3.46 aan boni's voor Sastre? Dat lijkt me wel heel sterk.quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:48 schreef No-P het volgende:
Zou wat zijn als Menchov zijn overwinning moet afgeven omdat Sastre met het opschuiven van de boni's boven hem komt.
quote:Een boompje over de einduitslag van de Giro 2009. Het podium ziet er met de schorsing van Di Luca en Pelizotti als volgt uit:
Menchov
Sastre 3:46
Basso. 3:59
Er waren veel bonificaties te verdienen in deze ronde, namelijk 20-12-8 seconden per rit. Plek 2 en 3 staan erg dichtbij elkaar (13 seconden in het voordeel van Sastre), ik had wat tijd over en heb de rituitslagen van de Giro 2009 opnieuw bekeken, maar dan Pelizotti en Di Luca weglatend. Daarbij lettend op de bonificaties van Sastre en Basso. Resultaat:
Sastre:
rit 10, extra 12 seconden bonificatie
Basso
rit 5, rit, 16, rit 17 en rit 19 allen extra 8 seconden bonificatie, 4x 8 =32.
Als Di Luca en Pelizotti consequent uit alle daguitslagen geschrapt worden pakt Basso 32-12 = 20 seconden op Sastre. Resultaat is dat Basso 2de wordt met 7 seconden voorsprong op Sastre.
Eindpodium Giro is dan:
Menchov
Basso
Sastre.
Verrassend, maar werkt het ook zo? Misschien is er een heel simpele regel die stelt dat bonificatie-seconden nooit herverdeeld worden, maar ik kon er niets over vinden in de regelgeving. Weet iemand hoe dit zit? En als er geen regelgeving over is, misschien een tip naar een Italiaanse wielerjournalist? Kan wellicht een leuke discussie opleveren.
(Je hebt er geen hol aan om uitslagen van 2 jaar terug opnieuw tegen het licht te houden en het is ook absoluut niet leuk voor de sport. Maar het is nu eenmaal de realiteit doordat renners doping gebruiken en geschorst worden. En hypothetisch kan dit ook een keer gebeuren voor plek 1, dan kan het maar beter als eens uitgezocht zijn..)
Bron:El Equipo, prikpragina
Het is nu niet haalbaar, maar mocht dit wel zo zijn, lijkt het me niet dat ze opeens een nieuwe winnaar willen aanwijzen door die boni's .quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:49 schreef Steven184 het volgende:
[..]
3.46 aan boni's voor Sastre? Dat lijkt me wel heel sterk.
Is het niet weer met punten, zodat je je worldtourteam kan bijeenkopen?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:30 schreef Chielus het volgende:
Komen er volgend jaar wel licenties vrij?
quote:Al achttien teams voor Hel van het Mergelland
vrijdag 11 maart 2011
De Hel van het Mergelland heeft al achttien teams gecontracteerd voor de komende editie, die op zaterdag 2 april plaats vindt. De door Volta Limburg gesponsorde eendagswedstrijd heeft met Saxo Bank-Sungard en Vacansoleil-DCM alvast twee WorldTour Teams gecontracteerd. Bij Vacansoleil-DCM zijn de Limburgers Wout Poels en Rob Ruijgh op de voorlopige startlijst geplaatst. Verder zijn Skil-Shimano, Landbouwkrediet, Topsport Vlaanderen, Veranda's Willems, Cofidis, Team NetApp, United Healtcare, Farnese Vini, An Post-Sean Kelly, Donckers Koffie, Glud & Marstrand, Nutrixxion-Sparkasse, Eddy Merckx-Indeland, Differdange, De Rijke en Team Jo Piels present in Eijsden. Vooralsnog ontbreekt Rabobank op de startlijst, vorig jaar speelde het team nog een hoofdrol in de wedstrijd en werd Jos van Emden tweede achter Yann Huguet van Skil-Shimano.
bron: Wielerland
Hij gaat dus nog even door.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:03 schreef franklop het volgende:
'Kroon stopt bij zege in Amstel Gold Race'
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:33 schreef Ambrosius het volgende:
Dopingzondaar Riccò stopt met wielrennen
...''De wielersport is misselijkmakend. Ik keer niet meer terug''...
quote:Ricco: "De wielerwereld doet me kotsen"
za 12/03/2011 - 14:12 Begin februari liet een doodzieke Riccardo Ricco zich opnemen in een ziekenhuis. Hij zou toen hebben toegegeven dat hij zich had gedopeerd met zijn eigen bloed, dat nota bene al 25 dagen in de koelkast lag. Maar dat ontkent de Italiaan nu in alle toonaarden.
"Doping? Neen. Ik ben niet positief bevonden, maar word wel veroordeeld. Dat verhaal over dat bloed is verzonnen. Ze zeggen nu wel dat ik gepraat heb, maar daar herinner ik me alvast niets van", zegt Ricco.
"Ik ga straks aan de slag als barman, dat heeft me altijd bevallen"
Ricco sukkelde met een nierblokkage, maar voelt zich nu goed. "Ik heb geen gezondheidsproblemen meer", zegt hij. "Ik ben zelfs weer aan het fietsen. Maar koersen zal ik nooit meer doen, voor geen geld ter wereld. Ik heb die bladzijde omgedraaid: de wielerwereld doet me kotsen. Ik ben gedegouteerd."
Ricco hangt een levenslange schorsing en gevangenisstraf van drie maanden tot drie jaar boven het hoofd, maar is allerminst bang. "Ik heb een gerust geweten. Ik heb ritten in de Tour en Giro gewonnen en voor mezelf heb ik die ook echt gewonnen."
"Maar er is meer in het leven dan de fiets. Ik word barman, dat heeft me altijd bevallen. Ik verdien liever maar 1.000 euro per maand, zo lang ik maar geen zorgen heb."
Ah, Ricco doet een Pellizottietje. Eén verschil, Pellizotti geloof ik nog.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:33 schreef Ambrosius het volgende:
Dopingzondaar Riccò stopt met wielrennen
Uitgegeven: 12 maart 2011 14:21
Laatst gewijzigd: 12 maart 2011 14:21
ROME - Riccardo Riccò keert niet meer terug als wielrenner. Dat zegt de 27-jarige Italiaan zaterdag in een interview in Gazzetta dello Sport.
''De wielersport is misselijkmakend. Ik keer niet meer terug'', aldus Riccò, die vorige maand door het Nederlandse team Vacansoleil-DCM werd ontslagen omdat hij zelf een bloedtransfusie zou hebben uitgevoerd.
Riccò voelde zich na een training in eigen land niet goed en meldde zich met een koortsaanval in het ziekenhuis. Daar zou Riccò in shocktoestand tegen een arts hebben verklaard dat hij zichzelf bloed had toegediend, wat in strijd is met de dopingregels.
De renner zelf ontkent dat verhaal. ''Ik heb de arts helemaal niets gezegd'', laat hij in het interview weten.
Bron: Nu.nl
rabobank doet definitief niet mee.quote:
Overigens dit jaar een kleine parcourswijziging in AGR.quote:Rabobank grote afwezige in Hel
De Rabobank Wielerploeg start dit jaar niet in de Volta Limburg Hel van het Mergelland. De ploeg geeft de voorkeur aan andere buitenlandse koersen in die week.
De organisatie van de Hel is verbaasd over de opstelling van de ploeg. Volgens koersdirecteur Emiel Frambach hoort Rabobank in een grote Nederlandse wedstrijd als de Hel thuis. Technisch directeur Erik Breukink van de wielerploeg laat weten dat ze geen sterke ploeg kunnen afvaardigen en dat ze alleen willen komen als ze kunnen winnen.
Het laatste Rabo-aanbod om het Continental Team, de aankomende talenten, te laten rijden werd door de Hel-organisatie afgewimpeld. 'Het is graag of niet', aldus organisator Frambach. Skil-Shimano en Vacansoleil zijn wel present op zaterdag 2 april. De race wordt live uitgezonden op L1 TV.
Mooi, opgeruimd staat netjes.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ah, Ricco doet een Pellizottietje. Eén verschil, Pellizotti geloof ik nog.
quote:ANP net aan de lijn: Zo Theo, avontuur zit er al weer op..
quote:Vorig jaar TV Gelderland: Theo.. nieuws net gehoord.. ja, klote voor je. Kunnen we nog ff langs komen voor wat quotes, 5 minuutjes maar..
Ik vond hem erg pakkend zelfs , en at die vrouw ook haar zoontje binnen een tijdsbestek van 5 jaar verliest op dezelfde manie,r tjonge. Ik heb een aparte topic gemaakt voor Belga sport want die was er volgens mij niet.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:04 schreef Beregd het volgende:
die reportage over monseré op belga sport is toch de meest pakkende die er is, zie hem nu voor de tweede keer
Bijzonder, dacht dat Wout nu toch wel een keer wat rust mocht gaan nemen.quote:Poels: Best in grote rondes
door Raymond Kerckhoffs
MACERATA - In de koninginnenrit naar Macerata bevestigde Wout Poels (Limburger, 23, Vacansoleil) maandag nogmaals dat de knappe tweede plek van zondag achter Philippe Gilbert geen toevalstreffer was. Tussen de wereldtop in de Tirreno-Adriatioc begint hij zich thuis te voelen.
Vacansoleil-klimmer Wout Poels Vacansoleil-klimmer Wout Poels
Waar Cadel Evans met een knappe zege zijn leidende positie verstevigde, eindigde Poels netjes als zesde. Net voor Garzelli, Gesink en Gilbert. Waar de Vacansoleil-renner zijn carrière heel gestaag opbouwde, lijkt hij nu de megastap naar de top te zetten.
Een derde en vierde plek in de eindklassementen van respectievelijk de Rondes van de Middellandse Zee en Algarve onderstrepen dat hij dit voorjaar een stuk sterker voor de dag komt. Ik heb altijd het vertrouwen gehad dat het in me zat, maar nu begint het eruit te komen. In de Algarve kon ik bergop wedijveren met mannen als Contador en Menchov. Hier ga ik op een explosieve klim mee met mannen als Evans, Cunego en Gilbert. Dat geeft straks ook vertrouwen voor de klassiekers.
In beginsel denkt Poels, die deze zomer in de Tour debuteert, vooral een renner voor de grote rondes te zijn. Hij heeft uithoudingsvermogen en herstelt snel van gedane inspanningen. Naarmate het zwaarder wordt, zie ik andere renners verzwakken. Ik blijf op hetzelfde niveau. Ik denk dit mijn kracht is en dat ik daardoor het best tot mijn recht in de grote rondes kom.
Toch toonde hij maandag ook de explosiviteit in zijn benen te hebben, waarmee in de Ardennen-klassiekers en Amstel Gold Race het verschil wordt gemaakt. Naar die wedstrijden zal ik nu toeleven. Al ben ik een vrij rustige jongen. Ik ga niet roepen dat ik daar kan meespelen voor een overwinning. Al denk ik in mijn hoofd misschien wel dat het kan.
Bron: Telegraaf
Beetje jammer dat we weer zo'n renner erbij krijgen die alles opzij zet voor de TDF.quote:Taaramae believes in top 10 placing at Tour de France
By:
Cycling News
Published:
March 14, 15:14,
Updated:
March 14, 15:46
Edition:
Second Edition Cycling News, Monday, March 14, 2011
Do you like this?
Buzz
Rein Taaramae (Cofidis)
Rein Taaramae (Cofidis)
view thumbnail gallery
Estonian takes best result ever at Paris-Nice
Cofidis rider Rein Taaramae has high hopes for the 2011 season after starting it with a fourth place in the overall classification of Paris-Nice, his "best result ever". Now, Taaramae is fully focused to continue on this streak, firmly believing in his overall chances at the Tour de France in July.
The Estonian made the 'race to the sun' a target, but feared that the 27-kilometre time trial this year would be fatal to him. "Before the race, I was a little nervous, I hoped that I could finish in the top six but I was afraid of the time trial," he told French velochrono. "Usually, I finish between 20th and 30th in the time trials, but there I got eighth! And in the mountains, I felt really at ease. I'm very happy about my result."
The positive development of his career is a consequence of a variety of factors - a changed diet over the winter, less distraction during races and a certain maturity the 23-year-old has only just started to acquire. "I have much more experience and calmness now," he explained. "This week, I didn't respond to phone calls, I stayed calm and concentrated on the race to rest as much as possible. This way, I already feel less tired. And this winter, dietitians discovered that I was allergic to the gluten contained in eggs or milk. We took all of this out of my menus and I felt an enormous difference. They're small things, but this year I feel really good. And I can still improve."
Taaramae, who has already shown that he is able to play a major role in week-long stage races by finishing third in both the 2009 Tour de Romandie and 2010 Volta a Catalunya, hopes that this progression will lead him to becoming a contender in the Grand Tours, too. In fact, he believes that "if everything goes well, if I'm in good condition and my team is good, then I really think that I can do a top 10".
The Estonian's next goal is thus the Tour de France, which he had to abandon last year on stage 13. His Cofidis team is confident that he can live up to his expectations and has designed a lighter racing programme for him.
"My next great objective is the Tour," he confirmed. "I'm not doing the Volta a Catalunya this year. On the other races, it doesn't matter if I don't get great results. I want to get to July less tired, more relaxed. Last year, I performed well in Paris-Nice and in Catalunya and I got to the Tour stressed out. I was under a lot of strain, the team had made me race too much and I couldn't recover. Besides, I was burned out until the end of the season."
Bron: cyclingnews
Zo druk is zijn programma toch ook niet? Hij reed goed in de Middellandse Zee, wat minder in Algarve, en weer goed in Murcia (niet zoals de Telegraaf dus schrijft, in Algarve), maar die laatste koers was maar drie dagen. Het zou zonde zijn om nu niet te proberen om die vorm door te trekken tot de klassiekers, daarna is nog genoeg tijd om weer te rusten en op te bouwen naar de Tour (hoewel ik hem liever de Giro zie rijden, maar ze zullen bij Vacansoleil elke goede renner nodig hebben in de Tour).quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:11 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Bijzonder, dacht dat Wout nu toch wel een keer wat rust mocht gaan nemen.
[..]
quote:Geen verrassingen in ploeg Rabobank voor Milaan-San Remo
Uitgegeven: 15 maart 2011 13:01
Laatst gewijzigd: 15 maart 2011 13:01
AMSTERDAM - Rabobank heeft de ploeg die zaterdag aan de start verschijnt bij Milaan-San Remo bekend gemaakt. Ploegleiders Nico Verhoeven en Jan Boven hebben zes renners uit de Tirreno-formatie opgenomen in de selectie.
De complete ploeg van Rabobank voor de eerste grote wielerklassieker van het seizoen kent geen verrassingen.
De winnaar van vorig jaar Oscar Freire is kopman en hij wordt ondersteund door Lars Boom, Rick Flens, Oscar Freire (foto), Michael Matthews, Sebastian Langeveld, Tom Leezer, Maarten Tjallingii en Maarten Wynants, zo meldt de site van wielerformatie.
Vorig jaar was Freire ongenaakbaar in de eindsprint van de 'Primavera'. Ook dit seizoen maakt hij een goede indruk met twee overwinningen in de Ruta del Sol.
Voor Matthews is Milaan-San Remo zijn allereerste grote klassieker bij de profs. De Australiër won dit seizoen net als zijn kopman Freire al twee wedstrijden.
Klopt, maar hij zou nu al rust hebben, maar moest toen naar de TA omdat Hoogerland ziek was.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:58 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Zo druk is zijn programma toch ook niet? Hij reed goed in de Middellandse Zee, wat minder in Algarve, en weer goed in Murcia (niet zoals de Telegraaf dus schrijft, in Algarve), maar die laatste koers was maar drie dagen. Het zou zonde zijn om nu niet te proberen om die vorm door te trekken tot de klassiekers, daarna is nog genoeg tijd om weer te rusten en op te bouwen naar de Tour (hoewel ik hem liever de Giro zie rijden, maar ze zullen bij Vacansoleil elke goede renner nodig hebben in de Tour).
300 km is wel aardig wat voor een kerel van net 20. Maar goed, het is wel een mooie ervaring voor een jonge coureur.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:38 schreef TheArt het volgende:
Matthews nu al, dat is vroeg. Maar wel terecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |