De bekende zanger Robert Jan Stips?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:48 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ja nu je het zegt, daar lijkt ie idd sprekend op! Dat moet hem zijn.
Geen Hageneesquote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De bekende zanger Robert Jan Stips?
Noem eens wat hits van hem dan waarop hij te horen is?
Barry Hay?
De man heeft dan ook voornamelijk engelstalige singles uitgebracht.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:56 schreef Blogman het volgende:
Ik heb sterk het vermoeden, dat ik geen Nederlandstalige singles bezit..
heb ik daar 4 singles van?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:28 schreef Norrage het volgende:
wtf dat is Herman Brood? echt volledig onherkenbaar
Ik heb dan wel 3 lp's van The Brood.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:36 schreef cafca het volgende:
Volgens RYM wel
edit: ownee....alleen wel gerate.
uitwijden ?quote:Strawelte - Bôle mei tsiis
volgens de correcte spelling wel denk ikquote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Moet er bij 1 niet nog een M achter?
Terechtquote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dan hou ik t op Eén op éen miljoen van de Kecks
quote:When I first saw you
with your smile so tender
My heart was captured,
my soul surrendered
I'd spend a lifetime
waiting for the right time
Now that your near
the time is here at last
quote:
Wat een toeval, ik heb deze week er ook een verstandskies uit moeten laten halen. Veel plezier met de geprakte bananen en zo!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:24 schreef bigshadow het volgende:
Met dikke wang (en 2 verstandskiezen minder) weer in dit topic te vinden, zonder clue overigens!
Banana boat song van Harry Belafonte?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Wat een toeval, ik heb deze week er ook een verstandskies uit moeten laten halen. Veel plezier met de geprakte bananen en zo!
Klopt (schijnbaar)... It's now or never dus.quote:
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:05 schreef ranja het volgende:
Is het een bekend iemand in vermomming?
quote:Fiction Plane zag de band na hun eigen optreden op Paaspop Schijndel 2008 aan het werk en was zo onder de indruk dat ze aangaven graag een keer te willen samenwerken. Dit resulteerde in een succesvol optreden vanals support act in een uitverkocht Paradiso later dat jaar. Door de kolkende en massaal dansende massa was het niet te merken dat het hier om een voorprogramma ging en ook Fiction Plane zelf was razend enthousiast. De beide bands raakten bevriend waardoor
nu is uitgenodigd om in Londen te komen optreden. Omdat de bassist van
verhinderd is, zal Joe Sumner zelf als invalbassist met hen meespelen.
Die wel inderdaad.quote:
Ruim genoeg natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
ben cramer - zai zai zai
arne jansen - meisjes met rode haren
rob de nijs - malle babbe
zangeres zonder naam - mexico
harko & pao - tiet veur een pafke
arno & gradje - pappie ik zie tranen in uw ogen
linda roos & jessica - ademloos
gerard cox - die laaielichter
bonnie st claire - dokter bernhard
willeke alberti - het geld van ome jan
miggy - annie annie hou jij me tassie effe vast
bennie neyman - een vrijgezel
rita hovink - laat me alleen
quote:miggy - annie annie hou jij me tassie effe vast
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dat nummer van Miggy heet volgens mij gewoon annie
Kijk, fantastisch al die muziekkennis van jou. Maar dat je dit dan ook nog eens weetquote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
ben cramer - zai zai zai
arne jansen - meisjes met rode haren
rob de nijs - malle babbe
zangeres zonder naam - mexico
harko & pao - tiet veur een pafke
arno & gradje - pappie ik zie tranen in uw ogen
linda roos & jessica - ademloos
gerard cox - die laaielichter
bonnie st claire - dokter bernhard
willeke alberti - het geld van ome jan
miggy - annie
bennie neyman - een vrijgezel
rita hovink - laat me alleen
quote:On the duo's career came to an end when the youngin the summer of 1987 at the age of 22 died during a fight camp.
got into the newspapers in March 1994 for his involvement in a shooting in the cafe Eindhoven Discover your spot. He was in that case sentenced to six years in prison for manslaughter.
Hell yeah. Veel meer rock & roll dan de Golden Earring, natuurlijkquote:
ofzo?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:59 schreef Blogman het volgende:
Earth & Fire met Atlantis of Garden of Eden of Paradise of zo ?
Moet je altijd trots zijn op je kennis?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kijk, fantastisch al die muziekkennis van jou. Maar dat je dit dan ook nog eens weetben je daar trots op?
Maar de afbeelding klopt wel met de titel..en het gaat om de binnenkant.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:02 schreef Blogman het volgende:
Song of the Marching Children: die is zwart met een goud rondje.
Wat men nu opvalt, verbazingwekkend hoeveel die hoes lijkt op de hoezen van E,W & F...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Song of the Marching Children gok ik dan.
Mijn punt is dan vooral: hoe weten jullie hetquote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Moet je altijd trots zijn op je kennis?
Ik had ze ook geweten, maar was even shoppen...
[Burnettmodus]basiskennis[/Burnettmodus]quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Mijn punt is dan vooral: hoe weten jullie het
die inderdaad.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Song of the Marching Children gok ik dan.
quote:[Burnettmodus]basiskennis[/Burnettmodus]
Nee, dat is het mooie van lp'squote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:08 schreef Blogman het volgende:
Toch even nagezocht: het lijkt meer op de gewone hoes van Atlantis, maar kennelijk is de binnenkant niet altijd hetzelfde als wat je aan de buitenkant af kunt lezen..
Omdat ik er mee opgegroeid ben.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Mijn punt is dan vooral: hoe weten jullie het
Dat, plus dat m'n vader in de jaren 70 fanatiek aan het tapen was op z'n bandrecorder.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Omdat ik er mee opgegroeid ben.
Vroegâh had je nog geen 20.000 TV- en radiozenders en Op Losse Groeven/Op Volle Toeren met Chiel Montagne was naast TopPop het enige muziekprogramma wat iedere week op de TV was. En daar kwam dit allemaal ruimschoots aan bod...
En toch werd je niet Ben Liebrand.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat, plus dat m'n vader in de jaren 70 fanatiek aan het tapen was op z'n bandrecorder.
Ik schijn ooit als 3 jarige een band letterlijk te hebben verknipt omdat die in de knoop raakte bij het er uit wilde halen en ik geen andere oplossing zag dan een schaar pakken
En zo heb je onbedoeld de eerste mixtape gecreëerd?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat, plus dat m'n vader in de jaren 70 fanatiek aan het tapen was op z'n bandrecorder.
Ik schijn ooit als 3 jarige een band letterlijk te hebben verknipt omdat die in de knoop raakte bij het er uit wilde halen en ik geen andere oplossing zag dan een schaar pakken
MadMaster + 1quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:17 schreef MadMaster het volgende:
Another Brick In The Wall - Pink Floyd?
Ik geloof niet dat die band het nog weer heeft gedaan.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:16 schreef MadMaster het volgende:
En zo heb je onbedoeld de eerste mixtape gecreëerd?
O zo herkenbaar.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat die band het nog weer heeft gedaan.
Maar ja, toen was er nog geen telekids dus wat doe je dan op zondagochtend, dan ga je muziek luisteren. Ten minste, dat was de bedoeling.
haal je nou 2 door elkaar of heeft hij echt een nummer met die titel?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als ik van mijn 'intuïtieve basiskennis' uitga, schiet Opera House van Malcolm McLaren me als eerste te binnen.
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als ik van mijn 'intuïtieve basiskennis' uitga, schiet Opera House van Malcolm McLaren me als eerste te binnen.
Dat was zijn laatste 'hit'.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:34 schreef ranja het volgende:
[..]
haal je nou 2 door elkaar of heeft hij echt een nummer met die titel?
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:34 schreef ranja het volgende:
[..]
haal je nou 2 door elkaar of heeft hij echt een nummer met die titel?
Bekijk het clipje en je weet het...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:34 schreef Norrage het volgende:
Mijn intuïtieve basiskennis zegt dat ik uberhaupt wil weten wat het plaatje voorsteltzijn dat beestjes die het water inlopen ofzo?
quote:is een Brits zangeres en danseres.
staat voor de danseres/zangeres
. Deze uit Engeland afkomstige entertainer was begin jaren '80 te zien in de clip Funky Town van Lipps Inc. Niet lang daarna werd ze de leadzangeres van de meidengroep
and The
![]()
Waarmee het voor mij 'Klaar' was met Doe Maar.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:58 schreef ranja het volgende:
Doe maar - Doris Day en andere stukken
Pilsje meedronken? Hoe oud was je toen zelf, 14?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waarmee het voor mij 'Klaar' was met Doe Maar.
Daarvoor heb ik ze in buurthuizen in Amsterdam meegemaakt met 3 man en een paardenkop als publiek, waarbij ze zelf hun spullen naar binnen sleepten en na afloop van het concert een pilsje meedronken aan de bar...
Ranja +1
Ja, ik was een jaar of 13, 14 toen en ik ben nooit een bierdrinker geweest, toen dus ook niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Pilsje meedronken? Hoe oud was je toen zelf, 14?
Dat was het niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hehe. Maar je was al wel mannetje genoeg om op die leeftijd 'klaar' te zijn met die sellouts van Doe Maar
Dan had Dusty Springfield toch echt wel genoemd moeten worden in de quote...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:32 schreef Norrage het volgende:
I just don't know what to do with myself?
Kiezen kwijt, maar je verstand heb je nog.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:05 schreef bigshadow het volgende:
The bony king of nowhere als ik mij niet vergis
Bijnamen of voornamen etc mogen van mij wel gewoon jaquote:Op zondag 27 februari 2011 10:10 schreef ranja het volgende:
moet de volledige naam van de artiest in de titel of mag een bijnaam/alleen voornaam ook?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Oh, 5..
[ Bericht 33% gewijzigd door Blogman op 27-02-2011 11:17:07 ]Don't drive a car when you're dead
Got no right, no right to doubt it; Ain't no doubt, no doubt about it
Blogman
quote:Op zondag 27 februari 2011 10:56 schreef Blogman het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Oh, 5..![]()
Het antwoord dan. Jammer dat ik geen nummer wist over Iggy Pop.quote:Op zondag 27 februari 2011 11:49 schreef belsen het volgende:
Die heeft een jazzplaat gemaakt...sterk issie niet.
* belsen hates jazz.quote:
Gezelligste videoclip evurrrrr..quote:Op zondag 27 februari 2011 11:46 schreef Norrage het volgende:
en natuurlijk nog heel veel andere nummers met Miles Davis of John Coltrane erin, die blogman al wist te noemen.
quote:For once in my life I've got something to say
I wanna say it now for now is today
No comments.quote:Op zondag 27 februari 2011 12:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Damned - New Rose
Undertones - Teenage Kicks
Sex Pistols - God save the queen
Dead kennedys - Too drunk to fuck
Ramones - The KKK took my baby away
Stooges - Search & Destroy
Ik hou niet van Nederlandse muziek?quote:Op zondag 27 februari 2011 12:45 schreef ranja het volgende:
trouwens belsen, ik verwacht van jou zéker nog een nederlandse albums lijst.
Wat moet waar ingeleverd worden ?quote:trouwens belsen, ik verwacht van jou zéker nog een nederlandse albums lijst.
quote:is het samenwerkingsverband tussen multi-instrumentalist Pim Koopman en zanger/toetsenist Okkie Huijsdens. Beide producers maken twee albums met Amerikaanse klinkende rock. Het debuutalbum By Appointment Of levert het duo een Edison op.
doet ook optredens, ondersteund door Bas Kumperman (gitaar) en Frank Papendrecht (bas).
Hey dat kan niet! Toen was ie dood!quote:Op zondag 27 februari 2011 14:05 schreef Blogman het volgende:
Braak: geen top 40 hit mee gehaald in 1983. André Hazes: klein hitje ermee in 1984 en in 2008 een grotere hit met Wolter Kroes samen.
Wat van wie?quote:Souvenirs, souvenirs
Que des mauvais souvenirs
Cent ans de solitude
C'est pas mon habitude
Quand je jouissais
Je faisais semblant
Toi en amour, tu n'es qu'un débutant
C'est pas de la couleur
Même pas en noir et blanc
Dégage mec
T'es nase
Dégage
quote:Ik heb nog nooit van Andre Hazes gehoord, maar Braak ken ik wel uiteraard
Goh, zou het publiek een teken gekregen hebben na een seconde of 40?quote:
Die weet je dan ook...quote:Op zondag 27 februari 2011 14:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
OT: Uitvoerende weet ik denk ik wel. maar de titel..
Wat ongelooflijk spastisch zegquote:Op zondag 27 februari 2011 14:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Goh, zou het publiek een teken gekregen hebben na een seconde of 40?
Het nummer heeft de Top 40 nooit gehaald, was wel een (late) single.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Franse auto is het niet..ik ken 't nummer ook niet, alleen gebaseerd op albumtitel.
quote:Op zondag 27 februari 2011 15:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het nummer heeft de Top 40 nooit gehaald, was wel een (late) single.
Heb je mijn posting met de vraag wel teruggelezen? Zit een mega hint in...
Henk & Henk gisteren weer bezig gezien vanwege hun nieuwe album, oud werk blijft magistraal...
Ik dacht 'Laat ik het niet al te moeilijk maken', komt NBDBD snel met de juiste uitvoerende (het album waar 'Vandaag' vanaf komt heet wel 'Souvenir') en dan blijft het daarna lang stil...quote:Op zondag 27 februari 2011 16:54 schreef methodmich het volgende:
Gezien de hint zal het dan wel Vandaag van Het Goede Doel zijn...
quote:A wouldn't it be nice to get on with me neighbours
But they make it very clear
They've got no room for ravers
They stop me from groovin', they bang on me wall
They doing me crust in, it's no good at all - ah
Precies, al is de titel volgens mij officieel alleen Lazy Sunday.quote:
Geen idee. Mijn naam komt niet van een artiest zoals sommige mensen denken.quote:Op zondag 27 februari 2011 17:47 schreef Blogman het volgende:
Uiteraard FreezePop !
En als binnenkomer: wat was naast I.O.U. de andere hit van Freee'z in de jaren '80 ?
ranja +1quote:Pop Goes My Love
quote:Op zondag 27 februari 2011 17:49 schreef FreezePop het volgende:
Geen idee. Mijn naam komt niet van een artiest zoals sommige mensen denken.
belsen +1quote:Op zondag 27 februari 2011 19:00 schreef belsen het volgende:
Pater Moeskroen aan de macht, natuurlijk. Cover van Peter de Smet.
Welk nummer en van wie?quote:I work very hard but I'm lazy
I've got a lot of songs but they're all in my head
I'll get a guitar and a lover who pays me
If I can't be a star I won't get out of bed
Dat verwacht ik wel.quote:
Jazeker.quote:
tekstenquote:Op maandag 28 februari 2011 10:50 schreef belsen het volgende:
Het was Waking up van Elastica. Iemand anders mag een vraag stellen.
ik ken maar 2 nummers van ze...quote:Op maandag 28 februari 2011 11:04 schreef iggyinthehouse het volgende:
Wie, en met welk nummer, heeft wel een direct verband met 1 van de nummers van Cutting Crew?
Stond vandaag in De Pers, hij heeft gewoon gelijk natuurlijkquote:Op maandag 28 februari 2011 12:45 schreef Norrage het volgende:
Gerard Ekdom
![]()
(wat je al wel niet te weten komt als je zijn twitter volgt he)
Nietes! Wel wat betreft RHCP trouwensquote:Op maandag 28 februari 2011 12:48 schreef Mark het volgende:
[..]
Stond vandaag in De Pers, hij heeft gewoon gelijk natuurlijk
Norrage +1
Dat hij iets niet mooi vindt, ok, maar dat hij even beslist dat anderen dat niet kunnen mooi vinden, is natuurlijk gewoon achterlijk.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:48 schreef Mark het volgende:
[..]
Stond vandaag in De Pers, hij heeft gewoon gelijk natuurlijk
Norrage +1
Die was snelquote:
quote:Silencio, eterno y mudo como el recuerdo
del amor que tu me diste,
silencio, tan grande, tan vacío y tan muerto,
como quema este dolor del silencio
que llena cada espacio en mi cuerpo,
Como duele este silencio de amor.
quote:Our little boy is four years old and quite a little man
So we spell out the words we don't want him to understand
cafca +1quote:Op maandag 28 februari 2011 14:01 schreef cafca het volgende:
Venus in Furs, Betty Serveert the Velvet Underground?
Welk nummer?quote:This song is about a girl who lives a wild life in her brand newcar. The singer warns her that she needs to slow down.
According to Rolling Stone magazine's Top 500 Songs, "![]()
nearly ended up on the studio floor - literally. After
finished his final take at Fame Studios in Muscle Shoals, Alabama, the tape suddenly flew off the reel and broke into pieces. But the session engineer, the legendary Tom Dowd, calmly cleared the room and told everyone to come back in half an hour. Dowd pieced the tape back together and saved what became one of the funkiest soul anthems of the '60s." (thanks, Edward Pearce - Ashford, Kent, England)
This was written by Bonny Rice, also known as Sir Mack Rice. Bonny started singing with the Five Scalders in 1955 and joined The Falcons in 1957, remaining with them until 1963. Eddie Floyd was also in The Falcons, and Mack later wrote songs for him when he went solo. In 1962,joined The Falcons and sang lead on their hit "I Found A Love."
In May of 1965 Bonny Rice released his original version of this song as Sir Mack Rice, and it hit the R&B charts, peaking at #15. Wilson Pickett would take it to the R&B and Pop charts a year and a half later. Mack Rice later sang with Ollie and the Nightingales, joining them in 1970. (thanks, Danny - Rochester, NY, for above 2)
Writer Sir Mack Rice states that this song was originally titled "Mama" but was changed to "
![]()
" at the behest of Aretha Franklin.
quote:is the tragic story of a teenage boy named Tommy who is desperately in love with a girl named
. Although they are only teenagers, he wants to marry her, so he enters a racing car championship, planning to use the prize money to buy
a wedding ring if he wins. The second verse tells the mysterious story of how the boy's car overturned and burst into flames - no-one knows why - and the boy was killed, his last words being
...my love for her will never die". In the final verse,
prays inside the chapel, where an organ plays, and she can still hear Tommy's voice exclaiming the title song one more time, before it fades out.
Toen zijn ze wel begonnen, echt bekend werden ze begin 70's.quote:
goed genoeg denk ik... Hearts of Soul. MM mag zelf het punt geven.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:42 schreef belsen het volgende:
Welk nummer, dan weet ik het wel.
Heart & Soul?
Ho ho ho, Heart Of Souls.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:42 schreef belsen het volgende:
Welk nummer, dan weet ik het wel.
Heart & Soul?
quote:Op maandag 28 februari 2011 23:50 schreef bukgeit het volgende:
Vast een lacune in mijn muzikale besef en ongetwijfeld een bekend nummer, maar ik heb nog nooit van deze Kander en Ebb gehoord.
quote:Op maandag 28 februari 2011 23:50 schreef bukgeit het volgende:
Vast een lacune in mijn muzikale besef en ongetwijfeld een bekend nummer, maar ik heb nog nooit van deze Kander en Ebb gehoord.
quote:The song did not become a popular hit until it was picked up in concert byduring his performances at Radio City Music Hall in October 1978. Subsequently,
recorded it in 1979 for his 1980 Trilogy set (Reprise Records), and it became one of his signature songs. The single peaked at #30 in June 1980, becoming his final Top Forty charting hit.
made two more studio recordings of the song in 1981 (for his NBC TV special The Man and His Music) and 1993 (for Capitol Records). From the latter, an electronic duet with
was produced for
's Duets album.
Wat officieel 'Theme from New York, New York' heet, omdat het dus uit een musical komt...quote:
vul aanquote:Youre ayoure a punk
Youre an oldon junk
Lying there almost dead on a drip in that bed
Youyou
![]()
You cheap lousy![]()
Happy christmas yourI pray god its our last.
Beregd +1quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:58 schreef Beregd het volgende:
ryan adams - new york, new york
pet shop bouy - new york city boys
kings of convenience - manhattan skyline
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |