Wat een ongefundeerd gezeik weer op Brown. Hij was inderdaad plan c en heeft onderweg al het nodige werk gedaan, maar staat er wel gewoon als het moet. Gewoon een prima prestatie.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:17 schreef TheArt het volgende:
Het mag dus duidelijk zijn dat Brown in het vervolg maar sprints moet gaan aantrekken. Dit was nutteloos werk.
In plaats van je af te vragen waar Bos en Matthews zaten.....Want als die vooraan zaten had Brown wel voor hun werk verricht.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:17 schreef TheArt het volgende:
Het mag dus duidelijk zijn dat Brown in het vervolg maar sprints moet gaan aantrekken. Dit was nutteloos werk.
volgens de NOS sprintte een groepje van 10 manquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:30 schreef Bismarck het volgende:
[..]
In plaats van je af te vragen waar Bos en Matthews zaten.....Want als die vooraan zaten had Brown wel voor hun werk verricht.
Ik vraag me eerder af waar Omega Pharma was...niet in de top 10 in ieder geval.
quote:'Geheim Cancellara onthuld: revolutionair trapsysteem'
© reuters
ROTTERDAM - De belangrijke klassiekers komen eraan en de fiets van Fabian Cancellara (Leopard-Trek) lijkt opnieuw voor wat deining te gaan zorgen. Vorig seizoen, toen hij het voorjaar domineerde, werd hij zwaar met de vinger nagewezen.
© epa ,,Een motortje in zijn frame, mechanische doping", zo klonk het streng. Cancellara's vriend en mechanicien Denis Migani zou aan de Belgische krant La Dernière Heure nu het mysterie hebben ontrafeld. ,,Fabian rijdt niet met een motortje, maar wel met een revolutionair trapsysteem, en dat al sinds 2007."
Het systeem zou destijds goedgekeurd zijn door de UCI.
,,Het 'Gold Race'-systeem is geproduceerd door een ingenieur en zorgt ervoor dat Fabian tot 2,5 seconde sneller kan rijden per kilometer. Er wordt ook een geheime vloeistof ingespoten zodat de wrijving voor 95 procent wordt teruggedrongen. Dat is uit de tests gebleken."
De Zwitser is de enige renner die al jaren met het systeem rondrijdt. In de bergritten van de Tour 2010 maakte ook Andy Schleck er gebruik van. De prijs? 1.100 euro. (HLN/BVDL)
tot 2,5 kan.......quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:14 schreef Ereinion het volgende:
2.5e seconden per kilometerDan zou Cancellara zonder dat systeem nog nooit een tijdrit in zijn leven gewonnen hebben.
quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:09 schreef rubbereend het volgende:
Bij Andy viel even alle wrijving weg in de bergen
Over hoeveel watt vermogensbesparing heb je het dan? 40? Dat krijg je echt niet met een supersoepel trapasje. De mechanische weerstand van een fiets is echt niet zo groot.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tot 2,5 kan.......
Alles in theorie onder laboratoriumomstandigheden natuurlijk.
http://www.cyclingnews.co(...)tive-bearings-systemquote:However, Nygaard explained that while Cancellara may have been using such technology in the past, the Gold-Race material is not being used by anyone on the Leopard Trek team. Cancellara joined the new squad this season after five years at Saxo Bank.
I think theres a bit of confusion here, Nygaard told Cyclingnews. I think they might have been attached when he was still working with Specialized [up until he left Saxo Bank at the end of 2010] but I can guarantee you 100 per cent that we are not working with these people at all.
[...]
If you look at the video, you can see that the stuff there are fiddling with is not the product that we are using, it looks like old material, Nygaard said. But I can guarantee you, I spoke to the mechanics and everything, and were not working with these people at all.
quote:# inrng Many in the media could do with some smooth crank bearings today, it would help with the back-pedalling. about 17 hours ago via web Retweeted by nygaardbn
quote:@inrng That's the collateral effect of uncritical copy-paste journalism. about 18 hours ago via web in reply to inrng
http://twitter.com/nygaardbnquote:@inrng That is 100% NOT the case. He uses the same material as the rest of the team. No collaboration with these people at @leopardtrek about 20 hours ago via web in reply to inrng
True. 2,5 seconde per km is alleen wel een behoorlijk verschil.quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:10 schreef Ericr het volgende:
De transmissiewrijving ligt tussen de 3 en 5% maar dan is volgens mij ook de wrijving van ketting en derailleur meegenomen. 1% op het geheel aan wrijving winnen kan natuurlijk op lange afstanden wel aardig doortellen en zeker als de geclaimde 95% winst op de weerstand van de trapas ook echt wordt gehaald. Maar dat zal maar een gedeelte zijn van de volledige transmissieweerstand, maar tegelijkertijd gaat het aan de top om verschillen van tienden van een procent of enkele
procenten.
Het is 3,5% winst als er 50 Km/uur gereden wordt, dat zou alleen kunnen als de geclaimde 95% vermindering van de transmissiewrijving werkelijkheid is. Kan het me eerlijk gezegd amper voorstellen omdat lagers veel minder weerstand hebben dan bijvoorbeeld de ketting.quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
True. 2,5 seconde per km is alleen wel een behoorlijk verschil.
De nettowinst zou inderdaad nog een stuk lager zijn omdat de luchtweerstand kwadratisch toeneemt naar mate je harder gaat.quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:45 schreef Tommeke het volgende:
Maar om 3,5% sneller te gaan moet je toch een exponentieel aantal watts vermogen meer behalen omdat je luchtweerstand niet lineair hoger wordt?
Daarom is de houding inderdaad het allerbelangrijkst, belangrijker nog dan de aerodynamica van je fiets.
Op internet staat zoveel over tijdrijden en aerodynamica etc. Erg interessant.
quote:Frederik Willems mag maandenlang niet koersen
Pech voor Frederik Willems: de 31-jarige renner van Omega Pharma-Lotto moet vrijdag geopereerd worden aan zijn knie.
Frederik Willems moest de Tirreno van de week met pijn verlaten. Onderzoek bracht aan het licht dat hij met een "prepatellair frictiesyndroom" sukkelt: dat is een onregelmatigheid op het peeskapsel van zijn knieschijf. Bij het fietsen leidt dat tot een ontsteking en dus pijn.
Het probleem kan enkel met een operatie opgelost worden. De verharding zal deze week nog worden weggesneden. Na de ingreep mag Willems drie weken niet trainen, hij mag ten vroegste twee maanden later écht koersen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |