abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:08:13 #1
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93142845
Vervolg op Wielrennen #82 Op naar de voorjaarsklassiekers

Bekijk ook: Wielerprono 2011 #1: Nieuwe ronde nieuwe kansen

quote:
andremeganck #sporza #rutadelsol- Johnny Hoogerland gisteren gevallen - zal dan toch starten in de rit vandaag- terug prachtig weer in Spanje -
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 februari 2011 @ 11:10:41 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_93142928
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_93143428
Blijkbaar zijn de knieproblemen van Breschel minder erg dan gevreesd:

http://www.cyclingnews.co(...)as-serious-as-feared
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:48:34 #4
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93144332
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:24 schreef Leatherface het volgende:
Blijkbaar zijn de knieproblemen van Breschel minder erg dan gevreesd

idem voor de "zitvakproblemen" van Leukemans

http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/110221_Leukemans_beter
pi_93145176
quote:

Mooi, hopelijk kan hij zich op tijd in vorm rijden voor de April klassiekers.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 22 februari 2011 @ 12:33:37 #6
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93146012
Handjes van Hoogerland lagen lekker open. Hij ging vandaag maar niet meer schakelen...
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 22 februari 2011 @ 12:34:12 #7
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93146037
Geen inspiratie voor een TopicTitel??
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_93146385
quote:

Maar voor de voorjaarklassiekers hoef je zijn naam niet op te schrijven (d.w.z., niet als kanshebber).
  dinsdag 22 februari 2011 @ 13:04:53 #9
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93147246
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:34 schreef Chielus het volgende:
Geen inspiratie voor een TopicTitel??
Voor mij hoeft zo'n toevoeging niet, eigenlijk.
pi_93147411
Heb er zin in, eindelijk gaat het seizoen echt beginnen! Ik zie ze liever op modderige kasseIklimmen ploeteren dan op een berg in Oman. En waaiers op smalle betonplaatwegen zijn vele malen mooier dan in de woestijn tussen de kamelen _O_
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 februari 2011 @ 13:37:06 #11
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_93148479
Oman had tenminste nog een berg, Qatar is zo vlak als een biljartlaken :P Ik denk dat de ronde van Oman in de toekomst nog best eens een geinige ronde kan gaan worden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_93155813
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 13:37 schreef rubbereend het volgende:
Oman had tenminste nog een berg, Qatar is zo vlak als een biljartlaken :P Ik denk dat de ronde van Oman in de toekomst nog best eens een geinige ronde kan gaan worden
Ik snap alleen niet dat Qatar een ronde organiseert, als je de beelden van dat land ziet heeft dat bij mij er in ieder geval voor gezorgd dat ik nooit naar dat land op vakantie wil. Wat een treurige kale boel. Ze zouden eigenlijk alleen sportevenementen moeten doen waar ze gewoon af en toe plaatjes van de prachtige moderne architectuur tonen.

Verder: nog maar een paar nachtjes tot de echte opening van het seizoen :9~
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:24:55 #13
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93155907
Sagan wint 1e etappe Ronde van Sardinië. Ballan is 2e.
pi_93155990
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:24 schreef SuikerVuist het volgende:
Sagan wint 1e etappe Ronde van Sardinië. Ballan is 2e.
Zou Ballan deze winter misschien weer eens hebben leren fietsen?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:33:45 #15
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93156357
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:22 schreef VreemdeEend het volgende:

[..]

Ik snap alleen niet dat Qatar een ronde organiseert, als je de beelden van dat land ziet heeft dat bij mij er in ieder geval voor gezorgd dat ik nooit naar dat land op vakantie wil. Wat een treurige kale boel. Ze zouden eigenlijk alleen sportevenementen moeten doen waar ze gewoon af en toe plaatjes van de prachtige moderne architectuur tonen.

Verder: nog maar een paar nachtjes tot de echte opening van het seizoen :9~
Spanje is natuurlijk ook veel verwaarloosde dorre troep.

Ruta del Sol
1. Francisco Ventoso (Movistar Team)
2. Juan José Lobato (Andalucía-Caja Granada)
3. Davide Appollonio (Sky)
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_93161041
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 13:37 schreef rubbereend het volgende:
Ik vond Oman op sommige plekken best wel mooi ogen eigenlijk, vergeleken bij Qatar.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:27:34 #17
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93175802
Weet iemand hoe Cédric Vasseur commentator voor de RTBF geworden is? Opmerkelijke keuze om voor een niet-Waal te kiezen.
pi_93175930
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 18:06 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik vond Oman op sommige plekken best wel mooi ogen eigenlijk, vergeleken bij Qatar.
Is een stuk leuker om naar te kijken ja.
sig verwijderd door FA
  dinsdag 22 februari 2011 @ 23:32:09 #19
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_93179762
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:27 schreef SuikerVuist het volgende:
Weet iemand hoe Cédric Vasseur commentator voor de RTBF geworden is? Opmerkelijke keuze om voor een niet-Waal te kiezen.
Komt toch uit een erg Belgisch stukje Frankrijk al zal dat reden niet zijn. :P
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_93181827
Zo heel groot zal de poule van Waalse commentatoren wel niet zijn. Recent waren Eddy Merckx en Marc Uytterhoeven ook al commentator op de RTBF.
pi_93182331
quote:
WK wielrennen 2015 in Oman, Canada of VS

Er zijn drie kandidaten voor de organisatie van het WK wielrennen in 2015: Oman, de Canadese stad Québec en de Amerikaanse stad Richmond. De UCI had vorig jaar gezegd dat alleen kandidaturen van buiten Europa in aanmerking kwamen voor 2015. De beslissing valt in september.
  woensdag 23 februari 2011 @ 07:13:43 #22
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93186986
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:26 schreef VreemdeEend het volgende:

[..]

