quote:Woensdag is D-Day voor politiek Den Haag. Nederland gaat naar de stembus voor de Provinciale Statenverkiezingen. Voor het minderheidskabinet van VVD, CDA en gedoogpartner PVV zijn deze verkiezingen van groot belang. Als de drie partijen niet voldoende stemmen halen voor een meerderheid in de Eerste Kamer, dan wordt het doorvoeren van wetten behoorlijk lastig.
Uitslagenavond
De verkiezingsavond ziet er uit volgens het vertrouwde beeld. De hele avond stromen de uitslagen binnen. Vanaf half negen kunnen kijkers zien wie de winnaars en wie de verliezers zijn.
Herman van der Zandt is ingeschakeld om op het inmiddels beroemde touch screen alle grafieken te tonen en de uitslagen nader toe te lichten. Dominique van der Heyde bespreekt woensdagavond in het gebouw van de Eerste Kamer met prominente politici de uitslag van de verkiezingen en de gevolgen hiervan.
Slotdebat
De algemene presentatie van de Uitslagenavond is in handen van Rob Trip. Politiekverslaggever Ferry Mingelen neemt de rol van ‘politiek duider’ op zich. Traditioneel eindigt de avond met het slotdebat waarin de winnaars en de verliezers tegenover elkaar staan.
Campagne
De afgelopen weken is er door de verschillende lijsttrekkers fanatiek campagne gevoerd. Geert Wilders besloot zelfs op de koffie te gaan in Koffietijd. De kersverse lijsttrekker van GroenLinks, Jolande Sap, sprak in De Wandeling over haar moeilijke jeugd. PvdA-frontman Job Cohen liet zich in KoffieMAX door Arie Ribbens zelfs verleiden tot een rondje polonaise. Andere lijsttrekkers grepen de gelegenheid aan om ouderwets modder te gooien naar de concurrerende partijen. Of het genoeg geweest is? Woensdag rond middernacht weten we het.
Hey, er zijn pr0n films in dit genre die slechter beginnenquote:Op woensdag 2 maart 2011 23:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
die vrouw die Sap interviewt_
Ik hoop het ook. Als ze hem willen doordrukken, dan stap ik naar de rechter.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:29 schreef nikk het volgende:
Nu nog hopen dat die langstudeerdersregeling maar niet doorgaat
quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:29 schreef KoosVogels het volgende:
De PVV vindt een slotdebat wel best, vermoed ik. Die zetten gewoon dat cassetebandje in de binnenzak van De Graaf op repeat.
http://www.novumuitslagencentrum.nl/index.phpquote:23:29 | Hattem | 5957 | 42,5% | 190,5% | 111,0
Dat kon je al van tevoren aan zien komen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:29 schreef Temlin het volgende:
Zonde dat er niet meer PVVers zijn gekomen.
cohenfansquote:Op woensdag 2 maart 2011 23:30 schreef feeling_sinister het volgende:
Wow! PvdA 25.000 extra stemmen in Amsterdam.
Dat kan je toch al doen. Google eens rechtszekerheids beginsel.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:30 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Als ze hem willen doordrukken, dan stap ik naar de rechter.
Ik vind trouwens dat De Graaf het voor een PVV'er goed gedaan heeftquote:Op woensdag 2 maart 2011 23:29 schreef KoosVogels het volgende:
De PVV vindt een slotdebat wel best, vermoed ik. Die zetten gewoon dat cassetebandje in de binnenzak van De Graaf op repeat.
CU steunt de coalitie vaak niet. Bijvoorbeeld niet bij de langstudeerboete.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:30 schreef horned_reaper het volgende:
Maar hoeveel zin heeft het eigenlijk om te kijken of de coalitie een meerderheid heeft?
Als de SGP, CU en 50Plus de coalitie toch altijd wel steunen, heeft de coalitie toch gewoon een meerderheid?
CU wil dat per definitie niet ivm PVV & 50+ is nog een onzekerheidquote:Op woensdag 2 maart 2011 23:30 schreef horned_reaper het volgende:
Maar hoeveel zin heeft het eigenlijk om te kijken of de coalitie een meerderheid heeft?
Als de SGP, CU en 50Plus de coalitie toch altijd wel steunen, heeft de coalitie toch gewoon een meerderheid?
Waarom zou de CU de coalitie steunen? Waarom zou 50Plus de coalitie steunen? Dat de SGP de coalitie bij elk punt steunt, is ook nog maar de vraag.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:30 schreef horned_reaper het volgende:
Ik ook hij heeft geen autogeert nodig.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:31 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik vind trouwens dat De Graaf het voor een PVV'er goed gedaan heeft
Goed is een groot woord. Hij heeft gewoon de standaard PVV-teksten goed ingestudeerd.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:31 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik vind trouwens dat De Graaf het voor een PVV'er goed gedaan heeft
Ja. Maar zoveel beheersing en rationalisme in duiding past niet in het draaiboek van de NOS en/of de oppositiequote:Op woensdag 2 maart 2011 23:30 schreef horned_reaper het volgende:
50Plus is een aardig linkse partij, CU heeft weinig op met het kabinet en de SGP gaat waarschijnlijk maar 1 zetel halen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:30 schreef horned_reaper het volgende:
Jaquote:Op woensdag 2 maart 2011 23:32 schreef eriksd het volgende:
Deed de PvdA het zo slecht in 2007 dan, dat ze niet zakken?
Groot verlies toen volgens mij.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:32 schreef eriksd het volgende:
Deed de PvdA het zo slecht in 2007 dan, dat ze niet zakken?
Ga weg danquote:Op woensdag 2 maart 2011 23:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik studeer er, maar tis me toch weer een slagje links allemaal.
Het noorden is sinds mensenheugenis PvdA gebied. En ook de armste en meest onontwikkelde gebied van Nederland. Zal wel toeval zijn.quote:
Ja en? Is standaard zo..quote:
Een goed afgerichte hond.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed is een groot woord. Hij heeft gewoon de standaard PVV-teksten goed ingestudeerd.
Is dat nieuws voor je?quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:33 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Pff wat doet CDA het slecht in Adam.
%0Plus wordt geleid door Nagel, ooit maatje van Fortuyn. Als hij wat toezeggingen krijgt voor de oudjes, steunt hij het kabinet wel denk ik.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou de CU de coalitie steunen? Waarom zou 50Plus de coalitie steunen? Dat de SGP de coalitie bij elk punt steunt, is ook nog maar de vraag.
Dat komt doordat er relatief weinig PVVers zijn gekomen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik studeer er, maar tis me toch weer een slagje links allemaal.
Net zoals de Cohen de standaart PvdA ' dit kabinet bezuinigd niet op een eerlijke manier' (en niet eens goed, met zijn gestotter) teksten heeft ingestudeerd.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed is een groot woord. Hij heeft gewoon de standaard PVV-teksten goed ingestudeerd.
No shit, doen ze altijdquote:Op woensdag 2 maart 2011 23:33 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Klopt, is altijd al zo geweest..quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:33 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Daarnaast hoeft de steun ook niet altijd uit dezelfde hoek te komen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:34 schreef Lkw het volgende:
[..]
%0Plus wordt geleid door Nagel, ooit maatje van Fortuyn. Als hij wat toezeggingen krijgt voor de oudjes, steunt hij het kabinet wel denk ik.
De breuk kwam juist omdat Nagel Fortuyn veeeeel te rechts vond, en daar schrok hij van.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:34 schreef Lkw het volgende:
[..]
%0Plus wordt geleid door Nagel, ooit maatje van Fortuyn. Als hij wat toezeggingen krijgt voor de oudjes, steunt hij het kabinet wel denk ik.
Ik vind dat zo'n eng mannetje die Machiel de Graaff. Dat sikje op zijn kin en die arrogante kutblik in zijn ogen. Gatverdegatver.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Cohen heeft zich nog aangepast aan de huidige gang van zaken. Het praatje van De Graaf was hetzelfde als dat van Wilders vorig jaar.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Net zoals de Cohen de standaart PvdA ' dit kabinet bezuinigd niet op een eerlijke manier' (en niet eens goed, met zijn gestotter) teksten heeft ingestudeerd.
Nou en? Het is ook een ex-PvdA'er. Voor elk denkbaar standpunt heeft Jan Nagel wel een keer een partij opgerichtquote:Op woensdag 2 maart 2011 23:34 schreef Lkw het volgende:
[..]
%0Plus wordt geleid door Nagel, ooit maatje van Fortuyn.
Dan moet de regering dus voor elk wetsvoorstel wat toezeggingen aan partijen buiten de coalitie toezeggen om effectief te kunnen regeren. Mooie situatie, maar niet heus.quote:Als hij wat toezeggingen krijgt voor de oudjes, steunt hij het kabinet wel denk ik.
Wat was er precies anders aan het verhaal van Cohen dan in vergelijking met verkiezingen 2010?quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Cohen heeft zich nog aangepast aan de huidige gang van zaken. Het praatje van De Graaf was hetzelfde als dat van Wilders vorig jaar.
Heeft hij net uitgelegd en dat hij er niet meer op terug komt....quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:36 schreef MrBadGuy het volgende:
Het verschil tussen procenten en procentpunten blijft lastig voor journalisten.
Ik tel zo'n 45% voor de regering+PVVquote:Op woensdag 2 maart 2011 23:36 schreef Spaghettivreter het volgende:
@fritswester
frits wester
Op basis van 17% van de getelde stemmen heeft coalitie nu 37 zetels in de Eerste Kamer. Beeld lijkt dus te veranderen. Spannend en onzeker.
Het wordt spannend......
Natuurlijk niet voor elk wetsvoorstel. Wat betreft Nagel slechts één keer. Over de oudjes. Doen ze dat, dan eet hij uit hun hand.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou en? Het is ook een ex-PvdA'er. Voor elk denkbaar standpunt heeft Jan Nagel wel een keer een partij opgericht
[..]
Dan moet de regering dus voor elk wetsvoorstel wat toezeggingen aan partijen buiten de coalitie toezeggen om effectief te kunnen regeren. Mooie situatie, maar niet heus.
Niet gezien, maar het is zo simpel, dus waarom niet gewoon goed doen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:37 schreef Kenju het volgende:
[..]
Heeft hij net uitgelegd en dat hij er niet meer op terug komt....
Totdat 'ie de partij natuurlijk weer opheft, over een half jaar ofzoquote:Op woensdag 2 maart 2011 23:37 schreef Lkw het volgende:
[..]
Natuurlijk niet voor elk wetsvoorstel. Wat betreft Nagel slechts één keer. Over de oudjes. Doen ze dat, dan eet hij uit hun hand.
The rise of the Baby Boomquote:
Nu had hij een kabinet om zich op te schietenquote:Op woensdag 2 maart 2011 23:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wat was er precies anders aan het verhaal van Cohen dan in vergelijking met verkiezingen 2010?
Omdat het klootjesvolk dat niet snaptquote:Op woensdag 2 maart 2011 23:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Niet gezien, maar het is zo simpel, dus waarom niet gewoon goed doen.
Omdat het gros van het volk het verschil niet snapt & enkel het %-teken ziet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Niet gezien, maar het is zo simpel, dus waarom niet gewoon goed doen.
Dus dan het maar fout doenquote:Op woensdag 2 maart 2011 23:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Omdat het klootjesvolk dat niet snapt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |