abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 maart 2011 @ 10:58:20 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_93678667
quote:
Nieuw EU-plan maakt auto peperduur

BRUSSEL - Auto's dreigen duizenden euro's duurder te worden door Europese plannen het aantal verkeersdoden fors te verminderen. Met veertig maatregelen wil Europa auto's veiliger maken.
Dit meldt het AD vandaag. De plannen voorzien onder meer in verplichte winterbanden, snelheidsbegrenzers, vermoeidheidsverklikker en veiligheidsvesten. Ook moet elke lidstaat het puntenrijbewijs invoeren.

De beoogde winst volgens de Duitse Europarlementariër Dieter-Lebrecht Koch, de bedenker van het plan: zestig procent minder kindslachtoffers en veertig procent minder levensgevaarlijk gewonden. Deze zomer vraagt hij de steun van het Europarlement.

De ANWB en sommige Europarlementariërs hebben veel kritiek op het plan. De automobilist, vreest Peter van Dalen (ChristenUnie), zal diep in de beurs moeten tasten. Maar er is ook een principieel bezwaar. Dat is dat Europa over het personenvervoer niks te zeggen heeft."
Mijn god, wat gaan ze nog meer verzinnen? Alsof we voor onze lol in de auto zitten...
pi_93678812
De EU is veel te ver aan het gaan... Ze blazen zichzelf gewoon op. In plaats van dat ze gewoon hetgeen ze moeten doen eens goed gaan doen!

Het aantal verkeersslachtoffers is al extreem laag in veel landen (w.o. Nederland) en nog verder verlagen kan alleen maar door het verkeer EN duurder te maken EN de vrijheid ernstig te beperken.

Opbokken dus!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:18:27 #3
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_93679181
Het is weer een Duitser die het bedenkt hoor :N
opgezegd@fok.nl
pi_93679224
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:18 schreef FoXje het volgende:
Het is weer een Duitser die het bedenkt hoor :N
Een Duitse CDA-er. Wel specifiek zijn!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_93679225
Lekker inperken die vrijheid, gewoon doorgaan. De laatste druppel is niet ver.
pi_93679226
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:04 schreef DS4 het volgende:
De EU is veel te ver aan het gaan... Ze blazen zichzelf gewoon op. In plaats van dat ze gewoon hetgeen ze moeten doen eens goed gaan doen!

Het aantal verkeersslachtoffers is al extreem laag in veel landen (w.o. Nederland) en nog verder verlagen kan alleen maar door het verkeer EN duurder te maken EN de vrijheid ernstig te beperken.

Opbokken dus!
Ja, stel je voor dat het nog veiliger wordt op de weg. Wat denkt die EU wel niet?

Goed plan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_93679262
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:20 schreef HyperViper het volgende:
Lekker inperken die vrijheid, gewoon doorgaan. De laatste druppel is niet ver.
Dit heeft geen ene reet met vrijheid te maken. Zoiets als een vermoeidheidsverklikker kan ongelukken helpen voorkomen. Ik kan mij goed voorstellen dat zoiets wordt verplicht. Voor gordels geldt toch hetzelfde?
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:23:00 #8
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_93679307
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, stel je voor dat het nog veiliger wordt op de weg. Wat denkt die EU wel niet?

Goed plan.
Wat begrijp je niet aan:

quote:
Maar er is ook een principieel bezwaar. Dat is dat Europa over het personenvervoer niks te zeggen heeft."
pi_93679329
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan:

[..]

Wen er maar vast aan.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:24:09 #10
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_93679341
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed plan.
Eens!

Indien geld er voor kan zorgen dat er 0 doden in het verkeer vallen zeg ik: doen :+
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_93679351
Laten ze dan beginnen met landen in het Oostblok, wij kunnen dan als voorbeeldland dienen. Hier valt alleen maar met absurde maatregelen nog echt wat vermindering in verkeersdoden te bereiken.

Daar kan je winterbanden wel verplichten, maar als je wel eens verder dan Oost Duitsland bent geweest, weet je direct dat het probleem niet in bijv. winterbanden zit, maar meer de algehele inrichting van de infrastructuur en de mentaliteit van de bestuurders.
pi_93679361
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit heeft geen ene reet met vrijheid te maken. Zoiets als een vermoeidheidsverklikker kan ongelukken helpen voorkomen. Ik kan mij goed voorstellen dat zoiets wordt verplicht. Voor gordels geldt toch hetzelfde?
Als zij mij iets verplichten heeft dat alles met vrijheid te maken. Fuck vrijheid inruilen voor veiligheid, dat is voor de lafhartige, die mogen van mij keihard sterven.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:25:33 #13
12621 tcr
*nix 4ever
pi_93679386
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan:

[..]

Ze mogen daar misschien niks over zeggen, maar wel over eisen aan goederen die in de EU verkocht worden (zie universele oplader GSM). Dus als men het over die kant gooit kan het gewoon afgedwongen worden.

Het moet wel betaalbare techniek zijn, helemaal voor.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:26:52 #14
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_93679433
Geef eerst Belgen maar rijles :r
opgezegd@fok.nl
pi_93679443
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:24 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Als zij mij iets verplichten heeft dat alles met vrijheid te maken. Fuck vrijheid inruilen voor veiligheid, dat is voor de lafhartige, die mogen van mij keihard sterven.
Met betrekking tot privacy-beperkende maatregelen geef ik je gelijk, maar dit is bedoeld om het aantal verkeersdoden te reduceren, niet om terroristen te vangen. Heel leuk dat jij de vrijheid hebt om je auto geheel zelf invulling te geven, maar als jij vervolgens half slaperig mij omver rijdt, dan heb ik geen ene hol aan jouw zogenaamde vrijheid.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:29:44 #16
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_93679506
quote:

[..]

Jij wil dus je vrijheid maar een ander moet wel zijn vrijheid inleveren voor jou?
Dacht het niet he.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_93679519
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met betrekking tot privacy-beperkende maatregelen geef ik je gelijk, maar dit is bedoeld om het aantal verkeersdoden te reduceren, niet om terroristen te vangen. Heel leuk dat jij de vrijheid hebt om je auto geheel zelf invulling te geven, maar als jij vervolgens half slaperig mij omver rijdt, dan heb ik geen ene hol aan jouw zogenaamde vrijheid.
Dat is het risico dat je neemt als je deel gaat nemen aan het verkeer, als jij daar niet mee kan leven moet je uit het verkeer blijven. Ik kan ook voor jou uit moeten wijken en te water raken, dan heb ik geen hol aan jouw zogenaamde veiligheid.
pi_93679533
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:29 schreef wdn het volgende:

[..]

Jij wil dus je vrijheid maar een ander moet wel zijn vrijheid inleveren voor jou?
Dacht het niet he.
Welke vrijheid moeten zij inleveren dan?
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:32:17 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_93679565
Iemand in Brussel laat een natte wind, en hup weer een :') topic.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_93679575
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:30 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dat is het risico dat je neemt als je deel gaat nemen aan het verkeer, als jij daar niet mee kan leven moet je uit het verkeer blijven. Ik kan ook voor jou uit moeten wijken en te water raken, dan heb ik geen hol aan jouw zogenaamde veiligheid.
Dus ik moet binnen blijven zitten, omdat jij geen zin hebt om je auto veiliger te maken? Gelukkig denkt men daar in Brussel anders over.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:33:10 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93679594
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Slechte vergelijking. Door een gordel worden geen botsingen voorkomen. Ik kan me iets voorstellen bij een verplichte verklikker, maar tegen een verplichte gordel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2011 @ 11:35:06 #22
137949 Disana
pi_93679633
Ik vind het nogal conservatief om de streep te trekken bij de maatregelen die er al zijn, zoals de gordel, en te gaan steigeren bij de gedachte aan nieuwe maatregelen. Daar zit geen logica achter.
pi_93679669
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus ik moet binnen blijven zitten, omdat jij geen zin hebt om je auto veiliger te maken? Gelukkig denkt men daar in Brussel anders over.
Mijn auto is veilig genoeg. Als jij je niet veilig voelt moet je binnen blijven zitten en niet jouw ongefundeerde angsten mijn probleem laten worden. Zo vaak rij ik nou ook weer niet vermoeid, of ik kan het mij niet herinneren natuurlijk.
pi_93679830
"Zestig procent minder kindslachtoffers", dus hoe kán iemand daar nou tegen zijn hè :X

Dat soort kutsmoesjes om die eeuwige bemoeizucht recht te praten hebben we nou wel vaak genoeg gehoord. Alsof de EU die kinderen ook maar één snars interesseert. Alles wat ze willen is meer vingers in de pap en de bevolking nog verder uitknijpen dan ze al doen.
pi_93679991
EU. :')
Oprotten met die zooi luie bemoeizuchtige ambtenaren. :r
De Republiek
pi_93680008
Ik ga het nog een keer zeggen. Het zou van de zotte zijn als die regels voor de gehele EU gaan gelden. Pak eerst eens de landen aan waar we met minimale maatregelen nog maximale winst kunnen halen. Wanneer die allemaal op hetzelfde niveau qua veiligheid zitten als hier in Nederland, gaan we weer verder kijken.
pi_93680039
quote:

[..]

Welke vrijheid raak jij dan kwijt als je verplicht wordt om winterbanden op je auto te zetten of zo'n verklikker bij je te hebben? De vrijheid om de ander dood te rijden, met je slippende auto of als je in slaap gevallen bent?
pleased to meet you
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:53:08 #28
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_93680089
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:35 schreef Disana het volgende:
Ik vind het nogal conservatief om de streep te trekken bij de maatregelen die er al zijn, zoals de gordel, en te gaan steigeren bij de gedachte aan nieuwe maatregelen. Daar zit geen logica achter.
Ik zou dat niet conservatief willen noemen. Ik vraag mij namelijk af of het ook echt een "vooruitgang" is als deze maatregelen ingevoerd worden. Leuk dat er met wat grote getallen gestrooid wordt, maar ik denk niet dat het in Nederland zoveel verschil gaat maken, maar dat ze voornamelijk op wat achtergestelde landen in de EU zijn gebaseerd.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_93680175
Ik stemde nee tegen die EU en daar ben ik nog steeds trots op.
pi_93680230
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:51 schreef moussie het volgende:

[..]

Welke vrijheid raak jij dan kwijt als je verplicht wordt om winterbanden op je auto te zetten of zo'n verklikker bij je te hebben? De vrijheid om de ander dood te rijden, met je slippende auto of als je in slaap gevallen bent?
De vrijheid om zélf in te schatten of je wel of niet in staat bent om te rijden. Eigen verantwoordelijkheid heet dat en mensen daarop aanspreken, ipv alles te binden aan apparaten die bepalen wat je wel en niet mag. Apparaten waar je overigens nog zelf voor mag dokken ook.

Ik rijd nooit na het drinken van alcohol, cross niet door 30-zones waar kinderen kunnen spelen, heb in de jaren dat ik mijn rijbewijs heb nog nooit een klein, laat staan een groot ongeluk veroorzaakt. Dus wáárom zou ik zoiets verplicht in mijn auto moeten hebben en er zelf nog voor moeten betalen ook? Ik noem dat geen vrijheid maar bemoeizucht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')