abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:27:20 #121
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94303563
quote:
UCI is aware of steps being taken to set up a private league, World Cycling Tour, outside UCI, by certain team managers. I wonder will the financial benefits they are chasing benefit you, the riders. Somehow I think not! I quote Johan Bruyneel "I've been laying the framework for something great But you'll just have to wait and see".
Ik zie dat Bruyneel nog niet heeft gereageerd op Twitter. Kan leuk worden, dit. :)
pi_94303659
quote:
Toen ik op stond was die al weg..
RT @Vannieuwkerke: Ik ga ervan uit dat @kennyvanhummel het fototoestel gewoon (cont) http://tl.gd/9bnb17
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:37:23 #123
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_94304165
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:23 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Van Hummel onderuit gehaald door een camera? _O-[ afbeelding ]
en dat vind jij grappig omdat? :{
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:43:21 #124
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_94304480
McQuaid en co brengen nog steeds geen enkel argument/redenering/bewijs naar voren waaruit blijkt dat het zonder oortjes allemaal veel aantrekkelijker wordt. Zolang dat niet komt, heeft het geen enkele zin om met de UCI hierover te praten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 18 maart 2011 @ 19:51:23 #125
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94304906
Freire _O_
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 18 maart 2011 @ 20:02:17 #126
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94305514
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:37 schreef Beregd het volgende:

[..]

en dat vind jij grappig omdat? :{
Dat niet, maar omdat het nou juist Kenny overkomt vind ik weer typisch.
Kenny is mijn TdF09-held _O_.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:11:15 #127
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_94306022
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:43 schreef Zelva het volgende:
McQuaid en co brengen nog steeds geen enkel argument/redenering/bewijs naar voren waaruit blijkt dat het zonder oortjes allemaal veel aantrekkelijker wordt. Zolang dat niet komt, heeft het geen enkele zin om met de UCI hierover te praten.
En de ploegleiders kunnen niet argumenteren dat het veiliger is, hun renners spreken hen zelfs tegen.

Als 2 koppige kampen zonder argumenten beginnen aan een non-discussie, dan denk ik niet dat er een oplossing mogelijk is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_94306235
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:43 schreef Zelva het volgende:
Maar dat is andersom natuurlijk ook zo.

Ik zou zeggen probeer het gewoon een seizoen zonder oortjes en neem daarna een beslissing.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:15:31 #129
67640 SaintOfKillers
pi_94306278
De winnaar in Handzame viel dus ook:

Maar bleef puur uit principe toch maar juichen :P:

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_94319788
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_94340159
Uitslag Classic Loire-Atlantique (1.1):
quote:
1 Lieuwe Westra (Vacansoleil)
2 Bert Scheirlinckx (Landbouwkrediet)
3 Yohan Cauquil (La Pomme Marseille)
4 Toms Skujins (La Pomme Marseille)
Ut beest _O_
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 19 maart 2011 @ 18:49:52 #132
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94342101
Gaat Eurosport trouwens de ronde van Catelonië uitzenden? Best een aardig parcours :o
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 19 maart 2011 @ 19:49:17 #133
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94344467
Vorig jaar niet en ik verwacht ze dit jaar ook niet.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 19 maart 2011 @ 20:45:49 #134
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_94347010
Wel een samenvatting op Eurosport 2
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  zondag 20 maart 2011 @ 09:44:09 #135
132605 kawotski
Il Dottore
pi_94366242
Niet helemaal duidelijk of de Ronde van het Groene Hart gereden wordt vandaag.. iemand meer info, en wordt het uitgezonden?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  Redactie Sport / Supervogel zondag 20 maart 2011 @ 09:52:38 #136
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94366366
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 09:44 schreef kawotski het volgende:
Niet helemaal duidelijk of de Ronde van het Groene Hart gereden wordt vandaag.. iemand meer info, en wordt het uitgezonden?
Eerste hit op 'Ronde van het Groene Hart' op Google geeft de website:
http://www.rondevanhetgroenehart.nl/nieuws/73.html
quote:
De Stichting Ronde van het Groene Hart heeft vandaag een zwaar, maar onvermijdelijk,
besluit moeten nemen. Op 20 maart zal er geen 5e Ronde van het Groene Hart worden
verreden. De belangrijkste reden hiervoor is dat, ondanks de inzet van velen, er geen nieuwe
zakelijke hoofdsponsor voor het evenement is gevonden. Een grote tegenvaller voor de
organisatie, die terug kan kijken op 4 succesvolle edities van de wielerklassieker voor
beroepsrenners. De wedstrijd over 200 km is in 2007 vooral in het leven geroepen ter
promotie van het Groene Hart en kon tot dusver op een brede steun van de diverse overheden en het bedrijfsleven rekenen. De Ronde was ook uniek omdat de wedstrijd live door SBS6 werd uitgezonden.

Koersdirecteur Herman Brinkhoff: Bijzonder sneu voor de partners die de Stichting ook in 2011 hun steun hadden toegezegd, zoals de Stuurgroep Groene Hart (in casu de 3 Provincies), startplaats Pijnacker en finishplaats Zoetermeer. En ook voor die vele vrijwilligers die zich al die jaren hebben ingezet om de Ronde een succes te laten zijn.
Maar de koersdirecteur blijft optimistisch: Wij blijven zoeken naar een nieuwe hoofdsponsor zodat we in 2012 de draad weer kunnen oppakken.
Ook het bestuur van de Stichting zal zich onverminderd blijven inzetten voor een vervolg van de Ronde in 2012.

De 5e Joop Zoetemelk Classic, de aan de Ronde gelieerde cyclo-sportieve toertocht met start en finish in Leiden op zaterdag 19 maart gaat uiteraard wel gewoon door. De organisatie van deze Classic is in handen van de LRTV Swift uit Leiden en vormt de ouverture van de Maand van het Groene Hart, die duurt van 19 maart tot 30 april.
Leiden, 7 januari 2011
;)
  zondag 20 maart 2011 @ 12:07:06 #137
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94369335
Interessant... Contador zegt nu weer dat hij de Giro gaat rijden.

http://velonews.competito(...)-of-catalunya_164568

quote:
Alberto Contador cautiously optimistic about 2011 Tour of Catalunya

* By VeloNews.com
* Published Mar 19th 2011 2:36 PM EDT
*

Alberto Contador (Saxo Bank-Sungard) says hes motivated for the weeklong Tour of Catalunya, which begins Monday, but he doesnt expect to have it easy in Spains oldest stage race.

Nearly two weeks after winning the Vuelta a Murcia, Contador enters the race cautiously optimistic he can do well against a tough field that includes Ivan Basso (Liquigas-Cannondale), Cadel Evans (BMC) and Denis Menchov (Geox-TMC).

I dont know what to say, maybe its more complicated because the course is too favorable to the attacks, Contador said in a press statement. The third day is the key stage, finishing in Andorra, in Pal, but the rest are difficult days and there is no time trial. In this sense, the course is not too favorable for me.

Contador will likely have one eye on the calendar, as the UCI has until Thursday to decide on whether or not it will appeal the Spanish federations decision to clear the Spanish rider on clenbuterol charges.

Contador, meanwhile, says he will continue to keep working to prepare for the first major goal of his season at the Giro dItalia.

No, we will not change anything (in the calendar). Ill continue with the Tour of Castilla and Leon, as preparation for the Giro, and I will pass by Belgium, at the Fleche Wallonne, which last year I did well, Contador said. I have wanted to go because it is very nice, because the fans and because it has a great reputation. And then, the Giro de Italia.
  zondag 20 maart 2011 @ 12:43:27 #138
175950 Marurk
Baggeraar
pi_94370499
TVP
pi_94389664
Voeckler wint de GP Cholet-Pays De Loire.

5e overwinning dit seizoen:
Etappe Ronde v.d. Mid. Zee; eindklassement Haut Var; 2 etappes Parijs-Nice en deze dus. Wat een baas(je) :)
pi_94415774
quote:
Cycling boss wants sport revamp & reveals 10-point plan

Vaughters has dubbed cycling "human F1 car racing"

By John Sinnott

A major revamp of cycling could put the sport on a par with the Premier League, says Garmin-Cervelo's director.

Jonathan Vaughters, who is president of the Association of Pro Tour and Pro Continental teams, has given BBC Sport a 10-point plan to rebrand cycling.

"If you look at cycling's demographic it should be infinitely more successful than it is," said Garmin's Vaughters.

"It should be on the level of Premier Football. The Tour de France is maybe the world's greatest sporting event."

Doping has cast a giant shadow over cycling and the UCI - the sport's governing body - has until 24 March to appeal against the overturning of Alberto Contador's one-year doping ban by the Spanish federation.

While admitting that doping is cycling's "Achilles heel", former professional rider Vaughters mounted a rigorous and passionate defence of a sport he calls "human F1 car racing" and the "exploration of the ultimate in human performance".

"Cycling has introduced the most strict enforcement of anti-doping regulations of any sport, so you will always see more people caught," said the Garmin-Cervelo chief.

"Cycling is absolutely transparent. What do you prefer - struggling with scandals but with a fair competition, or do you want to bury the scandal and the competition is unfair?"

As a way of boosting the anti-doping fight, Vaughters called for teams to be given long-term entry to the Tour de France in return for a significant donation to combat doping.
Jonathan Vaughters
Garmin's Vaughters is also the ACIGP president

At present teams are given entry on an annual basis, but Vaughters believes a deal of five, 10 or 15 years could help provide cycling with financial stability and also beat the drugs cheats.

"Guaranteed participation could help teams generate more sponsorship," said Vaughters. "In return teams would be obliged to donate 20% of new money to combat doping."

The Garmin-Cervelo director argues such a proposal could generate a donation of up to 50m euros for anti-doping initiatives over a five-year period.

Vaughters put the proposal to the UCI soon after his election as president of the Association of Pro Tour and Pro Continental teams (AIGCP) in 2009, but never heard back from the sport's governing body.

"The UCI's willingness to hear and give credence to ideas put forward is fairly limited," added Vaughters, who is unhappy that he has so little say in the running of the sport, despite representing 28 teams and over 3,000 employees.

"My ability to vote on any regulation is essentially nil. The AIGCP is cycling's biggest stakeholder, but has no power to veto new regulations. That is ineffective governance."

The AIGCP is already in dispute with the UCI over its ban on radio communication in races and has threatened to boycott the Tour of Beijing in October if the sport's governing body does not withdraw its veto by 1 May.

"This a team sport that is conducted at 80/kmh," added Vaughters. "If we are going to have a modern sport there has to be communication and just as importantly that rule was introduced without speaking to anyone in the field.

"The regulations are limiting creativity, intelligence and engineering. There is so much more that could be done to improve cycling, but we're being held back by decision making."

Vaughters' 10-point plan to reinvigorate cycling:

1. More races of the highest level outside of Europe.

2. Consistent, understandable formats for cycling fans.

3. Long-term guaranteed entry to the Tour de France for professional teams.

4. More focus on prevention of doping, in the first place, as opposed to catching cheats.

5. More team-time trials more often.

6. Technical innovation, such as cameras on bikes, inside cars, helmets, inside team buses to make the "craziness and danger of the peloton more real to the viewer".

7. Equipment innovation to see if the the smartest team wins sometimes, rather than the strongest.

8. Open radios to the public and listen to your favourite team and what they are doing.

9. GPS tracking of individual riders to make races fun to watch.

10. Have an understandable and consistent way of determining the best rider in the world and the best team in the world. That might mean riders have to ride Paris-Roubaix, and if they do not finish they would be docked points.

Bron: BBC
Een artikel dat imo wel plaatsing verdient, waarin hij 10 verbeterpunten noemt voor het wielrennen.

Er zitten een paar goede punten bij, voornamelijk om de helderheid richting de kijker te verbeteren. Maar hij wil bijvoorbeeld ook een gegarandeerd startrecht in de TdF voor bepaalde teams. Ik ben al tegen het licentiesysteem voor de WT dan wel PT voor meer dan een jaar. Wat mij betreft moet er gewoon een promotie/degradatie-systeem komen. Zeker nu er zoveel nieuwe projecten hebben aangegeven om voor een WT-licentie te gaan de komende jaren.

Een zinnig klassement maken is misschien nog wel het belangrijkst. Een sport gedijt bij winnaars en deze moeten duidelijk herkenbaar zijn.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 21 maart 2011 @ 13:19:14 #141
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_94416533
eens met 2-4-6-8-9, oneens met de rest
  maandag 21 maart 2011 @ 13:20:17 #142
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94416568
quote:
3. Long-term guaranteed entry to the Tour de France for professional teams.

5. More team-time trials more often.

7. Equipment innovation to see if the the smartest team wins sometimes, rather than the strongest.
^^ kortom... de ploegen met het meeste geld profiteren dan nog meer dan nu al het geval is. Wellicht goed voor Vaughters en Bruyneel, maar voor de gemiddelde wielerfan?
  maandag 21 maart 2011 @ 13:27:05 #143
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_94416810
nummer 10 is precies zo'n puntje van een of ander amerikaan die niks van wielrennen afweet. Bizar dat iemand als Vaughters daarmee afkomt. Slaat helemaal nergens op.
pi_94418040
Niet alleen Amerikanen, ik hoorde vorig jaar hetzelfde van een Belg die te gast was bij Karl voor een of andere klassieker (volgens mij was het die gast van Flanders Classics).

Idioot natuurlijk, maar laat hem het goede voorbeeld geven en een paar van zijn acht dure Roubaix plekjes in de ploeg reserveren voor Vandevelde en Daniel Martin.
  maandag 21 maart 2011 @ 14:00:43 #145
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94418129
^ Ja, Vaughters is niet de eerste die daarmee komt.

Sommigen vinden het een "probleem" dat er in Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen relatief weinig renners starten die in de top van de ranglijsten staan.
pi_94418245
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2011 13:19 schreef Beregd het volgende:
eens met 2-4-6-8-9, oneens met de rest
:Y

Dit zou de veramerikanisering van de sport inluiden. Nee, doe mij maar liever het Belgische wielrennen: man tegen man, oog voor traditie, volkssport i.p.v. big business en ieder team gelijkwaardige kansen.
Dan maar 'kleinschaligheid' en minder internationale aandacht. Ik zal er niet om malen.

Dit soort initiatieven is nu precies wat de wereld van het voetbal kapot heeft gemaakt. Twee supercompetities en de rest van Europa wordt gedregadeerd tot amateurstatus en verliest zo anderhalve eeuw aan nationale voetbaltraditie.
Mocht dit plan slagen dan zou de wielerwereld er net zo uitzien. Dan zouden België, Italië, Spanje en Frankrijk (dé grote klassieke wielerlanden) ieder nog hooguit en met héél veel moeite een enkel team in de World Tour kunnen krijgen, en zouden veel historische races, als de AGR, Gent-Wevelgem, Lombardije, etcetera een groot risico lopen te verworden tot amateurraces, of erger, helemaal niet meer bestaan. Dat moet je niet willen :{w
  maandag 21 maart 2011 @ 15:56:00 #147
67640 SaintOfKillers
pi_94423004
Ik ben niet tegen meer koersen buiten Europa, maar ik vind wel dat die hun World Tour status moet verdienen, en hem niet zomaar moeten krijgen omdat het iemand goed uitkomt, zoals Canada (zelfs al zijn dat mooie koersen, dan nog is 't absoluut geen probleem om die eerst wat te laten groeien).

Steek eerst maar de Omloop Het Nieuwsblad, Frankfurt, Emilia, Piemonte en consoorten in de World Tour, koersen die het verdiend hebben. Nu kan het nog, straks zijn die ook allemaal half of helemaal dood zoals de Ronde van Lazio, Milaan-Turijn en de Coppa Placci.
  maandag 21 maart 2011 @ 16:03:02 #148
194695 franklop
Fran knock
pi_94423316
iemand die een liveticker van catalonie heeft?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_94423713
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:03 schreef franklop het volgende:
iemand die een liveticker van catalonie heeft?
http://www.steephill.tv/volta-a-catalunya/

staan zowel de Spaanse als de Google vertaling naar Engels
pi_94428748
Smukulis wint.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')