Ik tank helemaal vol, betalen moet je toch en er je komt er toch niet onderuit. De enige besparing die je hebt is minder rijden.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:24 schreef MCH het volgende:
TS heeft geen eigen auto (wel een rijbewijs) dus hoeft gelukkig nu geen bizarre prijzen te betalen voor brandstof, maar hij leest natuurlijk wel de krant. In het lokale sufferdje (Dagblad van het Noorden) wordt hier ook aandacht aan besteed. En nu las ik dat mensen niet meer helemaal de tank volgooien omdat dat zo duur is. Net alsof twee keer de helft goedkoper is als een volle tank.
2x de helft = kwartje.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:26 schreef MCH het volgende:
Wie wacht er ook nog steeds op het kwartje van Kok?
Meldtttt!quote:Op maandag 7 maart 2011 23:26 schreef MCH het volgende:
Wie wacht er ook nog steeds op het kwartje van Kok?
Dat kost het niet. of je nu 1 keer per 2 weken vol tankt of een halfe tank per week, de totaalprijs is hetzelfde.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:25 schreef Dartanion het volgende:
Ongegronde klacht
Een volle tank kost meer uit eindelijk!
Wat weer wegvalt tegen het opnieuw naar het tankstation en terug rijden (al is het maar op en af rijden) - het afkoelen van de motor en het opnieuw starten, optrekken in zijn een.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:28 schreef vannilesoep het volgende:
Strikt genomen zul je zuiniger rijden met minder brandstof in de tank (de massa is immers minder). Wel verwaarloosbaar lijkt me...
Deutschland of Belgie?quote:Op maandag 7 maart 2011 23:28 schreef Rifoki het volgende:
Zojuist volgetankt a ¤ 1,42 euro ongelood de liter. Eens met TS.
1,49 hier. Bier is goedkoper.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:28 schreef Rifoki het volgende:
bedankt voor de tip, nu de lente nogquote:Op maandag 7 maart 2011 23:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Tank halfvol doen en dan de auto even in de zon laten staan. Zon -> warmte -> benzine zet uit -> volle tank!
Auto staat savonds buiten, koelt af----> benzine krimpt.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Tank halfvol doen en dan de auto even in de zon laten staan. Zon -> warmte -> benzine zet uit -> volle tank!
Bier is ook beter voor je dus ik zou het wel weten.quote:
das lekker tanken!quote:Op maandag 7 maart 2011 23:30 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
vandaag volgetankt voor 1 euro per liter
goedkope halveliters
Daarom alleen overdag rijden. Kwestie van plannen.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:30 schreef cvboer het volgende:
[..]
Auto staat savonds buiten, koelt af----> benzine krimpt.
Je hebt alleen minder brandstof in je tank gedonderd.....quote:Op maandag 7 maart 2011 23:30 schreef Schalks. het volgende:
Ik ken ook van die mensen die zeggen:
'Ik let gewoon op de prijs en tank voor 50 euro, ga ik er niks op achteruit'
Belgie. Ik ging ongepland naar de bioscoop daar en bij vertrek ging 't lampje branden. Perfect timing!quote:
Als je morgen je tank vol dure benzie gooit terwijl overmorgen de prijzen lager liggen...quote:Op maandag 7 maart 2011 23:28 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat kost het niet. of je nu 1 keer per 2 weken vol tankt of een halfe tank per week, de totaalprijs is hetzelfde.
jerrycans achterin ook volgetankt?quote:Op maandag 7 maart 2011 23:31 schreef Rifoki het volgende:
[..]
Belgie. Ik ging ongepland naar de bioscoop daar en bij vertrek ging 't lampje branden. Perfect timing!
Ga dan fietsen, dan vliegen de kilo's er ook afquote:Op maandag 7 maart 2011 23:31 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Als je morgen je tank vol dure benzie gooit terwijl overmorgen de prijzen lager liggen...
En het scheelt al snel 10tallen kilo's aan massa die niet voortbewogen hoeven worden
Telt niet, prijzen kunnen ook stijgen.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:31 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Als je morgen je tank vol dure benzie gooit terwijl overmorgen de prijzen lager liggen...
En het scheelt al snel 10tallen kilo's aan massa die niet voortbewogen hoeven worden
Nee, wel de lege flesjes die we in de bioscoop hadden volgegooid, verkoop ik morgen wel op kantoor voor 1,50.quote:
Goed bezigquote:Op maandag 7 maart 2011 23:33 schreef Rifoki het volgende:
[..]
Nee, wel de lege flesjes die we in de bioscoop hadden volgegooid, verkoop ik morgen wel op kantoor voor 1,50.
Is niet zo. Het kost minder geld, maar het is exact net zo goedkoop/duur.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:35 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Hoe kan je nou niet begrijpen dat een halfvolle tank brandstof goedkoper is dan een volle tank brandstof.
Bij jou misschien, dikkequote:Op maandag 7 maart 2011 23:32 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ga dan fietsen, dan vliegen de kilo's er ook af
Nee, het is de helft goedkoper. Dat je minder benzine hebt, minder afstand kan maken en gewoon weer eerder moet tanken, is iets anders.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:36 schreef illusions het volgende:
[..]
Is niet zo. Het kost minder geld, maar het is exact net zo goedkoop/duur.
heb je dan een heel klein autootje mee?quote:Op maandag 7 maart 2011 23:43 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Hier ben ik rond de 90 euro kwijt voor een volle tank en als ik 's zomers in Irak ben heb ik voor 3 dollar een volle tank.
Life's not fair
Je geeft minder geld uit, maar het is niet goedkoper. Of je nou voor 10 euro tankt of voor 100 euro, de benzine blijft even duur - ¤X,XX per liter.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:39 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Nee, het is de helft goedkoper. Dat je minder benzine hebt, minder afstand kan maken en gewoon weer eerder moet tanken, is iets anders.
quote:Op maandag 7 maart 2011 23:25 schreef GGMM het volgende:
Ja, want twee keer de helft is 0,25.
Slimme mensen.
quote:Op maandag 7 maart 2011 23:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
twee keer de helft is een kwart dus behoorlijk domme mensen inderdaad
Nee, gewoon nee. Twee keer de helft is geen kwart. Twee keer 0,5 is een kwart twee keer de helft van 1 is een kwart, maar twee keer de helft is niet per definitie een kwart falende wijsneuzen.quote:
Nee valt mee, daar heb ik een Mini Cooper Squote:Op maandag 7 maart 2011 23:43 schreef lekkerdrinken het volgende:
[..]
heb je dan een heel klein autootje mee?
Sukkel, ga jij maar terug naar de basisschoolquote:Op maandag 7 maart 2011 23:45 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee, gewoon nee. Twee keer de helft is geen kwart. Twee keer 0,5 is een kwart twee keer de helft van 1 is een kwart, maar twee keer de helft is niet per definitie een kwart falende wijsneuzen.
Voor 3 dollar krijg je volgens Wikipedia nog geen 8 liter (a $0.38/L). Een klein verschil ok, maar voor 3 euro je tank volgooien doe je toch echt in Venezuela @ $0.02/L. En dan mag je nog een grote tank hebben ook, want daar heb je voor 3 euro ruim 180 liter.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:45 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Nee valt mee, daar heb ik een Mini Cooper S
Oke vertel me even, wat is 2 keer de helft van 8?quote:Op maandag 7 maart 2011 23:45 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Sukkel, ga jij maar terug naar de basisschool
lol watte?quote:Op maandag 7 maart 2011 23:45 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee, gewoon nee. Twee keer de helft is geen kwart. Twee keer 0,5 is een kwart twee keer de helft van 1 is een kwart, maar twee keer de helft is niet per definitie een kwart falende wijsneuzen.
4quote:Op maandag 7 maart 2011 23:50 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Oke vertel me even, wat is 2 keer de helft van 8?
I kid you not.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:51 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
You fucking joke me about venezuela.
2 natuurlijk. De helft van 8 is 4, de helft van 4 is 2. Niet zo moeilijk toch?quote:Op maandag 7 maart 2011 23:50 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Oke vertel me even, wat is 2 keer de helft van 8?
Niet zo bijdehand schat, je weet wat ik bedoel. Benzine kost gewoon geen kut daar, en al helemaal in vergelijking met hier.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:49 schreef illusions het volgende:
[..]
Voor 3 dollar krijg je volgens Wikipedia nog geen 8 liter (a $0.38/L). Een klein verschil ok, maar voor 3 euro je tank volgooien doe je toch echt in Venezuela @ $0.02/L. En dan mag je nog een grote tank hebben ook, want daar heb je voor 3 euro ruim 180 liter.
Kost inderdaad geen kut, want ze willen gewoon geld.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:52 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Niet zo bijdehand schat, je weet wat ik bedoel. Benzine kost gewoon geen kut daar, en al helemaal in vergelijking met hier.
Dat was de vraag niet. Hij zei niet doe eens 2 keer de helft van 8, nee, hij begon deze zin met "wat is". Dat verandert de zaak en levert op 2 keer (de helft van 8), wat dus 8 is. Die hele 2x0.5 discussie is verder de meest irritante kutdiscussie die er is, dus ik hou er nu ook over op.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:52 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
2 natuurlijk. De helft van 8 is 4, de helft van 4 is 2. Niet zo moeilijk toch?
Hij vroeg 2x de helft. Ik geef hem de helft en nog een keer de helft. 2x dus.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:54 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet. Hij zei niet doe eens 2 keer de helft van 8, nee, hij begon deze zin met "wat is". Dat verandert de zaak en levert op 2 keer (de helft van 8), wat dus 8 is. Die hele 2x0.5 discussie is verder de meest irritante kutdiscussie die er is, dus ik hou er nu ook over op.
Je neemt nu de helft van de helft, dat is niet hetzelfde als 2 keer de helft. 2 keer de helft van 8 is 2 keer 4 is dus 8. 2 keer de helft van 1 is 2 keer 0,5 en is dus 0,25 een kwart van 1 dus, maar dat maakt 2 keer de helft nog niet per definitie een kwart.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:52 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
2 natuurlijk. De helft van 8 is 4, de helft van 4 is 2. Niet zo moeilijk toch?
Bewijs.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:54 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
[..]
Kom eens met bewijs dan..? Wat moet dan in hemelsnaam het minimum inkomen daar zijn..?
Echt niet, Irakese mannen willen kutquote:Op maandag 7 maart 2011 23:53 schreef dogtagz het volgende:
[..]
Kost inderdaad geen kut, want ze willen gewoon geld.
180 liter voor drie dollar.. neem een ander in de maling..quote:Op maandag 7 maart 2011 23:55 schreef illusions het volgende:
[..]
Bewijs.Zoek het ff lekker uit. Algemeen bekend feit dat het daar het goedkoopst ter wereld is.
Het tankstation nietquote:Op maandag 7 maart 2011 23:55 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Echt niet, Irakese mannen willen kut
Jij hebt het ook niet juist. Hoe kan 2 keer de helft van 8 nou wel 8 zijn, maar 2 keer de helft van 1 niet? Dat is exact dezelfde som, alleen andere getallen. 2x0,5=1. Je verwart het met 0,5x0,5 en dat is wel 0,25, maar dat is de helft keer de helft, en niet 2x de helft. Nu stop ik echt.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:55 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je neemt nu de helft van de helft, dat is niet hetzelfde als 2 keer de helft. 2 keer de helft van 8 is 2 keer 4 is dus 8. 2 keer de helft van 1 is 2 keer 0,5 en is dus 0,25 een kwart van 1 dus, maar dat maakt 2 keer de helft nog niet per definitie een kwart.
Tankstation? In Noord Irak heeft 1 op de 4 mensen een pomp voor z'n deurquote:
Nee je betaalt ook met geld, niet met ribben.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:58 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Tankstation? In Noord Irak heeft 1 op de 4 mensen een pomp voor z'n deurHet is niet zoals hier, waar je naar een Shell of een Texaco rijdt en betaalt met een rib uit je lijf
Turkije ¤ 1,825quote:Op maandag 7 maart 2011 23:42 schreef lekkerdrinken het volgende:
dit zijn nog eens brandstofprijzen:
euro 95
1 Turkije ¤ 1,825
[..]
http://www.brandstofprijz(...)en-europa.php?sort=4
Nee, we betalen met kut en ribbenquote:Op maandag 7 maart 2011 23:59 schreef dogtagz het volgende:
[..]
Nee je betaalt ook met geld, niet met ribben.
En je zegt het zelf al, je hebt het over Noord Irak.
Je kan niet stoppen de discussie is te aantrekkelijk.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:57 schreef illusions het volgende:
[..]
Jij hebt het ook niet juist. Hoe kan 2 keer de helft van 8 nou wel 8 zijn, maar 2 keer de helft van 1 niet? Dat is exact dezelfde som, alleen andere getallen. 2x0,5=1. Je verwart het met 0,5x0,5 en dat is wel 0,25, maar dat is de helft keer de helft, en niet 2x de helft. Nu stop ik echt.
Hahahaha tja sorry ik begin ook een beetje apart te reageren als ik moe benquote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:00 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Nee, we betalen met kut en ribben
Oke, hou op. Ik moet slapen
Oke, droom zacht snoesquote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:00 schreef dogtagz het volgende:
[..]
Hahahaha tja sorry ik begin ook een beetje apart te reageren als ik moe ben
Wat loopt Noorwegen de boel te beflikkerenquote:Op maandag 7 maart 2011 23:42 schreef lekkerdrinken het volgende:
euro 95
2 Noorwegen ¤ 1,817
noorwegen diesel: 1,740
hatsee!
Het is een van de grootste olielanden en de benzineprijs is fixed en wordt ook nog eens gesubsidieerd door de overheid.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:56 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
[..]
180 liter voor drie dollar.. neem een ander in de maling..
Als ik twee halve appels pak heb ik een hele appel.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:57 schreef illusions het volgende:
[..]
Jij hebt het ook niet juist. Hoe kan 2 keer de helft van 8 nou wel 8 zijn, maar 2 keer de helft van 1 niet? Dat is exact dezelfde som, alleen andere getallen. 2x0,5=1. Je verwart het met 0,5x0,5 en dat is wel 0,25, maar dat is de helft keer de helft, en niet 2x de helft. Nu stop ik echt.
Groot gelijk hoor, al moet je 3 keer op een dag tanken... maakt niet uit, gewoon voor een tientje blijven tanken.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:45 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Ik blijf gewoon voor een tientje tanken iedere keer. mij pakken ze niet.
dat zeg ik tochquote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:03 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Als ik twee halve appels pak heb ik een hele appel.
Als ik met een mes een appel 2x door de helft doe heb ik 4x een kwart appel.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:03 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Als ik twee halve appels pak heb ik een hele appel.
Sleutelwoord. Het gaat om 2 keer de helft niet om 2 keer door de helft.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:05 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als ik met een mes een appel 2x door de helft doe heb ik 4x een kwart appel.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Groot gelijk hoor, al moet je 3 keer op een dag tanken... maakt niet uit, gewoon voor een tientje blijven tanken.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:06 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Sleutelwoord. Het gaat om 2 keer de helft niet om 2 keer door de helft.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:05 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als ik met een mes van een appel 2x de helft snij heb ik 4 stukken appel.
Het gaat er toch om hoeveel het degene die het tankt kost. Dus de helft, want hij neemt maar de helft. Wat er daarna gebeurt is allemaal gissen, misschien wordt het gebruik ook zelfs minder (=aannemlijk bij de armen).quote:Op maandag 7 maart 2011 23:44 schreef illusions het volgende:
[..]
Je geeft minder geld uit, maar het is niet goedkoper. Of je nou voor 10 euro tankt of voor 100 euro, de benzine blijft even duur - ¤X,XX per liter.
2x de helft van een appel is 2x de helft van een appel, hoe je het ook wendt of keert.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:10 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Dan heb je niet 2 keer de helft van een appel, maar 2 keer de helft van 2 halve appels.
Wees blij dat niemand je wees op je foutieve 'als' gebruik.quote:
Ja 1 appel dus. Jij wring jezelf in de gekste bochten om te legitimeren dat het een kwart is.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:12 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
2x de helft van een appel is 2x de helft van een appel, hoe je het ook wendt of keert.
Bedankt, maar zulksquote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:13 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Wees blij dat niemand je wees op je foutieve 'als' gebruik.
[..]
Nee, jij vergist goedkoop/duur met de definitie van kosten. Als je minder tankt, gaan je kosten omlaag, maar het wordt er niet goedkoper op. De enige manier om goedkoper te tanken, is een tankstation vinden waar de prijs per liter goedkoper is.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:12 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Het gaat er toch om hoeveel het degene die het tankt kost. Dus de helft, want hij neemt maar de helft. Wat er daarna gebeurt is allemaal gissen, misschien wordt het gebruik ook zelfs minder (=aannemlijk bij de armen).
Maar daar moet je ook nog naar toe rijden waardoor het dus weer duurder kan worden...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:15 schreef illusions het volgende:
[..]
Nee, jij vergist goedkoop/duur met de definitie van kosten. Als je minder tankt, gaan je kosten omlaag, maar het wordt er niet goedkoper op. De enige manier om goedkoper te tanken, is een tankstation vinden waar de prijs per liter goedkoper is.
Je leest dingen die er niet zijn. Ik snij 2x een appel door de helft. 2x door de helft, 2x de helft. 4 stukken. 1 kwart.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:13 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Wees blij dat niemand je wees op je foutieve 'als' gebruik.
[..]
Ja 1 appel dus. Jij wring jezelf in de gekste bochten om te legitimeren dat het een kwart is.
Nog één keertje dan:quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:12 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
2x de helft van een appel is 2x de helft van een appel, hoe je het ook wendt of keert.
Je hebt pas 1x de helft genomen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:19 schreef illusions het volgende:
GVD FRUSTREREND KAN NIET AANZIEN MOET POSTEN
MEN HEEFT EEN WATERMLOEN, SNIJDT DEZE DOOR DE HELFT. NU HEEFT MEN 2 KEER DE HELFT. MEN LIJMT DEZE HELFTEN WEER AN ELKANDER, EN ZIE. MEN HEEFT NU WEER 1 WATERMELOEN. DIE WEL EEN BEETJE RAAR PROEFT MAAR KOMT DOOR DE LIJM.
Maar wat nou als je pas op de helft van de helft was? 2x de helft zeg maar.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:22 schreef illusions het volgende:
Ooooof.... je rijdt naar werk, maar op de helft realiseer je je dat je je portemonnee bent vergeten (fuck, dat zijn een hoop je's). Je rijdt dus weer terug. Nu ben je thuis, en heb je 2 keer de helft gereden. Dat was dus net zo lang rijden als 1 keer naar je werk.
Tot hier klopt het.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:16 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Je leest dingen die er niet zijn. Ik snij 2x een appel door de helft. 2x door de helft
En hier ga je de fout in. Je hebt 1 appel jij snijdt die door de helft dan heb je 2 halve appels. Deze 2 halve appels zijn samen 1 appel. 2 keer de helft van de appel is dus 1 appel.quote:, 2x de helft. 4 stukken. 1 kwart.
quote:Op maandag 7 maart 2011 23:45 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:19 schreef illusions het volgende:
GVD FRUSTREREND KAN NIET AANZIEN MOET POSTEN
MEN HEEFT EEN WATERMLOEN, SNIJDT DEZE DOOR DE HELFT. NU HEEFT MEN 2 KEER DE HELFT. MEN LIJMT DEZE HELFTEN WEER AN ELKANDER, EN ZIE. MEN HEEFT NU WEER 1 WATERMELOEN. DIE WEL EEN BEETJE RAAR PROEFT MAAR KOMT DOOR DE LIJM.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:00 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je kan niet stoppen de discussie is te aantrekkelijk.
Die factor moet je zeker in overweging nemen ja. Ik de praktijk zul je waarschijnlijk rond de 0.25±.04 zitten.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:24 schreef dogtagz het volgende:
Maar wat als je net iets meer snijdt?
Het snijden van een appel is namelijk al moeilijk genoeg...
dan krijg je zoiets als iets meer dan de helft(0.54,3234)appel..
Dan heb ik altijd nog 2 keer een kwart voor niks gereden, en niet twee keer de helft.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:22 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Maar wat nou als je pas op de helft van de helft was? 2x de helft zeg maar.
Wat ik daar zei klopt niet helemaal, maar 2 keer de helft is dus geen kwart.quote:
In deze hypothese hebben we een appelhalveermachine.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:24 schreef dogtagz het volgende:
2x de helft is dus eigenlijk 2x een kwart?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:26 schreef illusions het volgende:
[..]
Dan heb ik altijd nog 2 keer een kwart voor niks gereden, en niet twee keer de helft.
Komt hier een einde aan?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:27 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
2x de helft is dus eigenlijk 2x een kwart?
Nee, in jouw geval heb je gewoon 2x een kwart gereden. Dat is net zo ver als 1 keer de helft rijden. Kwam je er op de helft pas achter dat je je portemonnee was vergeten, dan had je 2 keer de helft voor niks gereden. Net zo ver als 1 enkeltje, helemaal voor jan lul.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:27 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
2x de helft is dus eigenlijk 2x een kwart?
Doorgaans niet.quote:
Hier heb je trouwens een ander apparaat.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:26 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Wat ik daar zei klopt niet helemaal, maar 2 keer de helft is dus geen kwart.
[..]
In deze hypothese hebben we een appelhalveermachine.
Dat viel mij ook op, valt me mee dat dat volk nog niet in opstand komtquote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:00 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Turkije ¤ 1,825
Als je dat gaat afzetten naar het gemiddelde inkomen in Turkije is dat te vergelijken met dat wij in Nederland ca ¤ 8,00 per liter zouden moeten betalen.
Ja, je hebt wel net zo lang gereden als 1 keer naar je werk, maar je bent wel weer thuis ipv op je werk.... dus eigenlijk heb je na 2 x de helft rijden gewoon niets.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:22 schreef illusions het volgende:
Ooooof.... je rijdt naar werk, maar op de helft realiseer je je dat je je portemonnee bent vergeten (fuck, dat zijn een hoop je's). Je rijdt dus weer terug. Nu ben je thuis, en heb je 2 keer de helft gereden. Dat was dus net zo lang rijden als 1 keer naar je werk.
Nee, het kost je in feite dus 2 keer rijden, waarvan je 2x de helft, dus 1 volledige keer voor niets hebt gereden.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel net zo lang gereden als 1 keer naar je werk, maar je bent wel weer thuis ipv op je werk.... dus eigenlijk heb je na 2 x de helft rijden gewoon niets.
Dus volgens jou is 2 keer de helft 0? Interessant. Deze nieuwe informatie maakt dat we volledig overnieuw moeten beginnen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel net zo lang gereden als 1 keer naar je werk, maar je bent wel weer thuis ipv op je werk.... dus eigenlijk heb je na 2 x de helft rijden gewoon niets.
Dat verhaal gaat niet op. Omdat je al op de helft van de helft zat toen die homo binnen kwam.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:33 schreef illusions het volgende:
Ik was dus zaterdagavond in de kroeg, aan het pissen ... toen ik op de helft was kwam er een homo binnen lopen en die wou naast mij ook gaan pissen, ik schrok me dood, kneep af, en vervolgde mijn pissessie later weer.
Uiteindelijk had ik 1 volledige keer gepist. Ik wist dat het geen 0,25 keer pissen was, omdat ik nu voldaan was en mijn zindelijke blaas mij niet meer zei dat ik naar de WC moest.
Goedkoper als? Alsjeblieft zegquote:Op maandag 7 maart 2011 23:24 schreef MCH het volgende:
Net alsof twee keer de helft goedkoper is als een volle tank.
Pleur op, dit topic is al gevolueerd naar iets hogers.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:33 schreef vergezocht het volgende:
Das idd een stomme redenering.
Het maakt over het lange termijn niks uit of je nou helemaal volgooit of niet. Kijk, om het te verduidelijken, stel je voor dat je altijd tankt tot 3/4 of 75% vol. Dat betekent dat je elke keer aan de pomp je tank bijvult tot dat niveau.
Omdat je geen volle tank hebt, ligt het voor de hand dat je een klein beetje sneller terug naar het station zal moeten gaan om hem opnieuw bij te vullen. Minder tijd dus tussen tankbeurtjes dan als je hem altijd op vol had staan.
Je hebt dus een gelijke hoeveelheid benzine aangekocht over het lange termijn, het betekent alleen dat je vaker tankt, en niet dat je meer kilometers uit je auto krijgt.
De echte oplossing ligt overigens net daar bij dat laatste punt. Je moet meer km uit je auto krijgen, en dit doe je door je auto efficienter te maken. Die tips kan je vast online vinden op een of andere site. Succes!![]()
[/opa modus]
Daar hebben we een oplossing voor:quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:24 schreef dogtagz het volgende:
Echt niet, ik zat op de helft.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:34 schreef Albertson het volgende:
[..]
Dat verhaal gaat niet op. Omdat je al op de helft van de helft zat toen die homo binnen kwam.
Maar als je vervolgens naar huis rijdt heb je 2x de afstand gereden en je bent slechts 1x het traject door. 2x de helft is dus zowel 0 als 2.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, als je twee keer de helft weggooit (wat er in het terugrijdvoorbeeld feitelijk gebeurt) dan is 2 keer de helft 0.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:34 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Dus volgens jou is 2 keer de helft 0? Interessant. Deze nieuwe informatie maakt dat we volledig overnieuw moeten beginnen.
Spuit 11quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:35 schreef Brawler het volgende:
[..]
Goedkoper als? Alsjeblieft zeg
Verder: Terechte klacht.
Ik vond het een leuk gifjequote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:36 schreef illusions het volgende:
[..]
Wat doe je... jij was van de 0.25 side.
OMG, als we nog even doorgaan blijkt 2 x de helft pi te zijnquote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:37 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Maar als je vervolgens naar huis rijdt heb je 2x de afstand gereden en je bent slechts 1x het traject door. 2x de helft is dus zowel 0 als 2.
Helemaal niet. Waar heb je dat gehoord?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:38 schreef Barcaconia het volgende:
Maar even serieus weer:
Bekijk het eens vanuit het breukenstandpunt
2 = 2/2
0,5 = 1/2
Als je de teller vermenigvuldigd met 2, moet je de noemer ook vermenigvuldigen met 2 = 2/4.
2/4 = 1/2 = 0,5
Dan blijf je dom.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:40 schreef illusions het volgende:
Dit gaat niet goed. Ik ga stoppen met deze discussie, want voor ik het weet is het fucking 4 uur, heb ik mijn film niet gezien, nog maar 4 uurtjes om te slapen en word ik morgen moe wakker, wetende waarom: ik voel mij zo omdat ik mijn tijd gebruikt heb om op een internetforum te bewijzen dat 2x0,5 als uitkomst 1 heeft.
I WON'T DO IT.
Stond in het wiskundeforum hier op Fok.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:41 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Helemaal niet. Waar heb je dat gehoord?
Maar je hebt dan 4 keer gelopen, 2 x heen en 2 x terug toch? En je blaas 1 keer geleegd. Dus loop je 1 keer, dan heb je je blaas dus een kwart geleegd. Lijkt me logisch.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:33 schreef illusions het volgende:
Ik was dus zaterdagavond in de kroeg, aan het pissen ... toen ik op de helft was kwam er een homo binnen lopen en die wou naast mij ook gaan pissen, ik schrok me dood, kneep af, en vervolgde mijn pissessie later weer.
Uiteindelijk had ik 1 volledige keer gepist. Ik wist dat het geen 0,25 keer pissen was, omdat ik nu voldaan was en mijn zindelijke blaas mij niet meer zei dat ik naar de WC moest.
Dan heb je je blaas voor de helft geleegd, maar je staat nog in de plee.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:42 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Maar je hebt dan 4 keer gelopen, 2 x heen en 2 x terug toch? En je blaas 1 keer geleegd. Dus loop je 1 keer, dan heb je je blaas dus een kwart geleegd. Lijkt me logisch.
Of telkens de helft tanken en minder rijden.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:15 schreef illusions het volgende:
[..]
Nee, jij vergist goedkoop/duur met de definitie van kosten. Als je minder tankt, gaan je kosten omlaag, maar het wordt er niet goedkoper op. De enige manier om goedkoper te tanken, is een tankstation vinden waar de prijs per liter goedkoper is.
Echt? Als je bij het vermenigvuldigen van breuken zowel de teller als de noemer zou vermenigvuldigen zou het getal altijd hetzelfde blijven.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:42 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Stond in het wiskundeforum hier op Fok.
Zou kunnen, ik heb de basisschool nooit afgemaakt dus mijn wiskunde is niet zo best.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:44 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Echt? Als je bij het vermenigvuldigen van breuken zowel de teller als de noemer zou vermenigvuldigen zou het getal altijd hetzelfde blijven.
Ongeveer zelfde niveau want die onzin dat 2 keer de helft een kwart zou zijn blijft terugkomen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:45 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik heb de basisschool nooit afgemaakt dus mijn wiskunde is niet zo best.
Maar blijkbaar altijd nog beter dan de meesten hier op Fok.
Ja, als je weer terug loopt wel ja.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:44 schreef illusions het volgende:
[..]
Dan heb je je blaas voor de helft geleegd, maar je staat nog in de plee.
Of de tank leeggeroofd.. En dan is het goedkoper wanneer ze maar een halve tank pikken in plaats van een hele!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:44 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
misschien wordt ie wel omgelegd voordat z'n halve tank op is
Ja, maar als zijn tank vol is is de kans dat hun jerrycans vol zijn voor ze de tank hebben geleegd groter dan wanneer de tank halfvol is. In dat geval kan hij dus nog naar het tankstation rijden terwijl hij anders zou moeten lopen en aangezien tijd geld is is hij dan goedkoper uit met een volle tank.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:47 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Of de tank leeggeroofd.. En dan is het goedkoper wanneer ze maar een halve tank pikken in plaats van een hele!
Zuiniger rijden --> fixedquote:Op maandag 7 maart 2011 23:31 schreef cvboer het volgende:
[..]
Je hebt alleen minder brandstof in je tank gedonderd.....
Als je twee keer de helft van de rode letters in je plaatje weg zou halen, wat hou je dan over?quote:
Hiero Auto kopen... tips?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:51 schreef Klosje het volgende:
In welk topic werd 2x de helft ook weer een kwart, ik zou me daar graag verder in willen verdiepen
In ieder topic op FOK! waar het mogelijk is, zeker in ONZ en KLB.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:51 schreef Klosje het volgende:
In welk topic werd 2x de helft ook weer een kwart, ik zou me daar graag verder in willen verdiepen
Zie mijn editquote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:53 schreef richnigger het volgende:
[..]
En als je nou eens 4 als helft neemt?
2 keer de helft weghalen is een kwart van het oorspronkelijke aantal overhouden ja, maar als je nou de helft van de rode letters weghaalt en daarna net zoveel rode letters als over zijn (de helft van het oorspronkelijke aantal) terug zet heb je 2 keer de helft, wat weer het oorspronkelijke aantal letters is.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je twee keer de helft van de rode letters in je plaatje weg zou halen, wat hou je dan over?
1 rode letter.... nu zijn er 4 rode letters, dus nadat je 2 keer de helft weggehaald hebt is er maar een kwart van de rode letters over, ergo: 2 keer de helft is een kwart.
Ja, 4 letters....... 2 x de helft is dus 4?!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:54 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
2 keer de helft weghalen is een kwart van het oorspronkelijke aantal overhouden ja, maar als je nou de helft van de rode letters weghaalt en daarna net zoveel rode letters als over zijn (de helft van het oorspronkelijke aantal) terug zet heb je 2 keer de helft, wat weer het oorspronkelijke aantal letters is.
Dit is best een goede vind ik.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
In ieder topic op FOK! waar het mogelijk is, zeker in ONZ en KLB.
Een goed 2 x de helft topic is af en toe gewoon nodig.
En dan gaat die vent van de sloop op je auto staan springen, en dan zeg jij "M'n auto, wat doe je?!"quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:55 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
nog zo'n waarzegger
volgende keer haal ik expres een halve tank en als die op is verpats ik die bak op de sloop
Ik heb eerlijk gezegd nooit een 2 keer de helft discussie mogen aanschouwen hier. Ik vond dan ook dat ik hem wel moest voeren zodat ik de volgende keer gewoon kan reageren met "quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
In ieder topic op FOK! waar het mogelijk is, zeker in ONZ en KLB.
Een goed 2 x de helft topic is af en toe gewoon nodig.
Als het oorspronkelijke getal 4 is wel ja.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, 4 letters....... 2 x de helft is dus 4?!
2*(0.5) = 2 x 0.5 = 1quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:51 schreef harry-de-aso het volgende:
Sowieso
2(0.5) = 0.5 x 0.5 = 0.25
edit:
Immers
2(2) is ook 2 x 2
Ik zie in bovenstaande toch echt 2x 0.5 staan.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:59 schreef illusions het volgende:
[..]
0.5 x 0.5 = 0.52 = 0,25 != 2 keer de helft
In 0.5-0.5 staat ook 2 keer 0.5 je punt is?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:00 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik zie in bovenstaande toch echt 2x 0.5 staan.
Dat krijg je he, als je de brandstof nationaliseert ipv weggeeft aan slaveship corporations zoalsquote:Op maandag 7 maart 2011 23:54 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
[..]
Kom eens met bewijs dan..? Wat moet dan in hemelsnaam het minimum inkomen daar zijn..?
Jij doet echt iets fout. Vul nu maar eens 2 in ;-) dan krijg je ook in beide gevallen vier.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:59 schreef illusions het volgende:
[..]
2*(0.5) = 2 x 0.5 = 1
0.5 x 0.5 = 0.52 = 0,25 != 2 keer de helft
qftquote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:01 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
In 0.5—0.5 staat ook 2 keer 0.5 je punt is?
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:01 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
In 0.5-0.5 staat ook 2 keer 0.5 je punt is?
2x 0.5 = 0.25quote:
Nee daar staat 0.5 en -0.5, dat is een wezenlijk verschil. Dat zou in jouw optiek dan ook -1?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:01 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
In 0.5-0.5 staat ook 2 keer 0.5 je punt is?
Dus 0.5 = 2?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:02 schreef Barcaconia het volgende:
[ ik schreef: 0.5 x 0.5 = 0,25]
2x 0.5 = 0.25
Harry, ga jij maar weer terug naar je Wiskunde A lesje.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:07 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Dat je de teller en de noemer tegen elkaar wegdeelt maakt natuurlijk niet uit.
1/2 = 2/1quote:
Ja met 2 wel ja, met elk ander getal klopt het niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:02 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Jij doet echt iets fout. Vul nu maar eens 2 in ;-) dan krijg je ook in beide gevallen vier.
Je vergist je. Je zou 0.5-0.5 inderdaad kunnen beschouwen als 0.5+-0.5 maar je kan het ook gewoon beschouwen als wat er staat 0.5-0.5 dit wordt beter geillustreerd als je 0.5 als +0.5 opschrijft want dan is het +0.5-+0.5quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:04 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Nee daar staat 0.5 en -0.5, dat is een wezenlijk verschil. Dat zou in jouw optiek dan ook -1?
Zie de uitleg, misschien moet jij wat beter opletten in de les.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:07 schreef illusions het volgende:
[..]
Harry, ga jij maar weer terug naar je Wiskunde A lesje.
1/2 is een halfquote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:10 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
1/2 = 2/1
Immers als je deelt door 1 mag je die wegstrepen en krijg je
2 = 2
Of als je deelt door 2
1 = 1
Jij zegt letterlijk dat 2 en 0.5 hetzelfde getal zijn. Met rekenen op basisschoolniveau zou je al beter moeten weten.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:11 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Zie de uitleg, misschien moet jij wat beter opletten in de les.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:14 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Jij zegt letterlijk dat 2 en 0.5 hetzelfde getal zijn. Met rekenen op basisschoolniveau zou je al beter moeten weten.
Zie die rekensom dan eronder, daar bewijs ik het toch.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:12 schreef illusions het volgende:
[..]
1/2 is een half
2/1 is 2.
Dus, jij zegt ook dat: 0.5 = 2?
Ok, dan is 2 vanaf nu hetzelfde als 0,5.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:14 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Zie die rekensom dan eronder, daar bewijs ik het toch.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:14 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Zie die rekensom dan eronder, daar bewijs ik het toch.
Als je deelt door 1 mag je die inderdaad wegstrepen maar dan krijg jequote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:10 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
1/2 = 2/1
Immers als je deelt door 1 mag je die wegstrepen en krijg je
2 = 2
Of als je deelt door 2
1 = 1
Inderdaad.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was vanaf het begin een potentieel 2 x de helft topic
Lijkt me logisch, waarom zou je immers de helft doen als je niet hoeft te delen?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:17 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Als je deelt door 1 mag je die inderdaad wegstrepen maar dan krijg je
1/2 != 2
1/2 is namelijk niet delen door 1 maar delen door 2
Om 2 keer de helft te nemen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Lijkt me logisch, waarom zou je immers de helft doen als je niet hoeft te delen?
En 2x de helft is gewoon delen door 4.... en dus 0,25.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:17 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Als je deelt door 1 mag je die inderdaad wegstrepen maar dan krijg je
1/2 != 2
1/2 is namelijk niet delen door 1 maar delen door 2
Ja inderdaad, dus twee keer de helft is 0.25. Eindelijk begrijp je het nu ook! Ik wist het wel.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:17 schreef illusions het volgende:
[..]
Ok, dan is 2 vanaf nu hetzelfde als 0,5.
Gelukkig, zijn we er toch nog uit gekomen.
Flikker eens op met je offtopic gezeik.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:21 schreef xyzyx het volgende:
Minder gewicht is minder brandstof verbruik.
Gister nog de pickup truck van een vriend volgegooid met v-power, tikt lekker aan met een tank van bijna 120 liter.
Slimme vriend: een dikke pick-up met een tank van 120 liter en dan een ander voor je laten tanken...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:21 schreef xyzyx het volgende:
Minder gewicht is minder brandstof verbruik.
Gister nog de pickup truck van een vriend volgegooid met v-power, tikt lekker aan met een tank van bijna 120 liter.
2 keer de helft is net zo goedkoop (of duur net wat je wilt)quote:Op maandag 7 maart 2011 23:24 schreef MCH het volgende:
TS heeft geen eigen auto (wel een rijbewijs) dus hoeft gelukkig nu geen bizarre prijzen te betalen voor brandstof, maar hij leest natuurlijk wel de krant. In het lokale sufferdje (Dagblad van het Noorden) wordt hier ook aandacht aan besteed. En nu las ik dat mensen niet meer helemaal de tank volgooien omdat dat zo duur is. Net alsof twee keer de helft goedkoper is als een volle tank.
Nee en ik zal je uitleggen waarom met een lekkere taart.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
En 2x de helft is gewoon delen door 4.... en dus 0,25.
Hahahaquote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:22 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Flikker eens op met je offtopic gezeik.
We hadden hem zelf leeggereden dus zoveel heeft hij er niet aan verdient. Ben blij dat het mijn auto niet is, dat ding zuipt 1:4 als je zuinig rijd en ze willen er geen lpg in omdat sportautomotor (srt10)quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Slimme vriend: een dikke pick-up met een tank van 120 liter en dan een ander voor je laten tanken...
Zeker met de huidige brandstofprijzen scheelt dat bakken met geld
En jij denkt dat die taart niet direct in je gezicht belandt bij zo'n reactie?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:26 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Nee en ik zal je uitleggen waarom met een lekkere taart.
[ afbeelding ]
Stel ik snij deze taart in tweeen en ik eet de helft. Hoeveel heb ik dan op van deze taart? 1 keer de helft natuurlijk. Nu zie ik jou verlekkerd kijken en jij vraagt mij om een stukje. Ik zeg "NEE HOER" want ik wil morgen weer een halve taart eten en jij zegt beteuterd "waarom moet je nou weer 2 keer de helft van die taart eten, is 1 keer niet genoeg?
" dan zeg ik "Nu snap je het.
Hier heb je wat taart." Snap je?
Is onmogelijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
En jij denkt dat die taart niet direct in je gezicht belandt bij zo'n reactie?
Ergo: 2 x de helft is 0
Dat klinkt als een correcte berekening, om te voorkomen dat mijn nachtrust minder dan een kwart nacht wordt, moet ik jullie ook verlatenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:29 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ga slapen. Ik heb berekend dat de eerste helft van de nacht al om is en de ik de 2de helft nog kan slapen. Ik hoop dus op een goeie kwart nacht rust.
Je vergeet alleen dat je maar 1 x de helft hebt gesneden. Snij je 2 x de helft heb je 4 stukken en dus een kwart. Zo moeilijk is het niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:26 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Nee en ik zal je uitleggen waarom met een lekkere taart.
[ afbeelding ]
Stel ik snij deze taart in tweeen en ik eet de helft. Hoeveel heb ik dan op van deze taart? 1 keer de helft natuurlijk. Nu zie ik jou verlekkerd kijken en jij vraagt mij om een stukje. Ik zeg "NEE HOER" want ik wil morgen weer een halve taart eten en jij zegt beteuterd "waarom moet je nou weer 2 keer de helft van die taart eten, is 1 keer niet genoeg?
" dan zeg ik "Nu snap je het.
Hier heb je wat taart." Snap je?
[..]
Hahaha
Op het moment dat ik een 2e keer ga snijden snijd ik de helft door de helft dan heb ik dus niet 2 keer de helft maar de helft van de helft, wat inderdaad een kwart is.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:35 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat je maar 1 x de helft hebt gesneden. Snij je 2 x de helft heb je 4 stukken en dus een kwart. Zo moeilijk is het niet.
Ik weet niet hoor, maar er blijft nog net zoveel taart liggen, hij is nu alleen in stukjes. En als je 2 keer snijdt heb je 3 stukken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:35 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Op het moment dat ik een 2e keer ga snijden snijd ik de helft door de helft dan heb ik dus niet 2 keer de helft maar de helft van de helft, wat inderdaad een kwart is.
troelala troelala.....quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:32 schreef illusions het volgende:
3 maal 3 is negen, ieder zingt zijn eigen lied.
In dat eerste heb je gelijk, dat 2e niet. Ik kan in 1 snijbeweging 2 halve taarten halveren.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:37 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar er blijft nog net zoveel taart liggen, hij is nu alleen in stukjes. En als je 2 keer snijdt heb je 3 stukken.
Hoezo? Je wilt toch 2x de helft van die taart doen? Dan moet je niet maar 1 x snijden. Dan heb je namelijk 2 x een halve. Dat is namelijk iets anders.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:35 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Op het moment dat ik een 2e keer ga snijden snijd ik de helft door de helft dan heb ik dus niet 2 keer de helft maar de helft van de helft, wat inderdaad een kwart is.
Je wilt 2x de helft hebben, niet doen. Het is een som waar je de uitkomst van wilt weten. Als jij 2 helften taart eet, heb je er geen kwart op.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:39 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Hoezo? Je wilt toch 2x de helft van die taart doen? Dan moet je niet maar 1 x snijden. Dan heb je namelijk 2 x een halve. Dat is namelijk iets anders.
Nee dat is niet iets anders 2 keer een halve taart is 2 keer de helft van een taart. 1 halve taart is namelijk 1 helft van een taart. Jij wil de helft van de helft nemen en zeggen dat dat 2 keer de helft van een taart is, maar dat is fout.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:39 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Hoezo? Je wilt toch 2x de helft van die taart doen? Dan moet je niet maar 1 x snijden. Dan heb je namelijk 2 x een halve. Dat is namelijk iets anders.
Ik heb net 2 halfvolle glazen melk op dus er zit maar een kwartgevulde glas minder melk in het pak.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:42 schreef illusions het volgende:
Als dit topic vol is, verspringt het weer naar een kwart-vol topic. We hebben immers al 2x de helft van dit topic vol zitten lullen.
oeh jij kan omdenkenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:43 schreef illusions het volgende:
Dat vind ik wel relaxed bij meerdere dingen. Zoals mijn bier, als ik elke keer mijn biertje precies in 2 gelijke helften opdrink, dan heb ik weer een kwartvol glas.
Maar soms als ik 2e de helft van mijn bier drink, dan komen er ineens 20 biertjes uit.
En als ze overal 2x de helft voor betalen groeit de staatskas ook lekker.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:48 schreef illusions het volgende:
Ze zouden het ook moeten toepassen in de politiek, bijv. met het immigratiebeleid. Zo heb je straks maar 25% van het aantal immigranten als je gewoon 2x de helft naar binnen laat.
Heb je 2 taarten, dan krijg je als je 2x de helft hebt, idd een halve. En hoeveel is een halve taart van 2? Juist!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:40 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Nee dat is niet iets anders 2 keer een halve taart is 2 keer de helft van een taart. 1 halve taart is namelijk 1 helft van een taart. Jij wil de helft van de helft nemen en zeggen dat dat 2 keer de helft van een taart is, maar dat is fout.
Een halve taart van 2 wat?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:51 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Heb je 2 taarten, dan krijg je als je 2x de helft hebt, idd een halve. En hoeveel is een halve taart van 2? Juist!
Taarten natuurlijk. En ik zal je het antwoord geven voordat ik ga slapen anders lul je het weer krom. Als je een halve taart krijgt terwijl er 2 taarten zijn krijg je een kwart van alle taart die er is.quote:
Het leek een beetje alsof je het had over een halve taart van 2 jaar oud vandaar. Wat je zegt klopt trouwens maar is verre van een argument voor de opmerking "2 keer de helft is een kwart".quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:56 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Taarten natuurlijk. En ik zal je het antwoord geven voordat ik ga slapen anders lul je het weer krom. Als je een halve taart krijgt terwijl er 2 taarten zijn krijg je een kwart van alle taart die er is.
Waar tank jij dan? Hier kost het gemiddeld 1,70...quote:Op maandag 7 maart 2011 23:28 schreef Rifoki het volgende:
Maar deze 4 delen hoeven geen kwart te zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 02:09 schreef Geranium_Opa het volgende:
2 keer een halve appel is geen hele , als je deze doormidden snijdt heb je 4 partjes en je kan ze niet meer aan elkaar lijmen ofzo, denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 x 1/5e brood x de helft.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 05:54 schreef Henno het volgende:
Die strategie moeten ze in Zimbabwe ook maar volgen dan tegen de prijsverhogingen. Gewoon altijd voor 1 Zimbabwaanse dollar aan brood kopen, dat zal ze leren!
(hoeveel brood krijg je daar tegenwoordig voor trouwens?)
Jij vind dat het gelukt is? Je praat blijkbaar echt tegen jezelf in dit topicquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:12 schreef illusions het volgende:
Ik vind dat dit topic vol moet. Het heeft me vannacht mijn nachtrust gekost omdat ik tot diep in de nacht de stelling 2 * de helft is 1 aan het bewijzen was. Dit is me goed gelukt, maar nu verdient dit topic een waardig einde.
Dus ...
2 keer de helft van een biertje opdrinken, heeft als resultaat dat je 1 bier op hebt.
Aan de hand van mooie voorbeelden e.d. is het me (ons, er waren nog een paar verspreiders van het goede woord) toch gelukt om zelfs de meest botte mongool a) te laten snappen dat 2 x de helft van iets een hele oplevert, of b) naar bed te laten gaan met een onbevredigd gevoel.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:14 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Jij vind dat het gelukt is? Je praat blijkbaar echt tegen jezelf in dit topic
Niet gefixd, je moet nu 2 keer rijden ipv 1 keer, weg zuinigheid. Fix hem maar opnieuw.quote:
Ehhh hoeveel verdienen ze ook alweer in Noorwegen?quote:Op maandag 7 maart 2011 23:42 schreef lekkerdrinken het volgende:
euro 95
1 Turkije ¤ 1,825
2 Noorwegen ¤ 1,817
3 E Nederland ¤ 1,699
50 Koeweit ¤ 0,173
noorwegen diesel: 1,740
hatsee!
Rechtse hippie heeft gelijk, het mes snijdt aan 2 kanten.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:35 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat je maar 1 x de helft hebt gesneden. Snij je 2 x de helft heb je 4 stukken en dus een kwart. Zo moeilijk is het niet.
1. Pak een rekenmachine en voer 0,5*2 in.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:42 schreef Lindstrøm. het volgende:
nog steeds 2 keer de helft probleem
kijk.
1 appel
1x helft = halve appel
nog een keer de helft = halve appel
is 0,25
0,25 x 0,25 =1
Flapdrolquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:42 schreef Lindstrøm. het volgende:
nog steeds 2 keer de helft probleem
kijk.
1 appel
1x helft = halve appel
nog een keer de helft = halve appel
is 0,25
0,25 x 0,25 =1
2 x (1 : 0,5) = 1quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:14 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Jij vind dat het gelukt is? Je praat blijkbaar echt tegen jezelf in dit topic
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:09 schreef trabant het volgende:
Ik snij mijn taarten altijd in vier punten.
Acht krijg ik er nooit op.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:13 schreef Dlocks het volgende:
Jantje pakt 1 keer een halve appel. Marietje pakt ook één keer een halve appel. Er is nu twee keer een halve appel gepakt.
Hoeveel appel hebben Jantje en Marietje samen?En hoeveel is de helft van de helft?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mensen die niet kunnen procentrekenen![]()
Denk jij ook dat als er op mayonaise staat "nu 70% minder vet" dat er voorheen dus meer dan 70% vet in zat?Buig voor mij, onderdaan
Die klopt niet, dat moet 4 zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:09 schreef Dlocks het volgende:
[..]
2 x (1 : 0,5) = 1
2 x 1 : 0,5 = 1
2 x 0,5 = 1
Wat heeft 2 keer de helft met procentrekenen te maken? Wat heeft 2 keer de helft met de helft van de helft te maken?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:17 schreef ElRey85 het volgende:
[..]
En hoeveel is de helft van de helft?
Mensen die niet kunnen procentrekenen![]()
Denk jij ook dat als er op mayonaise staat "nu 70% minder vet" dat er voorheen dus meer dan 70% vet in zat?
echt rekenwonders
quote:Op maandag 7 maart 2011 23:27 schreef __Saviour__ het volgende:
* StateOfMind stel 500 Watt bouwlampen gaat kopenquote:Op maandag 7 maart 2011 23:30 schreef cvboer het volgende:
[..]
Auto staat savonds buiten, koelt af----> benzine krimpt.
Ik zou 2 lampen van 250watt doen, is toch 2 x de helftquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
* StateOfMind stel 500 Watt bouwlampen gaat kopen
om de boel even weer wakker te schuddenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:38 schreef Barcaconia het volgende:
Maar even serieus weer:
Bekijk het eens vanuit het breukenstandpunt
2 = 2/2
0,5 = 1/2
Als je de teller vermenigvuldigd met 2, moet je de noemer ook vermenigvuldigen met 2 = 2/4.
2/4 = 1/2 = 0,5
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |