Maar wat nou als je pas op de helft van de helft was? 2x de helft zeg maar.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:22 schreef illusions het volgende:
Ooooof.... je rijdt naar werk, maar op de helft realiseer je je dat je je portemonnee bent vergeten (fuck, dat zijn een hoop je's). Je rijdt dus weer terug. Nu ben je thuis, en heb je 2 keer de helft gereden. Dat was dus net zo lang rijden als 1 keer naar je werk.
Tot hier klopt het.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:16 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Je leest dingen die er niet zijn. Ik snij 2x een appel door de helft. 2x door de helft
En hier ga je de fout in. Je hebt 1 appel jij snijdt die door de helft dan heb je 2 halve appels. Deze 2 halve appels zijn samen 1 appel. 2 keer de helft van de appel is dus 1 appel.quote:, 2x de helft. 4 stukken. 1 kwart.
quote:Op maandag 7 maart 2011 23:45 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee, gewoon nee. Twee keer de helft is geen kwart. Twee keer 0,5 is een kwart twee keer de helft van 1 is een kwart, maar twee keer de helft is niet per definitie een kwart falende wijsneuzen.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:19 schreef illusions het volgende:
GVD FRUSTREREND KAN NIET AANZIEN MOET POSTEN
MEN HEEFT EEN WATERMLOEN, SNIJDT DEZE DOOR DE HELFT. NU HEEFT MEN 2 KEER DE HELFT. MEN LIJMT DEZE HELFTEN WEER AN ELKANDER, EN ZIE. MEN HEEFT NU WEER 1 WATERMELOEN. DIE WEL EEN BEETJE RAAR PROEFT MAAR KOMT DOOR DE LIJM.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:00 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je kan niet stoppen de discussie is te aantrekkelijk.
Die factor moet je zeker in overweging nemen ja. Ik de praktijk zul je waarschijnlijk rond de 0.25±.04 zitten.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:24 schreef dogtagz het volgende:
Maar wat als je net iets meer snijdt?
Het snijden van een appel is namelijk al moeilijk genoeg...
dan krijg je zoiets als iets meer dan de helft(0.54,3234)appel..
Dan heb ik altijd nog 2 keer een kwart voor niks gereden, en niet twee keer de helft.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:22 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Maar wat nou als je pas op de helft van de helft was? 2x de helft zeg maar.
Wat ik daar zei klopt niet helemaal, maar 2 keer de helft is dus geen kwart.quote:
In deze hypothese hebben we een appelhalveermachine.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:24 schreef dogtagz het volgende:
2x de helft is dus eigenlijk 2x een kwart?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:26 schreef illusions het volgende:
[..]
Dan heb ik altijd nog 2 keer een kwart voor niks gereden, en niet twee keer de helft.
Komt hier een einde aan?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:27 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
2x de helft is dus eigenlijk 2x een kwart?
Nee, in jouw geval heb je gewoon 2x een kwart gereden. Dat is net zo ver als 1 keer de helft rijden. Kwam je er op de helft pas achter dat je je portemonnee was vergeten, dan had je 2 keer de helft voor niks gereden. Net zo ver als 1 enkeltje, helemaal voor jan lul.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:27 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
2x de helft is dus eigenlijk 2x een kwart?
Doorgaans niet.quote:
Hier heb je trouwens een ander apparaat.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:26 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Wat ik daar zei klopt niet helemaal, maar 2 keer de helft is dus geen kwart.
[..]
In deze hypothese hebben we een appelhalveermachine.
Dat viel mij ook op, valt me mee dat dat volk nog niet in opstand komtquote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:00 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Turkije ¤ 1,825
Als je dat gaat afzetten naar het gemiddelde inkomen in Turkije is dat te vergelijken met dat wij in Nederland ca ¤ 8,00 per liter zouden moeten betalen.
Ja, je hebt wel net zo lang gereden als 1 keer naar je werk, maar je bent wel weer thuis ipv op je werk.... dus eigenlijk heb je na 2 x de helft rijden gewoon niets.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:22 schreef illusions het volgende:
Ooooof.... je rijdt naar werk, maar op de helft realiseer je je dat je je portemonnee bent vergeten (fuck, dat zijn een hoop je's). Je rijdt dus weer terug. Nu ben je thuis, en heb je 2 keer de helft gereden. Dat was dus net zo lang rijden als 1 keer naar je werk.
Nee, het kost je in feite dus 2 keer rijden, waarvan je 2x de helft, dus 1 volledige keer voor niets hebt gereden.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel net zo lang gereden als 1 keer naar je werk, maar je bent wel weer thuis ipv op je werk.... dus eigenlijk heb je na 2 x de helft rijden gewoon niets.
Dus volgens jou is 2 keer de helft 0? Interessant. Deze nieuwe informatie maakt dat we volledig overnieuw moeten beginnen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel net zo lang gereden als 1 keer naar je werk, maar je bent wel weer thuis ipv op je werk.... dus eigenlijk heb je na 2 x de helft rijden gewoon niets.
Dat verhaal gaat niet op. Omdat je al op de helft van de helft zat toen die homo binnen kwam.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:33 schreef illusions het volgende:
Ik was dus zaterdagavond in de kroeg, aan het pissen ... toen ik op de helft was kwam er een homo binnen lopen en die wou naast mij ook gaan pissen, ik schrok me dood, kneep af, en vervolgde mijn pissessie later weer.
Uiteindelijk had ik 1 volledige keer gepist. Ik wist dat het geen 0,25 keer pissen was, omdat ik nu voldaan was en mijn zindelijke blaas mij niet meer zei dat ik naar de WC moest.
Goedkoper als? Alsjeblieft zegquote:Op maandag 7 maart 2011 23:24 schreef MCH het volgende:
Net alsof twee keer de helft goedkoper is als een volle tank.
Pleur op, dit topic is al gevolueerd naar iets hogers.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:33 schreef vergezocht het volgende:
Das idd een stomme redenering.
Het maakt over het lange termijn niks uit of je nou helemaal volgooit of niet. Kijk, om het te verduidelijken, stel je voor dat je altijd tankt tot 3/4 of 75% vol. Dat betekent dat je elke keer aan de pomp je tank bijvult tot dat niveau.
Omdat je geen volle tank hebt, ligt het voor de hand dat je een klein beetje sneller terug naar het station zal moeten gaan om hem opnieuw bij te vullen. Minder tijd dus tussen tankbeurtjes dan als je hem altijd op vol had staan.
Je hebt dus een gelijke hoeveelheid benzine aangekocht over het lange termijn, het betekent alleen dat je vaker tankt, en niet dat je meer kilometers uit je auto krijgt.
De echte oplossing ligt overigens net daar bij dat laatste punt. Je moet meer km uit je auto krijgen, en dit doe je door je auto efficienter te maken. Die tips kan je vast online vinden op een of andere site. Succes!![]()
[/opa modus]
Daar hebben we een oplossing voor:quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:24 schreef dogtagz het volgende:
Echt niet, ik zat op de helft.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:34 schreef Albertson het volgende:
[..]
Dat verhaal gaat niet op. Omdat je al op de helft van de helft zat toen die homo binnen kwam.
Maar als je vervolgens naar huis rijdt heb je 2x de afstand gereden en je bent slechts 1x het traject door. 2x de helft is dus zowel 0 als 2.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, als je twee keer de helft weggooit (wat er in het terugrijdvoorbeeld feitelijk gebeurt) dan is 2 keer de helft 0.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:34 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Dus volgens jou is 2 keer de helft 0? Interessant. Deze nieuwe informatie maakt dat we volledig overnieuw moeten beginnen.
Spuit 11quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:35 schreef Brawler het volgende:
[..]
Goedkoper als? Alsjeblieft zeg
Verder: Terechte klacht.
Ik vond het een leuk gifjequote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:36 schreef illusions het volgende:
[..]
Wat doe je... jij was van de 0.25 side.
OMG, als we nog even doorgaan blijkt 2 x de helft pi te zijnquote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:37 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Maar als je vervolgens naar huis rijdt heb je 2x de afstand gereden en je bent slechts 1x het traject door. 2x de helft is dus zowel 0 als 2.
Helemaal niet. Waar heb je dat gehoord?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:38 schreef Barcaconia het volgende:
Maar even serieus weer:
Bekijk het eens vanuit het breukenstandpunt
2 = 2/2
0,5 = 1/2
Als je de teller vermenigvuldigd met 2, moet je de noemer ook vermenigvuldigen met 2 = 2/4.
2/4 = 1/2 = 0,5
Dan blijf je dom.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:40 schreef illusions het volgende:
Dit gaat niet goed. Ik ga stoppen met deze discussie, want voor ik het weet is het fucking 4 uur, heb ik mijn film niet gezien, nog maar 4 uurtjes om te slapen en word ik morgen moe wakker, wetende waarom: ik voel mij zo omdat ik mijn tijd gebruikt heb om op een internetforum te bewijzen dat 2x0,5 als uitkomst 1 heeft.
I WON'T DO IT.
Stond in het wiskundeforum hier op Fok.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:41 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Helemaal niet. Waar heb je dat gehoord?
Maar je hebt dan 4 keer gelopen, 2 x heen en 2 x terug toch? En je blaas 1 keer geleegd. Dus loop je 1 keer, dan heb je je blaas dus een kwart geleegd. Lijkt me logisch.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:33 schreef illusions het volgende:
Ik was dus zaterdagavond in de kroeg, aan het pissen ... toen ik op de helft was kwam er een homo binnen lopen en die wou naast mij ook gaan pissen, ik schrok me dood, kneep af, en vervolgde mijn pissessie later weer.
Uiteindelijk had ik 1 volledige keer gepist. Ik wist dat het geen 0,25 keer pissen was, omdat ik nu voldaan was en mijn zindelijke blaas mij niet meer zei dat ik naar de WC moest.
Dan heb je je blaas voor de helft geleegd, maar je staat nog in de plee.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:42 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Maar je hebt dan 4 keer gelopen, 2 x heen en 2 x terug toch? En je blaas 1 keer geleegd. Dus loop je 1 keer, dan heb je je blaas dus een kwart geleegd. Lijkt me logisch.
Of telkens de helft tanken en minder rijden.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:15 schreef illusions het volgende:
[..]
Nee, jij vergist goedkoop/duur met de definitie van kosten. Als je minder tankt, gaan je kosten omlaag, maar het wordt er niet goedkoper op. De enige manier om goedkoper te tanken, is een tankstation vinden waar de prijs per liter goedkoper is.
Echt? Als je bij het vermenigvuldigen van breuken zowel de teller als de noemer zou vermenigvuldigen zou het getal altijd hetzelfde blijven.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:42 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Stond in het wiskundeforum hier op Fok.
Zou kunnen, ik heb de basisschool nooit afgemaakt dus mijn wiskunde is niet zo best.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:44 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Echt? Als je bij het vermenigvuldigen van breuken zowel de teller als de noemer zou vermenigvuldigen zou het getal altijd hetzelfde blijven.
Ongeveer zelfde niveau want die onzin dat 2 keer de helft een kwart zou zijn blijft terugkomen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:45 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik heb de basisschool nooit afgemaakt dus mijn wiskunde is niet zo best.
Maar blijkbaar altijd nog beter dan de meesten hier op Fok.
Ja, als je weer terug loopt wel ja.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:44 schreef illusions het volgende:
[..]
Dan heb je je blaas voor de helft geleegd, maar je staat nog in de plee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |