Ok, dan is 2 vanaf nu hetzelfde als 0,5.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:14 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Zie die rekensom dan eronder, daar bewijs ik het toch.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:14 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Zie die rekensom dan eronder, daar bewijs ik het toch.
Als je deelt door 1 mag je die inderdaad wegstrepen maar dan krijg jequote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:10 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
1/2 = 2/1
Immers als je deelt door 1 mag je die wegstrepen en krijg je
2 = 2
Of als je deelt door 2
1 = 1
Inderdaad.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was vanaf het begin een potentieel 2 x de helft topic
Lijkt me logisch, waarom zou je immers de helft doen als je niet hoeft te delen?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:17 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Als je deelt door 1 mag je die inderdaad wegstrepen maar dan krijg je
1/2 != 2
1/2 is namelijk niet delen door 1 maar delen door 2
Om 2 keer de helft te nemen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Lijkt me logisch, waarom zou je immers de helft doen als je niet hoeft te delen?
En 2x de helft is gewoon delen door 4.... en dus 0,25.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:17 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Als je deelt door 1 mag je die inderdaad wegstrepen maar dan krijg je
1/2 != 2
1/2 is namelijk niet delen door 1 maar delen door 2
Ja inderdaad, dus twee keer de helft is 0.25. Eindelijk begrijp je het nu ook! Ik wist het wel.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:17 schreef illusions het volgende:
[..]
Ok, dan is 2 vanaf nu hetzelfde als 0,5.
Gelukkig, zijn we er toch nog uit gekomen.
Flikker eens op met je offtopic gezeik.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:21 schreef xyzyx het volgende:
Minder gewicht is minder brandstof verbruik.
Gister nog de pickup truck van een vriend volgegooid met v-power, tikt lekker aan met een tank van bijna 120 liter.
Slimme vriend: een dikke pick-up met een tank van 120 liter en dan een ander voor je laten tanken...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:21 schreef xyzyx het volgende:
Minder gewicht is minder brandstof verbruik.
Gister nog de pickup truck van een vriend volgegooid met v-power, tikt lekker aan met een tank van bijna 120 liter.
2 keer de helft is net zo goedkoop (of duur net wat je wilt)quote:Op maandag 7 maart 2011 23:24 schreef MCH het volgende:
TS heeft geen eigen auto (wel een rijbewijs) dus hoeft gelukkig nu geen bizarre prijzen te betalen voor brandstof, maar hij leest natuurlijk wel de krant. In het lokale sufferdje (Dagblad van het Noorden) wordt hier ook aandacht aan besteed. En nu las ik dat mensen niet meer helemaal de tank volgooien omdat dat zo duur is. Net alsof twee keer de helft goedkoper is als een volle tank.
Nee en ik zal je uitleggen waarom met een lekkere taart.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
En 2x de helft is gewoon delen door 4.... en dus 0,25.
Hahahaquote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:22 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Flikker eens op met je offtopic gezeik.
We hadden hem zelf leeggereden dus zoveel heeft hij er niet aan verdient. Ben blij dat het mijn auto niet is, dat ding zuipt 1:4 als je zuinig rijd en ze willen er geen lpg in omdat sportautomotor (srt10)quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Slimme vriend: een dikke pick-up met een tank van 120 liter en dan een ander voor je laten tanken...
Zeker met de huidige brandstofprijzen scheelt dat bakken met geld
En jij denkt dat die taart niet direct in je gezicht belandt bij zo'n reactie?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:26 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Nee en ik zal je uitleggen waarom met een lekkere taart.
[ afbeelding ]
Stel ik snij deze taart in tweeen en ik eet de helft. Hoeveel heb ik dan op van deze taart? 1 keer de helft natuurlijk. Nu zie ik jou verlekkerd kijken en jij vraagt mij om een stukje. Ik zeg "NEE HOER" want ik wil morgen weer een halve taart eten en jij zegt beteuterd "waarom moet je nou weer 2 keer de helft van die taart eten, is 1 keer niet genoeg?
" dan zeg ik "Nu snap je het.
Hier heb je wat taart." Snap je?
Is onmogelijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
En jij denkt dat die taart niet direct in je gezicht belandt bij zo'n reactie?
Ergo: 2 x de helft is 0
Dat klinkt als een correcte berekening, om te voorkomen dat mijn nachtrust minder dan een kwart nacht wordt, moet ik jullie ook verlatenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:29 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ga slapen. Ik heb berekend dat de eerste helft van de nacht al om is en de ik de 2de helft nog kan slapen. Ik hoop dus op een goeie kwart nacht rust.
Je vergeet alleen dat je maar 1 x de helft hebt gesneden. Snij je 2 x de helft heb je 4 stukken en dus een kwart. Zo moeilijk is het niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:26 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Nee en ik zal je uitleggen waarom met een lekkere taart.
[ afbeelding ]
Stel ik snij deze taart in tweeen en ik eet de helft. Hoeveel heb ik dan op van deze taart? 1 keer de helft natuurlijk. Nu zie ik jou verlekkerd kijken en jij vraagt mij om een stukje. Ik zeg "NEE HOER" want ik wil morgen weer een halve taart eten en jij zegt beteuterd "waarom moet je nou weer 2 keer de helft van die taart eten, is 1 keer niet genoeg?
" dan zeg ik "Nu snap je het.
Hier heb je wat taart." Snap je?
[..]
Hahaha
Op het moment dat ik een 2e keer ga snijden snijd ik de helft door de helft dan heb ik dus niet 2 keer de helft maar de helft van de helft, wat inderdaad een kwart is.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:35 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat je maar 1 x de helft hebt gesneden. Snij je 2 x de helft heb je 4 stukken en dus een kwart. Zo moeilijk is het niet.
Ik weet niet hoor, maar er blijft nog net zoveel taart liggen, hij is nu alleen in stukjes. En als je 2 keer snijdt heb je 3 stukken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:35 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Op het moment dat ik een 2e keer ga snijden snijd ik de helft door de helft dan heb ik dus niet 2 keer de helft maar de helft van de helft, wat inderdaad een kwart is.
troelala troelala.....quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:32 schreef illusions het volgende:
3 maal 3 is negen, ieder zingt zijn eigen lied.
In dat eerste heb je gelijk, dat 2e niet. Ik kan in 1 snijbeweging 2 halve taarten halveren.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:37 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar er blijft nog net zoveel taart liggen, hij is nu alleen in stukjes. En als je 2 keer snijdt heb je 3 stukken.
Hoezo? Je wilt toch 2x de helft van die taart doen? Dan moet je niet maar 1 x snijden. Dan heb je namelijk 2 x een halve. Dat is namelijk iets anders.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:35 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Op het moment dat ik een 2e keer ga snijden snijd ik de helft door de helft dan heb ik dus niet 2 keer de helft maar de helft van de helft, wat inderdaad een kwart is.
Je wilt 2x de helft hebben, niet doen. Het is een som waar je de uitkomst van wilt weten. Als jij 2 helften taart eet, heb je er geen kwart op.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:39 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Hoezo? Je wilt toch 2x de helft van die taart doen? Dan moet je niet maar 1 x snijden. Dan heb je namelijk 2 x een halve. Dat is namelijk iets anders.
Nee dat is niet iets anders 2 keer een halve taart is 2 keer de helft van een taart. 1 halve taart is namelijk 1 helft van een taart. Jij wil de helft van de helft nemen en zeggen dat dat 2 keer de helft van een taart is, maar dat is fout.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:39 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Hoezo? Je wilt toch 2x de helft van die taart doen? Dan moet je niet maar 1 x snijden. Dan heb je namelijk 2 x een halve. Dat is namelijk iets anders.
Ik heb net 2 halfvolle glazen melk op dus er zit maar een kwartgevulde glas minder melk in het pak.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:42 schreef illusions het volgende:
Als dit topic vol is, verspringt het weer naar een kwart-vol topic. We hebben immers al 2x de helft van dit topic vol zitten lullen.
oeh jij kan omdenkenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:43 schreef illusions het volgende:
Dat vind ik wel relaxed bij meerdere dingen. Zoals mijn bier, als ik elke keer mijn biertje precies in 2 gelijke helften opdrink, dan heb ik weer een kwartvol glas.
Maar soms als ik 2e de helft van mijn bier drink, dan komen er ineens 20 biertjes uit.
En als ze overal 2x de helft voor betalen groeit de staatskas ook lekker.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:48 schreef illusions het volgende:
Ze zouden het ook moeten toepassen in de politiek, bijv. met het immigratiebeleid. Zo heb je straks maar 25% van het aantal immigranten als je gewoon 2x de helft naar binnen laat.
Heb je 2 taarten, dan krijg je als je 2x de helft hebt, idd een halve. En hoeveel is een halve taart van 2? Juist!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:40 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Nee dat is niet iets anders 2 keer een halve taart is 2 keer de helft van een taart. 1 halve taart is namelijk 1 helft van een taart. Jij wil de helft van de helft nemen en zeggen dat dat 2 keer de helft van een taart is, maar dat is fout.
Een halve taart van 2 wat?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:51 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Heb je 2 taarten, dan krijg je als je 2x de helft hebt, idd een halve. En hoeveel is een halve taart van 2? Juist!
Taarten natuurlijk. En ik zal je het antwoord geven voordat ik ga slapen anders lul je het weer krom. Als je een halve taart krijgt terwijl er 2 taarten zijn krijg je een kwart van alle taart die er is.quote:
Het leek een beetje alsof je het had over een halve taart van 2 jaar oud vandaar. Wat je zegt klopt trouwens maar is verre van een argument voor de opmerking "2 keer de helft is een kwart".quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:56 schreef harry-de-aso het volgende:
[..]
Taarten natuurlijk. En ik zal je het antwoord geven voordat ik ga slapen anders lul je het weer krom. Als je een halve taart krijgt terwijl er 2 taarten zijn krijg je een kwart van alle taart die er is.
Waar tank jij dan? Hier kost het gemiddeld 1,70...quote:Op maandag 7 maart 2011 23:28 schreef Rifoki het volgende:
Zojuist volgetankt a ¤ 1,42 euro ongelood de liter. Eens met TS.
Maar deze 4 delen hoeven geen kwart te zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 02:09 schreef Geranium_Opa het volgende:
2 keer een halve appel is geen hele , als je deze doormidden snijdt heb je 4 partjes en je kan ze niet meer aan elkaar lijmen ofzo, denk ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |