die zit op het logic board gesoldeerd, dus dat is mooi kut.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik kan er tot dusver nog niks mee omdat de vorige eigenaar het RAM eruit heeft gesloopt en weggegooidHij dacht dat daar zijn privé-gegevens op stonden
Dus ik heb nieuw RAM gekocht bij Azerty, en als dat erin zit kan ik gaan troubleshooten. Ik vermoed dat het logic het board, de inverter of de GPU is, want er komt wel power door; als ik'm aanzet gaat de LED rechtsvoor knipperen, om een RAM-fail aan te geven.
Ga morgen even met ander ram en een externe display proberen. Als dat werkt, dan is de GPU waarschijnlijk toast, die zit op het logic board vastgesoldeerd, dus dan ga ik er of een nieuw logic board in zetten, of 'm afvoeren... Heb op eBay al aardig wat onderdelen kunnen spotten, lijkt me wel een leuk projectje.
Als de videokaart stuk is werkt een extern beeldscherm toch ook niet? Lijkt mijquote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Allright, met nieuw RAM erin en een extern display in de mirrored mode, kan ik gewoon inloggen en de computer gebruiken. Waarschijnlijk faalt de videokaart dus, en die zit op het logic board gesoldeerd, dus dat is mooi kut.Ik ga denk ik wel proberen een logic board te scoren op eBay en dan kijken of ik dat erin kan zetten. Maar dan moet ik wel echt zeker weten dat dat het probleem is..
Nee, dat leek mij ook, maar ik raakte in de war door dit commentaar:quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:19 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Als de videokaart stuk is werkt een extern beeldscherm toch ook niet? Lijkt mij
Voor dit is een Air meer dan genoeg, en als je vaak op de bank zit met de laptop op schoot, is de Air natuurlijk ook een stuk fijner. Ik denk dat het buiten discussie staat dat de Air gewoon een heerlijke laptop is voor casual gebruik. Maar voor mij persoonlijk valt de hogere prijs niet te rechtvaarden, zeker niet omdat de nieuwe Pro zulke mooie specificaties heeft voor minder geld.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:30 schreef M.C. het volgende:
Goede punten indd. Ik zit in dezelfde positie. Momenteel heb ik een MBP 13' 2010. Ook heel erg aan het twijfelen tussen de Pro en Air. Air voelt erg fijn aan en is gewoon geweldig mooi. Ik heb verder geen andere computer. Enige wat ik doe is internetten en af en toe een film/serie downloaden (daarvoor heb ik een externe HDD)
Hoe lang moet ik dan wachten? Want een iPod Touch is wel erg lekker natuurlijk. Geldt dat ook als ik al 150 euro studentenkorting op de MacBook krijg?quote:Tipje; als je kunt wachten tot mei met bestellen, zou ik dat doen. Dan krijg je er meestal (is al paar jaar zo) een iPod Touch 8GB, of Nano gratis bij. Die kun je houden, of zoals ik, verkopen voor ong. 150 euro. Toch leuke korting dacht ik zo. Als ik weer voor een Pro ga, ga ik die 150 besteden aan een SSD.(Maarja de Air![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
)
Ja. Het zou kunnen dat het flashgeheugen van de Air iets sneller is dan de SSD die je in je Pro stopt, maar het lijkt me dat dat meer dan ruim gecompenseerd wordt door de 2.3GHz i5 tov de 1,86GHz Core2duo.quote:Zou een MBP met SSD sneller zijn dan de Air?
Ik denk dat ik dan voor de 13" pro instap ga.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:53 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Voor dit is een Air meer dan genoeg, en als je vaak op de bank zit met de laptop op schoot, is de Air natuurlijk ook een stuk fijner. Ik denk dat het buiten discussie staat dat de Air gewoon een heerlijke laptop is voor casual gebruik. Maar voor mij persoonlijk valt de hogere prijs niet te rechtvaarden, zeker niet omdat de nieuwe Pro zulke mooie specificaties heeft voor minder geld.
[..]
Hoe lang moet ik dan wachten? Want een iPod Touch is wel erg lekker natuurlijk. Geldt dat ook als ik al 150 euro studentenkorting op de MacBook krijg?
[..]
Ja. Het zou kunnen dat het flashgeheugen van de Air iets sneller is dan de SSD die je in je Pro stopt, maar het lijkt me dat dat meer dan ruim gecompenseerd wordt door de 2.3GHz i5 tov de 1,86GHz Core2duo.
Hoeveel je hiervan merkt met jouw gebruik is nog maar de vraag. Als je jezelf beperkt tot browsen en video's kijken/downloaden, lijkt het mij dat beiden retesnel zijn.
Alleen voor de prijs van de meest standaard 13" MacBook Air heb je een 13" MacBook Pro met 128GB SSD, 320GB externe HDD, core i5-processor, twee keer zoveel RAM, meer aansluitingen, een optische drive en een betere batterij. De vraag die je voor jezelf moet beantwoorden is of al die voordelen opwegen tegen het gewicht, de hogere resolutie en de 'wow'-factor van de Air.
Voor mij doet dat het niet. Voor anderen wel, en voor jou misschien ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |