abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37423459
As dinsdag ga ik eindelijk strakke muren krijgen. Aangezien ik overal alles tot op de baksteen heb weggebikt is hij er wel ff mee bezig. Hij gaf als opleverdatum 5 mei aan. Volgens hem kost het zoveel tijd op dat er een aantal laagjes oid opgebracht moten worden. Oud huis, slordig metselwerk enzo...

Geen enkel probleem mee die paar dagen, hij zorgvuldiger hij werkt hoe beter het resultaat denk ik zo... Ergens rond 19 mei echter komen ze het hout voor de vloer brengen..... Dat moet een weekje rusten en dan gaat zo'n legger ermee aan de slag.

Hamvraag, hoe lang duurt dat drogen ??? en kan ik dat beinvloeden? Stoken gaat niet omdat de radiatoren eraf zijn gehaald. Ik zat zelf te denken aan zo'n hydro ding van boels en dat een weekje non stop aan te laten. Die zou het vocht uit de ruimte opslurpen.

Iemand ervaring hiermee ?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  Moderator zondag 30 april 2006 @ 13:14:38 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37424299
indien het huis echt vochtig is zou je zo ding van boels of van p&r kunnen huren; maar waarom vraag je dit je eigen stucadoor niet ? Die zou je daar namelijk precies antwoord op kunnen geven
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_37424669
ja hem ff vragen ga ik ook zeker doen, maar vroeg me af wat de ervaring ermee was in praktijk....

He, vonkeboer, ben trouwens wel blij dat ik van die electra doosjes heb gekocht die van de "alarm"stripjes hebben.. Pijpenzoeker langs de muur en ze begingen vanonder je stucwerk te janken....
pi_37425055
Muur gestuct terwijl het buiten warm en vochtig was, drogen duurde 2 á 3 weken, maar dan was het ook zéker weten droog. Bij een later gestucte muur was het buiten niet te warm en droog, toen duurde het een week.
...
pi_37425267
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:42 schreef Garbageman het volgende:
Muur gestuct terwijl het buiten warm en vochtig was, drogen duurde 2 á 3 weken, maar dan was het ook zéker weten droog. Bij een later gestucte muur was het buiten niet te warm en droog, toen duurde het een week.
das fijn om te horen. Kortom, met het huidige weer en zo'n hydro ding kan het 1 een week droog zijn.
  Moderator zondag 30 april 2006 @ 17:51:10 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37430774
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:28 schreef Gompy58 het volgende:
ja hem ff vragen ga ik ook zeker doen, maar vroeg me af wat de ervaring ermee was in praktijk....

He, vonkeboer, ben trouwens wel blij dat ik van die electra doosjes heb gekocht die van de "alarm"stripjes hebben.. Pijpenzoeker langs de muur en ze begingen vanonder je stucwerk te janken....
Pas nieuw; dat systeem is pas ontwikkeld en werkt erg fijn als dozen er even iets verder onder zitten dan normaal is (cm of 3 / 4 / 5)

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Uitivnding van de eeuw wat dat betreft
  zondag 30 april 2006 @ 18:52:18 #7
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_37432039
Een gestucte muur moet niet te lang vochtig blijven. Er bestaat anders de kans dat er schimmels in komen. Meer dan een week vochtig is eigenlijk te lang, maar nog zonder risico. Meer dan 2 weken is fout.

Meestal zet ik na een dag of 2 een grote ventilator neer die naar de muur blaast, dat werkt uitstekend, en kost bijna niks. Laagste stand en een dag laten blazen is meestal ruim voldoende.
pi_37435844
En wat ik al eerder heb geschreven, stucwerk droogt van binnen naar buiten. Als de toplaag droog is, is heel de stuclaag droog.
  maandag 1 mei 2006 @ 08:53:19 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37445570
Bij mij duurde het droger 4 dagen voordat de toplaag helemaal droog was. Dit zie doordat het wit uitslaat, terwijl het nat grijs is.

Nu was dit alleen niet een erg dikke laag.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37456809
quote:
Op maandag 1 mei 2006 08:53 schreef sanger het volgende:
Bij mij duurde het droger 4 dagen voordat de toplaag helemaal droog was. Dit zie doordat het wit uitslaat, terwijl het nat grijs is.

Nu was dit alleen niet een erg dikke laag.
Op sommige stukken is het 5 misschien 5 mm terwijl op ander plekken de 3 cm wel gehaald zal worden.... tsja....

maar goed, ik laat de ramen lekker tegen elkaar openstaan met een grote fan die ik ff nonstop laat draaien..
pi_37456912
Niet te snel laten drogen he. Dat is voor de hechting niet goed (Het 'verbrand')
  maandag 1 mei 2006 @ 16:00:23 #12
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37457117
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:53 schreef Marsepein het volgende:
Niet te snel laten drogen he. Dat is voor de hechting niet goed (Het 'verbrand')
En kan gaan scheuren!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:10:49 #13
139929 GerritB
Ik wil geen ondertitel
pi_37474534
Gewoon flink ventileren.
Het mooiste zou zijn ook weer te stoken maar dat gaat in jou geval niet.

Bang voor het verbranden hoef je niet te zijn, gips is na zo'n 3,5 uur uitgewerkt en doet dan niets meer...ja alleen nog drogen.
Ook scheuren zal niet gebeuren omdat je al aangeeft dat er kale bakstenen muren zijn en geen gasbeton of gipswandjes, daar wil het nog wel eens gebeuren dat het scheurd maar dat komt dan nieteens door het gips maar door de achterliggende muur.

Let er wel op dat er goed voorgelijmd wordt, en bij meerde lagen er gekamd wordt.

Succes ermee.
pi_37486418
De stuca is onverwacht een dagje eerder begonnen dan verwacht. Hij heeft de sleutel gekregen en kan dus gaan en komen wanneer hij wil.
Kwam gisteren dus binnen in eenwoonkamer die helemaal......
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
roze was...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ben wel blij dat hij eerder begint, maar moest nog wat gipsschroeven in het plafond kwijt... dooske van 1000 stuks is nu leeg
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Gipsplafond zat alleen vast geniet en dat leek me wat te weinig voor een plafond dat gestuct gaat worden. Nu zal ik eerder door de grond zakken dan dat dat plafon omlaag komt!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Het grootste gedeelte is kalkzandsteen. Op 2 plekken zitten oude deuren die weg zijn gewerkt met van die gipsblokken. 1 andere muur heb ik in tact gelaten maar wordt overgestuct omdat dat nu van dat ruwe (granol??) spul is...

Ik laat de raampjes ff openstaan de komende dagen en twijfel nog ff tussen een vochtdroger van Boels of gewoon een SUper fantilator. Zo'n boels ding zuigt 1,5 ltr water weg per uur.... Lijkt me wel stevig genoeg. ( ding is geschikt voor ruimte van 300m3
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:16:37 #15
139929 GerritB
Ik wil geen ondertitel
pi_37528568
met de temperaturen van de komende dagen is het waarschijnlijk niet nodig een ontvochtiger te huren, ook een venilator is overbodig.
Is zonder van je geld en tijd omdat kreng te halen en brengen.

Gewoon de ramen tegen elkaar open.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:46:20 #16
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_37569663
ik zou het ook niet doen.. gewoon afwachten..
als ik het zo lees, ben je net als ik al even bezig geweest met het eerst verwijderen van je stucwerk... dat wil je toch niet nog een keer?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_37588405
Stuckwerk geforceerd drogen moet je zeker niet doen. Ook de verwarming (indien je die wel had) hoger zetten moet je niet doen.

Verder duurt het echt drogen van het stuckwerk (inclusief al het krimpen helaas) wel iets langer dan een paar dagen eerder een paar weken.
pi_37643787
De stucadoor heeft de boel vandaag, ja ja op zondag , opgeleverd! Wat een wereld van verschil zeg. Muren strak, plafond strak, mooi "plint langs de randen van het plafond. TOP

Het drogen gaat overigens ook als een gek. Hoewel, dat is natuurlijk relatief want al met al is hij er een week zoet mee geweest en ondertussen droogt het natuurlijk ook.
Met een beetje mazzel verwacht ik halverweg de week te kunnen gaan sausen.

Is me overigens zo goed bevallen dat de rest van het huis ook gaat gebeuren. Hij liet overigens al doorschemeren dat door deze klus een ... euh zwart klusje ook tot de mogelijlkheden behoort en dan hebben we het niet over de kleur van het stucwerk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop