Bronquote:Opstelten wil growshops verbieden
Growshops die wiettelers van materiaal voorzien, worden strafbaar. Hetzelfde geldt voor andere bedrijven die diensten verlenen aan wietkwekerijen. Dat staat in een wetsvoorstel waar minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) aan werkt, heeft zijn ministerie woensdag laten weten.
Iedereen die zelf geen wiet kweekt, maar wel meewerkt aan het kweken ervan, kan straks een celstraf van maximaal drie jaar krijgen. De huidige regels bieden daar niet voldoende mogelijkheden voor, vindt Opstelten. Met de nieuwe aanpak wil hij de illegale wietkwekerij, die volgens hem steeds grootschaliger wordt, terugdringen.
Behalve om growshops, waar materiaal voor de teelt zelf wordt verkocht, gaat het ook om bijvoorbeeld verhuurders van loodsen en schuren waar wiet wordt geteeld, elektriciens die stroom aftappen voor wietplantages en transportbedrijven die wiet of materiaal vervoeren.
De vorige minister van Justitie, Ernst Hirsch Ballin (CDA), had ook al een verbod op growshops aangekondigd.
Brabant wordt het nieuwe Mexico.quote:
Dat is de bekende argumentatietruc. Doordat het CDA/de VVD tegen legalisering is van softdrugs, drukt het de softdrugs het illegale circuit in. Dit illegale circuit wordt daarna weer aangehaald voor de harde aanpak. Als je op deze manier redeneert wordt het een self-fulfilling prophecy: je maakt een voorspelling (drugs zorgen voor criminaliteit) die direct of indrect waar wordt door de termen van de voorspelling zelf (de illegaliteit zorgt juist voor de criminaliteit).quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:49 schreef ethiraseth het volgende:
De enige reden dat de illegale wietkwekerij steeds grootschaliger wordt is omdat de overheid steeds meer probeert het te bestrijden. Maar dat snappen die nepliberalen niet.
De wietsoorten en effecten daarvan die ik aanhaal hebben niets met THC of Cannabinol te maken. Als Nederland vind dat ze die dingen moeten legaliseren dan kom ik nooit weer naar Nederland.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:25 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Heb je uberhaubt de moeite genomen om de posts in jouw eigen topic door te nemen? Legalisatie en regulatie zal juist de hoeveelheid THC in de hand houden. Opgefokte wiet zal je dan niet meer in shops tegenkomen. Verbieden heeft als gevolg dat je de criminelen de markt in handen geeft met alle negatieve gevolgen vandien, ik ga mezelf verder niet herhalen over wat die gevolgen dan zijn want dat heb ik in een eerdere post in dit topic al gedaan... Verder hoop ik ook dat je op de hoogte bent van het feit dat alcohol een harddrug is en legaal en gereguleerd is, maar dat het verbieden van alcohol in begin vorige eeuw enorm negatieve gevolgen heeft gehad waaronder vele doden en een wildgroei van mafia en criminaliteit en een hoop corruptie in de politiek en justitie..
Dan mag je lekker je beklag doen vanaf over de grensquote:Op woensdag 23 februari 2011 17:53 schreef bart2009 het volgende:
[..]
De wietsoorten en effecten daarvan die ik aanhaal hebben niets met THC of Cannabinol te maken. Als Nederland vind dat ze die dingen moeten legaliseren dan kom ik nooit weer naar Nederland.
Het is goed drugs als illegaal te bestempelen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:53 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat is de bekende argumentatietruc. Doordat het CDA/de VVD tegen legalisering is van softdrugs, drukt het de softdrugs het illegale circuit in. Dit illegale circuit wordt daarna weer aangehaald voor de harde aanpak. Als je op deze manier redeneert wordt het een self-fulfilling prophecy: je maakt een voorspelling (drugs zorgen voor criminaliteit) die direct of indrect waar wordt door de termen van de voorspelling zelf (de illegaliteit zorgt juist voor de criminaliteit).
Als ze echt eerlijk zouden zijn hadden ze toegegeven dat ze het roken van wiet en hasj immoreel vinden. Maar ja, dat mogen ze natuurlijk niet zeggen.
Als drugs al schadelijk zijn doe je het je zelf aan. Niet te vergelijken met moord.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:56 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Het is goed drugs als illegaal te bestempelen. Als je moord en verkrachting legaliseert daalt de criminaliteit.
Moord en verkrachting doe je doorgaans niet bij je zelf. Behalve zelfmoord dan, maar dat is dan ook niet verbodenquote:Op woensdag 23 februari 2011 17:56 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Het is goed drugs als illegaal te bestempelen. Als je moord en verkrachting legaliseert daalt de criminaliteit.![]()
Kunnen anderen weer zeggen van dat het gebeurt toch. Dat moeten we legaliseren/gedogen/faciliteren.
Wiet roken vergelijken met verkrachting. Die vvd'ers van tegenwoordig zijn echt de weg helemaal kwijt.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:56 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Het is goed drugs als illegaal te bestempelen.
Als je moord en verkrachting legaliseert daalt de criminaliteit.![]()
Kunnen anderen weer zeggen van dat het gebeurt toch. Dat moeten we legaliseren/gedogen/faciliteren.
Drugs gebruiken zie ik als criminaliteit, net als verkrachting en moord. Ik zie wiet roken niet als een verkrachting, maar als criminalteit.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:59 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wiet roken vergelijken met verkrachting. Die vvd'ers van tegenwoordig zijn echt de weg helemaal kwijt.
Waarom dan?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:01 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Drugs gebruiken zie ik als criminaliteit, net als verkrachting en moord. Ik zie wiet roken niet als een verkrachting, maar als criminalteit.
Dan ben je een crimineel.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:01 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Drugs gebruiken zie ik als criminaliteit,
Ik ben geen crimineel.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan ben je een crimineel.
Drugs: (FOK!, nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeine, ...)
Volgens mij is dat onuitvoerbaar. Bewijs maar eens dat ze van te voren wisten dat de materialen voor een kwekerij gebruikt zouden worden.quote:
Verduidelijk even wat je bedoelt met angeldustweed dan.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:53 schreef bart2009 het volgende:
[..]
De wietsoorten en effecten daarvan die ik aanhaal hebben niets met THC of Cannabinol te maken. Als Nederland vind dat ze die dingen moeten legaliseren dan kom ik nooit weer naar Nederland.
Angeldust, PCP en heroine is verslavend. Het is verboden in deze dingen te handelen. Bovendien zijn ook de grondstoffen voor deze dingen verboden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:09 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Volgens mij is dat onuitvoerbaar. Bewijs maar eens dat ze van te voren wisten dat de materialen voor een kwekerij gebruikt zouden worden.
[..]
Verduidelijk even wat je bedoelt met angeldustweed dan.
Je hebt kennelijk moeite met lezen... Ik ben klaar met dit topic... Fijne avond verder..quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:53 schreef bart2009 het volgende:
Dus angeldustweed is verslavende wiet? Trouwens het feit dat PCP en heroine illegaal zijn is net zo slecht.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:10 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Angeldust, PCP en heroine is verslavend. Het is verboden in deze dingen te handelen. Bovendien zijn ook de grondstoffen voor deze dingen verboden.
Het ziet er verdorie hetzelfde uit als wiet!
Ik weet niet wie die shit maken, maar THC-loze wiet kunnen ze nog prima gebruiken.
Jij bent zeg maar voor complete legaliserring van alle drugs, inclusief wat je alleen op doktersrecept kunt halen?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:14 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Dus angeldustweed is verslavende wiet? Trouwens het feit dat PCP en heroine illegaal zijn is net zo slecht.
Toch het aantal dingen die je lichaam kapot maken moet de regering toch beperken vind ik zelf. Persoonlijk zet ik de grens bij alcohol, want zoals iemand al aanhaalde gaat er bij de legalisering veel fout inclusief een aantal slachtoffers (doden).quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:12 schreef mlg het volgende:
Iemand zijn zeggenschap over zijn of haar eigendom ontnemen (het lichaam in dit geval) is naar mijn mening een grotere misdaad, dan het vergallen van je lichaam, in hoeverre het schadelijk voor je is.
quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:12 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Je hebt kennelijk moeite met lezen... Ik ben klaar met dit topic... Fijne avond verder..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |