Mijn god, wat gaan ze nog meer verzinnen? Alsof we voor onze lol in de auto zitten...quote:Nieuw EU-plan maakt auto peperduur
BRUSSEL - Auto's dreigen duizenden euro's duurder te worden door Europese plannen het aantal verkeersdoden fors te verminderen. Met veertig maatregelen wil Europa auto's veiliger maken.
Dit meldt het AD vandaag. De plannen voorzien onder meer in verplichte winterbanden, snelheidsbegrenzers, vermoeidheidsverklikker en veiligheidsvesten. Ook moet elke lidstaat het puntenrijbewijs invoeren.
De beoogde winst volgens de Duitse Europarlementariër Dieter-Lebrecht Koch, de bedenker van het plan: zestig procent minder kindslachtoffers en veertig procent minder levensgevaarlijk gewonden. Deze zomer vraagt hij de steun van het Europarlement.
De ANWB en sommige Europarlementariërs hebben veel kritiek op het plan. De automobilist, vreest Peter van Dalen (ChristenUnie), zal diep in de beurs moeten tasten. Maar er is ook een principieel bezwaar. Dat is dat Europa over het personenvervoer niks te zeggen heeft."
Een Duitse CDA-er. Wel specifiek zijn!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:18 schreef FoXje het volgende:
Het is weer een Duitser die het bedenkt hoor
Ja, stel je voor dat het nog veiliger wordt op de weg. Wat denkt die EU wel niet?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:04 schreef DS4 het volgende:
De EU is veel te ver aan het gaan... Ze blazen zichzelf gewoon op. In plaats van dat ze gewoon hetgeen ze moeten doen eens goed gaan doen!
Het aantal verkeersslachtoffers is al extreem laag in veel landen (w.o. Nederland) en nog verder verlagen kan alleen maar door het verkeer EN duurder te maken EN de vrijheid ernstig te beperken.
Opbokken dus!
Dit heeft geen ene reet met vrijheid te maken. Zoiets als een vermoeidheidsverklikker kan ongelukken helpen voorkomen. Ik kan mij goed voorstellen dat zoiets wordt verplicht. Voor gordels geldt toch hetzelfde?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:20 schreef HyperViper het volgende:
Lekker inperken die vrijheid, gewoon doorgaan. De laatste druppel is niet ver.
Wat begrijp je niet aan:quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat het nog veiliger wordt op de weg. Wat denkt die EU wel niet?
Goed plan.
quote:Maar er is ook een principieel bezwaar. Dat is dat Europa over het personenvervoer niks te zeggen heeft."
Wen er maar vast aan.quote:
Eens!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat het nog veiliger wordt op de weg. Wat denkt die EU wel niet?
Goed plan.
Als zij mij iets verplichten heeft dat alles met vrijheid te maken. Fuck vrijheid inruilen voor veiligheid, dat is voor de lafhartige, die mogen van mij keihard sterven.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit heeft geen ene reet met vrijheid te maken. Zoiets als een vermoeidheidsverklikker kan ongelukken helpen voorkomen. Ik kan mij goed voorstellen dat zoiets wordt verplicht. Voor gordels geldt toch hetzelfde?
Ze mogen daar misschien niks over zeggen, maar wel over eisen aan goederen die in de EU verkocht worden (zie universele oplader GSM). Dus als men het over die kant gooit kan het gewoon afgedwongen worden.quote:
Met betrekking tot privacy-beperkende maatregelen geef ik je gelijk, maar dit is bedoeld om het aantal verkeersdoden te reduceren, niet om terroristen te vangen. Heel leuk dat jij de vrijheid hebt om je auto geheel zelf invulling te geven, maar als jij vervolgens half slaperig mij omver rijdt, dan heb ik geen ene hol aan jouw zogenaamde vrijheid.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:24 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Als zij mij iets verplichten heeft dat alles met vrijheid te maken. Fuck vrijheid inruilen voor veiligheid, dat is voor de lafhartige, die mogen van mij keihard sterven.
Jij wil dus je vrijheid maar een ander moet wel zijn vrijheid inleveren voor jou?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:24 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Als zij mij iets verplichten heeft dat alles met vrijheid te maken. Fuck vrijheid inruilen voor veiligheid, dat is voor de lafhartige, die mogen van mij keihard sterven.
Dat is het risico dat je neemt als je deel gaat nemen aan het verkeer, als jij daar niet mee kan leven moet je uit het verkeer blijven. Ik kan ook voor jou uit moeten wijken en te water raken, dan heb ik geen hol aan jouw zogenaamde veiligheid.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met betrekking tot privacy-beperkende maatregelen geef ik je gelijk, maar dit is bedoeld om het aantal verkeersdoden te reduceren, niet om terroristen te vangen. Heel leuk dat jij de vrijheid hebt om je auto geheel zelf invulling te geven, maar als jij vervolgens half slaperig mij omver rijdt, dan heb ik geen ene hol aan jouw zogenaamde vrijheid.
Welke vrijheid moeten zij inleveren dan?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:29 schreef wdn het volgende:
[..]
Jij wil dus je vrijheid maar een ander moet wel zijn vrijheid inleveren voor jou?
Dacht het niet he.
Dus ik moet binnen blijven zitten, omdat jij geen zin hebt om je auto veiliger te maken? Gelukkig denkt men daar in Brussel anders over.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:30 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat is het risico dat je neemt als je deel gaat nemen aan het verkeer, als jij daar niet mee kan leven moet je uit het verkeer blijven. Ik kan ook voor jou uit moeten wijken en te water raken, dan heb ik geen hol aan jouw zogenaamde veiligheid.
Slechte vergelijking. Door een gordel worden geen botsingen voorkomen. Ik kan me iets voorstellen bij een verplichte verklikker, maar tegen een verplichte gordel.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit heeft geen ene reet met vrijheid te maken. Zoiets als een vermoeidheidsverklikker kan ongelukken helpen voorkomen. Ik kan mij goed voorstellen dat zoiets wordt verplicht. Voor gordels geldt toch hetzelfde?
Mijn auto is veilig genoeg. Als jij je niet veilig voelt moet je binnen blijven zitten en niet jouw ongefundeerde angsten mijn probleem laten worden. Zo vaak rij ik nou ook weer niet vermoeid, of ik kan het mij niet herinneren natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus ik moet binnen blijven zitten, omdat jij geen zin hebt om je auto veiliger te maken? Gelukkig denkt men daar in Brussel anders over.
Welke vrijheid raak jij dan kwijt als je verplicht wordt om winterbanden op je auto te zetten of zo'n verklikker bij je te hebben? De vrijheid om de ander dood te rijden, met je slippende auto of als je in slaap gevallen bent?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:24 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik zou dat niet conservatief willen noemen. Ik vraag mij namelijk af of het ook echt een "vooruitgang" is als deze maatregelen ingevoerd worden. Leuk dat er met wat grote getallen gestrooid wordt, maar ik denk niet dat het in Nederland zoveel verschil gaat maken, maar dat ze voornamelijk op wat achtergestelde landen in de EU zijn gebaseerd.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:35 schreef Disana het volgende:
Ik vind het nogal conservatief om de streep te trekken bij de maatregelen die er al zijn, zoals de gordel, en te gaan steigeren bij de gedachte aan nieuwe maatregelen. Daar zit geen logica achter.
De vrijheid om zélf in te schatten of je wel of niet in staat bent om te rijden. Eigen verantwoordelijkheid heet dat en mensen daarop aanspreken, ipv alles te binden aan apparaten die bepalen wat je wel en niet mag. Apparaten waar je overigens nog zelf voor mag dokken ook.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Welke vrijheid raak jij dan kwijt als je verplicht wordt om winterbanden op je auto te zetten of zo'n verklikker bij je te hebben? De vrijheid om de ander dood te rijden, met je slippende auto of als je in slaap gevallen bent?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |