abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93407359
Zwemmen vind Jaël ook echt geweldig :)
Wat ik me net opeens afvroeg he vanaf hoe oud is Ballorig eigenlijk echt leuk voor die kleintjes?? Ik ben bang dat als we nu zoiets zouden ondernemen dat ze onder de voet gelopen wordt...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 20:24:44 #101
5428 crew  miss_sly
pi_93407503
Ballorig is gesplitst in een deel voor de grotere en een deel voor de kleinere kinderen. Dus in het gedeelte voor de kleintjes wordt ze niet snel onder de voet gelopen, hoor. Senna vond het iig erg leuk een paar maanden geleden en kort geleden tunfun ook, dat is net zoiets.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93407596
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:22 schreef MamaPurk het volgende:
Zwemmen vind Jaël ook echt geweldig :)
Wat ik me net opeens afvroeg he vanaf hoe oud is Ballorig eigenlijk echt leuk voor die kleintjes?? Ik ben bang dat als we nu zoiets zouden ondernemen dat ze onder de voet gelopen wordt...
Ik bene r zelf nog nooit geweest, maar hier schijnen ze een aparte ruimte te hebben voor de echte kleintjes. Zat zelf vandaag toevallig even te snuffelen op de website van Ballorig en Kidsplayground hier om de hoek. Toen bedacht ik me dat vandaag de laatste dag van de voorjaarsvakantie was, dus dat leek me niet zo handig.
pi_93407649
Okee dan gaan we dat na de bevalling maar eens een keer proberen, het is hier heel dichtbij en volgens mij wel een leuk klein uitje :)
pi_93407674
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:22 schreef Sorbootje het volgende:
Ja dat is natuurlijk ook zo. Ik realiseer me dat soort dingen altijd pas als B. er niet bij is. Nou ben ik doordeweeks ook nagenoeg altijd alleen met Isabeau, maar als we dingen gaan doen is het bijna altijd met B. erbij. Jij bent natuurlijk niet anders gewend. Maar toch :) ik vind het knap. Ik weet wel dat jij daar nooit iets van wilt horen, maar ik vind het toch.
:D Thanks, ik vind het lief. :*
  zondag 27 februari 2011 @ 21:08:30 #105
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93410944
Pfff, nou tof zo'n verjaardagsfeestje van je neefje...
Ik heb er 3 uur over gedaan om kindlief in slaap te krijgen :{
en hij was vannacht dus al wakker tussen 2 en 3 en toen om 8 uur en hij heeft in de auto welgeteld 25 min geslapen. Hij was dus helemaaaaaaaaaal niet moe ;)
Maar goed, het slaapt inmiddels...

MamaPurk, zet 'em op!

Wat leuk al die nieuw verworven woordjes! O+
Lijkt me zo gezellig!

Ow en wat fijn dat Ko weer beter is! *O*
pi_93412619
Ik vind het zo grappig dat als we gaan babyzwemmen Driekus nooit in het peuterbad komt. Sterker nog, ik zag dat badje gisteren pas bij ons in het zwembad. Wij liggen of in het grote bad of in een bubbelbad waar het een meter diep is met zitbanken erin. Maar gaan we zelf zwemmen, dan wil ie best in het peuterbad spelen (wel met bandjes om, zonder wil ie niet) al wil ie nog steeds liever in het grote bad. Maar goed, Driekus zwemt zelf, dat is een ander verhaal dan gewoon een keertje naar het zwembad gaan.
Groofsken, ik vind het dapper dat je alleen gaat, alleen al die logistiek van aan- en uitkleden. Was je naar het zwembad T. geweest?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_93412880
nee nee mefke :P Ik vind het daar veel te groot en te koud. En terwijl mijn dochter zelf haar kleding uitdoet en zwempak aandoet, kleed ik R om. Het valt allemaal best mee hoor, met die logistiek. ;)
pi_93413251
oja, tuurlijk, je grote meid kan zichzelf al aankleden...daar denk ik dan weer niet over na...
En koud? Ik vind het daar nooit koud. Maar goed, ik vind Helmond dan ook gewoon te warm.
pi_93413389
Moeten de dreumesjes in het diepe bad trouwens altijd bandjes om? Ik was een tijdje terug in Centerparcs met Hannah en ik mocht daar niet verder dan de ballenlijn zonder Hannah zwembandjes om te doen -O- Ze past ze nog helemaal niet, en ik laat haar toch niet los (duh, ze kan niet zwemmen). De badmeester sprak me er op aan: "voor het geval er wat met mij zou gebeuren".
pi_93413581
Vind ik opzich wel begrijpelijk octo, zij voelen zich toch verantwoordelijk en zij moeten zorgen dat het veilig blijft :)
pi_93413824
Octo, welke bandjes heb je dan? Driekus heeft bandjes van Beco tot 15 kilo en die had ie al om toen ie 4 maanden was, past prima. Wij werden in Eindhoven ook teruggestuurd, niet omdat ie geen bandjes om had, maar omdat de golfslag werd aangezet. Nou word ik daar redelijk eigenwijs van...de geschiedenis herhaalt zich. Mijn ouders hebben ooit een franse scheldpartij over zich heen gehad omdat mijn zusje en ik in het diepe lagen als klein meisje. Tja...Driekus gaat ook mee van de glijbaan, niet de hele harde of de tol ofzo, maar wel zo'n steile of een gewone. Doen we op les ook, dus waarom dan niet.
pi_93413919
R heeft zwambandjes tot 11 kilo. Hij heeft ze vandaag in het peuterbad niet omgehad.
pi_93414243
Mefke, de bandjes die ze ter plekke verkochten paste ze in ieder geval niet. Naja, we zijn nu ook 4 maanden en een paar kilo verder dus ik kan wel eens gaan kijken of ik nu wel bandjes vind die haar passen.
Ach, ik snap het ook wel hoor met de veiligheidsmaatregelen. Maar ik kon dus op dat moment niet echt lekker zwemmen met haar. Viel me trouwens zo tegen dat alle baden (dus ook het babybad) iets van 20 graden waren. De kleintjes waren binnen 20 minuten aan het rillen van de kou -O-
pi_93414255
van mij hoeft Driekus ze ook niet om in het peuterbad, maar ja, hij is het zo gewend dat ie het dus ook niet door heeft als ie ze niet om heeft. Tot ie zinkt....Bovendien, hij wil nog wel eens zomaar er vandoor gaan in het bad, dan hoef ik niet de angst te hebben dat ie meteen verzuipt.
Bij het knuffelzwemmen en bij ons in het bad is het trouwens verplicht: zodra ze kunnen lopen moeten ze bandjes om en mogen ze alleen af bij het onderwaterzwemmen. En omdat alle kindjes dat moeten en ze oefenen vanaf 4 maanden is het ook geen enkel probleem.
pi_93414429
20 graden is ook gewoonweg koud. Bij het babyzwemmen beginnen ze dus in het warme bad, tot een jaar oud. Dan moeten ze naar het gewone bad, dat is dan 4 graden kouder. En koud dat dat is..terwijl het geloof ik 25 graden is. Driekus houdt dat ook maar een goed half uur vol, dan is de les afgelopen en gaan we opwarmen in het warme bad. Daar houdt ie het wel heel lang vol, dat maakt e niet uit.
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 22:28:57 #116
5428 crew  miss_sly
pi_93417036
Wij gaan maar proberen met drieeen in ons bed te slapen :')
Ze lag net al in ons bed, hard te roepen "mama komt zo" :D Dus dat gaan we maar doen dan!
pi_93417292
miss succes met slapen en morgenochtend met afscheid nemen. Wel gezellig zo'n laatste avondje met z'n drietjes. Kan hier niet, driekus wil niet liggen in ons bed.
pi_93422720
Oeh miss hopelijk lukt het slapen toch een beetje. En succes morgen met het afscheid!

TunFun is bij Esmee ook een succes. Lekker klimmen en van de glijbaan!

Over Esmee gesproken... die zit nu tegenover me aan tafel 2 boterhammen naar binnen te stouwen :o Eten kan je het niet meer noemen eigenlijk in dit tempo. Ze lag te huilen in bed en nadat ze binnen was, gaf ze aan dat ze trek had... Lekker tuttebolleke O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Stiemie op 28-02-2011 00:24:35 ]
pi_93428600
Zwemmen O+
Ik wil wel, kinderen vinden het geweldig, maar alleen krijg ik echt niet voor elkaar :@
Ze moeten beiden vastgehouden worden.

En TARA haat zwembaden en heeft al reynauld als hij zijn teen in het water steekt (ik gok dat het één iets met het ander te maken heeft ;) )
Dus wij zwemmen nooit -O-

Florian is gisteren tot 22:30 aan het spoken geweest en beneden en daarna vannacht nog een keer of drie wakker.... :O
En toen vanmorgen beide kinderen om 6:45, haha. En de koffie is op! :o
  maandag 28 februari 2011 @ 08:38:44 #120
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93429124
free, wil er niet een vriendin mee? Als iemand mij gevraagd had in het pre-Harry tijdperk, dan was ik graag mee gegaan hoor! :Y

Nou de nacht zijn we redelijk doorgekomen :Y

Ik ben gisteren vergeten te jompelen voor een goed etende Ravi! *O*
Fijn dat hij nu goed eet simmu...
Mag ik Harry een keer bij je parkeren? ;)

Hongerige Esmee! :D
Heeft ze daarna goed geslapen?

Senna, goed zwaaien op papa. Over een paar nachtjes is hij weer thuis!
pi_93429153
Gooooedemorgen!

Miss, hoe ging de nacht? En is Schaap nu weg?

Free, kun je niet met een vriendin oid zwemmen met de kinders?

Stiemie, mooie tijd voor boterhammen :D Hoe is het verder gegaan?

Wij hebben heerlijk geslapen, ondanks de moeite die Isabeau gosteravond had om in slaap te vallen. Ze werd om kwart over zes wakker, heeft toen even een fles gedronken en heeft toen nog een half uurtje liggen chillen en zingen in bed.
pi_93429202
Miss, hoelang blijft hij weg? Sterkte alleen met je moppie.

Ik ben pas 1x met Dyon wezen zwemmen. Best jammer eigenlijk, met Kyllian deed ik dat veel vaker. In de weekenden vind ik het zo druk in het zwembad en doordeweeks zou ik dan met 2 kinderen moeten gaan, daar moet ik eigenlijk nog even niet aan denken (of er moet iemand mee gaan, maar de meesten zitten met hetzelfde probleem).
  maandag 28 februari 2011 @ 08:52:18 #123
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_93429262
Miss wat het gezellig met zn 3-en in bed :) Ook nog kunnen slapen? :P

Free wat Sorbo en Asy zeggen, het is zo leuk, zwemmen O+

Sorbo: Fijn dat je lekker geslapen hebt :)

Bedankt voor de tips laatst, Tessa gaat weer rustig de kinderwagen in. We hebben het zitje weer omgedraaid naar mij toe en nemen dr lievelingspopje mee en voor de zekerheid ook dr tut en het gaat tot nu toe heel goed! :) We hebben maar afgestapt van het idee dat we dr tut kunnen minderen, ze voelt zich blijkbaar beter met tut in de kinderwagen. Komt wel als ze het gaat snappen :)

Wel hebben we een ander 'probleem' Tessa drinkt normaal gesproken in de ochtend een flesje melk en de rest van de dag uit een rietjesbeker. Dat ging altijd goed, maar sinds een kleine week als ze dr mondje van het rietje af wilt halen laat ze een boel drinken uit dr mondje lopen en daarna gaat ze om het nog eens af te maken ook pffrt erbij doen _O- Nu dacht ik dat ze misschien moeite had met haar mondje laten afglijden :') van het rietje dat dr mondje dan nog openstaat, maar normaal deed ze dat nooit. Nu zijn we dus aan het proberen om al het drinken uit een fles te geven, maar daar doet ze het nu dus óók bij?
Jullie tips/ideeën?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_93429316
Slabbetje omdoen en vooral gewoon negeren. Dan stopt ze er vanzelf wel weer mee. Ze is gewoon aan het spelen.
  maandag 28 februari 2011 @ 09:04:45 #125
300054 Marlinde
pi_93429417
:D Dus het is weer zo'n faaaaaase :D Fijn al die fases :P
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  Moderator maandag 28 februari 2011 @ 09:09:41 #126
5428 crew  miss_sly
pi_93429495
Haha Marlinde, een fase inderdaad :D

Kan me voorstellen dat zwemmen met twee kinderen toch lastiger is dan met eentje, zeker als je het alleen moet doen. Zoals al eerder gezegd: knap hoor Groofs, dat je dat doet en er eigenlijk niet eens logistieke of anderszins problemen in ziet!

Schaap is weg. We hebben heel kort 'dág' gezegd vanmorgen. Senna sliep nog, dus die heb ik uit haar bedje gehaald, we hebben even dag gezegd want papa gaat werken met het vliegtuig en toen zijn we samen in ons bed gaan liggen. Na wat drinken weer in slaap gevallen tot 8 uur. Toen zei ze eerst 'papa binnen' en toen ik zei dat papa niet binnen was, zei ze 'viegtuig', dus ergens heeft ze wel degelijk wat meegekregen vanochtend vroeg.

Vrijdagavond komt hij weer terug! We tellen af ;)
pi_93430646
Zo gaat dat hier voortdurend, Marlinde. Ivan at bijvoorbeeld al voordat hij 1 jaar werd goed met een lepel, maar de laatste weken vertikt hij het. De laatste week is hij weer bezig met de lepel, maar pakt hij ook vaak het eten met zijn handen of legt hij het eten eerst op de lepel en stopt het dan in zijn mond, of hij schept het eten op zijn lepel en pakt het er dan alsnog vanaf...

Met het eten spelen gebeurt hier ook volop, meestal als hij geen honger (meer) heeft. We passen eigenlijk altijd dezelfde strategie toe: lekker laten aanklooien en zoveel mogelijk negeren (NIET lachen!). Er zijn een paar dingen die echt niet mogen, zoals de beker op de kop houden en lekker kliederen. Daar zeggen we dan wel wat van (en pakken de beker eventueel af om het later nog eens te proberen). Ik zou zeker niet naar de fles teruggrijpen. Nu is het immers de tijd om zoveel mogelijk van de fles af te stappen en Tessa uit een beker te laten drinken.

Mijn idee is dat dit allemaal hoort bij het grotere (zelf)bewustzijn dat de dreumesjes krijgen. Eerst at Ivan gewoon goed omdat dat vanzelfsprekend was, maar later kreeg hij beter door dat hij daar keuzes in kon maken. Ik zie het maar als een verkenning van de eigen wil (en hier en daar al het opzoeken van grenzen).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93430706
Dat is eigenlijk het enige nadeel dat ik zie aan twee kindjes dicht op elkaar hebben, de logistieke moeilijkheden. Ivan is nog niet zelfstandig genoeg om veel dingen te doen (bijvoorbeeld zichzelf aankleden) en dat maakt dat ik handen tekort kom om te gaan zwemmen. Nu durf ik mezelf toch nog niet in zwemkleding te vertonen, dat scheelt. Ik zie eruit alsof ik 20 weken zwanger ben.
pi_93430825
Oh Marlinde, ik wil er nog wel aan toevoegen dat jijzelf de situatie het beste in kan schatten. Het is in theorie ook mogelijk dat ze pijn heeft of zo en helemaal niet bewust en 'vrijwillig' het drinken uit haar mond laat lopen. In dat geval zou ik er natuurlijk anders mee omgaan (meer tegemoetkomen en helpen, andere manieren zoeken om vocht naar binnen te krijgen). Nou ja, ik wil maar zeggen dat je dat zelf wel het beste zult weten.
pi_93430858
Ja daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in Claudia, ik ging weer eens lekker kort door de bocht.
pi_93430906
Sorbo, zingen en chillen in bed O+

Miss, Senna gewoon weer slapen na het zwaaien O+

Jaël had vanmorgen een ik krijs om alles bui en ik roep naar alles mij en als ik het niet krijg krijs ik nog harder..
Ik had er allemaal helemaal geen zin in (beetje gespannen, zo naar het ziekenhuis) en heb aan alles toegegeven, echt slecht van mij!
Nu zit ze heerlijk voor de tv te wachten tot we zo weg moeten :)
  Moderator maandag 28 februari 2011 @ 10:23:27 #132
5428 crew  miss_sly
pi_93431009
MP, ik had gehoopt dat je vannacht gewoon even was bevallen. Jammer hoor! Soms is het even wat te zwaar en moet je meer toegeven.

Senna vindt de Teletubbies kennelijk ook leuk, want die had ik net op hoop van zegen voor de tv gezet om te kunnen douchen en ze heeft ademloos zitten kijken. Scheelt ook dat de beer en de leeuw vandaag werden vertoond :D
pi_93431105
Tijdens de teletubbies waren wij aan het ontbijten die hebben we dus helaas gemist.. Maar het zandkasteel doet het hier ook sltijd prima :)
En ja dat bevallen had ik ook gehoopt....
pi_93431146
Ik vind die leeuw ontzettend creepy! Ivan vond hem ook maar eng. En ik heb uitgerekend vannacht een vreselijke nachtmerrie over beren gehad. }:|

MP, komt wel goed, joh. Wij hebben momenteel geen opvangadres voor Ivan en dus zit ik de hele week met hem. Heel gezellig, maar als ik een slechte dag heb vanwege veel nachtvoedingen of zo dan ben ik ook coulanter. Als we allebei chagrijnig zijn is het hier in huis niet meer gezellig.

Soms dus gewoon even meeveren en lief zijn voor jezelf. Het is niet niks, over tijd lopen. :*
pi_93431227
Ben blij dat ik niet de enige ben.. Maar aan de ene kant lijkt jaël die duidelijkheid wel nodig te hebben ofzo en aan de andere kant probeert ze gewoon hoever ze kan gaan tot ze toch haar zin krijgt. Nou die kreeg ze vanmorgen dus vrij snel en daar zal ik misschien op een later moment de vruchten van plukken maar dat is dan maar even zo :) Ze komt nu wel steeds heel lief bij me staan en wil dan op schoot zitten en dat mag als ze maar rusig doet en dat doet ze :) Ze voelt natuurlijk ook perfect aan dat er iets gaat gebeuren!!!
pi_93433367
Hier een heel zielig manneke met twee grote rood met witte bobbels op zijn bovenkaak :X én snotverkouden...

Brullen, kreunen en piepen is het nu....

Net maar voor Bumba geparkeerd :@ Ik vind hem eigenlijk nog wat te klein (hij kijtk wel eens mee met Leander, maar nooit zelf), maar het gaf wel een kwartiertje tevreden dreumes ;)

Nu in bed met koorts, paracetamol en dentinox... Hopen dat dat een beetje lukt!
pi_93434395
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind die leeuw ontzettend creepy! Ivan vond hem ook maar eng. En ik heb uitgerekend vannacht een vreselijke nachtmerrie over beren gehad. }:|

Blij dat jij dat ook vindt. Ik heb toevallig vanmorgen weer een poging gedaan om het te kijken, maar ik heb 'm halverwege afgezet. Vind het echt te eng.

Lente heeft daar geen last van trouwens.
pi_93434699
Voor wie niet weet waar het over gaat (de leeuw komt rond 2:10):

pi_93434777
Ik vind die aflevering ook eng, stom he... het komt door die dreigende muziek en nare stemmen.

Miss_Sly, hopelijk heeft Senna nu minder last van de afwezigheid en straks weer de terugkomst van Schaap :*

MamaPurk, heel begrijpelijk hoor dat je nu wat losser bent :*

Herkenbaar dat eetgedrag van Ivan :D Niels doet precies dezelfde dingen met zijn lepel en het eten.

Niels werd vannacht constant wakker, hij had duidelijk ergens last van, misschien komen er weer wat tanden of kiezen door...

Sinds ongeveer dit weekend doet hij ook net-alsof-spelletjes: hij doet net alsof hij eet met zijn lepel.

En hij heeft weer wat nieuwe woordjes geleerd, o.a. deze:
-bauw
-bap
-tisss (slissende "s")
Ik ben benieuwd of jullie weten wat hij ermee bedoelt :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93434915
Context, Twinkly, context! :+

Volgens Ivan zegt de koe ineens niet meer 'boe' maar 'kakak'. Hij heeft ook nog een paar andere nieuwe woorden gezegd dit weekeinde, waaronder 'lekker'. Maar echt veel woorden komen er niet bij. Ik heb nog steeds het idee dat er een soort blokkade aanwezig is die hij moet omzeilen waarna de woordenstroom ineens losbarst.
pi_93434940
bob de bouwer? of blauw
bap is bakje en tiss is een vis ;)
pi_93434954
Koeien dóen vooral kakak.
pi_93434965
Ja, tiss is vis :D Hij kwam vanmorgen heel trots aangelopen met een puzzelstukje waar een vis op staat "tiss! tiss!"
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93434977
Niels' koeien zeggen "meeeehh"
pi_93435013
De "bap" zit op de brandweerauto en de "bauw" is rond ;) Bob de Bouwer doen we niet aan hoor :X
pi_93435039
Ivan doet sinds Pocoyo wel een soort "ssstt" (daar gaat de eerste aflevering over).

Het grote raadsel is hier nog steeds 'die-da'. Dat zegt hij al sinds hij begon met praten en ik weet nog steeds niet wat het betekent.
pi_93435070
Nee joh, 'Tssss' is een slang en een konijn. :|W

Hier tenminste... :P
pi_93435086
Wijst hij erbij Claudia? Dan is het misschien een combinatie tussen "die" en "daar". Niels zegt "daa! dat!"
pi_93435095
Een konijn. _O-
pi_93435116
Heuh! }:|
pi_93435125
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:33 schreef Ssserpente het volgende:
Nee joh, 'Tssss' is een slang en een konijn. :|W

Hier tenminste... :P
_O-

Als ik aan Niels vraag wat een leeuw zegt gaat hij heel hard schreeuwen :D
pi_93435149
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:33 schreef Twinkly het volgende:
Wijst hij erbij Claudia? Dan is het misschien een combinatie tussen "die" en "daar". Niels zegt "daa! dat!"
Ja, dat is ook mijn hypothese. Ik weet alleen niet wat het verschil is met 'die', maar goed.

Volgens mijn schoonzusje en schoonmoeder betekent het 'zitten', omdat mijn neefje daar ook een soort 'dieda' voor gebruikte. Ik weet zeker dat dat het in ieder geval niet betekent.

Oh, en mijn vriend bleeft steevast aan Ivan vragen wat een giraf nou doet, naar aanleiding van dit topic. Ivan raakt er helemaal van in de war. }:|
pi_93435180
Zal wel komen omdat Nils altijd een halfslachtige poging doet om z'n neus op te trekken en een snifgeluid te maken als ie een konijn nadoet. Maar ik werkelijkheid spert ie dan z'n neusgaten wagenwijd open en blaast ie er een soort sssss-geluid uit. :')
pi_93435211
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:36 schreef Ssserpente het volgende:
Zal wel komen omdat Nils altijd een halfslachtige poging doet om z'n neus op te trekken en een snifgeluid te maken als ie een konijn nadoet. Maar ik werkelijkheid spert ie dan z'n neusgaten wagenwijd open en blaast ie er een soort sssss-geluid uit. :')
filmpje! :+

quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:35 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en mijn vriend bleeft steevast aan Ivan vragen wat een giraf nou doet, naar aanleiding van dit topic. Ivan raakt er helemaal van in de war. }:|
:D
pi_93435212
Dolle boel bij jullie thuis, Ssserpente.
pi_93435263
Dan heb ik ook nog wel een raadseltje. Wat betekent 'sas' en wat betekent 'sjoemmmmmmm' ?
pi_93435308
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:37 schreef Twinkly het volgende:

[..]

filmpje! :+

Dat vergeeft ie me nooit!

Ahw, Ivan helemaal in de war. Zal het straks eens bij Lente proberen. >:)
  maandag 28 februari 2011 @ 12:40:00 #158
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_93435321
'sjoemmmmmmmm'..................een bij?! :?
en 'sas' uhmmmmmm, daar kan ik ff niks bij bedenken.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_93435393
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:38 schreef Sorbootje het volgende:
Dan heb ik ook nog wel een raadseltje. Wat betekent 'sas' en wat betekent 'sjoemmmmmmm' ?
Jou kennende heeft het vast met eten te maken?

Oh, ik hoor mijn kleine dictator MAMA MAMA scanderen vanuit zijn ledikant. Tijd om dag te zeggen. :s)
pi_93435450
"sjoemmmm" = zoem?
"sas" = tas? Maar dat kan ik me bij Isabeau niet voorstellen, dat zij de "t" niet uitspreekt.
Jas?
:?
pi_93435504
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:38 schreef Sorbootje het volgende:
Is een 'sjoemmmmmmm' iets dat vliegt..?

Ff iets anders hoor, maar is er hier iemand die in de buurt van Hulshorst woont?
pi_93435516
Twinkly! het is idd jas! Goed bezig! Sjoemmmmm is uiteraard sjaal. Logisch toch? Erg misschien, maar wij vinden dat zo leuk klinken dat we het zelf soms nu ook een sjoemmmmm noemen.
pi_93435551
Pas op daarmee, we hebben kennissen die Florian consequent Bloooojan noemen omdat Leander dat in het begin zei :D
  maandag 28 februari 2011 @ 12:45:32 #164
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_93435565
Ja hee, dat was wel een lastige!
Maar een sjoemmmmm klinkt wel leuker als een sjaal, da's eigenlijk maar saai!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_93435594
Ik dacht in eerste instantie ook jas, maar dacht dat Isabeau de 'j' wel uit kon spreken.

Twink, Lente maakt ook een soort brulgeluid bij de leeuw.
pi_93435596
Bloojan klinkt wel een beetje als blowjob, ik geloof niet dat ik daar blij mee zou zijn :P
pi_93435598
Hier hebben nu een officieel woord naast papa en mama, aaaaaai en 'die' of 'det!' (ik wil die, wat is dat?)
Taita!
Onze kat heet Jaina :P
pi_93435614
Ze kan de j ook wel uitspreken, maar kennelijk niet in combinatie met een a en een s
pi_93435616
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:46 schreef Sorbootje het volgende:
Bloojan klinkt wel een beetje als blowjob, ik geloof niet dat ik daar blij mee zou zijn :P
Neh, echt een succes is het niet inderdaad :')
pi_93435620
Haha sjaal :D Misschien omdat je het altijd in combinatie met handschoenen zegt en dat ze die twee woorden aan elkaar heeft geplakt?
pi_93435647
Ik denk dat Isabeau denkt: "Ik heb de eerste twee letters goed, verder zoek je het maar uit."
  Moderator maandag 28 februari 2011 @ 12:48:11 #172
5428 crew  miss_sly
pi_93435669
bap = trap en bauw = bal?

zo leuk eh, die raadseltjes :D
pi_93435671
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:47 schreef Sorbootje het volgende:
Ik denk dat Isabeau denkt: "Ik heb de eerste twee letters goed, verder zoek je het maar uit."
Klinkt bekend :D
pi_93435708
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:48 schreef miss_sly het volgende:
bap = trap en bauw = bal?
Ja! :D

quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:48 schreef freecell het volgende:

[..]

Klinkt bekend :D
:Y
  Moderator maandag 28 februari 2011 @ 12:49:59 #175
5428 crew  miss_sly
pi_93435729
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:49 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ja! :D
Ha, ik ben al erg getraind in het ontcijferen van dreumestaal :7
pi_93435784
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ha, ik ben al erg getraind in het ontcijferen van dreumestaal :7
Het is zo grappig om te zien hoe hij zijn best doet om "tr" te zeggen en dat er dan toch een "b" uit zijn mond komt :D
pi_93435866
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:47 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben serieus wel eens 'bang' dat ik het Lente te makkelijk maak. Doordat ik bij elke 'da' begrijp wat ze bedoelt, denk ik dat ik er niet echt stimuleer om beter d'r best te doen.

Het dochtertje van vrienden van vier of vijf, praat erg slecht (lees: is voor buitenstaanders echt nauwelijks te verstaan). De logopediste denk dat dit komt door een combi van gemakzucht en ouders die haar te snel begrijpen.
pi_93435934
bauw is eigenlijk ook wel logisch als je het harop uitspreekt. Knap hoor! Isabeau noemt een bal tegenwoordig meestal bal, maar eerst was het altijd bag. Dat doet ze sowieso vaak, een -g op het eind van een woord als ze niet precies weet hoe ze het moet zeggen. Een slof was ook altijd slog. En zichzelf noemt ze beaug
pi_93435982
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:53 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik ben serieus wel eens 'bang' dat ik het Lente te makkelijk maak. Doordat ik bij elke 'da' begrijp wat ze bedoelt, denk ik dat ik er niet echt stimuleer om beter d'r best te doen.

Het dochtertje van vrienden van vier of vijf, praat erg slecht (lees: is voor buitenstaanders echt nauwelijks te verstaan). De logopediste denk dat dit komt door een combi van gemakzucht en ouders die haar te snel begrijpen.
Zou kunnen natuurlijk. Klinkt op zich niet onlogisch. Ik vraag bij Isabeau wel altijd door als ze zich er met een deze ofzo vanaf maakt, maar dat doe ik omdat ik weet dat ze het kan. Ik weet niet of ik dat ook zou doen als ze nog (bijna) niets zou zeggen.
pi_93436114
Boog :+

Leander is vaak ook nog moeilijk te verstaan voor anderen hoor :) En die is 2,5 :)
  Moderator maandag 28 februari 2011 @ 13:01:55 #181
5428 crew  miss_sly
pi_93436230
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:53 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

De jongste van mijn zusje praat ook een stuk minder dan zijn broertjes deden en dan Senna nu doet, maar daar zitten ook constant minstens 4 mensen klaar om iedere 'die' te vertalen en in orde te maken :D
pi_93437679
Ik vind sowieso dat er veel kinderen van ''hier'' al zoveel kunnen zeggen :o , al dan niet helemaal verstaanbaar. Echt wijs!
En ''Blowjob'' vond ik fantastisch _O- :D

Verder niet bijgelezen, heb vh weekend gewerkt dus jullie gingen me even te snel.

Vanmorgen met de kleine man naar CB geweest. Alles wederom prima. Tips gehad wb het inslapen 's avonds (dat gaat toch weer poep momenteel)
10,4 kilo nu en 79 cm. BMR prikken gehad en hij was er gelukkig maar kort verdrietig van.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_93437906
ravi doet enkel nog maar "dada" hoor ;) wel op alle toonhoogtes en in alle sterktes. van gefluisterde dada tot gillende DADA. ze DADADA'en ook naar elkaar.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator maandag 28 februari 2011 @ 13:46:12 #184
5428 crew  miss_sly
pi_93437967
Wat voor tips hadden ze op het CB, Poppejans?

Senna ligt te slapen! Na de lunch wilde ze eerst nog spelen, toen ging ze rustig met de autootjes zitten spelen. Na een paar minuten zei ze: 'poept', en toen ik vroeg of ik haar luier dan even zou verschonen, zei ze "ja!..slapuh!" Dus verschoond en in bed gelegd, heeft ze nog even liggen keeten en nu slaapt ze al een half uur.
pi_93438196
Lekker miss! En fijn dat ze alles zo goed zelf aangeeft.

Over zelf gesproken, dat is ook een nieuw woord van Isabeau. Als ik haar eten geef roept ze ZELF en grist de vork uit mijn handen. Ze wil alles ZELF doen. Ik vind het een beetje vroeg voor dit soort praktijken... heb ik weer... :')
pi_93438215
:o Ik vind het echt zo knap dat ze dat soort dingen gewoon al zegt Miss_Sly!

Tips waren om toch te proberen hem wel in slaap te laten vallen in zn eigen bed, en niet bij ons op bank/bed zoals we dat momenteel doen. Het zal ws alleen maar moeilijker worden dat af te leren, en daar zit ook wel wat in denk ik.
Vast ritueel voor het slapen gaan zoals boekje lezen e.d, dan nachtlampje aan en weggaan.
10 min laten huilen maar daarna wel steeds terugkomen om te laten zien dat je niet weggaat.
Mocht me dit niet aanstaan doe ik het gewoon niet meer he, het zijn tenslotte maar suggesties :P
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_93438239
Ze wil namelijk ook dingen die ze helemaal niet kan, zoals zelfs de dubbele knoop uit haar veters halen. En wordt boos als het niet mag.
pi_93438250
Poppejans, weer goedgekeurd, da's altijd fijn!!
pi_93438297
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:51 schreef Sorbootje het volgende:
Ze wil namelijk ook dingen die ze helemaal niet kan, zoals zelfs de dubbele knoop uit haar veters halen. En wordt boos als het niet mag.
Pittig ding, die Isabeau :D O+ Wolf liet net op CB nog schaapachtig door 2 kindjes zn speelgoed afpakken ):O
als dat nu al begint Sorbootje.... hahaha ook wel weer geestig af en toe, maar ook vermoeiend
pi_93438449
Als het eerder begint is het misschien ook wel eerder over denk ik dan maar :)

En ik vond Wolf toen in Utrecht zo lief. Echt zo'n goedzakje. Viel het op dat ik helemaal wég van hem was? ;)
pi_93438533
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:56 schreef Sorbootje het volgende:
Als het eerder begint is het misschien ook wel eerder over denk ik dan maar :)

En ik vond Wolf toen in Utrecht zo lief. Echt zo'n goedzakje. Viel het op dat ik helemaal wég van hem was? ;)
aaah zo leuk om dat te horen O+
Hij vond jou en je panty ook erg lief :D
  Moderator maandag 28 februari 2011 @ 14:08:52 #192
5428 crew  miss_sly
pi_93438943
haha, ja, dat is het minder handige van die kinderen die al zo goed zelf aan kunnen geven wat ze willen :D Ik denk wel dat we met Senna nog steeds geluk hebben dat ze zo 'redelijk' (mijn moeder blijft het maar herhalen) is: ze maakt niet heel gauw ergens een drama van of wordt heel erg boos.

Ik moest daar erg om lachen, stiekem van binnen dan he, Sorbo op de housewaarming dat de Beau een krijsbui kreeg :D Ik had nooit gedacht dat er uit dat lieve zachte kleine meisje zo'n geluid kon komen :D Ze heeft duidelijk temperament :Y
Senna is dan meer als schaap: als iets haar niet bevalt of ze wil het niet ofzo, laat ze dat op passief-agressieve wijze weten; bijvoorbeeld op straat door dan ineens helemaal slap aan je arm te hangen als ze geen hand meer wil geven ofzo :')

Poppejans, in bed in slaap vallen kan wel een punt zijn idd. Valt hij nooit zelf in bed in slaap, ook niet overdag?
pi_93438988
Wat leuk al die raadselwoordjes!

Wij waren net even in het ziekenhuis, is daar een jongetje met een autootje an het spelen, dus Jaël roept 'ook' die wilde ook wel. Zegt dat jongetje 'nee meisjes horen niet met auto's te spelen... Die spelen met poppen.' En zijn vader en moeder knikken en zeggen 'ja dat klopt Daan..'
Ik denk sjonge jonge, Jaël vind autootjes minstens zo leuk als poppen, maar goed heb maar niets gezegd.
Even later Jaël weer 'ook' en wijzen naar die auto, zegt die vader 'misschien houdt dit meisje ook wel van auto's pas maar op Daan'... |:( Daar kan ik echt niet tegen he!!
  Moderator maandag 28 februari 2011 @ 14:11:20 #194
5428 crew  miss_sly
pi_93439032
Wat een domme mensen, MP :X Die vinden kennelijk dat je je kind niet vroeg genoeg in de voor hem of haar bestemde rol kunt duwen.
pi_93439108
MP ik geloof niet dat ik me stil zou kunnen houden! (van wie zou Isabeau dat temperament toch hebben? ;) )

Miss, dus jij hebt gewoon stiekem zitten gniffelen om de driftbui van Isabeau? Lekker ben je! :P Maar ik moet zeggen dat het wel een manier van uiten is die ik begrijp. Dus ergens ben ik er wel blij mee. We hebben nu gewoon drie dezelfde karakters in één huis. En als de middelste dochter van B. er is zelfs 4.
  maandag 28 februari 2011 @ 14:16:13 #196
300054 Marlinde
pi_93439218
Claudia: Bedankt voor je uitgebreide stukje :* Ik bedacht me vanmiddag ook dat het misschien wel heel dom was om dan maar meteen naar de fles terug te gaan. Misschien kan ik eens gaan proberen of het nu wel gaat lukkken uit een gewone beker :)
Het lijkt me niet dat ze het doet om te plagen, want ze kijkt ons dan niet aan wat ze anders wel doet als ze iets doet wat niet mag en gaat dan meestal erbij lachen..
Ik zag gisteren dat ze witte stukjes heeft op 2 plekjes waar kiesjes horen te komen en nog een tandje wat door moet komen, misschien zal het dan wel zijn dat ze toch pijn heeft, maar ook dat laat ze niet blijken

De teletubbies is Tessa opeens helemaal niet zo gek meer van :D
Hier is het zandkasteel nu helemaal de bom! :P

Free een ziek mannetje, beterschap!

Twinkly wat goed van Niels :D O+

Wolf weer goedgekeurd :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  Moderator maandag 28 februari 2011 @ 14:17:18 #197
5428 crew  miss_sly
pi_93439267
Dat is wel handig ja, je kent het. Ik zal het met Senna nog wel eens moeilijk krijgen als ze idd zo blijft uiten als schaap ook doet. Ik ben zelf ook meer van de 'ontplof-dit-vind-ik-en-nu-is-het-over' dus dat belooft nog wat :')
pi_93439278
Ik moet altijd gniffelen om de driftbuien van andere kinderen, helaas begint Jaël ze nu ook af en toe te krijgen.. En dan denk ik kind krijs niet zo, maar ja zij zal er wel een hele goede rede voor hebben, niet meer mogen spelen in het ziekenhuis, mee moeten lopen, moeten wachten, niet op papa's nek mogen enz.. Allemaal redenen om heel hard te gillen te krijzen en het liefst de andere kant op te rennen!

En tja sommige mensen zijn echt kortzichtig, dat bleek maar weer! Het was ook wel een beetje een het perfecte gezin stel ofzo.. Maar ja das een vooroordeel van mijn kant en misschien weer kortzichtig van mij :P

Zal op zijn tijd een gezellige boel zijn bij jullie Sorbo ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')