Zou wel luk zijn als Ballan weer eens een goed voorjaar kan fietsen
  woensdag 23 februari 2011 @ 08:18:48 #23
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93187428
Skil-Shimano first option to replace Vacansoleil-DCM at Tour

By:
Cycling News
Published:
February 23, 06:37,
Updated:
February 23, 06:58

Spekenbrink waiting for decision from UCI Licensing Commission

Skil-Shimano is relying on a wildcard to gain entry to the Vuelta a España in August but is holding onto a slim hope of an invitation to the Tour de France.

"In principle, the door to the Tour is closed," said team manager Iwan Spekenbrink following discussions with the Amaury Sports Organisation in Doha. "But if 'crazy' things happen, we are the first option. That's because the Tour celebrates our policy."

In an interview with De Telegraaf, Spekenbrink said that he was watching the UCI's Licensing Commission movements, if any, against Vacansoleil-DCM which stands to lose its ProTeam status following incidents involving Riccardo Riccó and 2010 Vuelta a España runner-up Ezequiel Mosquera.

Should Vacansoleil-DCM lose its ProTour license, it could remain as a Professional Continental team. However, the change in status could be a considerable blow to Vacansoleil-DCM as only ProTeams are guaranteed entry into the Grand Tours and the UCI World Tour races.

The Dutch team raced the 2010 season as a Professional Continental squad and was unable to garner an entry to any of the three Grand Tours.

"Vacansoleil has successfully adapted its policies to the system of the UCI," Spekenbrink said. "They look especially for riders who win point. That way they placed themselves at the level of World Tour teams. Their goal is the big races. I think that publicity is important.

"We [Skil-Shimano] do not adjust our philosophy to adjust to the UCI system [of ranking]," he elaborated. "We want talented riders a chance to grow in our team. We prefer to invest in a responsible progression than the points of a rider.

"One of the best examples is perhaps Roger Kluge. We followed him for some time as a good sprinter. A broken collarbone put Kluge out of circulation last year. He was not interesting for other teams because he had few points. "

Last season, Skil-Shimano finished 31st out of the 32 teams listed on the UCI's World Rankings.

Spekenbrink remains optimistic that the Vuelta remains the team's best hope at a Grand Tour invite in 2011 following a solid start to the season at the Tours of Qatar and Oman.

"In discussions with the top levels of the ASO, they said that they appreciate our philosophy and that we had a good chance to ride the Tour of Spain," Spekenbrink explained. "If we however don't receive a wildcard, it would be a great disappointment.

"In our development we need that race. We would miss out not only on exposure for our sponsors, but also for the riders it would be a missed opportunity. I continue to have confidence that our policies will be rewarded."

http://www.cyclingnews.co(...)ansoleil-dcm-at-tour
  woensdag 23 februari 2011 @ 09:09:16 #24
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_93188054
quote:
Werd Jodts bestolen?

Wie gooide volgens u als eerste zijn wiel over de streep? De man met de witte trui links op de foto, Sven Jodts, of die jongen in de groengele trui van Europcar, Saïd Haddou? De UCI-wedstrijdjury gaf de Fransman de zege, maar toen hadden ze deze foto van de slotrit van Bessèges nog niet gezien. '

Ik denk dat het duidelijk is', stelde ploegleider Walter Planckaert van Topsport Vlaanderen-Mercator Verzekeringen. 'Jodts won. Ik heb klacht neergelegd bij de Italiaanse voorzitter van de wedstrijdjury.'

En wat denkt Jodts er zelf van, de neoprof die begin februari aan zijn eerste wedstrijden in Frankrijk toe was? 'We spurtten toen met vier op een lijn. Ze zeggen dat je voelt als je gewonnen hebt, maar niemand van ons wist het toen. Ze hebben me gezegd dat ik nog een maand geduld moet hebben. Het zou leuk zijn indien ik alsnog krijg waar ik eventueel recht op heb, maar het gevoel is toch anders wanneer je een maand later hoort dat je gewonnen hebt.'

Zijn ploegleider Walter Planckaert stelde het scherper: 'Kreeg hij waar hij volgens de foto recht op had, dan was Jodts de allereerste Belgische winnaar van het seizoen, en niet Tom Boonen in Qatar. Dat scheelt publicitair toch een slok op de borrel.'

Kersverse vader Jodts rijdt de Omloop noch Kuurne. Hij is zaterdag in de Beverbeek Classic aan de slag.
En de foto:

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 23 februari 2011 @ 09:49:43 #25
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_93188822
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:26 schreef VreemdeEend het volgende:

[..]

Zou tijd worden. Voor de ploeg die ze hebben heeft BMC het in 2010 verre van waargemaakt. Vier zeges (2x Evans, 2x Burghardt) en een pak ereplaatsen waarvan Evans ook nog eens het merendeel voor zijn rekening heeft genomen. Terwijl ze wel in alle grote koersen uitgenodigd waren. Ben benieuwd naar dit jaar.
That's...Montgomery Clift, honey!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')