Als achtergrond, een beetje alá Geektool. Heb al wat gezocht maar kan niet echt wat nuttigs vinden. "Numbers" is ook niet echt een fijne zoekterm om te zoekenquote:Op zondag 20 maart 2011 15:23 schreef Junkie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Fullscreen? Als achtergrond?
Misschien kan je dat met afloat.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:38 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Als achtergrond, een beetje alá Geektool. Heb al wat gezocht maar kan niet echt wat nuttigs vinden. "Numbers" is ook niet echt een fijne zoekterm om te zoeken
Hmm, wel een grappig programma en voor andere dingen misschien nuttig, maar niet echt voor wat ik nu wil bereikenquote:
quote:2011 MacBook Pros Crashing Under Load?
A lengthy discussion thread on Apple's discussion forum reveals an issue that some new 2011 MacBook Pro owners have been having with their new machines. A MacRumors discussion thread also mirrors some of the complaints. Forum user lithast describes his situation:
Received a new 15" 2.2/6750M MBP last week and have been having some issues with the machine locking up under load.
For example if I boot up a VM using Fusion the temperature will spike up above 90 degrees and the machine will lock up most of the time. The machine appears locked (cannot move the mouse at all and keyboard is unresponsive). I can SSH into the machine still and it still is running however. This is one example but it will freeze under a number of circumstances where the CPU/GPU load is very high (rendering, DJ Software, compiling so far in my travels).
There's been speculation that the issue is related to the graphics driver or power management, and it seems the issue is reliably reproducible. A wiki has been organized to document the issue. Apple is reportedly aware of the issue, but no reliable solution has been provided.
Om hetzelfde aantal zendmasten als TMobile te krijgen, had het ze nog zo'n 5 jaar gekost.. Snellere optie dus. En duurder.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Oei....AT&T koopt Tmobile USA voor 39 miljard. Hadden ze toch ook heel wat zendmasten van kunnen neerzetten.
Is het weer zover? Moet je voor de grap eens de bron bekijken bij dit soort berichten. Die hebben ze nooit, behalve de supportforums van Apple. Ze zitten die gewoon echt af te struinen op zoek naar problemen. Kansloos.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:08 schreef Pino112 het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)k-pros.html#reacties
Haha, heerlijk om al die reacties te lezen
Doet Engadget ook hoor en ik zou Engadget niet kansloos willen noemen.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:54 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Is het weer zover? Moet je voor de grap eens de bron bekijken bij dit soort berichten. Die hebben ze nooit, behalve de supportforums van Apple. Ze zitten die gewoon echt af te struinen op zoek naar problemen. Kansloos.
Ik weet niet of dit het is wat je bedoeld, maar hier is een uitleg.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:23 schreef AskMe het volgende:
Iemand ervaring met een time capsule ? En werkt dit hetzelfde als een externe harde schijf ?
Hmm, doe mij maar NZBs.org, i.c.m. Sickbeard & CouchPotatoquote:Op maandag 21 maart 2011 21:50 schreef DaMook het volgende:
Er is een nieuwe (goede) , weet eigenlijk niet hoe je het noemt, usenet site, binarie iets ofzo, online. binload.com , voorlopig gratis en met mac client
.
Wat een lelijke software. Hier Unison en nzbmatrixquote:Op maandag 21 maart 2011 21:50 schreef DaMook het volgende:
Er is een nieuwe (goede) , weet eigenlijk niet hoe je het noemt, usenet site, binarie iets ofzo, online. binload.com , voorlopig gratis en met mac client
.
Hmm dat is dus niet wat ik nodig hebquote:Op maandag 21 maart 2011 20:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit het is wat je bedoeld, maar hier is een uitleg.
TimeCapsule is gewoon eigenlijk botweg een netwerkrouter met daarnaast een interne harde schijf. Wat er gebeurt is gewoon dat er een gedeelde schijf in het netwerk komt en dat je daar je Time-Machine backups erop kan zetten. Maar de netwerkschijf hoef je niet perse alleen voor Time-machine backups te gebruiken. Je kunt het bijvoorbeeld ook als gedeelde iTunes-Library gebruiken, zodat alle computers daarvan kunnen streamen. Daarnaast is het gewoon een wireless accesspoint of netwerkswitch voor je computers.
Yup, geen probleem hier.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Iedereen al veilig over naar 10.6.7?
Minder positief is dat ik het probleem nu alweer heb.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:26 schreef Adames het volgende:
Zo macbook van de reperatie terug. Een of andere schroef zat los waardoor trackpad niet goed werkte. Moet zeggen, prima afhandeling, was hem maar een weekje kwijt.
Openschroeven en zelf fixen?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Minder positief is dat ik het probleem nu alweer heb.
Balen, zeg! Heb je zo'n witte MacBook of een Pro?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Minder positief is dat ik het probleem nu alweer heb.
Als ik dat zelf kan zonder garantie te verliezen. En dan zal ik het probleem wel weer opnieuw krijgen.quote:
Een pro, 13 inch.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Balen, zeg! Heb je zo'n witte MacBook of een Pro?
quote:Op maandag 21 maart 2011 22:30 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Hmm, doe mij maar NZBs.org, i.c.m. Sickbeard & CouchPotato
Ik vind het wel een prettige usenet client/providerquote:Op maandag 21 maart 2011 22:39 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Wat een lelijke software. Hier Unison en nzbmatrix
Tof ehquote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
In de nieuwe aflevering van Californication zit er weer een prominent stukje van 30 sec. aan product placement voor de nieuwe Macbook Pro. Behoorlijk lang als je het aan mij vraagt.
[ afbeelding ]
Dat is niet gekquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Lekker: per 0104 van 22 Mbps naar 40 Mbps bij Ziggo!
Kan ik die 75 per ongeluk verwijderde HD films sneller opnieuw downloaden
Weet je toevallig of de 2 Mbit verbinding ook wordt verbeterd?quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)lheid-pakketten.htmlquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:54 schreef Adames het volgende:
[..]
Weet je toevallig of de 2 Mbit verbinding ook wordt verbeterd?
Hier al een hele tijd 120 mbitquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
quote:Nieuwe klanten krijgen de nieuwe snelheden per 1 april, bestaande klanten worden via een brief op de hoogte gesteld wanneer zij sneller internet krijgen. Dat kan duren tot 1 september.
Extreem kak.quote:Op donderdag 24 maart 2011 07:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Oh, ik had dit stukje dus nog niet gelezen
[..]
Hij zal ze vast wel afspelen, maar niet Full HD.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:50 schreef drumstickNL het volgende:
Speelt de iPad 2 full hd films/series af die ik van usenet download?
Nee. 720p max bij H264.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:50 schreef drumstickNL het volgende:
Speelt de iPad 2 full hd films/series af die ik van usenet download?
Reeds aan het updatenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 19:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
Eh, die iPad 2 kon toch juist wel 1080p afspelen vanwege die dualcore A5 processor? De iPad (1) kan ook al gewoon 720p afspelen voor h.264 mov formaat.
Overigens schijnt IOS 4.3.1 bij sommigen ook al binnengedruppeld te zijn.
Ik had toch het zekere voor het onzekere genomen, en 'm een uur eerder en later gezet. En nog 2 herhalingen ertussendoor.quote:Op zondag 27 maart 2011 08:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zelfs de overgang van winter-zomertijd ging vandaag goed...
Laten we die conclusie pas trekken als het maandag geweest isquote:Op zondag 27 maart 2011 08:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
het is net een grote iphonequote:
Hier nietquote:Op zondag 27 maart 2011 08:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dat kan helaas niet, Spotify is niet te gebruiken in de US / met een US account te downloaden.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:24 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
het is net een grote iphonemaar ik heb nooit een ipad 1 gehad
maar tot nu 1 en al lof
-snel
-licht
-en in het wit ziet er top uit
-ideaal voor op de bank
en paar spelletjes gekocht via apple store (fruit ninja/angry birds rio) ideaal.
alleen het lukt me niet om spotify te downloaden met mijn us applestore id.
iemand nog tips om toch spotify te kunnen gebruiken?
met vloeistof geknutseld?quote:Op zondag 27 maart 2011 16:14 schreef Nashje het volgende:
Tijdje geleden ook gezeik gehad met m'n touchpad van mijn Macbook Pro, maar nu begint hetzelfde liedje weer.
PRAM reset heeft geen enkele nut. Net open ik m'n Macbook, doet de touchpad het heel even en verschijnt vervolgens 'Verbinding met muis verbroken'. Kan nu dus m'n touchpad niet gebruiken...
Iemand een idee wat hier gaande is? Danks.
Zou het me kunnen voorstellen als ze na het upgraden van de kern met Snow Leopard enkel wat modules aan hoeven te passen/toe te voegen. Alleen versiebeheer en dat alles bij afsluiten onthouden wordt lijken me een ingrijpende processenquote:Op maandag 28 maart 2011 08:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Apple Already Nearing Golden Master Candidate Versions of Mac OS X Lion?
Inderdaad: http://www.nu.nl/gadgets/(...)kfunctie-iphone.htmlquote:Op zondag 27 maart 2011 11:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Laten we die conclusie pas trekken als het maandag geweest is
Hier werkte de wekker ook probleemloos, werd zowel gisteren als vandaag netjes op tijd gewekt.quote:Op maandag 28 maart 2011 09:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Inderdaad: http://www.nu.nl/gadgets/(...)kfunctie-iphone.html
Al werd ik gewoon wakker gemaakt op de juiste tijd. Misschien zijn de problemen alleen bij mensen die 4.3 nog niet hebben geďnstalleerd.
Ben jij chinees?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 19:03 schreef DancePlaza het volgende:
vanmorgen nog een 32 gb ipad2 gehaald
quote:Op maandag 28 maart 2011 10:07 schreef rubje het volgende:
[..]
Ben jij chinees? Ik dacht altijd dat jullie je gadgets allemaal in HongKong kochten of laten verschepen of een iPed hadden zoals onderstaand.
Ging prima ook vandaag. Vorige week geüpdate naar IOS 4.3.1.quote:Op maandag 28 maart 2011 09:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Inderdaad: http://www.nu.nl/gadgets/(...)kfunctie-iphone.html
Al werd ik gewoon wakker gemaakt op de juiste tijd. Misschien zijn de problemen alleen bij mensen die 4.3 nog niet hebben geďnstalleerd.
quote:Op maandag 28 maart 2011 15:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Is het niet zo'n iMac die mogelijk in een Extended Repair Program zit? Dan heb je mogelijk wel een hele goeie deal gesloten :p
Die oude iMac's zijn wel een drama met het openmaken.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:37 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb hier een kapotte 20" iMac Core Duo staan, zo'n witte met iSight. Schijnbaar deed 'ie *poef* en werd het scherm zwart... Ben benieuwd, ik mag hem hebben en ga wel even knutselen, maar geen idee wat het zou kunnen zijn. Voeding? Videokaart? Moederbord? Of gewoon beeldscherm zelf...? Kent iemand goede trouble-shooting gidsen voor Macs? Naast iFixit?
naja ff een 2e account NL account gemaakt voor itunes, en het werkt nu thanks!quote:Op zondag 27 maart 2011 12:39 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Dat kan helaas niet, Spotify is niet te gebruiken in de US / met een US account te downloaden.
Ik kan er tot dusver nog niks mee omdat de vorige eigenaar het RAM eruit heeft gesloopt en weggegooidquote:Op maandag 28 maart 2011 21:03 schreef Junkie het volgende:
[..]
Die oude iMac's zijn wel een drama met het openmaken.
Als je hem open hebt en sommige onderdelen vastpakt krijg je een schok.![]()
En kan uit ervaring vertellen, dat voelt niet fijn.![]()
En bij deze iMacs moet je ook wat aluminum folie kapotmaken.
[ afbeelding ]
Zelf zou ik gokken op de voeding, door de 'poef'.![]()
Hoor je iets (fans. hdd's, etc) als je hem aanzet?
Kan je er een ander scherm op aansluiten?
powerbookmedic.com
Mijn tip; Air. Zet er 4GB intern in en je hebt een perfecte laptop voor jouw doeleinden.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:55 schreef Saninl het volgende:
Kak,
Waarom kan ik niet beslissen wat de opvolger van mijn Macbook unibody White wordt?!
Of de Air 13"
Of de Pro 13"
Ik gebruik hem voor:
Aan te sluiten op scherm (thuis) voor werk + lichte games (echt zelden).
Mee te nemen naar studie
Werken op de bank, waar dan ook in huis
Werken in mijn bed, voor 's avonds, 's nachts.
Echt moeilijk,
quote:Op maandag 28 maart 2011 21:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik kan er tot dusver nog niks mee omdat de vorige eigenaar het RAM eruit heeft gesloopt en weggegooidHij dacht dat daar zijn privé-gegevens op stonden
![]()
Dankje.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Mijn tip; Air. Zet er 4GB intern in en je hebt een perfecte laptop voor jouw doeleinden.
Ik gebruik m'n iPad nog maar zeer zelden sinds ik een Air heb
Ik heb ook heel lang zitten twijfelen. Ik heb de 2010-versie van de MacBook Pro, maar wilde deze gaan ruilen tegen een 13" MacBook Air vanwege de hogere resolutie, het flash-geheugen en vooral omdat ik hem verschrikkelijk geil vind. Ik heb tot vanmorgen zitten twijfelen, en heel veel op internet gelezen over de verschillen, en ik heb besloten toch niet voor de Air te gaan om de volgende redenen:quote:Op maandag 28 maart 2011 23:24 schreef Saninl het volgende:
[..]
Dankje.
Maar bij de specs ziet de Pro er zoveel beter uit?!
Zijn dat dan echt maar cijfertjes en hebben die geen praktisch nut?
Goede punten!quote:Op maandag 28 maart 2011 23:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik heb ook heel lang zitten twijfelen. Ik heb de 2010-versie van de MacBook Pro, maar wilde deze gaan ruilen tegen een 13" MacBook Air vanwege de hogere resolutie, het flash-geheugen en vooral omdat ik hem verschrikkelijk geil vind. Ik heb tot vanmorgen zitten twijfelen, en heel veel op internet gelezen over de verschillen, en ik heb besloten toch niet voor de Air te gaan om de volgende redenen:
- Het scherm: heeft wel een hogere resolutie, maar ik lees in meerdere recensies dat het scherm van de Air in elk ander opzicht inferieur is aan die van de Pro, vooral wat kleurweergave betreft.
- De batterij: de MacBook Air heeft zeker geen slechte batterij, en in veel recensies lees ik ook dat bij licht browsen en tekstverwerken de Air langer mee gaat dan de vorige generatie Pro (mijn model dus). Zodra je ook maar een beetje processor-intentieve dingen gaat doen (filmpje kijken, video spelen in de browser, downloaden, etc.) gaat de accuduur echt drastisch omlaag en scoort de Air significant slechter dan de Pro. Accuduur is voor mij erg belangrijk, dus dit is een groot minpunt.
- Gebrek aan uitbreidbaarheid: bij de MacBook Air zit je vast aan wat je aanschaft. Je kunt niets uitbreiden aan het werkgeheugen of opslag. Bij de MacBook Pro kun je dit heel makkelijk aanpassen, en is een SSD opeens een heel interessant alternatief op de Air.
- De prijs van de nieuwste MacBook Pro: als ik mijn huidige Pro wil ruilen tegen de MacBook Air van de laatste generatie moet ik ongeveer 125 euro bijbetalen. Als ik mijn MacBook verkoop en de nieuwe 13" Pro bestel op de Apple-site, moet ik iets meer dan 150 euro bijbetalen.
Voor 125 euro bijbetaling krijg ik: 1,83GHz core2duo met 2GB RAM en 128GB SSD in een MacBook Air zonder verlicht toetsenbord, ambient light sensor, optische drive en met een slechtere batterij, maar wel een hoger resolutie beeldscherm.
Voor 150 euro bijbetaling (met studentenkorting) krijg ik: 2.3GHz i5 Sandy Bridge-processor, 4GB RAM en 320GB HDD in een MacBook Pro met verlicht toetsenbord, ambient light-sensor, betere batterij, optische drive, thunderbolt-aansluiting en een scherm met een betere kleurweergave maar wel een lagere resolutie.
Verschillende reviews zeggen dat de nieuwe 13" MacBook Pro net zo snel of sneller is dan de vorige generatie Pro's met een groter scherm. En voor de prijs is de 13" MacBook Pro in mijn ogen de meest aantrekkelijke MacBook, ook al is de Air wel heel erg mooi
De MacBook Air voelt inderdaad heerlijk licht aan, en het gewicht en dikte zijn ook duidelijke pluspunten, maar ik vind de 13" Pro niet bepaald aanvoelen als een baksteen. Het is nog steeds een behoorlijk lichte en dunne laptop met een design en bouwkwaliteit die ver boven de concurrentie uitsteekt. Natuurlijk draag ik ook veel liever de Air mee dan de Pro, maar gezien de vele pluspunten van de Pro, is een Air voor mij niet te rechtvaarden. Het wordt is mijn primaire computer, en dan biedt de Pro voor mij meer voordeel, zeker voor de prijs.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:50 schreef TC03 het volgende:
Goede punten!
Echter, de MBP voelt aan als een baksteen en de MBA voelt heerlijk licht aan. Dat blijft gewoon naar.
Zeker waar, kennis heeft ook een 13" die 2 maal zo dik is, nog geen jaar oudquote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
De MacBook Air voelt inderdaad heerlijk licht aan, en het gewicht en dikte zijn ook duidelijke pluspunten, maar ik vind de 13" Pro niet bepaald aanvoelen als een baksteen. Het is nog steeds een behoorlijk lichte en dunne laptop met een design en bouwkwaliteit die ver boven de concurrentie uitsteekt. Natuurlijk draag ik ook veel liever de Air mee dan de Pro, maar gezien de vele pluspunten van de Pro, is een Air voor mij niet te rechtvaarden. Het wordt is mijn primaire computer, en dan biedt de Pro voor mij meer voordeel, zeker voor de prijs.
We zijn volgens mij gewoon een beetje verwend met de iPad en MacBook Air, als we de MacBook Pro al log vinden.
God, lastig.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik heb ook heel lang zitten twijfelen. Ik heb de 2010-versie van de MacBook Pro, maar wilde deze gaan ruilen tegen een 13" MacBook Air vanwege de hogere resolutie, het flash-geheugen en vooral omdat ik hem verschrikkelijk geil vind. Ik heb tot vanmorgen zitten twijfelen, en heel veel op internet gelezen over de verschillen, en ik heb besloten toch niet voor de Air te gaan om de volgende redenen:
- Het scherm: heeft wel een hogere resolutie, maar ik lees in meerdere recensies dat het scherm van de Air in elk ander opzicht inferieur is aan die van de Pro, vooral wat kleurweergave betreft.
- De batterij: de MacBook Air heeft zeker geen slechte batterij, en in veel recensies lees ik ook dat bij licht browsen en tekstverwerken de Air langer mee gaat dan de vorige generatie Pro (mijn model dus). Zodra je ook maar een beetje processor-intentieve dingen gaat doen (filmpje kijken, video spelen in de browser, downloaden, etc.) gaat de accuduur echt drastisch omlaag en scoort de Air significant slechter dan de Pro. Accuduur is voor mij erg belangrijk, dus dit is een groot minpunt.
- Gebrek aan uitbreidbaarheid: bij de MacBook Air zit je vast aan wat je aanschaft. Je kunt niets uitbreiden aan het werkgeheugen of opslag. Bij de MacBook Pro kun je dit heel makkelijk aanpassen, en is een SSD opeens een heel interessant alternatief op de Air.
- De prijs van de nieuwste MacBook Pro: als ik mijn huidige Pro wil ruilen tegen de MacBook Air van de laatste generatie moet ik ongeveer 125 euro bijbetalen. Als ik mijn MacBook verkoop en de nieuwe 13" Pro bestel op de Apple-site, moet ik iets meer dan 150 euro bijbetalen.
Voor 125 euro bijbetaling krijg ik: 1,83GHz core2duo met 2GB RAM en 128GB SSD in een MacBook Air zonder verlicht toetsenbord, ambient light sensor, optische drive en met een slechtere batterij, maar wel een hoger resolutie beeldscherm.
Voor 150 euro bijbetaling (met studentenkorting) krijg ik: 2.3GHz i5 Sandy Bridge-processor, 4GB RAM en 320GB HDD in een MacBook Pro met verlicht toetsenbord, ambient light-sensor, betere batterij, optische drive, thunderbolt-aansluiting en een scherm met een betere kleurweergave maar wel een lagere resolutie.
Verschillende reviews zeggen dat de nieuwe 13" MacBook Pro net zo snel of sneller is dan de vorige generatie Pro's met een groter scherm. En voor de prijs is de 13" MacBook Pro in mijn ogen de meest aantrekkelijke MacBook, ook al is de Air wel heel erg mooi
Ik heb nog niets gekocht, maar ik ga waarschijnlijk morgen de 13" MacBook Pro bestellen. De 2.3GHz i5-versie kost met studentenkorting 1079 euro op de Apple-site en ik krijg rond de 900 euro voor mijn huidige MacBook Pro.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:10 schreef Saninl het volgende:
[..]
God, lastig.
Bedankt in ieder geval.
Welke heb jij precies gekocht? Nog zelf iets veranderd?
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:10 schreef Saninl het volgende:
[..]
God, lastig.
Bedankt in ieder geval.
Welke heb jij precies gekocht? Nog zelf iets veranderd?
Goede punten indd. Ik zit in dezelfde positie. Momenteel heb ik een MBP 13' 2010. Ook heel erg aan het twijfelen tussen de Pro en Air. Air voelt erg fijn aan en is gewoon geweldig mooi. Ik heb verder geen andere computer. Enige wat ik doe is internetten en af en toe een film/serie downloaden (daarvoor heb ik een externe HDD)quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
De MacBook Air voelt inderdaad heerlijk licht aan, en het gewicht en dikte zijn ook duidelijke pluspunten, maar ik vind de 13" Pro niet bepaald aanvoelen als een baksteen. Het is nog steeds een behoorlijk lichte en dunne laptop met een design en bouwkwaliteit die ver boven de concurrentie uitsteekt. Natuurlijk draag ik ook veel liever de Air mee dan de Pro, maar gezien de vele pluspunten van de Pro, is een Air voor mij niet te rechtvaarden. Het wordt is mijn primaire computer, en dan biedt de Pro voor mij meer voordeel, zeker voor de prijs.
We zijn volgens mij gewoon een beetje verwend met de iPad en MacBook Air, als we de MacBook Pro al log vinden.
Check die Wabook Air daar links...quote:
Allright, met nieuw RAM erin en een extern display in de mirrored mode, kan ik gewoon inloggen en de computer gebruiken. Waarschijnlijk faalt de videokaart dus, en die zit op het logic board gesoldeerd, dus dat is mooi kut.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik kan er tot dusver nog niks mee omdat de vorige eigenaar het RAM eruit heeft gesloopt en weggegooidHij dacht dat daar zijn privé-gegevens op stonden
Dus ik heb nieuw RAM gekocht bij Azerty, en als dat erin zit kan ik gaan troubleshooten. Ik vermoed dat het logic het board, de inverter of de GPU is, want er komt wel power door; als ik'm aanzet gaat de LED rechtsvoor knipperen, om een RAM-fail aan te geven.
Ga morgen even met ander ram en een externe display proberen. Als dat werkt, dan is de GPU waarschijnlijk toast, die zit op het logic board vastgesoldeerd, dus dan ga ik er of een nieuw logic board in zetten, of 'm afvoeren... Heb op eBay al aardig wat onderdelen kunnen spotten, lijkt me wel een leuk projectje.
Als de videokaart stuk is werkt een extern beeldscherm toch ook niet? Lijkt mijquote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Allright, met nieuw RAM erin en een extern display in de mirrored mode, kan ik gewoon inloggen en de computer gebruiken. Waarschijnlijk faalt de videokaart dus, en die zit op het logic board gesoldeerd, dus dat is mooi kut.Ik ga denk ik wel proberen een logic board te scoren op eBay en dan kijken of ik dat erin kan zetten. Maar dan moet ik wel echt zeker weten dat dat het probleem is..
Nee, dat leek mij ook, maar ik raakte in de war door dit commentaar:quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:19 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Als de videokaart stuk is werkt een extern beeldscherm toch ook niet? Lijkt mij
Voor dit is een Air meer dan genoeg, en als je vaak op de bank zit met de laptop op schoot, is de Air natuurlijk ook een stuk fijner. Ik denk dat het buiten discussie staat dat de Air gewoon een heerlijke laptop is voor casual gebruik. Maar voor mij persoonlijk valt de hogere prijs niet te rechtvaarden, zeker niet omdat de nieuwe Pro zulke mooie specificaties heeft voor minder geld.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:30 schreef M.C. het volgende:
Goede punten indd. Ik zit in dezelfde positie. Momenteel heb ik een MBP 13' 2010. Ook heel erg aan het twijfelen tussen de Pro en Air. Air voelt erg fijn aan en is gewoon geweldig mooi. Ik heb verder geen andere computer. Enige wat ik doe is internetten en af en toe een film/serie downloaden (daarvoor heb ik een externe HDD)
Hoe lang moet ik dan wachten? Want een iPod Touch is wel erg lekker natuurlijk. Geldt dat ook als ik al 150 euro studentenkorting op de MacBook krijg?quote:Tipje; als je kunt wachten tot mei met bestellen, zou ik dat doen. Dan krijg je er meestal (is al paar jaar zo) een iPod Touch 8GB, of Nano gratis bij. Die kun je houden, of zoals ik, verkopen voor ong. 150 euro. Toch leuke korting dacht ik zo. Als ik weer voor een Pro ga, ga ik die 150 besteden aan een SSD.(Maarja de Air![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
)
Ja. Het zou kunnen dat het flashgeheugen van de Air iets sneller is dan de SSD die je in je Pro stopt, maar het lijkt me dat dat meer dan ruim gecompenseerd wordt door de 2.3GHz i5 tov de 1,86GHz Core2duo.quote:Zou een MBP met SSD sneller zijn dan de Air?
Ik denk dat ik dan voor de 13" pro instap ga.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:53 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Voor dit is een Air meer dan genoeg, en als je vaak op de bank zit met de laptop op schoot, is de Air natuurlijk ook een stuk fijner. Ik denk dat het buiten discussie staat dat de Air gewoon een heerlijke laptop is voor casual gebruik. Maar voor mij persoonlijk valt de hogere prijs niet te rechtvaarden, zeker niet omdat de nieuwe Pro zulke mooie specificaties heeft voor minder geld.
[..]
Hoe lang moet ik dan wachten? Want een iPod Touch is wel erg lekker natuurlijk. Geldt dat ook als ik al 150 euro studentenkorting op de MacBook krijg?
[..]
Ja. Het zou kunnen dat het flashgeheugen van de Air iets sneller is dan de SSD die je in je Pro stopt, maar het lijkt me dat dat meer dan ruim gecompenseerd wordt door de 2.3GHz i5 tov de 1,86GHz Core2duo.
Hoeveel je hiervan merkt met jouw gebruik is nog maar de vraag. Als je jezelf beperkt tot browsen en video's kijken/downloaden, lijkt het mij dat beiden retesnel zijn.
Alleen voor de prijs van de meest standaard 13" MacBook Air heb je een 13" MacBook Pro met 128GB SSD, 320GB externe HDD, core i5-processor, twee keer zoveel RAM, meer aansluitingen, een optische drive en een betere batterij. De vraag die je voor jezelf moet beantwoorden is of al die voordelen opwegen tegen het gewicht, de hogere resolutie en de 'wow'-factor van de Air.
Voor mij doet dat het niet. Voor anderen wel, en voor jou misschien ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |