3.46 aan boni's voor Sastre? Dat lijkt me wel heel sterk.quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:48 schreef No-P het volgende:
Zou wat zijn als Menchov zijn overwinning moet afgeven omdat Sastre met het opschuiven van de boni's boven hem komt.
quote:Een boompje over de einduitslag van de Giro 2009. Het podium ziet er met de schorsing van Di Luca en Pelizotti als volgt uit:
Menchov
Sastre 3:46
Basso. 3:59
Er waren veel bonificaties te verdienen in deze ronde, namelijk 20-12-8 seconden per rit. Plek 2 en 3 staan erg dichtbij elkaar (13 seconden in het voordeel van Sastre), ik had wat tijd over en heb de rituitslagen van de Giro 2009 opnieuw bekeken, maar dan Pelizotti en Di Luca weglatend. Daarbij lettend op de bonificaties van Sastre en Basso. Resultaat:
Sastre:
rit 10, extra 12 seconden bonificatie
Basso
rit 5, rit, 16, rit 17 en rit 19 allen extra 8 seconden bonificatie, 4x 8 =32.
Als Di Luca en Pelizotti consequent uit alle daguitslagen geschrapt worden pakt Basso 32-12 = 20 seconden op Sastre. Resultaat is dat Basso 2de wordt met 7 seconden voorsprong op Sastre.
Eindpodium Giro is dan:
Menchov
Basso
Sastre.
Verrassend, maar werkt het ook zo? Misschien is er een heel simpele regel die stelt dat bonificatie-seconden nooit herverdeeld worden, maar ik kon er niets over vinden in de regelgeving. Weet iemand hoe dit zit? En als er geen regelgeving over is, misschien een tip naar een Italiaanse wielerjournalist? Kan wellicht een leuke discussie opleveren.
(Je hebt er geen hol aan om uitslagen van 2 jaar terug opnieuw tegen het licht te houden en het is ook absoluut niet leuk voor de sport. Maar het is nu eenmaal de realiteit doordat renners doping gebruiken en geschorst worden. En hypothetisch kan dit ook een keer gebeuren voor plek 1, dan kan het maar beter als eens uitgezocht zijn..)
Bron:El Equipo, prikpragina
Het is nu niet haalbaar, maar mocht dit wel zo zijn, lijkt het me niet dat ze opeens een nieuwe winnaar willen aanwijzen door die boni's .quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:49 schreef Steven184 het volgende:
[..]
3.46 aan boni's voor Sastre? Dat lijkt me wel heel sterk.
Is het niet weer met punten, zodat je je worldtourteam kan bijeenkopen?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:30 schreef Chielus het volgende:
Komen er volgend jaar wel licenties vrij?
quote:Al achttien teams voor Hel van het Mergelland
vrijdag 11 maart 2011
De Hel van het Mergelland heeft al achttien teams gecontracteerd voor de komende editie, die op zaterdag 2 april plaats vindt. De door Volta Limburg gesponsorde eendagswedstrijd heeft met Saxo Bank-Sungard en Vacansoleil-DCM alvast twee WorldTour Teams gecontracteerd. Bij Vacansoleil-DCM zijn de Limburgers Wout Poels en Rob Ruijgh op de voorlopige startlijst geplaatst. Verder zijn Skil-Shimano, Landbouwkrediet, Topsport Vlaanderen, Veranda's Willems, Cofidis, Team NetApp, United Healtcare, Farnese Vini, An Post-Sean Kelly, Donckers Koffie, Glud & Marstrand, Nutrixxion-Sparkasse, Eddy Merckx-Indeland, Differdange, De Rijke en Team Jo Piels present in Eijsden. Vooralsnog ontbreekt Rabobank op de startlijst, vorig jaar speelde het team nog een hoofdrol in de wedstrijd en werd Jos van Emden tweede achter Yann Huguet van Skil-Shimano.
bron: Wielerland
Hij gaat dus nog even door.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:03 schreef franklop het volgende:
'Kroon stopt bij zege in Amstel Gold Race'
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:33 schreef Ambrosius het volgende:
Dopingzondaar Riccò stopt met wielrennen
...''De wielersport is misselijkmakend. Ik keer niet meer terug''...
quote:Ricco: "De wielerwereld doet me kotsen"
za 12/03/2011 - 14:12 Begin februari liet een doodzieke Riccardo Ricco zich opnemen in een ziekenhuis. Hij zou toen hebben toegegeven dat hij zich had gedopeerd met zijn eigen bloed, dat nota bene al 25 dagen in de koelkast lag. Maar dat ontkent de Italiaan nu in alle toonaarden.
"Doping? Neen. Ik ben niet positief bevonden, maar word wel veroordeeld. Dat verhaal over dat bloed is verzonnen. Ze zeggen nu wel dat ik gepraat heb, maar daar herinner ik me alvast niets van", zegt Ricco.
"Ik ga straks aan de slag als barman, dat heeft me altijd bevallen"
Ricco sukkelde met een nierblokkage, maar voelt zich nu goed. "Ik heb geen gezondheidsproblemen meer", zegt hij. "Ik ben zelfs weer aan het fietsen. Maar koersen zal ik nooit meer doen, voor geen geld ter wereld. Ik heb die bladzijde omgedraaid: de wielerwereld doet me kotsen. Ik ben gedegouteerd."
Ricco hangt een levenslange schorsing en gevangenisstraf van drie maanden tot drie jaar boven het hoofd, maar is allerminst bang. "Ik heb een gerust geweten. Ik heb ritten in de Tour en Giro gewonnen en voor mezelf heb ik die ook echt gewonnen."
"Maar er is meer in het leven dan de fiets. Ik word barman, dat heeft me altijd bevallen. Ik verdien liever maar 1.000 euro per maand, zo lang ik maar geen zorgen heb."
Ah, Ricco doet een Pellizottietje. Eén verschil, Pellizotti geloof ik nog.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:33 schreef Ambrosius het volgende:
Dopingzondaar Riccò stopt met wielrennen
Uitgegeven: 12 maart 2011 14:21
Laatst gewijzigd: 12 maart 2011 14:21
ROME - Riccardo Riccò keert niet meer terug als wielrenner. Dat zegt de 27-jarige Italiaan zaterdag in een interview in Gazzetta dello Sport.
''De wielersport is misselijkmakend. Ik keer niet meer terug'', aldus Riccò, die vorige maand door het Nederlandse team Vacansoleil-DCM werd ontslagen omdat hij zelf een bloedtransfusie zou hebben uitgevoerd.
Riccò voelde zich na een training in eigen land niet goed en meldde zich met een koortsaanval in het ziekenhuis. Daar zou Riccò in shocktoestand tegen een arts hebben verklaard dat hij zichzelf bloed had toegediend, wat in strijd is met de dopingregels.
De renner zelf ontkent dat verhaal. ''Ik heb de arts helemaal niets gezegd'', laat hij in het interview weten.
Bron: Nu.nl
rabobank doet definitief niet mee.quote:
Overigens dit jaar een kleine parcourswijziging in AGR.quote:Rabobank grote afwezige in Hel
De Rabobank Wielerploeg start dit jaar niet in de Volta Limburg Hel van het Mergelland. De ploeg geeft de voorkeur aan andere buitenlandse koersen in die week.
De organisatie van de Hel is verbaasd over de opstelling van de ploeg. Volgens koersdirecteur Emiel Frambach hoort Rabobank in een grote Nederlandse wedstrijd als de Hel thuis. Technisch directeur Erik Breukink van de wielerploeg laat weten dat ze geen sterke ploeg kunnen afvaardigen en dat ze alleen willen komen als ze kunnen winnen.
Het laatste Rabo-aanbod om het Continental Team, de aankomende talenten, te laten rijden werd door de Hel-organisatie afgewimpeld. 'Het is graag of niet', aldus organisator Frambach. Skil-Shimano en Vacansoleil zijn wel present op zaterdag 2 april. De race wordt live uitgezonden op L1 TV.
Mooi, opgeruimd staat netjes.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ah, Ricco doet een Pellizottietje. Eén verschil, Pellizotti geloof ik nog.
quote:ANP net aan de lijn: Zo Theo, avontuur zit er al weer op..
quote:Vorig jaar TV Gelderland: Theo.. nieuws net gehoord.. ja, klote voor je. Kunnen we nog ff langs komen voor wat quotes, 5 minuutjes maar..
Ik vond hem erg pakkend zelfs , en at die vrouw ook haar zoontje binnen een tijdsbestek van 5 jaar verliest op dezelfde manie,r tjonge. Ik heb een aparte topic gemaakt voor Belga sport want die was er volgens mij niet.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:04 schreef Beregd het volgende:
die reportage over monseré op belga sport is toch de meest pakkende die er is, zie hem nu voor de tweede keer
Bijzonder, dacht dat Wout nu toch wel een keer wat rust mocht gaan nemen.quote:Poels: Best in grote rondes
door Raymond Kerckhoffs
MACERATA - In de koninginnenrit naar Macerata bevestigde Wout Poels (Limburger, 23, Vacansoleil) maandag nogmaals dat de knappe tweede plek van zondag achter Philippe Gilbert geen toevalstreffer was. Tussen de wereldtop in de Tirreno-Adriatioc begint hij zich thuis te voelen.
Vacansoleil-klimmer Wout Poels Vacansoleil-klimmer Wout Poels
Waar Cadel Evans met een knappe zege zijn leidende positie verstevigde, eindigde Poels netjes als zesde. Net voor Garzelli, Gesink en Gilbert. Waar de Vacansoleil-renner zijn carrière heel gestaag opbouwde, lijkt hij nu de megastap naar de top te zetten.
Een derde en vierde plek in de eindklassementen van respectievelijk de Rondes van de Middellandse Zee en Algarve onderstrepen dat hij dit voorjaar een stuk sterker voor de dag komt. Ik heb altijd het vertrouwen gehad dat het in me zat, maar nu begint het eruit te komen. In de Algarve kon ik bergop wedijveren met mannen als Contador en Menchov. Hier ga ik op een explosieve klim mee met mannen als Evans, Cunego en Gilbert. Dat geeft straks ook vertrouwen voor de klassiekers.
In beginsel denkt Poels, die deze zomer in de Tour debuteert, vooral een renner voor de grote rondes te zijn. Hij heeft uithoudingsvermogen en herstelt snel van gedane inspanningen. Naarmate het zwaarder wordt, zie ik andere renners verzwakken. Ik blijf op hetzelfde niveau. Ik denk dit mijn kracht is en dat ik daardoor het best tot mijn recht in de grote rondes kom.
Toch toonde hij maandag ook de explosiviteit in zijn benen te hebben, waarmee in de Ardennen-klassiekers en Amstel Gold Race het verschil wordt gemaakt. Naar die wedstrijden zal ik nu toeleven. Al ben ik een vrij rustige jongen. Ik ga niet roepen dat ik daar kan meespelen voor een overwinning. Al denk ik in mijn hoofd misschien wel dat het kan.
Bron: Telegraaf
Beetje jammer dat we weer zo'n renner erbij krijgen die alles opzij zet voor de TDF.quote:Taaramae believes in top 10 placing at Tour de France
By:
Cycling News
Published:
March 14, 15:14,
Updated:
March 14, 15:46
Edition:
Second Edition Cycling News, Monday, March 14, 2011
Do you like this?
Buzz
Rein Taaramae (Cofidis)
Rein Taaramae (Cofidis)
view thumbnail gallery
Estonian takes best result ever at Paris-Nice
Cofidis rider Rein Taaramae has high hopes for the 2011 season after starting it with a fourth place in the overall classification of Paris-Nice, his "best result ever". Now, Taaramae is fully focused to continue on this streak, firmly believing in his overall chances at the Tour de France in July.
The Estonian made the 'race to the sun' a target, but feared that the 27-kilometre time trial this year would be fatal to him. "Before the race, I was a little nervous, I hoped that I could finish in the top six but I was afraid of the time trial," he told French velochrono. "Usually, I finish between 20th and 30th in the time trials, but there I got eighth! And in the mountains, I felt really at ease. I'm very happy about my result."
The positive development of his career is a consequence of a variety of factors - a changed diet over the winter, less distraction during races and a certain maturity the 23-year-old has only just started to acquire. "I have much more experience and calmness now," he explained. "This week, I didn't respond to phone calls, I stayed calm and concentrated on the race to rest as much as possible. This way, I already feel less tired. And this winter, dietitians discovered that I was allergic to the gluten contained in eggs or milk. We took all of this out of my menus and I felt an enormous difference. They're small things, but this year I feel really good. And I can still improve."
Taaramae, who has already shown that he is able to play a major role in week-long stage races by finishing third in both the 2009 Tour de Romandie and 2010 Volta a Catalunya, hopes that this progression will lead him to becoming a contender in the Grand Tours, too. In fact, he believes that "if everything goes well, if I'm in good condition and my team is good, then I really think that I can do a top 10".
The Estonian's next goal is thus the Tour de France, which he had to abandon last year on stage 13. His Cofidis team is confident that he can live up to his expectations and has designed a lighter racing programme for him.
"My next great objective is the Tour," he confirmed. "I'm not doing the Volta a Catalunya this year. On the other races, it doesn't matter if I don't get great results. I want to get to July less tired, more relaxed. Last year, I performed well in Paris-Nice and in Catalunya and I got to the Tour stressed out. I was under a lot of strain, the team had made me race too much and I couldn't recover. Besides, I was burned out until the end of the season."
Bron: cyclingnews
Zo druk is zijn programma toch ook niet? Hij reed goed in de Middellandse Zee, wat minder in Algarve, en weer goed in Murcia (niet zoals de Telegraaf dus schrijft, in Algarve), maar die laatste koers was maar drie dagen. Het zou zonde zijn om nu niet te proberen om die vorm door te trekken tot de klassiekers, daarna is nog genoeg tijd om weer te rusten en op te bouwen naar de Tour (hoewel ik hem liever de Giro zie rijden, maar ze zullen bij Vacansoleil elke goede renner nodig hebben in de Tour).quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:11 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Bijzonder, dacht dat Wout nu toch wel een keer wat rust mocht gaan nemen.
[..]
quote:Geen verrassingen in ploeg Rabobank voor Milaan-San Remo
Uitgegeven: 15 maart 2011 13:01
Laatst gewijzigd: 15 maart 2011 13:01
AMSTERDAM - Rabobank heeft de ploeg die zaterdag aan de start verschijnt bij Milaan-San Remo bekend gemaakt. Ploegleiders Nico Verhoeven en Jan Boven hebben zes renners uit de Tirreno-formatie opgenomen in de selectie.
De complete ploeg van Rabobank voor de eerste grote wielerklassieker van het seizoen kent geen verrassingen.
De winnaar van vorig jaar Oscar Freire is kopman en hij wordt ondersteund door Lars Boom, Rick Flens, Oscar Freire (foto), Michael Matthews, Sebastian Langeveld, Tom Leezer, Maarten Tjallingii en Maarten Wynants, zo meldt de site van wielerformatie.
Vorig jaar was Freire ongenaakbaar in de eindsprint van de 'Primavera'. Ook dit seizoen maakt hij een goede indruk met twee overwinningen in de Ruta del Sol.
Voor Matthews is Milaan-San Remo zijn allereerste grote klassieker bij de profs. De Australiër won dit seizoen net als zijn kopman Freire al twee wedstrijden.
Klopt, maar hij zou nu al rust hebben, maar moest toen naar de TA omdat Hoogerland ziek was.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:58 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Zo druk is zijn programma toch ook niet? Hij reed goed in de Middellandse Zee, wat minder in Algarve, en weer goed in Murcia (niet zoals de Telegraaf dus schrijft, in Algarve), maar die laatste koers was maar drie dagen. Het zou zonde zijn om nu niet te proberen om die vorm door te trekken tot de klassiekers, daarna is nog genoeg tijd om weer te rusten en op te bouwen naar de Tour (hoewel ik hem liever de Giro zie rijden, maar ze zullen bij Vacansoleil elke goede renner nodig hebben in de Tour).
300 km is wel aardig wat voor een kerel van net 20. Maar goed, het is wel een mooie ervaring voor een jonge coureur.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:38 schreef TheArt het volgende:
Matthews nu al, dat is vroeg. Maar wel terecht.
Het WK is dit jaar toch op een biljartlaken?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:38 schreef franklop het volgende:
gesink is alvast bezig om 9 startplaatsen voor NL te scoren op wk
mwao tis niet zo vlak als Zolder maar sprint zit er dik in, kunnen we Bos meenemenquote:Op woensdag 16 maart 2011 01:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Het WK is dit jaar toch op een biljartlaken?
Is dat vandaag?quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:39 schreef The_Hives het volgende:
jammer dat de Nokere koers alleen in België uitgezonden wordt.
Hoop voor hem dat hij dat niet blijft mee dragen maar goed dat er zo veel steun om hem heen staat.quote:SAN BENEDETTO DEL TRONTO - In de Italiaanse rittenkoers Tirreno-Adriatico ontdekte Robert Gesink weer eens de waarde van vriendschap. Zijn vriendin, begeleiders en ploegmaats sleepten hem door een moeilijke week.
Robert Gesink werd heen en weer geslingerd tussen het verdriet om zijn overleden vader en de plicht te moeten presteren op de fiets. Op de laatste dag van Tirreno-Adriatico boekte de Achterhoeker een daverende mentale zege. Met een uitmuntende tijdrit werd hij tweede in het eindklassement.
Met zijn ploeggenoten speelde Daisy een sleutelrol in het mentale reparatiewerk dat Gesink zo hard nodig had. Want, bekende hij ronduit tegenover het AD, meer dan eens dacht hij er de afgelopen week aan om zijn fiets aan de kant te zetten.
In oktober overleed Dick Gesink aan de gevolgen van een akelige val met de fiets. ,,Mijn familie was deze week hier, maar dan mis je iemand. Er waren echt momenten dat ik dacht: waarom zou ik mijn leven wagen in een massasprint of afdaling? Dat is dodelijk voor een wielrenner.''
Het contrast tussen zijn lichaam en geest was schrijnend. Want Gesink is in fysiek opzicht momenteel sterker dan hij ooit was. Een goed gesprek met zijn vriendin hielp hem, net zoals hij terecht kon bij ploeggenoot en ervaringsdeskundige Bram Tankink.,,Vooral maandag dacht ik eraan om te stoppen. Mijn ploegmaats hebben me toen enorm gesteund. Door een schouderklopje, door tegen me te praten: 'Kom op, nog even'. Ik ben superblij dat ik in deze ploeg rijd, ik heb hier gezien wat vriendschap kan doen.''
quote:T'is koers in Nokere : 15 renners oa volledige omega ploeg in achtervolging op kopgroep van 8 ta
Mooi idd, dat het zo'n team is.quote:Op woensdag 16 maart 2011 14:36 schreef Sheepcidus het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)verleden-vader.dhtml
[..]
Hoop voor hem dat hij dat niet blijft mee dragen maar goed dat er zo veel steun om hem heen staat.
quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:09 schreef TheArt het volgende:
Livestream gestart: http://sports-livez.com/channel/ch-3.php
dank uquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:09 schreef TheArt het volgende:
Livestream gestart: http://sports-livez.com/channel/ch-3.php
thnxquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Er zijn er nog meer, waaronder deze: http://sports-livez.com/channel/ch-6.php
Als er streams zijn kan je die altijd wel hier vinden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:45 schreef The_Hives het volgende:
[..]
thnxzijn dat standaard links voor livestreams of alleen voor deze koers?
En hier (myp2p) en hier (Steephill). Tevens komen ze bij de laatste ook met wat extra informatie.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als er streams zijn kan je die altijd wel hier vinden.
Wat een ongefundeerd gezeik weer op Brown. Hij was inderdaad plan c en heeft onderweg al het nodige werk gedaan, maar staat er wel gewoon als het moet. Gewoon een prima prestatie.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:17 schreef TheArt het volgende:
Het mag dus duidelijk zijn dat Brown in het vervolg maar sprints moet gaan aantrekken. Dit was nutteloos werk.
In plaats van je af te vragen waar Bos en Matthews zaten.....Want als die vooraan zaten had Brown wel voor hun werk verricht.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:17 schreef TheArt het volgende:
Het mag dus duidelijk zijn dat Brown in het vervolg maar sprints moet gaan aantrekken. Dit was nutteloos werk.
volgens de NOS sprintte een groepje van 10 manquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:30 schreef Bismarck het volgende:
[..]
In plaats van je af te vragen waar Bos en Matthews zaten.....Want als die vooraan zaten had Brown wel voor hun werk verricht.
Ik vraag me eerder af waar Omega Pharma was...niet in de top 10 in ieder geval.
quote:'Geheim Cancellara onthuld: revolutionair trapsysteem'
© reuters
ROTTERDAM - De belangrijke klassiekers komen eraan en de fiets van Fabian Cancellara (Leopard-Trek) lijkt opnieuw voor wat deining te gaan zorgen. Vorig seizoen, toen hij het voorjaar domineerde, werd hij zwaar met de vinger nagewezen.
© epa ,,Een motortje in zijn frame, mechanische doping", zo klonk het streng. Cancellara's vriend en mechanicien Denis Migani zou aan de Belgische krant La Dernière Heure nu het mysterie hebben ontrafeld. ,,Fabian rijdt niet met een motortje, maar wel met een revolutionair trapsysteem, en dat al sinds 2007."
Het systeem zou destijds goedgekeurd zijn door de UCI.
,,Het 'Gold Race'-systeem is geproduceerd door een ingenieur en zorgt ervoor dat Fabian tot 2,5 seconde sneller kan rijden per kilometer. Er wordt ook een geheime vloeistof ingespoten zodat de wrijving voor 95 procent wordt teruggedrongen. Dat is uit de tests gebleken."
De Zwitser is de enige renner die al jaren met het systeem rondrijdt. In de bergritten van de Tour 2010 maakte ook Andy Schleck er gebruik van. De prijs? 1.100 euro. (HLN/BVDL)
tot 2,5 kan.......quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:14 schreef Ereinion het volgende:
2.5e seconden per kilometerDan zou Cancellara zonder dat systeem nog nooit een tijdrit in zijn leven gewonnen hebben.
quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:09 schreef rubbereend het volgende:
Bij Andy viel even alle wrijving weg in de bergen
Over hoeveel watt vermogensbesparing heb je het dan? 40? Dat krijg je echt niet met een supersoepel trapasje. De mechanische weerstand van een fiets is echt niet zo groot.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tot 2,5 kan.......
Alles in theorie onder laboratoriumomstandigheden natuurlijk.
http://www.cyclingnews.co(...)tive-bearings-systemquote:However, Nygaard explained that while Cancellara may have been using such technology in the past, the Gold-Race material is not being used by anyone on the Leopard Trek team. Cancellara joined the new squad this season after five years at Saxo Bank.
I think theres a bit of confusion here, Nygaard told Cyclingnews. I think they might have been attached when he was still working with Specialized [up until he left Saxo Bank at the end of 2010] but I can guarantee you 100 per cent that we are not working with these people at all.
[...]
If you look at the video, you can see that the stuff there are fiddling with is not the product that we are using, it looks like old material, Nygaard said. But I can guarantee you, I spoke to the mechanics and everything, and were not working with these people at all.
quote:# inrng Many in the media could do with some smooth crank bearings today, it would help with the back-pedalling. about 17 hours ago via web Retweeted by nygaardbn
quote:@inrng That's the collateral effect of uncritical copy-paste journalism. about 18 hours ago via web in reply to inrng
http://twitter.com/nygaardbnquote:@inrng That is 100% NOT the case. He uses the same material as the rest of the team. No collaboration with these people at @leopardtrek about 20 hours ago via web in reply to inrng
True. 2,5 seconde per km is alleen wel een behoorlijk verschil.quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:10 schreef Ericr het volgende:
De transmissiewrijving ligt tussen de 3 en 5% maar dan is volgens mij ook de wrijving van ketting en derailleur meegenomen. 1% op het geheel aan wrijving winnen kan natuurlijk op lange afstanden wel aardig doortellen en zeker als de geclaimde 95% winst op de weerstand van de trapas ook echt wordt gehaald. Maar dat zal maar een gedeelte zijn van de volledige transmissieweerstand, maar tegelijkertijd gaat het aan de top om verschillen van tienden van een procent of enkele
procenten.
Het is 3,5% winst als er 50 Km/uur gereden wordt, dat zou alleen kunnen als de geclaimde 95% vermindering van de transmissiewrijving werkelijkheid is. Kan het me eerlijk gezegd amper voorstellen omdat lagers veel minder weerstand hebben dan bijvoorbeeld de ketting.quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
True. 2,5 seconde per km is alleen wel een behoorlijk verschil.
De nettowinst zou inderdaad nog een stuk lager zijn omdat de luchtweerstand kwadratisch toeneemt naar mate je harder gaat.quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:45 schreef Tommeke het volgende:
Maar om 3,5% sneller te gaan moet je toch een exponentieel aantal watts vermogen meer behalen omdat je luchtweerstand niet lineair hoger wordt?
Daarom is de houding inderdaad het allerbelangrijkst, belangrijker nog dan de aerodynamica van je fiets.
Op internet staat zoveel over tijdrijden en aerodynamica etc. Erg interessant.
quote:Frederik Willems mag maandenlang niet koersen
Pech voor Frederik Willems: de 31-jarige renner van Omega Pharma-Lotto moet vrijdag geopereerd worden aan zijn knie.
Frederik Willems moest de Tirreno van de week met pijn verlaten. Onderzoek bracht aan het licht dat hij met een "prepatellair frictiesyndroom" sukkelt: dat is een onregelmatigheid op het peeskapsel van zijn knieschijf. Bij het fietsen leidt dat tot een ontsteking en dus pijn.
Het probleem kan enkel met een operatie opgelost worden. De verharding zal deze week nog worden weggesneden. Na de ingreep mag Willems drie weken niet trainen, hij mag ten vroegste twee maanden later écht koersen.
Als hij nu last van tendinitis in zijn knie heeft, kan hij de klassiekers ook vergeten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:56 schreef Steven184 het volgende:
J.Rodriguez niet aan de start in Catalonië aangezien hij een ontsteking aan zijn knie heeft.
Farnese heeft geen wildcards gekregen voor de ASO klassiekers, ondanks eerdere berichten dat ze die wel zouden krijgen. Ze zijn wel uitgenodigd voor de AGR (en de Giro).quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:55 schreef Bismarck het volgende:
http://www.cyclingnews.co(...)human-growth-hormone
Sinkewitz doet een Riccò'tje (of een Pfannbergertje, zo u wilt) en wordt voor de tweede keer gepakt. Geen goed nieuws voor zijn ploeg, Farnese Vini, die van de ASO wildcards heeft gekregen voor deelname aan Parijs-Roubaix, de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik.
Met betrekking tot zowel Contador als de oortjes doet hij toch wel een opmerkelijk uitspraak. Eigenlijk meer dan welke renner dan ook zegt.quote:Freire: "Niet bang voor Gilbert op Poggio"
Oscar Freire kan zaterdag zijn vierde Milaan-Sanremo (2004, 2007, 2010) winnen. Freire blaakt van het vertrouwen en doet ook enkele opmerkelijke uitspraken over de oortjes en over de dopingzaak van Alberto Contador.
"Milaan-Sanremo is de belangrijkste koers van mijn voorjaar", zegt Freire in Het Laatste Nieuws.
"Ik heb tijdens de Tirreno vooral aan Sanremo gedacht. Ik moet winnen. In deze wedstrijd ben ik beter dan de andere spurters. De andere rappe mannen zien meer af. Bovendien heb ik mijn ervaring mee. Ik weet hoe ik Milaan-Sanremo moet winnen."
De Rabobank-renner is ook niet bang voor aanvallers op de Poggio. "Ik denk niet dat iemand daar kan wegrijden, ook Philippe Gilbert niet. In de Tirreno zag ik hem bergop geen indruk maken."
"Doping komt blijkbaar uit supplementen of snoepjes"
Belga
Oscar Freire neemt in Het Laatste Nieuws geen blad voor de mond over enkele heikele onderwerpen: zoals Alberto Contador en de oortjes.
"In Spanje wil iedereen het verhaal over het vlees van Contador geloven. Maar ik leef in Zwitserland, daar gelooft niemand hem. In Italië ook niet", zegt Freire.
"Bij elke positieve test is er wel een verhaal. Zit het niet in voedingssupplementen, dan wel in de snoepjes van de tante."
Over de oortjes: "Ik heb ze niet nodig om te weten waar ik moet zitten in het peloton. Ploegleiders jagen ons vaak naar voren. Dat zorgt voor onwaarschijnlijke dingen en dan wordt er gevallen. Zonder oortjes is het veiliger", besluit de Spanjaard.
Dat leek me al langer duidelijk, er wordt gewoon nog vaker gevallen dan vroeger sinds de introductie van de oortjes. De doorsnee valpartij komt er dan ook niet door een onverwacht obstakel, maar door nerveus gedoe en dat is alleen maar erger geworden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:15 schreef Steven184 het volgende:
Het feit dat het zonder oortjes veiliger is, is eigenlijk nog het mooist. Daar gaat het argument van zijn ploegleider.
Kan er niet om treuren eigenlijk. Was altijd wel leuk om te zien hoe ze over mijn trainingswegen heen fietsten, maar voor de rest een te verwaarlozen wedstrijd.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:24 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter dat zondag de ronde van het groene hart niet doorgaat.
quote:UCI president McQuaid addresses pro riders on radio ban
By:
Cycling News
Published:
March 18, 17:31,
Updated:
March 18, 17:31
Claims riders are being coerced by teams
UCI president Pat McQuaid today issued an open letter to the sport's professional riders, who have recently been caught in the midst of a contentious debate over the progressive banning of race radios by the UCI.
The teams' organisation AIGCP and riders' organisation CPA have threatened to boycott the UCI-promoted Tour of Beijing unless the rule, which bans radio communications between a team and its riders during all but WorldTour races, is rescinded by May 1.
McQuaid would not allow the organisations' representatives take part in a meeting scheduled to discuss the issue yesterday unless they retracted the threat, which they did not.
The UCI has repeatedly stated that it will not back down on the rule, and below McQuaid goes into more detail on why the regulation was put into place.
He also responds to open letters from riders Jens Voigt and Grischa Niermann, who publicly opposed the ban.
Cyclingnews has reproduced the letter in full, unedited.
Dear Riders,
The discussions are heated concerning the progressive banning of earpieces during races. That is why I feel it is necessary to address you collectively to try to clarify some points in the debate that is unfortunately no longer calm and constructive.
However, I would first of all like to congratulate most of you for your ability up until now and despite your opinions to remain reasonable faced with a situation that others have decided to render increasingly tense and therefore extremely difficult.
Respect from both sides should always be at the basis of any conflict of ideas, and I can therefore assure you that the open letters that two of your colleagues (Grischa Niermann and Jens Voigt) recently published in the media have caught my attention.
Although I in no way share their opinions, nor agree with their explanations Ill come back to this I sincerely appreciate their willingness to contribute to this difficult phase of the debate, without losing sight of the fundamental principles of dialogue and the need to remain open to other opinions. It is for this reason that I will try to reply to them, all the while being conscious of the fact that , the threats of « drastic » actions and the ultimatums that have been laid down will lead nowhere and will just heat things up even more. It is no secret that over the last years our sport has been susceptible to wide criticism, and this attitude, which has unfortunately become almost chronic to the point that we can almost wonder what will set off the next conflict after that of the earpieces , has always been extremely detrimental to cyclings image.
I begin by informing you that in 2008 I was convened to a meeting with the biggest producer of television images of cycling, France Television, and was told by senior executives clearly that if radios were retained in cycling and used as they were being used that the coverage of cycling on television would be reduced. I was given several examples of the reasons for this which I will go into later..
Following that worrying conversation I had discussions with other media outlets and was given similar viewpoints. Indeed you will be well aware that German television has stopped broadcasting cycling. Doping was an element certainly but so were other issues. If the product was so interesting that people clamoured for it ARD and ZDF would not have killed the coverage.
And so the UCI began a consultation process.
A working group has studied the earpieces since 2008 and as part of that group riders have been sitting at the same table as the teams and the media :Cedric Vasseur and Dario Cioni were your representatives and Serge Parsani, Joxean Matxin and John Lelangue that of the teams. By reading the recent claims of different players in the world of cycling, we could be led to believe that the banning of earpieces was decided upon in a one-sided fashion and in haste: in reality, this project is the result of deep reflection over a period of two years. Your representatives should have informed you of this.
I would also like to remind you that in 2008 and 2009, the CPA led an enquiry into the subject among its 865 members. The President of your association at the time, Mr Cédric Vasseur, will be able to confirm the very surprising fact that he only received 200 replies (less than one in four) with a very even distribution of opinions for and against.
Over and beyond the worrying indifference that these figures show, another aspect raises my curiosity: although the general situation has not changed, it is claimed that 90% of you are convinced that the earpieces are essential . The UCI can only take note of this extremely surprising alleged change in trend especially in the light of numerous declarations we have received from riders in the last few months in favour of the banning and ask ourselves this question: what has happened within the peloton ? Have the riders been put under pressure? Are you really free to express your opinions?
As for the reasons that pushed the UCI towards the progressive banning of earpieces, they are fairly obvious and above all well-known, so I will simply summarize them: return the rider to the centre of action, make him fully responsible for his strategy and evaluation of the situation during each phase of the race in order to avoid all outside control, which considerably reduces the unpredictable character of an event and therefore the thrill that our sport can offer to its millions of fans. Our sport is one of intelligence and physical ability with elements of chance thrown in.
The support of the media particularly television for this readjustment is a demonstration of the necessity to intervene on this point: the course of too many races is now a foregone conclusion, and this limits enormously the large scale visibility of cycling.
We dont want to prove anything with this decision. We just want to make cycling more attractive to the general public, which in turn will increase its popularity and hopefully improve your working conditions. Keeping cycling attractive is also necessary for cyclist to be able to remain cyclists and for giving others the opportunity to become cyclists later.
The comparison with F1 brought up in Jens letter is very interesting: with all my due respect for this sport, it is exactly what we want to avoid! The story of cycling is above all a story of people, and we want it to stay that way.
As in a football match or any other sporting confrontation including American professional leagues , the contact between those on the field and the coaches and members of the teams technical staff on the sidelines, must be strictly regulated. There is no sport where the coaches and strategists are in constant communication with the athletes throughout the duration of play. Cycling cannot and does not want to be an exception to this fundamental principle of sport.
Now to the question of security: I would ask you not, like Jens, to fall into the trap of rabble-rousing. An accident is an accident, and its consequences especially when they are very serious cannot be manipulated to try to turn the tables faced with a problem. Cycling wasnt more dangerous before the arrival of earpieces. I can assure you that UCI is currently studying this point and discussing the possibilities with communication experts and I am prepared to allow any form of communication which will inform cyclists of safety issues, provided it is technically and economically feasible.
The sporting aspects of the race can also be interpreted differently depending on the view of each person. Jens, if a rider loses a race in the last kilometres, his directeur sportif and his sponsor will most certainly be unhappy. However, somewhere in the line of cars following the event, there will be someone who is delighted; therefore allow me not to go back to this argument. It is swings and roundabouts: one day it is you and your team another day it is another. Except maybe to deduce that this point in your letter is probably the most meaningful to explain the enormous danger that hides behind this discussion, but which apparently you are not aware of: the denial of the fundamental values of sport.
I would have preferred to leave doping out of this discussion, but I realise that I cant resist pointing out a few facts on this subject, which is also used far too often as a scapegoat depending on the demands and the needs of the moment.
The UCI is by far the most committed International Federation in this field, and cycling can be proud of its front-running position compared with other sports, which, increasingly acknowledge the quality of our efforts and use them as inspiration for their own initiatives. Despite the way in which the letters of Jens and Grisha could be perceived, I dont think that the riders are in the best position to remind us of the seriousness and the urgency of certain situations: if doping still exists, its is only because there are still riders who dope! And if it is true and undeniable that the habits of a large number of you have changed, it is also true that we are still confronted with a fairly high number of cases, which, despite the remarkable progress of our anti-doping results, means we are constantly in an environment of suspicion and tension faced with the public opinion.
But unfortunately, on this point, the riders too often tend to forget their role and their responsibilities: there are bigger problems in our sport which need your attention. I have never heard your riders association CPA nor teams association AIGCP showing similar indignation, mobilisation or militancy at the doping scandals which befall our sport. When it comes to raise the contribution to the fight against doping from the prize money, it is a flat refusal. This is where you should be addressing your open letters.
To Grischa, Jens and all riders, it would be too easy for me to reply with the same somewhat naïve statements.. I could ask you to explain to the mother of a young rider why his models, or even his heroes, are weighed down by legal procedures, or why they seriously endanger their health, prompting a new-comer to take the same risks.
But dont worry, I wont. On the other hand, I cant stop myself noting, with some disappointment, that you havent hesitated in joining your directeurs sportifs in a fight that has become their own before it has become yours. I say this is their own because UCI fully believes that this is not a fight about radios but rather a fight for power and control. UCI is aware of steps being taken to set up a private league, World Cycling Tour, outside UCI, by certain team managers. I wonder will the financial benefits they are chasing benefit you, the riders. Somehow I think not! I quote Johan Bruyneel "I've been laying the framework for something great But you'll just have to wait and see".
The feeling I get is that you have been falsely led to believe that the opinion of riders was never taken into consideration and that you were left out of the debate. This would naturally prompt a collective reaction of contempt on your part.. Yet when it comes to addressing the true issue at stake, I have trouble identifying a single and collective stance on the riders side. For every self-declared spokesperson for the riders decrying the ban on earpieces there is another self-effaced rider sending the UCI private letters of support. I can understand every rider, be he a sprinter, a GC contender, a climber or a Classics rider can put forward reasons to support the use of radio for personal reasons .And even if the numbers were on the side of those opposing the ban, would you really expect your International Federation to be run based on the outcomes of popularity contests or individual interests within one single stakeholder of cycling? Is that truly a desirable quality to be found in a governing body, or do you not find it more fitting and reassuring that it be guided by the general interest, sportsmanship values and long-term sustainability?
I leave it with you and look forward to meeting up in the near future.
Yours sincerely,
Pat McQuaid UCI President
Van Hummel onderuit gehaald door een camera?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:16 schreef TheArt het volgende:
De Handzame Classic is gewonnen door Steve Schets
Ik zie dat Bruyneel nog niet heeft gereageerd op Twitter. Kan leuk worden, dit.quote:UCI is aware of steps being taken to set up a private league, World Cycling Tour, outside UCI, by certain team managers. I wonder will the financial benefits they are chasing benefit you, the riders. Somehow I think not! I quote Johan Bruyneel "I've been laying the framework for something great But you'll just have to wait and see".
quote:Toen ik op stond was die al weg..
RT @Vannieuwkerke: Ik ga ervan uit dat @kennyvanhummel het fototoestel gewoon (cont) http://tl.gd/9bnb17
en dat vind jij grappig omdat?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:23 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Van Hummel onderuit gehaald door een camera?[ afbeelding ]
Dat niet, maar omdat het nou juist Kenny overkomt vind ik weer typisch.quote:
En de ploegleiders kunnen niet argumenteren dat het veiliger is, hun renners spreken hen zelfs tegen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:43 schreef Zelva het volgende:
McQuaid en co brengen nog steeds geen enkel argument/redenering/bewijs naar voren waaruit blijkt dat het zonder oortjes allemaal veel aantrekkelijker wordt. Zolang dat niet komt, heeft het geen enkele zin om met de UCI hierover te praten.
Maar dat is andersom natuurlijk ook zo.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:43 schreef Zelva het volgende:
McQuaid en co brengen nog steeds geen enkel argument/redenering/bewijs naar voren waaruit blijkt dat het zonder oortjes allemaal veel aantrekkelijker wordt. Zolang dat niet komt, heeft het geen enkele zin om met de UCI hierover te praten.
Ut beestquote:1 Lieuwe Westra (Vacansoleil)
2 Bert Scheirlinckx (Landbouwkrediet)
3 Yohan Cauquil (La Pomme Marseille)
4 Toms Skujins (La Pomme Marseille)
Eerste hit op 'Ronde van het Groene Hart' op Google geeft de website:quote:Op zondag 20 maart 2011 09:44 schreef kawotski het volgende:
Niet helemaal duidelijk of de Ronde van het Groene Hart gereden wordt vandaag.. iemand meer info, en wordt het uitgezonden?
quote:De Stichting Ronde van het Groene Hart heeft vandaag een zwaar, maar onvermijdelijk,
besluit moeten nemen. Op 20 maart zal er geen 5e Ronde van het Groene Hart worden
verreden. De belangrijkste reden hiervoor is dat, ondanks de inzet van velen, er geen nieuwe
zakelijke hoofdsponsor voor het evenement is gevonden. Een grote tegenvaller voor de
organisatie, die terug kan kijken op 4 succesvolle edities van de wielerklassieker voor
beroepsrenners. De wedstrijd over 200 km is in 2007 vooral in het leven geroepen ter
promotie van het Groene Hart en kon tot dusver op een brede steun van de diverse overheden en het bedrijfsleven rekenen. De Ronde was ook uniek omdat de wedstrijd live door SBS6 werd uitgezonden.
Koersdirecteur Herman Brinkhoff: Bijzonder sneu voor de partners die de Stichting ook in 2011 hun steun hadden toegezegd, zoals de Stuurgroep Groene Hart (in casu de 3 Provincies), startplaats Pijnacker en finishplaats Zoetermeer. En ook voor die vele vrijwilligers die zich al die jaren hebben ingezet om de Ronde een succes te laten zijn.
Maar de koersdirecteur blijft optimistisch: Wij blijven zoeken naar een nieuwe hoofdsponsor zodat we in 2012 de draad weer kunnen oppakken.
Ook het bestuur van de Stichting zal zich onverminderd blijven inzetten voor een vervolg van de Ronde in 2012.
De 5e Joop Zoetemelk Classic, de aan de Ronde gelieerde cyclo-sportieve toertocht met start en finish in Leiden op zaterdag 19 maart gaat uiteraard wel gewoon door. De organisatie van deze Classic is in handen van de LRTV Swift uit Leiden en vormt de ouverture van de Maand van het Groene Hart, die duurt van 19 maart tot 30 april.
Leiden, 7 januari 2011
quote:Alberto Contador cautiously optimistic about 2011 Tour of Catalunya
* By VeloNews.com
* Published Mar 19th 2011 2:36 PM EDT
*
Alberto Contador (Saxo Bank-Sungard) says hes motivated for the weeklong Tour of Catalunya, which begins Monday, but he doesnt expect to have it easy in Spains oldest stage race.
Nearly two weeks after winning the Vuelta a Murcia, Contador enters the race cautiously optimistic he can do well against a tough field that includes Ivan Basso (Liquigas-Cannondale), Cadel Evans (BMC) and Denis Menchov (Geox-TMC).
I dont know what to say, maybe its more complicated because the course is too favorable to the attacks, Contador said in a press statement. The third day is the key stage, finishing in Andorra, in Pal, but the rest are difficult days and there is no time trial. In this sense, the course is not too favorable for me.
Contador will likely have one eye on the calendar, as the UCI has until Thursday to decide on whether or not it will appeal the Spanish federations decision to clear the Spanish rider on clenbuterol charges.
Contador, meanwhile, says he will continue to keep working to prepare for the first major goal of his season at the Giro dItalia.
No, we will not change anything (in the calendar). Ill continue with the Tour of Castilla and Leon, as preparation for the Giro, and I will pass by Belgium, at the Fleche Wallonne, which last year I did well, Contador said. I have wanted to go because it is very nice, because the fans and because it has a great reputation. And then, the Giro de Italia.
Een artikel dat imo wel plaatsing verdient, waarin hij 10 verbeterpunten noemt voor het wielrennen.quote:Cycling boss wants sport revamp & reveals 10-point plan
Vaughters has dubbed cycling "human F1 car racing"
By John Sinnott
A major revamp of cycling could put the sport on a par with the Premier League, says Garmin-Cervelo's director.
Jonathan Vaughters, who is president of the Association of Pro Tour and Pro Continental teams, has given BBC Sport a 10-point plan to rebrand cycling.
"If you look at cycling's demographic it should be infinitely more successful than it is," said Garmin's Vaughters.
"It should be on the level of Premier Football. The Tour de France is maybe the world's greatest sporting event."
Doping has cast a giant shadow over cycling and the UCI - the sport's governing body - has until 24 March to appeal against the overturning of Alberto Contador's one-year doping ban by the Spanish federation.
While admitting that doping is cycling's "Achilles heel", former professional rider Vaughters mounted a rigorous and passionate defence of a sport he calls "human F1 car racing" and the "exploration of the ultimate in human performance".
"Cycling has introduced the most strict enforcement of anti-doping regulations of any sport, so you will always see more people caught," said the Garmin-Cervelo chief.
"Cycling is absolutely transparent. What do you prefer - struggling with scandals but with a fair competition, or do you want to bury the scandal and the competition is unfair?"
As a way of boosting the anti-doping fight, Vaughters called for teams to be given long-term entry to the Tour de France in return for a significant donation to combat doping.
Jonathan Vaughters
Garmin's Vaughters is also the ACIGP president
At present teams are given entry on an annual basis, but Vaughters believes a deal of five, 10 or 15 years could help provide cycling with financial stability and also beat the drugs cheats.
"Guaranteed participation could help teams generate more sponsorship," said Vaughters. "In return teams would be obliged to donate 20% of new money to combat doping."
The Garmin-Cervelo director argues such a proposal could generate a donation of up to 50m euros for anti-doping initiatives over a five-year period.
Vaughters put the proposal to the UCI soon after his election as president of the Association of Pro Tour and Pro Continental teams (AIGCP) in 2009, but never heard back from the sport's governing body.
"The UCI's willingness to hear and give credence to ideas put forward is fairly limited," added Vaughters, who is unhappy that he has so little say in the running of the sport, despite representing 28 teams and over 3,000 employees.
"My ability to vote on any regulation is essentially nil. The AIGCP is cycling's biggest stakeholder, but has no power to veto new regulations. That is ineffective governance."
The AIGCP is already in dispute with the UCI over its ban on radio communication in races and has threatened to boycott the Tour of Beijing in October if the sport's governing body does not withdraw its veto by 1 May.
"This a team sport that is conducted at 80/kmh," added Vaughters. "If we are going to have a modern sport there has to be communication and just as importantly that rule was introduced without speaking to anyone in the field.
"The regulations are limiting creativity, intelligence and engineering. There is so much more that could be done to improve cycling, but we're being held back by decision making."
Vaughters' 10-point plan to reinvigorate cycling:
1. More races of the highest level outside of Europe.
2. Consistent, understandable formats for cycling fans.
3. Long-term guaranteed entry to the Tour de France for professional teams.
4. More focus on prevention of doping, in the first place, as opposed to catching cheats.
5. More team-time trials more often.
6. Technical innovation, such as cameras on bikes, inside cars, helmets, inside team buses to make the "craziness and danger of the peloton more real to the viewer".
7. Equipment innovation to see if the the smartest team wins sometimes, rather than the strongest.
8. Open radios to the public and listen to your favourite team and what they are doing.
9. GPS tracking of individual riders to make races fun to watch.
10. Have an understandable and consistent way of determining the best rider in the world and the best team in the world. That might mean riders have to ride Paris-Roubaix, and if they do not finish they would be docked points.
Bron: BBC
^^ kortom... de ploegen met het meeste geld profiteren dan nog meer dan nu al het geval is. Wellicht goed voor Vaughters en Bruyneel, maar voor de gemiddelde wielerfan?quote:3. Long-term guaranteed entry to the Tour de France for professional teams.
5. More team-time trials more often.
7. Equipment innovation to see if the the smartest team wins sometimes, rather than the strongest.
quote:
http://www.steephill.tv/volta-a-catalunya/quote:Op maandag 21 maart 2011 16:03 schreef franklop het volgende:
iemand die een liveticker van catalonie heeft?
quote:1. Gatis Smukulis (HTC-Highroad) 4:08:48
2. Alessandro Petacchi (Lampre-ISD) a 28
3. J. Joaquín Rojas (Movistar) m.t.
4. Rigoberto Urán (Sky) m.t.
5. Jan Bakelants (Omega Pharma-Lotto) m.t.
6. Maxime Bouet (AG2R) m.t.
7. Paolo Tiralongo (Astana) m.t.
8. Cadel Evans (BMC) m.t.
9. Bauke Mollema (Rabobank) m.t.
10. Alberto Contador (Saxo Bank) m.t.
Ben ik met je eens, zulke koersen zijn de bakermat van het wielrennen, koersen met een historie. En wielrennen = historie en heroiek. Wat dat betreft vind ik dat je bij de basis moet blijven, en er voor moet zorgen dat zulke mooie traditionele koersen belangrijk blijven. Daarentegen is het ook wel mooi om te expanderen, die koersen in Canada waren/zijn best mooi. Maar hou de basis wel in gedachten.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ben niet tegen meer koersen buiten Europa, maar ik vind wel dat die hun World Tour status moet verdienen, en hem niet zomaar moeten krijgen omdat het iemand goed uitkomt, zoals Canada (zelfs al zijn dat mooie koersen, dan nog is 't absoluut geen probleem om die eerst wat te laten groeien).
Steek eerst maar de Omloop Het Nieuwsblad, Frankfurt, Emilia, Piemonte en consoorten in de World Tour, koersen die het verdiend hebben. Nu kan het nog, straks zijn die ook allemaal half of helemaal dood zoals de Ronde van Lazio, Milaan-Turijn en de Coppa Placci.
Dat van Menchov is logisch. Die is onlangs aangereden op training en kreeg daar ook nog eens een griepje bovenop te verwerken.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:41 schreef SuikerVuist het volgende:
Uitslag 1e etappe Catalonië
http://www.edosof.com/2011/volta/resulta/etapa011.htm
O.a. Menchov, Sastre, Soler, Quintana, Brice Feillu en Martens op grote achterstand binnengekomen.
Yup, en Sastre wil zich alleen rustig in vorm rijden. De rest was sowieso een groot vraagteken natuurlijk.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat van Menchov is logisch. Die is onlangs aangereden op training en kreeg daar ook nog eens een griepje bovenop te verwerken.
Klopt, al had ik vooral van Quintana veel meer verwacht. Als Atapuma in de 1e groep zit, moet hij dat ook zeker kunnen.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:51 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Yup, en Sastre wil zich alleen rustig in vorm rijden. De rest was sowieso een groot vraagteken natuurlijk.
Ja ik ook. Kan zijn dat er wat gebeurd is. Hij gaf bv. Slagter, die wel in de eerste groep zat, nog fietsles in de "ronde van de toekomst".quote:Op maandag 21 maart 2011 18:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
Klopt, al had ik vooral van Quintana veel meer verwacht. Als Atapuma in de 1e groep zit, moet hij dat ook zeker kunnen.
Daar hebben ze voor Vlaanderen genoeg anderen: Ballan, Van Avermaet, Quinziato, Hincapie, Kroon, Burghardt en verder ook nog Kristoff en Schär en dan zit je al aan 8.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:31 schreef SuikerVuist het volgende:
Phinney moet gaan vrezen voor niet-selectie Ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix denk ik. BMC zou na Catalonië beslissen (na al een slechte Ronde van Oman) en vandaag eindigt hij helemaal achteraan.
Phinney geeft zelf wel aan dat hij wil starten in Vlaanderen en Parijs-Roubaix dit jaar.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Daar hebben ze voor Vlaanderen genoeg anderen: Ballan, Van Avermaet, Quinziato, Hincapie, Kroon, Burghardt en verder ook nog Kristoff en Schär en dan zit je al aan 8.
Tussen willen en mogen zit een wereld van verschil.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Phinney geeft zelf wel aan dat hij wil starten in Vlaanderen en Parijs-Roubaix dit jaar.
quote:11 major teams considering plans to break away from the UCI
By:
Stephen Farrand
Published:
March 21, 21:00,
Updated:
March 21, 21:13
Vaughters and Zomegnan refuse to rule out the creation of separate professional league
International Cycling Union president Pat McQuaid accused several team managers of plotting to breakaway from the UCI and set-up an alternative ProTour in his open letter to riders on Friday.
It seems his fears are well founded.
Cyclingnews understands that at least 11 major teams are considering the creation of new, more commercially driven and innovatively managed structure to run mens professional cycling.
This could result in professional cycling following a similar path to that of Premier League soccer in Britain, the NBA in the United States or Formula 1 motor racing; where the sport is run as a business by a private company rather than under the control of an international governing body recognised by the International Olympic Committee.
The teams are staying tight-lipped on their plans at the moment but any breakaway league would have to include many of the current ProTeams and the major races on the professional calendar for it to succeed.
Cyclingnews spoke to Angelo Zomegnan, the head of RCS Sports Cycling Events Manager. He admitted he had talked to people involved in the breakaway project but was reticent about giving away any details.
I've drank quite a few coffees with lots of different people in the last few days, but the project hasn't been presented to us yet. Before we can really sit down and discuss it, we need to know what they've got in mind, he said.
There is a risk of a breakaway from the UCI, of course there is. But it's early to talk about it and RCS Sport is obliged to stay on the side of the sport that has been created by the national and international federations.
Cyclingnews contacted several teams but they refused to confirm if they are part of the 11 renegade teams but indicated that the management of professional cycling has to change.
The UCI currently regulates every aspect of the sport, including professional cycling. It controls the race calendar, decides which teams have ProTeam status and even makes the rules on bikes design and anti-doping.
It seems that the teams do not want to completely breakaway from the UCI, but want to decide how the highest level of the sport is run and want to control its long-term development.
The teams believe the UCI should focus on managing the non-professional aspects of cycling, such as track racing and amateur racing, supported by the funding they receive from the International Olympic Committee and from organising the annual world championships.
So far, UCI President Pat McQuaid has refused to concede any ground to the rebel teams on either the use of race radio or the much wider issue of governance of the sport.
He is supported by former UCI President Hein Verbruggen, who is now the President of Sport Accord, the umbrella organisation that helps international federations with expert advice and a wide range of services.
In his open letter to riders published last Friday, McQuaid warned them against joining with the teams in any attempt to seize control of professional cycling from the UCI. However, many of the riders, like the major teams, are tired of the UCIs dictates.
Tour de France is the key
The Tour de France is by far the biggest and most lucrative event in professional cycling and would have to be part of any new breakaway organisation for it to succeed. The teams know this, Tour de France organiser Amaury Sports Organisation (ASO) knows this and so does the UCI.
After years of tension, ASO is now on good terms with the UCI and Cyclingnews understands that ASO Director of Cycling Christian Prudhomme attended the UCI's PCC meeting in Milan last Thursday. However he has also spoken to several team managers.
ASO always vehemently defends its right to own and control the television rights for its races but may be willing to concede a part of their income in return for a role in any possible breakaway ProTour that could generate much bigger income for everyone involved.
Giro dItalia organiser RCS Sport, the Amgen Tour of California organizer AEG and Flanders Classics NV, which organizes the Tour of Flanders and other Belgian Classics, would also play a key role in the success of any breakaway ProTour.
Vaughters stays pragmatic
Garmin-Cervelo team manager Jonathan Vaughters is the head of the Association International des Groupes Cyclistes Professionels (AIGCP) that represents the leading professional teams. He has tried to talk to the UCI about the race radio issue but has also admitted there is a power struggle going on between the UCI and the teams.
Vaughters pointed out the many difficulties of creating a breakaway ProTour but refused to rule it out.
"I'm from America, and I grew up with the (National Football League) NFL and the (National Basketball Association) NBA. The league model of sports certainly seems better for the athletes and for the teams than what is currently occurring in cycling right now, without a doubt. But the pragmatic intermediate steps (to create an independent league) are many," he told Cyclingnews.
They (the UCI) are the governing body of the sport. They're the IOC-designated body of international cycling. I think the most productive step for the AIGCP is to continue to push to improve governance, to improve regulations and improve treatment by the UCI.
"But we'd be crazy not to consider it. When you're treated poorly, you've got to consider the relationship, right? Ultimately you've got say 'Is this the best thing for the sport? As of right now, I can't answer of that with any surety."
Idd. En dan kan de P-R wel al twee keer onder de 23 hebben gewonnen, als je nu nog niet goed in vorm bent lijkt het me niet dat dit in zo'n korte tijd wel gaat gebeuren. En om nou een renner ervaring op te laten doen die er al ergens ver voor de finale af ligt is ook wel zonde.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:03 schreef SuikerVuist het volgende:
^ Inderdaad.
Het was trouwens niet door pech of zo dat hij daar belandde:
quote:1) Manuel Belletti (Colnago Csf Inox)
2) Andrea Grendene (Team Type 1 Sanofi Aventis)
3) Volodymyr Bileka (Amore & Vita)
Het is een fotofinish.quote:
quote:1. Alessandro Petacchi (Lampre-ISD)
2. J. Joaquín Rojas (Movistar)
3. Manuel cardoso (RadioShack)
4. Nicolas Edet (Cofidis)
5. Aitor Galdos (Caja Rural)
6. Giacomo Nizzolo (Leopard)
7. Michel Kreder (Garmin-Cervélo)
8. Thomas Peterson (Garmin-Cervélo)
9. Valentin Iglinsky (Astana)
10. Carlos Barredo (Rabobank)
quote:Langeveld niet in Dwars door Vlaanderen
Sebasitian Langeveld ziet na val in Primavera alsnog af van Dwars door Vlaanderen.
Coen Vermetlfoort vervangt Sebastian Langeveld (foto) in Dwars door Vlaanderen. Langeveld maakte aanvankelijk deel uit van de selectie voor de Vlaamse semi-klassieker van woensdag, maar hij heeft toch nog veel last van de gevolgen van zijn valpartij van afgelopen zaterdag in Milaan-Sanremo. Met het oog op de E3 Prijs van zaterdag en het verdere voorjaar is besloten dat Sebastian de koers van woensdag overslaat.
Rabosport
Nou het is eerder niet verrassend dat Rojas tweede wordtquote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:27 schreef Beregd het volgende:
[..]
idd
zou wel erg zijn als petacchi de sprint niet wint, als je de top 10 beziet.
Kwam deze link tegen met een mooie foto bij het bericht.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:14 schreef The_Hives het volgende:
Rabo continental pakt met Dumoulin de leiderstrui in Normandie
televaagquote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:36 schreef No-P het volgende:
[..]
Kwam deze link tegen met een mooie foto bij het bericht.
Ongelofelijkquote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:36 schreef No-P het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:36 schreef No-P het volgende:
[..]
Dumoulin, de kleinste renner van het pelotonquote:
Voorsprong dik 7 minuten. Goed gezien ook van Kruijswijk. Rabo zit in een zetel en andere ploegen moeten dat gat nog maar eens dichtrijden in zo'n lastige etappe.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:15 schreef SuikerVuist het volgende:
Hoogerland heeft er weer zin in. In kopgroep met Kruijswijk, Minard, Quintana, Peterson en een of andere vage Spanjool.
zag dat je op wielerflits zat !quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Voorsprong dik 7 minuten. Goed gezien ook van Kruijswijk. Rabo zit in een zetel en andere ploegen moeten dat gat nog maar eens dichtrijden in zo'n lastige etappe.
Sinds heel kort ja. Ik post heel af en toe eens wat, maar vaak lees ik alleen maar. Posten doe ik alleen maar hier en op de wielerprik.quote:
ik lees dr ook alleen maar hoor, heb er geen account, maar zag je naam alweer voorbij komenquote:Op woensdag 23 maart 2011 13:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Sinds heel kort ja. Ik post heel af en toe eens wat, maar vaak lees ik alleen maar. Posten doe ik alleen maar hier en op de wielerprik.
quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:45 schreef Gillingham het volgende:
Wel altijd leuk als er meerdere koersen tegelijk bezig zijn.
http://sports-livez.com/channel/ch-3.phpquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:06 schreef lytsewiete het volgende:
Is er ook iemand die een nederlandstalige stream heeft?
Iedereen teruggepakt nu. Quintana als laatste.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Voorsprong dik 7 minuten. Goed gezien ook van Kruijswijk. Rabo zit in een zetel en andere ploegen moeten dat gat nog maar eens dichtrijden in zo'n lastige etappe.
Ja, leopard doet veruit het meeste werk.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:22 schreef Blik het volgende:
Cancellara is zich aan het opmaken voor een nummertje, zo lijkt het tenminste
ze zouden beter zo lyrisch zijn over nuyens vandaag. Devolder kwam nauwelijks dichter op hem.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:04 schreef Blik het volgende:
Ze zijn bij de Belg weer lekker positief over Stijn Devolder, de beste man zet ook één keer aan...
quote:1. Alberto Contador (Saxo Bank)
2. Michele Scarponi (Lampre-ISD) a 23
3. Levi Leipheimer (RadioShack) m.t.
4. Daniel Martin (Garmin-Cervelo) a 55
5. Chris Horner (RadioShack) m.t.
Amorison is ook niet slecht bezig vandaagquote:Op woensdag 23 maart 2011 16:08 schreef Beregd het volgende:
[..]
ze zouden beter zo lyrisch zijn over nuyens vandaag. Devolder kwam nauwelijks dichter op hem.
Toch niet, Flecha wilde niet meerijdenquote:Op woensdag 23 maart 2011 16:19 schreef Blik het volgende:
Niki Terpstra gaat het dichtrijden denk ik
Mooie overwinning.quote:
Reed het eerder wel kapotquote:Op woensdag 23 maart 2011 16:28 schreef Bastiefcg het volgende:
Jahoor nu is Nuyens ineens de beste man van de dag volgens die belg.
Wel hele mooie overwinning btw.
Hij was ook zeker goed, maar ik bedoelde meer dat die commentatoren eerst liepen te geilen op Boonen, Devolder en de andere belgen die ook maar even aanzetten.quote:
Oh zo ja dat is waar.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:31 schreef Bastiefcg het volgende:
[..]
Hij was ook zeker goed, maar ik bedoelde meer dat die commentatoren eerst liepen te geilen op Boonen, Devolder en de andere belgen die ook maar even aanzetten.
Net als op het moment dat Cancellara even aanzette of wanneer Haussler zijn wonderbenen even kwam tonen, dus wat is het punt nu?quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:31 schreef Bastiefcg het volgende:
[..]
Hij was ook zeker goed, maar ik bedoelde meer dat die commentatoren eerst liepen te geilen op Boonen, Devolder en de andere belgen die ook maar even aanzetten.
Daar word je echt moe vanquote:Op woensdag 23 maart 2011 16:37 schreef Tommeke het volgende:
Karl kon het trouwens niet laten om te sneren naar Pipo Pozzato
De Nederlanders dus goed, maar net niet goed genoeg.quote:1º 11 CONTADOR, Alberto ESP SAXO BANK SUNGARD 4:45:31
2º 102 SCARPONI, Michele ITA LAMPRE-ISD a 23
3º 162 LEIPHEIMER, Levi USA TEAM RADIOSHACK a 23
4º 153 MARTIN, Daniel IRL TEAM GARMIN-CERVELO a 35
5º 163 HORNER, Chris USA TEAM RADIOSHACK a 35
6º 221 CANO, Alex COL COL. ES PASION-CAFE a 35
7º 41 BASSO, Ivan ITA LIQUIGAS-CANNONDALE a 38
8º 142 URAN, Rigoberto COL SKY PROCYCLING a 38
9º 31 TONDO, Xavier ESP MOVISTAR TEAM a 38
10º 51 EVANS, Cadel AUS BMC RACING TEAM a 50
11º 85 KADRI, Blel FRA AG2R LA MONDIALE a 01:12
12º 75 MOLLEMA, Bauke NED RABOBANK CYCLING Tea a 01:12
13º 135 SEELDRAEYERS, Kevin BEL QUICKSTEP Cycling Te a 01:12
14º 77 TEN DAM, Laurens NED RABOBANK CYCLING Tea a 01:12
15º 78 WEENING, Peter NED RABOBANK CYCLING Tea a 01:12
16º 161 ZUBELDIA, Haimar ESP TEAM RADIOSHACK a 01:12
17º 132 DE MAAR, Marc NED QUICKSTEP Cycling Te a 01:12
18º 1 DI LUCA, Danilo ITA KATUSHA TEAM a 01:20
19º 146 POSSONI, Morris ITA SKY PROCYCLING a 01:20
20º 165 BRAJKOVIC, Janez SLO TEAM RADIOSHACK a 01:20
Dat is voor nu prima, prima knechten voor als Gesink in de gele trui rijdtquote:Op woensdag 23 maart 2011 16:56 schreef TheArt het volgende:
Top 20 Catalonië:
[..]
De Nederlanders dus goed, maar net niet goed genoeg.
Mooie overwinning van Scarponi!quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:56 schreef TheArt het volgende:
Top 20 Catalonië:
[..]
De Nederlanders dus goed, maar net niet goed genoeg.
Hier moest ik ook direct aan denken. Maar rest van het jaar dus geen overwinning voor hem?quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:29 schreef TheArt het volgende:
Wat een grap wel. Flecha wint in zijn 1e jaar na Rabo direct de Omloop en Nuyens wint in zijn 1e jaar na Rabo Dwars door Vlaanderen
Dat klopt wel ja.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hier moest ik ook direct aan denken. Maar rest van het jaar dus geen overwinning voor hem?
quote:UCI heeft toch oor naar oortjes
De Internationale Wielerunie UCI verklaarde zich woensdag bereid om samen te zitten met Gianni Bugno, voorzitter van de rennersvakbond CPA, om het verbod op de oortjes te bespreken.
Bugno had zaterdag gezegd dat hij dat verbod wil aanvechten. UCI-voorzitter Pat McQuaid weigerde eerder de dialoog aan te gaan, maar wil het verbod op communicatiemiddelen nu toch bespreken met Bugno. Die zou dan bereid zijn om het protest van de renners op te schorten. De renners waren van plan om komend weekend toch met oortjes te rijden in de E3 Harelbeke, de Internationale Wielerweek Coppi en Bartali in Italië en op het Internationaal criterium in Frankrijk.
De Wielerunie wil nu zo snel mogelijk rond de tafel zitten. De regel om de oortjes te verbieden is van toepassing op alle wedstrijden, behalve die van de World Tour, waar het verbod pas vanaf 2012 van kracht gaat. De vereniging van profploegen (AIGCP) is ook tegen de maatregel en dreigt met een boycot in de Ronde Van Peking, die in oktober voor de eerste keer wordt gereden.
Meer dan 1 bergrit opnemen in de Vuelta vond je vorig jaar een probleem vanwege te veel van hetzelfde, maar de zoveelste Ronde van Vlaanderen-light kloon is een welkome toevoeging?quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:18 schreef borisz het volgende:
DdV volgend jaar ook maar opnemen in de prono
quote:Doper. Not a bead of sweat on him as he leaves the best climbers in cycling 30 seconds behind him.
Ben dat alweer vergetenquote:Op woensdag 23 maart 2011 20:44 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Meer dan 1 bergrit opnemen in de Vuelta vond je vorig jaar een probleem vanwege te veel van hetzelfde, maar de zoveelste Ronde van Vlaanderen-light kloon is een welkome toevoeging?
http://velonews.competito(...)-at-harelbeke_165076quote:Riders group calls off planned radio protest at Harelbeke
* By VeloNews.com
* Published Mar 23rd 2011 7:14 PM CDT
*
The professional cyclists association has called off plans to hold a rider protest at this weekends Harelbeke race over the UCIs radio ban. The CPAs Gianni Bugno told members Wednesday that UCI president Pat McQuaid had agreed to meet with him to discuss rider concerns over the ban.
I ask you to suspend the protest scheduled for March the 26th, Bugno wrote. He said McQuaid told me and assured his full readiness to meet us in the coming days to listen to our demands.
Ill keep you informed on the outcome of the meeting by which we will decide whether to continue our protest actions or not.
Following McQuaids open letter to cyclists, published March 18, Bugno responded with his own letter the next day. Bugnos letter promised to cancel the protest provided that you give us a sign of genuine dialogue.
quote:Boonen tegen zijn zin naar Wevelgem
Tom Boonen start dit weekend zowel in de E3 Prijs als in Gent-Wevelgem. Tenminste, dat zegt hij zelf. Bij Patrick Lefevere klinkt het anders: 'Hij rijdt enkel Gent-Wevelgem. En ik heb het laatste woord.'
[...]
Nul moet weg
Reden voor de chaos: een dikke vette nul achter de naam van Quick Step. Het is de enige World Tour-ploeg die in de voorbije World Tour-koersen (Tour Down Under, Parijs-Nice, Tirreno-Adriatico en Milaan-Sanremo) nog geen enkel punt verzamelde. 'Het is simpel: die nul moet weg', zegt Lefevere. 'Ik wil volgend jaar opnieuw een licentie. Ofwel zit ik nu thuis in mijn zetel en koop ik later de punten bijeen. Ofwel proberen we met de huidige ploeg op te schuiven in het klassement. Dat laatste is de beste optie, anders kunnen we evengoed niet rijden. En het is misschien niet de schuld van de renners dat we laatste staan (Quick Step had al veel pech, nvdr.), maar mijn schuld is het zeker niet.'
Er is nog een tweede reden waarom Quick Step dringend punten moet pakken: blijven ze op 0 staan, dan moet de volgwagen helemaal achteraan de rij in de Ronde van Vlaanderen. Een wel heel ongemakkelijke situatie. Vóór de Ronde zijn er nog twee kansen om te scoren: de Ronde van Catalonië en Gent-Wevelgem. In Spanje is dat ijdele hoop, dus moet het zondag gebeuren. 'Ik zeg niet dat Boonen wint in Wevelgem, maar hij kan er wel punten pakken', zegt Lefevere. 'In de E3 Prijs kan dat niet (omdat die niet tot de World Tour behoort, nvdr.). Nu is er geen plaats voor sentiment.'
[...]
"En het is misschien niet de schuld van de renners dat we laatste staan (Quick Step had al veel pech, nvdr.), maar mijn schuld is het zeker niet.'quote:Op donderdag 24 maart 2011 08:34 schreef SuikerVuist het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GAC37VK0S
[..]
De steaks in Catalonie zijn ook lekker deze week aan de uitslagen te zien!quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:47 schreef Ericr het volgende:
Tijd voor wat vers bloed bij Quick Step.
quote:ROTTERDAM - De NOS heeft zondag tijdens Gent-Wevelgem een opvallende primeur. De omroep heeft tijdens de Belgische wielerklassieker een camera en microfoon in de ploegleiderswagen van Rabobank, zo schrijft het Algemeen Dagblad.
Tijdens de uitzending krijgen kijkers inzage in de manier waarop in de auto wordt gehandeld en gesproken. Zaterdag maakte de NOS al een reportage met opnames vanuit de auto, nu zijn er live-beelden.
In de Formule 1 kunnen kijkers al langer meeluisteren naar de instructies van de teamleiding aan de coureurs.
Overigens wordt er zondag met communicatie gereden. Omdat Gent-Wevelgem een World Tour-wedstrijd is, geldt het veelbesproken 'oortjes-verbod' er niet. (PVD/BVDL)
quote:1. Manuel Cardoso (RadioShack) 4:33:02
2. Giacomo Nizzolo (Leopard-Trek) m.t.
3. J. Joaquín Rojas (Movistar) m.t.
4. Michal Golas (Vacansoleil) m.t.
5. Frantisek Rabon (HTC-Highroad) m.t.
Tijdens de Touretappe naar Barcelona hadden ze toch ook al een camera aan boord?quote:
met Johan die aan Breuking uitlegde hoe het wielrennen gingquote:Op donderdag 24 maart 2011 17:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Tijdens de Touretappe naar Barcelona hadden ze toch ook al een camera aan boord?
jaquote:Op donderdag 24 maart 2011 20:06 schreef Evertjan het volgende:
[..]
met Johan die aan Breuking uitlegde hoe het wielrennen ging
quote:1. Samuel Dumoulin (Cofidis)
2. J. Joaquín Rojas (Movistar)
3. Rubén Pérez (Euskaltel-Euskadi)
4. Aitor Galdos (Caja Rural)
5. Michal Golas (Vacansoleil)
Die jongen moet inmiddels toch ook een complex hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:45 schreef TheArt het volgende:
Haha wie o wie zou vandaag 2e in Catalonië zijn? Maar natuurlijk!
[..]
Benieuwd welke foto De Telegraaf zal gaan gebruiken. Ik denk deze;quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:45 schreef TheArt het volgende:
Haha wie o wie zou vandaag 2e in Catalonië zijn? Maar natuurlijk!
[..]
Bennati doet het dan slechter.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:10 schreef DutchSL het volgende:
Gelukkig voor Rojas heeft hij nog een koersje op Mallorca gewonnen.
quote:1. José Joaquín Rojas (Movistar) 4:22:19
2. Manuel Cardoso (RadioShack) m.t.
3. Samuel Dumoulin (Cofidis) m.t.
4. Daniel Martin (Garmin-Cervélo) m.t.
5. Diego Milán (Caja Rural) m.t.
6. Daniele Pietropoli (Lampre-ISD) m.t.
7. Rubén Pérez (Euskaltel-Euskadi) m.t.
8. Kennu De Haes (Omega Pharma-Lotto) m.t.
9. Remi Cusin (Cofidis) m.t.
10. Michal Golas (Vacansoleil) m.t.
Schleck kwam alleen aan.quote:1 - Frank Schleck
2 - Kiryienka
3 - Taaramae
4 - David Lopez
5 - Geniez
6 - Lagutin
7 - Northaug
8 - Rolland
9 -
10 - Andy Schleck
quote:Bruyneel: 'Ze willen mij elimineren'
Volgend weekend zit hij weer achter het stuur in de koers, na zijn twee maanden durende verbanning. Strijdbaarder dan ooit. 'Want wat er ook gebeurt, ik blijf vechten voor onze rechten. Ik heb niks meer te verliezen.'
'Ik ben geen vakbondsman', reageert hij na een suggestieve opmerking. Later nog eens, bij het foto's nemen op Sloane Square in Londen, waar hij tegenwoordig resideert in een appartement van 350 vierkante meter - noblesse oblige - boven een Hugo Boss: 'Durf het niet te schrijven dat ik een syndicalist ben. Ik kom alleen op voor onze belangen. McQuaid weet wellicht niet dat hij ons dichter bij elkaar heeft gebracht door niet te willen luisteren. Zoals het er nu voorstaat, mag hij zijn Ronde van Peking vergeten.'
In Harelbeke wordt zonder oortjes gereden. De dreiging om toch mét te rijden is afgewend
'... alleen omdat Bugno mag gaan klappen met McQuaid. Straf toch?' (lacht)
Jullie zijn slappelingen.
'Ho maar, Bugno is de rennersvertegenwoordiger. Ik weet hoe dat gesprek zal verlopen. Bugno mag gaan, ze zullen luisteren en dan zullen ze zeggen: en toch doen we het zo. Protesten in de wedstrijden halen niks uit. Staken is ook geen oplossing, want dan tref je de organisatoren. De UCI of beter nog de voorzitter van de UCI, dié moeten we treffen. Als je alle UCI-commissarissen off the record hoort, zijn ze allemaal vóór radiocommunicatie, want het maakt hun job een stuk makkelijker.'
Heb jij veel contact met McQuaid?
'Sinds mijn schorsing niet, daarvoor wel. Telkens hij mijn naam laat vallen, mail ik hem. Hij schrijft de laatste tijd veel brieven. Vorige week nog aan de renners: Kunnen jullie wel zelf beslissen? En ik Twitter. Ik weet dat behalve alle journalisten ook McQuaid mijn tweets volgt. (lacht) Dat is handig als ik wat kwijt wil. En hij reageert altijd onmiddellijk.'
Wat is jouw status aan het eind van het jaar?
'Ik heb een sponsor tot het einde van dit seizoen. Maar de kans bestaat dat RadioShack nog voortdoet. Een andere sponsor heb ik op dit moment niet. Ik zit nog steeds graag in de koers, maar de obsessie om steeds te moeten winnen heb ik niet meer. Ik zoek verder, elke dag, niet zozeer voor mijzelf, maar meer voor de mensen die voor een deel van mijn ploeg afhangen. Ofwel heb ik een eigen ploeg, ofwel is het niks. Maar met of zonder ploeg, ik blijf opkomen voor de belangen van de ploegen.'
'Ze willen van mij af. Ik weet dat ze zoeken om mij te elimineren. De ploegmanagers in het algemeen zijn de vijand van McQuaid en co. Nu benaderen ze rechtstreeks de investeerders, en dat is hun tactiek: ons uit elkaar spelen. Maar ik ben meer dan ooit vastbesloten om dat niet te laten gebeuren. Ik ga echt vechten en ik ken er nog die zich niet zullen laten doen. Riis, Lefevere en ik, waarvoor moeten wij het nog doen? Wat hebben wij te verliezen? Niks.'
En vandaag staat hij niet meer aan de start vanwege buikklachten.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:16 schreef SuikerVuist het volgende:
22º 102 SCARPONI, Michele ITA LAMPRE-ISD mt.
23º 162 LEIPHEIMER, Levi USA TEAM RADIOSHACK mt.
.
Mountain 1 - Alt De Querol, Cat. 3
3 Michele Scarponi (Ita) Lampre - ISD 2
4 Levi Leipheimer (USA) Team RadioShack 1
Heh.
Leipheimer bliijft hem schaduwen. Dag na dag na dag. Staat overigens nog steeds 2e in zelfde tijd als Scarponi (3e).
Vreemd! Ik zie vooralsnog alleen Nederlandstalige sites die het over buikklachten hebben - Engelstalige sites en Levi zelf op Twitter hebben het over dat 'ie (pas vandaag) ziek is geworden - zonder in detail te treden.quote:Op zondag 27 maart 2011 11:22 schreef Steven184 het volgende:
[..]
En vandaag staat hij niet meer aan de start vanwege buikklachten.
quote:Really disappointed to fall ill on the last day of @VoltaCatalunya Believe me I'd race if I could, but I'm down for the count about 4 hours ago via Twitter for iPhone
Van wielerflits afgeplukt. Even afwachten dan maar wat het werkelijk wordt.quote:Op zondag 27 maart 2011 11:36 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Vreemd! Ik zie vooralsnog alleen Nederlandstalige sites die het over buikklachten hebben - Engelstalige sites en Levi zelf op Twitter hebben het over dat 'ie (pas vandaag) ziek is geworden - zonder in detail te treden.
[..]
Het zal wel (gedeeltelijk) kloppen, vraag me alleen af wat/wie hun bron is.quote:Op zondag 27 maart 2011 11:42 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Van wielerflits afgeplukt. Even afwachten dan maar wat het werkelijk wordt.
Z'n eigen Twitterpagina. http://twitter.com/levileipheimerquote:Op zondag 27 maart 2011 11:49 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Het zal wel (gedeeltelijk) kloppen, vraag me alleen af wat/wie hun bron is.
Ik zie daar nog steeds niks over buikklachten staan.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:16 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Z'n eigen Twitterpagina. http://twitter.com/levileipheimer
?quote:Op zondag 27 maart 2011 22:10 schreef wimderon het volgende:
Die reactie bij Vacansoleil in de ploegleiderswagen als Hoogerland demarreert in 'De Ronde'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |