abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93853857
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_93853937
Wielrennen #83 was vorig deel
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:48:14 #3
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93854006
Zou wat zijn als Menchov zijn overwinning moet afgeven omdat Sastre met het opschuiven van de boni's boven hem komt.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_93854048
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:48 schreef No-P het volgende:
Zou wat zijn als Menchov zijn overwinning moet afgeven omdat Sastre met het opschuiven van de boni's boven hem komt.
3.46 aan boni's voor Sastre? Dat lijkt me wel heel sterk.

Edit: Op de prik hebben ze het podium al herberekend en ik quote maar heel de post:

quote:
Een boompje over de einduitslag van de Giro 2009. Het podium ziet er met de schorsing van Di Luca en Pelizotti als volgt uit:
Menchov
Sastre 3:46
Basso. 3:59

Er waren veel bonificaties te verdienen in deze ronde, namelijk 20-12-8 seconden per rit. Plek 2 en 3 staan erg dichtbij elkaar (13 seconden in het voordeel van Sastre), ik had wat tijd over en heb de rituitslagen van de Giro 2009 opnieuw bekeken, maar dan Pelizotti en Di Luca weglatend. Daarbij lettend op de bonificaties van Sastre en Basso. Resultaat:

Sastre:
rit 10, extra 12 seconden bonificatie

Basso
rit 5, rit, 16, rit 17 en rit 19 allen extra 8 seconden bonificatie, 4x 8 =32.

Als Di Luca en Pelizotti consequent uit alle daguitslagen geschrapt worden pakt Basso 32-12 = 20 seconden op Sastre. Resultaat is dat Basso 2de wordt met 7 seconden voorsprong op Sastre.

Eindpodium Giro is dan:
Menchov
Basso
Sastre.

Verrassend, maar werkt het ook zo? Misschien is er een heel simpele regel die stelt dat bonificatie-seconden nooit herverdeeld worden, maar ik kon er niets over vinden in de regelgeving. Weet iemand hoe dit zit? En als er geen regelgeving over is, misschien een tip naar een Italiaanse wielerjournalist? Kan wellicht een leuke discussie opleveren.

(Je hebt er geen hol aan om uitslagen van 2 jaar terug opnieuw tegen het licht te houden en het is ook absoluut niet leuk voor de sport. Maar het is nu eenmaal de realiteit doordat renners doping gebruiken en geschorst worden. En hypothetisch kan dit ook een keer gebeuren voor plek 1, dan kan het maar beter als eens uitgezocht zijn..)

Bron:El Equipo, prikpragina
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:53:56 #5
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93854224
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:49 schreef Steven184 het volgende:

[..]

3.46 aan boni's voor Sastre? Dat lijkt me wel heel sterk.
Het is nu niet haalbaar, maar mocht dit wel zo zijn, lijkt het me niet dat ze opeens een nieuwe winnaar willen aanwijzen door die boni's .
Sei wachsam,
pi_93854242
Goed dus eigenlijk zou Basso dus tweede moeten zijn
pi_93857902
Dat soort dingen moet je nooit willen. Je mag ze wel herberekenen voor de lol maar geen uitslagen veranderen. De koers wordt gereden in de vigerende omstandigheden en niet met kennis van 2 jaar later. Anders moeten we voortaan ook heel anders gaan kijken naar sprintjes om de 5e plaats ;)
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:45:54 #8
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_93865094
tegenwoordig probeert ze de renners al te verleiden om uitspraken over doping te doen. Aan Clement hebben ze gevraagd of hij denkt dat je zonder dope de tour niet kan winnen :{

zag het dope topic niet, maar toch wel erg opmerkelijk
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:31:12 #9
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93867238
Blijven papieren overwinningen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_93895267
Na TT1 wil ook het Canadese Spidertech in 2012 voor een worldtour licentie gaan. Dat wordt nog wat volgend jaar.
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:30:09 #11
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93902801
Komen er volgend jaar wel licenties vrij?
  donderdag 10 maart 2011 @ 23:23:03 #12
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_93935900
Rabo volgens mij maar die houdt hem wel :P

edit: Garmin, Quick Step, OPL, Katusha en Saxo volgens wikipedia

[ Bericht 21% gewijzigd door Sheepcidus op 10-03-2011 23:29:25 ]
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 11 maart 2011 @ 01:16:41 #13
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_93941487
En van wie van die ploegen lopen de sponsorcontracten ook door? Rabo sowieso.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_93943489
Rabo heeft het sponsorcontract laatst nog verlengd.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 07:02:46 #15
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93944039
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:30 schreef Chielus het volgende:
Komen er volgend jaar wel licenties vrij?
Is het niet weer met punten, zodat je je worldtourteam kan bijeenkopen?
  vrijdag 11 maart 2011 @ 07:50:53 #16
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_93944300
Als de ploegen hun zin niet krijgen over de oortjes, dan zullen ze de ronde van Peking boycotten. Wel goed gezien, want voor de UCI is dat een paradepaardje, terwijl het publiek en de renners zelf er waarschijnlijk totaal niet van wakker liggen of dat nu doorgaat of niet.

Anderzijds wel vreemd om te dreigen met iets wat op het einde van het seizoen zit, dat betekent dat ze een heel seizoen zonder verder oortjesgezeur de continentale wedstrijden gaan afwerken?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 10:15:43 #17
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_93995047
Peloton threatens to boycott Tour of Beijing over race radios.

Zwakke broeders zijn het toch ook. De kleinste koers van de kalender uitzoeken om daar je punt te maken. Durf is weg te blijven bij een monumentale klassieker als dat radio verbod je zo aan het hart gaat.

"The race requires extensive travel by all the teams, and if the ban is not lifted, the teams will simply stay home." Dat geldt ook voor Canada. Maar Canada heeft zich na de eerste keer direct bewezen als twee aantrekkelijke eendagskoersen en dat moet van de Ronde van Peking nog maar blijken.

Wanneer organiseren die prutsers zich nou eens fatsoenlijk en gaan ze met de UCI om de tafel. Er is daar wel de AIGCP, maar gesprekken tussen beide partijen hebben tot dusver niets opgeleverd. Een arbitrageprocedure kan uitkomst bieden.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_93996017
pi_93996230
quote:
Al achttien teams voor Hel van het Mergelland

vrijdag 11 maart 2011
De Hel van het Mergelland heeft al achttien teams gecontracteerd voor de komende editie, die op zaterdag 2 april plaats vindt. De door Volta Limburg gesponsorde eendagswedstrijd heeft met Saxo Bank-Sungard en Vacansoleil-DCM alvast twee WorldTour Teams gecontracteerd. Bij Vacansoleil-DCM zijn de Limburgers Wout Poels en Rob Ruijgh op de voorlopige startlijst geplaatst. Verder zijn Skil-Shimano, Landbouwkrediet, Topsport Vlaanderen, Veranda's Willems, Cofidis, Team NetApp, United Healtcare, Farnese Vini, An Post-Sean Kelly, Donckers Koffie, Glud & Marstrand, Nutrixxion-Sparkasse, Eddy Merckx-Indeland, Differdange, De Rijke en Team Jo Piels present in Eijsden. Vooralsnog ontbreekt Rabobank op de startlijst, vorig jaar speelde het team nog een hoofdrol in de wedstrijd en werd Jos van Emden tweede achter Yann Huguet van Skil-Shimano.

bron: Wielerland
pi_93996339
quote:
Hij gaat dus nog even door.
pi_93997724
Gaat dan ook Egoi Martinez alsnog de bolletjestrui krijgen van 2009?
pi_94002416
Dopingzondaar Riccò stopt met wielrennen
Uitgegeven: 12 maart 2011 14:21
Laatst gewijzigd: 12 maart 2011 14:21

ROME - Riccardo Riccò keert niet meer terug als wielrenner. Dat zegt de 27-jarige Italiaan zaterdag in een interview in Gazzetta dello Sport.

''De wielersport is misselijkmakend. Ik keer niet meer terug'', aldus Riccò, die vorige maand door het Nederlandse team Vacansoleil-DCM werd ontslagen omdat hij zelf een bloedtransfusie zou hebben uitgevoerd.

Riccò voelde zich na een training in eigen land niet goed en meldde zich met een koortsaanval in het ziekenhuis. Daar zou Riccò in shocktoestand tegen een arts hebben verklaard dat hij zichzelf bloed had toegediend, wat in strijd is met de dopingregels.

De renner zelf ontkent dat verhaal. ''Ik heb de arts helemaal niets gezegd'', laat hij in het interview weten.

Bron: Nu.nl
sig verwijderd door FA
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:17:28 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_94003945
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:33 schreef Ambrosius het volgende:

...''De wielersport is misselijkmakend. Ik keer niet meer terug''...
:')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:19:24 #24
14505 OProg
A Life in Music
pi_94004014
quote:
Ricco: "De wielerwereld doet me kotsen"

za 12/03/2011 - 14:12 Begin februari liet een doodzieke Riccardo Ricco zich opnemen in een ziekenhuis. Hij zou toen hebben toegegeven dat hij zich had gedopeerd met zijn eigen bloed, dat nota bene al 25 dagen in de koelkast lag. Maar dat ontkent de Italiaan nu in alle toonaarden.

"Doping? Neen. Ik ben niet positief bevonden, maar word wel veroordeeld. Dat verhaal over dat bloed is verzonnen. Ze zeggen nu wel dat ik gepraat heb, maar daar herinner ik me alvast niets van", zegt Ricco.

"Ik ga straks aan de slag als barman, dat heeft me altijd bevallen"

Ricco sukkelde met een nierblokkage, maar voelt zich nu goed. "Ik heb geen gezondheidsproblemen meer", zegt hij. "Ik ben zelfs weer aan het fietsen. Maar koersen zal ik nooit meer doen, voor geen geld ter wereld. Ik heb die bladzijde omgedraaid: de wielerwereld doet me kotsen. Ik ben gedegouteerd."

Ricco hangt een levenslange schorsing en gevangenisstraf van drie maanden tot drie jaar boven het hoofd, maar is allerminst bang. "Ik heb een gerust geweten. Ik heb ritten in de Tour en Giro gewonnen en voor mezelf heb ik die ook echt gewonnen."

"Maar er is meer in het leven dan de fiets. Ik word barman, dat heeft me altijd bevallen. Ik verdien liever maar 1.000 euro per maand, zo lang ik maar geen zorgen heb."
:o
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_94004191
Ricco :')
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_94004237
Wat een kneus.. :)
pi_94005162
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:33 schreef Ambrosius het volgende:
Uitgegeven: 12 maart 2011 14:21
Laatst gewijzigd: 12 maart 2011 14:21

ROME - Riccardo Riccò keert niet meer terug als wielrenner. Dat zegt de 27-jarige Italiaan zaterdag in een interview in Gazzetta dello Sport.

''De wielersport is misselijkmakend. Ik keer niet meer terug'', aldus Riccò, die vorige maand door het Nederlandse team Vacansoleil-DCM werd ontslagen omdat hij zelf een bloedtransfusie zou hebben uitgevoerd.

Riccò voelde zich na een training in eigen land niet goed en meldde zich met een koortsaanval in het ziekenhuis. Daar zou Riccò in shocktoestand tegen een arts hebben verklaard dat hij zichzelf bloed had toegediend, wat in strijd is met de dopingregels.

De renner zelf ontkent dat verhaal. ''Ik heb de arts helemaal niets gezegd'', laat hij in het interview weten.

Bron: Nu.nl
Ah, Ricco doet een Pellizottietje. Eén verschil, Pellizotti geloof ik nog.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:54:48 #28
62913 Blik
The one and Only!
pi_94005217
Zal Ricco wel zijn Ferrari moeten verkopen... :')
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:56:33 #29
67640 SaintOfKillers
pi_94005280
Laat die dopeurs allemaal maar stoppen, ik kijk wel naar de propere Tirreno met Scarponi, Di Luca en Basso.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:01:09 #30
66825 Reya
Fier Wallon
pi_94005437
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:19 schreef OProg het volgende:

[..]

:o
Kan hij mooi wat preparaten verzorgen.
pi_94006448
Dat "Doping? Neen. Ik ben niet positief bevonden" ook :')
  zondag 13 maart 2011 @ 18:32:31 #32
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_94056585
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:12 schreef Steven184 het volgende:

[..]

rabobank doet definitief niet mee.

quote:
Rabobank grote afwezige in Hel

De Rabobank Wielerploeg start dit jaar niet in de Volta Limburg Hel van het Mergelland. De ploeg geeft de voorkeur aan andere buitenlandse koersen in die week.

De organisatie van de Hel is verbaasd over de opstelling van de ploeg. Volgens koersdirecteur Emiel Frambach hoort Rabobank in een grote Nederlandse wedstrijd als de Hel thuis. Technisch directeur Erik Breukink van de wielerploeg laat weten dat ze geen sterke ploeg kunnen afvaardigen en dat ze alleen willen komen als ze kunnen winnen.

Het laatste Rabo-aanbod om het Continental Team, de aankomende talenten, te laten rijden werd door de Hel-organisatie afgewimpeld. 'Het is graag of niet', aldus organisator Frambach. Skil-Shimano en Vacansoleil zijn wel present op zaterdag 2 april. De race wordt live uitgezonden op L1 TV.
Overigens dit jaar een kleine parcourswijziging in AGR.
Omdat er thv Berg en Terblijt aan de rijksweg gewerkt wordt zal het peloton 2x de geulhemmerweg aandoen. Ging het peloton normaliter na de 1e keer beklimmen van de Cauberg rechtstreeks richting Maastricht. Nu pakt men na de Cauberg de Geulhemmerweg en dan richting Maastricht
Net efkes anges
  zondag 13 maart 2011 @ 18:33:51 #33
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_94056647
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:52 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ah, Ricco doet een Pellizottietje. Eén verschil, Pellizotti geloof ik nog.
Mooi, opgeruimd staat netjes.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:15:38 #34
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_94092822
Theo Bos

quote:
ANP net aan de lijn: Zo Theo, avontuur zit er al weer op..
quote:
Vorig jaar TV Gelderland: Theo.. nieuws net gehoord.. ja, klote voor je. Kunnen we nog ff langs komen voor wat quotes, 5 minuutjes maar..
Radio Soulwax!
pi_94093049
Nieuwe WorldTour rankings: Tony Martin nieuwe leider. Australië bij de landen (NL 6e) en HTC bij de teams (Rabo 4e).
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 14 maart 2011 @ 14:47:46 #36
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94094073
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:15 schreef Sheepcidus het volgende:
Theo Bos

[..]

[..]

:D _O-
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 14 maart 2011 @ 22:04:02 #37
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_94118308
die reportage over monseré op belga sport is toch de meest pakkende die er is, zie hem nu voor de tweede keer
  maandag 14 maart 2011 @ 22:27:00 #38
127004 maril
Smeetsfan
pi_94120277
quote:
2s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:04 schreef Beregd het volgende:
die reportage over monseré op belga sport is toch de meest pakkende die er is, zie hem nu voor de tweede keer
Ik vond hem erg pakkend zelfs , en at die vrouw ook haar zoontje binnen een tijdsbestek van 5 jaar verliest op dezelfde manie,r tjonge. Ik heb een aparte topic gemaakt voor Belga sport want die was er volgens mij niet.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_94131845
quote:
Poels: Best in grote rondes
door Raymond Kerckhoffs
MACERATA - In de koninginnenrit naar Macerata bevestigde Wout Poels (Limburger, 23, Vacansoleil) maandag nogmaals dat de knappe tweede plek van zondag achter Philippe Gilbert geen toevalstreffer was. Tussen de wereldtop in de Tirreno-Adriatioc begint hij zich thuis te voelen.

Vacansoleil-klimmer Wout Poels Vacansoleil-klimmer Wout Poels

Waar Cadel Evans met een knappe zege zijn leidende positie verstevigde, eindigde Poels netjes als zesde. Net voor Garzelli, Gesink en Gilbert. Waar de Vacansoleil-renner zijn carrière heel gestaag opbouwde, lijkt hij nu de megastap naar de top te zetten.

Een derde en vierde plek in de eindklassementen van respectievelijk de Rondes van de Middellandse Zee en Algarve onderstrepen dat hij dit voorjaar een stuk sterker voor de dag komt. Ik heb altijd het vertrouwen gehad dat het in me zat, maar nu begint het eruit te komen. In de Algarve kon ik bergop wedijveren met mannen als Contador en Menchov. Hier ga ik op een explosieve klim mee met mannen als Evans, Cunego en Gilbert. Dat geeft straks ook vertrouwen voor de klassiekers.

In beginsel denkt Poels, die deze zomer in de Tour debuteert, vooral een renner voor de grote rondes te zijn. Hij heeft uithoudingsvermogen en herstelt snel van gedane inspanningen. Naarmate het zwaarder wordt, zie ik andere renners verzwakken. Ik blijf op hetzelfde niveau. Ik denk dit mijn kracht is en dat ik daardoor het best tot mijn recht in de grote rondes kom.

Toch toonde hij maandag ook de explosiviteit in zijn benen te hebben, waarmee in de Ardennen-klassiekers en Amstel Gold Race het verschil wordt gemaakt. Naar die wedstrijden zal ik nu toeleven. Al ben ik een vrij rustige jongen. Ik ga niet roepen dat ik daar kan meespelen voor een overwinning. Al denk ik in mijn hoofd misschien wel dat het kan.

Bron: Telegraaf
Bijzonder, dacht dat Wout nu toch wel een keer wat rust mocht gaan nemen.

quote:
Taaramae believes in top 10 placing at Tour de France

By:
Cycling News
Published:
March 14, 15:14,
Updated:
March 14, 15:46
Edition:
Second Edition Cycling News, Monday, March 14, 2011

Do you like this?
Buzz

Rein Taaramae (Cofidis)

Rein Taaramae (Cofidis)

view thumbnail gallery

Estonian takes best result ever at Paris-Nice

Cofidis rider Rein Taaramae has high hopes for the 2011 season after starting it with a fourth place in the overall classification of Paris-Nice, his "best result ever". Now, Taaramae is fully focused to continue on this streak, firmly believing in his overall chances at the Tour de France in July.

The Estonian made the 'race to the sun' a target, but feared that the 27-kilometre time trial this year would be fatal to him. "Before the race, I was a little nervous, I hoped that I could finish in the top six but I was afraid of the time trial," he told French velochrono. "Usually, I finish between 20th and 30th in the time trials, but there I got eighth! And in the mountains, I felt really at ease. I'm very happy about my result."

The positive development of his career is a consequence of a variety of factors - a changed diet over the winter, less distraction during races and a certain maturity the 23-year-old has only just started to acquire. "I have much more experience and calmness now," he explained. "This week, I didn't respond to phone calls, I stayed calm and concentrated on the race to rest as much as possible. This way, I already feel less tired. And this winter, dietitians discovered that I was allergic to the gluten contained in eggs or milk. We took all of this out of my menus and I felt an enormous difference. They're small things, but this year I feel really good. And I can still improve."

Taaramae, who has already shown that he is able to play a major role in week-long stage races by finishing third in both the 2009 Tour de Romandie and 2010 Volta a Catalunya, hopes that this progression will lead him to becoming a contender in the Grand Tours, too. In fact, he believes that "if everything goes well, if I'm in good condition and my team is good, then I really think that I can do a top 10".

The Estonian's next goal is thus the Tour de France, which he had to abandon last year on stage 13. His Cofidis team is confident that he can live up to his expectations and has designed a lighter racing programme for him.

"My next great objective is the Tour," he confirmed. "I'm not doing the Volta a Catalunya this year. On the other races, it doesn't matter if I don't get great results. I want to get to July less tired, more relaxed. Last year, I performed well in Paris-Nice and in Catalunya and I got to the Tour stressed out. I was under a lot of strain, the team had made me race too much and I couldn't recover. Besides, I was burned out until the end of the season."

Bron: cyclingnews
Beetje jammer dat we weer zo'n renner erbij krijgen die alles opzij zet voor de TDF.
Martens zal trouwens eindelijk weer starten binnenkort, in Nokere Koers.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:52:03 #40
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_94138482
Geen Cancellara in L-B-L omdat hij anders Roubaix moet laten vallen.
pi_94138707
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:11 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Bijzonder, dacht dat Wout nu toch wel een keer wat rust mocht gaan nemen.

[..]
Zo druk is zijn programma toch ook niet? Hij reed goed in de Middellandse Zee, wat minder in Algarve, en weer goed in Murcia (niet zoals de Telegraaf dus schrijft, in Algarve), maar die laatste koers was maar drie dagen. Het zou zonde zijn om nu niet te proberen om die vorm door te trekken tot de klassiekers, daarna is nog genoeg tijd om weer te rusten en op te bouwen naar de Tour (hoewel ik hem liever de Giro zie rijden, maar ze zullen bij Vacansoleil elke goede renner nodig hebben in de Tour).
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:06:59 #42
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_94138964
quote:
Geen verrassingen in ploeg Rabobank voor Milaan-San Remo
Uitgegeven: 15 maart 2011 13:01
Laatst gewijzigd: 15 maart 2011 13:01

AMSTERDAM - Rabobank heeft de ploeg die zaterdag aan de start verschijnt bij Milaan-San Remo bekend gemaakt. Ploegleiders Nico Verhoeven en Jan Boven hebben zes renners uit de Tirreno-formatie opgenomen in de selectie.

De complete ploeg van Rabobank voor de eerste grote wielerklassieker van het seizoen kent geen verrassingen.

De winnaar van vorig jaar Oscar Freire is kopman en hij wordt ondersteund door Lars Boom, Rick Flens, Oscar Freire (foto), Michael Matthews, Sebastian Langeveld, Tom Leezer, Maarten Tjallingii en Maarten Wynants, zo meldt de site van wielerformatie.

Vorig jaar was Freire ongenaakbaar in de eindsprint van de 'Primavera'. Ook dit seizoen maakt hij een goede indruk met twee overwinningen in de Ruta del Sol.

Voor Matthews is Milaan-San Remo zijn allereerste grote klassieker bij de profs. De Australiër won dit seizoen net als zijn kopman Freire al twee wedstrijden.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 15 maart 2011 @ 13:17:43 #43
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94139319
Oscar Freire wordt ondersteund door Oscar Freire? Nice. :')
pi_94140150
Matthews nu al, dat is vroeg. Maar wel terecht.
pi_94144066
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:58 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Zo druk is zijn programma toch ook niet? Hij reed goed in de Middellandse Zee, wat minder in Algarve, en weer goed in Murcia (niet zoals de Telegraaf dus schrijft, in Algarve), maar die laatste koers was maar drie dagen. Het zou zonde zijn om nu niet te proberen om die vorm door te trekken tot de klassiekers, daarna is nog genoeg tijd om weer te rusten en op te bouwen naar de Tour (hoewel ik hem liever de Giro zie rijden, maar ze zullen bij Vacansoleil elke goede renner nodig hebben in de Tour).
Klopt, maar hij zou nu al rust hebben, maar moest toen naar de TA omdat Hoogerland ziek was.
pi_94147980
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:38 schreef TheArt het volgende:
Matthews nu al, dat is vroeg. Maar wel terecht.
300 km is wel aardig wat voor een kerel van net 20. Maar goed, het is wel een mooie ervaring voor een jonge coureur.
pi_94159438
MSR is ook een koers die Matthews in de toekomst kan winnen.
pi_94159956
gesink is alvast bezig om 9 startplaatsen voor NL te scoren op wk
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:47:38 #49
66825 Reya
Fier Wallon
pi_94160655
Mooi, dan kan Karsten eindelijk zijn potentie waarmaken.
pi_94162915
Ik mag de Tacx T1901 van me vader verkopen. Hij is 1 à 2 jaar en is max 5 keer gebruikt.
Hoeveel zou dit opleveren? Hij is zo goed als nieuw qua staat. Er zit een mat bij en een steun voor het voorwiel.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 maart 2011 @ 01:44:33 #51
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94178097
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:38 schreef franklop het volgende:
gesink is alvast bezig om 9 startplaatsen voor NL te scoren op wk
Het WK is dit jaar toch op een biljartlaken?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_94179517
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 01:44 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Het WK is dit jaar toch op een biljartlaken?
mwao tis niet zo vlak als Zolder maar sprint zit er dik in, kunnen we Bos meenemen :)
pi_94180050
Het is wel een lastige aankomst, vraag me af of Bos dat aankan.
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:09:07 #54
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_94181105
Op een vlakker parcours is een grotere ploeg nog meer een voordeel dan op een geaccidenteerd parcours.
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:39:36 #55
50936 The_Hives
pi_94181844
jammer dat de Nokere koers alleen in België uitgezonden wordt.
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_94187497
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:39 schreef The_Hives het volgende:
jammer dat de Nokere koers alleen in België uitgezonden wordt.
Is dat vandaag?
  woensdag 16 maart 2011 @ 12:55:06 #57
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94187880
Sei wachsam,
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:36:51 #58
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_94191658
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)verleden-vader.dhtml
quote:
SAN BENEDETTO DEL TRONTO - In de Italiaanse rittenkoers Tirreno-Adriatico ontdekte Robert Gesink weer eens de waarde van vriendschap. Zijn vriendin, begeleiders en ploegmaats sleepten hem door een moeilijke week.

Robert Gesink werd heen en weer geslingerd tussen het verdriet om zijn overleden vader en de plicht te moeten presteren op de fiets. Op de laatste dag van Tirreno-Adriatico boekte de Achterhoeker een daverende mentale zege. Met een uitmuntende tijdrit werd hij tweede in het eindklassement.

Met zijn ploeggenoten speelde Daisy een sleutelrol in het mentale reparatiewerk dat Gesink zo hard nodig had. Want, bekende hij ronduit tegenover het AD, meer dan eens dacht hij er de afgelopen week aan om zijn fiets aan de kant te zetten.

In oktober overleed Dick Gesink aan de gevolgen van een akelige val met de fiets. ,,Mijn familie was deze week hier, maar dan mis je iemand. Er waren echt momenten dat ik dacht: waarom zou ik mijn leven wagen in een massasprint of afdaling? Dat is dodelijk voor een wielrenner.''

Het contrast tussen zijn lichaam en geest was schrijnend. Want Gesink is in fysiek opzicht momenteel sterker dan hij ooit was. Een goed gesprek met zijn vriendin hielp hem, net zoals hij terecht kon bij ploeggenoot en ervaringsdeskundige Bram Tankink.,,Vooral maandag dacht ik eraan om te stoppen. Mijn ploegmaats hebben me toen enorm gesteund. Door een schouderklopje, door tegen me te praten: 'Kom op, nog even'. Ik ben superblij dat ik in deze ploeg rijd, ik heb hier gezien wat vriendschap kan doen.''

Hoop voor hem dat hij dat niet blijft mee dragen maar goed dat er zo veel steun om hem heen staat.
Radio Soulwax!
pi_94191933
Tweet van een Vlaming:
quote:
T'is koers in Nokere : 15 renners oa volledige omega ploeg in achtervolging op kopgroep van 8 ta
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:00:44 #60
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_94192577
Alles zit alweer bij elkaar.
pi_94192628
quote:
15s.gif Op woensdag 16 maart 2011 14:36 schreef Sheepcidus het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)verleden-vader.dhtml

[..]

Hoop voor hem dat hij dat niet blijft mee dragen maar goed dat er zo veel steun om hem heen staat.
Mooi idd, dat het zo'n team is.
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:01:47 #62
50936 The_Hives
pi_94192629
hier kan je de koers via twitter volgen

@nokerekoerse
Fok! Federatie
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:04:09 #63
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_94192734
Sporza heeft ook een live ticker.
pi_94192985
Ik ga kijken. Is wel een leuke koers op die steile aankomststrook.
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:12:18 #66
50936 The_Hives
pi_94193070
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:09 schreef TheArt het volgende:
Livestream gestart: http://sports-livez.com/channel/ch-3.php
^O^
Fok! Federatie
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 maart 2011 @ 15:20:00 #67
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94193364
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:09 schreef TheArt het volgende:
Livestream gestart: http://sports-livez.com/channel/ch-3.php
dank u
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:33:29 #68
50936 The_Hives
pi_94193898
hij hapert hier nu :?
Fok! Federatie
pi_94193963
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:33 schreef The_Hives het volgende:
hij hapert hier nu :?
Er zijn er nog meer, waaronder deze: http://sports-livez.com/channel/ch-6.php
pi_94193989
Over amateuristisch vallen gesproken :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:45:54 #71
50936 The_Hives
pi_94194453
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:34 schreef TheArt het volgende:

[..]

Er zijn er nog meer, waaronder deze: http://sports-livez.com/channel/ch-6.php
thnx :) zijn dat standaard links voor livestreams of alleen voor deze koers?
Fok! Federatie
pi_94194692
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:45 schreef The_Hives het volgende:

[..]

thnx :) zijn dat standaard links voor livestreams of alleen voor deze koers?
Als er streams zijn kan je die altijd wel hier vinden.
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:00:56 #73
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94198241
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:51 schreef TheArt het volgende:

[..]

Als er streams zijn kan je die altijd wel hier vinden.
En hier (myp2p) en hier (Steephill). Tevens komen ze bij de laatste ook met wat extra informatie.
Sei wachsam,
pi_94198517
Steggels _O_
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:06:13 #75
50936 The_Hives
pi_94198525
in die positie had ik toch wel een betere sprint verwacht van Brown
Fok! Federatie
pi_94198551
Steggels sterk.
pi_94198577
Mooie wint Steegmans, geholpen door die breuk. Browne sprintte vierkant.
pi_94199072
Het mag dus duidelijk zijn dat Brown in het vervolg maar sprints moet gaan aantrekken. Dit was nutteloos werk.
pi_94199118
Maar Bos reed dus ook mee? Blijkbaar past dit in zijn voorbereiding voor het WK baan?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 maart 2011 @ 17:19:03 #80
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94199158
Brown was ook plan C voor de sprint :D
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:59:12 #81
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_94203891
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:17 schreef TheArt het volgende:
Het mag dus duidelijk zijn dat Brown in het vervolg maar sprints moet gaan aantrekken. Dit was nutteloos werk.
Wat een ongefundeerd gezeik weer op Brown. Hij was inderdaad plan c en heeft onderweg al het nodige werk gedaan, maar staat er wel gewoon als het moet. Gewoon een prima prestatie.
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:30:44 #82
49615 Bismarck
pi_94205624
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:17 schreef TheArt het volgende:
In plaats van je af te vragen waar Bos en Matthews zaten.....Want als die vooraan zaten had Brown wel voor hun werk verricht.

Ik vraag me eerder af waar Omega Pharma was...niet in de top 10 in ieder geval.
pi_94206847
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:30 schreef Bismarck het volgende:

[..]

In plaats van je af te vragen waar Bos en Matthews zaten.....Want als die vooraan zaten had Brown wel voor hun werk verricht.

Ik vraag me eerder af waar Omega Pharma was...niet in de top 10 in ieder geval.
volgens de NOS sprintte een groepje van 10 man

http://www.sporza.be/cm/s(...)_wielrennen/1.983359
pi_94207862
quote:
'Geheim Cancellara onthuld: revolutionair trapsysteem'

© reuters
ROTTERDAM - De belangrijke klassiekers komen eraan en de fiets van Fabian Cancellara (Leopard-Trek) lijkt opnieuw voor wat deining te gaan zorgen. Vorig seizoen, toen hij het voorjaar domineerde, werd hij zwaar met de vinger nagewezen.

© epa ,,Een motortje in zijn frame, mechanische doping", zo klonk het streng. Cancellara's vriend en mechanicien Denis Migani zou aan de Belgische krant La Dernière Heure nu het mysterie hebben ontrafeld. ,,Fabian rijdt niet met een motortje, maar wel met een revolutionair trapsysteem, en dat al sinds 2007."

Het systeem zou destijds goedgekeurd zijn door de UCI.

,,Het 'Gold Race'-systeem is geproduceerd door een ingenieur en zorgt ervoor dat Fabian tot 2,5 seconde sneller kan rijden per kilometer. Er wordt ook een geheime vloeistof ingespoten zodat de wrijving voor 95 procent wordt teruggedrongen. Dat is uit de tests gebleken."

De Zwitser is de enige renner die al jaren met het systeem rondrijdt. In de bergritten van de Tour 2010 maakte ook Andy Schleck er gebruik van. De prijs? 1.100 euro. (HLN/BVDL)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 maart 2011 @ 20:09:36 #85
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94208242
Bij Andy viel even alle wrijving weg in de bergen :D
DeLuna vindt me dik ;(
pi_94208589
2.5e seconden per kilometer :') Dan zou Cancellara zonder dat systeem nog nooit een tijdrit in zijn leven gewonnen hebben.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 maart 2011 @ 20:22:33 #87
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94209046
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:14 schreef Ereinion het volgende:
2.5e seconden per kilometer :') Dan zou Cancellara zonder dat systeem nog nooit een tijdrit in zijn leven gewonnen hebben.
tot 2,5 kan.......

Alles in theorie onder laboratoriumomstandigheden natuurlijk.
DeLuna vindt me dik ;(
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 16 maart 2011 @ 20:24:06 #88
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94209148
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:09 schreef rubbereend het volgende:
Bij Andy viel even alle wrijving weg in de bergen :D
:D :D
pi_94221664
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 20:22 schreef rubbereend het volgende:

[..]

tot 2,5 kan.......

Alles in theorie onder laboratoriumomstandigheden natuurlijk.
Over hoeveel watt vermogensbesparing heb je het dan? 40? Dat krijg je echt niet met een supersoepel trapasje. De mechanische weerstand van een fiets is echt niet zo groot.
pi_94222168
De transmissiewrijving ligt tussen de 3 en 5% maar dan is volgens mij ook de wrijving van ketting en derailleur meegenomen. 1% op het geheel aan wrijving winnen kan natuurlijk op lange afstanden wel aardig doortellen en zeker als de geclaimde 95% winst op de weerstand van de trapas ook echt wordt gehaald. Maar dat zal maar een gedeelte zijn van de volledige transmissieweerstand, maar tegelijkertijd gaat het aan de top om verschillen van tienden van een procent of enkele procenten.
  donderdag 17 maart 2011 @ 07:08:57 #91
43584 Beregd
absolutely inch perfect
  donderdag 17 maart 2011 @ 07:23:21 #92
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94226521
Nygaard zegt dat ze het Gold-Race systeem niet gebruiken bij Leopard-Trek. Ook Cancellara zou het nu niet (meer) gebruiken:

quote:
However, Nygaard explained that while Cancellara may have been using such technology in the past, the Gold-Race material is not being used by anyone on the Leopard Trek team. Cancellara joined the new squad this season after five years at Saxo Bank.

I think theres a bit of confusion here, Nygaard told Cyclingnews. I think they might have been attached when he was still working with Specialized [up until he left Saxo Bank at the end of 2010] but I can guarantee you 100 per cent that we are not working with these people at all.

[...]

If you look at the video, you can see that the stuff there are fiddling with is not the product that we are using, it looks like old material, Nygaard said. But I can guarantee you, I spoke to the mechanics and everything, and were not working with these people at all.
http://www.cyclingnews.co(...)tive-bearings-system

quote:
# inrng Many in the media could do with some smooth crank bearings today, it would help with the back-pedalling. about 17 hours ago via web Retweeted by nygaardbn
quote:
@inrng That's the collateral effect of uncritical copy-paste journalism. about 18 hours ago via web in reply to inrng
quote:
@inrng That is 100% NOT the case. He uses the same material as the rest of the team. No collaboration with these people at @leopardtrek about 20 hours ago via web in reply to inrng
http://twitter.com/nygaardbn
pi_94226979
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 00:10 schreef Ericr het volgende:
De transmissiewrijving ligt tussen de 3 en 5% maar dan is volgens mij ook de wrijving van ketting en derailleur meegenomen. 1% op het geheel aan wrijving winnen kan natuurlijk op lange afstanden wel aardig doortellen en zeker als de geclaimde 95% winst op de weerstand van de trapas ook echt wordt gehaald. Maar dat zal maar een gedeelte zijn van de volledige transmissieweerstand, maar tegelijkertijd gaat het aan de top om verschillen van tienden van een procent of enkele
procenten.
True. 2,5 seconde per km is alleen wel een behoorlijk verschil.
pi_94227221
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 08:16 schreef Tommeke het volgende:

[..]

True. 2,5 seconde per km is alleen wel een behoorlijk verschil.
Het is 3,5% winst als er 50 Km/uur gereden wordt, dat zou alleen kunnen als de geclaimde 95% vermindering van de transmissiewrijving werkelijkheid is. Kan het me eerlijk gezegd amper voorstellen omdat lagers veel minder weerstand hebben dan bijvoorbeeld de ketting.

Bij Spartacus zal het eerder een combinatie zijn van een goede houding op de fiets die zorgt voor een lage luchtweerstand en een zeer hoog vermogen dat hij langdurig kan wegtrappen.

Houding is misschien wel de belangrijkste factor. Dat weten Gesink en Rabobank nu ook wel, daar valt hoe dan ook de meeste winst te boeken.
pi_94227394
Maar om 3,5% sneller te gaan moet je toch een exponentieel aantal watts vermogen meer behalen omdat je luchtweerstand niet lineair hoger wordt?
Daarom is de houding inderdaad het allerbelangrijkst, belangrijker nog dan de aerodynamica van je fiets.

Op internet staat zoveel over tijdrijden en aerodynamica etc. Erg interessant.
pi_94227767
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 08:45 schreef Tommeke het volgende:
Maar om 3,5% sneller te gaan moet je toch een exponentieel aantal watts vermogen meer behalen omdat je luchtweerstand niet lineair hoger wordt?
Daarom is de houding inderdaad het allerbelangrijkst, belangrijker nog dan de aerodynamica van je fiets.

Op internet staat zoveel over tijdrijden en aerodynamica etc. Erg interessant.
De nettowinst zou inderdaad nog een stuk lager zijn omdat de luchtweerstand kwadratisch toeneemt naar mate je harder gaat.

Het klinkt eerder als een soort van reclamestunt om een niet bewezen technologie aan de man te brengen.

De banden goed oppompen en de juiste compound heeft in ieder geval een groter effect. Rolweerstand valt nog redelijk op te winnen en de bandenkeuze onder invloed van sponsorbelangen kan wel eens het verschil uitmaken of je een tijdrit wint of niet. Eigenlijk nog erger voor de mindere tijdrijder die goed in het klassement staat omdat de rolweerstand bij lagere snelheden een grotere rol speelt. Als dan of je banden niet goed opgepompt zijn of de compound van de band niet optimaal is zal je veel meer verliezen dan bij wat winst op de transmissieweerstand.
pi_94234851
quote:
Frederik Willems mag maandenlang niet koersen

Pech voor Frederik Willems: de 31-jarige renner van Omega Pharma-Lotto moet vrijdag geopereerd worden aan zijn knie.

Frederik Willems moest de Tirreno van de week met pijn verlaten. Onderzoek bracht aan het licht dat hij met een "prepatellair frictiesyndroom" sukkelt: dat is een onregelmatigheid op het peeskapsel van zijn knieschijf. Bij het fietsen leidt dat tot een ontsteking en dus pijn.

Het probleem kan enkel met een operatie opgelost worden. De verharding zal deze week nog worden weggesneden. Na de ingreep mag Willems drie weken niet trainen, hij mag ten vroegste twee maanden later écht koersen.
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:08:09 #98
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_94235196
Johnny Hoogerland maakt zn rentree in de Ronde van Catalonië.
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:13:09 #99
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_94235374
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:58 schreef wimderon het volgende:

[..]

franklop kom er maar in!
pi_94236928
Ruben Plaza kan overigens een streep trekken door een groot deel van zijn seizoen na die val in Murcia waarbij hij zijn rechterbeen brak. Hij hoopt weer fit te zijn voor de Vuelta.
pi_94244877
J.Rodriguez niet aan de start in Catalonië aangezien hij een ontsteking aan zijn knie heeft.
pi_94245129
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:56 schreef Steven184 het volgende:
J.Rodriguez niet aan de start in Catalonië aangezien hij een ontsteking aan zijn knie heeft.
Als hij nu last van tendinitis in zijn knie heeft, kan hij de klassiekers ook vergeten.
pi_94246890
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 12:58 schreef wimderon het volgende:

[..]

:(
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:55:06 #104
49615 Bismarck
pi_94291898
http://www.cyclingnews.co(...)human-growth-hormone

Sinkewitz doet een Riccò'tje (of een Pfannbergertje, zo u wilt) en wordt voor de tweede keer gepakt. Geen goed nieuws voor zijn ploeg, Farnese Vini, die van de ASO wildcards heeft gekregen voor deelname aan Parijs-Roubaix, de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik.

Sinkewitz zou overigens ook morgen van start gaan in Milaan - Sanremo.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:59:52 #105
67089 Gillingham
The horror...
pi_94292060
Ongelooflijk...
What's it going to be then, eh?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:03:48 #106
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_94292184
En in de E3 prijs gaan alle ploegen oortjes gebruiken, om de UCI te pesten.

http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/110318_oortjes_Lefevere
pi_94292690
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:55 schreef Bismarck het volgende:
http://www.cyclingnews.co(...)human-growth-hormone

Sinkewitz doet een Riccò'tje (of een Pfannbergertje, zo u wilt) en wordt voor de tweede keer gepakt. Geen goed nieuws voor zijn ploeg, Farnese Vini, die van de ASO wildcards heeft gekregen voor deelname aan Parijs-Roubaix, de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik.

Farnese heeft geen wildcards gekregen voor de ASO klassiekers, ondanks eerdere berichten dat ze die wel zouden krijgen. Ze zijn wel uitgenodigd voor de AGR (en de Giro).
pi_94292885
Wat een mongool ben je dan, Sinkewitz. :')_

Al heeft Ricco geen 2e keer positief getest natuurlijk, het door en door verotte wielrennen deed hem gewoon de das om! 8-)
Jack does it in real time...
pi_94295133
quote:
Freire: "Niet bang voor Gilbert op Poggio"

Oscar Freire kan zaterdag zijn vierde Milaan-Sanremo (2004, 2007, 2010) winnen. Freire blaakt van het vertrouwen en doet ook enkele opmerkelijke uitspraken over de oortjes en over de dopingzaak van Alberto Contador.

"Milaan-Sanremo is de belangrijkste koers van mijn voorjaar", zegt Freire in Het Laatste Nieuws.

"Ik heb tijdens de Tirreno vooral aan Sanremo gedacht. Ik moet winnen. In deze wedstrijd ben ik beter dan de andere spurters. De andere rappe mannen zien meer af. Bovendien heb ik mijn ervaring mee. Ik weet hoe ik Milaan-Sanremo moet winnen."

De Rabobank-renner is ook niet bang voor aanvallers op de Poggio. "Ik denk niet dat iemand daar kan wegrijden, ook Philippe Gilbert niet. In de Tirreno zag ik hem bergop geen indruk maken."
"Doping komt blijkbaar uit supplementen of snoepjes"
Belga

Oscar Freire neemt in Het Laatste Nieuws geen blad voor de mond over enkele heikele onderwerpen: zoals Alberto Contador en de oortjes.

"In Spanje wil iedereen het verhaal over het vlees van Contador geloven. Maar ik leef in Zwitserland, daar gelooft niemand hem. In Italië ook niet", zegt Freire.

"Bij elke positieve test is er wel een verhaal. Zit het niet in voedingssupplementen, dan wel in de snoepjes van de tante."

Over de oortjes: "Ik heb ze niet nodig om te weten waar ik moet zitten in het peloton. Ploegleiders jagen ons vaak naar voren. Dat zorgt voor onwaarschijnlijke dingen en dan wordt er gevallen. Zonder oortjes is het veiliger", besluit de Spanjaard.

Met betrekking tot zowel Contador als de oortjes doet hij toch wel een opmerkelijk uitspraak. Eigenlijk meer dan welke renner dan ook zegt.

Het feit dat het zonder oortjes veiliger is, is eigenlijk nog het mooist. Daar gaat het argument van zijn ploegleider.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:17:56 #110
194695 franklop
Fran knock
pi_94295282
Oscarito is dan ook gewoon een baas
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:33:12 #111
67640 SaintOfKillers
pi_94296042
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:15 schreef Steven184 het volgende:

Het feit dat het zonder oortjes veiliger is, is eigenlijk nog het mooist. Daar gaat het argument van zijn ploegleider.
Dat leek me al langer duidelijk, er wordt gewoon nog vaker gevallen dan vroeger sinds de introductie van de oortjes. De doorsnee valpartij komt er dan ook niet door een onverwacht obstakel, maar door nerveus gedoe en dat is alleen maar erger geworden.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:35:50 #112
67089 Gillingham
The horror...
pi_94296148
Mooi dat hij een eigen kijken heeft op dingen.
pi_94296229
Freire is een held :).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_94297934
De Handzame Classic is gewonnen door Steve Schets _O-
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:38:27 #115
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_94298856
Echt zo'n wielren naam
Radio Soulwax!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:24:55 #116
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_94300656
Ik kwam er vandaag pas achter dat zondag de ronde van het groene hart niet doorgaat.
Net efkes anges
pi_94302015
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:24 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter dat zondag de ronde van het groene hart niet doorgaat.
Kan er niet om treuren eigenlijk. Was altijd wel leuk om te zien hoe ze over mijn trainingswegen heen fietsten, maar voor de rest een te verwaarlozen wedstrijd.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:14:51 #118
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94302949
http://www.cyclingnews.co(...)-riders-on-radio-ban

quote:
UCI president McQuaid addresses pro riders on radio ban

By:
Cycling News
Published:
March 18, 17:31,
Updated:
March 18, 17:31

Claims riders are being coerced by teams

UCI president Pat McQuaid today issued an open letter to the sport's professional riders, who have recently been caught in the midst of a contentious debate over the progressive banning of race radios by the UCI.

The teams' organisation AIGCP and riders' organisation CPA have threatened to boycott the UCI-promoted Tour of Beijing unless the rule, which bans radio communications between a team and its riders during all but WorldTour races, is rescinded by May 1.

McQuaid would not allow the organisations' representatives take part in a meeting scheduled to discuss the issue yesterday unless they retracted the threat, which they did not.

The UCI has repeatedly stated that it will not back down on the rule, and below McQuaid goes into more detail on why the regulation was put into place.

He also responds to open letters from riders Jens Voigt and Grischa Niermann, who publicly opposed the ban.

Cyclingnews has reproduced the letter in full, unedited.

Dear Riders,

The discussions are heated concerning the progressive banning of earpieces during races. That is why I feel it is necessary to address you collectively to try to clarify some points in the debate that is unfortunately no longer calm and constructive.

However, I would first of all like to congratulate most of you for your ability up until now and despite your opinions to remain reasonable faced with a situation that others have decided to render increasingly tense and therefore extremely difficult.

Respect from both sides should always be at the basis of any conflict of ideas, and I can therefore assure you that the open letters that two of your colleagues (Grischa Niermann and Jens Voigt) recently published in the media have caught my attention.

Although I in no way share their opinions, nor agree with their explanations Ill come back to this I sincerely appreciate their willingness to contribute to this difficult phase of the debate, without losing sight of the fundamental principles of dialogue and the need to remain open to other opinions. It is for this reason that I will try to reply to them, all the while being conscious of the fact that , the threats of « drastic » actions and the ultimatums that have been laid down will lead nowhere and will just heat things up even more. It is no secret that over the last years our sport has been susceptible to wide criticism, and this attitude, which has unfortunately become almost chronic to the point that we can almost wonder what will set off the next conflict after that of the earpieces , has always been extremely detrimental to cyclings image.

I begin by informing you that in 2008 I was convened to a meeting with the biggest producer of television images of cycling, France Television, and was told by senior executives clearly that if radios were retained in cycling and used as they were being used that the coverage of cycling on television would be reduced. I was given several examples of the reasons for this which I will go into later..

Following that worrying conversation I had discussions with other media outlets and was given similar viewpoints. Indeed you will be well aware that German television has stopped broadcasting cycling. Doping was an element certainly but so were other issues. If the product was so interesting that people clamoured for it ARD and ZDF would not have killed the coverage.

And so the UCI began a consultation process.

A working group has studied the earpieces since 2008 and as part of that group riders have been sitting at the same table as the teams and the media :Cedric Vasseur and Dario Cioni were your representatives and Serge Parsani, Joxean Matxin and John Lelangue that of the teams. By reading the recent claims of different players in the world of cycling, we could be led to believe that the banning of earpieces was decided upon in a one-sided fashion and in haste: in reality, this project is the result of deep reflection over a period of two years. Your representatives should have informed you of this.

I would also like to remind you that in 2008 and 2009, the CPA led an enquiry into the subject among its 865 members. The President of your association at the time, Mr Cédric Vasseur, will be able to confirm the very surprising fact that he only received 200 replies (less than one in four) with a very even distribution of opinions for and against.

Over and beyond the worrying indifference that these figures show, another aspect raises my curiosity: although the general situation has not changed, it is claimed that 90% of you are convinced that the earpieces are essential . The UCI can only take note of this extremely surprising alleged change in trend especially in the light of numerous declarations we have received from riders in the last few months in favour of the banning and ask ourselves this question: what has happened within the peloton ? Have the riders been put under pressure? Are you really free to express your opinions?

As for the reasons that pushed the UCI towards the progressive banning of earpieces, they are fairly obvious and above all well-known, so I will simply summarize them: return the rider to the centre of action, make him fully responsible for his strategy and evaluation of the situation during each phase of the race in order to avoid all outside control, which considerably reduces the unpredictable character of an event and therefore the thrill that our sport can offer to its millions of fans. Our sport is one of intelligence and physical ability with elements of chance thrown in.

The support of the media particularly television for this readjustment is a demonstration of the necessity to intervene on this point: the course of too many races is now a foregone conclusion, and this limits enormously the large scale visibility of cycling.

We dont want to prove anything with this decision. We just want to make cycling more attractive to the general public, which in turn will increase its popularity and hopefully improve your working conditions. Keeping cycling attractive is also necessary for cyclist to be able to remain cyclists and for giving others the opportunity to become cyclists later.

The comparison with F1 brought up in Jens letter is very interesting: with all my due respect for this sport, it is exactly what we want to avoid! The story of cycling is above all a story of people, and we want it to stay that way.

As in a football match or any other sporting confrontation including American professional leagues , the contact between those on the field and the coaches and members of the teams technical staff on the sidelines, must be strictly regulated. There is no sport where the coaches and strategists are in constant communication with the athletes throughout the duration of play. Cycling cannot and does not want to be an exception to this fundamental principle of sport.

Now to the question of security: I would ask you not, like Jens, to fall into the trap of rabble-rousing. An accident is an accident, and its consequences especially when they are very serious cannot be manipulated to try to turn the tables faced with a problem. Cycling wasnt more dangerous before the arrival of earpieces. I can assure you that UCI is currently studying this point and discussing the possibilities with communication experts and I am prepared to allow any form of communication which will inform cyclists of safety issues, provided it is technically and economically feasible.

The sporting aspects of the race can also be interpreted differently depending on the view of each person. Jens, if a rider loses a race in the last kilometres, his directeur sportif and his sponsor will most certainly be unhappy. However, somewhere in the line of cars following the event, there will be someone who is delighted; therefore allow me not to go back to this argument. It is swings and roundabouts: one day it is you and your team another day it is another. Except maybe to deduce that this point in your letter is probably the most meaningful to explain the enormous danger that hides behind this discussion, but which apparently you are not aware of: the denial of the fundamental values of sport.

I would have preferred to leave doping out of this discussion, but I realise that I cant resist pointing out a few facts on this subject, which is also used far too often as a scapegoat depending on the demands and the needs of the moment.

The UCI is by far the most committed International Federation in this field, and cycling can be proud of its front-running position compared with other sports, which, increasingly acknowledge the quality of our efforts and use them as inspiration for their own initiatives. Despite the way in which the letters of Jens and Grisha could be perceived, I dont think that the riders are in the best position to remind us of the seriousness and the urgency of certain situations: if doping still exists, its is only because there are still riders who dope! And if it is true and undeniable that the habits of a large number of you have changed, it is also true that we are still confronted with a fairly high number of cases, which, despite the remarkable progress of our anti-doping results, means we are constantly in an environment of suspicion and tension faced with the public opinion.

But unfortunately, on this point, the riders too often tend to forget their role and their responsibilities: there are bigger problems in our sport which need your attention. I have never heard your riders association CPA nor teams association AIGCP showing similar indignation, mobilisation or militancy at the doping scandals which befall our sport. When it comes to raise the contribution to the fight against doping from the prize money, it is a flat refusal. This is where you should be addressing your open letters.

To Grischa, Jens and all riders, it would be too easy for me to reply with the same somewhat naïve statements.. I could ask you to explain to the mother of a young rider why his models, or even his heroes, are weighed down by legal procedures, or why they seriously endanger their health, prompting a new-comer to take the same risks.

But dont worry, I wont. On the other hand, I cant stop myself noting, with some disappointment, that you havent hesitated in joining your directeurs sportifs in a fight that has become their own before it has become yours. I say this is their own because UCI fully believes that this is not a fight about radios but rather a fight for power and control. UCI is aware of steps being taken to set up a private league, World Cycling Tour, outside UCI, by certain team managers. I wonder will the financial benefits they are chasing benefit you, the riders. Somehow I think not! I quote Johan Bruyneel "I've been laying the framework for something great But you'll just have to wait and see".

The feeling I get is that you have been falsely led to believe that the opinion of riders was never taken into consideration and that you were left out of the debate. This would naturally prompt a collective reaction of contempt on your part.. Yet when it comes to addressing the true issue at stake, I have trouble identifying a single and collective stance on the riders side. For every self-declared spokesperson for the riders decrying the ban on earpieces there is another self-effaced rider sending the UCI private letters of support. I can understand every rider, be he a sprinter, a GC contender, a climber or a Classics rider can put forward reasons to support the use of radio for personal reasons .And even if the numbers were on the side of those opposing the ban, would you really expect your International Federation to be run based on the outcomes of popularity contests or individual interests within one single stakeholder of cycling? Is that truly a desirable quality to be found in a governing body, or do you not find it more fitting and reassuring that it be guided by the general interest, sportsmanship values and long-term sustainability?

I leave it with you and look forward to meeting up in the near future.

Yours sincerely,
Pat McQuaid UCI President
pi_94303309
Ferme uitspraken van Freire.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 18 maart 2011 @ 19:23:05 #120
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94303337
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:16 schreef TheArt het volgende:
De Handzame Classic is gewonnen door Steve Schets _O-
Van Hummel onderuit gehaald door een camera? _O-
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:27:20 #121
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94303563
quote:
UCI is aware of steps being taken to set up a private league, World Cycling Tour, outside UCI, by certain team managers. I wonder will the financial benefits they are chasing benefit you, the riders. Somehow I think not! I quote Johan Bruyneel "I've been laying the framework for something great But you'll just have to wait and see".
Ik zie dat Bruyneel nog niet heeft gereageerd op Twitter. Kan leuk worden, dit. :)
pi_94303659
quote:
Toen ik op stond was die al weg..
RT @Vannieuwkerke: Ik ga ervan uit dat @kennyvanhummel het fototoestel gewoon (cont) http://tl.gd/9bnb17
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:37:23 #123
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_94304165
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:23 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Van Hummel onderuit gehaald door een camera? _O-[ afbeelding ]
en dat vind jij grappig omdat? :{
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:43:21 #124
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_94304480
McQuaid en co brengen nog steeds geen enkel argument/redenering/bewijs naar voren waaruit blijkt dat het zonder oortjes allemaal veel aantrekkelijker wordt. Zolang dat niet komt, heeft het geen enkele zin om met de UCI hierover te praten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 18 maart 2011 @ 19:51:23 #125
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94304906
Freire _O_
DeLuna vindt me dik ;(
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 18 maart 2011 @ 20:02:17 #126
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94305514
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:37 schreef Beregd het volgende:

[..]

en dat vind jij grappig omdat? :{
Dat niet, maar omdat het nou juist Kenny overkomt vind ik weer typisch.
Kenny is mijn TdF09-held _O_.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:11:15 #127
67640 SaintOfKillers
pi_94306022
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:43 schreef Zelva het volgende:
McQuaid en co brengen nog steeds geen enkel argument/redenering/bewijs naar voren waaruit blijkt dat het zonder oortjes allemaal veel aantrekkelijker wordt. Zolang dat niet komt, heeft het geen enkele zin om met de UCI hierover te praten.
En de ploegleiders kunnen niet argumenteren dat het veiliger is, hun renners spreken hen zelfs tegen.

Als 2 koppige kampen zonder argumenten beginnen aan een non-discussie, dan denk ik niet dat er een oplossing mogelijk is.
pi_94306235
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:43 schreef Zelva het volgende:
Maar dat is andersom natuurlijk ook zo.

Ik zou zeggen probeer het gewoon een seizoen zonder oortjes en neem daarna een beslissing.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:15:31 #129
67640 SaintOfKillers
pi_94306278
De winnaar in Handzame viel dus ook:

Maar bleef puur uit principe toch maar juichen :P:

pi_94319788
pi_94340159
Uitslag Classic Loire-Atlantique (1.1):
quote:
1 Lieuwe Westra (Vacansoleil)
2 Bert Scheirlinckx (Landbouwkrediet)
3 Yohan Cauquil (La Pomme Marseille)
4 Toms Skujins (La Pomme Marseille)
Ut beest _O_
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 19 maart 2011 @ 18:49:52 #132
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94342101
Gaat Eurosport trouwens de ronde van Catelonië uitzenden? Best een aardig parcours :o
DeLuna vindt me dik ;(
  zaterdag 19 maart 2011 @ 19:49:17 #133
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94344467
Vorig jaar niet en ik verwacht ze dit jaar ook niet.
Sei wachsam,
  zaterdag 19 maart 2011 @ 20:45:49 #134
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_94347010
Wel een samenvatting op Eurosport 2
Radio Soulwax!
  zondag 20 maart 2011 @ 09:44:09 #135
132605 kawotski
Il Dottore
pi_94366242
Niet helemaal duidelijk of de Ronde van het Groene Hart gereden wordt vandaag.. iemand meer info, en wordt het uitgezonden?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  Redactie Sport / Supervogel zondag 20 maart 2011 @ 09:52:38 #136
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94366366
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 09:44 schreef kawotski het volgende:
Niet helemaal duidelijk of de Ronde van het Groene Hart gereden wordt vandaag.. iemand meer info, en wordt het uitgezonden?
Eerste hit op 'Ronde van het Groene Hart' op Google geeft de website:
http://www.rondevanhetgroenehart.nl/nieuws/73.html
quote:
De Stichting Ronde van het Groene Hart heeft vandaag een zwaar, maar onvermijdelijk,
besluit moeten nemen. Op 20 maart zal er geen 5e Ronde van het Groene Hart worden
verreden. De belangrijkste reden hiervoor is dat, ondanks de inzet van velen, er geen nieuwe
zakelijke hoofdsponsor voor het evenement is gevonden. Een grote tegenvaller voor de
organisatie, die terug kan kijken op 4 succesvolle edities van de wielerklassieker voor
beroepsrenners. De wedstrijd over 200 km is in 2007 vooral in het leven geroepen ter
promotie van het Groene Hart en kon tot dusver op een brede steun van de diverse overheden en het bedrijfsleven rekenen. De Ronde was ook uniek omdat de wedstrijd live door SBS6 werd uitgezonden.

Koersdirecteur Herman Brinkhoff: Bijzonder sneu voor de partners die de Stichting ook in 2011 hun steun hadden toegezegd, zoals de Stuurgroep Groene Hart (in casu de 3 Provincies), startplaats Pijnacker en finishplaats Zoetermeer. En ook voor die vele vrijwilligers die zich al die jaren hebben ingezet om de Ronde een succes te laten zijn.
Maar de koersdirecteur blijft optimistisch: Wij blijven zoeken naar een nieuwe hoofdsponsor zodat we in 2012 de draad weer kunnen oppakken.
Ook het bestuur van de Stichting zal zich onverminderd blijven inzetten voor een vervolg van de Ronde in 2012.

De 5e Joop Zoetemelk Classic, de aan de Ronde gelieerde cyclo-sportieve toertocht met start en finish in Leiden op zaterdag 19 maart gaat uiteraard wel gewoon door. De organisatie van deze Classic is in handen van de LRTV Swift uit Leiden en vormt de ouverture van de Maand van het Groene Hart, die duurt van 19 maart tot 30 april.
Leiden, 7 januari 2011
;)
  zondag 20 maart 2011 @ 12:07:06 #137
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94369335
Interessant... Contador zegt nu weer dat hij de Giro gaat rijden.

http://velonews.competito(...)-of-catalunya_164568

quote:
Alberto Contador cautiously optimistic about 2011 Tour of Catalunya

* By VeloNews.com
* Published Mar 19th 2011 2:36 PM EDT
*

Alberto Contador (Saxo Bank-Sungard) says hes motivated for the weeklong Tour of Catalunya, which begins Monday, but he doesnt expect to have it easy in Spains oldest stage race.

Nearly two weeks after winning the Vuelta a Murcia, Contador enters the race cautiously optimistic he can do well against a tough field that includes Ivan Basso (Liquigas-Cannondale), Cadel Evans (BMC) and Denis Menchov (Geox-TMC).

I dont know what to say, maybe its more complicated because the course is too favorable to the attacks, Contador said in a press statement. The third day is the key stage, finishing in Andorra, in Pal, but the rest are difficult days and there is no time trial. In this sense, the course is not too favorable for me.

Contador will likely have one eye on the calendar, as the UCI has until Thursday to decide on whether or not it will appeal the Spanish federations decision to clear the Spanish rider on clenbuterol charges.

Contador, meanwhile, says he will continue to keep working to prepare for the first major goal of his season at the Giro dItalia.

No, we will not change anything (in the calendar). Ill continue with the Tour of Castilla and Leon, as preparation for the Giro, and I will pass by Belgium, at the Fleche Wallonne, which last year I did well, Contador said. I have wanted to go because it is very nice, because the fans and because it has a great reputation. And then, the Giro de Italia.
  zondag 20 maart 2011 @ 12:43:27 #138
175950 Marurk
Baggeraar
pi_94370499
TVP
pi_94389664
Voeckler wint de GP Cholet-Pays De Loire.

5e overwinning dit seizoen:
Etappe Ronde v.d. Mid. Zee; eindklassement Haut Var; 2 etappes Parijs-Nice en deze dus. Wat een baas(je) :)
pi_94415774
quote:
Cycling boss wants sport revamp & reveals 10-point plan

Vaughters has dubbed cycling "human F1 car racing"

By John Sinnott

A major revamp of cycling could put the sport on a par with the Premier League, says Garmin-Cervelo's director.

Jonathan Vaughters, who is president of the Association of Pro Tour and Pro Continental teams, has given BBC Sport a 10-point plan to rebrand cycling.

"If you look at cycling's demographic it should be infinitely more successful than it is," said Garmin's Vaughters.

"It should be on the level of Premier Football. The Tour de France is maybe the world's greatest sporting event."

Doping has cast a giant shadow over cycling and the UCI - the sport's governing body - has until 24 March to appeal against the overturning of Alberto Contador's one-year doping ban by the Spanish federation.

While admitting that doping is cycling's "Achilles heel", former professional rider Vaughters mounted a rigorous and passionate defence of a sport he calls "human F1 car racing" and the "exploration of the ultimate in human performance".

"Cycling has introduced the most strict enforcement of anti-doping regulations of any sport, so you will always see more people caught," said the Garmin-Cervelo chief.

"Cycling is absolutely transparent. What do you prefer - struggling with scandals but with a fair competition, or do you want to bury the scandal and the competition is unfair?"

As a way of boosting the anti-doping fight, Vaughters called for teams to be given long-term entry to the Tour de France in return for a significant donation to combat doping.
Jonathan Vaughters
Garmin's Vaughters is also the ACIGP president

At present teams are given entry on an annual basis, but Vaughters believes a deal of five, 10 or 15 years could help provide cycling with financial stability and also beat the drugs cheats.

"Guaranteed participation could help teams generate more sponsorship," said Vaughters. "In return teams would be obliged to donate 20% of new money to combat doping."

The Garmin-Cervelo director argues such a proposal could generate a donation of up to 50m euros for anti-doping initiatives over a five-year period.

Vaughters put the proposal to the UCI soon after his election as president of the Association of Pro Tour and Pro Continental teams (AIGCP) in 2009, but never heard back from the sport's governing body.

"The UCI's willingness to hear and give credence to ideas put forward is fairly limited," added Vaughters, who is unhappy that he has so little say in the running of the sport, despite representing 28 teams and over 3,000 employees.

"My ability to vote on any regulation is essentially nil. The AIGCP is cycling's biggest stakeholder, but has no power to veto new regulations. That is ineffective governance."

The AIGCP is already in dispute with the UCI over its ban on radio communication in races and has threatened to boycott the Tour of Beijing in October if the sport's governing body does not withdraw its veto by 1 May.

"This a team sport that is conducted at 80/kmh," added Vaughters. "If we are going to have a modern sport there has to be communication and just as importantly that rule was introduced without speaking to anyone in the field.

"The regulations are limiting creativity, intelligence and engineering. There is so much more that could be done to improve cycling, but we're being held back by decision making."

Vaughters' 10-point plan to reinvigorate cycling:

1. More races of the highest level outside of Europe.

2. Consistent, understandable formats for cycling fans.

3. Long-term guaranteed entry to the Tour de France for professional teams.

4. More focus on prevention of doping, in the first place, as opposed to catching cheats.

5. More team-time trials more often.

6. Technical innovation, such as cameras on bikes, inside cars, helmets, inside team buses to make the "craziness and danger of the peloton more real to the viewer".

7. Equipment innovation to see if the the smartest team wins sometimes, rather than the strongest.

8. Open radios to the public and listen to your favourite team and what they are doing.

9. GPS tracking of individual riders to make races fun to watch.

10. Have an understandable and consistent way of determining the best rider in the world and the best team in the world. That might mean riders have to ride Paris-Roubaix, and if they do not finish they would be docked points.

Bron: BBC
Een artikel dat imo wel plaatsing verdient, waarin hij 10 verbeterpunten noemt voor het wielrennen.

Er zitten een paar goede punten bij, voornamelijk om de helderheid richting de kijker te verbeteren. Maar hij wil bijvoorbeeld ook een gegarandeerd startrecht in de TdF voor bepaalde teams. Ik ben al tegen het licentiesysteem voor de WT dan wel PT voor meer dan een jaar. Wat mij betreft moet er gewoon een promotie/degradatie-systeem komen. Zeker nu er zoveel nieuwe projecten hebben aangegeven om voor een WT-licentie te gaan de komende jaren.

Een zinnig klassement maken is misschien nog wel het belangrijkst. Een sport gedijt bij winnaars en deze moeten duidelijk herkenbaar zijn.
  maandag 21 maart 2011 @ 13:19:14 #141
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_94416533
eens met 2-4-6-8-9, oneens met de rest
  maandag 21 maart 2011 @ 13:20:17 #142
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94416568
quote:
3. Long-term guaranteed entry to the Tour de France for professional teams.

5. More team-time trials more often.

7. Equipment innovation to see if the the smartest team wins sometimes, rather than the strongest.
^^ kortom... de ploegen met het meeste geld profiteren dan nog meer dan nu al het geval is. Wellicht goed voor Vaughters en Bruyneel, maar voor de gemiddelde wielerfan?
  maandag 21 maart 2011 @ 13:27:05 #143
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_94416810
nummer 10 is precies zo'n puntje van een of ander amerikaan die niks van wielrennen afweet. Bizar dat iemand als Vaughters daarmee afkomt. Slaat helemaal nergens op.
pi_94418040
Niet alleen Amerikanen, ik hoorde vorig jaar hetzelfde van een Belg die te gast was bij Karl voor een of andere klassieker (volgens mij was het die gast van Flanders Classics).

Idioot natuurlijk, maar laat hem het goede voorbeeld geven en een paar van zijn acht dure Roubaix plekjes in de ploeg reserveren voor Vandevelde en Daniel Martin.
  maandag 21 maart 2011 @ 14:00:43 #145
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94418129
^ Ja, Vaughters is niet de eerste die daarmee komt.

Sommigen vinden het een "probleem" dat er in Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen relatief weinig renners starten die in de top van de ranglijsten staan.
pi_94418245
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2011 13:19 schreef Beregd het volgende:
eens met 2-4-6-8-9, oneens met de rest
:Y

Dit zou de veramerikanisering van de sport inluiden. Nee, doe mij maar liever het Belgische wielrennen: man tegen man, oog voor traditie, volkssport i.p.v. big business en ieder team gelijkwaardige kansen.
Dan maar 'kleinschaligheid' en minder internationale aandacht. Ik zal er niet om malen.

Dit soort initiatieven is nu precies wat de wereld van het voetbal kapot heeft gemaakt. Twee supercompetities en de rest van Europa wordt gedregadeerd tot amateurstatus en verliest zo anderhalve eeuw aan nationale voetbaltraditie.
Mocht dit plan slagen dan zou de wielerwereld er net zo uitzien. Dan zouden België, Italië, Spanje en Frankrijk (dé grote klassieke wielerlanden) ieder nog hooguit en met héél veel moeite een enkel team in de World Tour kunnen krijgen, en zouden veel historische races, als de AGR, Gent-Wevelgem, Lombardije, etcetera een groot risico lopen te verworden tot amateurraces, of erger, helemaal niet meer bestaan. Dat moet je niet willen :{w
  maandag 21 maart 2011 @ 15:56:00 #147
67640 SaintOfKillers
pi_94423004
Ik ben niet tegen meer koersen buiten Europa, maar ik vind wel dat die hun World Tour status moet verdienen, en hem niet zomaar moeten krijgen omdat het iemand goed uitkomt, zoals Canada (zelfs al zijn dat mooie koersen, dan nog is 't absoluut geen probleem om die eerst wat te laten groeien).

Steek eerst maar de Omloop Het Nieuwsblad, Frankfurt, Emilia, Piemonte en consoorten in de World Tour, koersen die het verdiend hebben. Nu kan het nog, straks zijn die ook allemaal half of helemaal dood zoals de Ronde van Lazio, Milaan-Turijn en de Coppa Placci.
  maandag 21 maart 2011 @ 16:03:02 #148
194695 franklop
Fran knock
pi_94423316
iemand die een liveticker van catalonie heeft?
pi_94423713
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:03 schreef franklop het volgende:
iemand die een liveticker van catalonie heeft?
http://www.steephill.tv/volta-a-catalunya/

staan zowel de Spaanse als de Google vertaling naar Engels
pi_94428748
Smukulis wint.
pi_94429170
quote:
1. Gatis Smukulis (HTC-Highroad) 4:08:48
2. Alessandro Petacchi (Lampre-ISD) a 28
3. J. Joaquín Rojas (Movistar) m.t.
4. Rigoberto Urán (Sky) m.t.
5. Jan Bakelants (Omega Pharma-Lotto) m.t.
6. Maxime Bouet (AG2R) m.t.
7. Paolo Tiralongo (Astana) m.t.
8. Cadel Evans (BMC) m.t.
9. Bauke Mollema (Rabobank) m.t.
10. Alberto Contador (Saxo Bank) m.t.
pi_94429207
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ben niet tegen meer koersen buiten Europa, maar ik vind wel dat die hun World Tour status moet verdienen, en hem niet zomaar moeten krijgen omdat het iemand goed uitkomt, zoals Canada (zelfs al zijn dat mooie koersen, dan nog is 't absoluut geen probleem om die eerst wat te laten groeien).

Steek eerst maar de Omloop Het Nieuwsblad, Frankfurt, Emilia, Piemonte en consoorten in de World Tour, koersen die het verdiend hebben. Nu kan het nog, straks zijn die ook allemaal half of helemaal dood zoals de Ronde van Lazio, Milaan-Turijn en de Coppa Placci.

Ben ik met je eens, zulke koersen zijn de bakermat van het wielrennen, koersen met een historie. En wielrennen = historie en heroiek. Wat dat betreft vind ik dat je bij de basis moet blijven, en er voor moet zorgen dat zulke mooie traditionele koersen belangrijk blijven. Daarentegen is het ook wel mooi om te expanderen, die koersen in Canada waren/zijn best mooi. Maar hou de basis wel in gedachten.

Trouwens, camera's op die fiets/helm doen ze wel eens in de Giro toch? Ziet er echt supervet uit, vooral in afdalingen!
  maandag 21 maart 2011 @ 18:41:17 #153
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94431233
Uitslag 1e etappe Catalonië

http://www.edosof.com/2011/volta/resulta/etapa011.htm

O.a. Menchov, Sastre, Soler, Quintana, Brice Feillu en Martens op grote achterstand binnengekomen.
pi_94431257
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:41 schreef SuikerVuist het volgende:
Uitslag 1e etappe Catalonië

http://www.edosof.com/2011/volta/resulta/etapa011.htm

O.a. Menchov, Sastre, Soler, Quintana, Brice Feillu en Martens op grote achterstand binnengekomen.
Dat van Menchov is logisch. Die is onlangs aangereden op training en kreeg daar ook nog eens een griepje bovenop te verwerken.
  maandag 21 maart 2011 @ 18:51:27 #155
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94431645
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:41 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat van Menchov is logisch. Die is onlangs aangereden op training en kreeg daar ook nog eens een griepje bovenop te verwerken.
Yup, en Sastre wil zich alleen rustig in vorm rijden. De rest was sowieso een groot vraagteken natuurlijk.
pi_94431725
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:51 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Yup, en Sastre wil zich alleen rustig in vorm rijden. De rest was sowieso een groot vraagteken natuurlijk.
Klopt, al had ik vooral van Quintana veel meer verwacht. Als Atapuma in de 1e groep zit, moet hij dat ook zeker kunnen.
  maandag 21 maart 2011 @ 19:00:08 #157
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94432031
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:53 schreef TheArt het volgende:

[..]

Klopt, al had ik vooral van Quintana veel meer verwacht. Als Atapuma in de 1e groep zit, moet hij dat ook zeker kunnen.
Ja ik ook. Kan zijn dat er wat gebeurd is. Hij gaf bv. Slagter, die wel in de eerste groep zat, nog fietsles in de "ronde van de toekomst".

[ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 21-03-2011 19:07:17 ]
Sei wachsam,
  maandag 21 maart 2011 @ 20:31:01 #158
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94437492
Phinney moet gaan vrezen voor niet-selectie Ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix denk ik. BMC zou na Catalonië beslissen (na al een slechte Ronde van Oman) en vandaag eindigt hij helemaal achteraan.
pi_94437929
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:31 schreef SuikerVuist het volgende:
Phinney moet gaan vrezen voor niet-selectie Ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix denk ik. BMC zou na Catalonië beslissen (na al een slechte Ronde van Oman) en vandaag eindigt hij helemaal achteraan.
Daar hebben ze voor Vlaanderen genoeg anderen: Ballan, Van Avermaet, Quinziato, Hincapie, Kroon, Burghardt en verder ook nog Kristoff en Schär en dan zit je al aan 8.
pi_94440332
Johnny weer in koers, ben benieuwd
pi_94440528
Als ik niet wist dat die uitspraken van Vaughters zijn dan zou ik denken dat ze van Mcquaid zijn.
pi_94447615
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:38 schreef TheArt het volgende:

[..]

Daar hebben ze voor Vlaanderen genoeg anderen: Ballan, Van Avermaet, Quinziato, Hincapie, Kroon, Burghardt en verder ook nog Kristoff en Schär en dan zit je al aan 8.
Phinney geeft zelf wel aan dat hij wil starten in Vlaanderen en Parijs-Roubaix dit jaar.
pi_94447964
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:43 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Phinney geeft zelf wel aan dat hij wil starten in Vlaanderen en Parijs-Roubaix dit jaar.
Tussen willen en mogen zit een wereld van verschil.
  maandag 21 maart 2011 @ 23:03:17 #164
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94448941
^ Inderdaad.

Het was trouwens niet door pech of zo dat hij daar belandde:

http://twitter.com/taylorphinney

# I need 2 suffer thru this race so my fitness can boost up in time for the classics! Needless to say, suffering started today--day 1--ouch! 26 minutes ago via Twitter for BlackBerry®

#

Hard first day here @VoltaCatalunya... Knees were pretty achey with all the temp and rhythm changes! Hoping 4 better tmrw... 29 minutes ago via Twitter for BlackBerry®
  maandag 21 maart 2011 @ 23:07:53 #165
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94449266
http://www.cyclingnews.co(...)ak-away-from-the-uci

quote:
11 major teams considering plans to break away from the UCI

By:
Stephen Farrand
Published:
March 21, 21:00,
Updated:
March 21, 21:13

Vaughters and Zomegnan refuse to rule out the creation of separate professional league

International Cycling Union president Pat McQuaid accused several team managers of plotting to breakaway from the UCI and set-up an alternative ProTour in his open letter to riders on Friday.

It seems his fears are well founded.

Cyclingnews understands that at least 11 major teams are considering the creation of new, more commercially driven and innovatively managed structure to run mens professional cycling.

This could result in professional cycling following a similar path to that of Premier League soccer in Britain, the NBA in the United States or Formula 1 motor racing; where the sport is run as a business by a private company rather than under the control of an international governing body recognised by the International Olympic Committee.

The teams are staying tight-lipped on their plans at the moment but any breakaway league would have to include many of the current ProTeams and the major races on the professional calendar for it to succeed.

Cyclingnews spoke to Angelo Zomegnan, the head of RCS Sports Cycling Events Manager. He admitted he had talked to people involved in the breakaway project but was reticent about giving away any details.

I've drank quite a few coffees with lots of different people in the last few days, but the project hasn't been presented to us yet. Before we can really sit down and discuss it, we need to know what they've got in mind, he said.

There is a risk of a breakaway from the UCI, of course there is. But it's early to talk about it and RCS Sport is obliged to stay on the side of the sport that has been created by the national and international federations.

Cyclingnews contacted several teams but they refused to confirm if they are part of the 11 renegade teams but indicated that the management of professional cycling has to change.

The UCI currently regulates every aspect of the sport, including professional cycling. It controls the race calendar, decides which teams have ProTeam status and even makes the rules on bikes design and anti-doping.

It seems that the teams do not want to completely breakaway from the UCI, but want to decide how the highest level of the sport is run and want to control its long-term development.

The teams believe the UCI should focus on managing the non-professional aspects of cycling, such as track racing and amateur racing, supported by the funding they receive from the International Olympic Committee and from organising the annual world championships.

So far, UCI President Pat McQuaid has refused to concede any ground to the rebel teams on either the use of race radio or the much wider issue of governance of the sport.

He is supported by former UCI President Hein Verbruggen, who is now the President of Sport Accord, the umbrella organisation that helps international federations with expert advice and a wide range of services.

In his open letter to riders published last Friday, McQuaid warned them against joining with the teams in any attempt to seize control of professional cycling from the UCI. However, many of the riders, like the major teams, are tired of the UCIs dictates.

Tour de France is the key

The Tour de France is by far the biggest and most lucrative event in professional cycling and would have to be part of any new breakaway organisation for it to succeed. The teams know this, Tour de France organiser Amaury Sports Organisation (ASO) knows this and so does the UCI.

After years of tension, ASO is now on good terms with the UCI and Cyclingnews understands that ASO Director of Cycling Christian Prudhomme attended the UCI's PCC meeting in Milan last Thursday. However he has also spoken to several team managers.

ASO always vehemently defends its right to own and control the television rights for its races but may be willing to concede a part of their income in return for a role in any possible breakaway ProTour that could generate much bigger income for everyone involved.

Giro dItalia organiser RCS Sport, the Amgen Tour of California organizer AEG and Flanders Classics NV, which organizes the Tour of Flanders and other Belgian Classics, would also play a key role in the success of any breakaway ProTour.

Vaughters stays pragmatic

Garmin-Cervelo team manager Jonathan Vaughters is the head of the Association International des Groupes Cyclistes Professionels (AIGCP) that represents the leading professional teams. He has tried to talk to the UCI about the race radio issue but has also admitted there is a power struggle going on between the UCI and the teams.

Vaughters pointed out the many difficulties of creating a breakaway ProTour but refused to rule it out.

"I'm from America, and I grew up with the (National Football League) NFL and the (National Basketball Association) NBA. The league model of sports certainly seems better for the athletes and for the teams than what is currently occurring in cycling right now, without a doubt. But the pragmatic intermediate steps (to create an independent league) are many," he told Cyclingnews.

They (the UCI) are the governing body of the sport. They're the IOC-designated body of international cycling. I think the most productive step for the AIGCP is to continue to push to improve governance, to improve regulations and improve treatment by the UCI.

"But we'd be crazy not to consider it. When you're treated poorly, you've got to consider the relationship, right? Ultimately you've got say 'Is this the best thing for the sport? As of right now, I can't answer of that with any surety."
  maandag 21 maart 2011 @ 23:09:29 #166
14505 OProg
A Life in Music
pi_94449356
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 23:03 schreef SuikerVuist het volgende:
^ Inderdaad.

Het was trouwens niet door pech of zo dat hij daar belandde:
Idd. En dan kan de P-R wel al twee keer onder de 23 hebben gewonnen, als je nu nog niet goed in vorm bent lijkt het me niet dat dit in zo'n korte tijd wel gaat gebeuren. En om nou een renner ervaring op te laten doen die er al ergens ver voor de finale af ligt is ook wel zonde.
pi_94450429
Phinney is heel lang geblesseerd geweest en is pas net weer fit, die komt gewoon kilometers maken.

Ik zeg trouwens ook niet dat Phinney mee zal doen in de klassiekers dit jaar, maar hij geeft in een interview na de rit van vandaag wel aan dat dat zijn grote doelen zijn.
pi_94461912
De talentverkrachters van Euskaltel hebben na vorig jaar Sicard weer het slimme idee bedacht om nu ook Castroviejo over de kasseien te jagen de komende weken.
Hopelijk kan Castroviejo er beter tegen..
pi_94463364
Uitslag etappe 1a Settimana Coppi e Bartali:
quote:
1) Manuel Belletti (Colnago Csf Inox)
2) Andrea Grendene (Team Type 1 Sanofi Aventis)
3) Volodymyr Bileka (Amore & Vita)
pi_94472034
Catalonië 2e etappe:
1.Petacchi
2.Rojas
3.Cardoso
  dinsdag 22 maart 2011 @ 16:52:09 #171
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94472116
Verrassend.
Sei wachsam,
pi_94472198
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:49 schreef bjarki het volgende:
Catalonië 2e etappe:
1.Petacchi
2.Rojas
Het is een fotofinish.

EDIT:
quote:
1. Alessandro Petacchi (Lampre-ISD)
2. J. Joaquín Rojas (Movistar)
3. Manuel cardoso (RadioShack)
4. Nicolas Edet (Cofidis)
5. Aitor Galdos (Caja Rural)
6. Giacomo Nizzolo (Leopard)
7. Michel Kreder (Garmin-Cervélo)
8. Thomas Peterson (Garmin-Cervélo)
9. Valentin Iglinsky (Astana)
10. Carlos Barredo (Rabobank)
pi_94472583
quote:
Langeveld niet in Dwars door Vlaanderen

Sebasitian Langeveld ziet na val in Primavera alsnog af van Dwars door Vlaanderen.
Coen Vermetlfoort vervangt Sebastian Langeveld (foto) in Dwars door Vlaanderen. Langeveld maakte aanvankelijk deel uit van de selectie voor de Vlaamse semi-klassieker van woensdag, maar hij heeft toch nog veel last van de gevolgen van zijn valpartij van afgelopen zaterdag in Milaan-Sanremo. Met het oog op de E3 Prijs van zaterdag en het verdere voorjaar is besloten dat Sebastian de koers van woensdag overslaat.

Rabosport
  dinsdag 22 maart 2011 @ 17:18:37 #174
50936 The_Hives
pi_94473037
-edit-
stond er al :@
Fok! Federatie
  dinsdag 22 maart 2011 @ 17:27:15 #175
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_94473368
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:52 schreef No-P het volgende:
Verrassend.
idd :D

zou wel erg zijn als petacchi de sprint niet wint, als je de top 10 beziet.
pi_94473416
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 17:27 schreef Beregd het volgende:

[..]

idd :D

zou wel erg zijn als petacchi de sprint niet wint, als je de top 10 beziet.
Nou het is eerder niet verrassend dat Rojas tweede wordt :D
  dinsdag 22 maart 2011 @ 18:14:53 #177
50936 The_Hives
pi_94475182
Rabo continental pakt met Dumoulin de leiderstrui in Normandie
Fok! Federatie
pi_94476235
Coppi Bartali 1b:
1. Androni Giocattoli
2. Lampre-ISD @ 5s
3. FDJ

Sella (Androni) de nieuwe leider.

Liquigas laatste in de ploegentijdrit door een val in de laatste km waarbij 5 van de 6 man onderuit gingen :X
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:36:16 #179
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94482788
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 18:14 schreef The_Hives het volgende:
Rabo continental pakt met Dumoulin de leiderstrui in Normandie
Kwam deze link tegen met een mooie foto bij het bericht.
Sei wachsam,
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:47:44 #180
194695 franklop
Fran knock
pi_94483578
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:36 schreef No-P het volgende:

[..]

televaag :')
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:51:57 #181
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_94483851
quote:

[..]

Ongelofelijk :')
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 22 maart 2011 @ 20:57:33 #182
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94484147
quote:

[..]

_O_ :') :')
  dinsdag 22 maart 2011 @ 23:17:46 #183
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_94492703
Welke foto was het?
Radio Soulwax!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 23:22:11 #184
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_94492930
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 23:17 schreef Sheepcidus het volgende:
Welke foto was het?
Dumoulin, de kleinste renner van het peloton :P
  woensdag 23 maart 2011 @ 10:00:29 #185
50936 The_Hives
pi_94501339
Breschel is trouwens weer onder het mes gegaan. Mag over 2 weken weer trainen. Hoop dat het toch snel goed komt met hem :)
Fok! Federatie
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:15:36 #186
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94507884
Hoogerland heeft er weer zin in. In kopgroep met Kruijswijk, Minard, Quintana, Peterson en een of andere vage Spanjool.
pi_94507982
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:15 schreef SuikerVuist het volgende:
Hoogerland heeft er weer zin in. In kopgroep met Kruijswijk, Minard, Quintana, Peterson en een of andere vage Spanjool.
Voorsprong dik 7 minuten. Goed gezien ook van Kruijswijk. Rabo zit in een zetel en andere ploegen moeten dat gat nog maar eens dichtrijden in zo'n lastige etappe.
pi_94508103
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

Voorsprong dik 7 minuten. Goed gezien ook van Kruijswijk. Rabo zit in een zetel en andere ploegen moeten dat gat nog maar eens dichtrijden in zo'n lastige etappe.
zag dat je op wielerflits zat !
pi_94508189
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:21 schreef franklop het volgende:

[..]

zag dat je op wielerflits zat !
Sinds heel kort ja. Ik post heel af en toe eens wat, maar vaak lees ik alleen maar. Posten doe ik alleen maar hier en op de wielerprik.
pi_94508259
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:24 schreef TheArt het volgende:

[..]

Sinds heel kort ja. Ik post heel af en toe eens wat, maar vaak lees ik alleen maar. Posten doe ik alleen maar hier en op de wielerprik.
ik lees dr ook alleen maar hoor, heb er geen account, maar zag je naam alweer voorbij komen ;)
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:08:11 #191
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_94509820
JJ Haedo probeerde van Dwars door Vlaanderen, Dwars door een boom te maken. Nu met een ambulance afgevoerd.

14;30 Trouwens live op de belg.
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:27:33 #192
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_94510662
nu op tv :)
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:44:42 #193
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_94511314
Jammer dat die ronde van Catalonië niet live te zien is.
Radio Soulwax!
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:45:07 #194
67089 Gillingham
The horror...
pi_94511340
Wel altijd leuk als er meerdere koersen tegelijk bezig zijn. :)
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:52:20 #195
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_94511595
nationale kampioenschappen, en dan zappen tss belgië, Nederland en Frankrijk :9~
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:45 schreef Gillingham het volgende:
Wel altijd leuk als er meerdere koersen tegelijk bezig zijn. :)
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:04:53 #196
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_94512005
Boonen heel vroeg kop aan het trekken.

Beter heeft hij een ploegmaat die dat doet, maar goed, quickstep dit jaar...
pi_94512072
Is er ook iemand die een nederlandstalige stream heeft?
pi_94512324
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:06 schreef lytsewiete het volgende:
Is er ook iemand die een nederlandstalige stream heeft?
http://sports-livez.com/channel/ch-3.php
Citius, Altius, Fortius.
pi_94512447
Hartelijk dank, mijn Frans is niet zo best.
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:22:52 #200
62913 Blik
The one and Only!
pi_94512709
Cancellara is zich aan het opmaken voor een nummertje, zo lijkt het tenminste
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:29:26 #201
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94512986
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

Iedereen teruggepakt nu. Quintana als laatste.

Benieuwd of Contador het kan afmaken... Saxo heeft hard voor hem gewerkt.
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:41:03 #202
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_94513514
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:22 schreef Blik het volgende:
Cancellara is zich aan het opmaken voor een nummertje, zo lijkt het tenminste
Ja, leopard doet veruit het meeste werk.
pi_94513896
Posthuma controleert namens Leopard.
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:49:50 #204
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_94513900
alle grote namen voor dit werk al gezien, flecha, boonen, haussler, canc, ...

leuke wedstrijd
pi_94513904
Mooie koers hoor! De eerste die ik echt live kan zien dit voorjaar, en ik vermaak me prima.
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:52:33 #206
62913 Blik
The one and Only!
pi_94514004
Vermakelijke koers inderdaad :)

2 pelotonnetjes komen weer bij elkaar overigens
pi_94514209
Dit kan weleens een opening zijn...
pi_94514401
Contador gewonnen dus hoor ik net ?
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:04:50 #209
62913 Blik
The one and Only!
pi_94514501
Ze zijn bij de Belg weer lekker positief over Stijn Devolder, de beste man zet ook één keer aan...
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:05:13 #210
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_94514514
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:02 schreef Bastiefcg het volgende:
Contador gewonnen dus hoor ik net ?
ja 33 seconde op Leipheimer & Scarponi
Radio Soulwax!
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:08:20 #211
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_94514618
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:04 schreef Blik het volgende:
Ze zijn bij de Belg weer lekker positief over Stijn Devolder, de beste man zet ook één keer aan...
ze zouden beter zo lyrisch zijn over nuyens vandaag. Devolder kwam nauwelijks dichter op hem.
pi_94514695
Contador wint dus ook gelijk catalonie lijkt me ?
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:10:29 #213
50936 The_Hives
pi_94514698
21 seconden, het wordt tijd dat ze gaan rijden
Fok! Federatie
pi_94514762
quote:
1. Alberto Contador (Saxo Bank)
2. Michele Scarponi (Lampre-ISD) a 23
3. Levi Leipheimer (RadioShack) m.t.
4. Daniel Martin (Garmin-Cervelo) a 55
5. Chris Horner (RadioShack) m.t.
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:12:23 #215
62913 Blik
The one and Only!
pi_94514780
Garmin rijdt nu
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:13:12 #216
62913 Blik
The one and Only!
pi_94514810
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:08 schreef Beregd het volgende:

[..]

ze zouden beter zo lyrisch zijn over nuyens vandaag. Devolder kwam nauwelijks dichter op hem.
Amorison is ook niet slecht bezig vandaag
pi_94514867
Leuke laatste 30 kilometer :) Wordt een leuke RvV dit jaar, veel mannen in vorm.
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:19:20 #218
62913 Blik
The one and Only!
pi_94515071
Niki Terpstra gaat het dichtrijden denk ik
pi_94515074
Go Terpstra!
pi_94515089
Nou hup, overpakken Jan Anton
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:21:28 #221
62913 Blik
The one and Only!
pi_94515162
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:19 schreef Blik het volgende:
Niki Terpstra gaat het dichtrijden denk ik
Toch niet, Flecha wilde niet meerijden

11 seconden nog
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:25:43 #222
62913 Blik
The one and Only!
pi_94515335
blijft spannend, 7 seconden nog met wind tegen
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:26:34 #223
62913 Blik
The one and Only!
pi_94515374
weer ff zeiken op Pozzato :P
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:27:29 #224
62913 Blik
The one and Only!
pi_94515411
Nuyens wint
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 maart 2011 @ 16:27:35 #225
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_94515415
Nick Nuyens :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_94515417
Knap van Nuyens _O_
pi_94515429
Nuyens, eindelijk.
pi_94515433
Mooie overwinning voor Nuyens
pi_94515439
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:27 schreef TheArt het volgende:
Knap van Nuyens _O_
Mooie overwinning.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:28:14 #230
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_94515440
nuyens _O_

heel spannende wedstrijd, maar oververdiend vandaag.
pi_94515447
Jahoor nu is Nuyens ineens de beste man van de dag volgens die belg.

Wel hele mooie overwinning btw.
pi_94515454
Machtige overwinning voor het peloton uit.
pi_94515480
Wat een grap wel. Flecha wint in zijn 1e jaar na Rabo direct de Omloop en Nuyens wint in zijn 1e jaar na Rabo Dwars door Vlaanderen :')
pi_94515481
Echt mooi gedaan van Nuyens _O_

Ben geen fan van 'm, maar dit deed ie echt heel knap en slim.
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:29:30 #235
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_94515495
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:28 schreef Bastiefcg het volgende:
Jahoor nu is Nuyens ineens de beste man van de dag volgens die belg.

Wel hele mooie overwinning btw.
Reed het eerder wel kapot :P

Dubbelslag Saxo vandaag
Radio Soulwax!
pi_94515565
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:29 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Reed het eerder wel kapot :P
Hij was ook zeker goed, maar ik bedoelde meer dat die commentatoren eerst liepen te geilen op Boonen, Devolder en de andere belgen die ook maar even aanzetten.
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:31:41 #237
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_94515593
Knap gedaan _O_
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:32:53 #238
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_94515639
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:31 schreef Bastiefcg het volgende:

[..]

Hij was ook zeker goed, maar ik bedoelde meer dat die commentatoren eerst liepen te geilen op Boonen, Devolder en de andere belgen die ook maar even aanzetten.
Oh zo ja dat is waar.
Radio Soulwax!
pi_94515839
Karl kon het trouwens niet laten om te sneren naar Pipo Pozzato :')
pi_94515882
Knappe overwinning van Nuyens. Contact maakt ook indruk.
pi_94516032
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:31 schreef Bastiefcg het volgende:

[..]

Net als op het moment dat Cancellara even aanzette of wanneer Haussler zijn wonderbenen even kwam tonen, dus wat is het punt nu?
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:43:20 #242
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_94516066
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:37 schreef Tommeke het volgende:
Karl kon het trouwens niet laten om te sneren naar Pipo Pozzato :')
Daar word je echt moe van :')
Zanikerd
pi_94516589
Top 20 Catalonië:
quote:
1º 11 CONTADOR, Alberto ESP SAXO BANK SUNGARD 4:45:31
2º 102 SCARPONI, Michele ITA LAMPRE-ISD a 23
3º 162 LEIPHEIMER, Levi USA TEAM RADIOSHACK a 23
4º 153 MARTIN, Daniel IRL TEAM GARMIN-CERVELO a 35
5º 163 HORNER, Chris USA TEAM RADIOSHACK a 35
6º 221 CANO, Alex COL COL. ES PASION-CAFE a 35
7º 41 BASSO, Ivan ITA LIQUIGAS-CANNONDALE a 38
8º 142 URAN, Rigoberto COL SKY PROCYCLING a 38
9º 31 TONDO, Xavier ESP MOVISTAR TEAM a 38
10º 51 EVANS, Cadel AUS BMC RACING TEAM a 50
11º 85 KADRI, Blel FRA AG2R LA MONDIALE a 01:12
12º 75 MOLLEMA, Bauke NED RABOBANK CYCLING Tea a 01:12
13º 135 SEELDRAEYERS, Kevin BEL QUICKSTEP Cycling Te a 01:12
14º 77 TEN DAM, Laurens NED RABOBANK CYCLING Tea a 01:12
15º 78 WEENING, Peter NED RABOBANK CYCLING Tea a 01:12
16º 161 ZUBELDIA, Haimar ESP TEAM RADIOSHACK a 01:12
17º 132 DE MAAR, Marc NED QUICKSTEP Cycling Te a 01:12
18º 1 DI LUCA, Danilo ITA KATUSHA TEAM a 01:20
19º 146 POSSONI, Morris ITA SKY PROCYCLING a 01:20
20º 165 BRAJKOVIC, Janez SLO TEAM RADIOSHACK a 01:20
De Nederlanders dus goed, maar net niet goed genoeg.
  woensdag 23 maart 2011 @ 17:02:27 #244
62913 Blik
The one and Only!
pi_94516853
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:56 schreef TheArt het volgende:
Top 20 Catalonië:

[..]

Dat is voor nu prima, prima knechten voor als Gesink in de gele trui rijdt :P ;)
pi_94517411
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:56 schreef TheArt het volgende:
Top 20 Catalonië:

[..]

Mooie overwinning van Scarponi!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 maart 2011 @ 17:18:31 #246
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_94517475
DdV volgend jaar ook maar opnemen in de prono :P
  woensdag 23 maart 2011 @ 17:39:33 #247
40566 Ericr
Livewrong
pi_94518334
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 17:16 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Mooie overwinning van Scarponi!
_O- Of van Leipheimer, je kan nooit weten of Scarponi een nieuwe schoenmaker heeft gevonden.
  woensdag 23 maart 2011 @ 18:13:30 #248
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94519628
Igor Anton pas 31e op 2 minuten rond. Tja... hij heeft nog even tot de Giro natuurlijk.

Taylor Phinney heeft de eindstreep trouwens niet gehaald.
  woensdag 23 maart 2011 @ 18:52:31 #249
49615 Bismarck
pi_94521238
Claudio Corioni wint de tweede etappe van de Internationale Wielerweek van Coppi en Bartali.
Hij pakt daarmee de eerste zege van het seizoen voor zijn werkgever, Water en Zeep.
pi_94522614
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:29 schreef TheArt het volgende:
Wat een grap wel. Flecha wint in zijn 1e jaar na Rabo direct de Omloop en Nuyens wint in zijn 1e jaar na Rabo Dwars door Vlaanderen :')
Hier moest ik ook direct aan denken. Maar rest van het jaar dus geen overwinning voor hem?
pi_94522967
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:21 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Hier moest ik ook direct aan denken. Maar rest van het jaar dus geen overwinning voor hem?
Dat klopt wel ja.
pi_94523571
quote:
UCI heeft toch oor naar oortjes

De Internationale Wielerunie UCI verklaarde zich woensdag bereid om samen te zitten met Gianni Bugno, voorzitter van de rennersvakbond CPA, om het verbod op de oortjes te bespreken.

Bugno had zaterdag gezegd dat hij dat verbod wil aanvechten. UCI-voorzitter Pat McQuaid weigerde eerder de dialoog aan te gaan, maar wil het verbod op communicatiemiddelen nu toch bespreken met Bugno. Die zou dan bereid zijn om het protest van de renners op te schorten. De renners waren van plan om komend weekend toch met oortjes te rijden in de E3 Harelbeke, de Internationale Wielerweek Coppi en Bartali in Italië en op het Internationaal criterium in Frankrijk.

De Wielerunie wil nu zo snel mogelijk rond de tafel zitten. De regel om de oortjes te verbieden is van toepassing op alle wedstrijden, behalve die van de World Tour, waar het verbod pas vanaf 2012 van kracht gaat. De vereniging van profploegen (AIGCP) is ook tegen de maatregel en dreigt met een boycot in de Ronde Van Peking, die in oktober voor de eerste keer wordt gereden.
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:44:14 #253
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94527001
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 17:18 schreef borisz het volgende:
DdV volgend jaar ook maar opnemen in de prono :P
Meer dan 1 bergrit opnemen in de Vuelta vond je vorig jaar een probleem vanwege te veel van hetzelfde, maar de zoveelste Ronde van Vlaanderen-light kloon is een welkome toevoeging?
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:57:26 #254
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94534732
Catalonië samenvatting van vandaag:

quote:
Doper. Not a bead of sweat on him as he leaves the best climbers in cycling 30 seconds behind him.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 maart 2011 @ 23:06:04 #255
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94535136
Prachtig hoe Kruiswijk en Hoogerland in het Spaans klinken :D
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 maart 2011 @ 00:08:45 #256
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_94538119
quote:
5s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:44 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Meer dan 1 bergrit opnemen in de Vuelta vond je vorig jaar een probleem vanwege te veel van hetzelfde, maar de zoveelste Ronde van Vlaanderen-light kloon is een welkome toevoeging?
Ben dat alweer vergeten :+. Ik vind het best om dit jaar wat meer bergetappes op te nemen mocht het zo uitkomen :).
  donderdag 24 maart 2011 @ 08:06:54 #257
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94542978
^ Just checking. Ik zal de enige wel zijn. Sowieso vind ik dat al die op elkaar lijkende Vlaamse koersen onevenredig populair zijn bij het Nederlandse wielerpubliek. (Onevenredig t.o.v. van wat ze te bieden hebben in vergelijking met andere koersen... in Italië bijvoorbeeld)

quote:
Riders group calls off planned radio protest at Harelbeke

* By VeloNews.com
* Published Mar 23rd 2011 7:14 PM CDT
*

The professional cyclists association has called off plans to hold a rider protest at this weekends Harelbeke race over the UCIs radio ban. The CPAs Gianni Bugno told members Wednesday that UCI president Pat McQuaid had agreed to meet with him to discuss rider concerns over the ban.

I ask you to suspend the protest scheduled for March the 26th, Bugno wrote. He said McQuaid told me and assured his full readiness to meet us in the coming days to listen to our demands.

Ill keep you informed on the outcome of the meeting by which we will decide whether to continue our protest actions or not.

Following McQuaids open letter to cyclists, published March 18, Bugno responded with his own letter the next day. Bugnos letter promised to cancel the protest provided that you give us a sign of genuine dialogue.
http://velonews.competito(...)-at-harelbeke_165076
  donderdag 24 maart 2011 @ 08:34:47 #258
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94543329
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GAC37VK0S

quote:
Boonen tegen zijn zin naar Wevelgem

Tom Boonen start dit weekend zowel in de E3 Prijs als in Gent-Wevelgem. Tenminste, dat zegt hij zelf. Bij Patrick Lefevere klinkt het anders: 'Hij rijdt enkel Gent-Wevelgem. En ik heb het laatste woord.'

[...]

Nul moet weg

Reden voor de chaos: een dikke vette nul achter de naam van Quick Step. Het is de enige World Tour-ploeg die in de voorbije World Tour-koersen (Tour Down Under, Parijs-Nice, Tirreno-Adriatico en Milaan-Sanremo) nog geen enkel punt verzamelde. 'Het is simpel: die nul moet weg', zegt Lefevere. 'Ik wil volgend jaar opnieuw een licentie. Ofwel zit ik nu thuis in mijn zetel en koop ik later de punten bijeen. Ofwel proberen we met de huidige ploeg op te schuiven in het klassement. Dat laatste is de beste optie, anders kunnen we evengoed niet rijden. En het is misschien niet de schuld van de renners dat we laatste staan (Quick Step had al veel pech, nvdr.), maar mijn schuld is het zeker niet.'

Er is nog een tweede reden waarom Quick Step dringend punten moet pakken: blijven ze op 0 staan, dan moet de volgwagen helemaal achteraan de rij in de Ronde van Vlaanderen. Een wel heel ongemakkelijke situatie. Vóór de Ronde zijn er nog twee kansen om te scoren: de Ronde van Catalonië en Gent-Wevelgem. In Spanje is dat ijdele hoop, dus moet het zondag gebeuren. 'Ik zeg niet dat Boonen wint in Wevelgem, maar hij kan er wel punten pakken', zegt Lefevere. 'In de E3 Prijs kan dat niet (omdat die niet tot de World Tour behoort, nvdr.). Nu is er geen plaats voor sentiment.'

[...]

donderdag 24 maart 2011 @ 09:51:41 #259
49615 Bismarck
pi_94544978
quote:
"En het is misschien niet de schuld van de renners dat we laatste staan (Quick Step had al veel pech, nvdr.), maar mijn schuld is het zeker niet.'

Lefevere is altijd zo heerlijk direct.
  donderdag 24 maart 2011 @ 09:57:27 #260
67640 SaintOfKillers
pi_94545135
Beetje dom dat ze dat nu in Gent-Wevelgem moeten gaan oplossen, één van de meest chaotische en moeilijkst te controleren wedstrijden. Daar is 't best mogelijk dat je met al je toppers start, dat ze allemaal een goede dag hebben en dat je toch met niemand top 10 haalt.
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:47:34 #261
40566 Ericr
Livewrong
pi_94546542
Tijd voor wat vers bloed bij Quick Step.
pi_94547225
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 10:47 schreef Ericr het volgende:
Tijd voor wat vers bloed bij Quick Step.
De steaks in Catalonie zijn ook lekker deze week aan de uitslagen te zien! 8-)

Maar eehm tsja, Quick-Step heeft ook niet een onwijs top-team momenteel vind ik... Boonen in topvorm is sterk, maar daarna, tsja Terpstra enzo doet wat 'ie kan maar weinig 'zekerheidjes' voor wat overwinningen... Ja, Chavanel als 'ie weer beetje goed wordt pakt altijd wel wat... :)
Jack does it in real time...
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:15:38 #263
49615 Bismarck
pi_94549973
Ondertussen in het Quick Step kamp...

pi_94550272
UCI gaat in beroep in de zaak-Contador

edit: oh, staat al in een ander topic, zie ik
pi_94552396
Even terugkomend op het mogelijk afscheiden:

De drijvende krachten zijn, hoe verrassend, Bruyneel en Vaughters. De echte voorstanders hiervan zijn naast Radioshack en Garmin, Saxo, QuickStep en Movistar.

Omega Pharma, Leopard, HTC, Liquigas, Sky en Rabo staan er niet onwelwillend tegenover.

Alle Franse teams, Katusha(voornamelijk Tchmil), Astana(Vino) en Lampre(kiest voor UCI) zijn tegen.

BMC en Vacansoleil zijn neutraal.

Bron
pi_94552906
quote:
ROTTERDAM - De NOS heeft zondag tijdens Gent-Wevelgem een opvallende primeur. De omroep heeft tijdens de Belgische wielerklassieker een camera en microfoon in de ploegleiderswagen van Rabobank, zo schrijft het Algemeen Dagblad.
Tijdens de uitzending krijgen kijkers inzage in de manier waarop in de auto wordt gehandeld en gesproken. Zaterdag maakte de NOS al een reportage met opnames vanuit de auto, nu zijn er live-beelden.

In de Formule 1 kunnen kijkers al langer meeluisteren naar de instructies van de teamleiding aan de coureurs.

Overigens wordt er zondag met communicatie gereden. Omdat Gent-Wevelgem een World Tour-wedstrijd is, geldt het veelbesproken 'oortjes-verbod' er niet. (PVD/BVDL)
_O_
pi_94553202
Voorbeeldje van afgelopen zaterdag:
http://nos.nl/video/227150-leef-mee-met-rabobank-in-milaan.html

Onbegrijpelijk dat er niet vaker ongelukken gebeuren. Wat een chaos. :D
  donderdag 24 maart 2011 @ 13:48:14 #268
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_94553246
cool.

Ik ben grote voortsander van gewoon publieke kanalen voor die oortjes.

In de Vlaamse serie "De Ronde" zie je ook wat beelden uit de volgwagens, vind ik altijd wel leuk.
pi_94553929
Heel veel om het lijf had het niet wat je van Rabo hoorde in Milaan-San Remo vond ik.

Het wordt pas interessant als je Vaughters aan zijn renners hoort vragen om het over 2 kilometer op een waaier te trekken, als Andy Schleck aangeeft dat hij slechte benen heeft of als Evans meldt dat hij een leegloper heeft.
pi_94560004
Cardoso wint de 4e etappe in Catalonië
pi_94560009
Peta is vandaag uit koers gestapt in Catalonië en dus moest er iemand anders voor Rojas eindigen en ja hoor, die is er:

1 - Cardoso
2 - Rojas

EDIT: Rojas is niet eens 2e :o
quote:
1. Manuel Cardoso (RadioShack) 4:33:02
2. Giacomo Nizzolo (Leopard-Trek) m.t.
3. J. Joaquín Rojas (Movistar) m.t.
4. Michal Golas (Vacansoleil) m.t.
5. Frantisek Rabon (HTC-Highroad) m.t.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 24 maart 2011 @ 17:10:34 #272
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94561039
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:38 schreef TheArt het volgende:

[..]

_O_
Tijdens de Touretappe naar Barcelona hadden ze toch ook al een camera aan boord?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_94567270
Die hectiek bij die ploegleiders is altijd mooi om te zien.
pi_94568466
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:10 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Tijdens de Touretappe naar Barcelona hadden ze toch ook al een camera aan boord?
met Johan die aan Breuking uitlegde hoe het wielrennen ging
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 24 maart 2011 @ 21:13:10 #275
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94572582
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:06 schreef Evertjan het volgende:

[..]

met Johan die aan Breuking uitlegde hoe het wielrennen ging
ja :D _O_
DeLuna vindt me dik ;(
pi_94602504
Haha wie o wie zou vandaag 2e in Catalonië zijn? Maar natuurlijk!
quote:
1. Samuel Dumoulin (Cofidis)
2. J. Joaquín Rojas (Movistar)
3. Rubén Pérez (Euskaltel-Euskadi)
4. Aitor Galdos (Caja Rural)
5. Michal Golas (Vacansoleil)
pi_94602571
De Spaanse Marcato blijft goed bezig.
pi_94603398
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 15:45 schreef TheArt het volgende:

[..]

Die jongen moet inmiddels toch ook een complex hebben.
pi_94603647
Gelukkig voor Rojas heeft hij nog een koersje op Mallorca gewonnen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 16:21:41 #280
194695 franklop
Fran knock
pi_94604175
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 15:45 schreef TheArt het volgende:

[..]

Benieuwd welke foto De Telegraaf zal gaan gebruiken. Ik denk deze;

vrijdag 25 maart 2011 @ 16:32:17 #281
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94604645
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 16:10 schreef DutchSL het volgende:
Gelukkig voor Rojas heeft hij nog een koersje op Mallorca gewonnen.
Bennati doet het dan slechter.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 17:07:08 #282
49615 Bismarck
pi_94606032
Goed om te zien dat Cardoso goed is hersteld van zijn val in de proloog in de Ronde van Frankrijk 2010. Die zal wel een flink litteken op z'n voorhoofd aan de val hebben overgehouden.

zaterdag 26 maart 2011 @ 13:50:10 #283
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94637708
"Boonen moet presteren, of inleveren"

[...]

Boonen bijvoorbeeld is einde contract bij Lefevere. Wat als hij zou vertrekken? "Ik heb met Boonen gesproken twee dagen voor Milaan-Sanremo. Een goed gesprek", zegt zijn teammanager Lefevere.

"Hij speelt niet met het idee om überhaupt van team te veranderen. Kijk, Tom weet ook dat zijn marktwaarde mee bepaald wordt door zijn charisma. Maar het gaat ook om resultaten."

"Als hij zijn financiële situatie wil houden, moet hij ook presteren. Lossen op de Poggio, negende in Waregem: geen probleem. Maar ik maak samen met hem na Roubaix de balans op. Als er anderen beter rijden, moet je misschien inleveren."

[...]

http://www.sporza.be/cm/s(...)26_Lefevere_Sergeant
pi_94642618
Het is ongelooflijk, maar Rojas wint vandaag :o
quote:
1. José Joaquín Rojas (Movistar) 4:22:19
2. Manuel Cardoso (RadioShack) m.t.
3. Samuel Dumoulin (Cofidis) m.t.
4. Daniel Martin (Garmin-Cervélo) m.t.
5. Diego Milán (Caja Rural) m.t.
6. Daniele Pietropoli (Lampre-ISD) m.t.
7. Rubén Pérez (Euskaltel-Euskadi) m.t.
8. Kennu De Haes (Omega Pharma-Lotto) m.t.
9. Remi Cusin (Cofidis) m.t.
10. Michal Golas (Vacansoleil) m.t.
pi_94642933
1e etappe Criterium International:
quote:
1 - Frank Schleck
2 - Kiryienka
3 - Taaramae
4 - David Lopez
5 - Geniez
6 - Lagutin
7 - Northaug
8 - Rolland
9 -
10 - Andy Schleck
Schleck kwam alleen aan.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 18:16:48 #286
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94645981
22º 102 SCARPONI, Michele ITA LAMPRE-ISD mt.
23º 162 LEIPHEIMER, Levi USA TEAM RADIOSHACK mt.

.

Mountain 1 - Alt De Querol, Cat. 3

3 Michele Scarponi (Ita) Lampre - ISD 2
4 Levi Leipheimer (USA) Team RadioShack 1

Heh.

Leipheimer bliijft hem schaduwen. Dag na dag na dag. Staat overigens nog steeds 2e in zelfde tijd als Scarponi (3e).
pi_94647082
Beelden van het Critérium International nu op Eurosport.
pi_94648807
quote:
Bruyneel: 'Ze willen mij elimineren'

Volgend weekend zit hij weer achter het stuur in de koers, na zijn twee maanden durende verbanning. Strijdbaarder dan ooit. 'Want wat er ook gebeurt, ik blijf vechten voor onze rechten. Ik heb niks meer te verliezen.'

'Ik ben geen vakbondsman', reageert hij na een suggestieve opmerking. Later nog eens, bij het foto's nemen op Sloane Square in Londen, waar hij tegenwoordig resideert in een appartement van 350 vierkante meter - noblesse oblige - boven een Hugo Boss: 'Durf het niet te schrijven dat ik een syndicalist ben. Ik kom alleen op voor onze belangen. McQuaid weet wellicht niet dat hij ons dichter bij elkaar heeft gebracht door niet te willen luisteren. Zoals het er nu voorstaat, mag hij zijn Ronde van Peking vergeten.'

In Harelbeke wordt zonder oortjes gereden. De dreiging om toch mét te rijden is afgewend

'... alleen omdat Bugno mag gaan klappen met McQuaid. Straf toch?' (lacht)

Jullie zijn slappelingen.

'Ho maar, Bugno is de rennersvertegenwoordiger. Ik weet hoe dat gesprek zal verlopen. Bugno mag gaan, ze zullen luisteren en dan zullen ze zeggen: en toch doen we het zo. Protesten in de wedstrijden halen niks uit. Staken is ook geen oplossing, want dan tref je de organisatoren. De UCI of beter nog de voorzitter van de UCI, dié moeten we treffen. Als je alle UCI-commissarissen off the record hoort, zijn ze allemaal vóór radiocommunicatie, want het maakt hun job een stuk makkelijker.'

Heb jij veel contact met McQuaid?

'Sinds mijn schorsing niet, daarvoor wel. Telkens hij mijn naam laat vallen, mail ik hem. Hij schrijft de laatste tijd veel brieven. Vorige week nog aan de renners: Kunnen jullie wel zelf beslissen? En ik Twitter. Ik weet dat behalve alle journalisten ook McQuaid mijn tweets volgt. (lacht) Dat is handig als ik wat kwijt wil. En hij reageert altijd onmiddellijk.'

Wat is jouw status aan het eind van het jaar?

'Ik heb een sponsor tot het einde van dit seizoen. Maar de kans bestaat dat RadioShack nog voortdoet. Een andere sponsor heb ik op dit moment niet. Ik zit nog steeds graag in de koers, maar de obsessie om steeds te moeten winnen heb ik niet meer. Ik zoek verder, elke dag, niet zozeer voor mijzelf, maar meer voor de mensen die voor een deel van mijn ploeg afhangen. Ofwel heb ik een eigen ploeg, ofwel is het niks. Maar met of zonder ploeg, ik blijf opkomen voor de belangen van de ploegen.'

'Ze willen van mij af. Ik weet dat ze zoeken om mij te elimineren. De ploegmanagers in het algemeen zijn de vijand van McQuaid en co. Nu benaderen ze rechtstreeks de investeerders, en dat is hun tactiek: ons uit elkaar spelen. Maar ik ben meer dan ooit vastbesloten om dat niet te laten gebeuren. Ik ga echt vechten en ik ken er nog die zich niet zullen laten doen. Riis, Lefevere en ik, waarvoor moeten wij het nog doen? Wat hebben wij te verliezen? Niks.'
pi_94668129
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 18:16 schreef SuikerVuist het volgende:
22º 102 SCARPONI, Michele ITA LAMPRE-ISD mt.
23º 162 LEIPHEIMER, Levi USA TEAM RADIOSHACK mt.

.

Mountain 1 - Alt De Querol, Cat. 3

3 Michele Scarponi (Ita) Lampre - ISD 2
4 Levi Leipheimer (USA) Team RadioShack 1

Heh.

Leipheimer bliijft hem schaduwen. Dag na dag na dag. Staat overigens nog steeds 2e in zelfde tijd als Scarponi (3e).
En vandaag staat hij niet meer aan de start vanwege buikklachten.
  zondag 27 maart 2011 @ 11:36:22 #290
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94668391
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 11:22 schreef Steven184 het volgende:

[..]

En vandaag staat hij niet meer aan de start vanwege buikklachten.
Vreemd! Ik zie vooralsnog alleen Nederlandstalige sites die het over buikklachten hebben - Engelstalige sites en Levi zelf op Twitter hebben het over dat 'ie (pas vandaag) ziek is geworden - zonder in detail te treden.

quote:
Really disappointed to fall ill on the last day of @VoltaCatalunya Believe me I'd race if I could, but I'm down for the count about 4 hours ago via Twitter for iPhone
pi_94668502
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 11:36 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Vreemd! Ik zie vooralsnog alleen Nederlandstalige sites die het over buikklachten hebben - Engelstalige sites en Levi zelf op Twitter hebben het over dat 'ie (pas vandaag) ziek is geworden - zonder in detail te treden.

[..]

Van wielerflits afgeplukt. Even afwachten dan maar wat het werkelijk wordt.
  zondag 27 maart 2011 @ 11:49:08 #292
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94668614
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 11:42 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Van wielerflits afgeplukt. Even afwachten dan maar wat het werkelijk wordt.
Het zal wel (gedeeltelijk) kloppen, vraag me alleen af wat/wie hun bron is.
  zondag 27 maart 2011 @ 12:16:14 #293
49615 Bismarck
pi_94669303
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 11:49 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Het zal wel (gedeeltelijk) kloppen, vraag me alleen af wat/wie hun bron is.
Z'n eigen Twitterpagina. http://twitter.com/levileipheimer
  zondag 27 maart 2011 @ 12:54:46 #294
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94670375
quote:
2s.gif Op zondag 27 maart 2011 12:16 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Z'n eigen Twitterpagina. http://twitter.com/levileipheimer
Ik zie daar nog steeds niks over buikklachten staan.

edit: op het CyclingNews forum starten ze er meteen maar een draadje over in het doping forum. _O- Lijkt me een beetje voorbarig, maar het blijft vreemd natuurlijk... als 2e in de stand opgeven terwijl er de laatste dagen nauwelijks gekoerst is.

[ Bericht 24% gewijzigd door SuikerVuist op 27-03-2011 13:18:48 ]
  zondag 27 maart 2011 @ 14:39:16 #295
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_94673427
Contador eindwinnaar Catalonië. Dumoulin wint laatste etappe in Massasprint. Beetje tegenvallende koers dit jaar. eigenlijk maar 1 echt mooie spannende etappe.
  zondag 27 maart 2011 @ 16:39:19 #296
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94677005
Frank Schleck eindwinnaar Crit. International.

Klödi wint de tijdrit.
pi_94679664
McQuaid :')
pi_94681373
Wat heeft hij nu weer voor uitspraken gedaan?
  zondag 27 maart 2011 @ 19:44:43 #299
67640 SaintOfKillers
pi_94683586
Gedoe over oortjes, niets wat we niet 100 keer eerder hebben gehoord.
pi_94691327
Die reactie bij Vacansoleil in de ploegleiderswagen als Hoogerland demarreert in 'De Ronde' _O-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 27 maart 2011 @ 22:50:50 #301
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94693825
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2011 22:10 schreef wimderon het volgende:
Die reactie bij Vacansoleil in de ploegleiderswagen als Hoogerland demarreert in 'De Ronde' _O-
?
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')