abonnement Unibet Coolblue
pi_93390430
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:45 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik ken het programma van de SPD heel goed, en die zijn minder links dan de PvdA wat betreft hun programma.

[..]
Heb je hier dan ook wat voorbeelden van?

quote:
Oh, ik mag mensen niet informeren in een PvdA topic? Tja, misschien heb je gelijk dat informeren niet in een PvdA topic thuishoort.
haha
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 27 februari 2011 @ 14:48:19 #152
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_93390436
quote:
14s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zowel links als rechts doet dat inderdaad. En die mindere mate valt nogal tegen hoor in de praktijk.
Ik denk dat het afschaffen van de HRA en in plaats van die 'kosten' compenseren, de belastingtarief tot 60% wil laten toenemen, en ook nog nergens op wil bezuinigen, dat links de rekening eerder op de maatschappij afschuift, dan rechts.

Bovendien noemt links al gauw iets een 'probleem', terwijl rechts daar toch genuanceerder naar kijkt. Ik bedoel dat 'arm' zijn een probleem is, maar tegenwoordig vindt de PvdA het ook al een probleem als er ten tijde van bezuinigen de wat arme mensen niet naar een concert kunnen, omdat de prijs met 13% toeneemt. Kom op, waar hebben we het nou over.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_93390462
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

En dat alles is minstens even hard de schuld van de VVD om maar eens een partij te noemen...

Je hebt 0,0 argumenten voor je Don Quichotgedrag.
Nee de VVD wijst crimineel gedrag vooral aan mensen zichzelf toe. En de VVD is idealiter voor belastingverlagingen. Je verwijt klopt niet.
  zondag 27 februari 2011 @ 14:50:11 #154
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_93390528
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heb je hier dan ook wat voorbeelden van?

Een paar simpele voorbeelden zijn de kinderbijslag, in verhouding meer bezuinigen, meer snelwegen.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_93390540
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Links erger dan rechts. Als jij als links "de rijken" uitbuit ter wille van je eigen idealen, dan ben je de maatschappij gewoonweg financieel aan het uitbuiten

Dat je eigen idealen hebt, prima, maar financieer het dan zelf.
Had je nog argumenten?
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Toen ze in de regering zaten konden ze er wel wat aan doen, maar ze deden het niet.
Aha en gebruik je deze argumenten nu ook tegen PVV, VVD en CDA of ben je heel toevallig een tikje selectief?
quote:
Het goed verzorgen van criminelen is overigens typisch een ideaal van links. Dus de PvdA is er wel degelijk voor verantwoordeiljk.
Tja als het niet laten verhongeren van criminelen links is volgens jou dan moet dat maar links zijn. Het lijkt mij vooral een kwestie van beschaving. Maar ik snap dat jij liever op het niveau van pakweg Iran gaat zitten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93390587
quote:
13s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jongen, besluit de PvdA dit alleen?

ga je eerst eens een beetje inlezen in de politiek voor je allerlei achterlijke onzin gaat spuien.
Ze zitten in de coalitie in Adam dus ze bepalen wel degelijk.

Kan jij het aan de burgers van een land verantwoorden dat jij 1 miljoen euro voor straatcoaches uittrekt terwijl het land zucht onder de gevolgen van de crisis? Dit zijn Afrikaanse toestanden meneer du_ke. Een beschaafd en welvarend land gaat verantwoordelijk met belastinggeld om, helemaal in de naweeen van een grootschalige crisis.

Kan jij dit aan de burgers verantwoorden?
pi_93390604
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:48 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik denk dat het afschaffen van de HRA en in plaats van die 'kosten' compenseren, de belastingtarief tot 60% wil laten toenemen, en ook nog nergens op wil bezuinigen, dat links de rekening eerder op de maatschappij afschuift, dan rechts.
Als eerste acties van een kabinet gaan werken aan belastingverhoging is blijkbaar ook rechts ;)
quote:
Bovendien noemt links al gauw iets een 'probleem', terwijl rechts daar toch genuanceerder naar kijkt.
Nounou, volgens mij is het juist rechts wat momenteel weer volop aan het betuttelen slaat :D.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 27 februari 2011 @ 14:52:20 #158
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_93390632
Prachtig ook, dat 52% argument altijd. Het laatste echt linkse Kabinet is 34 jaar geleden. In al die jaren heeft rechts het dus niet voor elkaar gekregen die schaal omlaag te krijgen, ondanks hun overweldigende aantal deelnames aan Kabinetten. Ben je dan een stelletje incompetente kneuzen of niet? _O-
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_93390662
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee de VVD wijst crimineel gedrag vooral aan mensen zichzelf toe. En de VVD is idealiter voor belastingverlagingen. Je verwijt klopt niet.
waarom doet de VVD daar in de praktijk dan niks mee? Leuk dat ze idealiter blijkbaar ergens voor zijn als ze er in de praktijk niks mee doen heb je er toch niks aan?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93390673
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Prachtig ook, dat 52% argument altijd. Het laatste echt linkse Kabinet is 34 jaar geleden. In al die jaren heeft rechts het dus niet voor elkaar gekregen die schaal omlaag te krijgen, ondanks hun overweldigende aantal deelnames aan Kabinetten. Ben je dan een stelletje incompetente kneuzen of niet? _O-
Dat komt door al die linkse gemeenteraadsleden en burgemeesters.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_93390689
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:50 schreef mlg het volgende:

[..]

Een paar simpele voorbeelden zijn de kinderbijslag, in verhouding meer bezuinigen, meer snelwegen.
Kan je die dan even naast elkaar zetten dus de NL en DE standpunten?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93390703
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Had je nog argumenten?
Dat waren ze.

quote:
Aha en gebruik je deze argumenten nu ook tegen PVV, VVD en CDA of ben je heel toevallig een tikje selectief?
Het kabinet pakt de criminaliteit al aan door de straffen te verhogen, dat is al een goed punt. Nu nog de luxe voorzieningen voor criminelen weghalen en ik ben een tevreden burger.

quote:
Tja als het niet laten verhongeren van criminelen links is volgens jou dan moet dat maar links zijn. Het lijkt mij vooral een kwestie van beschaving. Maar ik snap dat jij liever op het niveau van pakweg Iran gaat zitten.
Ik heb het over water, brood en fruit. Is dat geen eten soms?

Lezen schijnt heel moeilijk te zijn.
  zondag 27 februari 2011 @ 14:54:08 #163
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_93390722
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als eerste acties van een kabinet gaan werken aan belastingverhoging is blijkbaar ook rechts ;)
Een belastingverhoging? De belastingdruk is met bijna 1% van het lijstje wat ik noemde afgenomen.

quote:
Nounou, volgens mij is het juist rechts wat momenteel weer volop aan het betuttelen slaat :D.
Als je tot die conclusie komt, dan zie je het plaatje wel heel erg bekrompen. Ze zijn nu juist betuttelende maatregelen aan het afschaffen.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_93390744
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

waarom doet de VVD daar in de praktijk dan niks mee? Leuk dat ze idealiter blijkbaar ergens voor zijn als ze er in de praktijk niks mee doen heb je er toch niks aan?
Omdat ze de nu staatsschuld trachten terug te dringen. Iets waar links nogal wat van kan leren.
pi_93390782
quote:
4s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ze zitten in de coalitie in Adam dus ze bepalen wel degelijk.

Kan jij het aan de burgers van een land verantwoorden dat jij 1 miljoen euro voor straatcoaches uittrekt terwijl het land zucht onder de gevolgen van de crisis? Dit zijn Afrikaanse toestanden meneer du_ke. Een beschaafd en welvarend land gaat verantwoordelijk met belastinggeld om, helemaal in de naweeen van een grootschalige crisis.

Kan jij dit aan de burgers verantwoorden?
  zondag 27 februari 2011 @ 14:56:01 #166
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_93390812
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:54 schreef mlg het volgende:

Als je tot die conclusie komt, dan zie je het plaatje wel heel erg bekrompen. Ze zijn nu juist betuttelende maatregelen aan het afschaffen.
Oh, dus binnenkort mogen we op alle snelwegen zo hard als we willen? Tamelijk betuttelend, die maximumsnelheden. En iedereen mag dragen wat hij wil, inclusief hoofddoekjes en boerka's? En militairen mogen in hun vrije tijd gewoon aan de drugs?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_93390829
quote:
4s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ze zitten in de coalitie in Adam dus ze bepalen wel degelijk.
De VVD evenzeer natuurlijk. Die zit ook gewoon in de coalitie in Amsterdam. Je bent wel erg kortzichtig.
quote:
Kan jij het aan de burgers van een land verantwoorden dat jij 1 miljoen euro voor straatcoaches uittrekt terwijl het land zucht onder de gevolgen van de crisis? Dit zijn Afrikaanse toestanden meneer du_ke. Een beschaafd en welvarend land gaat verantwoordelijk met belastinggeld om, helemaal in de naweeen van een grootschalige crisis.
Ik weet niet exact wat die straatcoaches doen maar ik kan me goed voorstellen dat dit voor de maatschappij rendabele uitgaven zijn.
Daarnaast mag een gemeente dit gewoon zelf beslissen. Heeft weinig met landelijke dingen te maken.
quote:
Kan jij dit aan de burgers verantwoorden?
Dat is niet aan mij maar het lijkt me zeker te doen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93390842
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:54 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Omdat ze de nu staatsschuld trachten terug te dringen. Iets waar links nogal wat van kan leren.
Jij beweert dat de VVD streeft naar lagere belastingen. De VVD heeft de laatste decennia niet een keer de belasting verlaagt, ondanks de regelmatige kabinetsdeelname.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 27 februari 2011 @ 14:56:55 #169
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_93390863
quote:
15s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat komt door al die linkse gemeenteraadsleden en burgemeesters.
Nou Koos, ik vraag me af of het verstandig is om met Lord mee te gaan. Daarvoor schat ik je toch wel iets verstandiger in, en dat meen ik oprecht.

Misschien is het wel 34 jaar geleden dat er een links kabinet was, maar als je daar naar kijkt dan vergeet je voor het gemak dat er in coalities altijd compromissen worden gesloten. Sterker nog, in het linkse kabinet den Uyl was de inkomstenbelasting van het hoogste tarief 73%, en dat is in een centrum rechts kabinet weer ongedaan gemaakt.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  zondag 27 februari 2011 @ 14:57:27 #170
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_93390906
quote:
4s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ze zitten in de coalitie in Adam dus ze bepalen wel degelijk.

Kan jij het aan de burgers van een land verantwoorden dat jij 1 miljoen euro voor straatcoaches uittrekt terwijl het land zucht onder de gevolgen van de crisis? Dit zijn Afrikaanse toestanden meneer du_ke. Een beschaafd en welvarend land gaat verantwoordelijk met belastinggeld om, helemaal in de naweeen van een grootschalige crisis.

Kan jij dit aan de burgers verantwoorden?
Dan kun je inderdaad beter een paar honderd miljoen gaan uitgeven aan een of andere nep-trainingsmissie in een ver en warm land. Of een vliegtuig kopen dat nog niet eens in het echt bestaat, steeds duurder wordt en waarvan je de afgezwakte versie krijgt van de makers.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_93390962
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat waren ze.

[..]
Ah ok, je hebt ze dus niet.
quote:
Het kabinet pakt de criminaliteit al aan door de straffen te verhogen, dat is al een goed punt. Nu nog de luxe voorzieningen voor criminelen weghalen en ik ben een tevreden burger.
Vooralsnog gaan ze dus alleen maar meer geld uitgeven.
quote:
[..]

Ik heb het over water, brood en fruit. Is dat geen eten soms?

Lezen schijnt heel moeilijk te zijn.
Tja het blijft derde wereld niveau. Ik ben blij dat wij wel in een beschaafd land leven.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 27 februari 2011 @ 14:58:50 #172
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_93390972
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij beweert dat de VVD streeft naar lagere belastingen. De VVD heeft de laatste decennia niet een keer de belasting verlaagt, ondanks de regelmatige kabinetsdeelname.
Zoals ik net al zei heeft de VVD er al eens voor gezorgd dat die 73% tarief ongedaan werd gemaakt, en daarnaast heeft het CDA altijd voorkomen dat het tarief van 52% naar 60% ging. In 2009 heeft het CDA dat zelfs nog belemmerd.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_93391015
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

De VVD evenzeer natuurlijk. Die zit ook gewoon in de coalitie in Amsterdam. Je bent wel erg kortzichtig.
De VVD heeft 2x zo weinig zetels als de PvdA, dus veel minder macht. Overigens is de VVD uitgesprokene tegen straatcoaches, dus dit is weer typisch een PvdA maatregel. Geldverspilling ten top, in een crisis. Afrikaanse toestanden meneer.

quote:
Ik weet niet exact wat die straatcoaches doen maar ik kan me goed voorstellen dat dit voor de maatschappij rendabele uitgaven zijn.
Daarnaast mag een gemeente dit gewoon zelf beslissen. Heeft weinig met landelijke dingen te maken.
Rendabel? :D :D Je kan toch rekenen? Weet je wat rendabel is.

- Geen straatcoaches, maar overlastgevers het gevang gooien.
- De kosten ervan dienen de overlastgevers na vrijlating terug te betalen, mét rente.

quote:
Dat is niet aan mij maar het lijkt me zeker te doen.
Je stemt links, dus verantwoord het dan maar.. :)
pi_93391033
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:56 schreef mlg het volgende:

[..]

Nou Koos, ik vraag me af of het verstandig is om met Lord mee te gaan. Daarvoor schat ik je toch wel iets verstandiger in, en dat meen ik oprecht.

Misschien is het wel 34 jaar geleden dat er een links kabinet was, maar als je daar naar kijkt dan vergeet je voor het gemak dat er in coalities altijd compromissen worden gesloten. Sterker nog, in het linkse kabinet den Uyl was de inkomstenbelasting van het hoogste tarief 73%, en dat is in een centrum rechts kabinet weer ongedaan gemaakt.
Punt is dat het hoogste IB-percentage al jarenlang vaststaat op 52 procent. En in al die tijd is het percentage nooit verlaagd. Ondanks bijvoorbeeld een kabinet Lubbers II (CDA + VVD).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_93391066
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:54 schreef mlg het volgende:

[..]

Een belastingverhoging? De belastingdruk is met bijna 1% van het lijstje wat ik noemde afgenomen.

[..]
BTW verhoging voro de culturele sector. Dat is nivelleren als een dolle LD
quote:
Als je tot die conclusie komt, dan zie je het plaatje wel heel erg bekrompen. Ze zijn nu juist betuttelende maatregelen aan het afschaffen.
Oh/ En dan beginnen ze met het verbieden van roken op het schoolplein? Met het willen sluiten van 2/3 van de coffeeshops? Met de vrouwenrechten nog eens ter discussie stellen? Met het flink uitbreiden van de trajectcontroles?

Lijkt me toch wel heel erg op betuttelen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')