Je hebt geluk dat je juli-augustus laat stucen maar goed drogen en niet geforceerd drogen duurt wel even ja.quote:Op maandag 4 april 2011 11:25 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip!
Stucen gaan we sowieso niet zelf doen (stiekem wil ik het op een klein stukje proberen, zodat de stucadoor het daarna kan herstellen als het misgaat). Maar ik zie hier dat het drogen wel 2 weken kan duren.... Dat is wel even schrikken
Daar blijf je toch wel de naden of de afwerkstrips die je eroverheen plaatst bij zien?quote:Op maandag 4 april 2011 11:10 schreef Ingetje79 het volgende:
http://www.agnes-one-step.eu/
Deze platen hebben wij nu in de badkamer/keuken en zo langzamerhand willen we ze ook in de rest van het huis.
Werkt heel snel en eenvoudig, je hoeft nooit verven en het is erg goed vochtbestendig itt gipsplaten.
En als de bouwmarkt es een keer zo'n leuke 20%-kortingsaanbieding heeft is het niet eens zo duur.
Je ziet idd dat het verschillende platen zijn, maar ze zijn verder helemaal afgewerkt, dus ik vind het eiks juist mooi. Ze vallen in elkaar zeg maar...quote:Op maandag 4 april 2011 11:30 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Daar blijf je toch wel de naden of de afwerkstrips die je eroverheen plaatst bij zien?
Of heb ik nu het verkeerde voor?
Gevonden! Stonden nog in m'n badkamertopicquote:Op maandag 4 april 2011 11:32 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ingetje, misschien kan je een foto plaatsen van hoe het bij jullie eruit ziet?
Dan heb ik wel het goed voor.quote:Op maandag 4 april 2011 11:33 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Je ziet idd dat het verschillende platen zijn, maar ze zijn verder helemaal afgewerkt, dus ik vind het eiks juist mooi. Ze vallen in elkaar zeg maar...
Tegen de wanden hebben we er wel een afwerkstrip op zitten, maar dat moet je met gips ook.
Stucwerk van de badkamer heeft hier 5 dagen nodig gehad om te drogen, ondanks de 30 graden die we die week hadden.
Ik vind ze ook echt ideaal..en mooiquote:Op maandag 4 april 2011 11:47 schreef exlurker het volgende:
Ik heb deze platen al meer als 15 jaar in de woonkamer en ben er nog steeds mee in mijn schik
[ afbeelding ]
Het is enorm makkelijk schoonmaken ook toch?quote:Op maandag 4 april 2011 11:53 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik vind ze ook echt ideaal..en mooi
Jup, want er zit een waterafstotende fineerlaag overheen.quote:Op maandag 4 april 2011 12:00 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Het is enorm makkelijk schoonmaken ook toch?
Verkijk je niet op stucen idd. Zwart hier 15 euro per vierkante meter en aduplannen 4. Wit rond de 18 a 19 en aduplan 7 a 8.quote:Op maandag 4 april 2011 10:46 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd geen idee wat we precies met de plafonds willen, ik weet niet hoe een gestuct plafond verschilt van een "alleen gips en netjes afgewerkt" plafond. Misschien dat Loveless hier wel een idee over heeft
En het hoeft niet allemaal binnen een maand, het gaat om de grootste "laten doen" kosten, dus elektra, leidingen, badkamer en keuken. Stucen zal ook niet goedkoop zijn, maar het is niet erg als dat in juli gebeurt. Dan kunnen we lekker zelf aan de slag met de vloeren e.d., en eind juli/augustus verhuizen
Kan je kiezen welke je doet (gewoon of arduplan) of "moeten" ze allebei?quote:Op maandag 4 april 2011 13:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Verkijk je niet op stucen idd. Zwart hier 15 euro per vierkante meter en aduplannen 4. Wit rond de 18 a 29 en aduplan 7 a 8.
Aduplan is voor als je muren al gestuukt zijn, maar behangklaar. Dan moet je "aduplannen". Aduplannen is een "film" laagje erover heen zodat de krasjes uit je muur weggaan en je erover heen kan sauzen. Als je muren niet gestuukt zijn, moet je stuuken. En op nieuwe gehele stuukmuren krijg je ook een aduplan laag erop. Zit er bij in begrepen.quote:Op maandag 4 april 2011 13:15 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Kan je kiezen welke je doet (gewoon of arduplan) of "moeten" ze allebei?
Oeh dat is een goede tip (hier zitten er 3 tegen schuine dak maar dat is een geisoleerde versie)quote:Op maandag 4 april 2011 12:24 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Jup, want er zit een waterafstotende fineerlaag overheen.
Ik doe meestal de dweil op de kop en ik raus ff langs die platen
Leuk!!quote:Op maandag 4 april 2011 12:56 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Zo, net allebei 31 mei + paar dagen daarna vrijgenomen om te beginnen met klussenZin in!
Leuk!quote:Op maandag 4 april 2011 12:56 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Zo, net allebei 31 mei + paar dagen daarna vrijgenomen om te beginnen met klussenZin in!
Je bent niet de enige met verherbouw plannen, misschien ook wel wat voor bij onsquote:Op maandag 4 april 2011 11:58 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ziet er goed uit! Zeker een overweging waard
Wat wil je exact in 3 a 4 weken gedaan hebben?quote:Op maandag 4 april 2011 18:01 schreef Loveless85 het volgende:
Ik schrijf braaf mee![]()
We hopen gewoon de boel in een weekje te strippen, dus gewoon de ouwe shit er uit, en misschien dan die plafonds als dat meevalt? En dan de bouwvakkerts er in, dat gaat ook nog wel een klus zijn aangezien die in 'badkamer' vloertje moeten leggen omdat dat nu nog een slaapkamer is enzo en overal leidingen wegwerken. Hopelijk kan dat een beetje gecombineerd worden met de electricien, en dan is dat allemaal met 3 á 4 weekjes gedaan.
-Huidige badkamer omtoveren in toiletquote:Op maandag 4 april 2011 18:03 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wat wil je exact in 3 a 4 weken gedaan hebben?
Dat is best veelquote:Op maandag 4 april 2011 18:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
-Huidige badkamer omtoveren in toilet
-Slaapkamer compleet verbouwen tot badkamer
-Oude keuken weg, nieuwe er in
-Behorende leidingwerk bij bovenstaande klussen
-Electra
Dingen zoals die openhaard en de buitenboel is allemaal niet dusdanig dringend dat het direct moet, en voor de rest is het niet zo handig om al zwaar aan de klus te gaan en dán 3 weken bouwvakkers in huis te nemen
Nee klopt inderdaad zat ik me ook te bedenken vandaar de goede planningquote:Op maandag 4 april 2011 18:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat wil niet altijd zeggen dat je met genoeg mensen ook sneller gaat. Als je een elektricien, loodgieter en een timmerman in één ruimte van een woning moet werken gaat het echt niet sneller hoor.
Je zit ook met droogtijden van materialen e.d. dus ik denk zelf dat je het met 3 of 4 weken niet red hoor
Dat hebben wij ook ja...quote:Op zondag 27 februari 2011 14:01 schreef Vonkenboer het volgende:
Misschien zitten er zelfs nog stalen elektra buizen in en loop dat via allerlei rare constructies overal en nergens heen. Ook kan het zijn dat er nog oude kleuren in de installatie zitten (groen, rood, grijs, zwart i.p.v. het moderne bruin, blauw, groengeel, zwart) en kloppen de doorsneden qua draad ook niet met de huidige eisen.
De plafonds moeten er toch al uit en de muren ook allemaal gebeuren dus dat is allemaal geen rampquote:Op maandag 4 april 2011 19:39 schreef Vonkenboer het volgende:
En daarbij moet vaak ook plafonds e.d. gesloopt worden om ergens bij te kunnen, en in de wanden moet vaak de nodige leidingen ingefreesd en aangelegd worden.
Wat ik wel heb geleerd van onze verbouwing, is dat je planning nooit uitkomtquote:Op maandag 4 april 2011 18:01 schreef Loveless85 het volgende:
Ik schrijf braaf mee![]()
We hopen gewoon de boel in een weekje te strippen, dus gewoon de ouwe shit er uit, en misschien dan die plafonds als dat meevalt? En dan de bouwvakkerts er in, dat gaat ook nog wel een klus zijn aangezien die in 'badkamer' vloertje moeten leggen omdat dat nu nog een slaapkamer is enzo en overal leidingen wegwerken. Hopelijk kan dat een beetje gecombineerd worden met de electricien, en dan is dat allemaal met 3 á 4 weekjes gedaan.
We kunnen ook andere mensen inschakelen om ons te helpen! Wij kennen geen hele handige mensen, maar voor zoiets als strippen zou dat niet uit moeten maken, denk ik. Wordt het ook nog eens een feestjequote:Op dinsdag 5 april 2011 10:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat ik wel heb geleerd van onze verbouwing, is dat je planning nooit uitkomtin het begin zat alles mee en liepen we 2 dagen voor op schema, maar later gewoon 5 achter
![]()
En waar ik zelf heel slecht tegen kon is dat je ze zo verschrikkelijk achter hun reet aan moet zitten![]()
Een weekje strippen, het zou kunnen maar verkijk je er niet op .
Flink wat koffie, bier en afhaalchinees, dan komen ze welquote:Op dinsdag 5 april 2011 11:01 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
We kunnen ook andere mensen inschakelen om ons te helpen! Wij kennen geen hele handige mensen, maar voor zoiets als strippen zou dat niet uit moeten maken, denk ik. Wordt het ook nog eens een feestje
Met name bierquote:Op dinsdag 5 april 2011 13:14 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Flink wat koffie, bier en afhaalchinees, dan komen ze wel
Geen idee, hier kregen we em van de makelaar.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:58 schreef sheonlydreams86 het volgende:
De elektra moet sowieso vervangen worden dus dat is het probleem niet...
En de bouwtekening, die kan je gewoon aanvragen bij de gemeente? We hebben bij de documenten van het huis alleen zo een tekening van kadaster gekregen, maar dat gaat alleen om de buitenkant.
Bouwtekeningen idd bij de makelaar.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:58 schreef sheonlydreams86 het volgende:
De elektra moet sowieso vervangen worden dus dat is het probleem niet...
En de bouwtekening, die kan je gewoon aanvragen bij de gemeente? We hebben bij de documenten van het huis alleen zo een tekening van kadaster gekregen, maar dat gaat alleen om de buitenkant.
Oh, heeft geen haast hoor, ik heb op Marktplaats een heeeeeeele grote stapel gescoord en die neemt al zo veel plek inquote:Op woensdag 27 april 2011 23:19 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Overigens ga ik morgen de mand met tijdschriften even door
De onze had ze, maar we moesten er om zeuren.quote:Op donderdag 28 april 2011 10:02 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Hmm, zal eens informeren bij de makelaar maar kan het mij niet voorstellen dat als hij die had, dat we die niet zouden krijgen.
Een beetje klus kerel zoals bipsebaps al zegt, kan zien of het een dragende muur isquote:Wat bedoel je met "gewoon" een tussenmuurtje, Ingetje? Het is een muur tussen 2 ruimtes op de eerste verdieping. Gezien de indeling van het huis zou het kunnen dat deze muur vanaf het begin (1930) daar zit. Ik heb het idee dat het dan lastig zou kunnen zijn. Maar het kan ook zijn dat de muur tijdens de laatste grote verbouwing (vermoedelijk jaren 80) erbij gekomen is, dan moet het wat makkelijker weg te halen zijn.
Voor 15 euro mag je alleen naar kijkenquote:Op donderdag 28 april 2011 13:39 schreef Qwea het volgende:
Ik zou overigens sowieso naar de constructie tekening kijken. Hell, ik zou die 15 euro betalen als je het palenplan, e.d er ook bij krijgt.
Het is écht handig om te hebben.
Pleuris!quote:Op donderdag 28 april 2011 14:23 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Voor 15 euro mag je alleen naar kijkenKopieren kost 11 euro per vel omdat het blijkbaar om A0 of A1 tekeningen gaat. Maar ik ga het wel gewoon kopieren denk ik, lijkt mij handig en ook eigenlijk leuk om te hebben.
Je kan er toch een foto van makenquote:
Je kan toch een close up van die semi draagmuren maken? Met wat detail er om heen?quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:02 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dan zie je toch amper detail meer
Klinkt ingewikkeldquote:Op vrijdag 29 april 2011 19:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je kan toch een close up van die semi draagmuren maken? Met wat detail er om heen?
Een knoop in je piemel leggen ookquote:
Met rookkanaal bedoelde ik eigenlijk de ombouw ervanquote:Op maandag 2 mei 2011 17:17 schreef Ingetje79 het volgende:
Volgens mij is dat wel aan te passen met een klein bochtje oid naar het rookkanaal
Hangt beetje af van hoeveel ombouw daadwerkelijk rookkanaal is denk ikquote:Op maandag 2 mei 2011 18:25 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Met rookkanaal bedoelde ik eigenlijk de ombouw ervan
Neeee als je een werkend open haard hebt ga je die toch niet dichtmetselen.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hangt beetje af van hoeveel ombouw daadwerkelijk rookkanaal is denk ikEn we zouden het natuurlijk breder kunnen maken, dan kom je wel symmetrisch uit, maar ik wil geen big ass open haard in het huis.
We kunnen het ook gewoon dichtmetselen
Op- en aanmerkingen of aanvullingen welkom, we vergeten vast wat voor de hand liggende dingen ofzoquote:Elektra
*Is het mogelijk per 6 juni 2011 te starten?
*Is het mogelijk om op 2 of 3 juni 2011 langs te komen voor offerte?
*Is de prijs incl frezen van nieuwe leidingen?
*Is het schakelmateriaal zelf te kiezen?
*Wat is de verwachte doorlooptijd van de werkzaamheden?
*Zijn de werkzaamheden grotendeels gelijktijdig uit te voeren met andere werkzaamheden?
*Wat is de garantie op de geleverde werkzaamheden?
*Is de prijs incl alle te gebruiken materialen?
*Is het mogelijk rookmelders te schakelen en aan te sluiten op lichtnet?
*Is het mogelijk netwerk en/of audio bekabeling aan te laten leggen (in de muur gefreesd) en wat is de gangbare meerprijs (per meter)?
*Wordt er gewerkt via de laatste NEN-normen?
Keuken/Badkamer
*Is het mogelijk per 6 juni 2011 te starten?
*Is het mogelijk om op 2 of 3 juni 2011 langs te komen voor offerte?
*Is de prijs incl om-/aanleggen en evt. frezen van nieuwe leidingen?
*Is het mogelijk zelf aangeschafte materialen te laten plaatsen (zoals sanitair en tegels), en zo ja; welke?
*Wat is de verwachte doorlooptijd van de werkzaamheden?
*Zijn de werkzaamheden grotendeels gelijktijdig uit te voeren met andere werkzaamheden in andere delen van het huis?
*Wat is de garantie op de geleverde werkzaamheden?
*Is de prijs incl alle te gebruiken materialen (die niet aangekocht worden door opdrachtgever) zoals leidingen, lijm, voegsel, beton, koppelingen, etc.?
*Zijn er referenties beschikbaar waar het uitgevoerde werk te bekijken is (omg. Delft/Rotterdam/Den Haag)e verbouwing houdt in dat een muur (niet dragend) geheel verwijderd wordt, tevens moet oud tegelwerk en een oude (tegel)vloer verwijderd worden
Trap dan heel die schouw eruitquote:Op maandag 2 mei 2011 18:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hangt beetje af van hoeveel ombouw daadwerkelijk rookkanaal is denk ikEn we zouden het natuurlijk breder kunnen maken, dan kom je wel symmetrisch uit, maar ik wil geen big ass open haard in het huis.
We kunnen het ook gewoon dichtmetselen
Als je alles voor 1 juli gedaan kan hebben, zit je nog in de 6% regeling.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:53 schreef Loveless85 het volgende:
We zijn ondertussen een beetje aan het kijken naar allerlei klusjeslui/aannemers voor de werkzaamheden die we uit wil laten voeren, al een vrij ruime selectie gemaakt die we nu dus wat specifiekere vragen willen stellen en op basis daarvan een aantal mensen na de overdracht uitnodigen om de boel te bekijken een offerte te maken.
De vragenlijst tot nu toe:
[..]
Op- en aanmerkingen of aanvullingen welkom, we vergeten vast wat voor de hand liggende dingen ofzo
Dat is wel het idee, en al loopt het iets langer is er vast wel met die mensen te regelen dat de offerte met 6% BTW wordt gemaakt ofzo, voor hun kost het natuurlijk niks extra ofzo.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als je alles voor 1 juli gedaan kan hebben, zit je nog in de 6% regeling.
2 a 3 juni langs komen voor offerte en 6 juni starten is IMHO wel knap krap
Ik zou dat vooraf iig wel informerenquote:Op woensdag 11 mei 2011 07:54 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is wel het idee, en al loopt het iets langer is er vast wel met die mensen te regelen dat de offerte met 6% BTW wordt gemaakt ofzo, voor hun kost het natuurlijk niks extra ofzo.
Het is een flinke rompslomp dus goed navragenquote:Op woensdag 11 mei 2011 07:54 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is wel het idee, en al loopt het iets langer is er vast wel met die mensen te regelen dat de offerte met 6% BTW wordt gemaakt ofzo, voor hun kost het natuurlijk niks extra ofzo.
Het is inderdaad wel krap, vandaar dat we ook al een beetje informeren naar beschikbaarheid. Zit iemand heel Juni al vol dan is het jammer maar vallen ze sowieso af.
Mwah, het zal voor hun niet zo veel extra moeite zijn (en zeker geen kosten), dus ik gok dat de wil er wel gaat zijn, maar er moeten wel goede afspraken over gemaakt worden natuurlijk.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:52 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Het is een flinke rompslomp dus goed navragen
Heb geen idee waar de rompslomp hem in zit maar men is er niet enthousiast over.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mwah, het zal voor hun niet zo veel extra moeite zijn (en zeker geen kosten), dus ik gok dat de wil er wel gaat zijn, maar er moeten wel goede afspraken over gemaakt worden natuurlijk.
En het kan ook altijd nog zo zijn dat die regeling last-minute toch weer verlengd wordt, maar daar ga ik liever niet op gokken.
Goede tips in ieder gevalVerder nog aanvullingen?
Wat ik me nu kan bedenken is het een heel gegoochel met factuurdata enzo, maar we willen sowieso gewoon duidelijke afspraken maken over de prijs, en dat kan dan natuurlijk nog in juni gefactureerd worden. Zit er dan nog wat meerwerk aan en valt dat net in Juli en kan het écht niet, dan is dat maar zo... Maar het scheelt als consument natuurlijk wel gewoon 13% van je kosten, dus het is het proberen waardquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:58 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Heb geen idee waar de rompslomp hem in zit maar men is er niet enthousiast over.
Je kan vast ook wel een keuken zonder werkblad kopen?quote:Op zondag 22 mei 2011 12:44 schreef Loveless85 het volgende:
Ja goed
Donderdag samenlevingscontract en testament getekend, verder vrij druk met uitzoeken van klusjeslui en badkamers / keukens. Gisteren even een tekening laten maken bij de Svea, en we gaan nog een keer langs de KVIK, en uiteraard nog even bij IKEA kijken, maar daar vielen de werkbladen wat tegen![]()
31e de overdracht, en beide die week verder vrij, dus dan kunnen we hopelijk gelijk knallen. Staan al wat afspraken de 1e & 2e voor klusserts die offertes komen maken.
Jup dat kan zeker, maar we willen graniet of composiet, en dat moet dan dus apart gemaakt worden, wat al stukken duurder is dan wanneer je het met een keuken er bij koopt. En even googlen leert dat bij IKEA de kastjes weleens net geen 60 cm zijn, maar 59,8, of 60,1. Geen probleem als je het allemaal van IKEA neemt, maar als je dus ergens anders een blad koopt en het past nét niet...quote:Op zondag 22 mei 2011 13:02 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Je kan vast ook wel een keuken zonder werkblad kopen?
*Mr aankijkt, jups dat kan heel veel mensen doen dat.
Ben benieuwdwel foto updaten toch?
Oh nouquote:Op maandag 23 mei 2011 22:43 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Voor die tijd moet dit topic vol eigenlijk, want dan kunnen we een echt klustopic maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |