abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 28 februari 2011 @ 09:09:41 #126
5428 crew  miss_sly
pi_93429495
Haha Marlinde, een fase inderdaad :D

Kan me voorstellen dat zwemmen met twee kinderen toch lastiger is dan met eentje, zeker als je het alleen moet doen. Zoals al eerder gezegd: knap hoor Groofs, dat je dat doet en er eigenlijk niet eens logistieke of anderszins problemen in ziet!

Schaap is weg. We hebben heel kort 'dág' gezegd vanmorgen. Senna sliep nog, dus die heb ik uit haar bedje gehaald, we hebben even dag gezegd want papa gaat werken met het vliegtuig en toen zijn we samen in ons bed gaan liggen. Na wat drinken weer in slaap gevallen tot 8 uur. Toen zei ze eerst 'papa binnen' en toen ik zei dat papa niet binnen was, zei ze 'viegtuig', dus ergens heeft ze wel degelijk wat meegekregen vanochtend vroeg.

Vrijdagavond komt hij weer terug! We tellen af ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93430646
Zo gaat dat hier voortdurend, Marlinde. Ivan at bijvoorbeeld al voordat hij 1 jaar werd goed met een lepel, maar de laatste weken vertikt hij het. De laatste week is hij weer bezig met de lepel, maar pakt hij ook vaak het eten met zijn handen of legt hij het eten eerst op de lepel en stopt het dan in zijn mond, of hij schept het eten op zijn lepel en pakt het er dan alsnog vanaf...

Met het eten spelen gebeurt hier ook volop, meestal als hij geen honger (meer) heeft. We passen eigenlijk altijd dezelfde strategie toe: lekker laten aanklooien en zoveel mogelijk negeren (NIET lachen!). Er zijn een paar dingen die echt niet mogen, zoals de beker op de kop houden en lekker kliederen. Daar zeggen we dan wel wat van (en pakken de beker eventueel af om het later nog eens te proberen). Ik zou zeker niet naar de fles teruggrijpen. Nu is het immers de tijd om zoveel mogelijk van de fles af te stappen en Tessa uit een beker te laten drinken.

Mijn idee is dat dit allemaal hoort bij het grotere (zelf)bewustzijn dat de dreumesjes krijgen. Eerst at Ivan gewoon goed omdat dat vanzelfsprekend was, maar later kreeg hij beter door dat hij daar keuzes in kon maken. Ik zie het maar als een verkenning van de eigen wil (en hier en daar al het opzoeken van grenzen).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93430706
Dat is eigenlijk het enige nadeel dat ik zie aan twee kindjes dicht op elkaar hebben, de logistieke moeilijkheden. Ivan is nog niet zelfstandig genoeg om veel dingen te doen (bijvoorbeeld zichzelf aankleden) en dat maakt dat ik handen tekort kom om te gaan zwemmen. Nu durf ik mezelf toch nog niet in zwemkleding te vertonen, dat scheelt. Ik zie eruit alsof ik 20 weken zwanger ben.
pi_93430825
Oh Marlinde, ik wil er nog wel aan toevoegen dat jijzelf de situatie het beste in kan schatten. Het is in theorie ook mogelijk dat ze pijn heeft of zo en helemaal niet bewust en 'vrijwillig' het drinken uit haar mond laat lopen. In dat geval zou ik er natuurlijk anders mee omgaan (meer tegemoetkomen en helpen, andere manieren zoeken om vocht naar binnen te krijgen). Nou ja, ik wil maar zeggen dat je dat zelf wel het beste zult weten.
pi_93430858
Ja daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in Claudia, ik ging weer eens lekker kort door de bocht.
pi_93430906
Sorbo, zingen en chillen in bed O+

Miss, Senna gewoon weer slapen na het zwaaien O+

Jaël had vanmorgen een ik krijs om alles bui en ik roep naar alles mij en als ik het niet krijg krijs ik nog harder..
Ik had er allemaal helemaal geen zin in (beetje gespannen, zo naar het ziekenhuis) en heb aan alles toegegeven, echt slecht van mij!
Nu zit ze heerlijk voor de tv te wachten tot we zo weg moeten :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Moderator maandag 28 februari 2011 @ 10:23:27 #132
5428 crew  miss_sly
pi_93431009
MP, ik had gehoopt dat je vannacht gewoon even was bevallen. Jammer hoor! Soms is het even wat te zwaar en moet je meer toegeven.

Senna vindt de Teletubbies kennelijk ook leuk, want die had ik net op hoop van zegen voor de tv gezet om te kunnen douchen en ze heeft ademloos zitten kijken. Scheelt ook dat de beer en de leeuw vandaag werden vertoond :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93431105
Tijdens de teletubbies waren wij aan het ontbijten die hebben we dus helaas gemist.. Maar het zandkasteel doet het hier ook sltijd prima :)
En ja dat bevallen had ik ook gehoopt....
pi_93431146
Ik vind die leeuw ontzettend creepy! Ivan vond hem ook maar eng. En ik heb uitgerekend vannacht een vreselijke nachtmerrie over beren gehad. }:|

MP, komt wel goed, joh. Wij hebben momenteel geen opvangadres voor Ivan en dus zit ik de hele week met hem. Heel gezellig, maar als ik een slechte dag heb vanwege veel nachtvoedingen of zo dan ben ik ook coulanter. Als we allebei chagrijnig zijn is het hier in huis niet meer gezellig.

Soms dus gewoon even meeveren en lief zijn voor jezelf. Het is niet niks, over tijd lopen. :*
pi_93431227
Ben blij dat ik niet de enige ben.. Maar aan de ene kant lijkt jaël die duidelijkheid wel nodig te hebben ofzo en aan de andere kant probeert ze gewoon hoever ze kan gaan tot ze toch haar zin krijgt. Nou die kreeg ze vanmorgen dus vrij snel en daar zal ik misschien op een later moment de vruchten van plukken maar dat is dan maar even zo :) Ze komt nu wel steeds heel lief bij me staan en wil dan op schoot zitten en dat mag als ze maar rusig doet en dat doet ze :) Ze voelt natuurlijk ook perfect aan dat er iets gaat gebeuren!!!
pi_93433367
Hier een heel zielig manneke met twee grote rood met witte bobbels op zijn bovenkaak :X én snotverkouden...

Brullen, kreunen en piepen is het nu....

Net maar voor Bumba geparkeerd :@ Ik vind hem eigenlijk nog wat te klein (hij kijtk wel eens mee met Leander, maar nooit zelf), maar het gaf wel een kwartiertje tevreden dreumes ;)

Nu in bed met koorts, paracetamol en dentinox... Hopen dat dat een beetje lukt!
pi_93434395
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind die leeuw ontzettend creepy! Ivan vond hem ook maar eng. En ik heb uitgerekend vannacht een vreselijke nachtmerrie over beren gehad. }:|

Blij dat jij dat ook vindt. Ik heb toevallig vanmorgen weer een poging gedaan om het te kijken, maar ik heb 'm halverwege afgezet. Vind het echt te eng.

Lente heeft daar geen last van trouwens.
pi_93434699
Voor wie niet weet waar het over gaat (de leeuw komt rond 2:10):

pi_93434777
Ik vind die aflevering ook eng, stom he... het komt door die dreigende muziek en nare stemmen.

Miss_Sly, hopelijk heeft Senna nu minder last van de afwezigheid en straks weer de terugkomst van Schaap :*

MamaPurk, heel begrijpelijk hoor dat je nu wat losser bent :*

Herkenbaar dat eetgedrag van Ivan :D Niels doet precies dezelfde dingen met zijn lepel en het eten.

Niels werd vannacht constant wakker, hij had duidelijk ergens last van, misschien komen er weer wat tanden of kiezen door...

Sinds ongeveer dit weekend doet hij ook net-alsof-spelletjes: hij doet net alsof hij eet met zijn lepel.

En hij heeft weer wat nieuwe woordjes geleerd, o.a. deze:
-bauw
-bap
-tisss (slissende "s")
Ik ben benieuwd of jullie weten wat hij ermee bedoelt :P
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_93434915
Context, Twinkly, context! :+

Volgens Ivan zegt de koe ineens niet meer 'boe' maar 'kakak'. Hij heeft ook nog een paar andere nieuwe woorden gezegd dit weekeinde, waaronder 'lekker'. Maar echt veel woorden komen er niet bij. Ik heb nog steeds het idee dat er een soort blokkade aanwezig is die hij moet omzeilen waarna de woordenstroom ineens losbarst.
pi_93434940
bob de bouwer? of blauw
bap is bakje en tiss is een vis ;)
pi_93434954
Koeien dóen vooral kakak.
pi_93434965
Ja, tiss is vis :D Hij kwam vanmorgen heel trots aangelopen met een puzzelstukje waar een vis op staat "tiss! tiss!"
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_93434977
Niels' koeien zeggen "meeeehh"
pi_93435013
De "bap" zit op de brandweerauto en de "bauw" is rond ;) Bob de Bouwer doen we niet aan hoor :X
pi_93435039
Ivan doet sinds Pocoyo wel een soort "ssstt" (daar gaat de eerste aflevering over).

Het grote raadsel is hier nog steeds 'die-da'. Dat zegt hij al sinds hij begon met praten en ik weet nog steeds niet wat het betekent.
pi_93435070
Nee joh, 'Tssss' is een slang en een konijn. :|W

Hier tenminste... :P
pi_93435086
Wijst hij erbij Claudia? Dan is het misschien een combinatie tussen "die" en "daar". Niels zegt "daa! dat!"
pi_93435095
Een konijn. _O-
pi_93435116
Heuh! }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')