Vergeet de Arctic Monkeys niet. De Humbug singles staan er niet op en de nieuwe single ook nietquote:Op vrijdag 15 april 2011 00:43 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Of heel mainstream zoals The Beatles en Pink Floyd. (ja, dit is een verkapte klacht dat Spotify ook die twee groepen moet aanbieden)
Hmm.. Dat de nieuwe single er nog niet opstaat verbaast me niet, is pas sinds deze week uit. En de Humbug singles zie ik iig wel, maar inderdaad enkel van My Propeller de b-kanten en bij Cornerstone en Crying Lightning enkel de titeltrack. De inconsistentie is bijzonder vaag jaquote:Op vrijdag 15 april 2011 00:46 schreef febster het volgende:
[..]
Vergeet de Arctic Monkeys niet. De Humbug singles staan er niet op en de nieuwe single ook niet.
Led Zeppelin. Tool zocht ik laatst op, ook nog niet te vinden.quote:Op vrijdag 15 april 2011 00:43 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Of heel mainstream zoals The Beatles en Pink Floyd. (ja, dit is een verkapte klacht dat Spotify ook die twee groepen moet aanbieden)
Je kan de Spotify-app op je iPod Touch zetten (niet op andere iPods), en dan de muziek die je wilt luisteren onderweg via WiFi offline beschikbaar maken. Zo mag je per apparaat maximaal 3333 tracks offline beschikbaar hebben, dus dat is best wat.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:11 schreef maan. het volgende:
Ik vermoed dat het antwoord nee is maar als je premium hebt kun je dan de muziek ook op i-tunes en I-pod zetten? Alleen op je telefoon afspelen toch en offline beluisteren?
Ga er maar van uit dat ze groeien naar 13 miljoen in plaats van 30.quote:Op vrijdag 15 april 2011 00:59 schreef Arn0 het volgende:
Ja, Led Zeppelin is ook een goede. Of AC/DC. Maarja, hoe groter de groep hoe lastiger. Die 20 miljoen tracks zullen wel weer bijna allemaal obscure dingen zijn..
Het aanbod vind ik wel goed, maar de manier van werken niet zo... Voordat ik het probeerde had ik steeds het idee dat het echt was om snel, goed en makkelijk nieuwe muziek te ontdekken. Maar nu blijkt dat het gewoon echt een mediaspeler is waar je zelf moet zoeken naar een nummer, waar je dan wel gerelateerde artiesten kunt vinden (al vind ik die ook niet goed werken) maar ik had er veel meer van verwacht.quote:Op vrijdag 15 april 2011 00:39 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
holy fuck, dan moet je wel hele experimentle muziek luisteren. waarom denk je dat google het beter gaat doen?
Ja overal maar ik dacht dat dat Spotify juist zo goed maaktequote:Op vrijdag 15 april 2011 10:00 schreef wallofdolls het volgende:
Waar moet je niet zelf zoeken naar een nummer dan?
Die nieuwe single is ook uitgekomen op Youtube niet echt via een cd ofzo.quote:Op vrijdag 15 april 2011 00:46 schreef febster het volgende:
[..]
Vergeet de Arctic Monkeys niet. De Humbug singles staan er niet op en de nieuwe single ook niet.
DAT MEEN JE NIET!quote:Op zaterdag 16 april 2011 05:46 schreef gamezz het volgende:
Open Spotify (dus de free accounts) gaat binnenkort veranderen.
Je kunt een track maximaal maar 5 keer beluisteren en een maximum van 10 uur muziek per maand.
Vanaf 1 mei ingevoerd onder de nieuwe gebruikers, en de gebruikers vòòr 1 mei na 6 maanden lid te zijn geweest.
Misschien een idee om nu nog snel een nieuw account aan te maken.
Voor mij niet meer interessant dus.
Ik lees op de Spotify website:quote:Op zaterdag 16 april 2011 05:46 schreef gamezz het volgende:
Je kunt een track maximaal maar 5 keer beluisteren en een maximum van 10 uur muziek per maand.
Vanaf 1 mei ingevoerd onder de nieuwe gebruikers, en de gebruikers vòòr 1 mei na 6 maanden lid te zijn geweest.
Iedere gratis gebruiker heeft dus eerst 6 maanden zonder deze limiet. 1 mei gaat het in voor de mensen die op 1 november al een account hadden. (6 maanden geleden of meer dus)quote:New Spotify users will be able to enjoy our unrivalled free service as it is today for the first 6 months
...
...
As of May 1st, any user who signed up to the free service on or before November 1st 2010 will be able to play each track for free up to a total of 5 times. Users who signed up after the beginning of November will see these changes applied 6 months after the time they set up their Spotify account.
Alsof Spotify het wat boeit dat een niet-betalend iemand het niet meer gebruikt.quote:Op zaterdag 16 april 2011 05:46 schreef gamezz het volgende:
Voor mij niet meer interessant dus.
Van de niet-betalenden moeten ze het ook hebben, denk aan alle reclame inkomsten, naamsbekendheid etc.quote:Op zaterdag 16 april 2011 11:43 schreef Powerful_Wizard_IRL het volgende:
[..]
Alsof Spotify het wat boeit dat een niet-betalend iemand het niet meer gebruikt.blijkbaar werkte het ad-model niet, dus kan je die mensen beter kwijt dan rijk zijn.
Ik verwacht niet dat ze met die reclame inkomsten genoeg binnen kunnen harken om de tent draaiend te houden... Voorlopig heb ik nog genoeg aan Spotify Open, maar zodra ik tegen die nieuwe beperkingen aanloop stap ik gewoon over naar Spotify Unlimited.quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:47 schreef gamezz het volgende:
[..]
Van de niet-betalenden moeten ze het ook hebben, denk aan alle reclame inkomsten, naamsbekendheid etc.
De free accounts hebben Spotify groot gemaakt.
Inderdaad, dat zal ook de reden zijn waarom ze deze wijzigingen invoeren.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:19 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat ze met die reclame inkomsten genoeg binnen kunnen harken om de tent draaiend te houden...
Premium.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:18 schreef Klaudias het volgende:
wat hebben de meeste van jullie ... premium, unlimited of open?
Premiumquote:Op zaterdag 16 april 2011 23:18 schreef Klaudias het volgende:
Ik heb unlimited, tijdje wel premium gehad maar gebruikte de extra functies eigenlijk amper of niet dus maar weer terug gegaan.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:18 schreef Klaudias het volgende:
Man, wat vind ik dit een relaxed programma zeg! Ok, er staat nog niet alles op, maar hoe groter de userbase wordt, hoe meer erop komt te staan. Verder puike geluidskwaliteit en lekker snel zoeken.quote:Op dinsdag 19 april 2011 01:15 schreef StevenPaul het volgende:
Toch maar eens voor unlimited betaald.
Dat zijn dure albums dan... de meeste nieuwe die ik koop zijn rond de 12 euro, hooguit 15 of 16...quote:Op woensdag 20 april 2011 00:11 schreef DaDude1987 het volgende:
Een tientje in de maand vind ik persoonlijk niet zoveel voor een (legale!!) muziekdienst. Dat is de prijs van een half album...
open, kom nog steeds niet voorbij de 10 uur per maand.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:18 schreef Klaudias het volgende:
Zucht, 1 album dan...quote:Op woensdag 20 april 2011 00:30 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat zijn dure albums dan... de meeste nieuwe die ik koop zijn rond de 12 euro, hooguit 15 of 16...
Waarom moeilijk doen met files op je disk als je gewoon streaming kunt luisteren?quote:Op woensdag 20 april 2011 09:19 schreef Klaudias het volgende:
wat is de voornaamste reden dat jullie je niet laten verleiden om illegaal te downloaden?
Gebruik het nog steeds voor muziek die echt zowat nergens legaal te vinden is.quote:Op woensdag 20 april 2011 09:19 schreef Klaudias het volgende:
wat is de voornaamste reden dat jullie je niet laten verleiden om illegaal te downloaden?
En vaak ook betere kwaliteit dan wat je downloadt.quote:Op woensdag 20 april 2011 09:27 schreef Solique het volgende:
Gebruik het nog steeds voor muziek die echt zowat nergens legaal te vinden is.
Met spotify kan je gewoon streamen wat je wilt en neemt geen ruimte in, en dan is het nog legaal ook.
Playlists maken?quote:Op woensdag 20 april 2011 10:52 schreef wallofdolls het volgende:
Het enige nadeel vind ik dat je het niet op genre kan sorteren, zoals ik dat wel doe in mijn eigen collectie.
Dat zou functionaliteit moeten zijn die Spotify zelf biedt. Het is toch raar dat je niet eens op albums kunt sorteren, zonder daarvoor zelf een playlist aan te moeten maken? Voor bijna alles kun je zelf een oplossing bedenken,maar sommige dingen moet de applicatie zelf al kunnen.quote:Op woensdag 20 april 2011 10:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Playlists maken?
Ik heb een aantal 'lists' die ik gebruik om 1 nummer van een album in te zetten, als ik dan zo'n album wil luisteren hoef ik alleen maar naar die playlist toe en dan in plaats van op de artiest of songtitel op de albumtitel te klikken. Ik vind het ook erg onhandig dat bv Plato een playlist met 200 nummers met 20 volledige albums heeft, maar dat terzijde. Maar ik heb bv een lijst nederlands, frans, pop, dance, oldies... wel overzichtelijk voor mezelf.
Klopt, ik heb nu diverse playlists mappen, ingedeeld in de categorieen Albums, Tracks, Hits en Lijsten en binnen de eerste 2 dus categorie-indelingen... maar het is niet ideaal.quote:Op woensdag 20 april 2011 10:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Playlists maken?
Ik heb een aantal 'lists' die ik gebruik om 1 nummer van een album in te zetten, als ik dan zo'n album wil luisteren hoef ik alleen maar naar die playlist toe en dan in plaats van op de artiest of songtitel op de albumtitel te klikken. Ik vind het ook erg onhandig dat bv Plato een playlist met 200 nummers met 20 volledige albums heeft, maar dat terzijde. Maar ik heb bv een lijst nederlands, frans, pop, dance, oldies... wel overzichtelijk voor mezelf.
Ik zit echt niet te wachten op genre/categorie indelingen die van bovenaf worden opgelegd. Voor je't weet vallen Marco Borsato en de Heideroosjes in hetzelfde genre omdat ze beide nederlandstalig zijn, zoals bij Allmusic.quote:Op woensdag 20 april 2011 11:26 schreef Tackleberry het volgende:
Dat zou functionaliteit moeten zijn die Spotify zelf biedt. Het is toch raar dat je niet eens op albums kunt sorteren, zonder daarvoor zelf een playlist aan te moeten maken? Voor bijna alles kun je zelf een oplossing bedenken,maar sommige dingen moet de applicatie zelf al kunnen.
Als je het in de bestandsnaam zet gaat het wel goedquote:Op woensdag 20 april 2011 11:38 schreef Mini_rulez het volgende:
Qua afspeelfunctionaliteit en mogelijkheden voor het maken van playlists is er inderdaad nog veel te verbeteren. Net als bijvoorbeeld dat je bij lokale nummers die Spotify niet kent (zoals bij mij alles van de Beatles) niet op albumvolgorde kunt afspelen, terwijl die informatie (tracknummer) wel gewoon in het bestand zit en Spotify die ook weergeeft bij de info. Maar ja, misschien komt dat in de toekomst nog.
Deze zijn toevallig geïmporteerd vanuit iTunes, dus hebben ze niet echt een bestandsnaam. Maar er zijn ook gewone mp3's bij, dus bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 20 april 2011 12:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Als je het in de bestandsnaam zet gaat het wel goedSpotify laat alleen de tags zien dus heb je geen last van die lelijke bestandsnamen, daar kijk je toch niet meer naar na het toevoegen. Dus bv
01_track1
02_track2
etc.
Doe in zo'n lijst eens ctrl-G ... maakt het zoeken in zo'n playlist wat makkelijkerquote:Op woensdag 20 april 2011 10:56 schreef ranja het volgende:
... Ik vind het ook erg onhandig dat bv Plato een playlist met 200 nummers met 20 volledige albums heeft, maar dat terzijde...
Die shortcuts werken volgens mij alleen als je Spotify ook open hebt staan. Dus je kan alsnog niet skippen naar het volgend nummer als Spotify geminimaliseerd is.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:36 schreef wallofdolls het volgende:
Cool.
http://www.spotify.com/int/help/keyboard-shortcuts/
Elk fatsoenlijk toetsenbord heeft toch wel mediatoetsen?quote:Op woensdag 20 april 2011 15:39 schreef Darkzell het volgende:
[..]
Die shortcuts werken volgens mij alleen als je Spotify ook open hebt staan. Dus je kan alsnog niet skippen naar het volgend nummer als Spotify geminimaliseerd is.
Ja? Ik nog niet schokkend vaak. Alleen bij de Deep Purple live-opnamen was het echt dramatisch.quote:Op maandag 25 april 2011 15:32 schreef Klaudias het volgende:
ik heb nu ook spotify premium, maar ik vind het jammer dat ik al meerdere verkeerd gelabelde tracks tegen ben gekomen
Ik vind het juist altijd erg storend dat alles op naam van de componist moet. Maargoed, ik ben dan ook - nog - geen klassieknerd.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:35 schreef Frollo het volgende:
Wat ik erg storend vind van Spotify is dat klassieke muziek op naam van de uitvoerende (b.v. de pianist of het orkest) is getagd en niet op componist. Dan komt er in mijn last.fm bijvoorbeeld Angela Yoffe - Spiegel Im Spiegel te staan, terwijl dat natuurlijk Arvo Pärt - Spiegel Im Spiegel moet zijn.
Zonde hoor, want ze hebben best veel klassiek (zo staat alles van Naxos erop), maar dat kan ik dus niet luisteren.
Tja, ik luister 'een symfonie van Mahler', niet 'een symfonie uitgevoerd door het Concertgebouworkest'.quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:28 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik vind het juist altijd erg storend dat alles op naam van de componist moet. Maargoed, ik ben dan ook - nog - geen klassieknerd.
Waarom? Ik luister liever 'een nummer uitgevoerd door Dusty Springfield' gevolgd door 'een nummer uitgevoerd door The White Stripes' in plaats van 2x achter elkaar 'een nummer geschreven door Burt Bacharach'. Maar klassiek zal wel anders zijnquote:Op dinsdag 26 april 2011 13:33 schreef Frollo het volgende:
Tja, ik luister 'een symfonie van Mahler', niet 'een symfonie uitgevoerd door het Concertgebouworkest'.
Klopt, bij klassiek (en soundtracks en musicals for that matter) is het anders.quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:38 schreef ranja het volgende:
[..]
Waarom? Ik luister liever 'een nummer uitgevoerd door Dusty Springfield' gevolgd door 'een nummer uitgevoerd door The White Stripes' in plaats van 2x achter elkaar 'een nummer geschreven door Burt Bacharach'. Maar klassiek zal wel anders zijn
Ik moet nu al 3 keer lachenquote:Op dinsdag 26 april 2011 14:01 schreef ranja het volgende:
Voor je't weet luister je naar Mahler door de boerendorpskapel van Juinen of door metalband Gruntcunt ofzo.
De uitvoerende is voor mij helemaal niet zo belangrijk dus die laat ik meestal weg. Als ik 'm toch wil vermelden, dan in de albumtitel.quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:58 schreef wallofdolls het volgende:
Ik vind bij klassiek de indeling [Uitvoerende] - [Componist] [Compositie] altijd volstaan. Maar ik denk dan puur vanuit de organisatorische context.
Stel dat er 150 orkesten zijn geweest die een bepaald werk van Mahler hebben gedaan en dat dan voor 20 werken. Ik zou niet meer kunnen slapen dan...
Maar misschien ook omdat ik t me niet kan voorstellen. In klassieke muziek is de componist natuurlijk superieur aan de uitvoerder, i.t.t. bij andere genres, dat begrijp ik. Maar ik raak het overzicht altijd kwijt.
In een afspeellijst op ctrl+f drukken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:53 schreef HipHopDesk het volgende:
Misschien een domme vraag maar kan je niet binnen een afspeellijst zoeken met trefwoorden? want ik zie het niet.
Reken maar uit. Volgens mij was het 192 kb/s. Ik denk dat de FUP rekening houdt met hooguit 500 tot 1000 MB per maand.quote:Op woensdag 27 april 2011 08:56 schreef Klaudias het volgende:
Als ik Spotify een uurtje per dag stream via 3G op mijn mobiel, valt dat binnen de fair use policy van KPN Surf & Mail?
.
maak anders wat mooie playlijsten en zet ze offlinequote:Op woensdag 27 april 2011 08:56 schreef Klaudias het volgende:
Als ik Spotify een uurtje per dag stream via 3G op mijn mobiel, valt dat binnen de fair use policy van KPN Surf & Mail?
.
hmmmm jammer.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:45 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Reken maar uit. Volgens mij was het 192 kb/s. Ik denk dat de FUP rekening houdt met hooguit 500 tot 1000 MB per maand.
edit:
zelf even gedaan: (192 / 8) * 3600 * 30 = 2600 MB
Dat kunnen wij als klanten niet. Alleen de platenmaatschappijen (en artiesten?) zelf kunnen albums aandragen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:56 schreef horned_reaper het volgende:
Ik heb zelf een betaald spotify account, maar ik mis nog behoorlijk veel album als ik ga zoeken.
Voornamelijk onbekende albums dus.
Heeft iemand enig idee hoe ik spotify hierover kan tippen of hoe ik deze album kan toevoegen?
(Zonder het zelf te downloaden en in m'n eigen playlist te zetten dus)
Ik zou proberen de labels te benaderen, of ze hun muziek op Spotify willen zetten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:56 schreef horned_reaper het volgende:
Ik heb zelf een betaald spotify account, maar ik mis nog behoorlijk veel album als ik ga zoeken.
Heeft iemand enig idee hoe ik spotify hierover kan tippen of hoe ik deze album kan toevoegen?
Nicequote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:48 schreef Darkzell het volgende:
Voor de fanatieke meezingers hier onder ons:
ListDJ: ListDJ gives you the lyrics of a current playing track on Spotify. All nice integrated beside the main spotify window.
Mijn vader werkt bij een welbekende auteursrechtenorganisatie en heeft ook met spotify te maken gehad. Ik zou zeggen mail Jerneyquote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:56 schreef horned_reaper het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |