Zie je serotine en adrenaline ook als drugs?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan ben je een crimineel.
Drugs: (FOK!, nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeine, ...)
Ja. Jij trekt de grens van tot waar de overheid de burger een beetje eigen verantwoordelijkheid moet geven bij alcohol, maar wil minder schadelijke drugs wel illegaal hebben?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:15 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Jij bent zeg maar voor complete legaliserring van alle drugs, inclusief wat je alleen op doktersrecept kunt halen?
Ja.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:15 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Jij bent zeg maar voor complete legaliserring van alle drugs, inclusief wat je alleen op doktersrecept kunt halen?
Staan er toch? Het eerst en tweede puntje.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:18 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Zie je serotine en adrenaline ook als drugs?
Ja.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:15 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Alcohol OK, maar ik kreeg laatst spul, whisky werd het genoemd, dat kun je toch geen alcohol meer noemen. Ik persoonlijk noem dat isobutanol, en dat is giftig. Verbieden dus, die alcohol.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:17 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Toch het aantal dingen die je lichaam kapot maken moet de regering toch beperken vind ik zelf. Persoonlijk zet ik de grens bij alcohol, want zoals iemand al aanhaalde gaat er bij de legalisering veel fout inclusief een aantal slachtoffers (doden).
Het ziet er hetzelfde uit?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:10 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Angeldust, PCP en heroine is verslavend. Het is verboden in deze dingen te handelen. Bovendien zijn ook de grondstoffen voor deze dingen verboden.
Het ziet er verdorie hetzelfde uit als wiet!
Ik weet niet wie die shit maken, maar THC-loze wiet kunnen ze nog prima gebruiken.
Angel dust = pcp. En als je denkt dat hero en/of pcp er hetzelfde uitzien als wiet, ben je echt zo blind als een kipquote:Op woensdag 23 februari 2011 18:10 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Angeldust, PCP en heroine is verslavend. Het is verboden in deze dingen te handelen. Bovendien zijn ook de grondstoffen voor deze dingen verboden.
Het ziet er verdorie hetzelfde uit als wiet!
Ik vind dat drugs verboden moeten worden inclusief alcohol, maar daar zijn we al te ver mee heen. Ik hoop dat de legalisatie van drugs tegengehouden kan worden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:19 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ja. Jij trekt de grens van tot waar de overheid de burger een beetje eigen verantwoordelijkheid moet geven bij alcohol, maar wil minder schadelijke drugs wel illegaal hebben?
Whisky absoluut verbieden en wodka ook, tenzij je er jus d'orange door doet.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alcohol OK, maar ik kreeg laatst spul, whisky werd het genoemd, dat kun je toch geen alcohol meer noemen. Ik persoonlijk noem dat isobutanol, en dat is giftig. Verbieden dus, die alcohol.
Als je er genoeg van op hebt vast wel.quote:
Helemaal niet waar. Je kan alcohol prima verbieden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:23 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Ik vind dat drugs verboden moeten worden inclusief alcohol, maar daar zijn we al te ver mee heen.
Ahh kijk de expert, het is inderdaad hetzelfde. Klopt. Wat is de scheidkunde vooruitgegaan hè sinds de hippietijd.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:23 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
Angel dust = pcp. En als je denkt dat hero en/of pcp er hetzelfde uitzien als wiet, ben je echt zo blind als een kip
quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:26 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Ahh kijk de expert, het is inderdaad hetzelfde. Klopt. Wat is de scheidkunde vooruitgegaan hè sinds de hippietijd.
Volgens mij haal jij twee dingen door elkaar: Jezelf iets ontzeggen in de categorie 'dat wil ik niet tot mij nemen' en met de staatsmacht volwassen vrije burgers iets verbieden wat alleen hen aangaat omdat je beter weet wat goed voor hun is dan zijzelf.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:24 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Whisky absoluut verbieden en wodka ook, tenzij je er jus d'orange door doet.
Je bent een conservatorium geschoolde mail-prostitute.quote:
Nee, hij doet dingen door elkaar. Drank en jus.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij haal jij twee dingen door elkaar:
Vandaag heb ik met bier veel plezier.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, hij doet dingen door elkaar. Drank en jus.
Bel jij de politie of ik?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:34 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Vandaag heb ik met bier veel plezier.
Ik heb HBO gedaan, en mailen doe ik niet zoveel, en helemaal niet voor geld.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bent een conservatorium geschoolde mail-prostitute.
hmmm.. even in het wetboek kijken behalve de grondwet.quote:
Oke dan ben je verder heen dan de gemiddelde PCP gebruiker, maar in ieder geval ben je wel consequent.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:23 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Ik vind dat drugs verboden moeten worden inclusief alcohol, maar daar zijn we al te ver mee heen. Ik hoop dat de legalisatie van drugs tegengehouden kan worden.
Je hebt gelijk wat betreft de gradaties in drugs. Een biertje doet inderdaad meer als een ouderwets hippiejointje.
Jij denkt niet dat mensen net zo makkelijk 2 liter vodka jus als een halve liter pure vodka drinken?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:23 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Ik vind dat drugs verboden moeten worden inclusief alcohol, maar daar zijn we al te ver mee heen. Ik hoop dat de legalisatie van drugs tegengehouden kan worden.
Je hebt gelijk wat betreft de gradaties in drugs. Een biertje doet inderdaad meer als een ouderwets hippiejointje.
Laten we filosoferen over waarom je zo stom zou zijn om een dure drug te verkopen als goedkope drug.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:28 schreef bart2009 het volgende:
Laten we filosoferen over hoe je pcp verwerken kunt in wiet Yogaflame. En Heroine
Het is al meer dan 12 jaar geleden dat mijn zogenaamde vriend mij die rommel probeerde te pushen zonder er bij te zeggen wat het was. Maar ik vond het toch iets te heftig.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:39 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Oke dan ben je verder heen dan de gemiddelde PCP gebruiker, maar in ieder geval ben je wel consequent.
[..]
Jij denkt niet dat mensen net zo makkelijk 2 liter vodka jus als een halve liter pure vodka drinken?
Ik vind het veel interessanter om te bespreken hoe ze het maken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:40 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Laten we filosoferen over waarom je zo stom zou zijn om een dure drug te verkopen als goedkope drug.
junkquote:Op woensdag 23 februari 2011 18:34 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Vandaag heb ik met bier veel plezier.
Doe es niet?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:35 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Ik heb HBO gedaan, en mailen doe ik niet zoveel, en helemaal niet voor geld.
Ik ben persoonlijk meer van de botanica, maar het lijkt me zo onlogisch om PCP of heroine in wiet te stoppen. Nu weet ik de prijs van PCP niet, maar bij heroine is het simpelweg niet rendabel. Ook lijkt het effect van PCP volgens mij niet erg op het effect waar wietrokers op uit zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:42 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Ik vind het veel interessanter om te bespreken hoe ze het maken.
Ze hebben in ieder geval die groene basisstof nodig. en verder weet ik het niet. Ik hoopte dat de expert me verder kon helpen. In ieder geval iemand denk die verstand heeft van scheikunde.
Ook dat, maar volgens mij komt het er op neer dat hij spul heeft genomen wat hij achteraf niet had willen hebben, en nu wil hij dat de staat voorkomt dat hem dat nog eens kan overkomen, ten koste van mensen die wel zelf keuzes kunnen maken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, hij doet dingen door elkaar. Drank en jus.
En hoe kan je iets verbieden wat al verboden is?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook dat, maar volgens mij komt het er op neer dat hij spul heeft genomen wat hij achteraf niet had willen hebben, en nu wil hij dat de staat voorkomt dat hem dat nog eens kan overkomen, ten koste van mensen die wel zelf keuzes kunnen maken.
is het niet makkelijker als hij die "vriend" van hem gaat vastbinden?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook dat, maar volgens mij komt het er op neer dat hij spul heeft genomen wat hij achteraf niet had willen hebben, en nu wil hij dat de staat voorkomt dat hem dat nog eens kan overkomen, ten koste van mensen die wel zelf keuzes kunnen maken.
En het ergste is dat hij niet snapt dat dit soort dingen juist niet gebeuren wanneer je je drugs in een winkel koopt.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt mij weer een duidelijk voorbeeld van een VVD-er die stiekem dictator van Noord-Korea had willen zin. Straks gaat hij ook nog beweren dat hij een liberaal is.
Het schijnt door een of ander leeghoofd op lage toon met grote tussenpozen lucht te laten ontsnappen zodat het ongeveer de klanken "hard aanpakken" vormt. Zelf twijfel ik aan die aanpak, maar voor veel mensen blijkt die vertrouwenwekkend.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:49 schreef arucard het volgende:
[..]
En hoe kan je iets verbieden wat al verboden is?
Ik vrees dat hij wenst dat ook dat de staat voor hem doet. Bij VVD-ers zie je nogal eens een intens en diep verlangen naar staatsingrijpen in de persoonlijke levenssfeer, een zucht zelfs.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
is het niet makkelijker als hij die "vriend" van hem gaat vastbinden?
Soms denk ik ook wel eens dat het helemaal niet gaat om het niet snappen maar het een soort ordeningsdrift is, het niet om kunnen gaan met de ingewikkeldheid van de wereld en alle keuzes die je daarin kunt maken, en dan ontstaat een neurose. Eens soort smetvrees, maar dan eentje die zich niet vertaalt in dwangmatig poetsen maar in dwangmatig zeuren om dat de staat je leven overzichtelijk gaat maken door het van keuzes te ontdoen. Zoiets.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:49 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
En het ergste is dat hij niet snapt dat dit soort dingen juist niet gebeuren wanneer je je drugs in een winkel koopt.
En omdat jij er niet mee om kunt gaan of het je niet beviel meen je maar dat dat bij iedereen het geval is?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:41 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Het is al meer dan 12 jaar geleden dat mijn zogenaamde vriend mij die rommel probeerde te pushen zonder er bij te zeggen wat het was. Maar ik vond het toch iets te heftig.
Vroeger waren de regels ook anders en fouter. toen mocht je alcohol en gokken en was de leeftijdsgrens 16 in de koffieshop. Tegenwoordig is het al veel beter. Ook goed dat gedroogde paddestoelen niet meer mogen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En omdat jij er niet mee om kunt gaan of het je niet beviel meen je maar dat dat bij iedereen het geval is?
Je antwoord is dus ja?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:36 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Vroeger waren de regels ook anders en fouter. toen mog je alcohol en gokken en was de leeftijdsgrens 16. Tegenwoordig is het al veel beter. Ook goed dat gedroogde paddestoelen niet meer mogen.
Daar moet Rutte maar over nadenken, dat is mijn zorg niet.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:49 schreef arucard het volgende:
[..]
En hoe kan je iets verbieden wat al verboden is?
Je bedoelt dat verse paddestoelen niet meer mogen? Waarom wil jij iedereen trouwens als een kleuter behandelen?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:36 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Vroeger waren de regels ook anders en fouter. toen mocht je alcohol en gokken en was de leeftijdsgrens 16 in de koffieshop. Tegenwoordig is het al veel beter. Ook goed dat gedroogde paddestoelen niet meer mogen.
Op zijn vraag die jij quotequote:Op woensdag 23 februari 2011 19:40 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Ik moet wel weten waarop. Ik zeg niet zomaar ja.
We leven met een grote groep mensen samen in de maatschappij en niet iedereen is even weldenkend en kan de gevolgen van een keuze overzien.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:41 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je bedoelt dat verse paddestoelen niet meer mogen? Waarom wil jij iedereen trouwens als een kleuter behandelen?
Alleen jij weet waarschijnlijk net zo goed als ik dat wanneer je niet meer met kleuters werkt, verbieden niet de meest effectieve manier is om verantwoordelijkheid te veroorzaken. Beter leer je mensen van jongs af aan de (realistische) gevaren van drugs en leer je ze dat je het best kan gebruiken zolang je dit met mate doet. Dat werkt een stuk beter dan zeggen "dit mag niet", "waarom niet?", "daarom niet".quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:09 schreef bart2009 het volgende:
[..]
We leven met een grote groep mensen samen in de maatschappij en niet iedereen is even weldenkend en kan de gevolgen van een keuze overzien.
Als je alle wetten los laat en geen regering meer wilt, dan is het het beste dat je met een clubje in het oerwoud gaat leven.
Goede post!quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:17 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Een probleem in America is nu dat er miljarden gaan naar overheidsinstanties die dan overbodig zouden worden waardoor er een werkloosheidsprobleem zou ontstaan.. Echt de omgekeerde wereld...
Maar inderdaad, de enige die winnen bij een verbod zijn de criminelen..
Ik heb vrienden in veel verschillende landen die gewoon blowen terwijl het verboden is.. De prijs is ongeveer identiek, soms zelfs goedkoper.. Het grote verschil is dat je veel groter inkoopt omdat je dan niet zo vaak naar de dealer moet (want dat is een risico) en dat de kwaliteit niet gecontroleerd is. Omdat je meer hebt ingekocht ga je automatisch meer gebruiken.. Ook maakt een verbod het gebruik spannender voor jongeren waardoor het automatisch aantrekkelijk is... Ook is een verbod op softdrugs direct stimuleren van criminaliteit en zal je bij jongeren de vraag oproepen ofdat harddrugs dan wellicht ook meevallen als de hetze tegen softdrugs al zo overdreven is, deze kunnen hier dan weer door hun illegale dealers makkelijk aankomen...
Kortom een verbod op softdrugs zou een enorm domme actie zijn, juist nu dat andere landen waaronder America aan het nadenken zijn over legalisering geinspireerd door Nederlands beleid (zelfs conservatieve republikeinse rechters hebben het licht gezien)...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |