abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94198551
Steggels sterk.
pi_94198577
Mooie wint Steegmans, geholpen door die breuk. Browne sprintte vierkant.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_94199072
Het mag dus duidelijk zijn dat Brown in het vervolg maar sprints moet gaan aantrekken. Dit was nutteloos werk.
pi_94199118
Maar Bos reed dus ook mee? Blijkbaar past dit in zijn voorbereiding voor het WK baan?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 maart 2011 @ 17:19:03 #80
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94199158
Brown was ook plan C voor de sprint :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:59:12 #81
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_94203891
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:17 schreef TheArt het volgende:
Het mag dus duidelijk zijn dat Brown in het vervolg maar sprints moet gaan aantrekken. Dit was nutteloos werk.
Wat een ongefundeerd gezeik weer op Brown. Hij was inderdaad plan c en heeft onderweg al het nodige werk gedaan, maar staat er wel gewoon als het moet. Gewoon een prima prestatie.
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:30:44 #82
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_94205624
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:17 schreef TheArt het volgende:
Het mag dus duidelijk zijn dat Brown in het vervolg maar sprints moet gaan aantrekken. Dit was nutteloos werk.
In plaats van je af te vragen waar Bos en Matthews zaten.....Want als die vooraan zaten had Brown wel voor hun werk verricht.

Ik vraag me eerder af waar Omega Pharma was...niet in de top 10 in ieder geval.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_94206847
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:30 schreef Bismarck het volgende:

[..]

In plaats van je af te vragen waar Bos en Matthews zaten.....Want als die vooraan zaten had Brown wel voor hun werk verricht.

Ik vraag me eerder af waar Omega Pharma was...niet in de top 10 in ieder geval.
volgens de NOS sprintte een groepje van 10 man

http://www.sporza.be/cm/s(...)_wielrennen/1.983359
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_94207862
quote:
'Geheim Cancellara onthuld: revolutionair trapsysteem'

© reuters
ROTTERDAM - De belangrijke klassiekers komen eraan en de fiets van Fabian Cancellara (Leopard-Trek) lijkt opnieuw voor wat deining te gaan zorgen. Vorig seizoen, toen hij het voorjaar domineerde, werd hij zwaar met de vinger nagewezen.


© epa ,,Een motortje in zijn frame, mechanische doping", zo klonk het streng. Cancellara's vriend en mechanicien Denis Migani zou aan de Belgische krant La Dernière Heure nu het mysterie hebben ontrafeld. ,,Fabian rijdt niet met een motortje, maar wel met een revolutionair trapsysteem, en dat al sinds 2007."

Het systeem zou destijds goedgekeurd zijn door de UCI.

,,Het 'Gold Race'-systeem is geproduceerd door een ingenieur en zorgt ervoor dat Fabian tot 2,5 seconde sneller kan rijden per kilometer. Er wordt ook een geheime vloeistof ingespoten zodat de wrijving voor 95 procent wordt teruggedrongen. Dat is uit de tests gebleken."

De Zwitser is de enige renner die al jaren met het systeem rondrijdt. In de bergritten van de Tour 2010 maakte ook Andy Schleck er gebruik van. De prijs? 1.100 euro. (HLN/BVDL)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 maart 2011 @ 20:09:36 #85
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94208242
Bij Andy viel even alle wrijving weg in de bergen :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_94208589
2.5e seconden per kilometer :') Dan zou Cancellara zonder dat systeem nog nooit een tijdrit in zijn leven gewonnen hebben.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 maart 2011 @ 20:22:33 #87
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94209046
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:14 schreef Ereinion het volgende:
2.5e seconden per kilometer :') Dan zou Cancellara zonder dat systeem nog nooit een tijdrit in zijn leven gewonnen hebben.
tot 2,5 kan.......

Alles in theorie onder laboratoriumomstandigheden natuurlijk.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 16 maart 2011 @ 20:24:06 #88
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94209148
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:09 schreef rubbereend het volgende:
Bij Andy viel even alle wrijving weg in de bergen :D
:D :D
pi_94221664
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 20:22 schreef rubbereend het volgende:

[..]

tot 2,5 kan.......

Alles in theorie onder laboratoriumomstandigheden natuurlijk.
Over hoeveel watt vermogensbesparing heb je het dan? 40? Dat krijg je echt niet met een supersoepel trapasje. De mechanische weerstand van een fiets is echt niet zo groot.
pi_94222168
De transmissiewrijving ligt tussen de 3 en 5% maar dan is volgens mij ook de wrijving van ketting en derailleur meegenomen. 1% op het geheel aan wrijving winnen kan natuurlijk op lange afstanden wel aardig doortellen en zeker als de geclaimde 95% winst op de weerstand van de trapas ook echt wordt gehaald. Maar dat zal maar een gedeelte zijn van de volledige transmissieweerstand, maar tegelijkertijd gaat het aan de top om verschillen van tienden van een procent of enkele procenten.
  donderdag 17 maart 2011 @ 07:08:57 #91
43584 Beregd
absolutely inch perfect
  donderdag 17 maart 2011 @ 07:23:21 #92
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94226521
Nygaard zegt dat ze het Gold-Race systeem niet gebruiken bij Leopard-Trek. Ook Cancellara zou het nu niet (meer) gebruiken:

quote:
However, Nygaard explained that while Cancellara may have been using such technology in the past, the Gold-Race material is not being used by anyone on the Leopard Trek team. Cancellara joined the new squad this season after five years at Saxo Bank.

I think theres a bit of confusion here, Nygaard told Cyclingnews. I think they might have been attached when he was still working with Specialized [up until he left Saxo Bank at the end of 2010] but I can guarantee you 100 per cent that we are not working with these people at all.

[...]

If you look at the video, you can see that the stuff there are fiddling with is not the product that we are using, it looks like old material, Nygaard said. But I can guarantee you, I spoke to the mechanics and everything, and were not working with these people at all.
http://www.cyclingnews.co(...)tive-bearings-system

quote:
# inrng Many in the media could do with some smooth crank bearings today, it would help with the back-pedalling. about 17 hours ago via web Retweeted by nygaardbn
quote:
@inrng That's the collateral effect of uncritical copy-paste journalism. about 18 hours ago via web in reply to inrng
quote:
@inrng That is 100% NOT the case. He uses the same material as the rest of the team. No collaboration with these people at @leopardtrek about 20 hours ago via web in reply to inrng
http://twitter.com/nygaardbn
pi_94226979
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 00:10 schreef Ericr het volgende:
De transmissiewrijving ligt tussen de 3 en 5% maar dan is volgens mij ook de wrijving van ketting en derailleur meegenomen. 1% op het geheel aan wrijving winnen kan natuurlijk op lange afstanden wel aardig doortellen en zeker als de geclaimde 95% winst op de weerstand van de trapas ook echt wordt gehaald. Maar dat zal maar een gedeelte zijn van de volledige transmissieweerstand, maar tegelijkertijd gaat het aan de top om verschillen van tienden van een procent of enkele
procenten.
True. 2,5 seconde per km is alleen wel een behoorlijk verschil.
pi_94227221
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 08:16 schreef Tommeke het volgende:

[..]

True. 2,5 seconde per km is alleen wel een behoorlijk verschil.
Het is 3,5% winst als er 50 Km/uur gereden wordt, dat zou alleen kunnen als de geclaimde 95% vermindering van de transmissiewrijving werkelijkheid is. Kan het me eerlijk gezegd amper voorstellen omdat lagers veel minder weerstand hebben dan bijvoorbeeld de ketting.

Bij Spartacus zal het eerder een combinatie zijn van een goede houding op de fiets die zorgt voor een lage luchtweerstand en een zeer hoog vermogen dat hij langdurig kan wegtrappen.

Houding is misschien wel de belangrijkste factor. Dat weten Gesink en Rabobank nu ook wel, daar valt hoe dan ook de meeste winst te boeken.
pi_94227394
Maar om 3,5% sneller te gaan moet je toch een exponentieel aantal watts vermogen meer behalen omdat je luchtweerstand niet lineair hoger wordt?
Daarom is de houding inderdaad het allerbelangrijkst, belangrijker nog dan de aerodynamica van je fiets.

Op internet staat zoveel over tijdrijden en aerodynamica etc. Erg interessant.
pi_94227767
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 08:45 schreef Tommeke het volgende:
Maar om 3,5% sneller te gaan moet je toch een exponentieel aantal watts vermogen meer behalen omdat je luchtweerstand niet lineair hoger wordt?
Daarom is de houding inderdaad het allerbelangrijkst, belangrijker nog dan de aerodynamica van je fiets.

Op internet staat zoveel over tijdrijden en aerodynamica etc. Erg interessant.
De nettowinst zou inderdaad nog een stuk lager zijn omdat de luchtweerstand kwadratisch toeneemt naar mate je harder gaat.

Het klinkt eerder als een soort van reclamestunt om een niet bewezen technologie aan de man te brengen.

De banden goed oppompen en de juiste compound heeft in ieder geval een groter effect. Rolweerstand valt nog redelijk op te winnen en de bandenkeuze onder invloed van sponsorbelangen kan wel eens het verschil uitmaken of je een tijdrit wint of niet. Eigenlijk nog erger voor de mindere tijdrijder die goed in het klassement staat omdat de rolweerstand bij lagere snelheden een grotere rol speelt. Als dan of je banden niet goed opgepompt zijn of de compound van de band niet optimaal is zal je veel meer verliezen dan bij wat winst op de transmissieweerstand.
pi_94234851
quote:
Frederik Willems mag maandenlang niet koersen

Pech voor Frederik Willems: de 31-jarige renner van Omega Pharma-Lotto moet vrijdag geopereerd worden aan zijn knie.

Frederik Willems moest de Tirreno van de week met pijn verlaten. Onderzoek bracht aan het licht dat hij met een "prepatellair frictiesyndroom" sukkelt: dat is een onregelmatigheid op het peeskapsel van zijn knieschijf. Bij het fietsen leidt dat tot een ontsteking en dus pijn.

Het probleem kan enkel met een operatie opgelost worden. De verharding zal deze week nog worden weggesneden. Na de ingreep mag Willems drie weken niet trainen, hij mag ten vroegste twee maanden later écht koersen.
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:08:09 #98
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_94235196
Johnny Hoogerland maakt zn rentree in de Ronde van Catalonië.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:13:09 #99
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_94235374
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:58 schreef wimderon het volgende:

[..]

franklop kom er maar in!
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_94236928
Ruben Plaza kan overigens een streep trekken door een groot deel van zijn seizoen na die val in Murcia waarbij hij zijn rechterbeen brak. Hij hoopt weer fit te zijn voor de Vuelta.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')