- download de juiste firmware op http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:27 schreef DaMook het volgende:
Ik heb afgelopen week, 4.3 GM geinstalleerd op mijn iPad (weet niet of dat echt het probleem is, maar dat denk ik). Nu geeft ie aan dat ie verbonden wil worden met itunes, zodra ik dat doe geeft itunes de melding dat de software verlopen is. Ok dus ik wil 4.3 er opnieuw opzetten, gaat niet, itunes zegt dat ik de nieuwste software heb. Toen 4.3 van brokenstones gehaald , maar die werkt ook niet, ik denk dan 4.2.1, nu krijg ik de melding (al een paar keer) dat er tijdelijk geen verbinding mogelijk is met de iPad nogwat server van apple en dat ik het later nogmaals moet proberen. Kan ik op een of andere manier mijn iPad nu weer aan de gang krijgen of is er idd een server down en moet ik het gewoon morgen nog een keer proberen ? Ik baal namelijk wel dat ik hem nu niet kan gebruiken.
Thx, dit lijkt te werkenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:46 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
- download de juiste firmware op http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/
- verbind je iPad met iTunes
- alt+click Restore
Wordt het je primaire laptop? Dan de MacBook Pro, en voor 1086 euro is de duurste MBP echt een beest, met zijn i7. Als je de goedkopere MacBook Pro koopt, heb je ook een laptop die minstens net zo snel is als de vorige generatie 15" en houd je nog 326 euro over. Voor die prijs kun je een 256GB SSD kopen, waardoor je MBP nog veel sneller wordt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:09 schreef Godtje het volgende:
Kunnen jullie helpen met beslissen? Ik weet even niet zo goed wat het beste is op dit moment voor mij.
Dat weten jullie misschien ook niet daarom verzamel ik wel meningen. 1200 euro ongeveer dan zijn de opties. ....
MacBook pro 13 inch 2.3 GHz 874 euro
MacBook pro 13 inch 2.7 GHz 1086 euro
MacBook air 11 inch 64 gb 732 euro
MacBook air 11 inch 128 gb 874 euro
MacBook air 13 inch 128 gb 945 euro
MacBook air 13 inch 256 gb 1181 euro
Hey maar die prijzen kloppen niet! Jawel.
Ik ben morgen in Maleisië. Stuk goedkoper. Nog nadelen aan eentje importeren? Normaal koop ik in nl.
Ik ben nu aan het reizen en denk ik de air. Maar thuis misschien eer aan de pro. Lastig dus.
Wat zouden jullie doen?
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wordt het je primaire laptop? Dan de MacBook Pro, en voor 1086 euro is de duurste MBP echt een beest, met zijn i7. Als je de goedkopere MacBook Pro koopt, heb je ook een laptop die minstens net zo snel is als de vorige generatie 15" en houd je nog 326 euro over. Voor die prijs kun je een 256GB SSD kopen, waardoor je MBP nog veel sneller wordt.
Ik ben de laatste paar dagen veel aan het kijken naar de MacBook Air (ik heb zelf de 2010-versie MBP), vooral omdat ik teleurgesteld was dat de 13" MacBook Pro niet dezelfde hogere resolutie kreeg. Maar hoe meer ik lees, hoe vaker ik tegenkom dat het scherm van de 13" tegenvalt in vergelijking met het scherm van de 13" Pro, ondanks de hogere resolutie (slechtere kleurweergave, slechtere kijkhoek etc). Afgezien van dat valt elk ander voordeel van de Air (behalve de dikte) weg in vergelijking met de nieuwe MacBook Pro. De nieuwe MBP is sneller (veel sneller!), uitgebreider, heeft dezelfde indrukwekkende standby-tijd, heeft thunderbolt, verlicht toetsenbord, en voor de prijs waarvoor jij hem kunt halen, is het echt een koopje.
MacBook Pro halen dusWelke van de twee moet je zelf beslissen, hangt een beetje af van wat je wilt. Ik zou zelf voor de goedkopere gaan, en er dan zelf een 256SSD in zetten. Dat is nog binnen je budget, en je hebt dan echt een supersnelle laptop.
Nee hoor, met 265GB SSD komt hij op 1262 euro: http://tweakers.net/price(...)0-25-inch-256gb.htmlquote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:50 schreef Godtje het volgende:
Duidelijke post dank je. Alleen van de Ssd klopt niet.
Met 256ssd komt hij op 1330 voor de i5
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:05 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee hoor, met 265GB SSD komt hij op 1262 euro: http://tweakers.net/price(...)0-25-inch-256gb.html
Of 1239 met een 240GB SSD: http://tweakers.net/price(...)-inch-ssd-240gb.html
Die laatste krijgt goede recensies, en 16GB is wel verwaarloosbaar denk ik.
Klopt, maar upgraden via de mac store zelf zou ik sowieso niet doen. Apple rekent altijd veel te veel voor upgrades, en de harde schijf is echt heel simpel zelf te vervangen (is letterlijk een paar minuten werk). Bovendien heb je dan nog je originele schijf over die je als externe schijf kunt gebruiken, en als je via Apple upgrade krijg je die er niet bij.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:10 schreef Godtje het volgende:
Oh gewoonlos zelf kopen bedoel je. In de mac store zijn ze een stuk duurder. Los zelf kopen kan ik inderdaad natuurlijk altijd zelf nog doen. Of misschien in Maleisië ook goedkoper!
Gaat idd wel erg ver, maar Apple is niet geheel vrij van dit probleem. Anders hadden wij nu wel Personal Hotspot gehadquote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
The carriers are not your customers: the Windows Phone 7 update mess
je kunt gewoon naar een AASP als er iets mee aan de hand is.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:00 schreef Godtje het volgende:
Kunnen jullie me nog vertellen over garantie in Nederland als ik hem in Maleisië ga kopen.
Waar stuur ik hem dan heen? En accepteren ze dat gewoon?
KUCH appked.com KUCH.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:34 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Kan iemand me uitnodigen voor gebroken steentjes![]()
?
Of keyboard layout "International US" gebruiken. Dode toetsen ftw.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alt + e (voor de trema) en dan de e (om de trema op de e te zetten).
Niet lelijkquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:52 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Ik mag me binnekort eigenaar noemen van een 15inch met 256SSD en Hi res scherm (1gb videokaart versie) Macbook Pro
Dankzij m'n werk 350 euro korting
Ssdquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:52 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Ik mag me binnekort eigenaar noemen van een 15inch met 256SSD en Hi res scherm (1gb videokaart versie) Macbook Pro
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:52 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Dat zijn de betere acties!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:27 schreef fyah het volgende:
http://kevinrose.com/blog(...)hoku-earthquake.html
Goed verhaalquote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:27 schreef fyah het volgende:
http://kevinrose.com/blog(...)hoku-earthquake.html
Hide Folders for Macquote:Op maandag 14 maart 2011 18:23 schreef 2cv het volgende:
[..]
Geprobeerd en het is gelukt. Die map is voor mijn natuurfilms en ik wil domweg niet dat als iemand toevallig even op mijn Macje werkt die map zomaar kan openen. Het beveiligingsniveau hoeft dus niet zo heel hoog te zijn.
Het probleem is nu dat de mapgrootte vast staat: ik kan er niet eenvoudig iets bij zetten. Is daar een oplossing voor ?
Daarbij creeert het 2 icoontjes op mijn bureaublad. Als ik m'n Mac opstart staat er 1 en als ik daar op klik ontstaat een 2e icoon wat dan het mapje is (al is het icoon wel anders dan van een gewoon mapje). Dat lijkt nogal eh … overdreven. Misschien is daar ook een oplossing voor ?
De volgende winkel wel.quote:Op woensdag 16 maart 2011 07:58 schreef Godtje het volgende:
Geen demo aanwezig en die op voorraad niet uit willen pakken.
Dan niet.
VirtualBox?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:15 schreef 2cv het volgende:
Weet iemand een goede emulator waarmee ik een oude versie (± 10 jaar oud) van AutoCAD op mijn Mac kan laten draaien ? Bij voorkeur een emulator waarbij ik m'n Mac niet hoef te herstarten als windows-ding.
Maakt nog veel uit nu je zo'n beetje alles kan bedienen met je iPhone?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zit er gvd ook al geen infraroodsensor op de nieuwe MBA....
Ik ben zo blij dat ik daar weg ben. Ze gaan binnenkort ook "nieuwe" abonnementen introduceren voor de iPhone.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:00 schreef Svyatagor het volgende:
T-Mobile
http://www.iphoneclub.nl/(...)ijke-hotspot-functie
Met "extra flexibiliteit" bedoelen ze "je krijgt voortaan x minuten óf x smsjes, in plaats van x minuten én smsjes." Voor dezelfde prijs.quote:Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen het iPhone abonnement en het nieuwe i-Abonnement?
Met het huidige iPhone abonnementen koopt een klant minuten en smsjes in. Met het nieuwe i-Abonnement koopt een klant units in en kan daarmee zelf bepalen of hij dit gebruikt voor bellen of smsen. Hiervoor is gekozen om dat klanten graag meer flexibiliteit willen in het gebruik van de maandelijkse bundel. Verder wordt het mogelijk om Sms bundels te activeren op het i-Abonnement (Sms Verdubbelaar en Sms Maximaal)
De internetsnelheid wordt verhoogd van 2 Mbps naar 7.2 Mbps per seconde. Na het bereiken van 1GB aan data zal de snelheid worden teruggebracht naar 64kbps. Maar bij T-Mobile hoeft er dus niet extra betaald te worden en blijft het internet dus onbeperkt beschikbaar.
De uploadsnelheid wordt verhoogd van 384 Kbps naar 768 Kbps.
Ja, maar een netwerk naar netwerk opzetten is niet zo snel gedaan. Plus ik klik liever op een afstandsbediening dan dat ik swipe op m'n iPhone.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maakt nog veel uit nu je zo'n beetje alles kan bedienen met je iPhone?
Niet dat ik fan ben van t-mobile, maar volgens dat artikel kan het bij Vodafone ook alleen tegen bijbetaling en bij KPN helemaal niet..quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:00 schreef Svyatagor het volgende:
T-Mobile
http://www.iphoneclub.nl/(...)ijke-hotspot-functie
Je kan een trial aanmaken, en vervolgens opzeggen volgens mij. Zit je nergens aan vast en kan je er toch gebruik van maken.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:55 schreef fyah het volgende:
[quote]A credit card is required to start your free trial. After your trial ends, your card will be charged an annual subscription fee of ¤79.00*[quote]
lolgeen mobileme trial dus. Zulke shit vergeet ik toch op tijd op te zeggen.
quote:MacUpdate Bundle: 11 Mac Apps for $49.99
A few times a year, MacRumors partners with MacUpdate to promote their Mac application bundle deal. Their latest bundle delivers at least 12 Mac applications for $49.99 (a $381 value if all purchased separately) including:
- Parallels Desktop 6 - Run Windows on your Mac without rebooting
- Divvy ($14) - Create custom workspaces on your screen
- 1Password ($39) - Easily manage website logins/passwords
- MacUpdate Desktop ($10) - Keep your Mac software updated automatically
- DVD REmaster Pro 7 ($49) - Convert DVD movies to iPhone or Apple TV
- Mac DVDRipper 2 ($9) - Copy DVDs to your Mac
- Hands Off! ($24) - Monitor and control access to your network or disks
- App Tamer ($14) - Pause idle apps from consuming CPU cycles and battery life
- TechTool Pro 5 ($98) - Disk utility and repair
- Civilization IV ($19) - Turn based history game, Game of the Year winner.
- A Better Finder Rename ($19) - File, photo and MP3 batch renamer
Ik denk dat 'ie misschien wat minder diep in de fles moet kijken, want z'n verhaal slaat natuurlijk ook helemaal nergens op.quote:Op donderdag 17 maart 2011 07:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wtf heeft bon jovi met muziek te maken? Een stel schreeuwende studio-artiesten die herrie verkopen aan huismoeders en domme blonde vrouwen ne.ken.
Bon Jovi
Blij dat we daar vanaf zijn.
Kun je automatische spellingcheck niet uitschakelen in Word?quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:52 schreef Saninl het volgende:
Wat verschrikkelijk irritant dat in Word for Mac als je een stuk tekst kopieert van een site dat hij er dan automatisch van die rode kronkels onderzet.
Ookal zet je language weer op Dutch, die dingen blijven maar staan.
Echt gruwelijk irritant, slecht ook van Word...
Er is zeker niets aan te doen?
Dat wil ik niet, haha.quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kun je automatische spellingcheck niet uitschakelen in Word?
Jon Bongiovi is een inhalige zak die op muzikaal gebied al jaren niks interessants meer doet en zijn trouwe fans compleet uitknijpt met concertkaartjes van $400. En dan zoet lullen over de magie van het album; all he cares about is cash.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie misschien wat minder diep in de fles moet kijken, want z'n verhaal slaat natuurlijk ook helemaal nergens op.
Sowieso, LP's, WTF? De CD werd eind '82 ingevoerd en sinds begin jaren '90 zijn er nauwelijks LP's meer te koop geweest. De verkoop van CD's is altijd lager geweest dan die van LP's, vooral omdat CD's gewoon veel duurder zijn dan LP's. Halverwege de jaren '90 ontdekte het publiek het bestaan van MP3 en de boel ontplofte toen in 1999 Napster ten tonele verscheen. De schuld van de toch al gekelderde CD-verkoop werd toen natuurlijk in de schoenen van het grote boze internet geschoven, maar ondertussen was het eigenlijk al te laat om het tij nog te keren.
Op grote schaal werden er albums naar MP3 geript en via internet met elkaar gedeeld. Muziek leefde als nooit tevoren! Napster verdween, andere diensten als eDonkey, Kazaa en nu natuurlijk BitTorrent namen deze rol over. De muziekindustrie was compleet in paniek, en dan vooral de oldschool artiesten die niet begrepen wat er gebeurde.
En toen kwam daar in 2003 de iTunes Music Store. Dat is iets wat de muziekindustrie wel begreep: dezelfde downloads als die ongrijpbare piraten, maar dan voor geld. Al snel werd er meer muziek verkocht via iTMS dan via welke winkel met fysieke media dan ook. Als er *iets* de grote platenmaatschappijen heeft gered van de ondergang, was het Apple met de iPod en de iTunes Music Store.
En daar komt dan meneer Jon Bon Jovi die roept dat Steve Jobs verantwoordelijk is voor het verdwijnen van de gloriedagen van de LP. Jaja
iTunes LP, zelfs.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:44 schreef n8n het volgende:
Tegenwoordig komen er weer steeds meer albums op LP uit.
1password is briljant, Divvy is een aanrader, Parallels gebruik ik zelf niet maar staat zeer goed bekend. De rest ken ik niet.quote:
Omdat de grote platenmaatschappijen door de loudness war de geluidskwaliteit van CD's compleet om zeep geholpen hebben. Op LP's is het niet mogelijk om dusdanig hoge luidheidsniveau's te persen zonder dat de naald om de haverklap uit de groef springt, dus daarom heeft dat medium nu een kleine opleving.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:44 schreef n8n het volgende:
Tegenwoordig komen er weer steeds meer albums op LP uit.
Voor mij is vinyl een leuke hobby naast downloads, heeft voor mij niks met de loudness war te maken want een cd zal je mij nooit zien kopenquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat de grote platenmaatschappijen door de loudness war de geluidskwaliteit van CD's compleet om zeep geholpen hebben. Op LP's is het niet mogelijk om dusdanig hoge luidheidsniveau's te persen zonder dat de naald om de haverklap uit de groef springt, dus daarom heeft dat medium nu een kleine opleving.
Maar de echte toekomst ligt helemaal niet in fysieke media, maar in al dan niet betaalde downloads.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |