abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93387378
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:26 schreef oeke het volgende:
Wat schattig, Ivan die boodschappen gaat doen met zijn rugzakje! Gaan ze dan samen lopen naar de winkel, Claudia?
Op zondag worden de weekboodschappen gehaald, dus dan gaan ze met de auto. Best treurig hoor, van onze parkeergarage naar de parkeergarage in de Dekamarkt een paar honderd meter hemelsbreed verderop rijden. :') Maar het is zo makkelijk om op die manier een grote hoeveelheid boodschappen in te slaan. En lopend is het nog te ver voor Ivan. Dat is een van de dingen die ik jammer vind aan hier wonen, dat we de supermarkt niet dichtbij hebben.

quote:
Ik moet zo lachen om Ko, al het drinken is topje thee en al het koude eten is appel en al het warme eten is ei. :7
:D! Topje thee is wel heel geniaal, hoor.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93387487
brood, koekjes, soepstengels: koek
fruit: appel
alles dat je kan drinken: drinken

Handig joh, de wereld zo indelen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_93387574
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:31 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, waarom wil je em nog leren drinken met een rietje? Driekus doet dat al lang (rietjesbeker en met rietjes in pakjes drinken) maar wij oefenen nu eigenlijk alleen nog met uit gewone beker drinken. Of nou ja, oefenen, hij kan het prima, zolang de beker maar niet vol zit want dan gaat het mis.
Ik weet eigenlijk niet of hij wel met een rietje kan drinken, nooit geprobeerd. Hij heeft al vanaf het begin gewoon uit een beker gedronken, eerst met onze hulp en later alleen. We doen er wel eens een tuit op als we er zelf niet de hele tijd bij kunnen blijven. Maar ik heb dus ooit gelezen dat de motoriek die betrokken is bij het drinken met een rietje goed is voor de spraakontwikkeling.

En het lijkt me ook wel handig als hij met een rietje kan drinken, bijvoorbeeld als we eens voor onderweg een pakje mee willen nemen. Dat laatste hebben we ook nog niet gedaan, maar is best wel een goed idee. We zitten nu altijd met flesjes drinken en bekers te hannesen.
pi_93387706
Oh, dat is inderdaad wel jammer, ik dacht dat hij ging wandelen met zijn rugzakje op. Nouja, voor weekboodschappen is een auto ook wel handig. :7

Stef, wat slaap je veel, Ko ligt ook al heel lang te tukken, daaraan merk je dat ze wat slaap in te halen hebben he? O+

Ik moet het trouwens even nuanceren, want voor fruit kent Ko wel meer woorden, manaan, manijn, appel, pir en zijntjes. :Y)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_93387712
claudia, het is wel handig ja, als ze het kunnen. We hebben het hem niet hoeven leren, hij snapt het gewoon. En hij heeft ook wel eens uit een flesje appelsap gedronken met een gewoon rietje, het verbaasde me dat het ging, dan moeten ze best wat zuigkracht zetten.
Enne, als je aan het oefenen slaat met rietjes in een pakje: zet het pakje dan in een houder, anders wordt het gegarandeerd een zooitje.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_93387814
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:29 schreef Incantrix het volgende:
Pasgeleden mocht hij tv kijken, toen had hij zelf zijn stoeltje meegesleept naar de tv en was erop gaan zitten O+ Vond ik heel geweldig O+
Dat zijn kleine dingen die ik ook geweldig ontroerend vind! Hij is dan echt een jongetje en geen baby meer, vind je niet? Ivan is zo intens tevreden als ik hem op het kleed parkeer tegen de bank aan (in de hoek), vooral als ik dan een dekentje over hem heen sla (net als mama altijd heeft :') ). Beker drinken erbij, Otto erbij en genieten maar. O+

Nou ja, hij is dan meestal wel zielig. Er zijn in één keer drie kiezen door.

Oh, dat aaien gebeurt hier veel met Lena. Als ik zeg 'Lena aaien?' dan gaat hij ook echt met zijn hand naar haar hoofdje, want aaien doe je klaarblijkelijk op plekken met haar. :+ En het verbaast me ook dat hij zoveel lichaamsdelen passief kent. Als ik vraag "Zal mama een kusje op je knie geven?" dan biedt hij ook echt zijn knie aan.

quote:
Claudia, ik heb het in het kleertjestopic niet gezegd, maar ik vind Ivan zo aandoenlijk met zijn rugzakje dat ik er nu voor Stef ook één wil, haha O+
Leuk! Iemand in het kleertjestopic zei volkomen terecht dat hij wel heel groot lijkt zo. En dat vind ik ook, net alsof hij naar school gaat. Dat is heel leuk maar ik schrik er ook wel een beetje van.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:52:29 #57
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_93388119
Datte inderdaad, Claudia! Dat hij ineens.. Ja, gewoon, van die dingen die inderdaad meer bij 'groot zijn' horen als bij 'klein kindje' ofzo. Ik vond het aaien van vanmorgen ook geweldig ontroerend, hij is er al een tijdje mee bezig omdat hij de katten wil aaien, maar het blijkt best een lang leerproces te zijn.. En haha, ik snap de link best tussen aaien en haar, in Stef's voelboekje aaien we ook altijd het konijn en de poes, maar niet de kikker en de vis, en de poezen hebben haar, en ik aai hem zelf ook graag over zijn bolletje.

Knap dat hij dat trouwens ook begrijpt, qua lichaamsdelen :o Zulke kennis heb ik bij Stef nog niet kunnen ontwaren :+

Het rugzakje maakt wel heel groot inderdaad, hoewel je aan de verhouding rugzak/kind wel kunt zien dat het echt nog een klein ventje is voor mijn gevoel. Had er een beetje een brugger-gevoel bij: "Hey rugzak, waar ga jij met dat kindje heen?" :) Maar dat grote en kleine tegelijk vind ik juist zo mooi eraan, ik merk dat Stef het briljant vind om groot gevonden te worden, om dingen te doen zoals grote mensen ze doen, en dan is zo'n tas een soort van verkleed-iets geworden.. Of nouja, ik ben nog stoned van de antihistamine, dus ik heb het gevoel dat ik echt complete onzin uitkraam :+ Laat maar, sorry :D
3!
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 13:58:09 #58
5428 crew  miss_sly
pi_93388357
Haha, geen onzin hoor trix, ik snap je :)

Fijn dat Ko aan het opknappen is.
Stef toch nog niet helemaal fit, wat jammer!

Aaien is schattig he O+

Die stoeltjes zijn leuk en mooi. En sommige hele mooie zijn behoorlijk prijzig :o Voorlopig komt er hier nog geen wegesn vol genoeg, maar misschien als we ooit een nieuw huis hebben. Ik vind het wel schattig, zeker als ze dan zelf hun stoeltje voor de tv parkeren O+

Wij zijn weer aan het aftellen, morgenvroeg gaat schaap weer weg. Even op tijd wakker zijn zodat we afscheid kunnen nemen. Helaas komt hij vradagavond pas om half 10 thuis, maar aangezien ze de laatste weken regelmatig een avond heeft dat het slapen niet lukt voor een uur of tien, kan het zomaar zijn dat ze nog wakker is :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93389380
Wat rot dat schaap weer weggaat, miss. Ik zou haast een aftelkalender voor jou willen maken om je er doorheen te loodsen.

Inderdaad geen onzin, ik begrijp precies wat je bedoelt, Incanrix! Daarom vindt Ivan het bijvoorbeeld ook zo leuk om mij te helpen. Hij wil dingen doen die wij doen. Elke dag verbaast hij me weer met wat nieuws. Zo zet hij inmiddels ook zijn schoenen terug op de goede plek. Dat doet mij grote deugd, haha.

Ik ben net een beetje dom geweest. Ik ging Ivan naar bed doen en dat vond hij prima tot ik hem in bed wilde leggen. Hij maakte er ineens een héél groot drama van en dat heeft hij al een tijdje niet meer gedaan. Ineens besefte ik: hij zag dat ik een bad aan het vol laten lopen was. Waarschijnlijk dacht hij dus dat hij in bad mocht. ;(
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 14:42:38 #60
5428 crew  miss_sly
pi_93390196
Ach, arme Ivan dat was even een teleurstelling. Dat soort dingen kunnen we zomaar doen en dan ineens door de ogen van het kind bekijken. Ik vind het wel altijd erg apart om dan te merken hoe zij tegen dingen aan kunnen kijken.

Ik heb vanmorgen samen met Senna een aftelkalender gemaakt. Hij is niet al te goed gelukt, maar voor een eerste aftelkalender ooit voor iemand die niet kan knutselen, is het best aardig :+ En het voordeel is dat Senna er toch nog niet veel van snapt, dus hij hoeft nog niet helemaal goed te zijn :P
  zondag 27 februari 2011 @ 15:02:18 #61
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93391143
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet of hij wel met een rietje kan drinken, nooit geprobeerd. Hij heeft al vanaf het begin gewoon uit een beker gedronken, eerst met onze hulp en later alleen. We doen er wel eens een tuit op als we er zelf niet de hele tijd bij kunnen blijven. Maar ik heb dus ooit gelezen dat de motoriek die betrokken is bij het drinken met een rietje goed is voor de spraakontwikkeling.

En het lijkt me ook wel handig als hij met een rietje kan drinken, bijvoorbeeld als we eens voor onderweg een pakje mee willen nemen. Dat laatste hebben we ook nog niet gedaan, maar is best wel een goed idee. We zitten nu altijd met flesjes drinken en bekers te hannesen.
ik heb voor het leren drinken met een rietje het volgende bedacht. Het drinken opzuigen, duim op het rietje, rietje in de mond en dan duim er (voorzichtig) af gelijk een hele plons kan als een verrassing komen, dus beginnen met een half rietje denk ik.
Zo hadden ze het zomaar door. (ik heb deze methode uitgevonden doordat mijn oudste veel oorontsteking had met koorts en dan niet meer wilde drinken. zo kon ik m zonder houdgreep en nare dwang toch laten drinken.)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_93392905
Goedemiddag! Wat gaan jullie snel :o Da's niet bij te houden joh, en het is nog wel weekend ook. Wel een druk weekend met de verjaardag(en) van Daan. Maar we hebben genoten. Hij heeft zowaar heel keurig zijn stukje taart opgegeten. Deels met vorkje, deels met handen, maar niet eens geslagen op de taart :D Hij is gruwelijk verwend.

De laatste verjaardagsvisite voor Daan is de deur uit en Daan ligt nu lekker te slapen. Straks nog verjaardagsfeestje van schoonpa. 'tis maar druk in februari met al die verjaardagen in de familie.

Daan heeft ook zo'n stoeltje gekregen voor zijn verjaardag. Zo eentje van de Prénatal die Innepin liet zien. In het grijsrib. Hij zit er heerlijk in te spelen aan de salon tafel of even voor de tv.

Rietje hebben we hier ook nog niet geprobeerd, maar tuinbeker had Daan destijds meteen door, dus wie weet rietje ook wel. Beker ging eerst heel goed, maar wil hij nu ineens niet meer. Binnenkort maar weer eens proberen. Debuurvrouw, goede tip qua rietjesbeker!

Miss, wat vervelend dat Schaap weer weg moet, maar goed idee zo'n aftelkalender!
pi_93394272
Oh joh, waarom zo moeilijk doen? Ik had voor Hannah zo'n rietbeker van de Hema gehaald toen ze een maand of 7 was en na 2 keer proberen snapte ze het helemaal. Die dingen zijn trouwens sowieso wel ideaal omdat je ook het klepje kan dichtschuiven en meenemen zonder lek. Een maand later kon ze ook uit pakjes/flesjes met een rietje drinken en laatst zelfs een slokje van een MacDonalds milkshake (dat is best dik) door een rietje laten drinken.

Tuitbeker gaat ook goed (mits het niet zo'n ding met een antilektuit is) en uit een gewone beker ook wel maar met hulp. Anders gooit ze het over zich heen :+

Happy, wat tof dat Daan zo'n leuk verjaardagsfeestje had *O*
pi_93394396
Euh, wat is er moeilijk doen aan?
pi_93394490
Ik doelde op het verhaal van debuurvrouw ;)
  zondag 27 februari 2011 @ 16:05:27 #66
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93394604
oh, en in een pakje kan je een beetje knijpen :P dat helpt ook om te snappen dat je een beetje moet zuigen. :D
Het leek mij ook niet zo ingewikkeld eigenlijk :? maar goed, wij gebruikten het bij oudste om m drinken in zijn mond te doen zonder dwang en later heb ik er mijn andere jongens leren "snappen"hoe een rietje werkt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_93394792
Weet je wat trouwens ook leuk is? Als papa zo'n zakje knijpfruit aan zijn kind geeft en er niet bijvertellen dat het daadwerkelijk knijpen een smeerboel oplevert :7
pi_93395623
Ow daar heb ik ook een leuke foto van ergens, het resultaat van knijpfruit :P (ik zou hem kunnen opzoeken maar dan word het wel veel Jaël spam hier)

Jaël hebben we eigenlijk niet bewust door een rietje leren drinken, ze kon het gewoon opeens toen we het een keer probeerden. En Jaël drinkt nu uit bijna alle bekers, tuitbeker met antilektuit, tuitbeker met een lekkende tuit, deze ging wel wat lastig want het drinken stroomt zomaar in je mond. En van de week voor het eerst uit een gewone beker, dit ging wel met veel gemors, maar ze heeft door hoe het moet dus het begin is er :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 16:35:44 #69
5428 crew  miss_sly
pi_93396257
Ik smelt hier trouwens een aantal keer per dag de laatste dagen, want Senna zegt telkens op een heel schattig toontje "kijk eens papa" of "kijk eens mama" en dan heeft ze iets gebouwd van Duplo, of geeft ze haar beejbie de fles, of knuffelt ze met Kitty O+

En een nieuwe baby heb ik niet nodig, want Senna komt regelmatig in mijn armen liggen en zegt dan "ikke beejbie" en dan moet ik haar knuffelen en over haar wang aaien :D
pi_93396355
Haha wat lief Miss. O+

Mijn dochter zegt ook zoiets, maar dan met de volgende woorden 'kijk naar mij mama', en op een soort van dwingend toontje. Het is even schattig bedoeld, maar het klinkt wat minder lief :D .
pi_93396712
Ik gooi hem er toch maar in :)

En zo trots ben ik op haar :) Nog eentje :P
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 16:47:47 #72
5428 crew  miss_sly
pi_93396952
hahaha, knijpfuit :D
het is echt een mooie meid MP O+ Ben benieuwd naar je volgende moppie! Nog even!
pi_93401964
Haaaai allemaal!

Zo, ik heb weer even computertijd. Hij was 't hele weekend bezet door de puber. En die er even niet achter zat was mijn tuttebol aandacht aan het opeisen vragen.

Die stoeltjes O+ Ik wil er eigenlijk ook eentje voor Isabeau, maar 't liefst eentje die ik niet lelijk vind en da's tot nu toe niet gemakkelijk gebleken. Trix, wel heel schattig dat Stef hem zelf naar de tv sleepte!

Claudia, Ivan met de rugzak lijkt ook al een hele vent idd. En dat ís hij natuurlijk ook! Leuk leuk leuk dat ik hem weer in 't eggie ga zien!!

Miss, goed idee van die kalender, al snapt ze het nog niet echt, je bent er toch op een ontspannen manier even mee bezig samen.

Ik heb vanmiddag voor 't eerst sinds vorige zomer gezwommen met Isabeau. Dat had ik véél eerder moeten doen. Ze vond het geweldig! Eerst niet. Ze moest erg wennen aan de drukte, herrie en al dat water, maar toen ze eenmaal de smaak te pakken had was het genieten! Grote broer was ook mee, gezellig met z'n drieën.

Isabeau heeft trouwens een briljant nieuw woord. Als ze een hapje ergens van wil, zegt ze 'happetit?'. Ik denk dat het komt door haar Franse voornaam :D

Als ze ergens wil zitten zegt ze 'da titten?'. Net waren we in een boekje aan het kijken en dingen aan het benoemen. Bij een plaatje van een stoel zegt ze normaal gesproken 'toel', maar deze keer keek ze eens goed, draait haar hoofdje naar mij en zegt: "Da titten?'

Ik vond 'em grappig :D
pi_93402024
Oh ja, die foto's van Jaël <3

Lief koppie hoor! En als ik d'r haartjes zie denk ik steeds: "Zo'n bos zou Isabeau ook hebben als ze niet de helft uit haar hoofd zou trekken" :')
pi_93403915
Waar is iedereen? Hebben jullie allemaal ineens een leven ofzo? :P

Ik niet, dus nog maar even een filmpje. Isabeau ging he-le-maal uit haar dak bij het nieuwe tafelvoetbalspel van haar broer. kleine hooligan!

(doet me overigens aan een gesprek tussen stiefzoon en stiefdochter denken. Ze zaten aan tafel en stiefzoon vond het hee; stoer dat hij het woord stinkhoer kende. Wij vonden dat niet echt gepast voor een jongen van negen, maar toen we het volgende hoorden moesten we stiekem wel even gniffelen. "Stinkhoer!" "Weet je eigenlijk wel wat een hoer is?" "Ja...nou...euh... een soort hooligan!" :')
pi_93404195
Ik heb een leven ja!! Ik moest even iemand in bed leggen :)
Dus nu is het rustig hier en gaan we wachten of er weeën komen :P

Isabeau O+ hooligan!! Ik vind trouwens dat ze evengoed nog wel een flinke bos haar heeft hoor!!
En lekker zwemmen dat willen wij ook graag weer met Jaël, alleen nu even niet :P
pi_93404285
Oeh, ik hoop voor je dat ze snel komen, die weeën!

En een leven...puh... belachelijk :P
pi_93404380
Vandaag teveel leven... morgen weer te weinig...
Ik wil evenwicht :')

Ow en Florian begint net te brullen. Die kiest daar altijd avonden en nachten voor uit dat ik al aan het einde zit :')
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 19:39:55 #79
5428 crew  miss_sly
pi_93404623
Wij hebben best een fijne dag gehad. Relaxt binnen, want wat een rotweer. En nu ligt ze in bed, maar het klinkt niet alsof het al meteen gaat lukken. Dus ik denk dat we dadelijk weer een meisje in de kamer hebben. Dan meot schaap zijn spullen pakken en gaan we denk ik vroeg naar bed, want zijn taxi morgen komt al om kwart voor 6 :o Dus aan mij heb je vanavond niet veel, Sorbootje!
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 19:40:35 #80
5428 crew  miss_sly
pi_93404657
happetit O+ zeggen jullie dat wel eens? Het klinkt wel heel erg schattig!
pi_93404815
Nee dat zeggen we nooit. Maar ze zei eerst gewoon happe? als ze wat wilde en door er dit achter te plakken wilde ze haar vraag kracht bijzetten, dat werd al snel happetit.

En sterkte vanavond en morgenvoreg. Niks leuk dat schaap weer weg moet.
pi_93404900
trouwens net bij het naar bed brengen weer een nieuw woord. Eerst was alles wat je aan je voeten kunt doen een 'slof', sinds een paar weken maakte ze onderscheid tussen 'slof' en 'sokkes'. Maar vanavond pakte ze een schoentje en zei ze 'goentjes!'

*trots*
pi_93405440
Miss, echt niet leuk dat schaap weer weg moet :*

En Isabeau lijkt me echt zo een geweldig meisje met al haar woordjes O+

Jaël ligt in bed te kletsen en zoalng dat kletsen is vinden wij dat helemaal niet erg :)
Ze begint nu ook echt wel meer woordjes te zeggen, maar ze zegt ook woorden waarvan wij echt niet begrijpen wat ze er nou mee bedoelt.. En hoe kom je daar dan toch achter wat ze er nou mee bedoelt, ze zegt bijvoorbeeld heel vaak 'sjippie' wij dachten chips maar dat is het niet... ik weet het dus nog steeds niet :?
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 19:57:48 #84
5428 crew  miss_sly
pi_93405737
Kletsen mag Senna ook, hoor, graag, maar dat doet ze niet zo heel veel. Ze is dus inmiddels idd weer bij ons binnen :')
Ze wordt ook nog steeds vrijwel altijd huilend wakker, heel naar vind ik dat, maar er is niets dat we kunnen doen om het te veranderen. BE heeft wel eens verteld dat Sacha ook heel lang huilend wakker werd, maar dat is ook over gegaan. Dus ik hoop dat het een keer verandert.

Sorbootje, wat goed van de Beau! Daar mag je wel trots op zijn :Y
pi_93405939
Ko is ook meteen uit een rietjesbeker gaan drinken, hij had het erg snel door. Tuitbekers hebben we nooit gedaan. Nu drinkt hij uit allerlei soorten bekers en glazen, maar vooral dit soort bekers zijn populair:

Deze vind ik niet zo mooi, maar ze hebben leukere bij de Hema.
En thuis wil hij zijn rietjesbeker niet meer, dan draait hij de dop eraf. :')
Maar als we ergens zijn met meer kindjes, dan verzamelt hij alle bekers en probeert ze allemaal uit. >:O

He Miss, moet Schaap alweer weg... ;( Ik dacht dat ik Senna vandaag zag in de Ikea, in haar roze met stippen jasje. Maar het was haar niet, en de papa die er bij was was zeker niet schaap. :+
Wel fijn dat jullie zo'n kalender hebben gemaakt, een goede manier om er samen mee bezig te zijn. :Y
Hopelijk kan ze straks lekker gaan slapen. :*

Oh Jael, dat knijpfruit. :o Dat ziet eruit als ketchup! :9
Knap kind met je mooie haar. O+

Haha Isabeau, mocht je niet zelf ook voetballen? Of was aanmoedigen al leuk genoeg? w/
Grappig dat happetit, klinkt ook een beetje als een schattige vorm van hapje.
Wat praat ze toch lekker, je meisje! O+

Sterkte Free! :*

Vanavond hebben Ko en ik samen zingend afgewassen! O+
Hij gooide alles in de wasbak, ik waste het af en hij verzon er een liedje bij. Ik vond het echt heel bijzonder!
pi_93405943
Ach en nu hebben jij en schaap nog evne samen de tijd om van lieve Senna te genieten, zo net voor je het weer een weekje alleen moet doen :) En als ze huilend wakker worden vind ik zo sneu, Jaël heeft het bijna nooit, maar als ze het heeft vind ik het echt heel zielig (en weet ik meestal ook neit zo goed hoe ik haar moet troosten)...
pi_93406238
Hihi, die Isabeau! Ik had de filmpjes gisteren (?) ook gezien, maar zat (zogenaamd) te studeren, dus vond even geen tijd om te reageren. Wat een heerlijk grietje. O+ Dat eigenwijze 'ik ga een ander kant op' :D .

Wij zijn trouwens ook wezen zwemmen. Gewoon weer met beide kindjes. Laats was ik met S alleen geweest (en mijn broertje) omdat ik dacht dat ze toe was aan wat meer avontuur met mama, zonder aapje R ertussen. Maar toen heeft ze uiteindelijk op 5 minuten na de hele tijd in het peuterbad gespeeld, dus ik dacht vandaag 'tis goed, dan gaan we voorlopig gewoon weer met z'n drietjes'. Het was heerlijk!
pi_93406269
Zingend afwassen O+ , dat klinkt als een Kobus die weer beter is. ^O^
pi_93406361
Zingend afwassen. HOU DAT VAST!
:) Klinkt heerlijk Oeke!

Groofsken, ook dat klinkt gezellig! Is ze nu weer de hele tijd in het peuterbadje geweest?
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 20:08:50 #90
5428 crew  miss_sly
pi_93406421
Ik weet van minstens twee meisje die ook zo'n stippen jasje hebben, oeke: eentje is een half jaar ouder, de ander een jaar jonger :D

Wat klinkt dat gezellig, jullie afwas O+ heerlijk zo en heeeel bijzonder!

Ow ja, de rietjesbeker, dat had Senna ook vrij snel door. Nu haalt ze de rietjes- en de tuitbeker wel eens door elkaar, dus dan houdt ze de rietjesbeker ondersteboven als ze eruit wil drinken en dan komt er niets :D Ze drinkt nu ook uit van alles, eigenlijk, ook die soort bekers oeke. Wij hebben er ook een paar van de Hema en die zijn echt leuk! En ze drinkt vaak uit de bekers van Ikea, ideaal!

MP, als Senna 's morgens huilend wakker wordt, is ze vrij snel getroost, want dan komt ze bij ons in bed en krijgt ze nog bv. Lekker rustig wakker worden, dus.
pi_93406571
Isabeau wordt ook nagenoeg altijd huilend wakker. Alleen overdag soms niet. Ik weet ook niet wat ik er aan kan doen. Er komt vast een dag dat het over is.

Ze ligt nu te huilen, maar ik ben net al twee keer bij haar geweest en dan zegt ze alleen maar slapuh slapuh. Ze wil niet uit bed. Ik lat haar nu maar even denk ik. Wel vervelend.
pi_93406594
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:07 schreef Sorbootje het volgende:
Zingend afwassen. HOU DAT VAST!
:) Klinkt heerlijk Oeke!

Groofsken, ook dat klinkt gezellig! Is ze nu weer de hele tijd in het peuterbadje geweest?
:Y , maar ze heeft het wel de hele tijd over het grote bad in haar spel, dus ze is zich er wel mentaal op aan het voorbereiden. :')
pi_93406751
Heerlijk Groof, zwemmen. Ik dacht er vandaag nog aan, maar iets te druk en iets te vaak ziek op het moment. Hopelijk gauw weer. :Y
Klinkt zo gezellig, S en R samen in het peuterbad. O+

Oh, moeilijk lijkt me dat Sorboo, maar fijn dat ze wel goed kan aangeven dat ze wil slapen. Dan gaat vast lukken. :*
pi_93406831
Hoe ga je dat straks dan doen Groofsken? Ik merkte dat ik het best even ingewikkeld vond zo zonder B. erbij.

Oeke, ze is nu stil. Ik hoop dat ze nu lekker kan slapen.
pi_93406834
Oeke, afwassen met Ko O+

Miss fijn dat ze dan zo snel getroost is! Omdat het voor ons een vrij onbekent fenomeen is vinden wij het vaak lastig, omdat we meestal ook geen flauw idee hebben waarom ze huilend wakker word. En mee naar ons bed wil ze meestal echt niet! Of ze wil wel en gedraagt zich daar als een kleine terorrist :P
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 20:14:44 #96
5428 crew  miss_sly
pi_93406853
Groofs, fijn dat het zo leuk was!

Zwemmen wil ik ook weer doen een paar keer voor we op vakantie gaan! Even weer water en zwembad een bekend verschijnsel maken!

Sorbootje, dat doet Senna ook wel eens, maar dan lukt het slapen lang niet altijd. Vandaag bleef ze maar 'binnen' roepen, dus dat ging echt niet anders.
pi_93406930
Haha ik blijf het grappig vinden, alsof ze buiten in de kou ligt. Geen wonder dat het slapen niet lukt :P
pi_93407135
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:14 schreef Sorbootje het volgende:
Hoe ga je dat straks dan doen Groofsken? Ik merkte dat ik het best even ingewikkeld vond zo zonder B. erbij.

Oeke, ze is nu stil. Ik hoop dat ze nu lekker kan slapen.
Ik vertraag S een beetje in haar ontwikkeling en ik versnel R, en dan gaan we gewoon met z'n drietjes in het grote bad. Eerst aan de rand, voelen, hangen, vertrouwen krijgen enzo. Tsja, moeilijk te zeggen. En van de drie keer dat ik tot nu toe deze winter ben gaan zwemmen, ben ik alleen vandaag in mijn eentje geweest en is R vorige keer bij de oppas gebleven. Komt goed, ik ben het gewend om daar onze weg in te zoeken.
pi_93407315
Ja dat is natuurlijk ook zo. Ik realiseer me dat soort dingen altijd pas als B. er niet bij is. Nou ben ik doordeweeks ook nagenoeg altijd alleen met Isabeau, maar als we dingen gaan doen is het bijna altijd met B. erbij. Jij bent natuurlijk niet anders gewend. Maar toch :) ik vind het knap. Ik weet wel dat jij daar nooit iets van wilt horen, maar ik vind het toch.
pi_93407359
Zwemmen vind Jaël ook echt geweldig :)
Wat ik me net opeens afvroeg he vanaf hoe oud is Ballorig eigenlijk echt leuk voor die kleintjes?? Ik ben bang dat als we nu zoiets zouden ondernemen dat ze onder de voet gelopen wordt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')